SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"niet te doen"quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ooit wel eens les gegeven aan middelbare scholieren over afstand? Dat is niet te doen. Maar hé, dat moeten we al maanden.
Do as we say, don't do as we do.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:57 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Als het gaat om het goede voorbeeld geven als het gaat om aantal mensen in een ruimte, het advies van thuis te werken... wat vinden we dan van zo'n foto?
Uiteraard ken ik de uitzonderingen voor de Staten-Generaal maar ja, practice what you preach natuurlijk
En toch moeten veel bedrijven dat wel organiseren. Ook al is het onhandig. Mensen worden er wel raar op aangekeken als ze onnodig naar hun werk gaan, want dat kan toch ook digitaal? Volgens de overheid e.d. dan he.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ooit wel eens een meeting gehad met 10 over afstand?
Dat is niet te doen.
Maak je over mij maar geen zorgen hoor. Ik ben kritisch op het beleid; that's it.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja always happy doet zijn naam even geen eer aan. Kan alleen cynisme zijn, maar ik het gevoel dat je er niet zo lekker in zit de afgelopen dagen.
Ik vind Zoomen met 6 mensen al vrij dramatisch. Maar 't gaat goed genoeg. Het is niet of er een alternatief is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ooit wel eens een meeting gehad met 10 over afstand?
Dat is niet te doen.
Voor de politici zelf gelden blijkbaar andere regels. Stel huichelaars, maar dat wisten we al.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:57 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Als het gaat om het goede voorbeeld geven als het gaat om aantal mensen in een ruimte, het advies van thuis te werken... wat vinden we dan van zo'n foto?
Uiteraard ken ik de uitzonderingen voor de Staten-Generaal maar ja, practice what you preach natuurlijk
Goed voorbeeld doet goed volgen. Het is voor ons kut. Waarom hoeft het voor hen niet kut te zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ook, het probleem is dat als 1 iemand een meeting goed leiding geeft dan is het nog te doen, maar je hebt bij dit soort overleggen natuurlijk veel meer dynamiek.
Niets mis mee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:57 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Geen problemen mee eigenlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:57 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat een act van je om pertinent ergens een andere mening over te hebben om zo op die manier reacties te ontlokken?quote:
De kamerleden doen ook al veel meer thuis, je moet niet denken dat kamerleden de hele tijd in de bankjes aan het vergaderen zijn, dat komt omdat het meeste gewoon in kleine commissies gebeurt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch moeten veel bedrijven dat wel organiseren. Ook al is het onhandig. Mensen worden er wel raar op aangekeken als ze onnodig naar hun werk gaan, want dat kan toch ook digitaal? Volgens de overheid e.d. dan he.
Dan mogen ze zelf best het goede voorbeeld geven. Zelfde met die feestjes van gisteren (van de partijen).
Ze zitten toch op afstand?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dat een act van je om pertinent een andere mening over te hebben om zo op die manier reacties te ontlokken?
Dat is moeilijk om te beoordelen op basis van de foto. Maar daar gaat het toch niet om? Ze volgen hun eigen adviezen naar het volk niet op omdat ze voor zichzelf een uitzondering hebben gecreëerd. De laatste maanden zijn daar inmiddels zoveel voorbeelden van "do as i say, not as i do"quote:
Nou nee, ik vind hier gewoon weinig mis mee. Je kunt ook overal een probleem van maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dat een act van je om pertinent een andere mening over te hebben om zo op die manier reacties te ontlokken?
Waarom heb je er geen problemen mee?
Welke regel wordt er hier overtreden? Ja mag toch met 30 in 1 ruimte mits genoeg afstand en iedereen een zitplaats heeftquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dat een act van je om pertinent ergens een andere mening over te hebben om zo op die manier reacties te ontlokken?
Waarom heb je er geen problemen mee?
Indien mogelijk, werk zoveel mogelijk thuis.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat ze daar zitten hoor. Alleen is het excuus dat het alternatief (digitaal vergaderen) zo slecht zou werken nogal idioot, aangezien heel Nederland al maanden gedwongen zit te zoomen.
Dat is toch ook het punt niet? Mijn werkgever heeft ook vergaderingen op locatie verboden ondanks dat het prima mogelijk is om 1,5 aan te houden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke regel wordt er hier overtreden? Ja mag toch met 30 in 1 ruimte mits genoeg afstand en iedereen een zitplaats heeft
Het enige wat je ze zou kunnen verwijten is of ze het uberhaupt wel geprobeerd hebbenquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Indien mogelijk, werk zoveel mogelijk thuis.
Dat is het devies.
Veel bedrijven houden zich daaraan, veel ook niet. Ze zitten dan ook helemaal niet gedwongen al maanden te zoomen, want als ze vinden dat dat niet werkt, doen ze dat niet.
Dat het met zoiets als dit niet werkt, lijkt me ook evident.
wat is het punt wel dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is toch ook het punt niet? Mijn werkgever heeft ook vergaderingen op locatie verboden ondanks dat het prima mogelijk is om 1,5 aan te houden.
(en die fotografen hebben geen zitplaats)
Dit zijn nogal uitzonderlijke, persgevoelige momenten en landelijk nieuws. Niet te vergelijken met de zoveelste zoom meeting van Henk en Ingrid.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat ze daar zitten hoor. Alleen is het excuus dat het alternatief (digitaal vergaderen) zo slecht zou werken nogal idioot, aangezien heel Nederland al maanden gedwongen zit te zoomen.
Het probleem is m.i. ook niet dat ze zelf samen zitten, of een rondje schaatsen, of wat dan ook.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind hier gewoon weinig mis mee. Je kunt ook overal een probleem van maken.
Dat van die 30 wist ik niet eens, maar wij hebben enige tijd geleden bij de voetbalclub ook gewoon met zes man weer een keer fysiek vergaderd. Gewoon lekker voor het sociale aspect ook.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke regel wordt er hier overtreden? Ja mag toch met 30 in 1 ruimte mits genoeg afstand en iedereen een zitplaats heeft
Ik vind dat in ieder geval voor deze gelegenheid eigenlijk niet aan de orde. Dit vind ik heel goed te rechtvaardigen als iets dat je sowieso on site doet en niet online.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het enige wat je ze zou kunnen verwijten is of ze het uberhaupt wel geprobeerd hebben
Akkoord die wil ik dan nog wel toegeven. Maar het is een voorbeeld van velen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zijn nogal uitzonderlijke, persgevoelige momenten en landelijk nieuws. Niet te vergelijken met de zoveelste zoom meeting van Henk en Ingrid.
Als je nu echt nog met dat Grapperhaus-verhaal aan moet komen ben je wel af hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem is m.i. ook niet dat ze zelf samen zitten, of een rondje schaatsen, of wat dan ook.
Het probleem is dat de burgers voor wie zíj de regels maken, telkens met allerlei nieuwe maatregelen of "de schuld" opgezadeld worden, terwijl ze er zelf compleet schijt aan hebben.
Volgens Grappenhaus ben je een aso als je je niet aan de maatregelen houd, gaat zelf trouwen incl mooi feestje. Hoekstra gaat lekker schaatsen, want "sporten is gezond mensen! Blijf bewegen!". Maar Wopke, er is een avondklok, de sportscholen zijn dicht en buitensporten in teamverband was op dat moment flink beperkt.
Iedereen moet thuis werken, (dat gebeurt te weinig en daarom is het virus nog veel te veel actief - volgens Rutte een maand of wat geleden) maar zelf zitten ze lekker bij elkaar te keuvelen. Zonder mondkapje.
En ze laten zich ook niet preventief testen zoals in de top- & teamsport, want "ik hep geen symptonen".
Het verbaast dan ook enorm dat de VVD weer de grootste partij is. Mensen zien inderdaad niet dat de politiek geen binding met de rest van NL heeft.
Maar kun je ook argumenten geven of heb je niks meer dan one-liners die nergens op slaan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je nu echt nog met dat Grapperhaus-verhaal aan moet komen ben je wel af hoor.
Al vermoed ik dat je vast ook nog wil zeggen dat je nog 1000 euro van oprutte krijgt.
Als dat volgens de overheid blijkbaar veilig genoeg kan (ze doen het immers zelf); gooi dan ook gewoon de terrasjes open (om mer wat te noemen). Genoeg ruimte tussen elkaar; iedereen een zitplek. Hetzelfde verhaal. Zelfs de buitenlucht als bonus.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan kunnen veel kantoren ook weer open, ik ga morgen gelijk weer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn toch niet dichtquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan kunnen veel kantoren ook weer open, ik ga morgen gelijk weer.
Als 30 man in een ruimte mag, dan mag ik ook 30 man bezoek ontvangenquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, dat is nogal heel erg anders ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als dat volgens de overheid blijkbaar veilig genoeg kan (ze doen het immers zelf); gooi dan ook gewoon de terrasjes open (om mer wat te noemen). Genoeg ruimte tussen elkaar; iedereen een zitplek. Hetzelfde verhaal. Zelfs de buitenlucht als bonus.
Maar dat is anders.
Als de ruimte 60m2 is wel. Oh wacht, als je in de politiek werkt dan he.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als 30 man in een ruimte mag, dan mag ik ook 30 man bezoek ontvangen
Aldus de user die vindt dat politici 'complete schijt' hebben aan de regels.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar kun je ook argumenten geven of heb je niks meer dan one-liners die nergens op slaan?
Met voorbeelden, waarna jij al 2 posts zonder argumenten post.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de user die vindt dat politici 'complete schijt' hebben aan de regels.
Haha, je had die 1000 euro van Rutte al uitgegeven hequote:Op donderdag 18 maart 2021 16:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als de ruimte 60m2 is wel. Oh wacht, als je in de politiek werkt dan he.
De rest niet.
Nee maar wel zo veel mogelijk thuis werken. Maar als 30 in 1 ruimte kan, dan hoeft denk ik bijna niemand meer thuis te werken.quote:
Drie voorbeelden waarvan één koe zo oud als Methusalem en ze hebben 'complete schijt' aan de maatregelen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met voorbeelden, waarna jij al 2 posts zonder argumenten post.
Om in je eigen woorden te blijven, zodat je het hopelijk begrijpt: je bent af.
ik verzin de regels nietquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als 30 man in een ruimte mag, dan mag ik ook 30 man bezoek ontvangen
quote:U kunt alleen naar uw werk als uw aanwezigheid essentieel is voor de voortgang van een bedrijfsproces en als dat werk niet thuis kan worden uitgevoerd.
quote:Binnen mogen maximaal 30 personen in 1 ruimte aanwezig zijn, mits hierbij voldoende afstand kan worden gehouden.
Bijzonder sneu.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:25 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem hoop ik zo dat er een enorme Coronauitbraak komt in en rond de 2e kamer.
(je mag mensen eigenlijk niets slechts gunnen maar soms...)
Da_sandman is een beetje als hooibaal, de luis in de pels.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar kun je ook argumenten geven of heb je niks meer dan one-liners die nergens op slaan?
Formeren kan prima via teams.quote:U kunt alleen naar uw werk als uw aanwezigheid essentieel is voor de voortgang van een bedrijfsproces en als dat werk niet thuis kan worden uitgevoerd.
ja want dan worden de regels meteen versoepeld uiteraardquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:25 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem hoop ik zo dat er een enorme Coronauitbraak komt in en rond de 2e kamer.
Hooibaal was nog wel een tikkie erger. Gewoon super irritant.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Da_sandman is een beetje als hooibaal, de luis in de pels.
Exact. Zit al een jaar met meetings via teams. Ook belangrijke. Gaat prima. Niet leuker dan in t eggie, maar het gaat.quote:
HUh?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:25 schreef _serial_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |