abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198462543
Wat is dat toch voor een achterlijke, door inmiddels velen aangenomen overtuiging dat Forum voor Democratie (de naam alleen al...) te scharen zou zijn onder de noemer 'extreem rechts'?
Ik vind wel zo ontzettend smerig, om op deze te voorkomen dat mensen zich 'daar nooit mee zullen willen associëren' en zo dus mensen ervan weg te houden op deze partij te stemmen of er voor uit te komen en sympathie te voelen voor deze partij. Pure geestelijke manipulatie, en tevens echt verschrikkelijk onterecht.
Hoe vaak ik ook op dit forum wel niet mensen met die term zie smijten, en dit moeiteloos in één adem noemen met de FvD, vind ik echt volkomen idioot.

Want, extreem-rechts is namelijk een heel duidelijk gedefinieerd begrip:

'Extreemrechts, ook wel uiterst rechts, ultrarechts, radicaal(-)rechts of rechts-radicaal, zijn diverse verzamelnamen voor politieke overtuigingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum. Het is rechtser dan standaard of gematigd rechts en kenmerkt zich in het bijzonder door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.[4]

De term wordt gebruikt om fascisme en het nazisme te omschrijven[5] en omvat het hedendaagse neofascisme, neonazisme, alt-right, blanke superioriteit[6] en andere ideologieën of organisaties met ultranationalistische, chauvinistische, xenofobe, racistische, of reactionaire standpunten.[7] Deze kunnen leiden tot onderdrukking, geweld, gedwongen culturele assimilatie, etnische zuivering, en zelfs genocide tegen groepen mensen op basis van hun veronderstelde inferioriteit, of van een vermeende bedreiging voor de inheemse etnische groep,[8][9] natie, staat,[10] godsdienst, cultuur of ultraconservatieve traditionele sociale instellingen.[11]'

Lees meer op: https://nl.wikipedia.org/(...)0politiek%20spectrum.

Vervolgens dan het partijprogramma van Forum voor Democratie:

https://www.fvd.nl/standpunten

Hoe kan men in godsnaam dan nog volhouden aan deze term in relatie tot FvD?

Conclusie: laat je niet manipuleren! Want meer dan dat is het niet. Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!

Extreem rechts is en blijft:

En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.

En dit zijn forum voor democratie aanhangers:

FvD is niet extreem-rechts, maar gewóón rechts!

Ik wil dit dus nooit meer lezen of voorbij zien komen hier, want dan krijg je de link van dit topic om je oren geslagen. :Y
Eens kijken
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:20:27 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198462609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:17 schreef Maharski het volgende:

Extreem rechts is en blijft:

En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.

Het leuke is dat deze mensen gewoon overweldigend FvD zouden stemmen als ze in Nederland woonden _O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198462612
extreem nationalisme, check
nativistische ideologieën, check
en autoritaire tendensen, check

Plus nog wat antisemitisme, en vast ook een hoop racisme.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198462637
Met Thierry Baudet én Wybren van Haga is het vooral een PvdW (Partij voor de Wappies) geworden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:22:22 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198462642
Heb er geen enkel probleem mee om die extreemrechtse wappieclub als zodanig te benoemen.
Huilen dan.
pi_198462653
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:20 schreef probeer het volgende:
extreem nationalisme, check
nativistische ideologieën, check
en autoritaire tendensen, check

Plus nog wat antisemitisme, en vast ook een hoop racisme.
Extréém nationalisme? Vertel...
Autoritaire tendensen? Mag ik even heel hard lachen.
Eens kijken
pi_198462678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:22 schreef Maharski het volgende:

[..]

Extréém nationalisme? Vertel...
Autoritaire tendensen? Mag ik even heel hard lachen.
:D

Ik heb echt nul behoefte om daar met jou, of welke fvd-er dan ook, over in discussie te gaan.
pi_198462686
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Heb er geen enkel probleem mee om die extreemrechtse wappieclub als zodanig te benoemen.
Moet jij weten. Maar je hebt geen feitelijke basis.
Eens kijken
pi_198462702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar blijkbaar ben je dan toch sterk in de minderheid.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:26:30 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198462728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef Maharski het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar die feitelijke basis is aan jou toch niet besteed.
Huilen dan.
pi_198462748
wegloper Sierrie. Onze nationale politieke baby.
U MAD?
pi_198462776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
wegloper Sierrie. Onze nationale politieke baby.
als hij hier al wegloopt, moet je voorstellen als er moeilijke beslissingen te nemen zijn.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 15:30:17 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_198462792
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Mijn riedeltje? TS kwam er mee.

Weer herhalen? Ik laat me eigenlijk nooit uit over wat ik van de FvD vind. Maar ok.
Het is meer dat je je mening dropt en vervolgens een weerwoord lijkt te negeren.
Overigens ben ik ook van mening dat de FVD een totale zaadpartij is. Alleen extremisme is net weer wat anders
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_198462809
Waarom is het zo problematisch als andere mensen er een andere mening over het politieke spectrum op na houden dan jij?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:40:56 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198462969
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:29 schreef Leonos het volgende:

[..]

als hij hier al wegloopt, moet je voorstellen als er moeilijke beslissingen te nemen zijn.
Jinek even teruggekeken en hij stond al de hele uitzending op het punt om in tranen uit te barsten.
Huilen dan.
pi_198462981
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jinek even teruggekeken en hij stond al de hele uitzending op het punt om in tranen uit te barsten.
Ziet er ook slecht uit.
Wellicht moet ie zichzelf laten opnemen met zijn waan ideeen en die kop.
pi_198462995
Baudet stelt duidelijk dat andere culturen inferieur zijn aan de Nederlandse, en dat onze natie bedreigd wordt door 'anderen'. Dat is de basis van zijn complete migratie- en inburgeringsbeleid. Het zou daarbij dan ook aan de FvD zijn, en louter de FvD (met Baudet als leider), om die crisis op te lossen. Toch aardig nationalistisch, nativistisch en populistisch.

En dat autoritaire. Sure, hij noemt heel leuk 'meer democratie', maar dat rijmt dan weer totaal niet met zijn houding dat zowel politiek, onderwijs, de media, als ook burgers die het niet met hem eens zijn, ontslagen en buitengesloten moeten worden. Met zijn meldpunt voor linkse indoctrinatie. Niets democratisch aan. Hij wilt gewoon de bestaande macht vervangen met zijn partij en zichzelf als opperbaas.

Verder heeft al dat, steeds terugkerende, gezeik met die whatsapp groepen en de jongerenpartij, en de manier waarop de partijtop daarmee omgaat, toch ook hun voorliefde voor fascisme, racisme en antisemitisme wel aangetoond.

En ik heb niet zo'n zin in (weer) een discussie over radicaal vs extreem rechts. Potato potato.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:42:26 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198462998
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:41 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ziet er ook slecht uit.
Wellicht moet ie zichzelf laten opnemen met zijn waan ideeen en die kop.
Maak me meer zorgen om wat hij zegt dan hoe hij eruitziet.
Huilen dan.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:43:06 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198463018
Extreemrechtse politici zullen niet meer in het openbaar hun handje verheffen, daar heeft de NVU van Constant Kusters wel van geleerd. Interessante documentaire daarover: https://www.vpro.nl/progr(...)/ons-moederland.html

Die doen zich nu voor als brave burgers, maar hangen nog steeds foute ideologien aan. Datzelfde geldt voor FvD. Stiekem over rassenleer appen in appgroepen, maar in het openbaar de vermoorde onschuld uithangen. Dat TS dit niet doorziet: behoorlijk naief.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_198463042
Ik vind het wel erg policor van TS dat je dingen kennelijk niet bij de naam mag noemen. TS zal ook wel een hekel hebben aan de vrijheid van meningsuiting.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198463066
Als een waar FvD'ert speelkt TS overigens prima de slachtofferrol.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198463086
quote:
Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!
Dikke prima. Laat al die mensen maar lekker kleur bekennen.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:46:10 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198463101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef probeer het volgende:
Baudet stelt duidelijk dat andere culturen inferieur zijn aan de Nederlandse, en dat onze natie bedreigd wordt door 'anderen'. Dat is de basis van zijn complete migratie- en inburgeringsbeleid. Het zou daarbij dan ook aan de FvD zijn, en louter de FvD (met Baudet als leider), om die crisis op te lossen. Toch aardig nationalistisch, nativistisch en populistisch.

En dat autoritaire. Sure, hij noemt heel leuk 'meer democratie', maar dat rijmt dan weer totaal niet met zijn houding dat zowel politiek, onderwijs, de media, als ook burgers die het niet met hem eens zijn, ontslagen en buitengesloten moeten worden. Met zijn meldpunt voor linkse indoctrinatie. Niets democratisch aan. Hij wilt gewoon de bestaande macht vervangen met zijn partij en zichzelf als opperbaas.

Verder heeft al dat, steeds terugkerende, gezeik met die whatsapp groepen en de jongerenpartij, en de manier waarop de partijtop daarmee omgaat, toch ook hun voorliefde voor fascisme, racisme en antisemitisme wel aangetoond.

En ik heb niet zo'n zin in (weer) een discussie over radicaal vs extreem rechts. Potato potato.
Je vergeet het willen afbreken van allerlei instituties omdat ze hem niet bevallen, het regelrecht ontkennen van feiten en zelf met eenvoudig weerlegbare leugens komen, de extreemrechtse kringen waar hij zich veel te goed thuisvoelt, etc etc.
Huilen dan.
pi_198463119
Ik vind dat TS gelijk heeft, echter als ik een extreemrechtse kutnazi zou zijn, had ik wel Forum gestemd, want van hun weet ik dat ze ook stiekeme appgroepjes hebben waarin denigrerend over de negers en joden praten
-nee-
pi_198463162
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je vergeet het willen afbreken van allerlei instituties omdat ze hem niet bevallen, het regelrecht ontkennen van feiten en zelf met eenvoudig weerlegbare leugens komen, de extreemrechtse kringen waar hij zich veel te goed thuisvoelt, etc etc.
Dank voor de waardevolle en correcte aanvulling.

Al zijn dit weer allemaal zaken die de niet-FvD-er inmiddels al prima doorheeft. En de die-hard FvD-er gaat toch niet overtuigd worden. Waardoor het toch weer vrij zinloos wordt om serieus in te gaan op TS' vraag / verbijstering.

Welles-nietes-welles-nietes. Om vervolgens weer die calimero-houding van de FvD-er aan te mogen horen. Terwijl ze volgens TS toch juist trots op hun overtuigingen zouden moeten zijn. Valt in de praktijk niets van te merken; alleen maar gehuil over dat anderen het niet met ze eens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')