SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Komt vanzelf ze zijn nu gewoon erg voorzichtig.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk hoop ik dat ook zeer zeker, alleen heb ik ze nooit echt duidelijk horen zeggen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:44 schreef PicoMMP het volgende: Leuk zo'n routekaart, maar nergens staat volgens mij precies wanneer een risiconiveau stijgt of daalt?
Juiste analyse. Net zoals al die proof of concepts voor testen en weet ik al niet meer. Het is allemaal tijdrekken.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef OProg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die routekaart is gewoon om mensen het idee te geven dat er een idee is.
Nogmaals:![]()
![]()
Je gaat pas terug in risiconiveau als aan alle drie de voorwaarden gedurende twee weken op rij elke dag wordt voldaan:quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Leuk zo'n routekaart, maar nergens staat volgens mij precies wanneer een risiconiveau stijgt of daalt?
De meeste treinen rijden hier leeg voorbij, zoals ik af en toe zie zijn het enkele momenten waar het druk is, en die zijn op 1 hand te tellen. Maar zoals afgelopen zondag bijvoorbeeld voorbij kwam, zag je hordes studenten tegelijk reizen, om maar thuis te komen voor de avondklok, dat is in elk geval niet veranderd alleen verplaats van tijdstip, voorheen waren dat veelal de laatste treinen van de zondag.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Mortaxx het volgende:
Die zogenaamde experts raken echt steeds meer de weg kwijt. Nu weer over het afplakken van stoelen als oplossing voor te drukke treinen. Reizen die mensen zelf wel eens met de trein
Zelfs als een trein druk is zit er nog niemand naast elkaar maar blijft iedereen staanquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De meeste treinen rijden hier leeg voorbij, zoals ik af en toe zie zijn het enkele momenten waar het druk is, en die zijn op 1 hand te tellen. Maar zoals afgelopen zondag bijvoorbeeld voorbij kwam, zag je hordes studenten tegelijk reizen, om maar thuis te komen voor de avondklok, dat is in elk geval niet veranderd alleen verplaats van tijdstip, voorheen waren dat veelal de laatste treinen van de zondag.
Daarnaast helpt niet niet dat de NS vanwege kostenbesparing (de steun is beperkt) natuurlijk kleinere treinen laat rijden, en spitstreinen opgeheven heeft.
Het wordt ook meer en meer een soort van verkrampt micromanagement. Met een vergrootglas obsessief blijven zoeken naar situaties waarin het volgens de zelfverzonnen arbitraire normen net wat te druk is of druk zou kunnen worden, en dan is het "we maken ons ernstig zorgen" en dan moet er met alle geweld ook concreet wat gedaan worden door met een kanon op de mug van die specifieke situatie te schieten.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Mortaxx het volgende:
Die zogenaamde experts raken echt steeds meer de weg kwijt. Nu weer over het afplakken van stoelen als oplossing voor te drukke treinen. Reizen die mensen zelf wel eens met de trein
Onder de 2.500 gaan we naar 'zorgelijk'. Ik kan je nu al op een briefje geven dat het aantal positieve tests per dag in 2021 niet meer onder de 2.500 gaat komen totdat er een zeer hoog percentage gevaccineerd is. Tenzij er opnieuw een sneeuwstorm komt waardoor niemand zich kan laten testen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef OProg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is alleen officieel niet duidelijk of die normeringen op elkaar slaan eigenlijk. Maar goed, daar leuteren ze ook weer omheen omdat eigenlijk geen idee is. Als je je routekaart met extra boxjes en addendums uit moet gaan breiden en er vervolgens je addendum ook echt nodig hebt omdat je er anders niet uitkomt is het gewoon een kansloos ding.
Ik ben echt wel iemand die zaken positief bekijkt maar dit hele gebeuren geeft me echt geen idee dat er controle of visie over deze hele zooi is.
![]()
"Laten we treinstoelen gaan afplakken. Voortaan niet meer dan 1 persoon per eersteklascoupé."quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Mortaxx het volgende:
Het is hetzelfde gedoe als met mondkapjes dat dragers/gebruikers als religie ook willen dat anderen dat doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom eigenlijk een vaccinatiepaspoort? Als het gros van de mensen gevaccineerd is is het toch verder je eigen verantwoordelijkheid? Als ik op een festival zit en ik ben gevaccineerd, wat interesseert het mij dan dat er enkele niet-gevaccineerden rondlopen? Ik, en vele met mij, zijn toch beschermd? Ja, dat is zo. Dus wat is het probleem?
Het klinkt mij aardig dystopisch in m'n oren. In plaats van dat de zorg volledig ontlast is, gaan we voor zero covid lijkt het wel.
Ik heb het sterke gevoel dat alles echt nog niet normaal wordt in de zomer...
Televaag kop. Ze zegt (in mijn woorden) dat voor de grote meute het niet zo belastend is maar voor een minderheid wel heel erg en dat haar partij voor die minderheid opkomt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 00:20 schreef maan_man het volgende:
Heeft iemand dit gelezen: D66-leider Kaag: ’Meeste mensen hebben geen last van de avondklok’'?
Kan het niet lezen want betaald artikel. Ik ben echter wel benieuwd waar ze dit op baseert op een moment dat wij ook zien dat de steun voor deze vergaande maatregel slinkt. Ik krijg steeds meer het idee dat men geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.
Niet het idee dat jij heel erg voorstander bent van de avondklok.quote:Op woensdag 10 maart 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Televaag kop. Ze zegt (in mijn woorden) dat voor de grote meute het niet zo belastend is maar voor een minderheid wel heel erg en dat haar partij voor die minderheid opkomt.
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Politici proberen middels al dat micromanagen een papieren werkelijkheid te creëeren waardoor ze zich zelf op de borst kunnen kloppen "omdat ze het zo geweldig gedaan hebben". Met de realiteit heeft dat echter al lang niets meer te maken, het is inmiddels vooral een "de kleren van de keizer"-achtig verhaal geworden.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het wordt ook meer en meer een soort van verkrampt micromanagement. Met een vergrootglas obsessief blijven zoeken naar situaties waarin het volgens de zelfverzonnen arbitraire normen net wat te druk is of druk zou kunnen worden, en dan is het "we maken ons ernstig zorgen" en dan moet er met alle geweld ook concreet wat gedaan worden door met een kanon op de mug van die specifieke situatie te schieten.
Virusbestrijding interesseert hen al lang niet (meer), net als de sociaal maatschappelijke en economische gevolgen van het gekozen wanbeleid. Corona is tot een stuk politiek gereedschap, lobbymiddel en een lucratief verdienmodel verworden. De maatregelen hebben dan ook niets meer met pandemiebestrijding te maken, maar zijn bedoeld om de huidige status quo zo lang mogelijk te rekken.quote:Zoals ik gisteren al schreef: men zou er, zeker nu de vaccinaties op gang komen en we richting een gunstiger seizoen gaan, eens ietsjes relaxter in moeten gaan zitten. Ja, het is niet zo dat 100% van de tijd op 100% van de openbare plekken de maatregelen 100% worden nageleefd. So be it. Losse momenten van relatieve "drukte" hebben het afgelopen jaar nimmer tot een daarop terug te voeren zichtbare grote piek geleid, en de kans dat het nog gebeurt wordt met de dag kleiner.
Onder 2000 is de situatie nog zorgelijk, met 100 besmetting blijft men nog waakzwaam.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef OProg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is alleen officieel niet duidelijk of die normeringen op elkaar slaan eigenlijk. Maar goed, daar leuteren ze ook weer omheen omdat eigenlijk geen idee is. Als je je routekaart met extra boxjes en addendums uit moet gaan breiden en er vervolgens je addendum ook echt nodig hebt omdat je er anders niet uitkomt is het gewoon een kansloos ding.
Ik ben echt wel iemand die zaken positief bekijkt maar dit hele gebeuren geeft me echt geen idee dat er controle of visie over deze hele zooi is.
![]()
Hoeveel mensen raken tijdens een stevige griepepidemie eigenlijk dagelijks besmet? Zijn er dat ook rond de 100?quote:Op woensdag 10 maart 2021 06:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Onder 2000 is de situatie nog zorgelijk, met 100 besmetting blijft men nog waakzwaam.
Dit jaar zitten we makkelijk onder die grensquote:Op woensdag 10 maart 2021 06:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoeveel mensen raken tijdens een stevige griepepidemie eigenlijk dagelijks besmet? Zijn er dat ook rond de 100?
Ja, want we houden ons niet aan de regels.quote:Op woensdag 10 maart 2021 06:44 schreef pullup het volgende:
[..]
Dit jaar zitten we makkelijk onder die grens
En daarom hebben ze vóór gestemd?quote:Op woensdag 10 maart 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
en dat haar partij voor die minderheid opkomt.
Dan komen we in ieder geval nooit in waakzaam. 12 ziekenhuisopnames per dag landelijk? Hoe voorzichtig willen ze worden? Alle kroegen blijven dicht totdat er nooit meer iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Je gaat pas terug in risiconiveau als aan alle drie de voorwaarden gedurende twee weken op rij elke dag wordt voldaan:
[ afbeelding ]
Straks is de zorg niet meer overbelast (nu al niet meer, maar goed). Wat gaan ze dan doen? Roepen dat bij elke mogelijke samenkomst van mensen de zorg weer overbelast kan raken?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Onder de 2.500 gaan we naar 'zorgelijk'. Ik kan je nu al op een briefje geven dat het aantal positieve tests per dag in 2021 niet meer onder de 2.500 gaat komen totdat er een zeer hoog percentage gevaccineerd is. Tenzij er opnieuw een sneeuwstorm komt waardoor niemand zich kan laten testen.
[..]
"Laten we treinstoelen gaan afplakken. Voortaan niet meer dan 1 persoon per eersteklascoupé."
"Oké, en wat doen we met de tweede klas? En wat als er meer mensen zijn dan zitplaatsen?"
"Tweede klas, wat is dat? Bestaan er andere klassen dan de eerste die ik altijd bij de baas declareer?"
1200 besmettingen pd was toch de max?quote:Op woensdag 10 maart 2021 08:03 schreef popje het volgende:
[..]
Dan komen we in ieder geval nooit in waakzaam. 12 ziekenhuisopnames per dag landelijk? Hoe voorzichtig willen ze worden? Alle kroegen blijven dicht totdat er nooit meer iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen?
Dit is echt een volledige angstmaatschappij. Elke dag ergens aan voldoen en minstens twee weken lang... en dan pas mag je weer terug, en binnen een dag ben je weer terug in het risiconiveau erboven?
Ze zegt 'je kunt er wel voor knokken, maar ook weggestemd worden'? Over de avondklok? Dus we hebben het er maar liever niet meer over, want dan kun je weggestemd worden als je tegen bent? Dat belooft wat voor de Tweede Kamer vandaag...quote:Op woensdag 10 maart 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Televaag kop. Ze zegt (in mijn woorden) dat voor de grote meute het niet zo belastend is maar voor een minderheid wel heel erg en dat haar partij voor die minderheid opkomt.
Waarom zou dat niet kunnen? Ben je onlangs zelf wel eens in de trein geweest?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Mortaxx het volgende:
quote:Op woensdag 10 maart 2021 08:39 schreef Noek het volgende:
Voedselbanken zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn in zo’n welvarend land maar ze hebben het drukker dan ooit.
Blijf t verbazingwekkend vinden dat mensen blijven doen alsof het wel goed met ons gaat en dat corona nauwelijks invloed heeft.
quote:Het aantal kinderen (tot en met 17 jaar) dat voedselhulp kreeg steeg ook fors, met 9,3 procent tot 36.858.
Dat is eigenlijk onmogelijk, de R waarde fluctueert gewoon en hoeft niet te duiden op een naderende ramp. Een R van 1> bij lage aantallen gedurende 1-2 dagen is gewoon niet genoeg redenquote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Je gaat pas terug in risiconiveau als aan alle drie de voorwaarden gedurende twee weken op rij elke dag wordt voldaan:
[ afbeelding ]
Ik heb zelfs het idee dat de routekaart na elk genomen besluit/maatregel/ versoepeling wordt aangepast.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef OProg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Dit blijft een vervelende discussie, de reden dat er voedselbanken kwamen was met name dat er voedselverspilling was terwijl er ook sprake was van armoede waarbij eten schaars was. Zonde om het weg te gooien als anderen het nog goed kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 08:39 schreef Noek het volgende:
Voedselbanken zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn in zo’n welvarend land maar ze hebben het drukker dan ooit.
Beiden kan ook waar zijn, het kan relatief goed gaan met ons terwijl corona wel degelijk invloed heeftquote:Blijf t verbazingwekkend vinden dat mensen blijven doen alsof het wel goed met ons gaat en dat corona nauwelijks invloed heeft.
Okay na bellen bleken er toch nog allemaal slots open te zijn vanochtend in de teststraat naast de deurquote:Op woensdag 10 maart 2021 08:36 schreef speknek het volgende:
Kan al twee dagen nergens een testafspraak maken behalve twee provincies verder.
Heb vanmiddag ook een afspraak. heb een teststraat op loopafstand maar kon alleen terecht in een paar dorpen verderop. waarschijnlijk kijken ze eerder naar tijd dan locatie want na bellen kon ik vanmiddag terecht lokaal. Even op het fietsje heenquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Okay na bellen bleken er toch nog allemaal slots open te zijn vanochtend in de teststraat naast de deur?
Waar kunnen we Jaap treffen vandaag?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
Zo Dia's kijken met Jaap, word genant hoe ie nu weer gaat vertellen dat de derde golf er in 3 weken aan komt
https://nos.nl/uitzendingen/quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Waar kunnen we Jaap treffen vandaag?
https://www.tweedekamer.n(...)rt/thema-coronavirusquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
In de ouderensoos.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De komende twee weken zijn cruciaalquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
Zo Dia's kijken met Jaap, word genant hoe ie nu weer gaat vertellen dat de derde golf er in 3 weken aan komt
Dat gaan we wel halen.Op 1 juni 2020 kon iedereen zich met klachten laten testen en pas op 27 september kwam het zeven daags gemiddelde boven de 2.500.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 23:57 schreef Vasilevski het volgende:
Onder de 2.500 gaan we naar 'zorgelijk'. Ik kan je nu al op een briefje geven dat het aantal positieve tests per dag in 2021 niet meer onder de 2.500 gaat komen totdat er een zeer hoog percentage gevaccineerd is. Tenzij er opnieuw een sneeuwstorm komt waardoor niemand zich kan laten testen.
steun ervoor neemt hard af dus kan me haast niet voorstellen dat de avondklok er in april nog isquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef popje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hem-tegen~abb269e6/
Te weinig lobby voor de avondklok dus houden ze hem makkelijker in stand, maar straks wordt hij echt onhoudbaar en pas dan wordt het een serieus onderwerp om over te praten, want zolang we het allemaal maar best vinden...
Is Ernst eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:29 schreef ondeugend het volgende:
Nou als je het over de duivel hebt......
Dan is daar Ernst.
Ja Ernst is net begonnen met zijn spreekbeurt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is Ersnt eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.
Haha, dat bepaald Tjaap wel voor je.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
steun ervoor neemt hard af dus kan me haast niet voorstellen dat de avondklok er in april nog is
Zeker jammer aangezien het aan alle geplande vaccinatieleveringen al weer rommelt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:
Huh, geen Jaap van Delden vandaag, jammer 1 van de weinige competente mensen in de leiding.
Ja daarom had ik hem ook verwacht.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zeker jammer aangezien het aan alle geplande vaccinatieleveringen al weer rommelt.
Ik kon me ook niet voorstellen dat de avondklok er nu nog zou zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
steun ervoor neemt hard af dus kan me haast niet voorstellen dat de avondklok er in april nog is
ga er toch wel een paar biertjes op nemen de dag dat Jaap het niet meer bepaaltquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haha, dat bepaald Tjaap wel voor je.
ik eigenlijk ook niet maar ik kon me al niet voorstellen dat het ooit ingevoerd zou wordenquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kon me ook niet voorstellen dat de avondklok er nu nog zou zijn.
Omdat het ook zo is bij de meerderheid. Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 08:39 schreef Noek het volgende:
Blijf t verbazingwekkend vinden dat mensen blijven doen alsof het wel goed met ons gaat en dat corona nauwelijks invloed heeft.
Eindelijk een medicijn gevonden...quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:
Minder kanker door avondklok, Ferd is trots.
dus die mensen staan voor de lol in de rij en jij kent ze niet dus dan maakt het niet uitquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat het ook zo is bij de meerderheid. Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
Een klein deel van de economie ligt onderuit, niet de gehele economie.
Neequote:Op woensdag 10 maart 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus die mensen staan voor de lol in de rij en jij kent ze niet dus dan maakt het niet uit
De brieven voor die leeftijdsgroep 70-79 is er toch recent uitgegaan? Dit is me bijgbleven omdat m'n schoonouders in die groep zitten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het al bekend wat de nieuwe strategie is met AZ vaccinaties?
De groep 70-79 jarigen hebben we in het ziekenhuis echt veel last van. De groep is relatief klein (vergeleken met 60-69 bijvoorbeeld).
Als we die hebben gevaccineerd, dan zou dat een enorme verlichting in het ziekenhuis opleveren.
Die zijn nu aan de beurt, gister mijn ouders van 77 en 79 gesproken, weten nog nietsquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De groep 70-79 jarigen hebben we in het ziekenhuis echt veel last van. De groep is relatief klein (vergeleken met 60-69 bijvoorbeeld).
Als we die hebben gevaccineerd, dan zou dat een enorme verlichting in het ziekenhuis opleveren.
Hugo al gemaild?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
ik ken geen peren dus die bestaan nietquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee
Vind jij peren lekker? Om maar gewoon een reactie zonder inhoud te geven.
Die groep wordt hier nu gevaccineerd met Pfizer. Verschilt volgens mij wel per regio.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het enige wat ik hoor op die bandjes die bedrijven hebben draaien, dat het drukker is op de lijn door Corona, terwijl ik het gevoel hebt dat bedrijven het misbruiken door met minder personeel op die lijnen te draaien.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat het ook zo is bij de meerderheid. Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
Een klein deel van de economie ligt onderuit, niet de gehele economie.
Man man man, mensen vaccineren die 70+ zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zijn nu aan de beurt, gister mijn ouders van 77 en 79 gesproken, weten nog niets
[ afbeelding ]
Dat ligt dan aan jou.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Man man man, mensen vaccineren die 70+ zijn.
Iemand daar wel dan?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is Ernst eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.
Oke, mooi. Hopelijk zien we snel resultaat daarvan.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die groep wordt hier nu gevaccineerd met Pfizer. Verschilt volgens mij wel per regio.
Waarom niet? Mijn ouders zijn nog fit, sporten nog, wonen nog zelfstandig, gaag nog zelfstandig op vakantie, beetje nare opmerking.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)75-79-jarigen-op-matquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Over twee weken kan de situatie heel anders zijnquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.
MAAR.
Ik verwachte een MAAR, maar er kwam een ENquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Over twee weken kan de situatie heel anders zijn
Nadeel is dat dit het geval is uitgaande van behoud van maatregelen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
Ernst: We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.
EN:
- geen vaccinatie invloed erin meegenomen
- geen seizoensinvloed erin meegenomen
Als je dit zo hoort, kun je toch geen stand meer houden voor de huidige maatregelen?
En wie moeten er dan eerst gevaccineerd worden? Was jij gister niet degene die het had over de doden van vaccinaties?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk cruciaal om die 2 invloeden mee te nemen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
Ernst: We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.
EN:
Als je dit zo hoort, kun je toch geen stand meer houden voor de huidige maatregelen?
Nouja, hij heeft een model waarin de positieve effecten NIET zichtbaar zijn, en een model waarbij de negatieve effecten WEL zichtbaar zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nadeel is dat dit het geval is uitgaande van behoud van maatregelen.
Ja, is een vaccinatie trollquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wie moeten er dan eerst gevaccineerd worden? Was jij gister niet degene die het had over de doden van vaccinaties?
En het is weer een staaltje kijken met een halve bril:quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk cruciaal om die 2 invloeden mee te nemen.
Stop de persen.....quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
EN:
Dat zegt hij nu ook weer niet. Hij geeft aan dat als de maatregelen blijven gelden dat we dan geen grote stijging verwachten, maar dat bij het versoepelen die situatie wel zo is dat het hard kan stijgen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Oliver23 het volgende:
Volgens Ernst breekt de Hel weer los eind April als er maar ook enige versoepelingen komen
Ja, en op de losbrekende hel nemen ze voor het gemak maar niet de 2 positieve effecten die duidelijk invloed hebben mee. Triest.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Oliver23 het volgende:
Volgens Ernst breekt de Hel weer los eind April als er maar ook enige versoepelingen komen
Maar Ernst gaat helemaal niet over dit soort modellen en voorspellingen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat zegt hij nu ook weer niet. Hij geeft aan dat als de maatregelen blijven gelden dat we dan geen grote stijging verwachten, maar dat bij het versoepelen die situatie wel zo is dat het hard kan stijgen.
Nouja wat ik zeg. Die 2 positieve effecten nemen ze niet mee in de grafieken. Alleen de gevolgen van het loslaten van maatregelen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Stop de persen.....
Ernst Kuipers is ergens positief over? voor zijn doen dan..?
maar hij gaat daar toch niet over, hij moet alleen zorgen voor capaciteitquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, hij heeft een model waarin de positieve effecten NIET zichtbaar zijn, en een model waarbij de negatieve effecten WEL zichtbaar zijn.
Maar nogmaals, in het model neemt 'ie alleen het negatieve mee. De positieve impact icm met het loslaten, DAT is interessant.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat zegt hij nu ook weer niet. Hij geeft aan dat als de maatregelen blijven gelden dat we dan geen grote stijging verwachten, maar dat bij het versoepelen die situatie wel zo is dat het hard kan stijgen.
Het gaat nu over planning op de IC's.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hij gaat daar toch niet over, hij moet alleen zorgen voor capaciteit
En het seizoen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef raptorix het volgende:
Ik mis in de RIVM modellen compleet de impact van vaccinatie, of in ieder geval het belang ervan.
Dat kun je toch ook vinden zonder dat je erover gaat? Of is dat verboden, mag iemand niet meer zijn werk plannen op basis van verwachtingen?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar Ernst gaat helemaal niet over dit soort modellen en voorspellingen.
Daar gaat het dan ook over, hij gebruikt die modellen om benodigde capaciteit in te schatten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Seizoen is wat lastiger, over vaccinaties kun je gewoon een extrapolatie maken, je ziet immers ook al wat dit voor impact had in het buitenland.quote:
klopt, die man moet gewoon weigeren om te antwoorden op die vragen, die niet tot zijn werk behoren.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je niet kijkt moet je misschien ook niet zulke dingen roepen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, die man moet gewoon weigeren om te antwoorden op die vragen, die niet tot zijn werk behoren.
Het virus wacht natuurlijk op z'n kans om 's nachts mensen te kunnen besmetten, dan zien ze hem niet aankomen. Houden die avondklok!quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waar doet hij dat dan?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, die man moet gewoon weigeren om te antwoorden op die vragen, die niet tot zijn werk behoren.
Seizoenscijfers heb je inmiddels ook wel lijkt me?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Seizoen is wat lastiger, over vaccinaties kun je gewoon een extrapolatie maken, je ziet immers ook al wat dit voor impact had in het buitenland.
We komen niet op de piek door de maatregelen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
EN:
En we laten voor het gemak de invloed van het seizoen en de vaccinaties buiten beeld?quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:00 schreef speknek het volgende:
[..]
We komen niet op de piek door de maatregelen.
Maar niet gescheiden van maatregelen, dus daar is de impact wat slechter te bepalen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:00 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Seizoenscijfers heb je inmiddels ook wel lijkt me?
heeft dat betrekking op mijn post of op Kuipers?quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je niet kijkt moet je misschien ook niet zulke dingen roepen.
Eens, maar de huidige modellen hebben sowieso al een behoorlijke variatie. Dus het helemaal negeren vind ik niet terecht.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar niet gescheiden van maatregelen, dus daar is de impact wat slechter te bepalen.
Op je post.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft dat betrekking op mijn post of op Kuipers?
De avondklok houd voornamelijk de bierdrinkende 40'ers tegen grofgezegd. De ouderen plannen hun koffie en verjaardagen buiten werktijden en de jongeren lopen geen groter risico dan op school. Het gaat om de werkende middengroep die nu niet meer 's avonds bij een bekende een biertje gaat drinken of naar een verjaardag gaat. Het houd niet alles tegen uiteraard, maar wel een deel. In mijn omgeving zijn er best veel die hun avondje buiten de deur nu niet meer hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het virus wacht natuurlijk op z'n kans om 's nachts mensen te kunnen besmetten, dan zien ze hem niet aankomen. Houden die avondklok!
Klopt, men snapt bij het RIVM niet zogoed tussen een wetenschappelijk model wat je in de toekomst wilt gebruiken, en een voorspellend model.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Eens, maar de huidige modellen hebben sowieso al een behoorlijke variatie. Dus het helemaal negeren vind ik niet terecht.
Waarop jij iets roept wat helemaal nergens op slaat, en dat zou je weten als je daadwerkelijk de briefing bekijkt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat snap ik dat niet, wat de discussie ging over Kuipers.
Niet over vaccinatie effect, vaccinaties werken niet volgens Sybjequote:Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef Oliver23 het volgende:
Van Haga leest hier kennelijk mee. Heeft het over het seizoen en vaccinatieeffect
Beter gaat van Haga gewoon opletten ipv hier lezen, dan zou hij geen vragen stellen die al een antwoord hadden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef Oliver23 het volgende:
Van Haga leest hier kennelijk mee. Heeft het over het seizoen en vaccinatieeffect
Maar dat had Kuijpers wel al aangegven. Maar hij (Kuijpers) zegt zelf dat de cijfers er niet inzitten maar dit wel zou moeten. Dan vind ik het discutabel om alleen het negatieve beeld te schetsen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef Oliver23 het volgende:
Dat heeft hij toch gezegd? Vaccinaties en seizoen kunnen ervoor zorgen dat de piek verder naar rechts schuift en dus uitgesteld wordt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef F.Sinatra het volgende:
En we laten voor het gemak de invloed van het seizoen en de vaccinaties buiten beeld?
Want als je maatregelen afzwakt, en de positieve impact van bovenstaande meeneemt, kom je wellicht op hetzelfde punt uit.
Ja, maar niet zichtbaar in een model. De stijging na het afschaffen wel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch gezegd? Vaccinaties en seizoen kunnen ervoor zorgen dat de piek verder naar rechts schuift en dus uitgesteld wordt.
Kan, in andere landen zijn er recent harde lockdowns afgekondigd, gisteren Letland nog geloof ikquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:07 schreef belanov het volgende:
Als versoepelen zo ontzettend riskant is dan stevenen ze in België met de avondklok vanaf 0.00 en de winkels open blijkbaar op een enorme ramp af
Of je doet wel je best om te begrijpen wat het doel van de avondklok is, ongeacht of je het daar mee eens bent...quote:Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het virus wacht natuurlijk op z'n kans om 's nachts mensen te kunnen besmetten, dan zien ze hem niet aankomen. Houden die avondklok!
Maar het is grotendeels een verschuiving, geen vervanging. Dan mis je je doel, en is het effect ook niet te meten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of je doet wel je best om te begrijpen wat het doel van de avondklok is, ongeacht of je het daar mee eens bent...
Hij schrok er zelf een beetje van volgens mij.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Kuijpers gaat nu uitspraken doen over de 2e prik en de planning/noodzaak daarvan. Bijzonder.
Nu...quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is de diasessie van Jaap al begonnen?
Ja, en dat al maanden zelfs!quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:07 schreef belanov het volgende:
Als versoepelen zo ontzettend riskant is dan stevenen ze in België met de avondklok vanaf 0.00 en de winkels open blijkbaar op een enorme ramp af
Past toch precies in het beeld van medici die denken dat ze alleskunner zijn geworden het laatste jaar? Vind het wel typerend.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Kuijpers gaat nu uitspraken doen over de 2e prik en de planning/noodzaak daarvan. Bijzonder.
Nu.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is de diasessie van Jaap al begonnen?
Klopt. Maar het blijft bijzonder. Bijzonder kwalijk ook.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Past toch precies in het beeld van medici die denken dat ze alleskunner zijn geworden het laatste jaar? Vind het wel typerend.
Wellicht wel, maar we willen ook niet op hetzelfde punt uitkomen. Overigens zijn er ook dingen soepeler dan vorig jaar. De scholen zijn bijvoorbeeld nog open, de reguliere zorg gaat enigszins door. De piek was vorig jaar ook pas eind maart. De seizoenaliteit zal vermoedelijk met vitamine D te maken hebben, en dat we vorig jaar geluk hadden dat de lente zo vroeg begon. Dat is nu nog afwachten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef F.Sinatra het volgende:
En we laten voor het gemak de invloed van het seizoen en de vaccinaties buiten beeld?
Want als je maatregelen afzwakt, en de positieve impact van bovenstaande meeneemt, kom je wellicht op hetzelfde punt uit.
Als voornamelijk nog de mensen in verpleeghuizen en de zorgverleners zelf geprikt zijn, heeft dat inderdaad nog niet veel effect op de opnames.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef Red_85 het volgende:
'Met de groep die de huidige vaccinaties heeft gehad heeft weinig effect gehad op de ziekenhuizen'
Riiiiiiight.
We deden dit toch om de ziekenhuizen te ontlasten? Een land langer in lockdown met (tijdelijke) schendingen van de grondrechten, maar hey, we gaan eerst anderen even vaccineren die totaal geen effect hebben op de ziekenhuizen.
Op hetzelfde punt uitkomen lijkt me momenteel juist prima. Als je daarbij dus maatrgelen kunt afschaffen en de wetenschap hebt dat de vaccinatie aantallen stijgen en het seizoen gunstiger wordt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Wellicht wel, maar we willen ook niet op hetzelfde punt uitkomen. Overigens zijn er ook dingen soepeler dan vorig jaar. De scholen zijn bijvoorbeeld nog open, de reguliere zorg gaat enigszins door. De piek was vorig jaar ook pas eind maart. De seizoenaliteit zal vermoedelijk met vitamine D te maken hebben, en dat we vorig jaar geluk hadden dat de lente zo vroeg begon. Dat is nu nog afwachten.
Ah, inmiddels schuiven we door naar mei. Komt er nu een moment dat we zeggen 'kap er maar mee jongens, dit is echt niet meer geloofwaardig' of blijven we iedere keer opnieuw deze scenario's voor waar aannemen?quote:Het RIVM ziet amper ruimte voor versoepelingen van de coronamaatregelen. Volgens de modellen van het RIVM komt er in april of mei een nieuwe besmettingspiek. Ook Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg maakt zich zorgen over de situatie.
Belgie gaat stuk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:07 schreef belanov het volgende:
Ik kan hier heel wat gifjes bij bedenken, jammer dat we ze hier niet meer mogen plaatsenquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, inmiddels schuiven we door naar mei. Komt er nu een moment dat we zeggen 'kap er maar mee jongens, dit is echt niet meer geloofwaardig' of blijven we iedere keer opnieuw deze scenario's voor waar aannemen?
Ik vraag me wel af of ze uit kunnen leggen waarom we zo stijl naar beneden gingen tussen begin april en half mei vorig jaar met minder strenge maatregelen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, inmiddels schuiven we door naar mei. Komt er nu een moment dat we zeggen 'kap er maar mee jongens, dit is echt niet meer geloofwaardig' of blijven we iedere keer opnieuw deze scenario's voor waar aannemen?
Na 4 februari was ik daar al klaar mee.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het wordt vooral ook als validatie van de maatregelen gebruikt: dat onze ernstige voorspellingen telkens niet uitkomen komt door de maatregelen en dus is versoepelen moeilijk ('we duwen de piek voor ons uit' in plaats van de vraag of die piek nog wel realistisch is of in hoeverre deze gestuurd wordt door de maatregelen, en welke maatregelen dan). Maar goed, die vicieuze cirkel is al een tijd aan de gang.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Veel testen is altijd positief, liever te vaak dan te weinig.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:29 schreef speknek het volgende:
Ik heb overigens zelf nog nooit een seconde hoeven wachten bij de Teststraat XL in Utrecht, maar op het moment ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
We zijn er nog niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |