Ik heb de vorige versie gelezen, dat was best interessant. Voor mij is het wel duidelijk om geen D-66 te stemmen want.. als je D-66 stemt dan stem je juist op een regeringspartij. En dat is dus een stem op de VVD / CDA en de formatie van een nieuw kabinet redelijk eenvoudig te maken. Dat lijk mij een (strategische) reden om op Volt te stemmen.
Bovendien, over het Europa gedeelte. Ja, ook ik ben zeer voorstander van de EU maar met D-66 kom je never zo ver als bij Volt en blijven grootscheepse plannen slechts dat, plannen.
Een voorbeeld van zo'n plan kwam 2 weken geleden aan bod: (niet officieel van Volt maar kan n.m.m. alleen met Volt )
https://mathijsbouman.nl/verplaats-schiphol-niet-naar-zee-maar-bouw-vliegveld-europa-ergens-links-van-lille/. Een plan dus om een super vliegveld te ontwikkelen voor alleen intercontinentale vluchten en daarbij nationale luchthavens te sluiten en eveneens daarmee een goede start te maken om Europa een trein netwerk uit te breiden.
Zo wordt vliegen ook meteen een stuk duurder wat, zo is uit onderzoek gebleken, een meerderheid van de Nederlanders in elk geval voorstander van is.
Het is echter gek, maar ik zit nu zelf met een kleine twijfel. Gezien de meest recente peiling van Maurice de Hond lijkt het erop dat D-66 Groen Links 'leeg trekt'. En door dat idee zit ik zelf te twijfelen om toch, strategisch op Groen Links te stemmen want een Groen Links zonder Suzanne Kroger (7).. is geen Groen Links. En ik zou ook dolgraag Kauthar Bouchallikht (9) in de kamer willen zien, voornamelijk om PVV / FvD even lik op stuk te geven.
Aan de andere kant, ik wil graag Volt de kamer in helpen om zo invloed uit te oefenen met zeer mogelijk 3 zetels om over 4 jaar te kunnen groeien en echt invloed te hebben.