quote:
Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef Questular het volgende:[..]
Dus jij hebt liever dat de horeca etc nog gesloten blijft tot we de juiste vaccinatiegraad hebben gehaald? Ik heb liever dat ik dan maar even buiten de boot val maar dat Nederland weer kan opstarten dan dat we alles dichthouden. En kom niet aan dat alles opengegooid moet worden want dat gaat toch niet gebeuren.
Laten we nu eens stoppen met de horeca als voorbeeld gebruiken, want dat verbasterd de discussie nogal. Het gaat niet om de horeca, het gaat om een tweedeling in de maatschappij. Op veel fundamentelere plekken dan de horeca.
Nog even los van hoe ze dat gaan doen met kinderen die nog niet gevaccineerd worden gaat het voor ouders gigantisch duur worden, waardoor je hele groepen krijgt die niet meer mee kunnen doen.
Schoolreisje? Leuk, Pietje en Mo eerst een negatieve test van max 48 uur oud à 100,- per stuk. Er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen betalen, dus krijg je een tweedeling in de maatschappij. Of zolang ze niet gevaccineerd zijn iedere week een negatieve test.
Of om het even persoonlijk te maken, ik heb nog geen keus gehad me wel of niet te laten vaccineren. Als ik met iemand die al wel gevaccineerd is naar de bios wel kost dat bezoekje mij dus veel meer. Dat heeft niets te maken met egoïsme, dat heeft te maken met een situatie die ethisch gewoon niet kan.
Dan kan de Jonge heel mooi roepen dat er geen vaccinatieverplichting komt, maar mensen op kosten jagen om hetzelfde te kunnen als iemand die gevaccineerd is is net zo goed een (indirecte) plicht.