abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 maart 2021 @ 16:15:48 #151
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198446823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef koemleit het volgende:

[..]

Keertje naar een briefing van Jaap van dissel kijken. Dan weet je waarom de regering deze keuzes maakt. Daar kun je het trouwens met prima onderbouwing mee oneens zijn. Maar "ze doen het om ons te pesten, of om zelf de macht te behouden" is echt waanzin.
"Ze doen maar wat omdat ze geen idee hebben" vind ik ook niet echt een bevredigende verklaring, terwijl dat denk ik dichter bij de waarheid ligt. Om positief te blijven: ik neem het landsbestuur sinds corona een stuk minder serieus, en dat werkt heel bevrijdend, zelfs als je binnen zit.
Never explain, never apologize.
pi_198446824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef koemleit het volgende:

[..]

Keertje naar een briefing van Jaap van dissel kijken. Dan weet je waarom de regering deze keuzes maakt. Daar kun je het trouwens met prima onderbouwing mee oneens zijn. Maar "ze doen het om ons te pesten, of om zelf de macht te behouden" is echt waanzin.
Dan ben je inderdaad niet helemaal wijs als je denkt dat het de overheid om macht te doen is. Tenzij je ook gelooft dat de ziekenhuizen leeg zijn en Corona niet bestaat natuurlijk.

In feite heeft de overheid al alle macht over ons, kijk maar eens naar de toeslagenaffaire. Daar hebben ze echt geen bedacht virus voor nodig.

En dan krijg je nog de nonsens van de complotgekkies met Bill Gates en Soros. Echt lachwekkend. Ze zouden er op uit zijn om de wereldbevolking te decimeren. Ja, dan kom je ten eerste met een stompzinnig virus als Corona wat eenvoudig te stoppen is met maatregelen en vaccins en ten tweede is er weinig geld te verdienen over de rug van en macht uit te oefenen op burgers die 60cm diep onder de grond liggen dan wel in rook zijn opgegaan.
Sowieso zou zoiets nooit werken, noem mij 1 rijk uit het verleden (bijvoorbeeld het Romeinse, Griekse of Duitse Rijk) wat stand heeft gehouden....

Nog even los van het feit dat je vorig jaar al heel duidelijk hebt gezien dat tussen 1 juni en 1 oktober, toen het virus goed onder controle was, we op de evenementen na eigenlijk alles weer konden doen als burgers.

Als je kijkt naar het doel van de overheid, de zorg behapbaar houden, dan doen ze het gewoon meer dan prima. De ziekenhuizen zijn al maanden druk, maar zijn eigenlijk nooit overstroomd (een enkele lokale uitzondering daargelaten natuurlijk). Moet je voor de grap eens terugdenken aan Londen eind 2020 of nu kijken naar Brazilië. Dan zie je wat Baudet/FvD wil in de praktijk, dus geen maatregelen. 70k besmettingen en 2k doden PER DAG. Bizar. (https://www.ad.nl/buitenl(...)met-zeuren~a6b82a77/)

Natuurlijk kunnen en mogen we bepaalde maatregelen bekritiseren. Dingen als de avondklok, geen alcoholverkoop na 20:00 en terrassen dicht zijn zaken die heftig ter discussie staan. Terecht, het zijn simpelweg zware maatregelen waar we het liefst vandaag nog vanaf willen. Ik ben blij dat we in een land leven waar dat soort dingen ook kunnen, als je kijkt naar Noord-Korea of China dan breng je het er niet levend vanaf als je kritiek hebt.
pi_198446852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:15 schreef Lurf het volgende:

[..]

"Ze doen maar wat omdat ze geen idee hebben" vind ik ook niet echt een bevredigende verklaring, terwijl dat denk ik dichter bij de waarheid ligt.
Dat is toch ook gewoon de waarheid? Dat is letterlijk wat de overheid aan het begin van de crisis vorig jaar gezegd heeft: "we moeten 100% van de beslissingen nemen met 50% van de kennis".

Het is niet iets waar we veel ervaring mee hebben. Landen als China zijn al jaren gewend om de bevolking op te sluiten of beperken wanneer het ze uitkomt, de meesten van ons hebben zoiets nog nooit meegemaakt. Die paar mensen die WO2 hebben meegemaakt en nog goed bij kennis zijn daargelaten.

Het idee dat de beste stuurlui aan wal staan wordt steeds duidelijker in dit land. Dit was normaliter alleen zo als het Nederlands Elftal speelde ("17 miljoen bondscoaches"), maar tegenwoordig heeft iedereen overal verstand van volgens mij.

quote:
Om positief te blijven: ik neem het landsbestuur sinds corona een stuk minder serieus, en dat werkt heel bevrijdend, zelfs als je binnen zit.
Logisch, dingen vallen ineens op hun plaats.
Ik heb dat heel erg met de gejaag wat we altijd hadden, alles moest maar en moest ook direct. Hoe verder op vakantie hoe beter, geen weekend was leeg en ga zo maar door. Nu we een jaar in deze ellende zitten merk ik dat het ook wel heel fijn is om een stuk te onthaasten en tijd met het gezin op een andere manier in te vullen.

Wat niet wil zeggen dat ik niet heel veel dingen mis en mij zorgen maak over ondernemers en hoe we dit de komende jaren moeten oplossen financieel :)
  donderdag 11 maart 2021 @ 16:19:59 #154
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198446875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:51 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ja we leven in een democratie. Die macht hadden ze al voor de lockdown.
Ja, klopt, maar het is wel een leuk speeltje voor politici.
quote:
En als de meerderheid de lockdowns onzin vinden dan stemmen ze de machthebbers weg. Dus dan is het "weg macht".
Dan komt er een andere overheid met dezelfde macht.
quote:
Het is hier geen dictatuur waar je een volk kunt onderdrukken zonder consequenties.
Mja, "No matter who you vote for, the government always gets elected" zeg ik altijd maar. Ik ben erg sceptisch over de overheid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198446947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef magrec het volgende:
Balen die hogere cijfers. Zou dit mogelijk te linken zijn aan het opengaan van het voortgezet onderwijs, nu 10 dagen geleden.
Ik denk dat het te linken is aan meerdere zaken. Ook het basisonderwijs draait weer op volle toeren. En contactberoepen. Alles samen zal zorgen voor een verandering.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het, met die versoepelingen in gedachten, best mee vind vallen. We hebben veel grotere en problematischer stijgingen gezien. Al met al is het nog goed te doen, lopen de ziekenhuizen niet over en kunnen we toch met muizenstapjes net wat meer doen dan half februari.
pi_198447023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad niet helemaal wijs als je denkt dat het de overheid om macht te doen is. Tenzij je ook gelooft dat de ziekenhuizen leeg zijn en Corona niet bestaat natuurlijk.


In feite heeft de overheid al alle macht over ons, kijk maar eens naar de toeslagenaffaire. Daar hebben ze echt geen bedacht virus voor nodig.

En dan krijg je nog de nonsens van de complotgekkies met Bill Gates en Soros. Echt lachwekkend. Ze zouden er op uit zijn om de wereldbevolking te decimeren. Ja, dan kom je ten eerste met een stompzinnig virus als Corona wat eenvoudig te stoppen is met maatregelen en vaccins en ten tweede is er weinig geld te verdienen over de rug van en macht uit te oefenen op burgers die 60cm diep onder de grond liggen dan wel in rook zijn opgegaan.
Sowieso zou zoiets nooit werken, noem mij 1 rijk uit het verleden (bijvoorbeeld het Romeinse, Griekse of Duitse Rijk) wat stand heeft gehouden....

Nog even los van het feit dat je vorig jaar al heel duidelijk hebt gezien dat tussen 1 juni en 1 oktober, toen het virus goed onder controle was, we op de evenementen na eigenlijk alles weer konden doen als burgers.

Als je kijkt naar het doel van de overheid, de zorg behapbaar houden, dan doen ze het gewoon meer dan prima. De ziekenhuizen zijn al maanden druk, maar zijn eigenlijk nooit overstroomd (een enkele lokale uitzondering daargelaten natuurlijk). Moet je voor de grap eens terugdenken aan Londen eind 2020 of nu kijken naar Brazilië. Dan zie je wat Baudet/FvD wil in de praktijk, dus geen maatregelen. 70k besmettingen en 2k doden PER DAG. Bizar. (https://www.ad.nl/buitenl(...)met-zeuren~a6b82a77/)

Natuurlijk kunnen en mogen we bepaalde maatregelen bekritiseren. Dingen als de avondklok, geen alcoholverkoop na 20:00 en terrassen dicht zijn zaken die heftig ter discussie staan. Terecht, het zijn simpelweg zware maatregelen waar we het liefst vandaag nog vanaf willen. Ik ben blij dat we in een land leven waar dat soort dingen ook kunnen, als je kijkt naar Noord-Korea of China dan breng je het er niet levend vanaf als je kritiek hebt.
Dit idd, ik vraag me echt oprecht welke mensen dit zijn en hoe die in het dagelijkse leven staan en hoe die als personen/collega's/vrienden zijn. Het lijkt mij ook dat je dan een ontzettend zwaar en cynisch leven moet hebben om dit daadwerkelijk echt te geloven.

Ik heb ook kritische mensen om mij heen (ambtenaren, ondernemers, studenten, etc) maar er is niemand die echt daadwerkelijk gelooft dat onze overheid dit uit een soort gewin of macht doet. Alsof een Hugo de Jonge of Mark Rutte niet veel liever een leuk laatste regeringjaar hadden willen hebben maar waarbij ze even de grootste crisis sinds WW2 moeten managen.
pi_198447120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:29 schreef Piethur het volgende:

[..]

Dit idd, ik vraag me echt oprecht welke mensen dit zijn en hoe die in het dagelijkse leven staan en hoe die als personen/collega's/vrienden zijn. Het lijkt mij ook dat je dan een ontzettend zwaar en cynisch leven moet hebben om dit daadwerkelijk echt te geloven.
Ik vind het nog het meest hilarisch dat mensen die zeggen 'kritische denkers' te zijn, andere mensen schapen of slapend noemen en oproepen om geen angst te hebben voor iets als Corona zelf constant in angst leven. Bang voor 5G, voor vaccins, voor Soros, voor Bill Gates, voor weet ik wat. Blijkbaar zijn ze doods en doodsbang.

quote:
Ik heb ook kritische mensen om mij heen (ambtenaren, ondernemers, studenten, etc) maar er is niemand die echt daadwerkelijk gelooft dat onze overheid dit uit een soort gewin of macht doet. Alsof een Hugo de Jonge of Mark Rutte niet veel liever een leuk laatste regeringjaar hadden willen hebben maar waarbij ze even de grootste crisis sinds WW2 moeten managen.
Ik juich die kritische mensen toe, ik ben blij dat ze er zijn. Het is goed om altijd kritisch te zijn op beleid. Zolang het gefundeerd en fatsoenlijk is, meer dan welkom. Je ziet dit zelfs bij bijvoorbeeld Wilders terug nu, waar hij in het begin heel schreeuwerig en opstandig was merk je nu dat hij steeds genuanceerder wordt. Het siert hem, het maakt hem een mooier mens. Ondanks dat ik het lang niet altijd met hem eens ben, krijg ik elk jaar meer respect voor hem.
Zo vind ik het ook heel jammer dat Pim Fortuin vermoord is, niet dat ik het zo erg met hem eens was, maar voor mijn gevoel was het iemand die het verschil had kunnen maken. Dat soort tegengeluiden zijn heel welkom, we missen dat echt wel eens in de politiek.

De Jonge wist begin vorig jaar niet eens dat hij deze taak kreeg. Bruno Bruins was de verantwoordelijke persoon. Die stortte letterlijk in en de Jonge heeft toen de ondankbare taak op zich genomen. Dit heeft hem meer gekost dan opgeleverd, bakken kritiek en zijn lijsttrekkerschap bijvoorbeeld. Hij had alles in zich om de nieuwe premier te worden, maar dat is faliekant mislukt.
pi_198447228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:29 schreef Piethur het volgende:

[..]

Dit idd, ik vraag me echt oprecht welke mensen dit zijn en hoe die in het dagelijkse leven staan en hoe die als personen/collega's/vrienden zijn. Het lijkt mij ook dat je dan een ontzettend zwaar en cynisch leven moet hebben om dit daadwerkelijk echt te geloven.

Ik heb ook kritische mensen om mij heen (ambtenaren, ondernemers, studenten, etc) maar er is niemand die echt daadwerkelijk gelooft dat onze overheid dit uit een soort gewin of macht doet. Alsof een Hugo de Jonge of Mark Rutte niet veel liever een leuk laatste regeringjaar hadden willen hebben maar waarbij ze even de grootste crisis sinds WW2 moeten managen.
Daar wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Ik denk ook niet Rutte of De Jonge speciaal machtsbeluste personen zijn ofzo. Zij willen ook liever weer terug naar de normale situatie. En onze parlementaire democratie en rechtsstaat zijn vrij sterk.

Maar toch, en dat is denk ik menseigen, is het gewoon heel erg moeilijk om uitzonderlijke macht en controle zomaar weer op te geven. Zeker als dat zichtbare gevolgen gaat hebben. Men is bang dat als er versoepeld wordt de besmettingscijfers weer gaan stijgen en dat ziet er gewoon heel slecht uit. Dat is die tunnelvisie. Op een gegeven moment wordt het steeds moeilijker om uit te zoomen en het grote plaatje te blijven zien. Als je eenmaal begint met micromanagen gebaseerd op een fluctuatie van een paar honderd besmettingen gemeld per dag is het einde zoek. En een groot probleem is dat dit niet beperkt is tot De Jonge of Rutte. Iedere politicus in die situatie heeft daar mee te maken. Dus verkiezingen zijn niet zomaar een oplossing voor dit probleem.
pi_198447276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Ik denk ook niet Rutte of De Jonge speciaal machtsbeluste personen zijn ofzo. Zij willen ook liever weer terug naar de normale situatie. En onze parlementaire democratie en rechtsstaat zijn vrij sterk.

Maar toch, en dat is denk ik menseigen, is het gewoon heel erg moeilijk om uitzonderlijke macht en controle zomaar weer op te geven. Zeker als dat zichtbare gevolgen gaat hebben. Men is bang dat als er versoepeld wordt de besmettingscijfers weer gaan stijgen en dat ziet er gewoon heel slecht uit. Dat is die tunnelvisie. Op een gegeven moment wordt het steeds moeilijker om uit te zoomen en het grote plaatje te blijven zien. Als je eenmaal begint met micromanagen gebaseerd op een fluctuatie van een paar honderd besmettingen gemeld per dag is het einde zoek. En een groot probleem is dat dit niet beperkt is tot De Jonge of Rutte. Iedere politicus in die situatie heeft daar mee te maken. Dus verkiezingen zijn niet zomaar een oplossing voor dit probleem.
Mooi duiding. Ik ben het helemaal met je eens.

Het is voor mij ook de reden om niet op de VVD te stemmen dit keer, hoewel ik de partij prima vind en vind dat Rutte het prima gedaan heeft vind ik het tijd voor een frisse wind. Rutte is nu 10 jaar premier, dat vind ik voldoende. Ik vind het jammer dat er in Nederland niet zoiets is als maximaal aantal termijnen. Dat heeft niets met de persoon Rutte te maken, ik denk dat het gewoon goed is om af en toe te wisselen zodat er met een frisse blik gekeken kan worden.

Wat dat betreft komen de verkiezingen dan ook op een gunstig moment denk ik, het geeft de mogelijkheid om de kaarten weer te schudden. Andere mensen op de posities kan echt geen kwaad.

Weet je waar ik aan moet denken, je beschrijving doet mij denken aan Wie is de Mol :)
pi_198447358
Nog een mooi positief plaatje voor deze dag:


70-79 begint nu ook naar beneden af te buigen, onmiskenbaar het resultaat van de vaccinaties. Heerlijke grafiek om te volgen *O*
  Public Relations / Redactie Film donderdag 11 maart 2021 @ 16:54:42 #161
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198447518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:51 schreef GereDathan het volgende:
Nog een mooi positief plaatje voor deze dag:
[ afbeelding ]

70-79 begint nu ook naar beneden af te buigen, onmiskenbaar het resultaat van de vaccinaties. Heerlijke grafiek om te volgen *O*
Ik geloof niet dat er al heel veel 70-79 gevacineerd is, wel meer dan andere groepen, maar de mobiele niet medische 75-79 zal nog geen prik hebben ben ik bang.
pi_198447531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:03 schreef Freudie het volgende:
Volgens mij is er nog geen 70-79 gevaccineerd, of een heel laag percentage pas de 1e prik in deze week. Ik wil erg positief zijn, maar ik denk dat dat niet helemaal waar is, daar is het nog iets te vroeg voor (denk ik).
[..]

Ik geloof niet dat er al heel veel 70-79 gevacineerd is, wel meer dan andere groepen, maar de mobiele niet medische 75-79 zal nog geen prik hebben ben ik bang.
De mensen met medische indicatie toch al langer geleden? En ook de mensen om hen heen (80+) brengen een stuk bescherming mee. Het gaat een stuk minder hard rond in de verpleegtehuizen.
pi_198447605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De mensen met medische indicatie toch al langer geleden? En dat is juist de risicogroep.
Ja die wel, vervelende is dat er geen overzicht van hoeveel in totaal per leeftijdscategorie, maar het gaat zeker de goede kant op!
pi_198447613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:09 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ja die wel, vervelende is dat er geen overzicht van hoeveel in totaal per leeftijdscategorie, maar het gaat zeker de goede kant op!
Zie edit ;)

Ook de groep 80+ om deze mensen heen zal een laag bescherming bieden (groepsimmuniteit).
pi_198448081
In de UK stijgen de besmettingen voor het eerst ook weer. Slecht nieuws? Nou ja, zij hebben deze week voor het eerst de scholen open met massaal testen. Het totale aantal tests is daar bijna verdubbeld, net als hier onlangs. Lijkt me meer een gevalletje 'Zoekt en gij zult vinden'. Als je miljoenen kinderen weer laat mixen en ze massaal test. Ja dan gaan je besmettingen stijgen.
pi_198448373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:41 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is ongunstig.
De gedachte is, dat kinderen nauwelijks ziek worden van covid-19 omdat ze door onderling contact elke maand wel met een verkoudheidsvirus in aanraking komen, en daarmee een soort van bescherming genieten tegen covid-19. Zo hebben bv leraren van lagere scholen bewezen sterke immuunsystemen.

In de UK zijn ze zelfs bang dat door lockdowns de immuunsystemen van kinderen verzwakt zijn, om bovenstaande reden.

Het is beter voor ons om een paar keer per jaar verkouden te zijn, in aanraking te komen met pathogenen, dan dat we wegens mondhygiëne en afstand niet meer verkouden worden.

Om het positief te houden, af en toe verkouden zijn is gewoon geen slechte zaak.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf ook nooit voorstander geweest van de "handen stuk wassen" (lijkt me sowieso een heel erg slecht advies) en overmatige hygiëne. Je kunt beter met wat ziektekiemen in aanraking komen zodat je weerstand opbouwt. Het zal ook wel geen toeval zijn dat al die junkies bij mij in de straat ook nog levend rondlopen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198448414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:35 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Juli 2019 was de laatste keer dat ik zware griep had. Daarna 0,0 niks nergens last van gehad. Zelfs geen hoofdpijn. En dat voor een (voormalig morbide) obese dertiger.

Wel denk ik dat individuele gevallen wel degelijk een waarde hebben, maar dan meer voor hoe jij je leven post-corona inricht. Zelf ga ik daar ook mee aan de gang. Zo blijft thuiswerken bij ziekte en met een mondkapje naar buiten bij snotterigheid/verkoudheid bij mij wel ingebakken. Ik denk dat daar zeker meer navraag naar gedaan zou moeten worden. Nu, maar zeker ook in een trendonderzoek de komende jaren. Wat doen we nu nog, wat we in 2020 en 2021 deden als gevolg van maatregelen.

Voorts ben ik wel van mening dat de voorzichtigheid die hier in Nederland is grotendeels (partij)politiek is. Niks meer, niks minder. Deels omdat het verkiezingen zijn, deels ook omdat de politiek zo onnoemelijk veel strategische en communicatieve fouten heeft gemaakt (dat geldt eveneens voor het RIVM als adviesorgaan), maar (groten)deels ook omdat elke groep zijn of haar plasje moet doen over een maatregel. Doe daarbij dat de meest voorname groepen sterk georganiseerd zijn (ouderen; de intensieve en ouderenzorg) en je krijgt een nogal 'eenzijdig' maatregelenpakket.

En ergens begrijp ik het ook nog wel, alleen hadden ze het wel simpeler mogen communiceren. Dergelijke hogere wiskunde is niet aan 85% van Nederland besteed.
Ja de strategische en communicatieve fouten zijn dramatisch geweest. Ik denk zelfs dat als die er niet waren geweest de maatregelen onnodig waren geweest. Als je hier als overheid goed en duidelijk over communiceert en je de mensen aan je zijde hebt, zijn maatregelen nauwelijks nodig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:31:08 #169
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198449931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad niet helemaal wijs als je denkt dat het de overheid om macht te doen is. Tenzij je ook gelooft dat de ziekenhuizen leeg zijn en Corona niet bestaat natuurlijk.[...]
Gelukkig dan maar, want ik denk dat dit zeker ook met macht te maken heeft. Maar ik geloof dat de ziekenhuizen erg vol zijn en dat corona bestaat.

Net als Grapperhaus die chatapps als WhatsApp en Telegram wil kunnen kraken en wat de overheid doet met het aftappen van internet met de sleepnetwet. Politici vinden het volgens mij fantastisch om macht te hebben - veel ambtenaren ook trouwens, zeg ik uit lange ervaring - en ze denken dat ze beter weten wat goed is voor mensen dan die mensen zelf.

Hoe zie jij het? Denk je dat het zo zwart-wit is dat bijvoorbeeld China, Rusland en Noord-Korea burgers onder de duim houden en dat het hier allemaal goed bedoeld is, voor ons eigen bestwil, of denk je dat het genuanceerder ligt? Zelf denk ik dat het een stuk genuanceerder ligt. De Franse filosoof Alexis de Tocqueville zei ooit dat democratie in Europa zou uitmonden in een zachte tirannie. Die zie je nu wat mij betreft vormgegeven in de EU maar ook in eigen land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Federer-fan op 11-03-2021 19:48:06 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198450391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
In de UK stijgen de besmettingen voor het eerst ook weer. Slecht nieuws? Nou ja, zij hebben deze week voor het eerst de scholen open met massaal testen. Het totale aantal tests is daar bijna verdubbeld, net als hier onlangs. Lijkt me meer een gevalletje 'Zoekt en gij zult vinden'. Als je miljoenen kinderen weer laat mixen en ze massaal test. Ja dan gaan je besmettingen stijgen.
wat wil je hier nu precies mee zeggen?
pi_198450419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 18:01 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf ook nooit voorstander geweest van de "handen stuk wassen" (lijkt me sowieso een heel erg slecht advies) en overmatige hygiëne. Je kunt beter met wat ziektekiemen in aanraking komen zodat je weerstand opbouwt. Het zal ook wel geen toeval zijn dat al die junkies bij mij in de straat ook nog levend rondlopen.
met weerstand opbouwen is niks mis, maar je beseft dat Covid dus zo'n ziektekiem is die je wil ontlopen.
Verder is het anekdotische bewijs van de junk in de straat natuurlijk totale onzin. Ik heb geen cijfers, maar ik durf er een pak vla op in te zetten dat de leeftijdsverwachting onder Junks lager is dan onder de niet junks.
pi_198452162
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

met weerstand opbouwen is niks mis, maar je beseft dat Covid dus zo'n ziektekiem is die je wil ontlopen.
Verder is het anekdotische bewijs van de junk in de straat natuurlijk totale onzin. Ik heb geen cijfers, maar ik durf er een pak vla op in te zetten dat de leeftijdsverwachting onder Junks lager is dan onder de niet junks.
Tuurlijk, maar ze liggen in elk geval niet allemaal massaal in het ziekenhuis of op het kerkhof door covid. Terwijl dit personen zijn met matige hygiëne, vermoedelijk een slechte gezondheid, die soms geen eens een dak boven hun hoofd hebben. Maar ze worden wel veel blootgesteld aan ziektekiemen natuurlijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 11 maart 2021 @ 21:54:05 #173
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198453092
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van donderdag 11 maart 2021, wat de media niet haalde. En dan uiteraard positief nieuws, maar met een realistische blik.

- Opmerkelijk nieuws uit het plaatsje Urk, want zou daar ''groepsimmuniteit'' zijn behaald? Begin dit jaar was Urk nog de coronabrandhaard van Nederland, en had Urk maling aan de maatregelen betreft Corona. Nu zijn de besmettingen gedaald tot het nulpunt. De oorzaak wordt onderzocht. Het gehele artikel plaatst ik even in een spoiler, en dit ook omdat het een premium artikel.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen Almere City FC en Cambuur Leeuwarden op zondag 28 februari, hebben geen coronabesmettingen plaatsgevonden. Het was het tweede duel dit jaar waarbij publiek werd toegelaten. Dat gebeurde in het kader van de zogenoemde Fieldlab-experimenten, waarbij wordt onderzocht hoe dit in tijden van corona zo veilig mogelijk kan.

Bij de tweede test, vijf dagen na de wedstrijd, kwam 82 procent van de bezoekers opdagen. Daaruit kwam één positief testresultaat, maar uit bron- en contactonderzoek is gebleken dat deze besmetting niet tijdens de wedstrijd maar in de privé-omgeving na de wedstrijd heeft plaatsgevonden, aldus Fieldlab.

- De besmettingcijfers vandaag kwamen weer boven de 5000 uit, en alles lijkt erop dat we na een kleine daling weer een stijging zullen zien in de weekcijfers. Schrikbarend, of logisch? Leraren worden massaal getest, contactberoepen zijn weer open en de middelbare scholen geven weer fysiek les. Als dat hele pakket ervoor zorgt dat de besmettingen blijven hangen rond de 5300 besmettingen, vind ik dat niet eens een hele schrikbarende stijging. De cijfers van de aankomende dagen kunnen wel iets lager uitvallen, omdat ik begreep dat enkele teststraten gesloten bleven vanwege de storm.

Wel zorgwekkend blijf ik de situatie op de IC afdelingen. Vorige week zagen we al de enorme stijging qua instroom, en het aantal patienten nu op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen kruipt richting de 600 (nu is het actuele NICE cijfer 592). Vrijdag en zaterdag zijn normaal gesproken de dagen waar we dalingen zien in alle cijfers, en eigenlijk kunnen de IC afdelingen een daling erg goed gebruiken.

Voor de rest zien we qua weekcijfers een stijging van 60 bij de instroom van patiënten op de verpleegafdelingen en gelukkig een daling van 16 betreft instroom van patiënten op de IC-afdelingen.

Ik blijf de cijfers voor jullie nauwlettend in de gaten houden, en hoop zondag toch met hoopvolle weekcijfers te komen.

Mensen, fijne avond toegewenst en wederom weer tot morgen _O_
pi_198453242
Mooi verhaal weer Oliver thanx! :)

Vraagje; ik las dat het vaccin van Astra Zenica 60% van de mensen beschermt, ik vind dat een lage effectiviteit, dat is bijna fiftyfifty, een beetje vreemd gevoel krijg ik erbij.

Hoe denken jullie erover?
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198453347
quote:
5s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:01 schreef Sangha het volgende:
Mooi verhaal weer Oliver thanx! :)

Vraagje; ik las dat het vaccin van Astra Zenica 60% van de mensen beschermt, ik vind dat een lage effectiviteit, dat is bijna fiftyfifty, een beetje vreemd gevoel krijg ik erbij.

Hoe denken jullie erover?
Mijn collega's en ik krijgen deze, morgenochtend mijn beurt, na een eerder nieuwsbericht vandaag klinkt dit niet heel hoopgevend...... :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')