abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198416919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:20 schreef Szura het volgende:

[..]

Ik weet wel wie daar aan het schoonmaken is
:7
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:22:53 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198416927
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zijn er in Spanje geen bestaande campings om over te nemen?
http://www.venta-de-camping.es/comprar-un-camping
Is dat niet eenvoudiger en goedkoper? Dan zijn die vergunningen alvast rond.

http://www.venta-de-campi(...)+en+pleno+campo-1696

https://www.campingenventa.com/
Dat is een aanname.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:28:06 #103
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198417032
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:13 schreef Yaku het volgende:
Dus... wat hebben ze nou eigenlijk bereikt in die 3 tot 4 jaar? :')
Die lui lijken het prima naar hun zin te hebben, dus wat boeit het wat ze bereikt hebben?
.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:30:41 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198417078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die lui lijken het prima naar hun zin te hebben, dus wat boeit het wat ze bereikt hebben?
Nou ja veel zeiken op NL maar wel elke werkweek naar nl vliegen om te werken.

En dan zeggen 'in nl leven ze om te werken'
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:34:27 #105
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_198417152
Jurgen en Marieke zien het al helemaal voor zich. Alleen wil de verbouwing niet heel erg vlotten; het is veel meer werk dan gedacht, de installateur komt niet opdagen en de kosten vallen hoger uit. Wordt het een nieuw gelukkig leven op Sardinië of een heel snel retourtje Achterhoek?

Uitzending zaterdag 13 maart 2021 om 20.30 uur op NPO 1

https://www.avrotros.nl/i(...)etourtje-achterhoek/

Zaterdag weer een nieuwe aflevering..
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2021 @ 22:17:52 #106
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_198418191
quote:
Dat vroeg ik me ook af. Waarom niet gewoon iets kopen wat kant en klaar is? Eventueel wat licht opknapwerk en gaan! Dat lijkt me slimmer dan 4 jaar rondlummelen en geld verbranden aan niks.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2021 @ 22:23:17 #107
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_198418309
Allebei dolgelukkig, maar to-taal geen ene flikker gerealiseerd in 4 jaar tijd. Onbegrijpelijk!

Hoe kán het dat je in 4 jaar tijd helemaal níets van de grond krijgt daar? En dan die burgemeester na die woningruil en het zoveelste dwaze ideetje nog zeggen dat het zonder vergunningen van de provincie nu echt allemaal een stuk sneller kan. En dan vervolgens ook weer gewoon de boel traineren met wat natuurvoorschriften. _O-
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2021 @ 22:26:54 #108
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_198418373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:34 schreef Revanches het volgende:
Jurgen en Marieke zien het al helemaal voor zich. Alleen wil de verbouwing niet heel erg vlotten; het is veel meer werk dan gedacht, de installateur komt niet opdagen en de kosten vallen hoger uit. Wordt het een nieuw gelukkig leven op Sardinië of een heel snel retourtje Achterhoek?
Waarom verbaast me dit nou niet? :')
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:31:44 #109
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_198418456
Lekker man, beetje aan de rand van je zwembad in de zon wijntjes drinken. Ogenschijnlijk liggen ze geen moment wakker van de situatie met het park.

Geen idee hoe ze het financieel kunnen doen en verder doodsaaie aflevering.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:50:06 #110
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198418881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
Lekker man, beetje aan de rand van je zwembad in de zon wijntjes drinken. Ogenschijnlijk liggen ze geen moment wakker van de situatie met het park.

Allebei op leeftijd , goede baan en dure hut in Almere verkocht, dan kun je het wel een tijdje uitzingen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:56:00 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198419024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:50 schreef kibo het volgende:

Allebei op leeftijd...
Op leeftijd? 49 en 47?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198419099
quote:

Vergunningen zitten bij de eigenaar, dus grote kans dat je opnieuw vergunningen moet aanvragen vooral bij campings
life is like a box of chocolates
pi_198419122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

Denk dat paps en mams op centjes hebben maar idd saai
pi_198419143
Mensen klagen over bureaucratie en regels en houden zichzelf al niet aan de regels om resident te worden wat verplicht is na 6 maanden.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 23:05:10 #115
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198419225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:00 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Denk dat paps en mams op centjes hebben maar idd saai
Vorige week ook al zo n mega camping (annex strafkamp).
Begint meer op projektontwikkelaars te lijken dan op avonturiers.
pi_198420690
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:47 schreef golfer het volgende:
Allebei op latere leeftijd ouders geworden: 47 en 49 nu.
Mede wegens haar overgewicht: 2 x ivf waarschijnlijk

op 't nippertje gelukt

een huis van 8 ton in Almere en dan denken als je veertig wordt er toch nog die kids missen.
pi_198420699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:02 schreef Szura het volgende:
Sta je dan na 2 jaar op je dorre gare vlakte, genot
Dat blijft fascineren aan die spanjegangers, ze zijn apentrots op hun kale stuk grond in een uitgedroogde woestijn.

Wat zien zij dat wij niet zien?
pi_198420706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:08 schreef Snowsquall het volgende:
Ze gaan zich weer laten foppen.........domme Hollanders ook, trappen overal in!
Niet erg, je kunt dit gewoon weer doorverkopen aan de volgende domme Hollander...
pi_198420753
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:17 schreef Breekfast het volgende:
Maar hoe overbrug je 4 jaar zonder inkomsten? Die tijdelijke baantjes van haar in Nederland zijn toch niet voldoende om daar zo 4 jaar mee rond te komen?
Dat huis in Almere was in 2017 minstens 8 ton

Stukje grond in Spanje kosttte een ton en dat huis ernaast zal iets van 200.000 hebben gekost. Die extra flat ook zoiets.

Deze lieden hebben tamelijk diepe zakken. Vandaar dat ze relatief opgewekt bleven en idd tijd hadden voor zichzelf en het gezin.

Mocht er echt niks van de grond komen dan verkopen ze alles gewoon weer aan de volgende gekken (meestal uit Nederland of Vlaanderen) en komen ze terug in NL en kopen daar weer een huis cash
Kids spreken vloeiend Spaans, ouders 4 jaar in de zon gezeten en een mooi avontuur beleefd. Hek, ik geef deze mensen gelijk!
pi_198420985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:16 schreef ddx het volgende:
Ze hebben wel flink potje met geld iig :
[..]

Je hebt daar al voor 50k een flat als ik het me goed herinner
pi_198421609
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 02:15 schreef SOG het volgende:

[..]

Je hebt daar al voor 50k een flat als ik het me goed herinner
Net als overal afhankelijk waar de flat is, met zeezicht zal dat niet lukken

https://www.green-acres.e(...)BfchOOIaAn9kEALw_wcB
pi_198424018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:37 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Net als overal afhankelijk waar de flat is, met zeezicht zal dat niet lukken

https://www.green-acres.e(...)BfchOOIaAn9kEALw_wcB
Begint met 58k

Op sites waar de Spanjaarden zelf kijken

https://www.idealista.com(...)nado-por=precios-asc
  woensdag 10 maart 2021 @ 11:44:47 #123
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_198424924
quote:

Zit eens te neuzen maar die prijzen vallen me op zich mee maar je ziet niet heel veel waar het ligt hoe groot het is etc.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_198427452
Heb deze aflevering toevallig gezien (kijk zelden tv) maar mijn eerste gedachte was: wisten deze mensen niet wat voor bureaucratische hel Spanje kan zijn? En dat je als niet-Spanjaard niet altijd integer wordt bejegend door overheid en in de zakenwereld?
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:03:47 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198431143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb deze aflevering toevallig gezien (kijk zelden tv) maar mijn eerste gedachte was: wisten deze mensen niet wat voor bureaucratische hel Spanje kan zijn? En dat je als niet-Spanjaard niet altijd integer wordt bejegend door overheid en in de zakenwereld?
Maar het is zo'n lekker weer.
pi_198434196
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:03 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar het is zo'n lekker weer.
3 maanden lang 40 °C

lekker hoor
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2021 @ 22:16:21 #127
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198436652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:55 schreef riazop het volgende:

[..]

3 maanden lang 40 °C

lekker hoor
Ja dan ben je zo een keer door je Deodorant heen :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_198437804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zit eens te neuzen maar die prijzen vallen me op zich mee maar je ziet niet heel veel waar het ligt hoe groot het is etc.
Je ziet helemaal niets, wat natuurplaatjes
pi_198438955
Naast de massages, wijn en olijfolie is er nu ook

*tromgeroffel*

Het boek!

https://johnvanierland.nl(...)303230289/category=0
pi_198440029
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 01:13 schreef SOG het volgende:
Naast de massages, wijn en olijfolie is er nu ook

*tromgeroffel*

Het boek!

https://johnvanierland.nl(...)303230289/category=0
Hebben de Posjes al een boek?
pi_198440947
Wat een saaie aflevering weer, net als vorige week gebeurt er eigenlijk helemaal niets. Hoop geklets over hun plannen die meer op beetje stom dagdromen lijken dan dat er daadwerkelijk iets van de grond komt.
(dacht trouwens bij de eerste beelden dat het een gay koppel was, die vrouw... )

Maar als je toch na 4 jaar nog steeds geen vergunningen hebt dan begrijp je toch wel dat dat ook niet meer gaat gebeuren? En dan vervolgens je woning ruilen voor een bouwval (ben benieuwd wat de constructie daarvan is, met een koopwoning) waar grond bij zit en alweer gokken op rondbreien van vergunningen, snap dat echt niet.

Denk eigenlijk dat de dikke dame het wel relaxt vond zo, de helft van het jaar zo vrij als een vogeltje in NL werken, lekker even zonder kids je eigen ding doen, geld verdienen en andere helft van het jaar in het zonnetje zitten terwijl je vent het huishouden doet voor je, ideaal toch?

Hoop dat een volgende aflevering weer iets meer actie heeft, in ieder geval meer dan alleen maar het bla bla bla zonder dat er iets gebeurd.
pi_198441206
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:20 schreef LC01 het volgende:
Wat een saaie aflevering weer, net als vorige week gebeurt er eigenlijk helemaal niets. ....
Hoezo niks?

Het was een mooie illustratie van het feit dat je door de absurd hoge woningprijzen in Nederland, vier jaar kunt niksen en genieten.

En wat ze gelijk hebben; Dit is het nieuwe Nederland. Idioten die zich het schompes werken voor hun hypotheek voor een droevig rijhuis, en zij die wel op tijd hun huis hebben gekocht en nu vol gas genieten.

Ik vind dat interessanter dan de zoveelste stuntelaar die wanhopig een Franse ruine probeert op te knappen om 3 kamertjes voor zijn "gasten" (meestal Hollandse familie of vrienden) te ontvangen. Nog 700 euro op de bak en nu moeten er toch echt gasten komen. Dat.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2021 @ 10:19:07 #133
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198441732
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:42 schreef riazop het volgende:
Idioten die zich het schompes werken voor hun hypotheek voor een droevig rijhuis,
:Y :Y
pi_198443182
quote:

[..]

Hoezo niks?

Het was een mooie illustratie van het feit dat je door de absurd hoge woningprijzen in Nederland, vier jaar kunt niksen en genieten.

En wat ze gelijk hebben; Dit is het nieuwe Nederland. Idioten die zich het schompes werken voor hun hypotheek voor een droevig rijhuis, en zij die wel op tijd hun huis hebben gekocht en nu vol gas genieten.

Ik vind dat interessanter dan de zoveelste stuntelaar die wanhopig een Franse ruine probeert op te knappen om 3 kamertjes voor zijn "gasten" (meestal Hollandse familie of vrienden) te ontvangen. Nog 700 euro op de bak en nu moeten er toch echt gasten komen. Dat.
Dit vond jij serieus boeiende tv?
We hebben gekeken naar een vrouw die aan het werk is op een NL werkvloer, een man die voor het huishouden en kinderen zorgt, gewauwel over telkens geen vergunning krijgen en verder vooral veel, heel veel geklets over 'we gaan zus en zo doen', 'we zijn zus en zo van plan', 'we willen gaan bla die bla die bla'.

Misschien dat je hun als mensen of als ideeën interessanter vindt maar kom op, deze aflevering ging toch helemaal nergens over?
pi_198443199
Btw, ze vertelden tussen neus en lippen door ook nog even dat ze na 4 jaar nog steeds niet ingeschreven stonden in Spanje.
Zouden die vergunningen misschien niet een stuk vlotter kunnen als ze zich officieel ook vestigden in Spanje?
pi_198444578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 12:07 schreef LC01 het volgende:
Zouden die vergunningen misschien niet een stuk vlotter kunnen als ze zich officieel ook vestigden in Spanje?
Tuurlijk en waren dus illegaal in Spanje maar dat mag natuurlijk wel ;-) Al eerder schreven camping vegunningen zijn praktisch onmogelijk regio Valencia, niet nieuw, vergunning voor een B&B duurt gemiddeld 3 jaar en dat was voor Corona. De vergunning van de burgermeester stelt niet veel voor, soort gedogen dat er wat gebeurd en gasten zijn opeens allemaal vrienden
pi_198444642
Ja precies het beeld dat bekend is van met name Spanje; voor je er naar toe gaat (je geld aan een woning uitgeeft) is altijd alles mogelijk maar als je er eenmaal zit kan er niets meer.
Volgens mij is dit wel bekend onder zo ongeveer iedereen, best apart dat er dan toch weer mensen in trappen en omdat ze toch prima Spaans spraken leek het mij dat ze ervaring hadden met en in Spanje.
pi_198447009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 12:05 schreef LC01 het volgende:

[..]

Dit vond jij serieus boeiende tv?
....
Vooral boeiend omdat je nu eens een stel zag dat niet steeds zat te gillen dat ze nog maar x euro op de bank hadden en dat de tijd begon te dringen.

Het hoeft niet altijd wanhopig te zijn.

Deze mensen begrepen wat LEVEN is. En als dat project van die 86 huisjes alsnog een keer van de grond komt is het , met de juiste tour-operator, gewoon jackpot voor ze hoor.

Hoe lelijk dat kavel ook is.
pi_198455797
quote:

[..]

Hoezo niks?

Je kunt pas zien hoe ver we in Nederland zijn doorgeschoten met die idiote huizenprijzen als je naar het buitenland gaat... voor een gemiddeld dertig in dozijn rijtjeshuis in de Randstad kun je al rentenieren voor de rest van je leven in grote delen van Azie en ook Zuid Amerika.
Ook in Europa zijn er genoeg mogelijkheden, alleen is het klimaat dan niet tropisch.
Ik zou het wel weten in elk geval, en ga het ook doen. Heb in de goede tijd (2012) gekocht en ben over een jaar of 5 definitief vertrokken. Laten ze hier maar lekker tophypotheken gaan afsluiten voor de vreselijk saaie rijtjeswoning op twee inkomens voor de rest van hun leven (“want de maandlasten zijn vanwege de rente toch oh zo lekker laag...”). Ze snappen niet dat geleend geld ondanks dat de maandlasten lekker laag zijn alsnog een lening is en ooit terug moet worden betaald. Ze gaan er vanuit dat het piramide spel (want dat is het in feite gewoon) voor eeuwig lekker doorloopt en ze straks hun veel te dure hut weer aan de volgende kunnen doorverkopen voor nóg weer meer euro’s per vierkante meter.
Ze zouden moeten kijken naar de vraagprijs/salaris ratio, en niet naar “hoeveel kunnen we lenen en wat zijn de maandlasten”.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eagles89 op 12-03-2021 00:14:41 ]
pi_198456260
Dorre boel, niet echt mooi.
Maar, enfin, die mensen woonden in Almere dus wat weten zij nou?
pi_198460187
Dat is natuurlijk het interessante van een show als Ik Vertrek, de hele sociologie erachter.

Mensend ie kunnen rentenieren op de opbrengst van de overwaarde, mensen die gewoon emigreren met behoud van een arbeidsongschiktheidsuitkering (maar wel de airbnb driftig renoveren), of een andere uitkering, mensen die een draaiend bedrijf in Nederland gewoon op afstand blijven beheren, enzv enzv

Een echt endogeen verdienmodel zie je zelden in de afleveringen

[ Bericht 3% gewijzigd door riazop op 12-03-2021 12:29:20 ]
pi_198479916
Is vanavond een herhaling?
pi_198479965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:34 schreef jevl het volgende:
Is vanavond een herhaling?
Nee, nieuwe.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2021 @ 20:30:20 #145
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198482948
Present *O* *O*
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:32:31 #146
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198483005
:W
pi_198483011
bad and whine
pi_198483014
alcoholisten genot
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_198483021
Het onnavolgbare uitzendschema slaat weer toe.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:33:14 #150
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_198483023
Wijnen! :9
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')