abonnement Unibet Coolblue
pi_198475011
Ik ben de laatste tijd erover aan het nadenken om volledig van social media af te gaan, ook omdat ik steeds meer twijfels heb over de toegevoegde waarde van social media. Facebook heb ik er al uit geknikkerd en ben nu van plan om LinkedIn ook op te doeken. Als ik de afgelopen tijd kijk waar ik de meeste informatie rondom seminars en andere werkgerelateerde informatie heb vandaan gehaald, dan is dat voor 95 % vanuit mijn baan en niet LinkedIn. Ik zit in de non-profit sector en imago via LinkedIn is enigszins belangrijk, zeker als universitaire starter, maar zelfs daar zie ik niet de toegevoegde waarde van in. Veel posts die voorbijkomen gaan over een nieuw puttensysteem in Nigeria of hoe de VN Internationale Vrouwendag promoot. Leuk en aardig, maar wat gaat een like op zo'n post me verder helpen of hoe maakt een post over mijn werk mijn profiel interessanter. Ik krijg veel likes op mijn posts en eventueel nieuwe LinkedIn connecties, maar heeft het tot nu toe tot gesprekken via de LinkedIn chat met andere mensen in mijn sector geleid ? Het antwoord daarop is gewoon nee. Helaas heeft Corona de mogelijkheid voor echte seminars of beurzen onmogelijk gemaakt. Netwerken voor corona leidde tot veel meer waardevolle adviezen, gesprekken en connecties dan wat ik ooit op LinkedIn heb gehad.

Tegelijkertijd is het wel weer zo dat mensen met wie je niet zoveel contact hebt en slechts een paar keer ontmoet hebt in meetings of seminars voor de corona, door LinkedIn een kijkje geeft in je werk, want zonder dat medium zou je vergeten worden bij deze groep. Van de andere kant kun je je afvragen of zo'n contact dan überhaupt nuttig voor je zijn geweest offline. Mijn vraag is, hoe doen Fokkers contact onderhouden met mensen die ze op een meeting of seminar hebben ontmoet, zonder Linkedin ? Ik ben dan met name benieuwd, hoe ze dat deden toen ze zelf nog starter waren en nog niet een groot netwerk hadden opgebouwd ?
pi_198475120
Nou ja ik heb niet echt seminars etc. die ik bezoek. Maar heb zelf gewoon met bellen en whatsapp contact met mensen.

Facebook en linkedin heb ik gewoon nog ook al doe ik er vrijwel niks mee. Is gewoon handig om te hebben, waarom zou je het weg doen? Je hoeft er verder niks mee te doen maar in de toekomst weet je nooit of het wat kan helpen bijvoorbeeld dus tjah. Ook als ik me bijvoorbeeld afvraag hoe het met iemand van vroeger gaat, ga ik gewoon even naar facebook en vaak zie je dan wel gewoon hoe ze er nu uitzien en wat ze bezighoudt etc. Is gewoon leuk. Linkedin is handig ter referentie (de info die ik er zelf op plaats) maar mijn netwerk zelf bestaat nu uit 28 personen. Een jaar geleden iets van 75 recruiters eruit verwijderd, maar verder blijft het gewoon wel goed om te blijven hebben, althans vind ik.
pi_198475151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:56 schreef phoenyx het volgende:
Nou ja ik heb niet echt seminars etc. die ik bezoek. Maar heb zelf gewoon met bellen en whatsapp contact met mensen.

Facebook en linkedin heb ik gewoon nog ook al doe ik er vrijwel niks mee. Is gewoon handig om te hebben, waarom zou je het weg doen? Je hoeft er verder niks mee te doen maar in de toekomst weet je nooit of het wat kan helpen bijvoorbeeld dus tjah. Ook als ik me bijvoorbeeld afvraag hoe het met iemand van vroeger gaat, ga ik gewoon even naar facebook en vaak zie je dan wel gewoon hoe ze er nu uitzien en wat ze bezighoudt etc. Is gewoon leuk. Linkedin is handig ter referentie (de info die ik er zelf op plaats) maar mijn netwerk zelf bestaat nu uit 28 personen. Een jaar geleden iets van 75 recruiters eruit verwijderd, maar verder blijft het gewoon wel goed om te blijven hebben, althans vind ik.
Een telefoonnummer vind ik nogal lastig om naar te vragen bij iemand met wie ik bijvoorbeeld een uur gesproken heb of een luttele 10 minuten bij 3 verschillende meetingen. Gaat het om actief samenwerken, dan is het een ander verhaal. Bij de eerste groep kan het al snel averrechts werken heb ik het idee.
pi_198475191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:45 schreef 01100101 het volgende:
Ik ben de laatste tijd erover aan het nadenken om volledig van social media af te gaan, ook omdat ik steeds meer twijfels heb over de toegevoegde waarde van social media. Facebook heb ik er al uit geknikkerd en ben nu van plan om LinkedIn ook op te doeken. Als ik de afgelopen tijd kijk waar ik de meeste informatie rondom seminars en andere werkgerelateerde informatie heb vandaan gehaald, dan is dat voor 95 % vanuit mijn baan en niet LinkedIn. Ik zit in de non-profit sector en imago via LinkedIn is enigszins belangrijk, zeker als universitaire starter, maar zelfs daar zie ik niet de toegevoegde waarde van in. Veel posts die voorbijkomen gaan over een nieuw puttensysteem in Nigeria of hoe de VN Internationale Vrouwendag promoot. Leuk en aardig, maar wat gaat een like op zo'n post me verder helpen of hoe maakt een post over mijn werk mijn profiel interessanter. Ik krijg veel likes op mijn posts en eventueel nieuwe LinkedIn connecties, maar heeft het tot nu toe tot gesprekken via de LinkedIn chat met andere mensen in mijn sector geleid ? Het antwoord daarop is gewoon nee. Helaas heeft Corona de mogelijkheid voor echte seminars of beurzen onmogelijk gemaakt. Netwerken voor corona leidde tot veel meer waardevolle adviezen, gesprekken en connecties dan wat ik ooit op LinkedIn heb gehad.

Tegelijkertijd is het wel weer zo dat mensen met wie je niet zoveel contact hebt en slechts een paar keer ontmoet hebt in meetings of seminars voor de corona, door LinkedIn een kijkje geeft in je werk, want zonder dat medium zou je vergeten worden bij deze groep. Van de andere kant kun je je afvragen of zo'n contact dan überhaupt nuttig voor je zijn geweest offline. Mijn vraag is, hoe doen Fokkers contact onderhouden met mensen die ze op een meeting of seminar hebben ontmoet, zonder Linkedin ? Ik ben dan met name benieuwd, hoe ze dat deden toen ze zelf nog starter waren en nog niet een groot netwerk hadden opgebouwd ?
Ik heb het vorige week verwijderd, incl twitter :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198475235
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:03 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik heb het vorige week verwijderd, incl twitter :')
Ik vind het best bevrijdend werken. :@
pi_198475252
Ik hou mijn LinkedIn profiel bij, maar doe er eigenlijk weinig mee. Alle meldingen heb ik uit staan, behalve de linkverzoeken en de profielbezoekers.

Wanneer je gaat solliciteren is LinkedIn toch wel handig. Je merkt ook dat de mensen met wie je gesprekken hebt je profiel bekijken en dat zie ik ook bij projecten met nieuwe mensen binnen de eigen (grote) organisatie. Dat doe ik zelf soms ook.

Zie er dus wel nut van in. Met succesverhalen kan ik niet veel en zelf heb ik nog nooit wat gepost op dat platform.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_198475285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:09 schreef Sometimes het volgende:
Ik hou mijn LinkedIn profiel bij, maar doe er eigenlijk weinig mee. Alle meldingen heb ik uit staan, behalve de linkverzoeken en de profielbezoekers.

Wanneer je gaat solliciteren is LinkedIn toch wel handig. Je merkt ook dat de mensen met wie je gesprekken hebt je profiel bekijken en dat zie ik ook bij projecten met nieuwe mensen binnen de eigen (grote) organisatie. Dat doe ik zelf soms ook.

Zie er dus wel nut van in. Met succesverhalen kan ik niet veel en zelf heb ik nog nooit wat gepost op dat platform.
Dat is inderdaad mijn grootste dilemma wat betreft het wel of niet behouden ervan. Stel een sollicitant blijkt geen LinkedIn te hebben, wordt dat dan als een teken aan de wand gezien ?
pi_198475647
Ik zit in sales bij een tech bedrijf, zonder LinkedIn kan ik mijn werk niet doen.
pi_198476088
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:12 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad mijn grootste dilemma wat betreft het wel of niet behouden ervan. Stel een sollicitant blijkt geen LinkedIn te hebben, wordt dat dan als een teken aan de wand gezien ?
Hij stuurt toch een brief met een CV? Wat heeft linkedin dan nog voor toegevoegde waarde.
pi_198476131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:12 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad mijn grootste dilemma wat betreft het wel of niet behouden ervan. Stel een sollicitant blijkt geen LinkedIn te hebben, wordt dat dan als een teken aan de wand gezien ?
Hangt van de functie af.

Perfecte manier om je eigen netwerk bij te houden als je zelf later eens wat anders wil ga doen.

Kwa content is linkedin de moeite niet echt waard imo.
pi_198476155
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hij stuurt toch een brief met een CV? Wat heeft linkedin dan nog voor toegevoegde waarde.
Gemeenschappelijke connecties. Als dat goede bekenden zijn kan ik daar nog het een en ander checken. :)

Toegevoegde waarde zit in de connecties, niet CV
pi_198476448
Ik heb lang geleden (jaren) FB verwijderd, tijdje geleden na een paar weken Instagram en ooit 1 dag op Tiktok gezeten (om het te proberen).

Conclusie, het voegt niks toe.

Linkedin was vroeger gewoon een soort CV online, nu een nepFB.
pi_198476476
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:07 schreef JDx het volgende:
Ik heb lang geleden (jaren) FB verwijderd, tijdje geleden na een paar weken Instagram en ooit 1 dag op Tiktok gezeten (om het te proberen).

Conclusie, het voegt niks toe.

Linkedin was vroeger gewoon een soort CV online, nu een nepFB.
Eigenlijk zou het een TIDIL moeten heten.

Things i did in life.
pi_198476576
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:07 schreef JDx het volgende:
Ik heb lang geleden (jaren) FB verwijderd, tijdje geleden na een paar weken Instagram en ooit 1 dag op Tiktok gezeten (om het te proberen).

Conclusie, het voegt niks toe.

Linkedin was vroeger gewoon een soort CV online, nu een nepFB.
Hoe vergaat het je dan nu zonder LinkedIn ? Ook met het oog op het vinden van een nieuwe baan ?

De punten van de andere posts - de connecties, niet zozeer de cv - is wel iets om rekening mee te houden en ik ben bang dat het verwijderen van LinkedIn als nadeling kan worden gezien, omdat recruiters niet meer de connecties kunnen zien en daardoor denken dat ik niet in staat ben om te netwerken. Ik had overigens gelezen dat ongeveer 70 % van sollicitiaties via reallife connecties ging. Slechts 30 % wordt dus vanuit het online solliciteren en netwerken gehaald. Dat valt nog best tegen, als je bedenkt dat LinkedIn nu iets van meer dan 10 jaar bestaat. -O-
pi_198476761
Ik heb een paar jaar terug alle social media accounts verwijderd en heb het nog niet gemist. Ik merkte dat ik FB wel eens afsloot, om vervolgens de app weer aan te klikken. Toen dacht ik: "wtf ben ik aan het doen".


Mezelf ergeren aan domme reacties onder nieuwsberichten bijvoorbeeld. Ook de "woke/cancel culture" op Twitter maakte me niet bepaald gelukkiger.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_198476774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:17 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Hoe vergaat het je dan nu zonder LinkedIn ? Ook met het oog op het vinden van een nieuwe baan ?

De punten van de andere posts - de connecties, niet zozeer de cv - is wel iets om rekening mee te houden en ik ben bang dat het verwijderen van LinkedIn als nadeling kan worden gezien, omdat recruiters niet meer de connecties kunnen zien en daardoor denken dat ik niet in staat ben om te netwerken. Ik had overigens gelezen dat ongeveer 70 % van sollicitiaties via reallife connecties ging. Slechts 30 % wordt dus vanuit het online solliciteren en netwerken gehaald. Dat valt nog best tegen, als je bedenkt dat LinkedIn nu iets van meer dan 10 jaar bestaat. -O-
Indeed CV aanmaken en je wordt platgebombardeerd met uitnodigingen :)
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 13 maart 2021 @ 13:38:56 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198476811
LinkedIn heb ik bewust en Twitter ook. Haal ik toch regelmatig interessante informatie vanaf. Voor mij hebben beide media een toegevoegde waarde.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198477012
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:17 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Hoe vergaat het je dan nu zonder LinkedIn ? Ook met het oog op het vinden van een nieuwe baan ?

De punten van de andere posts - de connecties, niet zozeer de cv - is wel iets om rekening mee te houden en ik ben bang dat het verwijderen van LinkedIn als nadeling kan worden gezien, omdat recruiters niet meer de connecties kunnen zien en daardoor denken dat ik niet in staat ben om te netwerken. Ik had overigens gelezen dat ongeveer 70 % van sollicitiaties via reallife connecties ging. Slechts 30 % wordt dus vanuit het online solliciteren en netwerken gehaald. Dat valt nog best tegen, als je bedenkt dat LinkedIn nu iets van meer dan 10 jaar bestaat. -O-
Heb het nog wel, maar de enige reacties die ik krijg zijn van headhunters die je random naar bedrijven sturen die jou niet zoeken en jij niet wil werken.
pi_198477022
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:34 schreef Filosoofert het volgende:
Ik heb een paar jaar terug alle social media accounts verwijderd en heb het nog niet gemist. Ik merkte dat ik FB wel eens afsloot, om vervolgens de app weer aan te klikken. Toen dacht ik: "wtf ben ik aan het doen".

Mezelf ergeren aan domme reacties onder nieuwsberichten bijvoorbeeld. Ook de "woke/cancel culture" op Twitter maakte me niet bepaald gelukkiger.
Wat is dat woke? Twitter is het enige wat ik nog actief gebruik, maar volg echt heel weinig, zodat ik wat ik echt interessant vind ook echt kan volgen.
pi_198477127
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:35 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Indeed CV aanmaken en je wordt platgebombardeerd met uitnodigingen :)
En je hoeft dan geen motivatiebrief meer te sturen naar de bedrijven of organisaties waarin je geinteresseerd bent ? Het zal natuurlijk per beroepsgroep verschillen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele vacature gezien waar ik het zonder motivatiebrief kon doen. Zelfs niet toen ik eens benaderd werd door een recruiter. Toen moest ik nog tig dingen opsturen voordat ik uitgenodigd werd voor een gesprek. ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:38 schreef Netsplitter het volgende:
LinkedIn heb ik bewust en Twitter ook. Haal ik toch regelmatig interessante informatie vanaf. Voor mij hebben beide media een toegevoegde waarde.
Hoe stel jij je LinkedIn in, zodat je niet meer met allerlei promofilmpjes wordt gebombardeerd ? Ik heb sterk de indruk, ook bij Facebook, dat de keuze die ik daarin heb steeds beperkender wordt. Ook omdat het verdienmodel van social media enorm van bedrijven en organisaties afhangt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb het nog wel, maar de enige reacties die ik krijg zijn van headhunters die je random naar bedrijven sturen die jou niet zoeken en jij niet wil werken.
Dat had ik dus ook bij die recruiter waar ik door al die hoepels moest springen (reactie onder quote van filosoofert). Best wel zonde van de tijd. Ik besef dat ik een opleiding en beroep heb waar geen krapte is op de markt, maar soms zijn de dingen die je moet doen om moedeloos van te worden. -O- Mij werd bij het afstuderen aanbevolen om een LinkedIn aan te maken, omdat dat belangrijk was in de sector waar ik in terecht zou komen. Het is niet gelogen, maar ik vind de moeite wat ik erin steek versus wat ik eruit haal nogal uit balans.
pi_198477182
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:08 schreef 01100101 het volgende:

[..]

En je hoeft dan geen motivatiebrief meer te sturen naar de bedrijven of organisaties waarin je geinteresseerd bent ? Het zal natuurlijk per beroepsgroep verschillen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele vacature gezien waar ik het zonder motivatiebrief kon doen. Zelfs niet toen ik eens benaderd werd door een recruiter. Toen moest ik nog tig dingen opsturen voordat ik uitgenodigd werd voor een gesprek. ;(
[..]

Hoe stel jij je LinkedIn in, zodat je niet meer met allerlei promofilmpjes wordt gebombardeerd ? Ik heb sterk de indruk, ook bij Facebook, dat de keuze die ik daarin heb steeds beperkender wordt. Ook omdat het verdienmodel van social media enorm van bedrijven en organisaties afhangt.
[..]

Dat had ik dus ook bij die recruiter waar ik door al die hoepels moest springen (reactie onder quote van filosoofert). Best wel zonde van de tijd. Ik besef dat ik een opleiding en beroep heb waar geen krapte is op de markt, maar soms zijn de dingen die je moet doen om moedeloos van te worden. -O- Mij werd bij het afstuderen aanbevolen om een LinkedIn aan te maken, omdat dat belangrijk was in de sector waar ik in terecht zou komen. Het is niet gelogen, maar ik vind de moeite wat ik erin steek versus wat ik eruit haal nogal uit balans.
Toen ik "afstudeerde" had je dat niet eens. Ook het opstellen van een CV was compleet anders en een motivatiebrief met Naar de aanleiding van uw advertentie in de Telegraaf van 12 maart jongstleden deel ik u mee dat ik graag in aanmerking kom voor de daarin aangeboden functie van... ok ik stop.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 13 maart 2021 @ 14:17:37 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198477214
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:08 schreef 01100101 het volgende:

[..]

En je hoeft dan geen motivatiebrief meer te sturen naar de bedrijven of organisaties waarin je geinteresseerd bent ? Het zal natuurlijk per beroepsgroep verschillen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele vacature gezien waar ik het zonder motivatiebrief kon doen. Zelfs niet toen ik eens benaderd werd door een recruiter. Toen moest ik nog tig dingen opsturen voordat ik uitgenodigd werd voor een gesprek. ;(
[..]

Hoe stel jij je LinkedIn in, zodat je niet meer met allerlei promofilmpjes wordt gebombardeerd ? Ik heb sterk de indruk, ook bij Facebook, dat de keuze die ik daarin heb steeds beperkender wordt. Ook omdat het verdienmodel van social media enorm van bedrijven en organisaties afhangt.
[..]

Dat had ik dus ook bij die recruiter waar ik door al die hoepels moest springen (reactie onder quote van filosoofert). Best wel zonde van de tijd. Ik besef dat ik een opleiding en beroep heb waar geen krapte is op de markt, maar soms zijn de dingen die je moet doen om moedeloos van te worden. -O- Mij werd bij het afstuderen aanbevolen om een LinkedIn aan te maken, omdat dat belangrijk was in de sector waar ik in terecht zou komen. Het is niet gelogen, maar ik vind de moeite wat ik erin steek versus wat ik eruit haal nogal uit balans.
Ik krijg voornamelijk dingen te zien die mensen volgen of posten. Andere meuk filter ik eruit, en als het blijft terug komen rapporteer ik het.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198477219
Oh nog even ontopic btw, ik heb laatst een afwijzing gekregen omdat ik een jaartje iets heb gedaan wat ik leuk vond, ipv wat goed geld binnen brengt.

Er zijn strandtenten in Nederland waar spelers van oranje geen eten of drankje krijgen omdat mijn software niet werkt en toch heb daarna ik lange tijd gewerkt als host bij een sportschool en dat was fucking gezellig, helaas nu dicht. En toen kreeg ik een afwijzing waarin stond, we zoeken een professional :')

(edit: overigens is een deel van die code geschreven terwijl ik naast vdSar zat, nog terug te vinden in de // comments in de code, als je het vindt, krijg je van mij een verse jus).
pi_198477298
Ik kreeg continu uitnodigingen om op de koffie te komen, nou dat kan ik thuis ook.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198477299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:14 schreef JDx het volgende:

[..]

Toen ik "afstudeerde" had je dat niet eens. Ook het opstellen van een CV was compleet anders en een motivatiebrief met Naar de aanleiding van uw advertentie in de Telegraaf van 12 maart jongstleden deel ik u mee dat ik graag in aanmerking kom voor de daarin aangeboden functie van... ok ik stop.
Klinkt relaxed. Ik krijg vaak ook nog commentaar over wat ik van de visie en missie van de organisatie vind, en of dat bij mijn eigen normen en waarden aansluit. Tja, dat vind ik altijd zo vraag waarvan ik denk, ik heb gesolliciteerd op de vacature, omdat de rol mij aansprak en de organisatie een goede indruk maakt. De missies, visies en structuur van het bedrijf, zijn van die dingen waar je alleen iets zinnigs over kan zeggen, wanneer je daar daadwerkelijk aan het werken bent. Enfin, dat neem ik dus nu ook altijd mee in de voorbereiding van een gesprek, al vind ik het zelf nogal onzinnig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik krijg voornamelijk dingen te zien die mensen volgen of posten. Andere meuk filter ik eruit, en als het blijft terug komen rapporteer ik het.
Alleen al om die bedrijven te sarren met hun nietszeggende fimpjes, is dit een goede tip.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:18 schreef JDx het volgende:
Oh nog even ontopic btw, ik heb laatst een afwijzing gekregen omdat ik een jaartje iets heb gedaan wat ik leuk vond, ipv wat goed geld binnen brengt.

Er zijn strandtenten in Nederland waar spelers van oranje geen eten of drankje krijgen omdat mijn software niet werkt en toch heb daarna ik lange tijd gewerkt als host bij een sportschool en dat was fucking gezellig, helaas nu dicht. En toen kreeg ik een afwijzing waarin stond, we zoeken een professional :')

(edit: overigens is een deel van die code geschreven terwijl ik naast vdSar zat, nog terug te vinden in de // comments in de code, als je het vindt, krijg je van mij een verse jus).
Mag ik een hint: staat het op Github ? O-)
pi_198477329
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:23 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Klinkt relaxed. Ik krijg vaak ook nog commentaar over wat ik van de visie en missie van de organisatie vind, en of dat bij mijn eigen normen en waarden aansluit. Tja, dat vind ik altijd zo vraag waarvan ik denk, ik heb gesolliciteerd op de vacature, omdat de rol mij aansprak en de organisatie een goede indruk maakt. De missies, visies en structuur van het bedrijf, zijn van die dingen waar je alleen iets zinnigs over kan zeggen, wanneer je daar daadwerkelijk aan het werken bent. Enfin, dat neem ik dus nu ook altijd mee in de voorbereiding van een gesprek.
[..]

Alleen al om die bedrijven te sarren met hun nietszeggende fimpjes, is dit een goede tip.
[..]

Mag ik een hint: staat het op Github ? O-)
Gitkut, nee in notepad.exe
pi_198477396
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:25 schreef JDx het volgende:

[..]

Gitkut, nee in notepad.exe
Dat was dan een dooie mus :G
  zaterdag 13 maart 2021 @ 14:36:43 #28
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198477441
Ik heb LinkedIn om gewoon wat mensen te volgen en je krijgt dan toch een ander inkijkje in hun werk (als ze iets posten). Zelf post ik niets, alleen af en toe wat “interessant”-jes uitdelen :D

Leuke bijkomstigheid is dat ik vorige zomer werd benaderd door een recruiter omdat ze bij een lokale overheid met spoed tijdelijk een parttimer zochten. Ze zochten op de functienaam en kwamen o.a bij mij uit. Ik had toen al een baan, zelfde functie, maar dat was ook parttime. Geen motivatiebrief hoeven versturen. Binnen een week wel een sollicitatiegesprek gehad (4 kandidaten) en aangenomen. Ben het afgelopen jaar dus wel zoet geweest met 2 banen :Y

Ik stop daar binnenkort, want het was maar tijdelijk. Hoe dan ook een leuke en leerzame ervaring en goed voor mijn CV. Dusja, ik hou LinkedIn wel aan. Netwerkjes zijn altijd goed :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198477798
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik heb LinkedIn om gewoon wat mensen te volgen en je krijgt dan toch een ander inkijkje in hun werk (als ze iets posten). Zelf post ik niets, alleen af en toe wat “interessant”-jes uitdelen :D

Leuke bijkomstigheid is dat ik vorige zomer werd benaderd door een recruiter omdat ze bij een lokale overheid met spoed tijdelijk een parttimer zochten. Ze zochten op de functienaam en kwamen o.a bij mij uit. Ik had toen al een baan, zelfde functie, maar dat was ook parttime. Geen motivatiebrief hoeven versturen. Binnen een week wel een sollicitatiegesprek gehad (4 kandidaten) en aangenomen. Ben het afgelopen jaar dus wel zoet geweest met 2 banen :Y

Ik stop daar binnenkort, want het was maar tijdelijk. Hoe dan ook een leuke en leerzame ervaring en goed voor mijn CV. Dusja, ik hou LinkedIn wel aan. Netwerkjes zijn altijd goed :Y
Wat ik dus vind is dat veel mensen een nutteloos baantje hebben, ik ging heel vroeger altijd met wat jongens van de lokale voetbalclub naar uitwedstrijden en dan reden we door de zuidas ofzo en zei de helft, wat de fok, al die raampjes, al die computertjes, wat doen al die mensen... relativatie ten top.
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 15:03:50 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198477826
Heb het om zakelijk vindbaar te zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198477840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:03 schreef Rene het volgende:
Heb het om zakelijk vindbaar te zijn.
Ja en dan krijg je berichten als jij doet het goed, hoe doe je dat? Ik ga het ook wissen denk ik.
  Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 15:19:15 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198478018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je berichten als jij doet het goed, hoe doe je dat? Ik ga het ook wissen denk ik.
Ik vind het meer een openbare cv.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198478208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:19 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik vind het meer een openbare cv.
Dat was het, nu is het bagger.
pi_198478261
Ik krijg regelmatig wel relevante banen aangeboden of te zien via linkedin, ben er verder weinig actief op. Een keer per week even een copy paste antwoord naar recruiters en af en toe deel ik iets van een bekende wanneer ze dit vragen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198478274
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:42 schreef descon het volgende:

[..]

Gemeenschappelijke connecties. Als dat goede bekenden zijn kan ik daar nog het een en ander checken. :)

Toegevoegde waarde zit in de connecties, niet CV
Daarvoor heb je referenties. Als jij als werkgever connecties van mensen gaat benaderen ben je niet heel professioneel bezig imho.

Het zou voor mij een directe red flag zijn niet meer bij jou te gaan werken.
pi_198478417
Linkedin is gewoon een online CV, tja ik zelf heb nog wel Facebook maar al jaren niet meer op aangemeld.

Paranoid zijn vanwege social media ben ik niet, ik ga het niet bewust ontlopen als het moet dan moet het maar, privacy geneuzel is het ook niet, je gegevens krijgen ze ook wel via vrienden dus je hoeft er niet zelf heel bewust mee bezig te gaan.
pi_198478945
Ik heb LinkedIn om 2 redenen, 1 om in contact te blijven met oud collega's en 2 is als ik m'n baan zat ben er in m'n netwerk voldoende (corporate) recruiters zitten om snel elders aan de gang te kunnen.
Zit alweer 5 jaar (goed) op mijn plek bij huidige werkgever, maar iets achter de hand is altijd goed ;)

Verder houd ik mijn profiel niet bij en post nooit wat, foto is ook alweer 5 jaar oud.
pi_198479184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Daarvoor heb je referenties. Als jij als werkgever connecties van mensen gaat benaderen ben je niet heel professioneel bezig imho.

Het zou voor mij een directe red flag zijn niet meer bij jou te gaan werken.
Wel iets om rekening mee te houden als je al je connecties laat zien aan de rest van de wereld.

Gepraat word er toch..of het netjes is of niet.
pi_198480446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Wat is dat woke? Twitter is het enige wat ik nog actief gebruik, maar volg echt heel weinig, zodat ik wat ik echt interessant vind ook echt kan volgen.
Dit nummer legt het mooi uit _O_

Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_198480630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:36 schreef descon het volgende:

[..]

Wel iets om rekening mee te houden als je al je connecties laat zien aan de rest van de wereld.

Gepraat word er toch..of het netjes is of niet.
Zeker, maar het ging om de meerwaarde van linkedin. Jij hebt het nu niet over de meerwaarde van linkedin maar over hoe je het als onprofessionele werkgever gaat gebruiken.
pi_198481216
Als freelancer is het wel handig. Heb er meerdere opdrachten aan overgehouden.
pi_198481849
Heb nooit LinkedIn gehad.
Heb nog FB maar doe daar niets meer mee.

Moet wel zeggen dat ik ook niet echt op zoek ben naar werk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 13 maart 2021 @ 19:48:46 #43
189961 ex
aperture science
pi_198481945
Ik heb het allemaal wel gewoon (FB, Instagram, Twitter) maar ik laat het mijn persoonlijke leven/gemoedsrust ook niet zo beïnvloeden. Als je er wel last van hebt kan ik me voorstellen dat je het wilt verwijderen.

Ik heb me laatste 4 banen gevonden via Linkedin (of naja andersom) dus ben er wel blij mee.
The cake is a lie!
pi_198482391
LinkedIn vind ik in professioneel opzicht wel handig om achter de hand te houden. Facebook denk ik aan om te verwijderen, alleen maar reclame en babyfoto's :')
pi_198482462
Netwerk met bekenden en vooral oud-collega's/professionele relaties etc op Linkedin is echt wel wat waard.
Ook handig voor recruiters om je te vinden, moest ruim 2 jaar geleden op zoek naar wat anders en mijn profiel hierop aangepast. Recruiters weten je dan heel goed te vinden en op die manier ook aan mijn huidige baan gekomen... ongelofelijk blij dat dit zo kon lopen.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:19:22 #46
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198486251
Ik heb gesolliciteerd bij SVB afd AOW en pensioenfonds, zonder verdere info aangenomen LOL

Heb nu linkedin opgezegd werd steeds benaderd voor een job en heb dat niet meer nodig. Ik heb in mijn hele leven nooit meegemaakt dat ik werd aangenomen op een officiële sollicitatie, wel op gesprek maar het werd het niet, soms van hun kant ook van mijn kant.
Heb als administrateur altijd leuke banen gehad en binnen gekomen door een goed gesprek of contact, of gewoon brutaal telefoontje. Achteraf dan een sollicitatiebrief voor de vorm!

Dus in dat opzicht heb je wel veel aan linkedin gebruik het door veel contacten te leggen en te netwerken succes
pi_198486973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:19 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij SVB afd AOW en pensioenfonds, zonder verdere info aangenomen LOL

Heb nu linkedin opgezegd werd steeds benaderd voor een job en heb dat niet meer nodig. Ik heb in mijn hele leven nooit meegemaakt dat ik werd aangenomen op een officiële sollicitatie, wel op gesprek maar het werd het niet, soms van hun kant ook van mijn kant.
Heb als administrateur altijd leuke banen gehad en binnen gekomen door een goed gesprek of contact, of gewoon brutaal telefoontje. Achteraf dan een sollicitatiebrief voor de vorm!

Dus in dat opzicht heb je wel veel aan linkedin gebruik het door veel contacten te leggen en te netwerken succes
Klinkt wel een als een goed idee om te telefoneren. Als ik vragen mag, hoe begon je zo'n gesprek en was dat gesprek naar aanleiding van een advertentie of een open sollicitatie ? Ik vind het vervelend dat ik door de corona geen jobbeurzen kan bezoeken. Mijn huidige baan heb ik ook via informele connecties gekregen en dat gaat inderdaad sneller dan met sollicitatiebrieven, cv's en soms nog een boel papieren die je moet meesturen.
pi_198494537
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 11:09 schreef Sometimes het volgende:
Ik hou mijn LinkedIn profiel bij, maar doe er eigenlijk weinig mee. Alle meldingen heb ik uit staan, behalve de linkverzoeken en de profielbezoekers.

Wanneer je gaat solliciteren is LinkedIn toch wel handig. Je merkt ook dat de mensen met wie je gesprekken hebt je profiel bekijken en dat zie ik ook bij projecten met nieuwe mensen binnen de eigen (grote) organisatie. Dat doe ik zelf soms ook.

Zie er dus wel nut van in. Met succesverhalen kan ik niet veel en zelf heb ik nog nooit wat gepost op dat platform.
Precies dit gewoon. Ik doe het ook op deze manier. Zaken waar ik aan meewerk of die ik behaald heb zet ik op mijn profiel, maar ik post het niet. Zo kunnen bijv. eventuele uitzendbureau's of recruiters wel zien wat ik doe.
Ik doe nu nog niks met LinkedIn. Ik gebruik het meestal voor medische bijbanen (recruiters ten overvloede op LinkedIn, kom er in om). Ik zie mezelf later er echter niet echt een baan zoeken. Ik denk dat dat in real life toch beter gaat (je connect bijv. via je PhD plek, stage, of via via). Pas als dat niet lukt, ik heb geen connecties o.i.d., ik kan nergens aansluiten, zou ik op LinkedIn gaan zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 14:15:28 ]
pi_198496228
Linkedin is het nieuwe facebook, 5-10 jaar geleden was het nuttig met groepen en discussies.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_198496555
Ik heb het omdat ik dan weer eens lees dat iemand die ik ken ander werk heeft gevonden. Altijd leuk om te weten.

De vele recruiters neem ik voor lief. Ik lees altijd hun beichtjes wel en dan denk ik: welke randdebiel trapt hier nu in dit kansloze baantje van een paar weken in the middle of nowhere. Tegenwoordig krijg ik ook steeds meer buitenlandse functie aangeboden, zoals bij saudi aramco, amerikaanse verzekeraars of functies in londen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')