Dank voor deze aanvulling. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik niet op Volt ga stemmen.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:56 schreef Hawk123 het volgende:
Een voorbeeld van zo'n plan kwam 2 weken geleden aan bod: (niet officieel van Volt maar kan n.m.m. alleen met Volt ) https://mathijsbouman.nl/verplaats-schiphol-niet-naar-zee-maar-bouw-vliegveld-europa-ergens-links-van-lille/. Een plan dus om een super vliegveld te ontwikkelen voor alleen intercontinentale vluchten en daarbij nationale luchthavens te sluiten en eveneens daarmee een goede start te maken om Europa een trein netwerk uit te breiden.
Want? Je werkt op Schiphol?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank voor deze aanvulling. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik niet op Volt ga stemmen.
Wat is voor Nederland het voordeel om Schiphol naar het buitenland te verplaatsen en de KLM virtueel de nek om te draaien?quote:
Om een plan van Matthijs Bouman die verder op geen enkele manier aan de partij is verbonden?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank voor deze aanvulling. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik niet op Volt ga stemmen.
Het is slechts een voorbeeld. Iets als een zeer groot vliegveld voor West Europa zal slechts mogelijk zijn na heel veel overleg maar ik verwacht dat het pas van de grond kan komen als Volt een begrip in Europa wordt.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit soort denken is nu precies de reden dat ik Volt stem.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is voor Nederland het voordeel
Ik ben pro EU. Maar zonder voordeel voor Nederland (of land x) houdt het heel snel op met draagvlak in Nederland (of land x).quote:Op woensdag 17 maart 2021 14:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit soort denken is nu precies de reden dat ik Volt stem.
Maar waar blijkt uit dat dit een plan van Volt is? Ik zie alleen een link naar de website van Mathijs Bouwman.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Yup, wie weet een opmaat naar iets groters. Laat het maar zien idd!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Fok-it het volgende:
Netjes. Ben benieuwd hoe ze zich gaan manifesteren
Zouden ze niet liever eerst wat kamer-ervaring willen opdoen ipv meteen te gaan meeregeren?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:30 schreef HiZ het volgende:
Ik ben ook wel verbaasd, en benieuwd naar wat het definitief gaat worden. Het is niet volledig onmogelijk dat ze straks mogen meepraten over de nieuwe coalitie.
Heerlijk toch. Het pro-EU geluid klinkt al met D66, en Volt komt erbij met een frisse blink en vers talent.quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:05 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben ook benieuwd. Gun ze van harte een handjevol
Lijkt me ook. En ze zitten niet in de eerste kamer, da's ook niet handig aangezien een meerderheid daar sowieso al lastig isquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden ze niet liever eerst wat kamer-ervaring willen opdoen ipv meteen te gaan meeregeren?
Zal spannend blijven tot de meeste stemmen geteld zijn, denk ik.quote:
Dit idd. Hoop dat ze die zetel van bij1 weten te pakken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal spannend blijven tot de meeste stemmen geteld zijn, denk ik.
Nee.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden ze niet liever eerst wat kamer-ervaring willen opdoen ipv meteen te gaan meeregeren?
Daarom idd ook volt gestemd.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
Tussen D66 en Volt; Volt.
Een nieuwe frisse partij. In meerdere EU landen actief. Bij D66 weet je wat je krijgt, en dat is niet fraai. Ze beloven x en doe het tegenovergestelde met dezelfde overtuiging als ze x verkondigden.
Linksom of rechtsom, dat geluid gaat in volume toenemenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
Als D66 een pro EU geluid gaat laten horen in dit nieuwe kabinet, dan gaat Volt daar een probleem mee krijgen. Maar het dwingt ook Rutte om kleur te bekennen.
Doen ze dat niet, gaat Volt groeien.
Graag.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, dat geluid gaat in volume toenemen
Ik vermoed niet dat de ballenbak van Dinosaurus '66 deze jongere partij eruit gaat werken. De transitie zal eerder naar de andere kant omslaanquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
Als D66 een pro EU geluid gaat laten horen in dit nieuwe kabinet, dan gaat Volt daar een probleem mee krijgen. Maar het dwingt ook Rutte om kleur te bekennen.
Juist.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:06 schreef Mike het volgende:
Hier ook Volt gestemd. Een partij die een duidelijke toekomstvisie heeft met interessante oplossingen voor de grote uitdagingen die er aankomen.
Scheelt ons giga veel belastinggeld. AF-KLM is een dood paard. In NL zijn ze te duur, in FR gooien ze bij elk meter die verder moeten lopen vanaf de parkeerplaats de boel plat en al dat gevlieg is sowieso klaar na de coronacrisis. Veels te dure overgesubsidieerde hobby waar we als Nederland met dank aan Wopke volle bak ingezogen zijn met zijn aandelenactie van vorig jaarquote:Op maandag 15 maart 2021 19:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is voor Nederland het voordeel om Schiphol naar het buitenland te verplaatsen en de KLM virtueel de nek om te draaien?
Ik vind het echt heel knap. Het gebeurt niet vaak dat een nieuwe partij met 3 zetels de Kamer in komt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Maar ik kende je al langer.![]()
Heerlijke avond hè.
Ik ben het met heel veel punten niet eens, behalve dat er meer EU geluid moet komen in de kamer en inderdaad dat CDA/VVD eens kleur bekennen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
Iedere partij is pro Europaquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind het nog niet eens erg dat men bij andere partijen niet zo uitgesproken voor Europa was. Maar de achilleshiel van de andere partijen is geweest dat ze begrip gingen tonen voor het anti-geluid. Als in.. we snappen dat, maar Europa is ook nog wel best belangrijk.
Waarschijnlijk was die slappe benadering omdat ze bang waren wat te verliezen.
Met een pro Europa geluid laat je de groep die niet mee wil maar mooi zonder begrip te tonen in de vorige eeuw staan, dan kan de rest gewoon vooruit.
Stop met die propagandaquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee alle nexit partijen zijn anti europa.
EU bestaat uit 80% van de europese landen, en
Het hele buitenland was weg bij de campagnes. En daar liggen de komende jaren nog echt wel uitdagingen. In noem een China, NAVO, Rusland, vluchtelingen, klimaat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind het nog niet eens erg dat men bij andere partijen niet zo uitgesproken voor Europa was. Maar de achilleshiel van de andere partijen is geweest dat ze begrip gingen tonen voor het anti-geluid. Als in.. we snappen dat, maar Europa is ook nog wel best belangrijk.
Waarschijnlijk was die slappe benadering omdat ze bang waren wat te verliezen.
Met een pro Europa geluid laat je de groep die niet mee wil maar mooi zonder begrip te tonen in de vorige eeuw staan, dan kan de rest gewoon vooruit.
Dit is zeker geen propaganda, het tegen overgestelde is juist de propaganda. Want de EU is vereniging van de landen in europa.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Stop met die propaganda
EU =/= Europa
Ga fijn je buurtvereniging en dorpsbelangen steunen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Stop met die propaganda
EU =/= Europa
je steunt je buurt en dorpsbelangen juist als je volt stemt. Juist dat (stalinistisch/fasistische) nationalisme vraagt voor complete opoffering van individuele vrijheden, regio iddentiteiten en andere vrijheden. Allemaal de zelfde kleren aan, rechtop en saluteren voor de grote leider. want we houden alle invloeden buiten die we bedeigend vinden en het afhouden (lees gesloten grenzen) van andere is de ultieme vrijeid volgens hen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ga fijn je buurtvereniging en dorpsbelangen steunen.
Jij stemt op een partij met het doel dat ze niet gaat regeren?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Liever niet. Misschien over 4 of 8 jaar.
Als nieuwkomer is dat niet verstandig. Bovendien nemen ze geen zetels mee uit de Eerste Kamer, en het nieuwe kabinet gaat een meerderheid in de Eerste Kamer nodig hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij stemt op een partij met het doel dat ze niet gaat regeren?
Precies. Vandaar dat de Schotten nu zo streven naar toenadering naar de EU. Liever "Schot in de EU" dan "Brits onderdaan". Nu worden ze geregeerd door de erfvijand de Engelsen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 07:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je steunt je buurt en dorpsbelangen juist als je volt stemt. Juist dat (stalinistisch/fasistische) nationalisme vraagt voor complete opoffering van individuele vrijheden, regio iddentiteiten en andere vrijheden. Allemaal de zelfde kleren aan, rechtop en saluteren voor de grote leider. want we houden alle invloeden buiten die we bedeigend vinden en het afhouden (lees gesloten grenzen) van andere is de ultieme vrijeid volgens hen.
Kan me niet voorstellen dat ze het aangrijpen mochten ze als kleine partij toch gepolst worden als aanhangsel inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:56 schreef SignificanteAnder het volgende:
Lekker volwassen worden en doorgroeien vanuit de oppositie inderdaad.
In Noord-Ierland voelen de Unionisten zich op geen enkele manier verwant met de Nationalisten. Ongeacht of die wonen in Dublin of hun buren zijn in Belfast. Een groot deel van de randstadbewoners zijn import uit alle hoeken van het land. Het lijkt mij dat die niet per definitie hun banden met hun familie hebben doorgesneden. Ik werk als Amsterdammer (geboren) in een omgeving in Amsterdam waar ik regelmatig mensen hoor spreken in accenten die zonder enige twijfel hun oorsprong vinden aan onze grenzen met Duitsland en/of België. En als die collega's hun ouders bellen gaan ze vaak over naar een streektaal die ik helemaal niet echt kan volgen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies. Vandaar dat de Schotten nu zo streven naar toenadering naar de EU. Liever "Schot in de EU" dan "Brits onderdaan". Nu worden ze geregeerd door de erfvijand de Engelsen.
Ook hadden de "Rule Brittannia"-Brexiteers geen oog voor de problematiek mbt Noord-Ierland. Noord-Ieren voelen zich veel meer verwant met de buren in de Ierse republiek dan met de Engelsen. Ook met allerlei historische pijnlijkheden.
Kortom: Binnen de EU zijn regionale identiteiten veel meer gewaarborgd dan in de Gleichschaltung die een natie-staat dicteert.
En dichterbij huis in "Mijn Twente". Er is een restaurant op de grens van Dld en Nederland waar de terrastafeltjes precies op de grens staan. Bij een Nexit moet daar dus een paal doorheen.
Grensbewoners voelen zich in bepaalde gevallen veel meer verwant met de buren aan de andere kant van "de poal" dan met de Randstad.
Denk bv aan de Vuurwerkramp.
Duitse brandweerlieden en ambulance personeel waren druk doende terwijl de Randstad naar het songfestival keek.
Halverwege ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten slotte. Het Songfestival is halverwege van de buis gehaald. Kort nadat duidelijk werd hoe erg de situatie in Enschede was naast het feit dat er een fabriek was geëxplodeerd. Te suggereren dat 'de Randstad onverschillig was' is lasterlijk.
Ik was het wel met je eens. dat daar juist de gebieden veelmeer vervlechten (doet het al heel lang natuurlijk). Toch opvallend dat PVV juist in de streken grensgebied drenthe en zuidoost groningen de grootste is geworden (volgens nu.nl kaart).quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Halverwege ja.
Ik heb een hekel aan laster, en er is niks mis met de Randstad-mensen. En ze zijn niet onverschillig. Maar in tijden van nood heb je meer aan goede buren.
Communicatie verloopt veel sneller met het naburige Nordrhein Westfahlen en Niedersachsen dan met de Randstad.
Als er in het oosten of in het Münsterland een ongeval plaatsvindt komt er een traumahelicopter uit Duitsland die dan weer landt op het dak van een NL of Duits ziekenhuis.
Als de grenzen dicht gaan zoals Geert wil, agv Nexit, vallen er doden.
Klopt! Da's ook raar. In Twente is de aanhang van de PVV niet zo hoog. In Gelderland ook niet. Drente is een ander verhaal. Godwin of niet, maar het is opvallend dat Drente en Limburg 85 jaar geleden ook al een flinke NSB-aanhang hadden (relatief).quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik was het wel met je eens. dat daar juist de gebieden veelmeer vervlechten (doet het al heel lang natuurlijk). Toch opvallend dat PVV juist in de streken grensgebied drenthe en zuidoost groningen de grootste is geworden (volgens nu.nl kaart).
Dank je de Koekkoek.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:57 schreef Gehenna het volgende:
Zouden ze toch nog een zeteltje erbij kunnen snoepen?
Drenthe is heel lang een straf/ opvoed kolonie geweest van de randstad. Limburg is een van de armste regio's geworden maar was een van de rijkste met grondstoffen. Dus erg afhankelijk van hun bodem en profiteren de gewone m¤ens het minste. die zien juist de middenklasse wel groeien en pushen voor verandering. dus ook nu en toen verzetten zij zich tegen eenwording. Want wo2 en nazinisme was ook een vervolging en poging tot vernietigen van de middenklasse.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt! Da's ook raar. In Twente is de aanhang van de PVV niet zo hoog. In Gelderland ook niet. Drente is een ander verhaal. Godwin of niet, maar het is opvallend dat Drente en Limburg 85 jaar geleden ook al een flinke NSB-aanhang hadden (relatief).
En jij weet niet waar Ja21 zn roots heeft?quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:57 schreef Gehenna het volgende:
JA21 heeft 2,3% van de stemmen en staat op 4 zetels
Volt heeft 2,3% van de stemmen en staat op 3 zetels
Nog 10 gemeentes te gaan, waaronder Rotterdam. En in grote steden doet Volt het vrij goed..![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:32 schreef kibo het volgende:
[..]
En jij weet niet waar Ja21 zn roots heeft?
fossielen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:32 schreef kibo het volgende:
[..]
En jij weet niet waar Ja21 zn roots heeft?
On topic: Veel eurofiele fossielen vinden kaag - volgens hun maatstaven-) een lekker ding. Dat gaf de doorslag.
Mag ik de bron van die bewering?quote:Veel eurofiele fossielen vinden kaag - volgens hun maatstaven-) een lekker ding. Dat gaf de doorslag.
Ik heb gehoord dat Kaag onder de VVD hockey meisjes enorm gescoord heeft , ook Marja lust schijnt zeer veel modern lesbische vrouwen getrokken te hebbenquote:Op donderdag 18 maart 2021 18:32 schreef kibo het volgende:
On topic: Veel eurofiele fossielen vinden kaag - volgens hun maatstaven-) een lekker ding. Dat gaf de doorslag.
minder geluidsoverlast en milieuvervuiling in de directe omgeving.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is voor Nederland het voordeel om Schiphol naar het buitenland te verplaatsen en de KLM virtueel de nek om te draaien?
KLM is maar een portquote:Op maandag 15 maart 2021 19:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KLM is maar een port
En KLM is niet noodzaak , , vliegtuigmaatschappijen genoeg en de KLM is eigendom van Frankrijk, dus laten vallen die KLM asap
In Nederland valt 78% van de bevolking onder de financieele middenklasse dus het is nogal fucking logisch dat de maatschappelijk geslaagden de verkiezingen winnen aangezien die een nogal groot deel van het electoraat vormen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Kaag onder de VVD hockey meisjes enorm gescoord heeft , ook Marja lust schijnt zeer veel modern lesbische vrouwen getrokken te hebben
Allemaal nieuwe stemmers
Deze verkiezingen is geclaimd dor de maatschappelijk geslaagden
Volt toch gewoon 3 zetels lijkt het, maar JA21 ook. Daar is dan toch nog één afgesnoeptquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:57 schreef Gehenna het volgende:
JA21 heeft 2,3% van de stemmen en staat op 4 zetels
Volt heeft 2,3% van de stemmen en staat op 3 zetels
Nog 10 gemeentes te gaan, waaronder Rotterdam. En in grote steden doet Volt het vrij goed..![]()
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-verkiezingen
Ze hebben in ieder geval de SGP achter hun gelaten, die staan op 2,2% en 3 zetels
Het is een beetje een non-discussie want dat is niet aan mij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij stemt op een partij met het doel dat ze niet gaat regeren?
Ik heb op Volt gestemd en ik denk dat ze niks hoeven te bewijzen door in de oppositie te gaan zitten. Ik denk dat het niet erg waarschijnlijk is dat ze erin komen, maar ik zou het wel toejuichen. Regeren is iets anders dan managen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een beetje een non-discussie want dat is niet aan mij.
Maar als ik met dat doel zou stemmen zou ik VVD, D66 of CDA stemmen.
VOLT mag eerst weleens in de oppositie bewijzen of ze het waard zijn.
Nondeju wat een deprimerend hokquote:Op donderdag 18 maart 2021 15:32 schreef Zelva het volgende:
Lijsttrekker Laurens Dassen laat het fractiekantoor zien
Wat een kutindeling ook, heb je al zo'n klein hokje en dan vul je het in met één veel te grote tafelquote:
Komt door de vrij specifieke achterban denk ik. Ik had ook nr. 4 gestemd in de hoop dat ze ook gewoon die 4 zetels zouden halen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:00 schreef Zelva het volgende:
Koekkoek de Kamer in, toch wel opvallend dat iemand er met voorkeursstemmen inkomt bij zo'n kleine nieuwe partij.
Ehhhh? Zo werkt het niet, he?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:13 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Komt door de vrij specifieke achterban denk ik. Ik had ook nr. 4 gestemd in de hoop dat ze ook gewoon die 4 zetels zouden halen.
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:00 schreef Zelva het volgende:
Koekkoek de Kamer in, toch wel opvallend dat iemand er met voorkeursstemmen inkomt bij zo'n kleine nieuwe partij.
Idem hier.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.
En dat waren er bij Volt dus best veel. Marieke zat echt ruim over die drempel om de kamer in te komen met voorkeursstemmen. Zij had 37.093 voorkeursstemmen en er waren er 17.379 nodig om met voorkeursstemmen de kamer in te komen. Ter vergelijking een populaire GL kandidaat als Lisa Westerveld die al in de kamer heeft gezeten haalde 33.172 voorkeursstemmen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |