Als je iedereen en zijn moeder toevoegt wel ja.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:33 schreef danos het volgende:
Linkedin is het nieuwe facebook, 5-10 jaar geleden was het nuttig met groepen en discussies.
Mijn huidige opdracht is ook in de financieele wereld, nu heb ik niet met arrogante lui te maken, maar er lopen er genoeg, daarnaast ben je de helft van de tijd aan het wachten op autorisatie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat ik dus vind is dat veel mensen een nutteloos baantje hebben, ik ging heel vroeger altijd met wat jongens van de lokale voetbalclub naar uitwedstrijden en dan reden we door de zuidas ofzo en zei de helft, wat de fok, al die raampjes, al die computertjes, wat doen al die mensen... relativatie ten top.
Bestaan er recruiters die een beter aanbod dan je huidige voorwaarden neerleggen? Ik krijg alleen recruiters met aanbiedingen waarbij ik de helft moet inleverenquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb mijn huidige baan en mijn vorige baan, die allebei een flinke salarisverhoging voor mij brachten, te danken gehad aan linkedin.
Ik krijg ook regelmatig aanbiedingen van nog betere functies via recruiters op mijn linkedin netwerk.
Dus ik zou niet aanraden om het weg te doen. Maar je moet het zelf weten.
wat doe je dan precies? mensen benaderen die niet op je acquisitie zitten te wachten?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:51 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit in sales bij een tech bedrijf, zonder LinkedIn kan ik mijn werk niet doen.
Gefeliciteerd, je verdient boven de marktwaarde voor jouw functie. Lekker daar blijven plakken totaan je pensioen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Bestaan er recruiters die een beter aanbod dan je huidige voorwaarden neerleggen? Ik krijg alleen recruiters met aanbiedingen waarbij ik de helft moet inleverenIk bedank ze vriendelijk.
Ik kreeg in het begin vooral veel recruiters die me zomaar ergens heen stuurden zonder verder alles uit te zoeken of uit leggen welk bedrijf het was en wat ze zochten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je verdient boven de marktwaarde voor jouw functie. Lekker daar blijven plakken totaan je pensioen.
Waarom zou je ergens heen rijden voordat je weet of de baan wat voor je is? Je klinkt vooral zelf niet zo slim en dat ligt niet aan de recruiter.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kreeg in het begin vooral veel recruiters die me zomaar ergens heen stuurden zonder verder alles uit te zoeken of uit leggen welk bedrijf het was en wat ze zochten.
Dan kwam ik daar na 20 euro benzine en bleek het eigenlijk al meteen niet bij me te passen.
Ik reageer helemaal niet meer op die mensen.
Of inderdaad bedrijven waar je als eind dertiger met een redelijk koophuis hetzelfde startsalaris willen geven als iemand die net van school komt en nog thuis woont.
Tjonge jonge stoere jongenquote:Op dinsdag 13 april 2021 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Inderdaad zitten er ook zat tussen met belachelijke aanbiedingen. Een keertje kwam er een callcenterrecruitermiepje in mijn inbox, en bood trots een callcenterbaantje aan voor 21k per jaar terwijl ik al gewoon een goed betaalde IT functie had. Ik heb haar maar gestuurd dat ik haar heb bedankt voor een goede lachbui nadat ik haar belachelijke aanbod had ontvangen. Vond ze niet zo leuk trouwens.
Als je een dertien in een dozijn product verkoopt heb je inderdaad allemaal mensen die niet op je acquisitie zitten te wachten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat doe je dan precies? mensen benaderen die niet op je acquisitie zitten te wachten?
Daar is een sollicitatie toch voor bedoeld? Erachter komen of de baan wat voor je is?quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom zou je ergens heen rijden voordat je weet of de baan wat voor je is? Je klinkt vooral zelf niet zo slim en dat ligt niet aan de recruiter.
Kijk ik woon niet in Nederland dus misschien gaat het hiero heel anders maar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:00 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Daar is een sollicitatie toch voor bedoeld? Erachter komen of de baan wat voor je is?
Mogelijk. Andere mogelijkheid is dat deze recruiters geen benul hebben van mijn marktwaarde. Of eigenlijk: überhaupt nooit een idee hebben van de markt waarvoor ze (zeggen te) werven. Gewoon geen startersfuncties aanbieden aan iemand die geen starter is, zou helpen. Iemands profiel lezen alvorens iets aan te bieden ook. Geen functie aanbieden die meer raakvlakken heeft met 3 banen geleden dan de huidige ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je verdient boven de marktwaarde voor jouw functie. Lekker daar blijven plakken totaan je pensioen.
Klopt, maar die recruitertjes verdienen zelf het zout in de pap niet en willen gewoon scoren scoren scoren, dus ze contacteren het liefst half linkedin voor iedere functie. Iedere succesvolle werving betekent een broodnodige bonus voor de recruitertjes.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Mogelijk. Andere mogelijkheid is dat deze recruiters geen benul hebben van mijn marktwaarde. Of eigenlijk: überhaupt nooit een idee hebben van de markt waarvoor ze (zeggen te) werven. Gewoon geen startersfuncties aanbieden aan iemand die geen starter is, zou helpen. Iemands profiel lezen alvorens iets aan te bieden ook. Geen functie aanbieden die meer raakvlakken heeft met 3 banen geleden dan de huidige ook.
En dat schieten met hagel maakt dat deze "cv-schuivers" geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt, maar die recruitertjes verdienen zelf het zout in de pap niet en willen gewoon scoren scoren scoren, dus ze contacteren het liefst half linkedin voor iedere functie. Iedere succesvolle werving betekent een broodnodige bonus voor de recruitertjes.
Ja, van de week nog een gozer gehad die een heel filmpje had opgenomen en opgestuurd had via linkedin, van een kwartier lang met een baanaanbod waar ik behoorlijk meer zou gaan verdienen dan ik nu doe.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Bestaan er recruiters die een beter aanbod dan je huidige voorwaarden neerleggen? Ik krijg alleen recruiters met aanbiedingen waarbij ik de helft moet inleverenIk bedank ze vriendelijk.
Die lullenbakkers kunnen ook goed kijken even; als ze zien dat iemand sr software engineer is ga je geen callcenterbaan aanbieden dat is gewoon spam.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |