quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
dat mens is gek als een bos uien.quote:
Denk dat die in Drenthe, Groningen en Friesland wel goed gaan scoren hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
grote kans dus dat BBB het niet gaat halen.
Racist.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ons land kan heel veel meer Bij1 en heel veel minder FvD gebruiken.
Scheelt natuurlijk altijd als je een beetje marge hebt, dan loopt de boel niet meteen in de drek als er één Kamerlid gaat dwarsliggen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef Genesisfan het volgende:
O
[..]
Volt hoeft er niet bij volgens deze uitslag.
En DENK.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:
Deze avond kan nog gered worden door het ophoepelen van Sylvana en boeren.
Mooi, NL is toch al overbevolkt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
VIESMAD-Linkse-Meisjes-genot overal.
Daar gaan de PVDA en CDA nog winnen tegenover D66 ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat interessante wetenswaardigheden, met het oog op de invloed van de briefstemmen:
• Eén op de vier stemgerechtigden is 65 jaar of ouder. (bron)
• Een op de vijf ouderen koos voor de VVD van premier Rutte. Ook het CDA doet het goed (16%). Opvallend is dat de grote verliezer van deze verkiezingen, de PvdA, onder ouderen toch nog de derde partij is geworden. (bron)
Gok BIJ1 +1 zetel en BBB -1quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:
waarom?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Zwansen het volgende:
7 zetels voor FVD. Dat is toch lachwekkend, of nee, zorgwekkend.
Eindelijk weer eens een geschikt iemandquote:
Voor het evenwicht is een beetje boer wel beter tegenover de stadsen van D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:
insert cartman gifjequote:Op woensdag 17 maart 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
VIESMAD-Linkse-Meisjes-genot overal.
Denk ook -1, zijn die naar Bij1 gegaan dan?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:
Dat is die enge Epping, heeft al 20 partijen gehad en is nu weer op deze wagen gesprongenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef RipCity het volgende:
Die man achter Joost is toch ook van de pedo-partij?
Ik denk het wel ja. Sylvana is toch harder in debat en meer voor de zwarte medemens denk ik dan Denkquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:27 schreef alopio het volgende:
[..]
Denk ook -1, zijn die naar Bij1 gegaan dan?
Zou wel interessant zijn om te zien wat het CDA zou doen als de boeren de kamer in komen. Wring je je als partij in de meeste vreemde bochten om ze te plezieren en dan laten ze je alsnog in de steekquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:
We weten dat je dat bent, daarom zeg ik ook dat het land wat meer Bij1 en wat minder FvD kan gebruiken.quote:
Bizar inderdaad.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wel opvallend: SP veel geprezen om optimistische, energiek en inhoudelijke campagne.
Tegelijkertijd de 4de verkiezingen op rij waarbij de partij met Lilian Marijnissen lijkt te verliezen.
quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:56 schreef timmmmm het volgende:
Lieve vrienden, ik heb vanavond geen zin in offtopic levensgrote plaatjes en ik ga de TT ook even aanpassen naar neutraal. Heb er geen zin in dat dat een verpiswedstrijdje gaat worden
Fraude, wat ik je brom!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Is het weleens eerder gebeurd dat twee concurrerende partijen in een week tijd bijna 20 zetels winnen?
Hoezo is Nederland in een week zoveel meer pro EU geworden?
Haha allemaal partij hoppers. Waar breekt als eerste de pleureszooi uit? Fvd of Ja21? Denk fvd, meer zetels, net even meer gekkies. Daar is binnen 1 jaar al 2 man die eruit zijnquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is die enge Epping, heeft al 20 partijen gehad en is nu weer op deze wagen gesprongen
Meeste mensen weten niet eens dat D'66 wil opgaan in Europa.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Is het weleens eerder gebeurd dat twee concurrerende partijen in een week tijd bijna 20 zetels winnen?
Gewoon een schijtwijf, staat nog verder van de gemiddelde burger af dan Rutte.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vrouw met kennis en kunde. Teflon-Rutte mag niet eens in haar schaduw staan.
Vanochtend hoorde ik dat 2 van de 3 kiezers nog niet wist op wie ze zouden stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Morgenmiddag is pas duidelijk of dat nare mens van Simons wel of niet een zetel heeft.
Ik weet alleen nog steeds niet of die exitpoll van 21:00 de briefstemmers bevat.
Is die fles wijn al leeg?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef timmmmm het volgende:
Huidige coalitie mag gewoon lekker door. Het volk heeft gesproken
JA21 zou ik niet zomaar uitsluiten, die hebben Eerste Kamer kaarten te spelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef KennyPowers het volgende:
Gewoon huidige coalitie houden. Prima.
D66 gaat nog meer stijgenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Hopelijk verliest D66 nog een zetel, oprotten met die enorm afschuwelijke meerderheid.
En paar op NIDA gestemd ook, is net even nog meer de islam partij dan denk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:28 schreef StephanL het volgende:
Den
[..]
Ik denk het wel ja. Sylvana is toch harder in debat en meer voor de zwarte medemens denk ik dan Denk
Er toch weer ingetuind.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef StephanL het volgende:
Blijft dus dezelfde coalitiejammer had wel iets nieuws willen hebben
minus CUquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef StephanL het volgende:
Het wordt dat of VVD - D66 - PVDA - GLquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef StephanL het volgende:
Ging toch prima de afgelopen jaren?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef StephanL het volgende:
Dat zie ik niet gebeuren. 2 verliezende partijenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het wordt dat of VVD - D66 - PVDA - GL
Min CU, geen geruzie met D'66 over ethische zaken dus,quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef timmmmm het volgende:
Huidige coalitie mag gewoon lekker door. Het volk heeft gesproken
Er moet wel nog een partij bij hoor, al is het alleen maar voor de eerste kamerquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Min CU, geen geruzie met D'66 over ethische zaken dus,
PvdA is haar vorige verlies niet te boven gekomen en GL is compleet afgegaan... gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het wordt dat of VVD - D66 - PVDA - GL
Compleet gestoorde lijsttrekker in combinatie met een tweede man die niets anders doet dan aantoonbare onwaarheden verkondigen.quote:
Christen Unie eruit slopen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef KennyPowers het volgende:
Gewoon huidige coalitie houden. Prima.
Daar komt niets van terecht in het stemgedrag van die partij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef monkyyy het volgende:
PVV is financieel gezien net de SP, een strikter immigratiebeleid, daar is een rechtse meerderheid voor in de tweede kamer.
Of hij treedt halverwege ergens af, langszittende premier haalt ie sowieso wel en je komt natuurlijk ook wel lekker in de geschiedenisboekjes terecht als je hebt kunnen 'bijdragen' aan de eerste vrouwelijke premier van Nederland.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Kaag als vice-premier, volgende verkiezing is Rutte weg en dan gaat Kaag volgende verkiezing voor de premiersbonus
Wel in evenwicht, links rond 30 zetels (met pvdd erbij) en rechts ook (pvv/fvd/ja21)quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:
PvdA-GL-SP 25 zetels, zo trieste bedoeling had ik zelfs niet durven dromen
Zie OPquote:
Maar geen meerderheid in de 1e kamerquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wordt gewoon VVD - D66 - CDA, eventueel CU erbij. Er verandert niet veel dus.
VVD, D66, PvdA, GLquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Eigenlijk heb je nu slechts 2 opties:
VVD, D66, CDA
VVD, D66, PvdA, GL
VVD-D66-CDA-PvdA ligt meer voor de hand.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PvdA is haar vorige verlies niet te boven gekomen en GL is compleet afgegaan... gaat niet gebeuren.
Dat staat in ieder geval bij het CDA hoog op de planning. Maar de vraag is of die mee gaan doen na dit verlies.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Als ze maar huizen gaan bouwen, betaalbare huizen en veel ook. En snel!
Vlug, links ligt met 8 tellen op de grond, rechts aan de macht. Snel alle ingewikkelde boeken verbranden en alternatieve muziek verbieden. De hele dag de Toppers op de radio, een rechts walhalla.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:
PvdA-GL-SP 25 zetels, zo trieste bedoeling had ik zelfs niet durven dromen
Die is er het afgelopen decennium sowieso nauwelijks geweest toch? Zie er het probleem niet echt zo van in.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maar geen meerderheid in de 1e kamer
Ja maar die hele Kaag campagne kwam maar niet van de grond ondanks alle hulp van de NPO. En dan komt Volt er voorzichtjes bij en moeten ze nog bang zijn ook dat ze onder de 12 of zo uitkomen. En dan komen ze samen ineens op 30 zetels. Ik heb moeite om dat te geloven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Meeste mensen weten niet eens dat D'66 wil opgaan in Europa.
PvdA had in 2012 ook iets van 20 zetels winst in no time (strategisch stemmen)
Een vice-premier is geen vice-presidentquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Kaag als vice-premier, volgende verkiezing is Rutte weg en dan gaat Kaag volgende verkiezing voor de premiersbonus
Zijn halfzus zal wel woedend zijn nu.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het wel mooi dat Klaver zo op zijn muil is gegaan. Die probeerde de grote verbinder en de leider uit te hangen tegenover de langstzittende premier die ook nog eens in crisistijd zit.
Stond bij iedereen op de agenda.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat staat in ieder geval bij het CDA hoog op de planning. Maar de vraag is of die mee gaan doen na dit verlies.
Laten we het hopen.quote:
PvdA wil alleen met GL regeren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VVD-D66-CDA-PvdA ligt meer voor de hand.
Omtzigt is alleen populair onder de Omtzigt cult-bubbelquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Hoekstra minder voorkeursstemmen dan Omtzigt? Echt?
Wie zegt dat dan?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een vice-premier is geen vice-president
PvdA gaat nog wel winnen op basis van briefstemmen en CDA verliest natuurlijk ook.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren. 2 verliezende partijen
Wie?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
deze NOS-gast is extreem glad. Weet dat ie met ten minste 2 andere journalisten is vreemgegaan, vlak voor en kort na zn trouwdag
Is nog helemaal niet bekend, stemmen op kandidaten wordt nu ook nog niet geteld, eerst per partij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Hoekstra minder voorkeursstemmen dan Omtzigt? Echt?
Op zich wel,. Hoop alleen dat het niet veel slechter gaat worden. Huurprijzen van een sociale huurwoning is hoger dan menig hypotheek, dat klopt niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ging toch prima de afgelopen jaren?
CU komt er niet meer bij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wordt gewoon VVD - D66 - CDA, eventueel CU erbij. Er verandert niet veel dus.
Mannen blijven mannen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
deze NOS-gast is extreem glad. Weet dat ie met ten minste 2 andere journalisten is vreemgegaan, vlak voor en kort na zn trouwdag
Daarvoor moet je bij je gemeentebestuur zijn. Den Haag kan hooguit projecten financieel ondersteunen (en dat gebeurt al).quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Als ze maar huizen gaan bouwen, betaalbare huizen en veel ook. En snel!
Dat lijkt me de enige kans dat we ons milieu nog kunnen redden en kunnen voldoen aan de Parijsdoelen.quote:
Dit!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het wel mooi dat Klaver zo op zijn muil is gegaan. Die probeerde de grote verbinder en de leider uit te hangen tegenover de langstzittende premier die ook nog eens in crisistijd zit.
Er moeten gewoon meer huizen worden gebouwd, NL is te klein voor het aantal mensenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Op zich wel,. Hoop alleen dat het niet veel slechter gaat worden. Huurprijzen van een sociale huurwoning is hoger dan menig hypotheek, dat klopt niet.
Niemand. Maar je volgt niet een premier op ofzo. Het is meer voor de incidentele vervanging.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef Mikeytt het volgende:
Nog maar 10 minuten tot de geüpdatete exitpoll
Wanneer komt hij hier bij Linda de Mol over vertellen?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Met een beetje geluk van de FvD ipv van de VVDquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:34 schreef asco het volgende:
Dit waren wel exit polls.
PVV krijgt er standaard nog wat zetels bij dus VVD - D66 - CDA krijgt denk ik uiteindelijk toch geen meerderheid.
Kaag is nu de meest geschikte opvolger van Rutte. Flopke viel zwaar door de mand.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of hij treedt halverwege ergens af, langszittende premier haalt ie sowieso wel en je komt natuurlijk ook wel lekker in de geschiedenisboekjes terecht als je hebt kunnen 'bijdragen' aan de eerste vrouwelijke premier van Nederland.
Correct, en hoe meer versplintering in die hoek hoe beter. Ga elkaar maar de tent uit vechten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef Pedroso het volgende:
Uiterst Rechts heeft weer keurig de ca. 30 zetels verdeeld, dit is de markt ook voor die hoek. Ongeveer 1/5 van de stemmers is hun potentieel.
Hopelijk vliegen die er helemaal uit.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef monkyyy het volgende:
Trouwens, 1 zetel voor 50+. Hadden ze Henkie maar niet ziedend moeten maken
Daar zit zure melk in volgens mij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Carola heeft ook flinke melkbussen @:harvest89
B&H / Carola Schouten
Hopelijk helemaal als BBB er niet in komt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Alle boeren zetten nu de TV uit.
Laten we eerst even de uitslagen afwachten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja maar die hele Kaag campagne kwam maar niet van de grond ondanks alle hulp van de NPO. En dan komt Volt er voorzichtjes bij en moeten ze nog bang zijn ook dat ze onder de 12 of zo uitkomen. En dan komen ze samen ineens op 30 zetels. Ik heb moeite om dat te geloven.
dat is de eerste. Om 21.45 is er een updatequote:
Die vrouw was ooit mijn baas... Carriere tijger. Zocht alleen maar baantjes om telkens hogerop te komen. Goed gedaan!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef monkyyy het volgende:
Trouwens, 1 zetel voor 50+. Hadden ze Henkie maar niet ziedend moeten maken
PvdA heeft niet zoveel te willen. GL verliest flink en zelf blijft de partij op hetzelfde aantal zetels staan.quote:
Hebben we nog 9 jaar de tijd voor, we rijden al een tijdje 100, ook het thuiswerken met Corona helpt goed.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat lijkt me de enige kans dat we ons milieu nog kunnen redden en kunnen voldoen aan de Parijsdoelen.
Wat suggereer je hier nu mee?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja maar die hele Kaag campagne kwam maar niet van de grond ondanks alle hulp van de NPO. En dan komt Volt er voorzichtjes bij en moeten ze nog bang zijn ook dat ze onder de 12 of zo uitkomen. En dan komen ze samen ineens op 30 zetels. Ik heb moeite om dat te geloven.
Voorlopig zal de opvolger van Mark bij de VVD vandaan komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kaag is nu de meest geschikte opvolger van Rutte. Flopke viel zwaar door de mand.
Bij1 stond toch op 1?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
dat is de eerste. Om 21.45 is er een update
Altijd nog beter dan op links, want een route over links is nu al helemaal uitgeslotenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Correct, en hoe meer versplintering in die hoek hoe beter. Ga elkaar maar de tent uit vechten.
Zonder glijmiddelquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:34 schreef PzKpfw het volgende:
Conclusie: Nederlanders laten zich graag in het ootje nemen door politici.
Ja, briljant. Waarom deden ze dat eerder niet? En ik maar dagelijks lezen dat het linkse media zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:37 schreef LXIV het volgende:
Dat krijg je ervan als de media gecoördineerd inzet op een zege voor d66
Niet geklikt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:38 schreef jameshond7 het volgende:
BIJ1 LIVE: https://vimeo.com/524910161 (straks Sylvana)
BBB LIVE:
Weltschmerz is een discipel van Baudet en suggereert dat er sprake is van verkiezingsfraude.quote:
Ook redelijk wat mensen die dit heel slecht trekken, dat maakt het nog leuker.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:28 schreef junkiexp het volgende:
Kiestrouwe kiezers van de VVD![]()
Weer 4 jaar Rutte, mijn avond kan niet meer stuk![]()
Zo extreem zal het jammer genoeg niet worden, maar denk wel dat er een paar afgesnoept gaan wordenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb wel zin in briefstemmers die heel die D66 weer richting de 20 degraderen.
Weinig PVV en FvD in de briefstemmen. Veel VVD en D66. Zin in een stijgingquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb wel zin in briefstemmers die heel die D66 weer richting de 20 degraderen.
Vier jaar geleden zat Ipsos er in totaal zes Kamerzetels naast, en won in de uiteindelijke uitslag de VVD twee zetels meer en GroenLinks twee minder. Zo’n afwijking van twee zetels kan dit jaar vaker voorkomen, en ook een afwijking van meer dan twee zetels is volgens Ipsos ‘niet helemaal uit te sluiten’. (bron)quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Wat waren de verschillen tussen de Exit poll en de uiteindelijke uitslag in 2017 ?
Op naar die ene muur in Utrechtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:38 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Allemaal even thumbs up voor der neue führer.
virus NIET KLIKKEN MENSENquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:38 schreef jameshond7 het volgende:
BIJ1 LIVE: https://vimeo.com/524910161 (straks Sylvana)
BBB LIVE:
Niet te vergelijken nu.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Wat waren de verschillen tussen de Exit poll en de uiteindelijke uitslag in 2017 ?
Met een VVD als grootste zal dat niet snel gebeurenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zolang er maar veel betaalbare woningen bijgebouwd worden en rap een beetje.
En de vermoeiende investeerders die de huizenmarkt slopen mogen wel gepakt worden.
Klopt, ik stem al mijn hele leven VVD, voor mij als ondernemer bestaat er geen andere keuze dan de VVDquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ook redelijk wat mensen die dit heel slecht trekken, dat maakt het nog leuker.
Denk eerder aan CDA stemmersquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig PVV en FvD in de briefstemmen. Veel VVD en D66. Zin in een stijging
Je ziet aan dat hoofd direct dat het geen leuk mens is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die vrouw was ooit mijn baas... Carriere tijger. Zocht alleen maar baantjes om telkens hogerop te komen. Goed gedaan!
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vier jaar geleden zat Ipsos er in totaal zes Kamerzetels naast, en won in de uiteindelijke uitslag de VVD twee zetels meer en GroenLinks twee minder. Zo’n afwijking van twee zetels kan dit jaar vaker voorkomen, en ook een afwijking van meer dan twee zetels is volgens Ipsos ‘niet helemaal uit te sluiten’. (bron)
Gold die wel tijdens de verkiezingsavonden?quote:
CDA heeft wel belang bij tussentijds val en nieuwe verkiezingen, D66 en VVD niet. Dus zou zomaar kunnen dat ie de langstzittende premier wordt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Rutte premier van 2010 tot 2025? Weet niet of we ooit zo lang dezelfde premier gehad hebben ... ?
FvD stemmer.quote:
D66 helpt daar ook niet bij, aangezien die klimaatdoelstellingen boven de woningmarkt zullen verkiezen. Ik woon denk ik de rest van mijn leven thuisquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Met een VVD als grootste zal dat niet snel gebeuren
Ja, geen uitzonderingquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Gold die wel tijdens de verkiezingsavonden?
Een effectief klimaatbeleid zie ik er ook niet komen. Hopeloze uitslag.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
D66 helpt daar ook niet bij, aangezien die klimaatdoelstellingen boven de woningmarkt zullen verkiezen. Ik woon denk ik de rest van mijn leven thuis
Hij vist wel nadrukkelijk in de coronawappie vijver door te suggereren dat corona minder ernstig is dat het kabinet ons wil doen geloven en te pleiten voor een einde aan de maatregelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Noorlander hou je bek met je fake news. Baudet is geen corona ontkenner.
VVD en CDA blijven nodig. Geen paniek wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef Nattekat het volgende:
Die boeren schijten in hun broek nu, die hadden dit nooit verwacht
quote:
Die mogen kapot van mijquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef Nattekat het volgende:
Die gaan er per saldo op achteruit met zetelverlies CDAquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef Nattekat het volgende:
vooral omdat er met het vertrek van Dijkhoff na Rutte een hele tijd niks komtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Pedroso het volgende:
Met Rutte en Kaag is er duidelijk op de persoon gestemd en niet op de partij.
Als Rutte er een keer mee stopt dan kan VVD zomaar naar het CDA niveau zakken.
De gemiddelde complotwappie zou Hugoowtje aanbevelen, maja gaat niet, die zit in kwarranten.quote:
Lijkt me dat ouderen vnl. op de traditionele partijen stemmen (VVD, CDA en PvdA)quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik niet wist, is dat in de exitpoll al een correctie voor de poststemmen schijnt te zitten:
Eén onzekerheid is het nieuwe stemmen per post. De 70-plussers die daarvoor hebben gekozen, doen uiteraard niet mee aan de exitpoll, die Ipsos afneemt bij de stembureaus zelf. Onduidelijk is of kiezers van een bepaalde politieke kleur in Nederland vaker per post hebben gestemd dan andere. Dat was wel het geval in de Verenigde Staten, waar de Democraten na het tellen van de poststemmen een inhaalslag maakten. Met aanvullend onderzoek onder deze kiezers probeert Ipsos de exitpoll daar op te ‘corrigeren’, zegt onderzoeker Sjoerd van Heck. (bron)
Die pianiste van Borsato bij de Partij voor de Dieren.quote:
Ik vind het allemaal best als het CDA nog maar wat inlevert.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Gok: nieuwste peiling laat VVD op 36 zetels komen, D66 op 25.
PvdA en CDA zullen dus nog wel een paar extra zetels pakken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik niet wist, is dat in de exitpoll al een correctie voor de poststemmen schijnt te zitten:
Eén onzekerheid is het nieuwe stemmen per post. De 70-plussers die daarvoor hebben gekozen, doen uiteraard niet mee aan de exitpoll, die Ipsos afneemt bij de stembureaus zelf. Onduidelijk is of kiezers van een bepaalde politieke kleur in Nederland vaker per post hebben gestemd dan andere. Dat was wel het geval in de Verenigde Staten, waar de Democraten na het tellen van de poststemmen een inhaalslag maakten. Met aanvullend onderzoek onder deze kiezers probeert Ipsos de exitpoll daar op te ‘corrigeren’, zegt onderzoeker Sjoerd van Heck. (bron)
Nieuwbouw en minder veeteelt gaan best goed samen in de doelstelling om te vergroenen. Gas kwijtraken in bestaande bouw is bv. een dure grap.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
D66 helpt daar ook niet bij, aangezien die klimaatdoelstellingen boven de woningmarkt zullen verkiezen. Ik woon denk ik de rest van mijn leven thuis
Dat was bij de vorige verkiezingen inderdaad zo.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Lijkt me dat ouderen vnl. op de traditionele partijen stemmen (VVD, CDA en PvdA)
Ik had gehoopt dat de PvdA luizig het CDA kon verslaan. Daarom daar ook maar tactisch op gestemd. Maar dat bleek helaas echt wel een brug te ver.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Een effectief klimaatbeleid zie ik er ook niet komen. Hopeloze uitslag.
Extra online onderzoek om te corrigeren voor de bejaarde stemmers. Zal mij benieuwen..quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
dit mis ik welquote:
Ik wel, maar hoeveel ouderen bereik je met online onderzoek ?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dit zijn dan ook de meest onbetrouwbare verkiezingen in de Nederlandse geschiedenis omdat Ollongren de regels heeft aangepast en allemaal richting minder betrouwbaarheid. Dat is een feit waar we niet omheen kunnen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weltschmerz is een discipel van Baudet en suggereert dat er sprake is van verkiezingsfraude.
Vingers in de luchtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:42 schreef Claudia_x het volgende:
Een fucking gong. Matig.quote:
Volt heb je qua 1e kamer niets aan.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:44 schreef Jojoke het volgende:
CDA heeft weliswaar verloren, maar het verlies op links is helemaal tragisch. Mij lijkt VVD-D66-CDA het meest logisch. Als er een vierde partij nodig is dan zal D66 graag een progressieve partij erbij hebben. Ik denk ze misschien zusterpartij Volt kunnen overhalen om in het kabinet te stappen. Ik denk dat Volt zelf geen kabinetsleden kan leveren, dus gedoogsteun lijkt logischer.
Het ging helemaal niet over de EU deze verkiezingen dus dat zal er weinig mee te maken hebbenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook de meest onbetrouwbare verkiezingen in de Nederlandse geschiedenis omdat Ollongren de regels heeft aangepast en allemaal richting minder betrouwbaarheid. Dat is een feit waar we niet omheen kunnen.
De enorme plotselinge groei van de meest uitgesproken EU-partijen is heel bijzonder. We zitten al jaren met de EU, die maakt een potje van corona en de vaccinatie en steelt nog maar eens uit onze pensioenpotten, en dan komt daar uit het niets ineens enorme steun voor bij?
Daar mag je best verbaasd over zijn. Als de EU nou iets heel goeds (haha) had gedaan de afgelopen week....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |