quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Ze werkt in de kantine.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Lekker zonder mondkapje het ziekenhuis in
Dat heeft geen meerderheid in de EK.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Benieuwd of VVD en D66 ook nog het CDA buiten spel durven te zetten ten gunste van GL/PvDA... al zullen die na die klappen van vanavond weinig heil zien in kabinetsdeelname
Ik vind dit een politiek correct antwoord...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry. Het was echt als compliment bedoelt. Fijne mensen hier.
Da's ook niet aardig. Ik mag dan wel een egoistische eikel zijn, maar dan hoef je me nog niet zo te exposenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de VVD na alles nog altijd zo hoog staat geeft maar weer aan hoeveel gewetenloze en egoïstische eikels er in dit land rondlopen.
De normale FvD'er heeft een oliebollenkraam die bijna failliet is dankzij de coronamaatregelen van ome Markquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:43 schreef BlackNero het volgende: [..] Dat is juist het mooie. Deze jongen is niet meer de normale Fvd'er. De normale FvD'er kijkt Jensen en luistert Hazes Jr.
![]()
ach beetje zuipen, beetje FOK!kenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef Zorro het volgende:
Ik zei een uur geleden al, dit worden 1 tot 2 uur saaie rubrieken, ze hebben gewoon helemaal niks nu.
Ik moest het doen met 6%.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef monkyyy het volgende:
Hebben jullie ook 8% loonsverhoging plus twee bonussen gekregen?
Sommige mensen hebben nog een goed moraal kompas en/of passie. Kan niet gezegd worden over al dat volk dat VVD en D66 gestemd heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:
Als je salaris niet marktconform is ga je toch lekker wat anders doen?
Bedenk, je hebt de VVD en dan heb je OOK NOG 30 zetels extreem rechts.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de VVD na alles nog altijd zo hoog staat geeft maar weer aan hoeveel gewetenloze en egoïstische eikels er in dit land rondlopen.
Nee, dat is de definitieve exitpoll (alle stemmen tot 21:00). Wat ik bedoel is dit:quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die correctie hebben we om 21:45 al gehad.
https://nos.nl/artikel/23(...)ezingsuitslagen.htmlquote:Ipsos-medewerkers blijven ook na de exitpolls aanwezig op de stembureaus. Daar zullen ze bij het tellen van de stemmen zijn. Als een stembureau klaar is met het tellen van de stemmen, geven de rapporteurs van Ipsos die uitslag door en volgt een zogeheten validatie van de exitpoll. De uitslag van de exitpoll wordt dan vergeleken met de daadwerkelijke uitslag op de geselecteerde stembureaus.
Dat is nodig omdat niet iedereen die zijn stem uitbrengt, wil meewerken met het onderzoek van Ipsos en soms durven stemmers ook niet eerlijk voor hun keuze uit te komen als een peiler ze er voor een exitpoll naar vraagt. Samen met de bevindingen uit het online-onderzoek kan dat leiden tot een bijstelling van de exitpoll. De verwachting is dat de validatie van de exitpoll ergens na 23.00 uur beschikbaar komt.
Ik mis Gerrie's krullen / muts ook welquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
NOS voxpop niveau is beetje SBS6 niveau hart van Nederland van 10 jaar terug. Diep treurig.
En waar is Gerrie eickhof
Op naar het malieveld.quote:
Neenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef Nattekat het volgende:
Jaja, zorgmeisje, je gaat weer keihard leeggeplukt worden door onze vrienden van de VVD en D66
In de tijd van de stemmachines had je om 22:00 uur de einduitslag en om half elf het lijsttrekkersdebat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:46 schreef leeell het volgende:
[..]
Man man man, niet te doen.
Kan me niet herinneren dat dit voorgaande keren zo ging
Toen hadden we tenminste nogHerman de Schermman
Beetje zak chips leegknagenquote:
Nou dan is het salaris blijkbaar marktconform, want mensen willen het voor dat geld doen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nog een goed moraal kompas en/of passie. Kan niet gezegd worden over al dat volk dat VVD en D66 gestemd heeft.
Telt een VVV cadeaubon ook?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef monkyyy het volgende:
Hebben jullie ook 8% loonsverhoging plus twee bonussen gekregen?
Heel Nederland denkt louter aan zichzelf.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Bedenk, je hebt de VVD en dan heb je OOK NOG 30 zetels extreem rechts.
Zit nog wel wat marge in die exitpolls.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Aan de ene kant zuur voor de CU dat die 4 jaar op winst hebben gestaan en dan op het moment supreme ineens een zetel inleveren, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat er met minder CDA en CU meer ruimte komt voor progressieve besluitvorming
extreem rechtsquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het wel spannend hoor. En een hele upluchting dat D66 zo'n enorme winst heeft!quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
Ben ik de enige die deze verkiezing niet zo spannend vind? Wat nieuwe partijtjes erbij, maar voor de rest allemaal klein bier dit. Behalve D66 die met een knal omhoog gaat.
Maar de verkiezingen zijn niet zo gepolariseerd als in 2010 toen Wilders zijn overwinning zou leiden tot kabinetsdeelname als in gedoogconstructie.
6% is ook niet echt zieligquote:
Kom er gewoon voor uit jochiequote:
Los van wat je van religie in de politiek denkt, denk ik dat wat christelijke normen en waarden helemaal niet verkeerd zijn in de samenleving.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Aan de ene kant zuur voor de CU dat die 4 jaar op winst hebben gestaan en dan op het moment supreme ineens een zetel inleveren, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat er met minder CDA en CU meer ruimte komt voor progressieve besluitvorming
Neequote:Op woensdag 17 maart 2021 22:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Los van wat je van religie in de politiek denkt, denk ik dat wat christelijke normen en waarden helemaal niet verkeerd zijn in de samenleving.
Als je dat niet zo extreem doorvoert als de SGP natuurlijk
Dit dus.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef PzKpfw het volgende:
Extreem rechts, welja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Blijkbaar toch wel als bijna 20% op D66 stemt.quote:
Haten op het CDA terwijl je nog altijd de VVD hebt met al die schandalen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Ooh dat had ik even gemist. Nog 9 minuutjes dusquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is de definitieve exitpoll (alle stemmen tot 21:00). Wat ik bedoel is dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ezingsuitslagen.html
Integendeel, Nederland gaat dicht...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:50 schreef Stefanovich het volgende:
Gaat Nederland open nu er mensen op forum gestemd hebben?
De zorg is heel erg hard leeg aan het lopen, valt nog meequote:Op woensdag 17 maart 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan is het salaris blijkbaar marktconform, want mensen willen het voor dat geld doen.
Vooral strategische linkse stemmers.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Blijkbaar toch wel als bijna 20% op D66 stemt.
Ja als je groot fan bent van D66 is dit wel leuk. Maar ik bedoel meer dat er verder geen aartsverschuivingen zijn geweest tussen rechts-links/conservatief-progressief.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vond het wel spannend hoor. En een hele upluchting dat D66 zo'n enorme winst heeft!
Duitsland volgens mijquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef capricia het volgende:
Heel Europa kijkt mee.
We zijn de enige/eerste die zulke verkiezingen organiseren tijdens de pandemie.
Europese landen zijn vooral ook geïnteresseerd in het effect van de pandemie op de verkiezing. De opkomst en de uitslag.
Nou..dat zit wel goed. Toch?
Maurice zijn laatste peiling:quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef D_A het volgende:
Wel blij dat die glazen bol van Maurice nog steeds kapot is.
[ twitter ]
Jawel hoor. Met 2 van de 3 uit PvdA/GL/SP (op volgorde van verenigbaarheid).quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
Rol CDA wordt doorslaggevend. Opletten wat daar gaat gebeuren de komende dagen.
Er is geen realistische coalitie zonder CDA, maar ze gaan wel hard to get spelen.
Maarja, er is ook geen realistische coalitie zonder VVD of D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
Er is geen realistische coalitie zonder CDA, maar ze gaan wel hard to get spelen.
Ergens na 23:00... kan dus ook wel wat langer durenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat had ik even gemist. Nog 9 minuutjes dus
Lage opkomst?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef D_A het volgende:
Wel blij dat die glazen bol van Maurice nog steeds kapot is.
[ twitter ]
Nou ja linksom of rechtsom geloof ik wel dat het niet zoveel uitmaakt wat de uitslag is. Uiteindelijk blijft het beleid in grote lijnen hetzelfde, met als coalitie VVD/CDA/PVV tegenover CDA/D66/PvdA alleen nuanceverschillenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:48 schreef phpmystyle het volgende:
Ben ik de enige die deze verkiezing niet zo spannend vind? Wat nieuwe partijtjes erbij, maar voor de rest allemaal klein bier dit. Behalve D66 die met een knal omhoog gaat.
Maar de verkiezingen zijn niet zo gepolariseerd als in 2010 toen Wilders zijn overwinning zou leiden tot kabinetsdeelname als in gedoogconstructie.
Tja die weten ook dat Rutte en Kaag niet om hen heenkunnen..quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:
In bakje gelegd, mocht niet meequote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef Zipportal het volgende:
Wat gaan jullie met het rode potloodje doen?
IK MOET DIT WETEN.
Met dikke winst voor pro EU partijen lijkt me dit helemaal niet goed zitten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef capricia het volgende:
Heel Europa kijkt mee.
We zijn de enige/eerste die zulke verkiezingen organiseren tijdens de pandemie.
Europese landen zijn vooral ook geïnteresseerd in het effect van de pandemie op de verkiezing. De opkomst en de uitslag.
Nou..dat zit wel goed. Toch?
En na het tellen nipt naast de drempel vallen, jammer joh.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef RipCity het volgende:
Sylvana lekker negatief als altijd
Sylvana Simons opgelucht: ‘Bij1 sleept Kamerzetel in de wacht’
https://www.ad.nl/politie(...)n-de-wacht~aa9079af/
Mauricequote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Maurice zijn laatste peiling:
[ afbeelding ]
Exit poll:
[ afbeelding ]
NOS heeft aangeklopt, werd niet open gedaan. Twitter is vooralsnog stil.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Raw85 het volgende:
Nog nergens een reactie van FVD geweest of wel?
Voor de VVD onaanvaardbaar schat ik in. Dat wordt echt links terwijl rechts een meerderheid heeft. Politieke zelfmoord.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel hoor. Met 2 van de 3 uit PvdA/GL/SP (op volgorde van verenigbaarheid).
Dat was ook ironisch bedoeld hoor.quote:
Dat is helemaal niet strategisch (lol)quote:
Heb je je gele hesje al aan jochie?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is niet de avond van Ockham's razor geloof ik.
CDA heeft ballen toch? Ja, CDA heeft wel ballen. En nog een stuk trots. Ik heb vertrouwen in het CDA. Hup CDA!quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maarja, er is ook geen realistische coalitie zonder VVD of D66.
Eigenlijk is VVD/CDA/D66 de enige realistische coalitieDus dat wordt een rare dans.
Niet gezien idd. Die wil natuurlijk eerst zeker weten dat tijdens het interview Martijn Koning niet ineens opduikt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Raw85 het volgende:
Zeurvanaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef RipCity het volgende:
Sylvana lekker negatief als altijd
Sylvana Simons opgelucht: ‘Bij1 sleept Kamerzetel in de wacht’
https://www.ad.nl/politie(...)n-de-wacht~aa9079af/
Maar dat zijn winnaars, dan ligt het altijd anders.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maarja, er is ook geen realistische coalitie zonder VVD of D66.
Eventueel kan er nog een vierde bij tbv stabiliteit of EK. Maar dat doet aan de dans niks af inderdaad.quote:Eigenlijk is VVD/CDA/D66 de enige realistische coalitieDus dat wordt een rare dans.
Gelukkig maar dat die flink zijn gezakt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CDA heeft ballen toch? Ja, CDA heeft wel ballen. En nog een stuk trots. Ik heb vertrouwen in het CDA. Hup CDA!
Muah, ik weet nog hoeveel rumoer het gaf in 2010 toen boven de markt hing dat de PVV mogelijk voldoende zetels zou kunnen halen om ''rechts'' aan een meerderheid te helpen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja linksom of rechtsom geloof ik wel dat het niet zoveel uitmaakt wat de uitslag is. Uiteindelijk blijft het beleid in grote lijnen hetzelfde, met als coalitie VVD/CDA/PVV tegenover CDA/D66/PvdA alleen nuanceverschillen
Omdat hij dat ook is?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, hij heeft een beetje het imago van een koele accountant.
Deelstaten, en sommigen ook uitgesteld. Maar geen landelijke verkiezingen.quote:
Daarom is hij ook vrijgezel, vrouw in de fikquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef MadMaster het volgende:
De wederopstanding van Hans Janmaat: Landgenoten...
"Aartsverschuivingen" ja?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja als je groot fan bent van D66 is dit wel leuk. Maar ik bedoel meer dat er verder geen aartsverschuivingen zijn geweest tussen rechts-links/conservatief-progressief.
Opbouwen met CDA, PVV en FvD.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef Dimachaerus het volgende:
rutte heeft de afgelopen 10 jaar nederland afgebroken
Moslimhaters en antisemieten. Ja. Maakt niet uit hoeveel je het voor jezelf genationaliseerd hebt.quote:
Dat legt toch wel mooi een bommetje onder een coalitie die anders al met potlood ingekleurd had kunnen worden ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat die flink zijn gezakt.
Extreem rechts toont dagelijks geen normen en waarden te kennenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus.
Zag zojuist in de banner op NPO1 dat de kiezer de belangrijkste punten de zorg en normen en waarden vond.
En dan stem je VVD?!?!
Echt, WTF is mis met die mensen?!
Ik denk dat ze de PvdA daar nog wel bij willen trekken met het oog op de 1e kamer en dan heb je een gebalanceerd middenkabinetquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat zijn winnaars, dan ligt het altijd anders.
[..]
Eventueel kan er nog een vierde bij tbv stabiliteit of EK. Maar dat doet aan de dans niks af inderdaad.
Dat is net zo'n loze belofte als die 1000 euro, verwacht ik.quote:
Rustig maar jochiequote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Noemt je iedereen die een andere mening heeft dan Antifa 'jochie'?
Sjoemel nog wat aftrekposten erbij in je aangifte dan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik krijg nog 1000 euro van je Rutte
Oef. Die zit er flink naast.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Maurice zijn laatste peiling:
[ afbeelding ]
Exit poll:
[ afbeelding ]
Ik wilde al zeggen, d'r ligt nog een 56k modem daar in die hut.quote:
SP snap ik echt niet, maar Jesse is echt gigantisch door het ijs gezakt deze campagne.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Wat zou nou de reden zijn dat GroenLinks en de SP zoveel moeten inleveren?
De gemiddelde arbeider denkt dat de VVD opkomt voor de rechten van deze mensen in plaats van het grootkapitaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
GroenLinksers hebben een reality check gekregen van Amsterdam onder GL bewind en zijn spontaan genezen denk ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Of de onderste steen die boven zou komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is net zo'n loze belofte als die 1000 euro, verwacht ik.
Mwah, met de grote gezinnen in orthodox-christelijke kringen zou er voldoende aanwas bij moeten komen, toch?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend stil rondom de SGP. Of zou die kiezersgroep ondertussen aardig uitgedund zijn door de corona?
De SGP is wel een partij die ik liever kwijt ben dan rijk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend stil rondom de SGP. Of zou die kiezersgroep ondertussen aardig uitgedund zijn door de corona?
Met nog steeds geen meerderheid.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de PvdA daar nog wel bij willen trekken met het oog op de 1e kamer en dan heb je een gebalanceerd middenkabinet
Gewoon 3 zetels... en ze hebben een relatief jonge achterban, die zitten over 100 jaar nog steeds op (minstens) 3 zetels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef PzKpfw het volgende:
Op hun eigen mediakanaal vast welquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Raw85 het volgende:
Maar wil de PvdA zonder linkse partner? Na Rutte 2?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de PvdA daar nog wel bij willen trekken met het oog op de 1e kamer en dan heb je een gebalanceerd middenkabinet
Gewauwel in de marge...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn voornamelijk linkse mensen die die stemmen tellen. Die zijn het niet gewend om hard te werken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Zipportal het volgende:
Nog twee uurtjes dan kapt oude media NOS ermee.
En nul echte uitslagen per gemeente.
Helaas komt de realitycheck van de klimaatsceptici pas over een jaar of 10 als het al te laat is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
GroenLinksers hebben een reality check gekregen van Amsterdam onder GL bewind en zijn spontaan genezen denk ik
Zitten mij niet in de weg. Meer een stukje kamermeubilair.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
De SGP is wel een partij die ik liever kwijt ben dan rijk.
Leuk feitje, bedankt!quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wisten jullie dat Segers 7 jaar in Egypte heeft gewoond?
Ik vermoed dat veel GL en SP-stemmers naar D66 zijn overgestapt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is puur bedrog wat hier gebeurtquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig niet. We moeten niet de avond laten verpesten door de uil van minervaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:53 schreef Raw85 het volgende:
D66/Voltquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een flauwe manier om mensen met wie je het niet eens bent weg te zetten als mensen met wie je niet in gesprek hoeft te gaan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Moslimhaters en antisemieten. Ja. Maakt niet uit hoeveel je het voor jezelf genationaliseerd hebt.
Nouja en JA21. Eerdmans is meer een kastracistje.
Ik denk dat mensen aan de ene kant snappen dat die partijen nogal geldverslindende ideeën hebben, en aan de andere kant zijn ze leeggevreten door D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
En dat met twee dagen voorsprong.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dit is puur bedrog wat hier gebeurt
We hebben wel Vlieland en Ameland al gehadquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Zipportal het volgende:
EuOlifant.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
In het oude Egypte waren vrouwen en mannen gelijk volgens de wetquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wisten jullie dat Segers 7 jaar in Egypte heeft gewoond?
SGP is de kosmische achtergrondstraling van het Nederlands politieke bestel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gewoon 3 zetels... en ze hebben een relatief jonge achterban, die zitten over 100 jaar nog steeds op (minstens) 3 zetels.
Dat zijn kruimels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef Gezicht het volgende:
[..]
We hebben wel Vlieland en Ameland al gehad
Klopt. Op zich is dat ook geen slechte typering voor een bestuurder, maar voor een partijleider van een brede volkspartij is het blijkbaar onvoldoende.quote:
Stop the stealquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dit is puur bedrog wat hier gebeurt
Daar heb ik het al decennia lang mee gehad...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Schiermonnikoogquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Fixedquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef Gezicht het volgende:
[..]
We hebben wel Vlieland en Ameland Schiermonnikoog al gehad
Schijnbaar is 2030 een wonderbaarlijk jaar waar het ineens er op of er onder wordt... beetje zoals die sektes die voorspellen dat de wereld op een bepaalde datum vergaat. Ja, het klimaat veranderd, ja de mens draag daar aan bij, maar het is niet dat we over 10 jaar ten onder gaan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Helaas komt de realitycheck van de klimaatsceptici pas over een jaar of 10 als het al te laat is.
Of VVD/PVV/CDA/FvDquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het wordt of VVD/CDA/D66 of VVD/D66/PvdA/GL. Evt bij de eerste smaak nog PvdA erbij.
Dat snap ik dan weer niet zo goed, want het zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Deze uitslag gaat echt niet maken dat Amsterdam-Noord ineens geen windmolenpark wordt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
GroenLinksers hebben een reality check gekregen van Amsterdam onder GL bewind en zijn spontaan genezen denk ik
En Klaver had een waardeloze campagne waar hij flink door de mand viel wat ook vast niet hielp
Waxinelichtjes, zuinig aan met de verwarming...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:58 schreef monkyyy het volgende:
Bij zoomerpartij GL verwacht ik wel RGB leds overal
Ik denk eerlijk gezegd hun visie op immigratie. Dat heeft mij iig van de SP afgeduwd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Kan de microfoon aan?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Heeft Baudet al gesproken van fraude?
STOP THE COUNT.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef Pedroso het volgende:
Wat is dit ? 23.00 uur en nog steeds geen uitslagen,
Kut, ik twijfelde alquote:
Nee, maar vertel dat maar eens in Amsterdam Noord...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet zo goed, want het zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Deze uitslag gaat echt niet maken dat Amsterdam-Noord ineens geen windmolenpark wordt.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Je kan beter in bitcoins investeren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen geïnvesteerd in een nieuwe vaatwasser en een nieuwe wasmachine, lokaal gekocht. Ik heb mijn deel gedaan.
SP had wel de meest slappe campagne ooit man. Van dat rare gelul in die video's werd echt iedereen spontaan onvruchtbaar. Ze kunnen zoveel meer bereiken als ze zich positioneren als een vakbond vriendelijke partij die opkomt voor de salarissen van de lagere en middenklassen en de multinationals wil laten betalen. Daarnaast geen minder immigratie willen omdat die immigranten concurreren met ongeschoolde/laaggeschoolde arbeidskrachten. Gemiste kans keer op keer.quote:
Groenlinks heeft een ontzettend slechte campagne gehad.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Die heb ik alquote:
Voor die antisemieten van het soort met een joodse vriendin ben ik niet zo bang hoor. Jij wel?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Moslimhaters en antisemieten. Ja. Maakt niet uit hoeveel je het voor jezelf genationaliseerd hebt.
Nouja en JA21. Eerdmans is meer een kastracistje.
Ga naar je stemlokaal en ga ze opjagenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een zouteloze kut avond, doe eens een uitslag.
Das Mark zijn specialiteit.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:59 schreef Nattekat het volgende:
Voor een meerderheid in de EK zijn er minimaal 5 partijen nodig. Een coalitie vormen gaat nog niet zo makkelijk worden.
De immer aandachtsgeile J. Visser.quote:
Ik denk dat GL een beetje tussen wal en schip van Volt en D66 is gevallen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als m'n tante klootjes had gehad was het nu m'n oom geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Als de campagne nog twee weken had geduurd was D66 echt heel dicht bij Rutte in de buurt gekomen
Veel te laat voor.quote:
Vanavond of de komende tijd lijkt de grote vraag.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:02 schreef Breekfast het volgende:
Al een reactie van Klaver? Denk dat hij gaat vertrekken toch?
Ach, als mijn broer een meisje was geweest had ik een zus gehad. Wie weet wat er dan weer was gebeurd. VVD zit ook boven de prognose, de verhoudingen zijn duidelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:02 schreef TheVulture het volgende:
Als de campagne nog twee weken had geduurd was D66 echt heel dicht bij Rutte in de buurt gekomen
Die hebben minder stemmen gekregen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Heerlijk is het om zonder social media door het leven te gaan (muv linkedin), ik kan het iedereen aanraden.quote:
Ja, heel veel succes ermee. De 4 grootste partijen hebben een zetel te weinig, en onder die 4 vallen 2 partijen die echt nooit mee gaan regeren.quote:
St. Patrick's Day vanaf nu zonder Klaver... 🍀quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:02 schreef Breekfast het volgende:
Al een reactie van Klaver? Denk dat hij gaat vertrekken toch?
Chelsea - Atlético 2-0.quote:
Bij mij bungelt de SP steevast onderaan in elke stemwijzer, maar ik vond dat Marijnissen het best aardig deed. Ik snap het verlies nog steeds niet goed.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
SP had wel de meest slappe campagne ooit man. Van dat rare gelul in die video's werd echt iedereen spontaan onvruchtbaar. Ze kunnen zoveel meer bereiken als ze zich positioneren als een vakbond vriendelijke partij die opkomt voor de salarissen van de lagere en middenklassen en de multinationals wil laten betalen. Daarnaast geen minder immigratie willen omdat die immigranten concurreren met ongeschoolde/laaggeschoolde arbeidskrachten. Gemiste kans keer op keer.
Niemand weet waar de SP voor staat. Echt de meest slappe boodschap ooit dragen die lui uit zeg. Doen ze dit bovenstaande dan heb je zoveel meer mensen die zich aangesproken voelen.
Ploumen zal ook wel opstappen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie Klaver en Marijnisse allebei wel vertrekken eigenlijk
Idem.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij bungelt de SP steevast onderaan in elke stemwijzer, maar ik vond dat Marijnissen het best aardig deed. Ik snap het verlies nog steeds niet goed.
Slechter dan dit? Hoe dan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:04 schreef nostra het volgende:
Nou, dat had allemaal een stuk slechter gekund, prima basis gegeven de kaarten.
Ja man, lekker toch. Genieten dit. Nederland heeft ook gezien de overige resultaten weer een flink stap naar rechts gemaakt en dat is schitterendquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Nog minstens 4 jaar Ruttocratie.
Alleen Exit Savic, die kreeg rood.quote:
Nou woei, gaat ie keer 4quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Schijnt de 200.000 dollar aan te gaan tikken.
quote:
En Hoekstra?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Daar komt het wel op neer, maar er schijnen ook veel mensen op links strategisch op D66 gestemd te hebben om de VVD te dwingen over progressief te gaan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De gemiddelde arbeider denkt dat de VVD opkomt voor de rechten van deze mensen in plaats van het grootkapitaal.
Maar wie hebben die partijen dan?quote:
Rutte blijft een baasquote:
Voor Atletico wel.quote:
Ik hoop het! Dan hebben we toch nog een succes geboekt vanavond.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Idem. Het is absoluut mijn partij niet, maar Marijnissen klonk als een van de weinigen niet alsof ze tot in haar kern gedrillt is door spindokters, samen met eigenlijk alleen Rutte en Wilders.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij bungelt de SP steevast onderaan in elke stemwijzer, maar ik vond dat Marijnissen het best aardig deed. Ik snap het verlies nog steeds niet goed.
Tja, de Nederlandse kiezer blijft er maar op stemmen. Het is echt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef Dimachaerus het volgende:
ik vind het niet gezond dat iemand zo lang premier kan blijven
Attje Kuikenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wie hebben die partijen dan?
Het is geen D66 die van Rob zo overgaan naar Kaag qua kaliber.
Ze hebben geen boodschap, geen actie. Niemand weet waar de SP voor staat. Idem voor de PVDA. Mensen denken zodra ze modaal of 2 keer modaal verdienen dat ze beter op de VVD kunnen stemmen. Echt een grap.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen blijven die fout maar maken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De gemiddelde arbeider denkt dat de VVD opkomt voor de rechten van deze mensen in plaats van het grootkapitaal.
Misschien wil Timmerfrans of Aboutaleb het stokje overnemen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij gaat binnenkort in Brussel aan de slag dus die is eigenlijk al weg.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef Dimachaerus het volgende:
ik vind het niet gezond dat iemand zo lang premier kan blijven
Abou gaat daar zijn vingers niet aan branden, die zit goed.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien wil Timmerfrans of Aboutaleb het stokje overnemen.
Dat hoor ik ook al 8 jaarquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij gaat binnenkort in Brussel aan de slag dus die is eigenlijk al weg.
Sowieso denken dat rechtse partijen wat voor je gaan betekenen als je gewoon je modale inkomen wil behouden. CDA begon nota bene over versoepeling ontslagrecht. Daar ga je al.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen blijven die fout maar maken.
quote:
Snap dan ook niet dat Starhopper d66 stemt, dat wijf is linkser dan GroenFront.quote:
Over links of een ellenlang formatieproces. Basis is nu gewoon stabiel en liberaal (naar omstandigheden), plug daar nog wat bij en je hebt een middenkoers met wat accenten hier en daar.quote:
Dat klinkt wel plausibel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer, maar er schijnen ook veel mensen op links strategisch op D66 gestemd te hebben om de VVD te dwingen over progressief te gaan.
Dat werd eerder vanavond nog bij de NOS ontkracht. Mensen stemmen binnen hun eigen waardekader en wisselen vooral daarbinnen van partij (bijv. op basis van wie de lijsttrekker is).quote:Toch laat het ook andermaal zien dat we in een mediacratie leven waar het om poppetjes gaat, meer dan inhoud.
Die zijn inderdaad niet echt meer links te noemen zoals je GL/PvdA/SP hebt, die staan veel dichter bij de VVDquote:
Ja, dat maakt het altijd zo leuk!quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Waar de fuck blijven al die andere gemeenten?
Ik ben niet Joods dus er sowieso niet bang voor, maar dat meneer "vrouwen willen graag door een man verkracht worden" een joodse vriendin maakt hem nog geen antisemiet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor die antisemieten van het soort met een joodse vriendin ben ik niet zo bang hoor. Jij wel?
Economisch VVD-rechts, verder idd links. Die partij gaat dus linkse hobbies betalen met afbraakbeleid waar VVD zo'n fan van is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kijk eens naar hun identiteitspolitiek... BIJ1-light.
De SP heeft Leijten als grote naam dankzij de toeslagenaffairequote:Op woensdag 17 maart 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |