Ja, een spook. Dus geen werkelijkheid want anders zou het geen spook zijn, he?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:33 schreef Maharski het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het spook!
Goed boek trouwens.
Komt omdat je te snel oordeelt en er helaas ook al niet met een open geest in staat vrees ik.quote:
Dit is een wappiemening en nog wel buiten het midden. Anti het midden, anti de redelijkheid , anti de sociale verplichtingen die iedereen heeft: maak niet je medemensen ziekquote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:56 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
Nou nee. Ik vind d66 en vvd niet bepaald het midden. Rob Jetten heeft zojuist de Covid-paspoort ingevoerd. Een behoorlijk onderdrikkend en facistische maatregel. Dat noem ik dus niet het midden.
oei.... dat stinkt idd naar rechtse dramqueengedoe tot in het spectrum van extreemrechtsquote:En al die stinkende linkse rakkertjes met gekleurd haar en een klein baardje werken daar aan mee.
Een cultuurmarxistische commune? Echt? Dat moeten we serieus nemen?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:37 schreef Maharski het volgende:
[..]
Komt omdat je te snel oordeelt en er helaas ook al niet met een open geest in staat vrees ik.
Je zou de moeite kunnen nemen om te kijken wat ermee bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
Een cultuurmarxistische commune? Echt? Dat moeten we serieus nemen?
Waren er marxistische communes is wat jij uitlacht of betwijfeld? Dat is echt niet slim en laat denk ik eerder een gebrek aan algemene ontwikkeling zien, dan dat ik nu iets heel bizars beweer.quote:Maar ik denk je eens een stukje van dit interview zou kunnen kijken, om een idee te krijgen van wat het is, hoe het in praktijk werkt, en dus wat ik ermee bedoel:
Deze vrouw heeft jarenlang in een marxistische commune gezeten en vertelt daarover. Als je hier naar luistert, wordt het eigenlijk vrij makkelijk te zien wat ermee bedoeld wordt denk ik.
Nogmaals: een filosofisch/ideologische stroming. Marxisme in een cultuurrevolutionistisch jasje. Zo ver gezocht is dat helemaal niet. Marxisme is natuurlijk een groots gedachtegoed waar velen diep van onder de indruk waren en nog steeds zijn. Echt zo gek dat men het dan ook op de culturele toer gaat proberen/ zich laat inspireren? Volgens mij ook erg populair geweest in de jaren 60/70 om daar sociaal mee te experimenteren. Het wemelde in die tijd van de communes. En laten we wel wezen, dat was natuurlijk zo links als een deur allemaal.
Het gaat niet om een vrouw die 45 jaar terug in een commune zat. Dat woord cultuurmarxisme werd niet gebruikt, zo noemden mensen zichzelf nietquote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:31 schreef Maharski het volgende:
[..]
Lees ff een stukje terug, en klik het filmpje eens aan van die vrouw die naar eigen zeggen in een cultuurmarxistische commune heeft gezeten.
Marxisme heeft geen ene fuck te maken met het zogenaamde cultuurmarxisme.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:41 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je zou de moeite kunnen nemen om te kijken wat ermee bedoeld wordt.
[..]
Waren er marxistische communes is wat jij uitlacht of betwijfeld? Dat is echt niet slim en laat denk ik eerder een gebrek aan algemene ontwikkeling zien, dan dat ik nu iets heel bizars beweer.
Kijk toch eens voorbij concepten waar mensen zich al dan niet persoonlijk mee identificeren of zichzelf mee betitelen. Het gaat hier om een fenomeen, een waarneembare tendens in de westerse wereld. Het is te zien aan trends die gaande zijn, bewegingen die kunnen worden waargenomen, en de roots daarvan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
Het gaat niet om een vrouw die 45 jaar terug in een commune zat. Dat woord cultuurmarxisme werd niet gebruikt, zo noemden mensen zichzelf niet
Het gaat in dit topic om een onnuttige drukte over een niet-bestaande ideologie die zogenaamd de Europese cultuur wil vernietigen. .
Jouw niveau zal niet hoger zijn morgen, want je blijft vaag .,quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:46 schreef Maharski het volgende:
Maar goed, ik ben er klaar mee voor vandaag. Welterusten. Hoop dat het niveau morgen wat hoger is, anders vind het allemaal wel weer mooi geweest en ga ik hier m'n tijd verder niet meer aan verdoen.
Waar je het nu over hebt is echter meer religie. Je kunt natuurlijk in alles zien wat je wil en alles verklaren door het te koppelen aan wat je maar wil.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:46 schreef Maharski het volgende:
[..]
Kijk toch eens voorbij concepten waar mensen zich al dan niet persoonlijk mee identificeren of zichzelf mee betitelen. Het gaat hier om een fenomeen, een waarneembare tendens in de westerse wereld. Het is te zien aan trends die gaande zijn, bewegingen die kunnen worden waargenomen, en de roots daarvan.
Je hebt het idee dat het niveau van anderen lager is? Jeetje, je komt zelf niet verder dan een argument als god bestaat want het staat in de bijbel en je kunt hem ook voelen.quote:Maar goed, ik ben er klaar mee voor vandaag. Welterusten. Hoop dat het niveau morgen wat hoger is, anders vind het allemaal wel weer mooi geweest en ga ik hier m'n tijd verder niet meer aan verdoen.
Oh dan ben ik wel benieuwd. Leg uit.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Marxisme heeft geen ene fuck te maken met het zogenaamde cultuurmarxisme.
Extreemrechtse uitspraken is iets waar men binnen FvD vrij breed last van heeft. Zeker in de top van de club. Lijkt me dus een matige vergelijking van je.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:26 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
Maar één jongere van fvd op een privé appgroep en gelijk de hele fvd zijn nazis toch!
Vrij simpel, Marxisme een algemeen erkende politieke stroming / filosofie, waar uiteraard het nodige op aan te merken is. Cultuurmarxisme is niet meer een extreemrechtse complottheorie.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 02:03 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
Oh dan ben ik wel benieuwd. Leg uit.
Al net zo kwalijk als demonisering van FvD is dat wappiegelul tegen iedereen die ook maar iets of wat kritisch is over het coronabeleid.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een wappiemening en nog wel buiten het midden. Anti het midden, anti de redelijkheid , anti de sociale verplichtingen die iedereen heeft: maak niet je medemensen ziek
Jetten kan niks op eigen houtje invoeren. Daar is een Tweede Kamer voor en die gaan we kiezen deze week.
Dat noemen we democratie.
[..]
oei.... dat stinkt idd naar rechtse dramqueengedoe tot in het spectrum van extreemrechts
Zaken niet mogen benoemen zoals ze zijn is net zo kwalijkquote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Al net zo kwalijk als demonisering van FvD is dat wappiegelul tegen iedereen die ook maar iets of wat kritisch is over het coronabeleid.
Wat?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 01:04 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
De facistische globohomo orde chanteert de hele wereld en infecteert elk land met hun etter. Tot in China en Rusland aan toe. Dus eerlijk gezegd weet ik niet waar ik nog naartoe kan.
Dus FvD mag voortaan zonder als nazi te worden neergezet benoemen dat criminaliteit evenredig veel onder marokkanen afspeelt?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:56 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Zaken niet mogen benoemen zoals ze zijn is net zo kwalijk
Waarom niet? Geertje groot geworden met die uitspraak.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus FvD mag voortaan zonder als nazi te worden neergezet benoemen dat criminaliteit evenredig veel onder marokkanen afspeelt?
De statistieken benoemen dit feit al. Daar hebben we de FVD niet voor nodig.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus FvD mag voortaan zonder als nazi te worden neergezet benoemen dat criminaliteit evenredig veel onder marokkanen afspeelt?
Tuurlijk mag dat. Dat geluid is al zeker 25 jaar vrij geaccepteerd. Een kopman die zegt dat negers een lager IQ hebben, extreemrechtse kopstukken bewondert en dat iedereen die hij kent antisemiet is geeft eerder een indicatie in die richting dan de problematiek met Marokkanen benoemen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zou dit eventjes heel goed onthouden, de volgende keer als je weer vraagt om onderbouwing of argumentatiequote:
Correcte constatering. En het is belangrijk dat er keihard wordt opgetreden tegen bedrijven en organisaties die racistisch zijn. Maar direct een heel land als (institutioneel) racistisch gaan bestempelen is echter geen oplossing.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:31 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat heel nederland racistisch is. Overal is het meerendeel mensen die zich uitlaten tegen racisme. Dus als die jongen ergens geen baan krijgt. Dan moet ie het elders proberen. Niet heel Nederland is racistisch.
Haha, ik zie het niet gebeuren. Dan stem je nog eerder BIJ1quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want 50 jaar cultuur-marxisme dient nu nogal bestreden te worden; vooral door die club van jou.
Overigens, fijn dat je hier ook stelt dat zaken als Jim Crow, Apartheid, ghettovorming etcetera allemaal maar moet kunnen, want het zijn 'innerlijke natuurlijke neigingen', segregatie. En dat moet je niet onderdrukken, want dan... ja, dan wordt het na-tuur-lijk weer oorlog.
Precies door types als jij weet ik waarom ik nog liever VVD stem dan die club die jij hier zo promoot. En dat zegt wat.
Jij bent toch gewoon links? Dat heb je volgens mij ook meermaals zelf aangegeven.quote:
En dit is een zelf bedacht argument of ... ? En elke Marokkaan die in de criminaliteit zit komt dus uit een achterstandswijk? Ik vind het namelijk een vrij zwak argument en ik denk ook vrij onbewezen argument. Je ontneemt bovendien met deze poging het moreel verlichte te doen, een hele groep mensen hun autonomie en zelfverantwoordelijkheid. Ze staan dus blijkbaar niet in voor hun daden, maar hun daden zijn eigenlijk te eigenlijk het resultaat van hun positie in de maatschappij. Kortom, daar ligt de schuld. Interessant, maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:04 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
De statistieken benoemen dit feit al. Daar hebben we de FVD niet voor nodig.
Belangrijk is: hoe komt het en wat moet er aan gedaan worden?
Volgens sommige partijen (FVD, PVV) is de oorzaak dat het allochtonen zijn, Marokkanen, moslims, geen echte Nederlanders. Hun oplossing is deze groepen wegzetten, hun geloof verbieden, de grenzen sluiten. Want dan gaat het vanzelf over?
Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in misdaadcijfers omdat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in achterstandswijken.
In plaats van parallele groepen verder van elkaar te laten vervreemden kun je er ook voor zorgen dat kinderen, jongeren en volwassenen in deze wijken betere kansen krijgen om wat van hun leven te maken.
Ik benoem een wappiemening ...quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Al net zo kwalijk als demonisering van FvD is dat wappiegelul tegen iedereen die ook maar iets of wat kritisch is over het coronabeleid.
Het woord 'nazi' valt dan direct. Dat hoeft nietquote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom niet? Geertje groot geworden met die uitspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |