quote:4 minuten geleden
De Jonge: te vroeg voor vaccinatiebewijs concerten en evenementen
Het is nog te vroeg om een vaccinatiebewijs in te zetten om mensen toegang te verlenen tot bijvoorbeeld concerten of andere evenementen. Daarvoor moet het eerst duidelijk worden in welke mate een inenting verspreiding van het coronavirus tegengaat, zei minister Hugo de Jonge vandaag.
Het toegangsbewijs op basis van een negatieve test kan wel al snel worden ingevoerd: mogelijk dit weekend al, zegt de bewindsman.
Groen vinkje
De Jonge liet eerder op de dag weten dat mensen binnenkort met een app kunnen aantonen dat ze negatief hebben getest op corona. Een groen vinkje in deze app kan iemand dan toegang verschaffen tot 'niet-essentiële functies', zoals een concert.
Op een later moment moet ook een vaccinatie een groen vinkje opleveren in de app. Het is niet te zien of het groene vinkje het resultaat is van een vaccinatie of negatieve test. Zo wil het kabinet voorkomen dat er toch een indirecte vaccinatieplicht ontstaat.
Mogelijk kan op termijn zelfs een immuniteitsverklaring in de app worden opgenomen: mensen die de ziekte hebben doorgemaakt en antistoffen voor het virus hebben opgebouwd, krijgen dan ook een groen vinkje. Dat levert volgens De Jonge wel mogelijk problemen op, omdat antistoffen misschien minder goed werken tegen mutaties van het virus.
Het kan zelfs zijn dat vaccins niet bestand zijn tegen nieuwe coronavarianten. Dan moet het vaccinatiebewijs mogelijk weer in de prullenbak, geeft de gezondheidsminister toe.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-liveblog-covid
Een tweedeling in de samenleving. Waar dat eerst onwenselijk was is het nu een goed idee. Vreemd.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, per definitie niet.
Het vaccinatiepaspoort zorgt ervoor dat horeca, winkels, cultuur enz. hun deuren eerder op verantwoorde wijze kunnen openen door alleen gevaccineerden als klant te ontvangen. Die andere user wil pas dat al die deuren open kunnen als iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te laten vaccineren. Dat is pas eind juli. Drie tot 4 maanden later.
Lijkt me een duidelijke egoïstische instelling om die ondernemers dieper de ellende in te storten terwijl ze wel op veilige wijze open kunnen.
Als je er als mens niet mee om kan gaan dat sommige andere wat eerder naar de kroeg kunnen en je ziet liever dat dan maar alles maanden langer dicht blijft, dan kan je beter hulp gaan zoeken.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een tweedeling in de samenleving. Waar dat eerst onwenselijk was is het nu een goed idee. Vreemd.
Wel knap dat je zijn boodschap naar zoiets debiels kan verbouwen. Hulde.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, per definitie niet.
Het vaccinatiepaspoort zorgt ervoor dat horeca, winkels, cultuur enz. hun deuren eerder op verantwoorde wijze kunnen openen door alleen gevaccineerden als klant te ontvangen. Die andere user wil pas dat al die deuren open kunnen als iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te laten vaccineren. Dat is pas eind juli. Drie tot 4 maanden later.
Lijkt me een duidelijke egoïstische instelling om die ondernemers dieper de ellende in te storten terwijl ze wel op veilige wijze open kunnen.
Dus jij hebt liever dat de horeca etc nog gesloten blijft tot we de juiste vaccinatiegraad hebben gehaald? Ik heb liever dat ik dan maar even buiten de boot val maar dat Nederland weer kan opstarten dan dat we alles dichthouden. En kom niet aan dat alles opengegooid moet worden want dat gaat toch niet gebeuren.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een tweedeling in de samenleving. Waar dat eerst onwenselijk was is het nu een goed idee. Vreemd.
Vorige zomer was een aanzienlijk deel hiervan gewoon open. En dat zonder vaccins.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, per definitie niet.
Bijzonder, De Jonge geeft zelf een bak aan argumenten waarom je het niet wil doen en toch zet hij weer door.quote:
Ik ben tegen een tweedeling in de maatschappij ja. Heeft niks met egoïsme te maken. Toe het in mijn voordeel kon werken (denken open gooien voor de jeugd of zoals dat herstelNL plan) was ik er ook tegen.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat jij winkels, cultuur en horeca weken of maanden langer dicht wil terwijl die veilig open kunnen voor gevaccineerden. Puur omdat jij nog geen vaccin hebt gehad.
Dat is super egoïstisch van je. Valt me tegen.
Oh, en we weten ondertussen wel dat jij spuugt op de avondklok. Beetje irritant om dat bij elke post van je te vermelden.
Hij is echt zo ontzettend incompetent, niet te filmen.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bijzonder, De Jonge geeft zelf een bak aan argumenten waarom je het niet wil doen en toch zet hij weer door.
Dat komt omdat dat het feitelijke resultaat is van zijn stelling.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel knap dat je zijn boodschap naar zoiets debiels kan verbouwen. Hulde.
Nee. En kap eens met die stropop.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever dat de horeca etc nog gesloten blijft
Je kunt ook gewoon nu alles opengooien zonder vaccinatiebewijs/testbewijs.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je er als mens niet mee om kan gaan dat sommige andere wat eerder naar de kroeg kunnen en je ziet liever dat dan maar alles maanden langer dicht blijft, dan kan je beter hulp gaan zoeken.
quote:Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever dat de horeca etc nog gesloten blijft tot we de juiste vaccinatiegraad hebben gehaald? Ik heb liever dat ik dan maar even buiten de boot val maar dat Nederland weer kan opstarten dan dat we alles dichthouden. En kom niet aan dat alles opengegooid moet worden want dat gaat toch niet gebeuren.
Mwa, je mag toch wel verwachten dat de zwakkeren van de samenleving op hun beurt wel wat solidariteit tonen nadat de rest van het land al een jaar verplicht solidair met hun is geweest.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je er als mens niet mee om kan gaan dat sommige andere wat eerder naar de kroeg kunnen en je ziet liever dat dan maar alles maanden langer dicht blijft, dan kan je beter hulp gaan zoeken.
Als de risicogroep gevaccineerd is kan gewoon alles open hoor. Ik snap niet dat gehijg om een tweedeling in de samenleving ook erg onwenselijk. Daar naast zijn bepaalde mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen bijvoorbeeld mensen die een stamceltransplantatie hebben gehad. Wat gaan we tegen die mensen zeggen u bent gelukkig van kanker genezen maar u mag de rest van u leven niet meer deel nemen aan de samenleving? Het is gewoon pure discriminatie op die manier.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd en niet bedoeld.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vertel dat tegen Trein. Die wil dat alles dicht blijft totdat iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zich te vaccineren.
Zodra de dreiging op overspoelen van de zorg weg is, mag iedereen het gewoon zelf uit gaan zoekenquote:Op maandag 8 maart 2021 18:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon nu alles opengooien zonder vaccinatiebewijs/testbewijs.
We zitten nu in een situatie dat zaken als festivals, horeca en evenementen niet zonder restricties open kunnen voor iedereen. Maar voor alleen gevaccineerden en mensen die net een negatieve test kunnen overleggen kan dat wel op verantwoorde wijze.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Vorige zomer was een aanzienlijk deel hiervan gewoon open. En dat zonder vaccins.
Die kunnen nu ook gewoon open zonder restricties.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zitten nu in een situatie dat zaken als festivals, horeca en evenementen niet zonder restricties open kunnen voor iedereen. Maar voor alleen gevaccineerden en mensen die net een negatieve test kunnen overleggen kan dat wel op verantwoorde wijze.
En als de risicogroepen gevaccineerd zijn, of een aardig deel ervan, al helemaal.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die kunnen nu ook gewoon open zonder restricties.
Ik kijk op youtubequote:
PerscoGENOTquote:
Niemand is er gebaat bij om de horeca, cultuur en winkels maanden langer gesloten te houden terwijl ze wel op verantwoorde wijze open kunnen.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwa, je mag toch wel verwachten dat de zwakkeren van de samenleving op hun beurt wel wat solidariteit tonen nadat de rest van het land al een jaar verplicht solidair met hun is geweest.
Maar kan de kroeg wel open als de medewerkers nog niet gevaccineerd zijn?quote:Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Horeca is allang blij met opening, hetzij met restricties.quote:Op maandag 8 maart 2021 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zitten nu in een situatie dat zaken als festivals, horeca en evenementen niet zonder restricties open kunnen voor iedereen. Maar voor alleen gevaccineerden en mensen die net een negatieve test kunnen overleggen kan dat wel op verantwoorde wijze.
quote:Op maandag 8 maart 2021 18:58 schreef S95Sedan het volgende:
Benieuwd wat die 2 wappies nu weer voor onzin te vertellen hebben.
Die gaan ze verlengen hoop ikquote:
Ze is niet de molquote:Op maandag 8 maart 2021 18:59 schreef Zipportal het volgende:
Tijd voor de domme vragen van Charlotte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |