abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Public Relations / Redactie Film donderdag 11 maart 2021 @ 16:54:42 #161
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198447518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:51 schreef GereDathan het volgende:
Nog een mooi positief plaatje voor deze dag:
[ afbeelding ]

70-79 begint nu ook naar beneden af te buigen, onmiskenbaar het resultaat van de vaccinaties. Heerlijke grafiek om te volgen *O*
Ik geloof niet dat er al heel veel 70-79 gevacineerd is, wel meer dan andere groepen, maar de mobiele niet medische 75-79 zal nog geen prik hebben ben ik bang.
pi_198447531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:03 schreef Freudie het volgende:
Volgens mij is er nog geen 70-79 gevaccineerd, of een heel laag percentage pas de 1e prik in deze week. Ik wil erg positief zijn, maar ik denk dat dat niet helemaal waar is, daar is het nog iets te vroeg voor (denk ik).
[..]

Ik geloof niet dat er al heel veel 70-79 gevacineerd is, wel meer dan andere groepen, maar de mobiele niet medische 75-79 zal nog geen prik hebben ben ik bang.
De mensen met medische indicatie toch al langer geleden? En ook de mensen om hen heen (80+) brengen een stuk bescherming mee. Het gaat een stuk minder hard rond in de verpleegtehuizen.
pi_198447605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De mensen met medische indicatie toch al langer geleden? En dat is juist de risicogroep.
Ja die wel, vervelende is dat er geen overzicht van hoeveel in totaal per leeftijdscategorie, maar het gaat zeker de goede kant op!
pi_198447613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:09 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ja die wel, vervelende is dat er geen overzicht van hoeveel in totaal per leeftijdscategorie, maar het gaat zeker de goede kant op!
Zie edit ;)

Ook de groep 80+ om deze mensen heen zal een laag bescherming bieden (groepsimmuniteit).
pi_198448081
In de UK stijgen de besmettingen voor het eerst ook weer. Slecht nieuws? Nou ja, zij hebben deze week voor het eerst de scholen open met massaal testen. Het totale aantal tests is daar bijna verdubbeld, net als hier onlangs. Lijkt me meer een gevalletje 'Zoekt en gij zult vinden'. Als je miljoenen kinderen weer laat mixen en ze massaal test. Ja dan gaan je besmettingen stijgen.
pi_198448373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:41 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is ongunstig.
De gedachte is, dat kinderen nauwelijks ziek worden van covid-19 omdat ze door onderling contact elke maand wel met een verkoudheidsvirus in aanraking komen, en daarmee een soort van bescherming genieten tegen covid-19. Zo hebben bv leraren van lagere scholen bewezen sterke immuunsystemen.

In de UK zijn ze zelfs bang dat door lockdowns de immuunsystemen van kinderen verzwakt zijn, om bovenstaande reden.

Het is beter voor ons om een paar keer per jaar verkouden te zijn, in aanraking te komen met pathogenen, dan dat we wegens mondhygiëne en afstand niet meer verkouden worden.

Om het positief te houden, af en toe verkouden zijn is gewoon geen slechte zaak.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf ook nooit voorstander geweest van de "handen stuk wassen" (lijkt me sowieso een heel erg slecht advies) en overmatige hygiëne. Je kunt beter met wat ziektekiemen in aanraking komen zodat je weerstand opbouwt. Het zal ook wel geen toeval zijn dat al die junkies bij mij in de straat ook nog levend rondlopen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198448414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:35 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Juli 2019 was de laatste keer dat ik zware griep had. Daarna 0,0 niks nergens last van gehad. Zelfs geen hoofdpijn. En dat voor een (voormalig morbide) obese dertiger.

Wel denk ik dat individuele gevallen wel degelijk een waarde hebben, maar dan meer voor hoe jij je leven post-corona inricht. Zelf ga ik daar ook mee aan de gang. Zo blijft thuiswerken bij ziekte en met een mondkapje naar buiten bij snotterigheid/verkoudheid bij mij wel ingebakken. Ik denk dat daar zeker meer navraag naar gedaan zou moeten worden. Nu, maar zeker ook in een trendonderzoek de komende jaren. Wat doen we nu nog, wat we in 2020 en 2021 deden als gevolg van maatregelen.

Voorts ben ik wel van mening dat de voorzichtigheid die hier in Nederland is grotendeels (partij)politiek is. Niks meer, niks minder. Deels omdat het verkiezingen zijn, deels ook omdat de politiek zo onnoemelijk veel strategische en communicatieve fouten heeft gemaakt (dat geldt eveneens voor het RIVM als adviesorgaan), maar (groten)deels ook omdat elke groep zijn of haar plasje moet doen over een maatregel. Doe daarbij dat de meest voorname groepen sterk georganiseerd zijn (ouderen; de intensieve en ouderenzorg) en je krijgt een nogal 'eenzijdig' maatregelenpakket.

En ergens begrijp ik het ook nog wel, alleen hadden ze het wel simpeler mogen communiceren. Dergelijke hogere wiskunde is niet aan 85% van Nederland besteed.
Ja de strategische en communicatieve fouten zijn dramatisch geweest. Ik denk zelfs dat als die er niet waren geweest de maatregelen onnodig waren geweest. Als je hier als overheid goed en duidelijk over communiceert en je de mensen aan je zijde hebt, zijn maatregelen nauwelijks nodig.
  donderdag 11 maart 2021 @ 19:31:08 #169
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198449931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad niet helemaal wijs als je denkt dat het de overheid om macht te doen is. Tenzij je ook gelooft dat de ziekenhuizen leeg zijn en Corona niet bestaat natuurlijk.[...]
Gelukkig dan maar, want ik denk dat dit zeker ook met macht te maken heeft. Maar ik geloof dat de ziekenhuizen erg vol zijn en dat corona bestaat.

Net als Grapperhaus die chatapps als WhatsApp en Telegram wil kunnen kraken en wat de overheid doet met het aftappen van internet met de sleepnetwet. Politici vinden het volgens mij fantastisch om macht te hebben - veel ambtenaren ook trouwens, zeg ik uit lange ervaring - en ze denken dat ze beter weten wat goed is voor mensen dan die mensen zelf.

Hoe zie jij het? Denk je dat het zo zwart-wit is dat bijvoorbeeld China, Rusland en Noord-Korea burgers onder de duim houden en dat het hier allemaal goed bedoeld is, voor ons eigen bestwil, of denk je dat het genuanceerder ligt? Zelf denk ik dat het een stuk genuanceerder ligt. De Franse filosoof Alexis de Tocqueville zei ooit dat democratie in Europa zou uitmonden in een zachte tirannie. Die zie je nu wat mij betreft vormgegeven in de EU maar ook in eigen land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Federer-fan op 11-03-2021 19:48:06 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198450391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
In de UK stijgen de besmettingen voor het eerst ook weer. Slecht nieuws? Nou ja, zij hebben deze week voor het eerst de scholen open met massaal testen. Het totale aantal tests is daar bijna verdubbeld, net als hier onlangs. Lijkt me meer een gevalletje 'Zoekt en gij zult vinden'. Als je miljoenen kinderen weer laat mixen en ze massaal test. Ja dan gaan je besmettingen stijgen.
wat wil je hier nu precies mee zeggen?
pi_198450419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 18:01 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Ik ben zelf ook nooit voorstander geweest van de "handen stuk wassen" (lijkt me sowieso een heel erg slecht advies) en overmatige hygiëne. Je kunt beter met wat ziektekiemen in aanraking komen zodat je weerstand opbouwt. Het zal ook wel geen toeval zijn dat al die junkies bij mij in de straat ook nog levend rondlopen.
met weerstand opbouwen is niks mis, maar je beseft dat Covid dus zo'n ziektekiem is die je wil ontlopen.
Verder is het anekdotische bewijs van de junk in de straat natuurlijk totale onzin. Ik heb geen cijfers, maar ik durf er een pak vla op in te zetten dat de leeftijdsverwachting onder Junks lager is dan onder de niet junks.
pi_198452162
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

met weerstand opbouwen is niks mis, maar je beseft dat Covid dus zo'n ziektekiem is die je wil ontlopen.
Verder is het anekdotische bewijs van de junk in de straat natuurlijk totale onzin. Ik heb geen cijfers, maar ik durf er een pak vla op in te zetten dat de leeftijdsverwachting onder Junks lager is dan onder de niet junks.
Tuurlijk, maar ze liggen in elk geval niet allemaal massaal in het ziekenhuis of op het kerkhof door covid. Terwijl dit personen zijn met matige hygiëne, vermoedelijk een slechte gezondheid, die soms geen eens een dak boven hun hoofd hebben. Maar ze worden wel veel blootgesteld aan ziektekiemen natuurlijk.
  donderdag 11 maart 2021 @ 21:54:05 #173
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198453092
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van donderdag 11 maart 2021, wat de media niet haalde. En dan uiteraard positief nieuws, maar met een realistische blik.

- Opmerkelijk nieuws uit het plaatsje Urk, want zou daar ''groepsimmuniteit'' zijn behaald? Begin dit jaar was Urk nog de coronabrandhaard van Nederland, en had Urk maling aan de maatregelen betreft Corona. Nu zijn de besmettingen gedaald tot het nulpunt. De oorzaak wordt onderzocht. Het gehele artikel plaatst ik even in een spoiler, en dit ook omdat het een premium artikel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Tijdens de Fieldlab-voetbalwedstrijd tussen Almere City FC en Cambuur Leeuwarden op zondag 28 februari, hebben geen coronabesmettingen plaatsgevonden. Het was het tweede duel dit jaar waarbij publiek werd toegelaten. Dat gebeurde in het kader van de zogenoemde Fieldlab-experimenten, waarbij wordt onderzocht hoe dit in tijden van corona zo veilig mogelijk kan.

Bij de tweede test, vijf dagen na de wedstrijd, kwam 82 procent van de bezoekers opdagen. Daaruit kwam één positief testresultaat, maar uit bron- en contactonderzoek is gebleken dat deze besmetting niet tijdens de wedstrijd maar in de privé-omgeving na de wedstrijd heeft plaatsgevonden, aldus Fieldlab.

- De besmettingcijfers vandaag kwamen weer boven de 5000 uit, en alles lijkt erop dat we na een kleine daling weer een stijging zullen zien in de weekcijfers. Schrikbarend, of logisch? Leraren worden massaal getest, contactberoepen zijn weer open en de middelbare scholen geven weer fysiek les. Als dat hele pakket ervoor zorgt dat de besmettingen blijven hangen rond de 5300 besmettingen, vind ik dat niet eens een hele schrikbarende stijging. De cijfers van de aankomende dagen kunnen wel iets lager uitvallen, omdat ik begreep dat enkele teststraten gesloten bleven vanwege de storm.

Wel zorgwekkend blijf ik de situatie op de IC afdelingen. Vorige week zagen we al de enorme stijging qua instroom, en het aantal patienten nu op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen kruipt richting de 600 (nu is het actuele NICE cijfer 592). Vrijdag en zaterdag zijn normaal gesproken de dagen waar we dalingen zien in alle cijfers, en eigenlijk kunnen de IC afdelingen een daling erg goed gebruiken.

Voor de rest zien we qua weekcijfers een stijging van 60 bij de instroom van patiënten op de verpleegafdelingen en gelukkig een daling van 16 betreft instroom van patiënten op de IC-afdelingen.

Ik blijf de cijfers voor jullie nauwlettend in de gaten houden, en hoop zondag toch met hoopvolle weekcijfers te komen.

Mensen, fijne avond toegewenst en wederom weer tot morgen _O_
pi_198453242
Mooi verhaal weer Oliver thanx! :)

Vraagje; ik las dat het vaccin van Astra Zenica 60% van de mensen beschermt, ik vind dat een lage effectiviteit, dat is bijna fiftyfifty, een beetje vreemd gevoel krijg ik erbij.

Hoe denken jullie erover?
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198453347
quote:
5s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:01 schreef Sangha het volgende:

Vraagje; ik las dat het vaccin van Astra Zenica 60% van de mensen beschermt, ik vind dat een lage effectiviteit, dat is bijna fiftyfifty, een beetje vreemd gevoel krijg ik erbij.

Mijn collega's en ik krijgen deze, morgenochtend mijn beurt, na een eerder nieuwsbericht vandaag klinkt dit niet heel hoopgevend...... :)
pi_198453373
quote:

60 % tegen het krijgen van corona.

Maar
quote:
Zo beschermt AstraZeneca wel 85 tot 100 procent tegen ernstige ziekte door covid-19", zegt Van der Zeijst.
Kortom ook met astrazeneca leeglopende ic's en daar gaat t om.
pi_198453659
quote:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00432-3/fulltext

quote:
Exploratory analyses showed that vaccine efficacy after a single standard dose of vaccine from day 22 to day 90 after vaccination was 76·0% (59·3–85·9).
...
In the participants who received two standard doses, after the second dose, efficacy was higher in those with a longer prime-boost interval (vaccine efficacy 81·3% [95% CI 60·3–91·2] at ≥12 weeks) than in those with a short interval (vaccine efficacy 55·1% [33·0–69·9] at <6 weeks)
Een effectiviteit van tussen de 60 en 85% dus na de eerste prik.
Ter verglijking, het Janssen vaccin had een effectiviteit van ongeveer 66% dus dat is vergelijkbaar.
Janssen claimt ook 85% effectiviteit tegen ernstige Covid en ziekenhuisopname, in de Oxford/AZ studie is dat nog steeds 100%, nog steeds geen een deelnemer in de studie heeft ernstige Covid gehad, is opgenomen geweest of overleden (er zijn wel 15 ziekenhuisopnames geweest in de controle groep, en er ook een iemand overleden). In werkelijkheid zal het geen 100% zijn, maar in de studie is het gewoon nog niet voorgekomen, en bedenk ook dat er in de studie al een paar duizend mensen in april gevaccineerd werden.
pi_198454053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00432-3/fulltext
[..]

Een effectiviteit van tussen de 60 en 85% dus na de eerste prik.
Ter verglijking, het Janssen vaccin had een effectiviteit van ongeveer 66% dus dat is vergelijkbaar.
Janssen claimt ook 85% effectiviteit tegen ernstige Covid en ziekenhuisopname, in de Oxford/AZ studie is dat nog steeds 100%, nog steeds geen een deelnemer in de studie heeft ernstige Covid gehad, is opgenomen geweest of overleden (er zijn wel 15 ziekenhuisopnames geweest in de controle groep, en er ook een iemand overleden). In werkelijkheid zal het geen 100% zijn, maar in de studie is het gewoon nog niet voorgekomen, en bedenk ook dat er in de studie al een paar duizend mensen in april gevaccineerd werden.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:09 schreef Zolena het volgende:

[..]

60 % tegen het krijgen van corona.

Maar
[..]

Kortom ook met astrazeneca leeglopende ic's en daar gaat t om.
Thanx dame en heer, dit had ik even nodig. Ik krijg deze namelijk volgende week en was even ongerust door wat ik las, maar door jullie geruststellende nuanceringen kan ik zo met een gerust hart gaan slapen, dank jullie wel. :)
pi_198454301
quote:
17s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Mijn collega's en ik krijgen deze, morgenochtend mijn beurt, na een eerder nieuwsbericht vandaag klinkt dit niet heel hoopgevend...... :)
wat ik hier zo storend aan vind is dat jij hier veel mee post.
Dus jij WEET allang dat het heel goed werk tegen ernstige covid/ziekenhuisopnames en overlijden.
waarom doe je dan alsof je dat niet weet?
en als je dat echt niet weet, waarom heb je jezelf niet verdiept over iets wat je morgen ingespoten krijgt?
pi_198454960
Ik vond dit een mooi artikel over effectiviteit en effectiviteit

https://nos.nl/artikel/23(...)-beperkt-belang.html
Tap tap tap
pi_198456575
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:47 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dus jij WEET allang dat het heel goed werk tegen ernstige covid/ziekenhuisopnames en overlijden.
en als je dat echt niet weet, waarom heb je jezelf niet verdiept over iets wat je morgen ingespoten krijgt?
Wat ik storend vind is dat je me elke keer zo uitkafferd.......je kunt ook gewoon mijn posts negeren.........
pi_198457005
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik vond dit een mooi artikel over effectiviteit en effectiviteit

https://nos.nl/artikel/23(...)-beperkt-belang.html
Thanx for sharing, een goed artikel met de nodige nuanceringen, belangrijk. ^O^
pi_198457007
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:47 schreef koemleit het volgende:

[..]

Waarom deze persoonlijke aanval? Hou het vriendelijk en positief, thanx!
pi_198457114
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 06:37 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wat ik storend vind is dat je me elke keer zo uitkafferd.......je kunt ook gewoon mijn posts negeren.........
Dat begrijp ik, ik begrijp echter niet waarom je net doet alsof je zulke dingen niet weet.
pi_198457188
Nou dat ging lekker vlot, genoeg medewerkers om je langs de route te begeleiden en de papieren te laten zien en controleren. Hier in Best stuk of zes prikkers aan het werk maar het schuift keurig op tijdschema door. Nu even een kwartiertje wachten, jammer dat ze hier geen koffie hebben ;)
pi_198457203
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nou dat ging lekker vlot, genoeg medewerkers om je langs de route te begeleiden en de papieren te laten zien en controleren. Hier in Best stuk of zes prikkers aan het werk maar het schuift keurig op tijdschema door. Nu even een kwartiertje wachten, jammer dat ze hier geen koffie hebben ;)
Top dat het allemaal zo ging! Ja een bakkie leut zou fijn zijn! :D
pi_198458597
quote:
Ik zag her en der foto's waar mensen een lekker bakkie kregen, beetje een teleurstelling.

Geen last gehad verder?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 11:03:41 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198459050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:34 schreef Sangha het volgende:

[..]

Top dat het allemaal zo ging! Ja een bakkie leut zou fijn zijn! :D
Of een biertje.
pi_198459410
quote:
Top!
pi_198460642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zag her en der foto's waar mensen een lekker bakkie kregen, beetje een teleurstelling.

Geen last gehad verder?
Tot nu nog geen last, zelfs niet in mijn arm.......kreeg gelukkig bij client een bakkie koffie c_/
pi_198461303
23.13 - Novavax claimt 96% effectiviteit vaccin
De Amerikaanse farmaceut Novavax claimt dat zijn coronavaccin in ruim 96 procent van de gevallen werkt om een besmetting met het coronavirus te voorkomen. Dat blijkt uit een onderzoek in Groot-Brittannië, aldus het bedrijf bij de presentatie van de definitieve resultaten.

Tegen infectie met de besmettelijkere zogenoemde Britse variant van het coronavirus biedt Novavax 86 procent bescherming. Bij een test in Zuid-Afrika bleek het echter slechts 55,4 procent effectief tegen de dominante variant daar. In de Verenigde Staten wordt het middel nog uitgeprobeerd.

Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA in Amsterdam buigt zich al over het vaccin van Novavax. De toezichthouder neemt de nieuwste onderzoeksresultaten steeds mee in de beoordeling voor goedkeuring voor de EU-markt.

https://www.telegraaf.nl/(...)imt-96-effectiviteit
pi_198461357
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Tot nu nog geen last, zelfs niet in mijn arm.......kreeg gelukkig bij client een bakkie koffie c_/
Fijn! En nu elke dag immuniteit opbouwen, over een paar dagen heb je al een goede bescherming en dat wordt enkel meer.

Heerlijk idee, ik zou willen dat ik al zover was :)

Hier gaat het nu ook beter, de grootste 2 stressfactoren van de afgelopen weken heb ik weg kunnen werken *O*.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:06:12 #193
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198461447
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s; een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een daling van 15 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.910 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer onder de 1.900.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 12 maart: 576 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- donderdag 11 maart: 572 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 10 maart: 560 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- dinsdag 9 maart: 556 (absolute daling 2; relatieve daling 0,4%);
- maandag 8 maart: 558 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 7 maart: 545 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- zaterdag 6 maart: 542 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- vrijdag 5 maart: 541 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 12 maart: 1.334 (absolute daling 19; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 11 maart: 1.353 (geen wijziging t.o.v. de dag ervóór);
- woensdag 10 maart: 1.353 (absolute daling 54; relatieve daling 3,8%);
- dinsdag 9 maart: 1.407 (absolute stijging 60; relatieve stijging 4,5%);
- maandag 8 maart: 1.347 (absolute stijging 41; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 7 maart: 1.306 (absolute daling 15; relatieve daling 1,1%);
- zaterdag 6 maart: 1.321 (absolute daling 49; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 5 maart: 1.370 (absolute daling 14; relatieve daling 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198461488
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s; een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een daling van 15 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.910 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer onder de 1.900.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 12 maart: 576 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- donderdag 11 maart: 572 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 10 maart: 560 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- dinsdag 9 maart: 556 (absolute daling 2; relatieve daling 0,4%);
- maandag 8 maart: 558 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 7 maart: 545 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- zaterdag 6 maart: 542 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- vrijdag 5 maart: 541 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 12 maart: 1.334 (absolute daling 19; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 11 maart: 1.353 (geen wijziging t.o.v. de dag ervóór);
- woensdag 10 maart: 1.353 (absolute daling 54; relatieve daling 3,8%);
- dinsdag 9 maart: 1.407 (absolute stijging 60; relatieve stijging 4,5%);
- maandag 8 maart: 1.347 (absolute stijging 41; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 7 maart: 1.306 (absolute daling 15; relatieve daling 1,1%);
- zaterdag 6 maart: 1.321 (absolute daling 49; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 5 maart: 1.370 (absolute daling 14; relatieve daling 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
precies 1 iemand minder in het ziekenhuis dan een week geleden!
toertjes! vlaggetjes, alles! *) *)
  vrijdag 12 maart 2021 @ 14:09:46 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198461502
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:08 schreef koemleit het volgende:

[..]

Eindelijk kunnen we gaan versoepelen. *O*
pi_198461612
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:08 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik heb het al op een zuipen gezet :P
pi_198461616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Eindelijk kunnen we gaan versoepelen. *O*
Alles open! Morgen naar het stadion, de winkel, zuipen in de kroeg en springen bij de Snollebollekes! Druk dagje :P
pi_198462561
twitter

Langzaam kruipen we de verkeerde kant op. Zijn we niet de enige in, ook Duitsland en België en eigenlijk ook de rest van de wereld.

Zou het uitzicht op het vaccin de mensen toch wat te makkelijk maken? Of zou het weer toch zoveel invloed hebben?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:20:07 #199
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198462600
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve testen: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve testen: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve testen: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve testen: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve testen: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve testen: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve testen: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve testen: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve testen: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve testen: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve testen: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve testen: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve testen: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
Daling t.o.v. week ervoor: - 0,6% (percentage positieve testen: 8,6%)

dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag: 4.114
vrijdag: 4.669
zaterdag: 5.336
zondag: 4.526
maandag: 3.834

totaal: 31.457

Besmettingcijfers dinsdag 9 maart tot en met 15 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 18,4%

dinsdag: 4.293
woensdag: 5.272
donderdag: 5.322
vrijdag: 6.026
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 36.597 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198462602
Toch nog iets om te lachen vandaag:

quote:
PostNL niet blij met dildo’s op Utrechtse brievenbussen: ‘Dit pikken we niet’

Waarom er sinds donderdag een zwarte dildo op een PostNL-brievenbus in de Utrechtse wijk Wittevrouwen prijkt, is nog altijd een raadsel. Ook bij het Bartholomeus Gasthuis zou een dildo op de brievenbus zijn vastgeplakt. Postbedrijf PostNL kan de actie niet waarderen. ,,Dit pikken we natuurlijk niet.”

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')