abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2021 @ 16:11:44 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198497243
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:33 schreef danos het volgende:
Linkedin is het nieuwe facebook, 5-10 jaar geleden was het nuttig met groepen en discussies.
Als je iedereen en zijn moeder toevoegt wel ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_198498316
Ik vind Linkedin vooral handig om even te kijken of je een contact heb bij bedrijf X
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198498438
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Wat ik dus vind is dat veel mensen een nutteloos baantje hebben, ik ging heel vroeger altijd met wat jongens van de lokale voetbalclub naar uitwedstrijden en dan reden we door de zuidas ofzo en zei de helft, wat de fok, al die raampjes, al die computertjes, wat doen al die mensen... relativatie ten top.
Mijn huidige opdracht is ook in de financieele wereld, nu heb ik niet met arrogante lui te maken, maar er lopen er genoeg, daarnaast ben je de helft van de tijd aan het wachten op autorisatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 maart 2021 @ 13:18:30 #54
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198511368
Ik zou Linkedin gewoon behouden maar er niet actief op zijn. Het netwerk komt mogelijk ooit eens van pas als je op zoek moet naar een nieuwe baan, dan heb je alvast dat netwerk om te gebruiken. Ik post nooit wat, ik krijg minimale notificaties en dat is prima zo. Het is echt een vangnet netwerk wat ik nooit hoop nodig te hebben maar als ik gedwongen een nieuwe baan zou moten hebben is het fijn om al wat contacten te hebben bij andere bedrijven. En daar zitten na al die jaren best wat verrassende bij.

En de rest ben ik nooit op geweest en ook nooit echt gemist.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_198631192
Bedankt aan iedereen voor het meedenken in het topic. Ik ga het profiel toch behouden, maar in de stijl van een cv. De tip van @Naardegallemiezen ga ik ook gebruiken. Heb geen projecten op mijn LinkedIn gezet en het is wel een goed idee om dat te vermelden.
pi_198968071
Lang niet op LinkedIn geweest en hele stapel mededelingen, eerste die ik aanklikte was een of andere collage van iemands dochtertje met een vaag verhaal erbij dat ze na een jaar lockdown toch een feestje van dr verjaardag gingen maken, connectie meteen gewist en LinkedIn binnenkort denk ik ook, pfff...
pi_198975470
Ik gebruik Linkedin eigenlijk het meest als een soort netwerk-archief. Soms heb je na 10 jaar opeens iemand nodig die bij bedrijf X of organisatie Y werkt en dan blijkt een heel oud contact toch nog nuttig. Kan met solliciteren maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een (zakelijk) akkefietje met een gemeente had en opeens iemand bleek te kennen die daar in de gemeenteraad zat. Dan heb je toch een makkelijk lijntje om even buitenom (of is dat binnendoor?) te gaan.

Verder hou ik mijn eigen CV wel bij maar sinds ik een eigen bedrijf heb is het wat minder gericht op projecten enzo. Soms kom in nog wel een nieuw interessant contact tegen. Maar ik post nooit iets en ik bemoei me verder weinig met dat hele cultuurtje.
pi_198979929
Linkedin is leuk als je een of andere manager bent op een kantoor ergens, om vervolgens op te scheppen met wat projecten waar niemand in geïnteresseerd is.
  maandag 12 april 2021 @ 23:17:41 #59
459912 FlippingCoin
pi_198980611
Nou sorry maar de meeste van jullie snappen er de ballen van. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_198985406
Ik heb mijn huidige baan en mijn vorige baan, die allebei een flinke salarisverhoging voor mij brachten, te danken gehad aan linkedin.

Ik krijg ook regelmatig aanbiedingen van nog betere functies via recruiters op mijn linkedin netwerk.

Dus ik zou niet aanraden om het weg te doen. Maar je moet het zelf weten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198986333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb mijn huidige baan en mijn vorige baan, die allebei een flinke salarisverhoging voor mij brachten, te danken gehad aan linkedin.

Ik krijg ook regelmatig aanbiedingen van nog betere functies via recruiters op mijn linkedin netwerk.

Dus ik zou niet aanraden om het weg te doen. Maar je moet het zelf weten.
Bestaan er recruiters die een beter aanbod dan je huidige voorwaarden neerleggen? Ik krijg alleen recruiters met aanbiedingen waarbij ik de helft moet inleveren ;( Ik bedank ze vriendelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:24:26 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198986426
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:51 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit in sales bij een tech bedrijf, zonder LinkedIn kan ik mijn werk niet doen.
wat doe je dan precies? mensen benaderen die niet op je acquisitie zitten te wachten?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198986576
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Bestaan er recruiters die een beter aanbod dan je huidige voorwaarden neerleggen? Ik krijg alleen recruiters met aanbiedingen waarbij ik de helft moet inleveren ;( Ik bedank ze vriendelijk.
Gefeliciteerd, je verdient boven de marktwaarde voor jouw functie. Lekker daar blijven plakken totaan je pensioen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198986912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je verdient boven de marktwaarde voor jouw functie. Lekker daar blijven plakken totaan je pensioen.
Ik kreeg in het begin vooral veel recruiters die me zomaar ergens heen stuurden zonder verder alles uit te zoeken of uit leggen welk bedrijf het was en wat ze zochten.

Dan kwam ik daar na 20 euro benzine en bleek het eigenlijk al meteen niet bij me te passen.

Ik reageer helemaal niet meer op die mensen.

Of inderdaad bedrijven waar je als eind dertiger met een redelijk koophuis hetzelfde startsalaris willen geven als iemand die net van school komt en nog thuis woont.
pi_198986981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik kreeg in het begin vooral veel recruiters die me zomaar ergens heen stuurden zonder verder alles uit te zoeken of uit leggen welk bedrijf het was en wat ze zochten.

Dan kwam ik daar na 20 euro benzine en bleek het eigenlijk al meteen niet bij me te passen.

Ik reageer helemaal niet meer op die mensen.

Of inderdaad bedrijven waar je als eind dertiger met een redelijk koophuis hetzelfde startsalaris willen geven als iemand die net van school komt en nog thuis woont.
Waarom zou je ergens heen rijden voordat je weet of de baan wat voor je is? Je klinkt vooral zelf niet zo slim en dat ligt niet aan de recruiter.

Inderdaad zitten er ook zat tussen met belachelijke aanbiedingen. Een keertje kwam er een callcenterrecruitermiepje in mijn inbox, en bood trots een callcenterbaantje aan voor 21k per jaar terwijl ik al gewoon een goed betaalde IT functie had. Ik heb haar maar gestuurd dat ik haar heb bedankt voor een goede lachbui nadat ik haar belachelijke aanbod had ontvangen. Vond ze niet zo leuk trouwens.
pi_198986996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Inderdaad zitten er ook zat tussen met belachelijke aanbiedingen. Een keertje kwam er een callcenterrecruitermiepje in mijn inbox, en bood trots een callcenterbaantje aan voor 21k per jaar terwijl ik al gewoon een goed betaalde IT functie had. Ik heb haar maar gestuurd dat ik haar heb bedankt voor een goede lachbui nadat ik haar belachelijke aanbod had ontvangen. Vond ze niet zo leuk trouwens.
Tjonge jonge stoere jongen
pi_198986998
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

wat doe je dan precies? mensen benaderen die niet op je acquisitie zitten te wachten?
Als je een dertien in een dozijn product verkoopt heb je inderdaad allemaal mensen die niet op je acquisitie zitten te wachten.

Wanneer je in de SaaS zit, en een daadwerkelijk waarde toevoegend product/dienst hebt dan wel.
pi_198987004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom zou je ergens heen rijden voordat je weet of de baan wat voor je is? Je klinkt vooral zelf niet zo slim en dat ligt niet aan de recruiter.
Daar is een sollicitatie toch voor bedoeld? Erachter komen of de baan wat voor je is?
pi_198987044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:00 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Daar is een sollicitatie toch voor bedoeld? Erachter komen of de baan wat voor je is?
Kijk ik woon niet in Nederland dus misschien gaat het hiero heel anders maar.

Ik krijg meestal een leuk aanbod in mijn inbox via linkedin. Dan spreek ik een moment af om met de recruiter te bellen. Dan zegt ze zo ongeveer wat de functie inhoudt, etc. etc. Dan geef ik ook al meteen mijn eigen salarisindicatie, ze komen dan natuurlijk nog niet met een aanbod maar bieden meestal wel een range aan van waartussen het salaris ongeveer kan komen te zitten.

Vaak is er daarna nog wel een belletje met de manager of bijvoorbeeld met een supervisor, en pas na die twee of drie belletjes komt het pas tot een officiëel solliciatiegesprek. Vóór corona was dat natuurlijk on-site, en sinds corona is dat meestal digitaal.

Dus je hebt , in mijn ervaring, best wel veel momenten ertussen zitten totdat je daadwerkelijk in de auto moet stappen om erheen te rijden.

Kijk als de functie nou aan de telefoon heel leuk klonk, maar je gaat naar het interview en die manager blijkt een klootzak. Tsja dan is het gewoon een ander verhaal, pech gehad en jammer.
pi_198987731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mogelijk. Andere mogelijkheid is dat deze recruiters geen benul hebben van mijn marktwaarde. Of eigenlijk: überhaupt nooit een idee hebben van de markt waarvoor ze (zeggen te) werven. Gewoon geen startersfuncties aanbieden aan iemand die geen starter is, zou helpen. Iemands profiel lezen alvorens iets aan te bieden ook. Geen functie aanbieden die meer raakvlakken heeft met 3 banen geleden dan de huidige ook.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198987839
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Mogelijk. Andere mogelijkheid is dat deze recruiters geen benul hebben van mijn marktwaarde. Of eigenlijk: überhaupt nooit een idee hebben van de markt waarvoor ze (zeggen te) werven. Gewoon geen startersfuncties aanbieden aan iemand die geen starter is, zou helpen. Iemands profiel lezen alvorens iets aan te bieden ook. Geen functie aanbieden die meer raakvlakken heeft met 3 banen geleden dan de huidige ook.
Klopt, maar die recruitertjes verdienen zelf het zout in de pap niet en willen gewoon scoren scoren scoren, dus ze contacteren het liefst half linkedin voor iedere functie. Iedere succesvolle werving betekent een broodnodige bonus voor de recruitertjes.
pi_198989086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Klopt, maar die recruitertjes verdienen zelf het zout in de pap niet en willen gewoon scoren scoren scoren, dus ze contacteren het liefst half linkedin voor iedere functie. Iedere succesvolle werving betekent een broodnodige bonus voor de recruitertjes.
En dat schieten met hagel maakt dat deze "cv-schuivers" geen toegevoegde waarde hebben.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:28:25 #73
459912 FlippingCoin
pi_198989283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, van de week nog een gozer gehad die een heel filmpje had opgenomen en opgestuurd had via linkedin, van een kwartier lang met een baanaanbod waar ik behoorlijk meer zou gaan verdienen dan ik nu doe.
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:34:10 #74
459912 FlippingCoin
pi_198989339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:59 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Tjonge jonge stoere jongen
Die lullenbakkers kunnen ook goed kijken even; als ze zien dat iemand sr software engineer is ga je geen callcenterbaan aanbieden dat is gewoon spam. :{
pi_198990332
Linkedin is gewoon een online CV en zakelijke contacten meer niet en totaal niet te vergelijken met Facebook en andere zaken.
pi_198990877
Ik heb hem ook vooral om vindbaar te zijn en een netwerk op te bouwen. Ik wissel heel vaak gedwongen van baan en dan moet je wel op die recruiters kunnen terugvallen. Op zich zitten ze ook wel redelijk in m'n straatje.

Eigenlijk kan ik ook niet zonder ze, internet loopt altijd achter en via deze mensen heb je toegang tot de verborgen arbeidsmarkt. Zo heb ik al meerdere malen een baan gevonden.
pi_198995717
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:23 schreef halfway het volgende:
Ik kreeg continu uitnodigingen om op de koffie te komen, nou dat kan ik thuis ook.
Heel herkenbaar. Je wordt uitgenodigd terwijl ze niks concreets hebben.
Corporate translator
pi_198996279
Ik heb ooit, onder een gefingeerde naam, een account aangemaakt op LinkedIn. Géén cv ingevuld en uiteraard ook geen foto.
Maar op deze manier kan ik zo af en toe wel kijken in de 'cv's' van anderen.

Eerlijk gezegd doe ik dat vooral als ik twijfels heb over niveau/kwaliteit. En meestal wordt mijn gevoel dan bevestigd als ik de LinkedIn pagina eenmaal heb bekeken.

Het wemelt van de mensen die zich heel interessant profileren, met de meest 'klinkende' functie-benamingen.
Maar als je dan weet wat voor werk zij in de praktijk doen, dan krijg je soms bijna last van plaatsvervangende schaamte.
Bijvoorbeeld "Stafmedewerker Informatievoorziening / Data analyse / Datakwaliteit / Business Objects"
Het betrof inderdaad een stafafdeling. Verderop werden de cijfers inderdaad door mensen van dezelfde afdeling geanalyseerd. Maar de dagelijkse activiteit van deze 'medewerker' bestond alleen maar uit het inkloppen van cijfers (die door vestigingen werden aangeleverd) in een volledig voorgeprogrammeerd excel-bestand.

Na een hele reeks van dit soort voorbeelden ben ik compleet afgehaakt; blij dat ik alleen een nep-account heb.

En ik wil niet benaderd worden door recruiters die zowel het bedrijf als de werkzaamheden niet of amper kennen. Wanneer zij als eerste over de prijs gaan 'onderhandelen', dan weet je eigenlijk al genoeg; wegwezen!

En wat is een 'netwerk' via LinkedIn waard? Dat ik dan gebeld kan worden door iemand die ooit op hetzelfde seminar als ik aanwezig was (maar LinkedIn nodig heeft om zich mij nog te herinneren!?) en die nu iets of iemand bij/van/via mijn werkgever nodig heeft en die mij voor zijn karretje wil spannen?

Eerlijk gezegd vind ik het altijd in het voordeel van een sollicitant spreken wanneer ik niets op internet kan vinden over die persoon. Dan is mijn gedachte "dat is een verstandig en serieus persoon, die wil ik wel eens spreken".
pi_198997998
Je kunt LinkedIn zelf zo nuttig mogelijk maken door het netwerk uit te breiden in de gewenste richting. Ik ben zelf nogal fan van het volgen van een webinar over bijvoorbeeld arbeidsrecht en ik heb daarom dan ook wat arbeidsjuristen uitgenodigd om een connectie te maken. Deze arbeidsjuristen delen nuttige content en dat pik ik dan toch even mee.

Mensen die vervolgens complete complottheorieën en beweringen doen dat Bill Gates een hagedis is, die worden gewoon verwijderd als connectie. Daar is imo geen plaats voor op LinkedIn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')