Want dat is in het noorden/ zuiden/ oosten een absolute onmogelijkheid?quote:
Als dat je grootste bezwaar is...quote:En laat die koeien maar zitten, daar heb ik er in de omgeving van de randstad al genoeg van gezien.
Dan wordt mijn bankrekening gespekt!quote:Op zondag 7 maart 2021 21:01 schreef Fugue het volgende:
Wat denk je dat er gebeurt als iedereen die een woning zoekt nu naar het noorden komt
Mijn veestapel?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Fugue het volgende:
Dan wordt je veestapel geruimd door een paar beleggers die geld ruiken
Of doordat de nimby's die daar 'lekker landelijk' komen wonen gaan janken over stankoverlastquote:Op zondag 7 maart 2021 21:05 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dan wordt je veestapel geruimd door een paar beleggers die geld ruiken
Nou ja, een absolute onmogelijkheid zou ik niet willen zeggen..maar veel scheelt het niet. Alhoewel Groningen voor mij een hoop werk op zou kunnen leveren, maar dan wel vanuit Utrecht.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is in het noorden/ zuiden/ oosten een absolute onmogelijkheid?
Er zijn er wel wat veel van hè. Als we nou eens een beetje landbouwgrond opofferen? Twee vliegen. Eén klap.quote:[..]
Als dat je grootste bezwaar is...
Die schone lucht en koeien van AchJa gaan dan ook niet heel geweldig samen.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of doordat de nimby's die daar 'lekker landelijk' komen wonen gaan janken over stankoverlast
quote:Op zondag 7 maart 2021 21:09 schreef Isdatzo het volgende:
Die schone lucht en koeien van AchJa gaan dan ook niet heel geweldig samen.
DVHNquote:Inwoners van Drenthe, Groningen en Friesland ademen de schoonste lucht van Nederland, blijkt uit cijfers van het RIVM.
En dan koop je een twee onder een kapper in Franeker voor 175.000 euro en klaar ben je.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:10 schreef Isdatzo het volgende:
@:Fugue baantje gevonden: https://nl.indeed.com/vie(...)o801&from=serp&vjs=3
Dan zakt de bodem nog verder weg?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:01 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als iedereen die een woning zoekt nu naar het noorden komt
Op zondag 7 maart 2021 21:10 schreef Isdatzo het volgende:
Nog best veel geld voor deze gedateerde hut. Daar is de afgelopen 60 jaar niets aan gebeurd.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan koop je een twee onder een kapper in Franeker voor 175.000 euro en klaar ben je.
Als je een kant en klare villa wil ga je maar in Zeeland wonenquote:Op zondag 7 maart 2021 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nog best veel geld voor deze gedateerde hut. Daar is de afgelopen 60 jaar niets aan gebeurd.
In Amsterdam moet zoiets minstens een miljoen kosten volgens isdatzo, Fugue en nog een paar...quote:Op zondag 7 maart 2021 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Nog best veel geld voor deze gedateerde hut. Daar is de afgelopen 60 jaar niets aan gebeurd.
Hoe vind je het dat Mr Potatohead nu genderneutraal isquote:Op zondag 7 maart 2021 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Amsterdam moet zoiets minstens een miljoen kosten volgens isdatzo, Fugue en nog een paar...
Zal niet veel schelen.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Amsterdam moet zoiets minstens een miljoen kosten volgens isdatzo, Fugue en nog een paar...
Gewoon 80 uur werken. In Groningen houden ze van aanpakkers.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:18 schreef Fugue het volgende:
[quote]
Salaris Tussen ¤ 8,- en ¤ 12,-, hoe hoog wordt mijn hypotheek denk je?
Klopt.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Juist!quote:Op zondag 7 maart 2021 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon 80 uur werken. In Groningen houden ze van aanpakkers.
Als je wil luilekkeren blijf je maar in de randstad hoor.
Dat laatste zou ik wel willen maar kan geen woning vinden.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon 80 uur werken. In Groningen houden ze van aanpakkers.
Als je wil luilekkeren blijf je maar in de randstad hoor.
Vorige week is duidelijk geworden hoeveel bloemkolen er in een onderzeeer passen. Heb je daar ook nog een mening over?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:22 schreef Fugue het volgende:
Hoe vind je het dat Mr Potatohead nu genderneutraal is
Hoeveel zijn het er?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vorige week is duidelijk geworden hoeveel bloemkolen er in een onderzeeer passen. Heb je daar ook nog een mening over?
Dit ziet er keurig uit. Denk dat zoiets in de Randstad snel 3 ton ofzo kost.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt.
Het ging over Winsum in Groningen ipv Friesland, hier iets van 130.000 euro.
quote:Op zondag 7 maart 2021 21:28 schreef Fugue het volgende:
Hoeveel zijn het er?
Waarom geef je geen antwoord over Mr Potatohead?
Hoho, er stond nog een vraag voor je open.quote:
ik heb nog geen antwoord op mijn allereerste vraag. Waarom het zo lastig voor je is te erkennen dat we in een woningcrisis zittenquote:Op zondag 7 maart 2021 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Hoho, er stond nog een vraag voor je open.
En ja, dat is gewoon een serieuze vraag.
Uh, wat is de vraag? Ik moet iets gaan erkennen ofzo?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:34 schreef Fugue het volgende:
ik heb nog geen antwoord op mijn allereerste vraag. Waarom het zo lastig voor je is te erkennen dat we in een woningcrisis zitten
Ja precies jaquote:Op zondag 7 maart 2021 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, wat is de vraag? Ik moet iets gaan erkennen ofzo?
Bijvoorbeeld. Dan kunnen we het daarna over oplossingen hebbenquote:Op zondag 7 maart 2021 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, wat is de vraag? Ik moet iets gaan erkennen ofzo?
Hoe is dat, het verschil niet kennen tussen een mening en een feit?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is de vraag? Ik moet het eens worden met jouw mening ofzo?
Erken jij eerst maar eens dat BLM/ANTIFA een club rellend tuig is... Dan praten we verder.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
Bijvoorbeeld. Dan kunnen we het daarna over oplossingen hebben.
Ha! Gooi er nog maar 1 of 2 ton bovenop hoor...quote:Op zondag 7 maart 2021 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit ziet er keurig uit. Denk dat zoiets in de Randstad snel 3 ton ofzo kost.
In 1980 en in 2008 hadden we een woningcrisis, dat is een feit ja.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:39 schreef Fugue het volgende:
Hoe is dat, het verschil niet kennen tussen een mening en een feit?
Mostly peaceful (de BLM-beweging in elk geval, en antifa is heel wat anders), volgens alle beschikbare gegevens. Heb jij data waaruit iets anders volgt?quote:Op zondag 7 maart 2021 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Erken jij eerst maar eens dat BLM/ANTIFA een club rellend tuig is... Dan praten we verder.
quote:Op zondag 7 maart 2021 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Mostly peaceful (de BLM-beweging in elk geval, en antifa is heel wat anders), volgens alle beschikbare gegevens. Heb jij data waaruit iets anders volgt?
Vast een heel representatief beeld van de vele duizenden demonstraties. Het houdt je wel bezig hè?quote:
Even hoor, er is mij nergens een vraag gesteld, ik moest in het vorige deel maar beamen dat de woningmarkt "totaal verknipt is" omdat madame @Fugue van mening is dat het zo is. Ik heb daar het volgende op geantwoord:quote:Op zondag 7 maart 2021 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
Maar de, volgens jou, niet-bestaande woningcrisis is zeker ook de schuld van 'antifa'? Die schimmenstrijd van jou neemt wel enge vormen aan hoor!
Waar vervolgens weer een verhaal op terug komt dat het "in de provincie" dus ook zo moet zijn terwijl dat dus niet het geval is.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:43 schreef AchJa het volgende:
Dat is al meer dan 40 jaar het geval. Men doet net alsof het iets is van de laatste jaren maar de liberalisering van de huurmarkt leidt terug naar de periode Lubbers in de jaren '80.
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 18:48 schreef Fugue het volgende:
Dus je erkent dat er een probleem is? Waarom doe je dan alsof je in de provincie zo aan een huis komt?
Dus jullie kunnen nu heel erg bijdehand gaan lopen doen maar ik heb gewoon antwoord gegeven. Dat het niet in jullie kraam te pas komt kan ik verder weinig aan doen. Vervolgens wordt er wat heen en weer getrold (en ja ik ben daar ook niet vies van) en stel ik gewoon een serieuze vraag mbt de afschaffing van de HRA, daar komt geen antwoord op. Ik post een grafiek mbt de financieringslast van starters waar je heel duidelijk de veel grotere stijging in de vier grote steden terugziet en het ook duidelijk is dat we nu op ongeveer een niveau zitten van twintig jaar geleden... Dus bespaar me dat gezeik dat het nu allemaal vele malen slechter is, het is niet slechter dan 15 of 40 jaar geleden. Over 20 jaar heb je een nieuwe generatie Fokkers die lopen te kankeren en dan zeggen jullie ook terecht dat het in 2020 niet veel beter was. Het "probleem" (tussen aanhalingstekens ja) was is en blijft bestaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 19:03 schreef AchJa het volgende:
Omdat het hier idd geen enkel probleem is. Als jij 175.000 euro los kunt troggelen van de bank heb je morgen een hut.
Je bent het er niet mee eens, dat mag. Net zoals ik het niet met jullie eens ben. Maar dat kan natuurlijk niet bestaan.quote:Op zondag 7 maart 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
Vast een heel representatief beeld van de vele duizenden demonstraties. Het houdt je wel bezig hè?
Ik heb in het vorige deel een aflevering van Zembla uit 2005 gepost, ook daar komen de grondspeculanten in ruime mate aan bod. En dan heb je het dus over dik 15 jaar geleden... Een halve hypotheek periode...quote:Op zondag 7 maart 2021 22:15 schreef raptorix het volgende:
Ironisch genoeg heeft de overheid deze eigen crisis gemaakt en profiteert er ook nog het meeste van, het is te gek voor woorden dat de grond van je huis nog meer waard is dan het huis wat er op staat, in Amsterdam beseffen ze dat nu ook en mag je door een door hun gecreëerd probleem nog eens extra aftikken voor de prijs. Persoonlijk ben ik redelijk spekkoper omdat toen ik mijn woning kocht de erfpacht tot 2054 is afgekocht, maar genoeg mensen die hier nu enorm door in problemen komen.
Tja, niemand ontkent dat de huizenprijzen primair het resultaat zijn van een samenspel tussen de financieringsruimte en het woningtekort, en dat je bij een lagere rente een stijging zal zien in de huizenprijzen zonder dat dat per se invloed hoeft te hebben op de maandlasten (maar wel een risico vormt bij dalende huizenprijzen). Wat nu ook meespeelt is dat huizen duurder worden omdat vastgoed een van de meest 'duurzame' en renderende investeringen is. En dat is een probleem.quote:Op zondag 7 maart 2021 22:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor, er is mij nergens een vraag gesteld, ik moest in het vorige deel maar beamen dat de woningmarkt "totaal verknipt is" omdat madame @:Fugue van mening is dat het zo is. Ik heb daar het volgende op geantwoord:
[..]
Waar vervolgens weer een verhaal op terug komt dat het "in de provincie" dus ook zo moet zijn terwijl dat dus niet het geval is.
[..]
[..]
Dus jullie kunnen nu heel erg bijdehand gaan lopen doen maar ik heb gewoon antwoord gegeven. Dat het niet in jullie kraam te pas komt kan ik verder weinig aan doen. Vervolgens wordt er wat heen en weer getrold (en ja ik ben daar ook niet vies van) en stel ik gewoon een serieuze vraag mbt de afschaffing van de HRA, daar komt geen antwoord op. Ik post een grafiek mbt de financieringslast van starters waar je heel duidelijk de veel grotere stijging in de vier grote steden terugziet en het ook duidelijk is dat we nu op ongeveer een niveau zitten van twintig jaar geleden... Dus bespaar me dat gezeik dat het nu allemaal vele malen slechter is, het is niet slechter dan 15 of 40 jaar geleden. Over 20 jaar heb je een nieuwe generatie Fokkers die lopen te kankeren en dan zeggen jullie ook terecht dat het in 2020 niet veel beter was. Het "probleem" (tussen aanhalingstekens ja) was is en blijft bestaan.
Dan heb je een behoorlijke plaat voor je kopquote:Op zondag 7 maart 2021 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hebben het met ons allen minstens tien keer beter dan in de zeventiger jaren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |