Gitkut, nee in notepad.exequote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:23 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Klinkt relaxed. Ik krijg vaak ook nog commentaar over wat ik van de visie en missie van de organisatie vind, en of dat bij mijn eigen normen en waarden aansluit. Tja, dat vind ik altijd zo vraag waarvan ik denk, ik heb gesolliciteerd op de vacature, omdat de rol mij aansprak en de organisatie een goede indruk maakt. De missies, visies en structuur van het bedrijf, zijn van die dingen waar je alleen iets zinnigs over kan zeggen, wanneer je daar daadwerkelijk aan het werken bent. Enfin, dat neem ik dus nu ook altijd mee in de voorbereiding van een gesprek.
[..]
Alleen al om die bedrijven te sarren met hun nietszeggende fimpjes, is dit een goede tip.
[..]
Mag ik een hint: staat het op Github ?
Wat ik dus vind is dat veel mensen een nutteloos baantje hebben, ik ging heel vroeger altijd met wat jongens van de lokale voetbalclub naar uitwedstrijden en dan reden we door de zuidas ofzo en zei de helft, wat de fok, al die raampjes, al die computertjes, wat doen al die mensen... relativatie ten top.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik heb LinkedIn om gewoon wat mensen te volgen en je krijgt dan toch een ander inkijkje in hun werk (als ze iets posten). Zelf post ik niets, alleen af en toe wat “interessant”-jes uitdelen
Leuke bijkomstigheid is dat ik vorige zomer werd benaderd door een recruiter omdat ze bij een lokale overheid met spoed tijdelijk een parttimer zochten. Ze zochten op de functienaam en kwamen o.a bij mij uit. Ik had toen al een baan, zelfde functie, maar dat was ook parttime. Geen motivatiebrief hoeven versturen. Binnen een week wel een sollicitatiegesprek gehad (4 kandidaten) en aangenomen. Ben het afgelopen jaar dus wel zoet geweest met 2 banen
Ik stop daar binnenkort, want het was maar tijdelijk. Hoe dan ook een leuke en leerzame ervaring en goed voor mijn CV. Dusja, ik hou LinkedIn wel aan. Netwerkjes zijn altijd goed
Ja en dan krijg je berichten als jij doet het goed, hoe doe je dat? Ik ga het ook wissen denk ik.quote:
Ik vind het meer een openbare cv.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je berichten als jij doet het goed, hoe doe je dat? Ik ga het ook wissen denk ik.
Daarvoor heb je referenties. Als jij als werkgever connecties van mensen gaat benaderen ben je niet heel professioneel bezig imho.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 12:42 schreef descon het volgende:
[..]
Gemeenschappelijke connecties. Als dat goede bekenden zijn kan ik daar nog het een en ander checken.
Toegevoegde waarde zit in de connecties, niet CV
Wel iets om rekening mee te houden als je al je connecties laat zien aan de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 15:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Daarvoor heb je referenties. Als jij als werkgever connecties van mensen gaat benaderen ben je niet heel professioneel bezig imho.
Het zou voor mij een directe red flag zijn niet meer bij jou te gaan werken.
Dit nummer legt het mooi uitquote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat is dat woke? Twitter is het enige wat ik nog actief gebruik, maar volg echt heel weinig, zodat ik wat ik echt interessant vind ook echt kan volgen.
Zeker, maar het ging om de meerwaarde van linkedin. Jij hebt het nu niet over de meerwaarde van linkedin maar over hoe je het als onprofessionele werkgever gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 16:36 schreef descon het volgende:
[..]
Wel iets om rekening mee te houden als je al je connecties laat zien aan de rest van de wereld.
Gepraat word er toch..of het netjes is of niet.
Klinkt wel een als een goed idee om te telefoneren. Als ik vragen mag, hoe begon je zo'n gesprek en was dat gesprek naar aanleiding van een advertentie of een open sollicitatie ? Ik vind het vervelend dat ik door de corona geen jobbeurzen kan bezoeken. Mijn huidige baan heb ik ook via informele connecties gekregen en dat gaat inderdaad sneller dan met sollicitatiebrieven, cv's en soms nog een boel papieren die je moet meesturen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:19 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij SVB afd AOW en pensioenfonds, zonder verdere info aangenomen LOL
Heb nu linkedin opgezegd werd steeds benaderd voor een job en heb dat niet meer nodig. Ik heb in mijn hele leven nooit meegemaakt dat ik werd aangenomen op een officiële sollicitatie, wel op gesprek maar het werd het niet, soms van hun kant ook van mijn kant.
Heb als administrateur altijd leuke banen gehad en binnen gekomen door een goed gesprek of contact, of gewoon brutaal telefoontje. Achteraf dan een sollicitatiebrief voor de vorm!
Dus in dat opzicht heb je wel veel aan linkedin gebruik het door veel contacten te leggen en te netwerken succes
Precies dit gewoon. Ik doe het ook op deze manier. Zaken waar ik aan meewerk of die ik behaald heb zet ik op mijn profiel, maar ik post het niet. Zo kunnen bijv. eventuele uitzendbureau's of recruiters wel zien wat ik doe.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:09 schreef Sometimes het volgende:
Ik hou mijn LinkedIn profiel bij, maar doe er eigenlijk weinig mee. Alle meldingen heb ik uit staan, behalve de linkverzoeken en de profielbezoekers.
Wanneer je gaat solliciteren is LinkedIn toch wel handig. Je merkt ook dat de mensen met wie je gesprekken hebt je profiel bekijken en dat zie ik ook bij projecten met nieuwe mensen binnen de eigen (grote) organisatie. Dat doe ik zelf soms ook.
Zie er dus wel nut van in. Met succesverhalen kan ik niet veel en zelf heb ik nog nooit wat gepost op dat platform.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |