abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198533904
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:29 schreef KareldeStoute het volgende:
Café Weltschmerz is natuurlijk een erg matig argument als je iets wilt betogen...
Ach, dit soort reacties vind ik altijd wel zo slap en van een beperkte geest getuigen.

Nou goed dan, we hebben het er niet meer over. Alleen vervalt nu natuurlijk ook automatisch je recht om er nog bald uitspraken over te doen.

Fijne avond.
Eens kijken
pi_198533906
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:30 schreef Maharski het volgende:

[..]

De FvD heeft ook al lekker gedaan gisteren in Utrecht. Was een heerlijk feestje.
Vroeger zag ik je als een intelligente kerel.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:41:06 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534028
Hee @Dejannn kijk nog even voor de fun naar de poll op de frontpage inzake de verkiezingen...

Echt super links allemaal ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:42:40 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534058
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:04 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad, de mens is autonoom. Wat niet wil zeggen dat de mens niet geconfronteerd wordt met bepaalde externe invloeden. Maar hoe iemand daarop reageert hebben mensen zelf onder controle. Dat doet ons ook verschillen van bijvoorbeeld dieren. En om terug te komen op de link tussen socio-economische factoren en criminaliteit. Ook in een situatie van armoede heeft de mens dus een keuze hoe hij met deze situatie omgaat.
Wat een wijsheid.

Hoeveel arbeidsjaren had jij al achter de rug om te weten dat dit allemaal een keuze is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:43:01 #180
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198534068
If it walks like a duck.....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:44:07 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:30 schreef Maharski het volgende:

[..]

De FvD heeft ook al lekker gedaan gisteren in Utrecht. Was een heerlijk feestje.
Vertelde de leider daar ook over hoe de vlaktaks die hij voorstaat vooral voor de allerrijksten heel fijn zal zijn?

Of komt dat dan weer wat minder aan de orde tijdens die feestjes?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:50:30 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:47 schreef Maharski het volgende:

Dat heet: iemand die argumenten heeft die heel je holadijee-holadijoo de FvD is here to save the day een beetje onderuit halen.

Je had ook gewoon kunnen zeggen:

A. Ik wist geeneens dat de FvD voor een vlaktaks was (zal niet de eerste keer zijn dat al die fanboys nog nooit een partijprogramma hebben gezien)
B. Ja dat weet ik, maar dat is juist goed voor de minder rijken want... dat is gewoon zo.
C. Ja dat weet ik, daarom stem ik er ook op omdat ik zelf zeer vermogend ben en heel deze immigratie/corona-nonsens als schaamlap gebruik om er een libertarische dystopie van de allerrijksten door te jassen.

Scheelt een hoop gespeelde verontwaardiging.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2021 19:09:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198534275
quote:
Tja, het is al decennia prima mogelijk om allerlei commentaar te leveren op Marokkanen zonder voor nazi uitgemaakt te worden. Dat jij dit vanuit je slachtofferrol ontkent is prima hoor maar laat vooral zien dat je geen flauw benul hebt van hoe het maatschappelijk debat zich heeft ontwikkeld :s).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2021 19:11:30 ]
  dinsdag 16 maart 2021 @ 19:05:07 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534591
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja maar de terrassen!!11
Dat heet 'cultuur'.

Schubert... :')

Even wat Isaac Hayes opzetten... *O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198534673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:08 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja, eerst grap ik dus 'naar de jaren 50 natuurlijk!', en vervolgens ga ik verder met:

'Nee, ik accepteer de wereld gewoon zoals die is' etc.

Ik denk dat niemand terug wil naar een tijd die al geweest is. Ja, oké, Islamitische Staat wilde dat wel geloof ik. Maar dan noemen we ook wel wat.

Wel wil Baudet 'terug' naar een tijd waarin de westerse wereld niet (in zijn woorden) aan oikofobische zelfhaat leed, het westen gewoon trots was op wat het bereikt had (en nee, niet de slavenhandel en leegroof van Afrika, maar de architectuur, de filosofische en culturele glorie etc.), en terug naar een tijd dat je gewoon op een terrasje een biertje kon drinken, je geen anderhalve meter hoefde te houden en al wat nog meer in van deze hedendaagse distopische toestand.
Maar dat is dus een onzin verhaal want je kunt de goede zaken niet los zien van de slechte. Dat is een maatschappij inrichten op basis van een leugen.

En corona erbij halen is wel diep triest, hoor.
pi_198534676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat heet 'cultuur'.

Schubert... :')

Even wat Isaac Hayes opzetten... *O*
Oeh. Ik ben zelf altijd erg dol geweest op zijn rol in en de soundtrack die hij bij Truck Turner heeft gemaakt. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 16 maart 2021 @ 19:09:33 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198534734
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Oeh. Ik ben zelf altijd erg dol geweest op zijn rol in en de soundtrack die hij bij Truck Turner heeft gemaakt. ^O^
Truck Turner, goede LP ook.

Nog een reden om heel die FvD links te laten liggen; dat dedain voor alles wat niet in de bekrompen visie van 'cultuur' past dat binnen die club heerst. Bijeenkomsten met klassieke muziek :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198534766
Nu stoppen met het op de man spelen en users vertellen dat ze hier weg moeten blijven is ook niet toegestaan.
pi_198534916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Truck Turner, goede LP ook.

[ afbeelding ]

Nog een reden om heel die FvD links te laten liggen; dat dedain voor alles wat niet in de bekrompen visie van 'cultuur' past dat binnen die club heerst. Bijeenkomsten met klassieke muziek :')
Lekker hossen op de Radetzkymars. Ja toch niet dan. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 16 maart 2021 @ 19:18:47 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198534961
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:21 schreef Maharski het volgende:
Aangezien het in eigen woorden verwoorden hierover niet meer werkt en er alleen maar 'COMPLOTTHEORIE' wordt gegild, rest me niets anders dan dit hartstikke goede interview erover achter te laten.

Niet kijken uit luiheid is een keuze, maar als je er nog een zinnig gesprek over wilt kunnen voeren, verplicht ik jullie bij deze 'm te kijken of er anders gewoon over op te houden. Alleen je kunt dus geen gelijk bemachtigen dan.

In het gesprek wordt alleen een hele vage, globale definitie gegeven waarna er meteen wordt overgestapt op de vraag "heb jij tijdens het studeren nog iets van het marxisme gemerkt?". Dat zegt dus verder niet zoveel, ze blijken er alleen een uur over vol te kunnen lullen. Tja.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 20:28:19 #191
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198536966
En de lafaard ontloopt weer een debat. Hoe verrassend.
pi_198537139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:18 schreef Poem_ het volgende:
In het gesprek wordt alleen een hele vage, globale definitie gegeven waarna er meteen wordt overgestapt op de vraag "heb jij tijdens het studeren nog iets van het marxisme gemerkt?". Dat zegt dus verder niet zoveel, ze blijken er alleen een uur over vol te kunnen lullen. Tja.
Oh jeetje, is dat werkelijk álles dat je eruit haalt?
Nou ja toch dat er iig nog iemand de moeite neemt om het iig aan te klikken.
Eens kijken
pi_198537299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:36 schreef Maharski het volgende:

[..]

Over moeite gesprokten.
Als jij de moeite neemt te omschrijven wat jij ziet als cultuurmarxisme en komt met namen van personen en dergelijke organisaties, dan kunnen we een concreter debat beginnen.
Nu blijf je spooky doen

Wat vind je van deze stelling:
de Europese Unie is een cultuurmarxistisch project dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2021 20:54:51 ]
  dinsdag 16 maart 2021 @ 20:48:46 #195
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_198537516
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Over moeite gesprokten.
Als jij de moeite neem te omschrijven wat jij ziet als cultuurmarxisme en namen noemt van personen en dergelijke organisaties, dan kunnen we een concreter debat beginnen.
Nu blijf je spooky doen
Rechtsextremistische ideeën blijven ooit overeind staan in een feitelijk debat, want dan worden ze ontkracht. Rechtsextremisme is gebaat bij emotie, dingen die 'lekker bekken', oneliners en dooddoeners zoals Cultuurmarxisme. Daarom is het bijna onmogelijk om een aanhanger ervan te verleiden om concreet in debat te gaan.
pi_198538888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
Over moeite gesprokten.
Als jij de moeite neem te omschrijven wat jij ziet als cultuurmarxisme en namen noemt van personen en dergelijke organisaties, dan kunnen we een concreter debat beginnen.
Nu blijf je spooky doen
Ik ben helemaal niet meer zo bezig met dat cultuurmarxisme. Jij vindt dat zelf erg interessant en vraagt je af of er iets waar van kan zijn? Gewoon even interesse.

Ik weet niet of ik zomaar organisaties of personen aan kan wijzen en zeggen 'dát zijn cultuurmarxisten!'. Vind ik ook een beetje gevaarlijk om met die bril naar organisaties of mensen te kijken. Ik weet niet eens of mensen zich daar wel bewust mee identificeren en zeggen 'ik ben cultuurmarxist'. Wel zijn er zeker mensen die nog altijd geloven in de ideologie van het marxisme. Mensen die ook zijn opgegroeid met marxistisch ideologische kernwaarden. Net zoals er mensen opgroeien in een antroposofisch gezin, als de ouders beide sterk in deze idealen geloven. Of Jehova's getuigen, of... vul maar in.

Zeker in meer intellectuele kringen zijn de ideeën/principes van Karl Marx nog altijd populair. En ook al heeft het inmiddels keer op keer gefaald in economische zin, het blijft voor velen toch een aantrekkelijk ideaal. Het idee van een soort heilstaat en De Revolutie; weg met de oude wereld.
Een organisatie als Black Live Matters heeft zelf gezegd een marxistische organisatie te zijn, als je dan zo graag een naam en rugnummer wilt.

BLM heeft denk ik wel een soort signatuur die je in meerdere linkse organisaties kunt ontwaren. Met name clubjes die allerlei naamsveranderingen willen afdwingen. Clubjes die beeldenstormen houden. Of die vinden dat zwarte piet moet verdwijnen. Maar ook linkse clubjes die bedrijven bedreigen met shaming als ze niet stoppen hun product zo en zo te noemen, waar die bedrijven vervolgens vaak nog verdacht makkelijk in meegaan ook. Of clubjes die op agressieve wijze allerlei uitzonderingswetten voor transgenders of andere super marginale groepen willen afdwingen.
En natuurlijke de uiterst agressieve wijze waarop critici van het vluchtelingenbeleid in no time als xenofoben en racisten worden weggezet. De uiterst merkwaardige manier waarop christenen voortdurend op allerlei manieren worden aangevallen, maar Islamisten verdacht weinig weerstand ondervinden vanuit linkse clubs en linkse partijen. Die vreemde, zeer rare spagaat waarin links zich bevindt in de relatie daarmee. Allemaal zó ontzettend vreemd... dat valt absoluut niet op een normale, natuurlijke manier te verklaren allemaal. De normale, natuurlijke wijze hoe mensen doorgaans reageren als er een volk in hun midden is die van elders komt, en zich agressief en afzettend tegenover de inheemsen gedragen is als de reactie op een indringer. Deze wordt verdreven of een koppie kleiner gemaakt. Ja, de mens is in essentie gewoon nog een dier hoor. Dit zie je echter absoluut niet, ook niet in beschaafdere vorm. Hier in heel duidelijk sprake van het Marxistische principe: de Onderdrukker vs. de onderdrukte, waarbij de Islamist tot de onderdrukten behoort, en dus bijval en steun krijgt. Absoluut tegen de natuur in. Volledig! En dus is er iets anders aan de hand. Dus speelt hier geen natuurlijk proces, maar een proces vanuit het denken, ideologie. Tactiek, berekenendheid. Er is blijkbaar een voordeel te halen uit deze eigenlijk natuurlijke vijand. Of men ziet er op een of andere manier een soort bontgenoot in.

Verder dan dit wil ik niet gaan. Want dit is verder uiteraard moeilijk te bewijzen. Wat dat betreft zijn dit soort dingen altijd glad ijs. Maar wat wél waarneembaar is wat mij betreft, is dat er wat dit betreft hele vreemde dingen waar te nemen zijn, onnatuurlijke zaken als je de natuurlijke aard van het beestje de mens in acht neemt. En dan komen ideologische bewegingen in beeld om dergelijke dingen soms beter te kunnen verklaren.

Goed, je vroeg me erom, dus geef ik je maar eens antwoord op wat je al meerdere malen hebt gevraagd. Dus Tijger_m: niet weghalen dit met de vermelding BNW is verderop. Dan ben je heel onrespectvol bezig, aangezien ik tijd en moeite heb gestoken in het beantwoorden van een vraag die iemand anders mij al meerdere malen heeft gesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharski op 16-03-2021 21:36:11 ]
Eens kijken
  dinsdag 16 maart 2021 @ 22:08:25 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198539996
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 20:36 schreef Maharski het volgende:

[..]

Als je het niet heel erg vindt ga ik inderdaad geen uur lang een gesprek kijken tussen 2 mensen die het hebben over een complottheorie en daar zelf vrij stellig van overtuigd zijn ook. Bij de afbakening ervan werd het al dusdanig vluchtig behandeld dat het verder ook weinig interessants leek te worden.
pi_198540378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:30 schreef Maharski het volgende:
de Onderdrukker vs. de onderdrukte, waarbij de Islamist tot de onderdrukten behoort, en dus bijval en steun krijgt. Absoluut tegen de natuur in. Volledig!
Mensen , gematigd humaan rechts en links, verwerpen je generalisatie van alle islamieten, zijn islamisten, willen geweld en nog meer slechte dingen Dat is etnische haat.
Je verstopt die haat achter de wel bestaande dreiging van islamitische terroristen

quote:
Ik weet niet of ik zomaar organisaties of personen aan kan wijzen en zeggen 'dát zijn cultuurmarxisten!'.
Ik ken die mensen en organisaties die zich zo noemen ook niet.
Maar dat is het hele punt ook... als die naam al verzonnen is, dan kan ook de zogenaamde kwalijke inhoud van die onbekende lieden verzonnen zijn. En dat lijkt ook zo te zijn door mensen die roepen hoe gevaarlijk die cultuurmarxisten zijn .
Who the hell are those people? Was er in Amerika een lid van een BLM-groep die zichzelf en groep marxistisch verklaarde ? Dat kan best, ik volg dat niet zo in Amerika .
Maar het lijkt me niet dat hij het woordje marxistisch gebruikte als afkorting van 'cultuurmarxisme' want dat is een verzonnen woord van roerig rechts.

Is er in Nederland een BLM-activist die zich zelf cultuurmarxist noemde?
Wedduh van niet. Hooguit dat iemand zei: ik ben marxist.
Ik ken die persoon of organisatie niet ... en wat dan nog ?
Je kunt de stalin en mao-lade opentrekken en beweren: dat wil BLM in Nederland allemaal.
Dat is demonisering.

quote:
Wel zijn er zeker mensen die nog altijd geloven in de ideologie van het marxisme.
Er zijn oude knakkers die zich communist noemen... en een paar SP-jongeren laatst.
Hoe erg is dat? Zie jij bij hen de spookbeelden Stalin Mao Pol POt ?
Goed... dat zijn een paar mensen in Nederland. Folklore...niks heel gevaarlijks

quote:
Zeker in meer intellectuele kringen zijn de ideeën/principes van Karl Marx nog altijd populair.
Je loopt 40 jaar achter joh... Zo ligt dat niet anno 2021
Overigens, Marx wilde dat arbeiders baas in eigen bedrijf en in eigen land zouden zijn.
En niet overheerst door een zelfverrijkende elite . Prima ideeën.
Niet prima is de gedachte dit te bereiken door een gewelddadige revolutie.
En dit wordt algemeen afgewezen door die intellectuele kringen

quote:
BLM heeft denk ik wel een soort signatuur die je in meerdere linkse organisaties kunt ontwaren. Met name clubjes die allerlei naamsveranderingen willen afdwingen. Clubjes die beeldenstormen houden.
Er is geen enkel standbeeld in Nederland omvergetrokken. En streven naar niet meer foute historische figuren te verheffen met naamgevingen is een goed streven.

quote:
Maar ook linkse clubjes die bedrijven bedreigen met shaming
Noemen zij zich cultuurmarxist of marxist ? Daar weet ik niks van. Maar rechtse clubjes bedreigen ook volop.
quote:
En natuurlijke de uiterst agressieve wijze waarop critici van het vluchtelingenbeleid in no time als xenofoben en racisten worden weggezet.
Is die demonisering dan het cultuurmarxisme die je bedoelt?
Dat heet geen cultuurmarxisme...

quote:
Die vreemde, zeer rare spagaat waarin links zich bevindt in de relatie daarmee. Allemaal zó ontzettend vreemd... dat valt absoluut niet op een normale, natuurlijke manier te verklaren allemaal.
Wat denk je van.... discriminatie en onderdrukking van andere etniciteiten afwijzen?
Als je dat een vreemd principe vind, dan mis je toch iets in je kennis van Nederland, historie van de mensheid, en empathisch vermorgen

quote:
Hier in heel duidelijk sprake van het Marxistische principe
Je verkettert een normaal humaan principe tot heel erg fout van ene Marx.
Marx wilde vooral dat de arbeiders opkwamen voor zichzelf tegen de heersende klasse.
Dat afwijzen van etnische discriminatie was niet zijn thing...
Het is een humaan principe en uitgevonden en omarmd door vele miljoenen mensen en niet op voordracht van ene Marx uit de 19e eeuw.
Dat is het principe waarom mensen het verlangen van donkere mensen steunen gelijkwaardig te worden behandeld.
Die donkere mensen zelf kun je dan wel in het schema van Marx zetten... dat mensen voor zichzelf moeten opkomen, maar Marx was niet zo bezig met etnische discriminatie.
Het is onzin te beweren dat het streven naar gelijkwaardige behandelingen van ras, etniciteit, geloof, gender, geslacht ea allemaal "de schuld " is van Marx of dat mensen die zich actief inzetten aanhangers van Marx zijn.

En dat zij in feite hele slechte dingen willen... zoals vernietiging van de Europese cultuur.
Dat wilde Marx niet, dat willen die activisten niet.

Baudet roept hier wat, het is een extreemrechtse complotbeschuldiging
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2021 22:37:58 ]
pi_198540492
Black Lives Matter

Is deze kreet dan cultuurmarxisme?
Of is het ouderwets communisme en is het een voorportaal naar goelagkampen?
pi_198540503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen , gematigd humaan rechts en links, verwerpen je generalisatie van alle islamieten, zijn islamisten, willen geweld en nog meer slechte dingen Dat is etnische haat.
Je verstopt die haat achter de wel bestaande dreiging van islamitische terroristen

Nah, echt... weer zoiets. Ik kies verdomme m'n woorden heel bewust uit, en schrijf duidelijk keer op keer Islamisten. Ik heb geen een keer Islamiet of moslim gebruikt. Dan hoop je toch dat de lezer dat ook ziet.

'alle Islamieten zijn Islamisten', waar uit de tekst haal je dat vandaan?

Waarom lezen jullie op dit forum toch zo vaak dingen die er niet staan?
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')