abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198418998

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198419031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk hoop ik dat ook zeer zeker, alleen heb ik ze nooit echt duidelijk horen zeggen.
Komt vanzelf ze zijn nu gewoon erg voorzichtig.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:58:22 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_198419083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:44 schreef PicoMMP het volgende: Leuk zo'n routekaart, maar nergens staat volgens mij precies wanneer een risiconiveau stijgt of daalt?

Het is alleen officieel niet duidelijk of die normeringen op elkaar slaan eigenlijk. Maar goed, daar leuteren ze ook weer omheen omdat eigenlijk geen idee is. Als je je routekaart met extra boxjes en addendums uit moet gaan breiden en er vervolgens je addendum ook echt nodig hebt omdat je er anders niet uitkomt is het gewoon een kansloos ding.

Ik ben echt wel iemand die zaken positief bekijkt maar dit hele gebeuren geeft me echt geen idee dat er controle of visie over deze hele zooi is.

Die routekaart is gewoon om mensen het idee te geven dat er een idee is.

Nogmaals: :') :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 maart 2021 @ 23:05:34 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198419232
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:58 schreef OProg het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Juiste analyse. Net zoals al die proof of concepts voor testen en weet ik al niet meer. Het is allemaal tijdrekken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_198419266
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:44 schreef PicoMMP het volgende:
Leuk zo'n routekaart, maar nergens staat volgens mij precies wanneer een risiconiveau stijgt of daalt?
Je gaat pas terug in risiconiveau als aan alle drie de voorwaarden gedurende twee weken op rij elke dag wordt voldaan:

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_198419270
Die zogenaamde experts raken echt steeds meer de weg kwijt. Nu weer over het afplakken van stoelen als oplossing voor te drukke treinen. Reizen die mensen zelf wel eens met de trein
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198419288
Waarom eigenlijk een vaccinatiepaspoort? Als het gros van de mensen gevaccineerd is is het toch verder je eigen verantwoordelijkheid? Als ik op een festival zit en ik ben gevaccineerd, wat interesseert het mij dan dat er enkele niet-gevaccineerden rondlopen? Ik, en vele met mij, zijn toch beschermd? Ja, dat is zo. Dus wat is het probleem?

Het klinkt mij aardig dystopisch in m'n oren. In plaats van dat de zorg volledig ontlast is, gaan we voor zero covid lijkt het wel.

Ik heb het sterke gevoel dat alles echt nog niet normaal wordt in de zomer...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198419315
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef Mortaxx het volgende:
Die zogenaamde experts raken echt steeds meer de weg kwijt. Nu weer over het afplakken van stoelen als oplossing voor te drukke treinen. Reizen die mensen zelf wel eens met de trein
De meeste treinen rijden hier leeg voorbij, zoals ik af en toe zie zijn het enkele momenten waar het druk is, en die zijn op 1 hand te tellen. Maar zoals afgelopen zondag bijvoorbeeld voorbij kwam, zag je hordes studenten tegelijk reizen, om maar thuis te komen voor de avondklok, dat is in elk geval niet veranderd alleen verplaats van tijdstip, voorheen waren dat veelal de laatste treinen van de zondag.

Daarnaast helpt niet niet dat de NS vanwege kostenbesparing (de steun is beperkt) natuurlijk kleinere treinen laat rijden, en spitstreinen opgeheven heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198419376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De meeste treinen rijden hier leeg voorbij, zoals ik af en toe zie zijn het enkele momenten waar het druk is, en die zijn op 1 hand te tellen. Maar zoals afgelopen zondag bijvoorbeeld voorbij kwam, zag je hordes studenten tegelijk reizen, om maar thuis te komen voor de avondklok, dat is in elk geval niet veranderd alleen verplaats van tijdstip, voorheen waren dat veelal de laatste treinen van de zondag.

Daarnaast helpt niet niet dat de NS vanwege kostenbesparing (de steun is beperkt) natuurlijk kleinere treinen laat rijden, en spitstreinen opgeheven heeft.
Zelfs als een trein druk is zit er nog niemand naast elkaar maar blijft iedereen staan

Oh en de eerste klas is wel leeg natuurlijk. Het is dan weer geen optie die vrij te geven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198419729
quote:
Het wordt ook meer en meer een soort van verkrampt micromanagement. Met een vergrootglas obsessief blijven zoeken naar situaties waarin het volgens de zelfverzonnen arbitraire normen net wat te druk is of druk zou kunnen worden, en dan is het "we maken ons ernstig zorgen" en dan moet er met alle geweld ook concreet wat gedaan worden door met een kanon op de mug van die specifieke situatie te schieten.

Zoals ik gisteren al schreef: men zou er, zeker nu de vaccinaties op gang komen en we richting een gunstiger seizoen gaan, eens ietsjes relaxter in moeten gaan zitten. Ja, het is niet zo dat 100% van de tijd op 100% van de openbare plekken de maatregelen 100% worden nageleefd. So be it. Losse momenten van relatieve "drukte" hebben het afgelopen jaar nimmer tot een daarop terug te voeren zichtbare grote piek geleid, en de kans dat het nog gebeurt wordt met de dag kleiner.
pi_198420140
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het is alleen officieel niet duidelijk of die normeringen op elkaar slaan eigenlijk. Maar goed, daar leuteren ze ook weer omheen omdat eigenlijk geen idee is. Als je je routekaart met extra boxjes en addendums uit moet gaan breiden en er vervolgens je addendum ook echt nodig hebt omdat je er anders niet uitkomt is het gewoon een kansloos ding.

Ik ben echt wel iemand die zaken positief bekijkt maar dit hele gebeuren geeft me echt geen idee dat er controle of visie over deze hele zooi is.

Onder de 2.500 gaan we naar 'zorgelijk'. Ik kan je nu al op een briefje geven dat het aantal positieve tests per dag in 2021 niet meer onder de 2.500 gaat komen totdat er een zeer hoog percentage gevaccineerd is. Tenzij er opnieuw een sneeuwstorm komt waardoor niemand zich kan laten testen.

quote:
"Laten we treinstoelen gaan afplakken. Voortaan niet meer dan 1 persoon per eersteklascoupé."
"Oké, en wat doen we met de tweede klas? En wat als er meer mensen zijn dan zitplaatsen?"
"Tweede klas, wat is dat? Bestaan er andere klassen dan de eerste die ik altijd bij de baas declareer?"
  woensdag 10 maart 2021 @ 00:03:56 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198420201
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom eigenlijk een vaccinatiepaspoort? Als het gros van de mensen gevaccineerd is is het toch verder je eigen verantwoordelijkheid? Als ik op een festival zit en ik ben gevaccineerd, wat interesseert het mij dan dat er enkele niet-gevaccineerden rondlopen? Ik, en vele met mij, zijn toch beschermd? Ja, dat is zo. Dus wat is het probleem?

Het klinkt mij aardig dystopisch in m'n oren. In plaats van dat de zorg volledig ontlast is, gaan we voor zero covid lijkt het wel.

Ik heb het sterke gevoel dat alles echt nog niet normaal wordt in de zomer...
Het is hetzelfde gedoe als met mondkapjes dat dragers/gebruikers als religie ook willen dat anderen dat doen.
Iets met rechtvaardigen van een zelf aangegaan (on)gemak, dat anderen ook moeten om dan mee te doen.

Een vaccinatie zorgt sws niet voor (de) veronderstelde immuniteit, je kan nog steeds anderen besmetten (incl gevacinneerden) en geeft in het beste geval de persoon zelf minder kans op gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198420331
Heeft iemand dit gelezen: D66-leider Kaag: ’Meeste mensen hebben geen last van de avondklok’'?

Kan het niet lezen want betaald artikel. Ik ben echter wel benieuwd waar ze dit op baseert op een moment dat wij ook zien dat de steun voor deze vergaande maatregel slinkt. Ik krijg steeds meer het idee dat men geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.
pi_198420854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 00:20 schreef maan_man het volgende:
Heeft iemand dit gelezen: D66-leider Kaag: ’Meeste mensen hebben geen last van de avondklok’'?

Kan het niet lezen want betaald artikel. Ik ben echter wel benieuwd waar ze dit op baseert op een moment dat wij ook zien dat de steun voor deze vergaande maatregel slinkt. Ik krijg steeds meer het idee dat men geen idee heeft wat er in de samenleving speelt.
Televaag kop. Ze zegt (in mijn woorden) dat voor de grote meute het niet zo belastend is maar voor een minderheid wel heel erg en dat haar partij voor die minderheid opkomt.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
zie email 27 oktober
  woensdag 10 maart 2021 @ 02:34:18 #15
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198421029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Televaag kop. Ze zegt (in mijn woorden) dat voor de grote meute het niet zo belastend is maar voor een minderheid wel heel erg en dat haar partij voor die minderheid opkomt.

Niet het idee dat jij heel erg voorstander bent van de avondklok.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198421364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het wordt ook meer en meer een soort van verkrampt micromanagement. Met een vergrootglas obsessief blijven zoeken naar situaties waarin het volgens de zelfverzonnen arbitraire normen net wat te druk is of druk zou kunnen worden, en dan is het "we maken ons ernstig zorgen" en dan moet er met alle geweld ook concreet wat gedaan worden door met een kanon op de mug van die specifieke situatie te schieten.
Politici proberen middels al dat micromanagen een papieren werkelijkheid te creëeren waardoor ze zich zelf op de borst kunnen kloppen "omdat ze het zo geweldig gedaan hebben". Met de realiteit heeft dat echter al lang niets meer te maken, het is inmiddels vooral een "de kleren van de keizer"-achtig verhaal geworden.

En dan helpt het ook niet echt dat RIVM, OMT en de Osterhausen, Kuipers'en, Gommersen en de andere coronacoryfeeēn van dit land voorstander van een taktiek der verschroeide aarde zijn in de strijd tegen het virus en in Rutte, de Jonge en van Ark machtige medestanders hebben. Degenen die het beleid bepalen zullen zelf nooit de financiële gevolgen ervan ondervinden die jij en ik, als gewone burgers, wel op ons bordje gaan krijgen.

quote:
Zoals ik gisteren al schreef: men zou er, zeker nu de vaccinaties op gang komen en we richting een gunstiger seizoen gaan, eens ietsjes relaxter in moeten gaan zitten. Ja, het is niet zo dat 100% van de tijd op 100% van de openbare plekken de maatregelen 100% worden nageleefd. So be it. Losse momenten van relatieve "drukte" hebben het afgelopen jaar nimmer tot een daarop terug te voeren zichtbare grote piek geleid, en de kans dat het nog gebeurt wordt met de dag kleiner.
Virusbestrijding interesseert hen al lang niet (meer), net als de sociaal maatschappelijke en economische gevolgen van het gekozen wanbeleid. Corona is tot een stuk politiek gereedschap, lobbymiddel en een lucratief verdienmodel verworden. De maatregelen hebben dan ook niets meer met pandemiebestrijding te maken, maar zijn bedoeld om de huidige status quo zo lang mogelijk te rekken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198421382
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Onder 2000 is de situatie nog zorgelijk, met 100 besmetting blijft men nog waakzwaam. :')
pi_198421397
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 06:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Onder 2000 is de situatie nog zorgelijk, met 100 besmetting blijft men nog waakzwaam. :')
Hoeveel mensen raken tijdens een stevige griepepidemie eigenlijk dagelijks besmet? Zijn er dat ook rond de 100?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198421429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 06:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoeveel mensen raken tijdens een stevige griepepidemie eigenlijk dagelijks besmet? Zijn er dat ook rond de 100?
Dit jaar zitten we makkelijk onder die grens
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198421449
quote:
14s.gif Op woensdag 10 maart 2021 06:44 schreef pullup het volgende:

[..]

Dit jaar zitten we makkelijk onder die grens
Ja, want we houden ons niet aan de regels.
  woensdag 10 maart 2021 @ 06:54:56 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198421461
quote:
en dat haar partij voor die minderheid opkomt.
En daarom hebben ze vóór gestemd?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:03:07 #22
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198421739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Je gaat pas terug in risiconiveau als aan alle drie de voorwaarden gedurende twee weken op rij elke dag wordt voldaan:

[ afbeelding ]
Dan komen we in ieder geval nooit in waakzaam. 12 ziekenhuisopnames per dag landelijk? Hoe voorzichtig willen ze worden? Alle kroegen blijven dicht totdat er nooit meer iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen?

Dit is echt een volledige angstmaatschappij. Elke dag ergens aan voldoen en minstens twee weken lang... en dan pas mag je weer terug, en binnen een dag ben je weer terug in het risiconiveau erboven?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:05:58 #23
3778 popje
pi_198421760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Onder de 2.500 gaan we naar 'zorgelijk'. Ik kan je nu al op een briefje geven dat het aantal positieve tests per dag in 2021 niet meer onder de 2.500 gaat komen totdat er een zeer hoog percentage gevaccineerd is. Tenzij er opnieuw een sneeuwstorm komt waardoor niemand zich kan laten testen.
[..]

"Laten we treinstoelen gaan afplakken. Voortaan niet meer dan 1 persoon per eersteklascoupé."
"Oké, en wat doen we met de tweede klas? En wat als er meer mensen zijn dan zitplaatsen?"
"Tweede klas, wat is dat? Bestaan er andere klassen dan de eerste die ik altijd bij de baas declareer?"
Straks is de zorg niet meer overbelast (nu al niet meer, maar goed). Wat gaan ze dan doen? Roepen dat bij elke mogelijke samenkomst van mensen de zorg weer overbelast kan raken?

Hoe lang gaan we nog mee in dit micro overheids management?
pi_198421766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:03 schreef popje het volgende:

[..]

Dan komen we in ieder geval nooit in waakzaam. 12 ziekenhuisopnames per dag landelijk? Hoe voorzichtig willen ze worden? Alle kroegen blijven dicht totdat er nooit meer iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen?

Dit is echt een volledige angstmaatschappij. Elke dag ergens aan voldoen en minstens twee weken lang... en dan pas mag je weer terug, en binnen een dag ben je weer terug in het risiconiveau erboven?
1200 besmettingen pd was toch de max?
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:10:57 #25
3778 popje
pi_198421800
quote:

[..]

Ze zegt 'je kunt er wel voor knokken, maar ook weggestemd worden'? Over de avondklok? Dus we hebben het er maar liever niet meer over, want dan kun je weggestemd worden als je tegen bent? Dat belooft wat voor de Tweede Kamer vandaag...
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:36:41 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_198422053
Kan al twee dagen nergens een testafspraak maken behalve twee provincies verder :{.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198422089
Voedselbanken zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn in zo’n welvarend land maar ze hebben het drukker dan ooit.

Blijf t verbazingwekkend vinden dat mensen blijven doen alsof het wel goed met ons gaat en dat corona nauwelijks invloed heeft.
Go hard or go home
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:41:04 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_198422100
quote:
Waarom zou dat niet kunnen? Ben je onlangs zelf wel eens in de trein geweest?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:43:21 #29
346939 Janneke141
pi_198422132
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:39 schreef Noek het volgende:
Voedselbanken zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn in zo’n welvarend land maar ze hebben het drukker dan ooit.

Blijf t verbazingwekkend vinden dat mensen blijven doen alsof het wel goed met ons gaat en dat corona nauwelijks invloed heeft.
quote:
Het aantal kinderen (tot en met 17 jaar) dat voedselhulp kreeg steeg ook fors, met 9,3 procent tot 36.858.
-O-
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:47:12 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198422176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:07 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk onmogelijk, de R waarde fluctueert gewoon en hoeft niet te duiden op een naderende ramp. Een R van 1> bij lage aantallen gedurende 1-2 dagen is gewoon niet genoeg reden
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:55:09 #31
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422261
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb zelfs het idee dat de routekaart na elk genomen besluit/maatregel/ versoepeling wordt aangepast.
In plaats van anders om.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:59:41 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198422333
quote:
Dit blijft een vervelende discussie, de reden dat er voedselbanken kwamen was met name dat er voedselverspilling was terwijl er ook sprake was van armoede waarbij eten schaars was. Zonde om het weg te gooien als anderen het nog goed kunnen gebruiken.

Uiteraard is Nederland een rijk land wat best wel in staat is om meer te doen tegen armoede, maar daar zit een grens aan. Je kunt niet klakkeloos alle uitkeringen verdubbelen en ervan uitgaan dat het goed komt.

Daarom blijf ik van mening dat dit de enige pragmatische oplossing is, vaak zit bij het gebruiken van de voedselbank ook een programma vast om ervoor te zorgen dat je weer zelfredzaam wordt, dat was het tenminste een tijdje terug. Blijkbaar is het dus ook niet de middelen en mogelijkheden die iemand heeft, maar meer de timing en inzet ervan. het moet je voornamelijk door de zware periode leiden dat alles tegelijk komt en je het even niet meer weet, maar het is nooit als permanente oplossing bedoeld.

Ik hoor graag of dit beeld nog klopt van een vrijwilliger trouwens :)

quote:
Beiden kan ook waar zijn, het kan relatief goed gaan met ons terwijl corona wel degelijk invloed heeft
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:00:11 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_198422339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:36 schreef speknek het volgende:
Kan al twee dagen nergens een testafspraak maken behalve twee provincies verder :{.
Okay na bellen bleken er toch nog allemaal slots open te zijn vanochtend in de teststraat naast de deur :{?

Valt me wel op dat ze alleen nog maar pcr tests doen. Zouden de antigen op zijn dat er nog maar weinig teststraten te vinden zijn?
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:08:39 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198422451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay na bellen bleken er toch nog allemaal slots open te zijn vanochtend in de teststraat naast de deur :{?
Heb vanmiddag ook een afspraak. heb een teststraat op loopafstand maar kon alleen terecht in een paar dorpen verderop. waarschijnlijk kijken ze eerder naar tijd dan locatie want na bellen kon ik vanmiddag terecht lokaal. Even op het fietsje heen _O-
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198422569
Zo Dia's kijken met Jaap, word genant hoe ie nu weer gaat vertellen dat de derde golf er in 3 weken aan komt :X
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:26:33 #36
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422602
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
Zo Dia's kijken met Jaap, word genant hoe ie nu weer gaat vertellen dat de derde golf er in 3 weken aan komt :X
Waar kunnen we Jaap treffen vandaag?
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:26:57 #37
3778 popje
pi_198422607
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hem-tegen~abb269e6/

Te weinig lobby voor de avondklok dus houden ze hem makkelijker in stand, maar straks wordt hij echt onhoudbaar en pas dan wordt het een serieus onderwerp om over te praten, want zolang we het allemaal maar best vinden...
pi_198422612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]

https://nos.nl/uitzendingen/
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:28:39 #40
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422630
Ah ik zag niets aangekondigd.
Heb NPO politiek aan staan dus neem aan dat het dan goed komt.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:29:18 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198422642
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]

In de ouderensoos.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:29:28 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422646
Nou als je het over de duivel hebt......

Dan is daar Ernst. ;)
pi_198422652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
De komende twee weken zijn cruciaal :7 Hugo de Jonge zei een paar dagen geleden ook nog dacht ik dat als het misgaat we nog steeds codezwart kunnen krijgen over een maandje :')
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:30:13 #44
14505 OProg
A Life in Music
pi_198422655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:57 schreef Vasilevski het volgende:
Dat gaan we wel halen.Op 1 juni 2020 kon iedereen zich met klachten laten testen en pas op 27 september kwam het zeven daags gemiddelde boven de 2.500.

Echter is wel de vraag wat je er mee moet. Wat als iemand die een vaccin of een herbesmetting heeft en toch een positieve PCR test met amper opnames. Is dat dan erg?

Misschien om een beeld te hebben hoe de verspreiding loopt. Echter als het endemisch is geworden met gevolgen die kleiner zijn dan influenza is het niet echt meer boeiend.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:31:53 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198422674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:26 schreef popje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hem-tegen~abb269e6/

Te weinig lobby voor de avondklok dus houden ze hem makkelijker in stand, maar straks wordt hij echt onhoudbaar en pas dan wordt het een serieus onderwerp om over te praten, want zolang we het allemaal maar best vinden...
steun ervoor neemt hard af dus kan me haast niet voorstellen dat de avondklok er in april nog is
pi_198422675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:29 schreef ondeugend het volgende:
Nou als je het over de duivel hebt......

Dan is daar Ernst. ;)
Is Ernst eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.
pi_198422676
Huh, geen Jaap van Delden vandaag, jammer 1 van de weinige competente mensen in de leiding.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:33:03 #48
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422690
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is Ersnt eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.
Ja Ernst is net begonnen met zijn spreekbeurt.
pi_198422700
Presentaties om zelf mee te kijken: https://www.tweedekamer.n(...)rt/thema-coronavirus
pi_198422708
pi_198422717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

steun ervoor neemt hard af dus kan me haast niet voorstellen dat de avondklok er in april nog is
Haha, dat bepaald Tjaap wel voor je.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:34:30 #52
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198422718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:
Huh, geen Jaap van Delden vandaag, jammer 1 van de weinige competente mensen in de leiding.
Zeker jammer aangezien het aan alle geplande vaccinatieleveringen al weer rommelt.
pi_198422747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:34 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zeker jammer aangezien het aan alle geplande vaccinatieleveringen al weer rommelt.
Ja daarom had ik hem ook verwacht.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:37:15 #54
346939 Janneke141
pi_198422762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kon me ook niet voorstellen dat de avondklok er nu nog zou zijn.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:37:47 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198422770
quote:
16s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Haha, dat bepaald Tjaap wel voor je.
ga er toch wel een paar biertjes op nemen de dag dat Jaap het niet meer bepaalt
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:38:46 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198422787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kon me ook niet voorstellen dat de avondklok er nu nog zou zijn.
ik eigenlijk ook niet maar ik kon me al niet voorstellen dat het ooit ingevoerd zou worden
pi_198422789
Minder kanker door avondklok, Ferd is trots.
pi_198422803
quote:

Omdat het ook zo is bij de meerderheid. Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
Een klein deel van de economie ligt onderuit, niet de gehele economie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198422811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:
Minder kanker door avondklok, Ferd is trots.
Eindelijk een medicijn gevonden...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:42:02 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198422821
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het ook zo is bij de meerderheid. Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
dus die mensen staan voor de lol in de rij en jij kent ze niet dus dan maakt het niet uit
pi_198422846
Is het al bekend wat de nieuwe strategie is met AZ vaccinaties?

De groep 70-79 jarigen hebben we in het ziekenhuis echt veel last van. De groep is relatief klein (vergeleken met 60-69 bijvoorbeeld).

Als we die hebben gevaccineerd, dan zou dat een enorme verlichting in het ziekenhuis opleveren.
pi_198422852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus die mensen staan voor de lol in de rij en jij kent ze niet dus dan maakt het niet uit
Nee
Vind jij peren lekker? Om maar gewoon een reactie zonder inhoud te geven.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:45:17 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198422869
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

De groep 70-79 jarigen hebben we in het ziekenhuis echt veel last van. De groep is relatief klein (vergeleken met 60-69 bijvoorbeeld).

Als we die hebben gevaccineerd, dan zou dat een enorme verlichting in het ziekenhuis opleveren.
De brieven voor die leeftijdsgroep 70-79 is er toch recent uitgegaan? Dit is me bijgbleven omdat m'n schoonouders in die groep zitten.
pi_198422882
quote:

Die zijn nu aan de beurt, gister mijn ouders van 77 en 79 gesproken, weten nog niets :(

woensdag 10 maart 2021 @ 09:46:15 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198422884
quote:

Hugo al gemaild?
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:46:37 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198422887
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee
Vind jij peren lekker? Om maar gewoon een reactie zonder inhoud te geven.
ik ken geen peren dus die bestaan niet
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:47:08 #67
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198422894
quote:

Die groep wordt hier nu gevaccineerd met Pfizer. Verschilt volgens mij wel per regio.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:47:09 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198422895
quote:

[..]

Het enige wat ik hoor op die bandjes die bedrijven hebben draaien, dat het drukker is op de lijn door Corona, terwijl ik het gevoel hebt dat bedrijven het misbruiken door met minder personeel op die lijnen te draaien.
pi_198422902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die zijn nu aan de beurt, gister mijn ouders van 77 en 79 gesproken, weten nog niets :(

[ afbeelding ]
Man man man, mensen vaccineren die 70+ zijn. :')
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:48:06 #70
346939 Janneke141
pi_198422908
quote:
Ik ken niemand die het vanwege corona rustiger heeft op het werk.
Dat ligt dan aan jou.
pi_198422917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

:?

Je zou maar de groep vaccineren waar ziekenhuizen het meeste last van hebben.
pi_198422918
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is Ernst eerst? Want dan weet ik dat ik nog even moet wachten. Die man is niet goed voor mijn humeur.
Iemand daar wel dan?
pi_198422924
quote:
14s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die groep wordt hier nu gevaccineerd met Pfizer. Verschilt volgens mij wel per regio.
Oke, mooi. Hopelijk zien we snel resultaat daarvan.
pi_198422931
quote:

[..]

Waarom niet? Mijn ouders zijn nog fit, sporten nog, wonen nog zelfstandig, gaag nog zelfstandig op vakantie, beetje nare opmerking.
pi_198422932
quote:

https://www.rivm.nl/nieuw(...)75-79-jarigen-op-mat

75-79 jarigen zijn binnenkort aan de beurt met Pfizer :7
pi_198422939
Ernst: We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.

EN:
- geen vaccinatie invloed erin meegenomen
- geen seizoensinvloed erin meegenomen

Als je dit zo hoort, kun je toch geen stand meer houden voor de huidige maatregelen?

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2021 09:50:37 ]
pi_198422949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:49 schreef F.Sinatra het volgende:
We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.

MAAR.
Over twee weken kan de situatie heel anders zijn :7
pi_198422955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:50 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Over twee weken kan de situatie heel anders zijn :7
Ik verwachte een MAAR, maar er kwam een EN ;) Zie mn edit.

Die MAAR komt nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2021 09:51:24 ]
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:51:16 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198422958
quote:
Ernst: We komen niet op de piek van de eerdere golf. Zorg en ziekenhuizen kunnen het aan.

EN:

Als je dit zo hoort, kun je toch geen stand meer houden voor de huidige maatregelen?
Nadeel is dat dit het geval is uitgaande van behoud van maatregelen.
pi_198422972
quote:

[..]

En wie moeten er dan eerst gevaccineerd worden? Was jij gister niet degene die het had over de doden van vaccinaties?
pi_198422973
Volgens Ernst breekt de Hel weer los eind April als er maar ook enige versoepelingen komen _O-
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:51:52 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198422974
quote:

EN:

Lijkt me redelijk cruciaal om die 2 invloeden mee te nemen.
pi_198422980
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nadeel is dat dit het geval is uitgaande van behoud van maatregelen.
Nouja, hij heeft een model waarin de positieve effecten NIET zichtbaar zijn, en een model waarbij de negatieve effecten WEL zichtbaar zijn.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:52:23 #84
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198422982
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wie moeten er dan eerst gevaccineerd worden? Was jij gister niet degene die het had over de doden van vaccinaties?
Ja, is een vaccinatie troll ;)
pi_198422996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt me redelijk cruciaal om die 2 invloeden mee te nemen.
En het is weer een staaltje kijken met een halve bril:

Hij heeft een model waarin de positieve effecten NIET zichtbaar zijn, en model waarbij de negatieve effecten WEL zichtbaar zijn.

Dus positieve effecten laten we uit beeld, en tonen alleen de negatieve. |:(
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:53:13 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198423000
quote:

EN:

Stop de persen.....

Ernst Kuipers is ergens positief over? voor zijn doen dan..?
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:53:29 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Oliver23 het volgende:
Volgens Ernst breekt de Hel weer los eind April als er maar ook enige versoepelingen komen _O-
Dat zegt hij nu ook weer niet. Hij geeft aan dat als de maatregelen blijven gelden dat we dan geen grote stijging verwachten, maar dat bij het versoepelen die situatie wel zo is dat het hard kan stijgen.
pi_198423011
Ik mis in de RIVM modellen compleet de impact van vaccinatie, of in ieder geval het belang ervan.
pi_198423012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Oliver23 het volgende:
Ja, en op de losbrekende hel nemen ze voor het gemak maar niet de 2 positieve effecten die duidelijk invloed hebben mee. Triest.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:54:37 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198423024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat zegt hij nu ook weer niet. Hij geeft aan dat als de maatregelen blijven gelden dat we dan geen grote stijging verwachten, maar dat bij het versoepelen die situatie wel zo is dat het hard kan stijgen.
Maar Ernst gaat helemaal niet over dit soort modellen en voorspellingen.
pi_198423032
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Stop de persen.....

Ernst Kuipers is ergens positief over? voor zijn doen dan..?
Nouja wat ik zeg. Die 2 positieve effecten nemen ze niet mee in de grafieken. Alleen de gevolgen van het loslaten van maatregelen.

Juist het loslaten van de maatregelen ICM met de positieve effecten (seizoensinvloed en vaccinaties) is interessant. Maar dat laten ze niet zien.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:55:31 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198423042
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nouja, hij heeft een model waarin de positieve effecten NIET zichtbaar zijn, en een model waarbij de negatieve effecten WEL zichtbaar zijn.
maar hij gaat daar toch niet over, hij moet alleen zorgen voor capaciteit
pi_198423048
quote:

[..]

Maar nogmaals, in het model neemt 'ie alleen het negatieve mee. De positieve impact icm met het loslaten, DAT is interessant.
pi_198423056
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het gaat nu over planning op de IC's.
pi_198423065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:53 schreef raptorix het volgende:
Ik mis in de RIVM modellen compleet de impact van vaccinatie, of in ieder geval het belang ervan.
En het seizoen.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:35 #96
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar Ernst gaat helemaal niet over dit soort modellen en voorspellingen.
Dat kun je toch ook vinden zonder dat je erover gaat? Of is dat verboden, mag iemand niet meer zijn werk plannen op basis van verwachtingen?
pi_198423076
quote:

[..]

Daar gaat het dan ook over, hij gebruikt die modellen om benodigde capaciteit in te schatten.
pi_198423088
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En het seizoen.
Seizoen is wat lastiger, over vaccinaties kun je gewoon een extrapolatie maken, je ziet immers ook al wat dit voor impact had in het buitenland.
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:58:20 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198423097
quote:

[..]

klopt, die man moet gewoon weigeren om te antwoorden op die vragen, die niet tot zijn werk behoren.
pi_198423113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt, die man moet gewoon weigeren om te antwoorden op die vragen, die niet tot zijn werk behoren.
Als je niet kijkt moet je misschien ook niet zulke dingen roepen.
pi_198423114
quote:

[..]

Het virus wacht natuurlijk op z'n kans om 's nachts mensen te kunnen besmetten, dan zien ze hem niet aankomen. Houden die avondklok!
  woensdag 10 maart 2021 @ 09:59:49 #102
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Waar doet hij dat dan?
pi_198423125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Seizoen is wat lastiger, over vaccinaties kun je gewoon een extrapolatie maken, je ziet immers ook al wat dit voor impact had in het buitenland.
Seizoenscijfers heb je inmiddels ook wel lijkt me?
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:00:34 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_198423128
quote:

EN:

We komen niet op de piek door de maatregelen.
pi_198423136
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:00 schreef speknek het volgende:

[..]

We komen niet op de piek door de maatregelen.
En we laten voor het gemak de invloed van het seizoen en de vaccinaties buiten beeld?
Want als je maatregelen afzwakt, en de positieve impact van bovenstaande meeneemt, kom je wellicht op hetzelfde punt uit.
pi_198423140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Seizoenscijfers heb je inmiddels ook wel lijkt me?
Maar niet gescheiden van maatregelen, dus daar is de impact wat slechter te bepalen.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:02:34 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198423155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je niet kijkt moet je misschien ook niet zulke dingen roepen.
heeft dat betrekking op mijn post of op Kuipers?
pi_198423161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar niet gescheiden van maatregelen, dus daar is de impact wat slechter te bepalen.
Eens, maar de huidige modellen hebben sowieso al een behoorlijke variatie. Dus het helemaal negeren vind ik niet terecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2021 10:03:09 ]
pi_198423166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heeft dat betrekking op mijn post of op Kuipers?
Op je post.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:03:15 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423178
quote:
9s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het virus wacht natuurlijk op z'n kans om 's nachts mensen te kunnen besmetten, dan zien ze hem niet aankomen. Houden die avondklok!
De avondklok houd voornamelijk de bierdrinkende 40'ers tegen grofgezegd. De ouderen plannen hun koffie en verjaardagen buiten werktijden en de jongeren lopen geen groter risico dan op school. Het gaat om de werkende middengroep die nu niet meer 's avonds bij een bekende een biertje gaat drinken of naar een verjaardag gaat. Het houd niet alles tegen uiteraard, maar wel een deel. In mijn omgeving zijn er best veel die hun avondje buiten de deur nu niet meer hebben.
pi_198423187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Eens, maar de huidige modellen hebben sowieso al een behoorlijke variatie. Dus het helemaal negeren vind ik niet terecht.
Klopt, men snapt bij het RIVM niet zogoed tussen een wetenschappelijk model wat je in de toekomst wilt gebruiken, en een voorspellend model.
pi_198423188
Van Haga stelt eindelijk een logische vraag. Al was het antwoord al gegeven.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2021 10:04:21 ]
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:04:00 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198423189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Op je post.
ja, ik kijk niet het debat/briefing
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:04:50 #114
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198423209
Van Haga leest hier kennelijk mee. Heeft het over het seizoen en vaccinatieeffect
pi_198423216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat snap ik dat niet, wat de discussie ging over Kuipers.
Waarop jij iets roept wat helemaal nergens op slaat, en dat zou je weten als je daadwerkelijk de briefing bekijkt.
pi_198423229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:04 schreef Oliver23 het volgende:
Van Haga leest hier kennelijk mee. Heeft het over het seizoen en vaccinatieeffect
Niet over vaccinatie effect, vaccinaties werken niet volgens Sybje
- verwijderd door admin -
pi_198423231
m.a.w. Kuipers snapt het wel, Jaap zal het wel niet in zijn model verwerken :(
pi_198423232
quote:
Beter gaat van Haga gewoon opletten ipv hier lezen, dan zou hij geen vragen stellen die al een antwoord hadden.
pi_198423234
quote:
Maar dat had Kuijpers wel al aangegven. Maar hij (Kuijpers) zegt zelf dat de cijfers er niet inzitten maar dit wel zou moeten. Dan vind ik het discutabel om alleen het negatieve beeld te schetsen.
pi_198423241
We mogen meepraten, tenminste je mag je mening geven over een wet betreffende Covid. Namelijk de "Tijdelijke wet Testbewijzen Covid-19". Zou zeggen..maak gebruik van de mogelijkheid.

https://www.internetconsu(...)estbewijzen/reacties
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2021 @ 10:06:16 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198423246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef F.Sinatra het volgende:

En we laten voor het gemak de invloed van het seizoen en de vaccinaties buiten beeld?
Want als je maatregelen afzwakt, en de positieve impact van bovenstaande meeneemt, kom je wellicht op hetzelfde punt uit.
Dat heeft hij toch gezegd? Vaccinaties en seizoen kunnen ervoor zorgen dat de piek verder naar rechts schuift en dus uitgesteld wordt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_198423261
pi_198423271
Als versoepelen zo ontzettend riskant is dan stevenen ze in België met de avondklok vanaf 0.00 en de winkels open blijkbaar op een enorme ramp af
pi_198423277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch gezegd? Vaccinaties en seizoen kunnen ervoor zorgen dat de piek verder naar rechts schuift en dus uitgesteld wordt.
Ja, maar niet zichtbaar in een model. De stijging na het afschaffen wel.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:09:18 #125
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:07 schreef belanov het volgende:
Als versoepelen zo ontzettend riskant is dan stevenen ze in België met de avondklok vanaf 0.00 en de winkels open blijkbaar op een enorme ramp af
Kan, in andere landen zijn er recent harde lockdowns afgekondigd, gisteren Letland nog geloof ik
pi_198423378
Kuijpers gaat nu uitspraken doen over de 2e prik en de planning/noodzaak daarvan. Bijzonder.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:14:41 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198423417
Natuurlijk weet hij niet wat het ziekteverzuim onder gevaccineerden is, als het goed is is dat ook niet bekend bij de werkgever, of ze gevaccineerd zijn ;)
pi_198423425
quote:
9s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Of je doet wel je best om te begrijpen wat het doel van de avondklok is, ongeacht of je het daar mee eens bent...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198423448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of je doet wel je best om te begrijpen wat het doel van de avondklok is, ongeacht of je het daar mee eens bent...
Maar het is grotendeels een verschuiving, geen vervanging. Dan mis je je doel, en is het effect ook niet te meten.
pi_198423521
Dit is de laatste keer dat we Kuipers gezien hebben, vanaf april is hij niet meer relevant.
- verwijderd door admin -
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:20:02 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198423524
Is de diasessie van Jaap al begonnen?
pi_198423530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Kuijpers gaat nu uitspraken doen over de 2e prik en de planning/noodzaak daarvan. Bijzonder.
Hij schrok er zelf een beetje van volgens mij.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:20:45 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423537
'Met de groep die de huidige vaccinaties heeft gehad heeft weinig effect gehad op de ziekenhuizen'

Riiiiiiight.
We deden dit toch om de ziekenhuizen te ontlasten? Een land langer in lockdown met (tijdelijke) schendingen van de grondrechten, maar hey, we gaan eerst anderen even vaccineren die totaal geen effect hebben op de ziekenhuizen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:21:29 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nu...
1947-2016
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:21:41 #135
346939 Janneke141
pi_198423554
quote:
Ja, en dat al maanden zelfs!
pi_198423555
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:12 schreef F.Sinatra het volgende:
Past toch precies in het beeld van medici die denken dat ze alleskunner zijn geworden het laatste jaar? Vind het wel typerend.

zie email 27 oktober
pi_198423558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nu.
pi_198423574
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Past toch precies in het beeld van medici die denken dat ze alleskunner zijn geworden het laatste jaar? Vind het wel typerend.

Klopt. Maar het blijft bijzonder. Bijzonder kwalijk ook.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:23:10 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_198423576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Wellicht wel, maar we willen ook niet op hetzelfde punt uitkomen. Overigens zijn er ook dingen soepeler dan vorig jaar. De scholen zijn bijvoorbeeld nog open, de reguliere zorg gaat enigszins door. De piek was vorig jaar ook pas eind maart. De seizoenaliteit zal vermoedelijk met vitamine D te maken hebben, en dat we vorig jaar geluk hadden dat de lente zo vroeg begon. Dat is nu nog afwachten.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:24:26 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198423593
Ik moest het woord semantisch opzoeken :@
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:24:41 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_198423600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:20 schreef Red_85 het volgende:
'Met de groep die de huidige vaccinaties heeft gehad heeft weinig effect gehad op de ziekenhuizen'

Riiiiiiight.
We deden dit toch om de ziekenhuizen te ontlasten? Een land langer in lockdown met (tijdelijke) schendingen van de grondrechten, maar hey, we gaan eerst anderen even vaccineren die totaal geen effect hebben op de ziekenhuizen.
Als voornamelijk nog de mensen in verpleeghuizen en de zorgverleners zelf geprikt zijn, heeft dat inderdaad nog niet veel effect op de opnames.
pi_198423601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Wellicht wel, maar we willen ook niet op hetzelfde punt uitkomen. Overigens zijn er ook dingen soepeler dan vorig jaar. De scholen zijn bijvoorbeeld nog open, de reguliere zorg gaat enigszins door. De piek was vorig jaar ook pas eind maart. De seizoenaliteit zal vermoedelijk met vitamine D te maken hebben, en dat we vorig jaar geluk hadden dat de lente zo vroeg begon. Dat is nu nog afwachten.
Op hetzelfde punt uitkomen lijkt me momenteel juist prima. Als je daarbij dus maatrgelen kunt afschaffen en de wetenschap hebt dat de vaccinatie aantallen stijgen en het seizoen gunstiger wordt.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:24:45 #143
346939 Janneke141
pi_198423602
quote:
Het RIVM ziet amper ruimte voor versoepelingen van de coronamaatregelen. Volgens de modellen van het RIVM komt er in april of mei een nieuwe besmettingspiek. Ook Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg maakt zich zorgen over de situatie.
Ah, inmiddels schuiven we door naar mei. Komt er nu een moment dat we zeggen 'kap er maar mee jongens, dit is echt niet meer geloofwaardig' of blijven we iedere keer opnieuw deze scenario's voor waar aannemen?
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:27:15 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423640
quote:
Belgie gaat stuk.
1947-2016
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:27:36 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198423648
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ah, inmiddels schuiven we door naar mei. Komt er nu een moment dat we zeggen 'kap er maar mee jongens, dit is echt niet meer geloofwaardig' of blijven we iedere keer opnieuw deze scenario's voor waar aannemen?
Ik kan hier heel wat gifjes bij bedenken, jammer dat we ze hier niet meer mogen plaatsen
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:28:38 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_198423667
quote:

[..]

Ik vraag me wel af of ze uit kunnen leggen waarom we zo stijl naar beneden gingen tussen begin april en half mei vorig jaar met minder strenge maatregelen.

Of blijven we dat op 'de schuld van het volk' gooien. Of hebben ze eigenlijk gewoon geen idee?
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:29:23 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_198423684
Ik heb overigens zelf nog nooit een seconde hoeven wachten bij de Teststraat XL in Utrecht, maar op het moment ziet het er zo uit:

We zijn er nog niet uit.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:29:44 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423691
quote:

[..]

Na 4 februari was ik daar al klaar mee.

Dus wie volgt?
1947-2016
pi_198423698
quote:

[..]

Het wordt vooral ook als validatie van de maatregelen gebruikt: dat onze ernstige voorspellingen telkens niet uitkomen komt door de maatregelen en dus is versoepelen moeilijk ('we duwen de piek voor ons uit' in plaats van de vraag of die piek nog wel realistisch is of in hoeverre deze gestuurd wordt door de maatregelen, en welke maatregelen dan). Maar goed, die vicieuze cirkel is al een tijd aan de gang.
pi_198423709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:29 schreef speknek het volgende:
Ik heb overigens zelf nog nooit een seconde hoeven wachten bij de Teststraat XL in Utrecht, maar op het moment ziet het er zo uit:

[ afbeelding ]

We zijn er nog niet uit.
Veel testen is altijd positief, liever te vaak dan te weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')