abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198525761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik benoem een wappiemening ...
Misschien vind je het naampje "wappie" demoniserend.?
Had ik dan moeten schrijven : dit is een mening van covidontkenners, met als doel voorstanders van een strikt pandemie-aanpak te verketteren tot fascistisch.
Eigenlijk is "wappie " best wel eufemistisch

Overigens, een meerderheid van de Nederlandse bevolking, zegmaar 12 miljoen mensen, ondersteunt een strikt coronabeleid.
Als je zelf niet inziet dat het onnodig badinerend is dan ben je verloren
pi_198525789
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:16 schreef Dejannn het volgende:
En dit is een zelf bedacht argument of ... ? En elke Marokkaan die in de criminaliteit zit komt dus uit een achterstandswijk? Ik vind het namelijk een vrij zwak argument en ik denk ook vrij onbewezen argument. Je ontneemt bovendien met deze poging het moreel verlichte te doen, een hele groep mensen hun autonomie en zelfverantwoordelijkheid. Ze staan dus blijkbaar niet in voor hun daden, maar hun daden zijn eigenlijk te eigenlijk het resultaat van hun positie in de maatschappij. Kortom, daar ligt de schuld. Interessant, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Het is geen zelfbedacht argument, het is een feitelijk patroon.

Zoek ff het verschil op tussen correlatie en causaliteit.

Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Maar als je oudere vrienden en broers het verkeerde voorbeeld geven, je geen succesvolle rolmodellen in je familie hebt, je naar zwakke scholen gaat, er geen geld is om te kunnen studeren en je overal om je heen eigenlijk alleen maar mensen tegenkomen waarvoor dit geldt is het een stuk lastiger om de juiste keuzes te maken in je leven.

Natuurlijk moet criminaliteit en ander wangedrag aangepakt worden. Maar we moeten ook zorgen dat het loont om door te leren, te solliciteren en je op een positieve manier in te zetten voor je omgeving. Wie iets van zijn of haar leven wil maken verdient respect en hulp, het etiket van 'probleem' werkt alleen maar averechts.
pi_198525804
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het woord 'nazi' valt dan direct. Dat hoeft niet
Bij Geertje niet hoor. Geertje is veel, maar absoluut geen Nazi. Bij Sjerrie'en zijn clubje met hun 'grapjes' over Joden, sta ik er niet van te kijken dat mensen daar eeen labeltje op plakken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198525869
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Als je zelf niet inziet dat het onnodig badinerend is dan ben je verloren
wappies hebben zichzelf al irritant en belachelijk gemaakt...met hun ontkenningen en demoniseringen, zoals Rob Jetten het stempeltje fascistisch op te drukken.
Als je niet dramaqueenachtig reageerde, maar netjes en rustig je bezwaren op een vaccinatiepaspoort formuleerde dan had ik ook niet met dat woord "wappie" gereageerd.

Maar ok..... het is te eufemistisch. Je mening is een mening van demoniserende covidontkenners.
pi_198525893
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bij Geertje niet hoor. Geertje is veel, maar absoluut geen Nazi. Bij Sjerrie'en zijn clubje met hun 'grapjes' over Joden, sta ik er niet van te kijken dat mensen daar eeen labeltje op plakken.
Wilders is een veroordeeld racist en Fraudet niet.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 10:34:56 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198525924
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus FvD mag voortaan zonder als nazi te worden neergezet benoemen dat criminaliteit evenredig veel onder marokkanen afspeelt?
Ja hoor, als je dat maar niet als een oorzakelijk verband brengt.
Huilen dan.
pi_198525980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het is geen zelfbedacht argument, het is een feitelijk patroon.

Zoek ff het verschil op tussen correlatie en causaliteit.

Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Maar als je oudere vrienden en broers het verkeerde voorbeeld geven, je geen succesvolle rolmodellen in je familie hebt, je naar zwakke scholen gaat, er geen geld is om te kunnen studeren en je overal om je heen eigenlijk alleen maar mensen tegenkomen waarvoor dit geldt is het een stuk lastiger om de juiste keuzes te maken in je leven.

Natuurlijk moet criminaliteit en ander wangedrag aangepakt worden. Maar we moeten ook zorgen dat het loont om door te leren, te solliciteren en je op een positieve manier in te zetten voor je omgeving. Wie iets van zijn of haar leven wil maken verdient respect en hulp, het etiket van 'probleem' werkt alleen maar averechts.
Dit klinkt al wat beter, en zoals je ook benadrukt: iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, ongeacht de omstandigheden. Kortom, acties van individuen kun je niet verhalen op de maatschappij. Mensen staan zelf in voor hun daden. En dat wil niet zeggen dat het voor iedereen even gemakkelijk is. Sommige mensen komen nu eenmaal uit een lastigere situatie dan anderen, dat zul je ook altijd houden, en dan is het aan het individu in die situatie hoe hij of zij hiermee omgaat. En in Nederland loont het gelukkig om te leren, helemaal als je hierin juiste keuzes maakt omtrent een studie of opleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2021 10:38:38 ]
pi_198526066
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit klinkt al wat beter, en zoals je ook benadrukt: iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, ongeacht de omstandigheden. Kortom, acties van individuen kun je niet verhalen op de maatschappij. Mensen staan zelf in voor hun daden. En dat wil niet zeggen dat het voor iedereen even gemakkelijk is. Sommige mensen komen nu eenmaal uit een lastigere situatie dan anderen, dat zul je ook altijd houden, en dan is het aan het individu in die situatie hoe hij of zij hiermee omgaat. En in Nederland loont het gelukkig om te leren, helemaal als je hierin juiste keuzes maakt omtrent een studie of opleiding.
Je kiest niet uit waar je wieg staat of welke kleur je hebt. Toch bepaalt dat in grote mate het leven dat je zult leiden.

Als je verhitte discussies terugbrengt naar feiten en mensen zul je zien dat er meer consensus en respect bestaat dan wanneer je achter politici en opiniemakers aanloopt die graag op de grote trom van hun eigen comfortabele gelijk slaan.

Voor beleid om Nederlanders meer gelijke kansen te geven moet je niet bij FVD of PVV te zijn. Los van het etiket dat je op hun boegbeelden plakt en van hun persoonlijke grieven en drijfveren.
pi_198527632
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het woord 'nazi' valt dan direct. Dat hoeft niet
Nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat die slachtofferrol prettig aanvoelt...
pi_198527777
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk. Maar ik snap dat die slachtofferrol prettig aanvoelt...
Nonens? _O- _O-
  dinsdag 16 maart 2021 @ 12:38:55 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198527868
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 17:15 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet.
Nou, dan weet je het nu.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_198529144
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus FvD mag voortaan zonder als nazi te worden neergezet benoemen dat criminaliteit evenredig veel onder marokkanen afspeelt?
Nee.
pi_198529666
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 12:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nonens? _O- _O-
Ja, het is echt een verzinsel vanuit de eeuwige slachtofferrol. Rond 2000 had je misschien heel ver weg nog een punt maar dat ligt echt al decennia achter ons.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 14:41:49 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198529955
In ander, niet-gerelateerd nieuws: ik zie dat die Willem Engel op zijn Twitter om NAW-gegevens van agenten naar hem door te sturen. Wat een engnek.
pi_198530427
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:32 schreef Maharski het volgende:

[..]

Over die IQ's heb ik het natuurlijk al gehad in dit topic...
Nouja .. Je hebt er 1 post aan besteed, waarin je niet eens degelijke wetenschappelijke bronnen noemt, om vervolgens niet in te gaan op kritiek.

quote:
Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners
Het moet dan niet zo moeilijk zijn om die onderzoeken te noemen. Zin om dat te doen? Dan weten wij over welke specifieke onderzoeken je het hebt. Want zoals al aangegeven, is er met een deel van die onderzoeken flink wat mis. Nu blijft dat raden voor eenieder die serieus op je post over IQ wilt reageren, discussieert wat lastig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 01:33 schreef Maharski het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het spook!

Goed boek trouwens.
Ik heb het boek niet gelezen, hoop dat je me dat niet kwalijk neemt.

Maar eh, sinds wanneer waart dat spook dan precies? Over welke tijdsperken hebben we het dan? Nederlandse ontzuiling eind jaren 60? Feministische golf en seksuele revolutie van de jaren 70? Multiculturele samenleving? Opkomst neo-liberalisme? Opkomst globalisering? Populairder wordende identiteitspolitiek?

En wat is de cultuur waar we naar terug zouden moeten? Over welke tijdsperken hebben we het dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_198530445
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou dit eventjes heel goed onthouden, de volgende keer als je weer vraagt om onderbouwing of argumentatie ;). Eens te meer blijkt dat het daar helemaal niet om draait. Als die kaart wordt gespeeld komt het er simpelweg op neer dat de inhoud van de post niet binnen het gewenste narratief valt. In hoeverre sommigen hier een post als "goed onderbouwd" beschouwen ligt er geheel aan in hoeverre de inhoud in lijn valt met hun confirmation bias.
[..]

Correcte constatering. En het is belangrijk dat er keihard wordt opgetreden tegen bedrijven en organisaties die racistisch zijn. Maar direct een heel land als (institutioneel) racistisch gaan bestempelen is echter geen oplossing.
[..]

Haha, ik zie het niet gebeuren. Dan stem je nog eerder BIJ1 :+
[..]

Jij bent toch gewoon links? Dat heb je volgens mij ook meermaals zelf aangegeven.
[..]

En dit is een zelf bedacht argument of ... ? En elke Marokkaan die in de criminaliteit zit komt dus uit een achterstandswijk? Ik vind het namelijk een vrij zwak argument en ik denk ook vrij onbewezen argument. Je ontneemt bovendien met deze poging het moreel verlichte te doen, een hele groep mensen hun autonomie en zelfverantwoordelijkheid. Ze staan dus blijkbaar niet in voor hun daden, maar hun daden zijn eigenlijk te eigenlijk het resultaat van hun positie in de maatschappij. Kortom, daar ligt de schuld. Interessant, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Eh, dat de mens geen (volledig) autonoom wezen is, is toch echt niet zo'n rare hoor. Genoeg filosofen en sociologen die daar de afgelopen, wat, 300 jaar? flink wat aandacht aan besteed hebben.

Dus ja, zo werkt het deels wel.

Bv dat arme mensen relatief vaker criminaliteit plegen. Lijkt me inmiddels toch wel een hele grote open deur. Maar dat spreek jij dus tegen? Minder geld hebben heeft niets met criminaliteit van doen? Wel of niet crimineel zijn is een puur autonome keuze, waar omgevings- en socio-economische factoren geen invloed op hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 16-03-2021 15:17:37 ]
pi_198530482
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 07:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vrij simpel, Marxisme een algemeen erkende politieke stroming / filosofie, waar uiteraard het nodige op aan te merken is. Cultuurmarxisme is niet meer een extreemrechtse complottheorie.
Dit ja.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 15:18:16 #143
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198530575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:41 schreef Poem_ het volgende:
In ander, niet-gerelateerd nieuws: ik zie dat die Willem Engel op zijn Twitter om NAW-gegevens van agenten naar hem door te sturen. Wat een engnek.
Daar zit ook het probleem met dit soort figuren (Baudet c.s.) inclusief. Ze lopen langs de randjes van het moreel acceptabele en de wet terwijl ze ondertussen lopen roepen hoe erg het allemaal toch wel niet is en hoe onderdrukt en gedemoniseerd ze wel niet worden. Gewoon vies smerig volk.
pi_198530663
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[poll=2000]
Ik vulde in NEE
Als de vraag is: Baudet wordt terecht extreemrechts genoemd, had ik na enige twijfel toch JA opgegeven.
De vraag kon ook zijn: is Baudet een extremistische wappie?
Dat is heel zeker JA
pi_198531365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:09 schreef probeer het volgende:
Het moet dan niet zo moeilijk zijn om die onderzoeken te noemen. Zin om dat te doen? Dan weten wij over welke specifieke onderzoeken je het hebt. Want zoals al aangegeven, is er met een deel van die onderzoeken flink wat mis. Nu blijft dat raden voor eenieder die serieus op je post over IQ wilt reageren, discussieert wat lastig.

https://www.dutchmultimed(...)-zijn-best-wel-slim/

Maar mag ik hier wel even op aanmerken dat ik hier zelf ook de nodige kanttekening bij heb, en helemaal niet op zo'n manier naar Afrika of 'negers' kijk? Laat dat aub wel even duidelijk zijn.

Ik post of zeg dit soort dingen niet om een of ander gelijk aan te tonen of een wereldbeeld te verdedigen. Alleen maar ter verdediging van uitspraken die zijn gedaan en gelijk worden neergezet als een uiting van een racistisch wereldbeeld. Als wordt gezegd dat FvD of Baudet dit verkondigd zou hebben en dat aldus racistische praat zou zijn, zeg ik alleen maar dat er onderzoeken zijn gedaan naar IQ, en dit de resultaten zijn. Beschouw je dit als absolute waarheden over IQ of intelligentie dán zou de conclusie zijn dat 'negers dommer zijn' en is daar dus deze onderbouwing voor, en geen persoonlijke mening.

Maar ik hou me dus verre van dit soort aannames. En niet omdat ik misschien anders wel niet correct zou zijn of veroordeeld zou worden als het een of ander, maar gewoon omdat ik hier oprecht niet in geloof en allerlei andere factoren hierin meespelen. Maar die had ik al genoemd.

quote:
Maar eh, sinds wanneer waart dat spook dan precies? Over welke tijdsperken hebben we het dan? Nederlandse ontzuiling eind jaren 60? Feministische golf en seksuele revolutie van de jaren 70? Multiculturele samenleving? Opkomst neo-liberalisme? Opkomst globalisering? Populairder wordende identiteitspolitiek?

Volgens mensen die hier onderzoek naar hebben gedaan, gaat dat al terug naar begin vorige eeuw volgens mij, en is het vooral in de jaren 60 allemaal echt gaan leven in het westen, beginnend met de o.a. de hippiebeweging en zo. Wat me overigens een heel leuke tijd lijkt om meegemaakt te hebben.
quote:
En wat is de cultuur waar we naar terug zouden moeten? Over welke tijdsperken hebben we het dan?
De jaren 50 natuurlijk! Vrouwen terug naar de keuken en Europa weer groot, glorierijk en trots!

Nee, ik accepteer de wereld gewoon zoals die is. Maar filosofieën/ideologieën die een cultuurrevolutie voorstaan die m.i. niet realistisch is en krampachtigheid in de samenleving veroorzaken, politieke correctheid m.a.w. schadelijke elementen bevatten voor de eigen cultuur kunnen m.i. wel beter ontmaskerd worden voor wat ze zijn.

Verder denk ik dat alle sociale, politieke en weet ik veel wat voor bewegingen zo hun steentje kunnen bijdragen in tijd en ruimte aan de ontwikkeling van de mensheid. Vrijgevochten seksuele moraal, liberalisering van de vrouw, homoacceptatie, vrijheid en bescherming voor het individu etc. zijn m.i. allemaal positief. Als het 'cultuurmarxisme' daaraan bij heeft gedragen, hebben 'ze' dus ook goede dingen bewerkstelligd in mijn ogen. Alleen alles kan doorschieten en op den duur destructief worden. Ideologie blijft ideologie. De werkelijkheid is niet ideologisch.

Excuus als ik het mensen weer lastig maak me in een of ander bekrompen hokje te stoppen, ik denk voor mezelf. FvD past goed bij me als mens, maar ook daarin ben ik geen volgeling of zo. Ben wel van mening dat het meeste dat ze vinden en beweren uiteindelijk prima te begrijpen is en meestal van gezond verstand getuigt.
Eens kijken
pi_198531498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Gewoon vies smerig volk.
Maar wie zit er hier dan eigenlijk precies vol met haat en afkeer? En is dat niet de voedingsbodem voor extremisme?
Eens kijken
pi_198531826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:25 schreef Maharski het volgende:

[..]

Maar wie zit er hier dan eigenlijk precies vol met haat en afkeer? En is dat niet de voedingsbodem voor extremisme?
Hoe gaat met het afschudden van je extremistische veren, meneer cultuurmarxisme?

Een complottheorie voor paranoïde rechts
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198532069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:15 schreef Maharski het volgende:

[..]

https://www.dutchmultimed(...)-zijn-best-wel-slim/

Maar mag ik hier wel even op aanmerken dat ik hier zelf ook de nodige kanttekening bij heb, en helemaal niet op zo'n manier naar Afrika of 'negers' kijk? Laat dat aub wel even duidelijk zijn.

Ik post of zeg dit soort dingen niet om een of ander gelijk aan te tonen of een wereldbeeld te verdedigen. Alleen maar ter verdediging van uitspraken die zijn gedaan en gelijk worden neergezet als een uiting van een racistisch wereldbeeld. Als wordt gezegd dat FvD of Baudet dit verkondigd zou hebben en dat aldus racistische praat zou zijn, zeg ik alleen maar dat er onderzoeken zijn gedaan naar IQ, en dit de resultaten zijn. Beschouw je dit als absolute waarheden over IQ of intelligentie dán zou de conclusie zijn dat 'negers dommer zijn' en is daar dus deze onderbouwing voor, en geen persoonlijke mening.

Maar ik hou me dus verre van dit soort aannames. En niet omdat ik misschien anders wel niet correct zou zijn of veroordeeld zou worden als het een of ander, maar gewoon omdat ik hier oprecht niet in geloof en allerlei andere factoren hierin meespelen. Maar die had ik al genoemd.
Ah, dacht ik al, Lynn en Vanhanen dus. Het zal ook eens niet. Ja sorry, maar daar klopt dus gewoon echt geen ene fuck van. Alom kritiek op. Pure data manipulatie. Om het beknopt te houden; https://en.wikipedia.org/(...)Reception_and_impact

Als Thierry ook maar één intelligente haar op zijn hoofd heeft (en dat heeft hij vast en zeker), dan weet hij dondergoed dat dat werk pure troep is. Enorm selectief in de gebruikte datasets, alleen degenen gebruikend die hun premisse ondersteunen, en (completere) data die iets anders stelt geheel negerend. Westerse IQ tests afgenomen bij een 80 tal Afrikaanse arbeiders die weinig tot geen onderwijs genoten hebben, en op basis daarvan je conclusies trekken over een geheel land. Verkrachting van de statistiek en wetenschap. Thierry WEET dat Lynn en Vanhanen waardeloos 'onderzoek' is (dat is, als hij ooit zelfs maar een 1e jaars bachelor-vak statistiek gevolgd heeft). Wat het des te smeriger maakt dat hij die shit voor zijn politieke standpunten aangrijpt. Heeft geen ene fuck met 'politiek op basis van wetenschap' te maken, en alles met vals, onjuist en smerig racistisch populisme.

quote:
Volgens mensen die hier onderzoek naar hebben gedaan, gaat dat al terug naar begin vorige eeuw volgens mij, en is het vooral in de jaren 60 allemaal echt gaan leven in het westen, beginnend met de o.a. de hippiebeweging en zo. Wat me overigens een heel leuke tijd lijkt om meegemaakt te hebben.

De jaren 50 natuurlijk! Vrouwen terug naar de keuken en Europa weer groot, glorierijk en trots!
Dus Baudet wil terug naar het Nederland van de jaren 50? Of bedoel je dit grappend? (Ik weet oprecht niet wat hij daarover schrijft in zijn boek.)

Mocht hij daar serieus voor staan, dan heeft hij het dus over een tijdperk wat hij zelf nooit meegemaakt heeft, en waar tijdens zelfs Theo nog in zijn broek piste. Ja, nee, geweldig plan om alle ontwikkelingen van de laatste 70 jaar de deur uit te doen. Realistisch ook. Kinderen dan ook maar weer uit school halen om op het land te laten werken tijdens de oogst? Verzuiling weer terug invoeren? De pastoor/dominee die bepaalt wanneer ouders er een extra kind bij moeten neuken? Jongste kind is voor het geloof? Dat idee? Om het inderdaad maar niet over dingen als homo-acceptatie, vrouwenrechten, vrijheid van religie of individuele rechten te hebben. Die shit kan dan allemaal de deur uit. Dat lijkt Baudet oprecht een goed idee? En dan op alle vlakken, of gewoon een beetje cherry-picking, waardoor we nog wel lekker neo-liberaal kunnen blijven?

Of is het (net als dat IQ gelul) stiekem toch weer gewoon een pseudo-intellectuele manier om te zeggen 'weg met het multiculturalisme en de allochtonen'? Ow en de kwaadaardige identiteitspolitiek natuurlijk. Waarmee hij ook al laat zien geen ene fuck van intersectionaliteit begrepen te hebben.

quote:
Nee, ik accepteer de wereld gewoon zoals die is. Maar filosofieën/ideologieën die een cultuurrevolutie voorstaan die m.i. niet realistisch is en krampachtigheid in de samenleving veroorzaken, politieke correctheid m.a.w. schadelijke elementen bevatten voor de eigen cultuur kunnen m.i. wel beter ontmaskerd worden voor wat ze zijn.

Verder denk ik dat alle sociale, politieke en weet ik veel wat voor bewegingen zo hun steentje kunnen bijdragen in tijd en ruimte aan de ontwikkeling van de mensheid. Vrijgevochten seksuele moraal, liberalisering van de vrouw, homoacceptatie, vrijheid en bescherming voor het individu etc. zijn m.i. allemaal positief. Als het 'cultuurmarxisme' daaraan bij heeft gedragen, hebben 'ze' dus ook goede dingen bewerkstelligd in mijn ogen. Alleen alles kan doorschieten en op den duur destructief worden. Ideologie blijft ideologie. De werkelijkheid is niet ideologisch.
Het cultuurmarxisme heeft daar niet aan bijgedragen, want het bestaat niet. Al die zaken die je opnoemt komen voort uit een diversiteit van progressieve ontwikkelingen door de decennia heen, en niet uit de koker van iets als 'het cultuurmarxisme'. Nogmaals, er is geen (filosofische) ideologie die een marxistische cultuurrevolutie voorschrijft. En al he-le-maal geen bewegingen of organisaties die die ideologie in praktijk willen brengen. En anders verneem ik graag van je welke organisaties dat dan zijn. Namen noemen moet dan toch niet zo lastig zijn. Die zogenaamde filosofische ideologie bestaat louter in de hoofden van alt-right (en wat anticommunistische nazipropaganda). En dan ook pas de laatste, wat, 10-20 jaar? Alsof het ze die eerdere 50 jaar totaal niet opgevallen is dat zoiets aan de gang zou zijn. Hebben die bewegingen dan toch knap gedaan, de tweede helft van de 20e eeuw compleet onzichtbaar hun manipulerende spelletjes spelend.

HET.BESTAAT.NIET.

quote:
Excuus als ik het mensen weer lastig maak me in een of ander bekrompen hokje te stoppen, ik denk voor mezelf. FvD past goed bij me als mens, maar ook daarin ben ik geen volgeling of zo. Ben wel van mening dat het meeste dat ze vinden en beweren uiteindelijk prima te begrijpen is en meestal van gezond verstand getuigt.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-03-2021 17:08:12 ]
pi_198532106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Eh, dat de mens geen (volledig) autonoom wezen is, is toch echt niet zo'n rare hoor. Genoeg filosofen en sociologen die daar de afgelopen, wat, 300 jaar? flink wat aandacht aan besteed hebben.

Dus ja, zo werkt het deels wel.

Bv dat arme mensen relatief vaker criminaliteit plegen. Lijkt me inmiddels toch wel een hele grote open deur. Maar dat spreek jij dus tegen? Minder geld hebben heeft niets met criminaliteit van doen? Wel of niet crimineel zijn is een puur autonome keuze, waar omgevings- en socio-economische factoren geen invloed op hebben?
Complex onderwerp, maar mensen zijn inderdaad autonome wezens. Criminaliteit komt trouwens ook binnen elke sociale klasse voor, maar zal andere vormen aannemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe gaat met het afschudden van je extremistische veren, meneer cultuurmarxisme?
Een complottheorie voor paranoïde rechts
Interessant. Zonde dat er een fringe groepje huiveringwekkende figuren hier zo in is doorgeslagen. Er zijn immers wel een aantal correcte constateringen te vinden in het cultuurmarxisme. Alleen sommigen verliezen het overzicht tussen deze daadwerkelijke hedendaagse culturele ontwikkelingen en hysterische complottheorieën.
pi_198532188
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ja, het is echt een verzinsel vanuit de eeuwige slachtofferrol. Rond 2000 had je misschien heel ver weg nog een punt maar dat ligt echt al decennia achter ons.
Oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')