Ook in Friesland betaal je gewoon 800 euro voor een woning hoor.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:30 schreef tfors het volgende:
[..]
Iedereen wil blijkbaar graag in een grote stad wonen. In een grote stad is beperkte ruimte, dus niet iedereen kán er wonen. Dan importeren we ook nog buitenlanders in grote getale die alle gemeentes pro rate moeten opnemen, dus wat wil je dan? Loten wie in de grote stad mag wonen?
Uiteraard zou het beste zijn om gewoon minder vlees en zuivel te eten zodat we boeren kunnen uitkopen en daar kunnen bouwen, maar dat is een andere discussie.
Zorgen voor minder mensen. Het stoppen met importeren van buitenlanders zou al een goeie stap zijn. Maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:30 schreef tfors het volgende:
[..]
Iedereen wil blijkbaar graag in een grote stad wonen. In een grote stad is beperkte ruimte, dus niet iedereen kán er wonen. Dan importeren we ook nog buitenlanders in grote getale die alle gemeentes pro rate moeten opnemen, dus wat wil je dan? Loten wie in de grote stad mag wonen?
Uiteraard zou het beste zijn om gewoon minder vlees en zuivel te eten zodat we boeren kunnen uitkopen en daar kunnen bouwen, maar dat is een andere discussie.
En worden er dusdanige inkomenseisen gesteld waardoor ook daar gat tussen wal en schip alleen maar groter wordt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ook in Friesland betaal je gewoon 800 euro voor een woning hoor.
Ja, maar dan heb je er wel 1 met een tuin voor en achter en een schuur en die hoef je niet te delen met de buurman... Ergo, een normale hut.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:34 schreef datismijnmening het volgende:
Ook in Friesland betaal je gewoon 800 euro voor een woning hoor.
Jup. 4,5 keer de huur als maandinkomen. Weinig starters of alleen staande die zich dat kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:36 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
En worden er dusdanige inkomenseisen gesteld waardoor ook daar gat tussen wal en schip alleen maar groter wordt.
Een crisis die al 40 jaar niet effectief wordt aangepakt. What could possibly go wrong?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:35 schreef Fugue het volgende:
Nog even wachten op de dooddoener; millennials denken maar dat alles ze komt aanwaaien maar 40 jaar geleden was het ook al crisis op de woningmarkt
Dus dat betekend dat er geen appartementen gebouwd mogen worden voor mensen die zo'n concept wel zien zitten?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Dat mensen genoegen nemen met een dak boven hun hoofd, omdat dat beter is dan dakloos raken maakt niet dat er geen probleem is.
Welke oplossing stel je voor?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:37 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Een crisis die al 40 jaar niet effectief wordt aangepakt. What could possibly go wrong?
Stopzetten van de massaimmigratiequote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Welke oplossing stel je voor?
quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:37 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Een crisis die al 40 jaar niet effectief wordt aangepakt. What could possibly go wrong?
Dan ga ik echt ballistic.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar serieus, wat is hiervoor de oplossing voor zowel de korte als de lange termijn volgens jullie? Je kunt moeilijk tegen mensen zeggen die een huis van 400k gekocht hebben dat het vanaf 1 januari 2022 nog maar 200k waard is omdat de huizenprijzen eerlijker moeten zijn.
Altijd eerst de kraan dicht doen voor je gaat dweilen!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:44 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dat lost het probleem inderdaad direct op. Wat een fantastisch idee
Duurzaam bouwen, bouwen, bouwen en dan met name sociale huur en middenklassequote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik moet aan zoveel dingen meebetalen. Het per direct afschaffen heeft natuurlijk ook weer gevolgen voor "de middenklasse, er zijn mensen die dat simpelweg "nodig" hebben op dit moment om hun huis te kunnen betalen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:54 schreef Fugue het volgende:
En als we dan toch bezig zijn per direct weg met de HRA.![]()
Waarom moet ik meebetalen aan iemands bezit
Was een reactie vooruitlopend op dergelijke dooddoeners die nog voorbij gaan komen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is 1 klein deel van de oplossing, want zelfs bij een volledig effectieve uitvoering daarvan zijn er nog altijd veel te weinig woningen in verhouding tot de woonbehoefte.quote:
Ja prima idee! Dan ook graag stoppen met de huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag en alle andere toeslagen. Waarom moet ik meebetalen aan iemands huurwoning, zorgkosten en kinderen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:54 schreef Fugue het volgende:
En als we dan toch bezig zijn per direct weg met de HRA.![]()
Waarom moet ik meebetalen aan iemands bezit
Maak ik allemaal geen gebruik van dus wat mij betreft ook primaquote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:00 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Ja prima idee! Dan ook graag stoppen met de huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag en alle andere toeslagen. Waarom moet ik meebetalen aan iemands huurwoning, zorgkosten en kinderen?
Dan wil ik graag een lijstje van dingen waar jij gebruik van maakt waar de gemeenschap voor betaald.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 16:02 schreef Fugue het volgende:
[..]
Maak ik allemaal geen gebruik van dus wat mij betreft ook prima
Het toeslagenstelsel is toch allemaal zo’n succes gebleken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |