Wat is dat toch voor een achterlijke, door inmiddels velen aangenomen overtuiging dat Forum voor Democratie (de naam alleen al...) te scharen zou zijn onder de noemer 'extreem rechts'?
Ik vind wel zo ontzettend smerig, om op deze te voorkomen dat mensen zich 'daar nooit mee zullen willen associëren' en zo dus mensen ervan weg te houden op deze partij te stemmen of er voor uit te komen en sympathie te voelen voor deze partij. Pure geestelijke manipulatie, en tevens echt verschrikkelijk onterecht.
Hoe vaak ik ook op dit forum wel niet mensen met die term zie smijten, en dit moeiteloos in één adem noemen met de FvD, vind ik echt volkomen idioot.
Want, extreem-rechts is namelijk een heel duidelijk gedefinieerd begrip:
'Extreemrechts, ook wel uiterst rechts, ultrarechts, radicaal(-)rechts of rechts-radicaal, zijn diverse verzamelnamen voor politieke overtuigingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum. Het is rechtser dan standaard of gematigd rechts en kenmerkt zich in het bijzonder door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.[4]
De term wordt gebruikt om fascisme en het nazisme te omschrijven[5] en omvat het hedendaagse neofascisme, neonazisme, alt-right, blanke superioriteit[6] en andere ideologieën of organisaties met ultranationalistische, chauvinistische, xenofobe, racistische, of reactionaire standpunten.[7] Deze kunnen leiden tot onderdrukking, geweld, gedwongen culturele assimilatie, etnische zuivering, en zelfs genocide tegen groepen mensen op basis van hun veronderstelde inferioriteit, of van een vermeende bedreiging voor de inheemse etnische groep,[8][9] natie, staat,[10] godsdienst, cultuur of ultraconservatieve traditionele sociale instellingen.[11]'Lees meer op:
https://nl.wikipedia.org/(...)0politiek%20spectrum.
Vervolgens dan het partijprogramma van Forum voor Democratie:
https://www.fvd.nl/standpuntenHoe kan men in godsnaam dan nog volhouden aan deze term in relatie tot FvD?
Conclusie: laat je niet manipuleren! Want meer dan dat is het niet. Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!
Extreem rechts is en blijft:
![cQVK1lFifI38YHfjd2bUZCmMJkjkMzYYxBbEX0WvO1P7Z3pY0s79f6aACzseDqHsT6gYPhxBCGiXr0yTqKaJpMgxxnRv7PYXYBN20K4muKRCgzAPXDQJlBdGpSoVTLHvr-QQgcoqAi-SZM_w4PrM]()
En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.
En dit zijn forum voor democratie aanhangers:
![Ev0JAPsXYAQ1eer.jpg]()
FvD is niet extreem-rechts, maar gewóón rechts!
Ik wil dit dus nooit meer lezen of voorbij zien komen hier, want dan krijg je de link van dit topic om je oren geslagen.