abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198355953
Schandelijk.

Aan de andere kant, wel "mooi" om te zien dat dit soort partijen toch nog af en toe met voorstellen komen die eraan herinneren waar ze in beginsel voor staan, een mooie reminder waarom je er niet op moet stemmen.
pi_198355963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook aangaf dat ik dit van 2 kanten kan bekijken, ik denk alleen uiteindelijk dat wat dit betreft ik het met ze eens ben als ik voor mijzelf alle zaken afweeg. Het is dus niet zo dat ik zeg van 'jullie hebben ongelijk ermee dat jullie hun idee belachelijk vinden'.

Dat gezegd hebbende, een abortus kan nogal een grote impact hebben, het is geen kleine beslissing.
De vrouwen die verkracht zijn zijn vaak logischerwijs geestelijk niet geheel zoals ze normaal gesproken zouden zijn. In dat soort emotionele momenten worden wel vaker drastische keuzes gemaakt door mensen.

In dit geval gaat het om het doden van je eigen kindje. Ja de vader is een smeerlap, maar je kan alsnog net zo goed er spijt van krijgen als je abortus pleegt omdat je de vader haat terwijl je wel graag een kindje zou willen. Een bedenktijd van 5 dagen lijkt me niet onredelijk, kan je wellicht met mensen erover praten, in een zekere mate alles heroverwegen zodat de kans ook kleiner is dat je later spijt hebt van je beslissing.

Hiertegenover staat inderdaad dat je dan die 5 dagen iets in je hebt wat je eigenlijk niet in je wil hebben. Als je dat al zeker weet vanaf het begin dan is het inderdaad naar dat je 5 dagen moet wachten. Zelf vind ik het belangrijker dat mensen in ieder geval een (verplichte) tijd hebben gehad om hun eigen beslissing te nemen in plaats van vanuit emotie over zoiets wat bij veel vrouwen als zeer ingrijpend wordt ervaren.
Er is geen kind op dat moment. Een hoopje cellen wat totaal niet lijkt op een baby.

Die idioot die die uitspraak heeft gedaan zou graag willen dat het nog 1950 is geloof ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198355975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Er is geen kind op dat moment. Een hoopje cellen wat totaal niet lijkt op een baby.

Die idioot die die uitspraak heeft gedaan zou graag willen dat het nog 1950 is geloof ik.
Daar denken vrouwen zelf toch echt wel anders over soms
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
pi_198355987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:21 schreef Gebruikersnaam_7 het volgende:

[..]

Retard is een onschuldig kind in stukken snijden.

[ afbeelding ]
Ik zou als ik jou was het schoolgeld gaan terug vragen. :')
Denken dat een baby er zo uit ziet na een verkrachting. Klapjostie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:58:42 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198355996
quote:

[..]

In dit geval gaat het om het doden van je eigen kindje.
Alsof je er jaren naar uit hebt gekeken om zo zwanger te raken en de babykamer al behangen is...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 14:58:47 #31
408813 crew  trein2000
pi_198355998
Ze pleitten niet tegen abortus hè? Ze stellen voor de verplichte bedenktijd te handhaven. Ik denk dat ik daar ook voor ben. Het is nogal iets natuurlijk.

Wel zou ik er voor zijn dat de arts de ruimte krijgt om in individuele gevallen een uitzondering te maken als dat naar zijn oordeel noodzakelijk is in het keer van het welzijn van de vrouw.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198356006
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:57 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Daar zeg je het goed, soms. De meerderheid dus niet. En die zadel je op met een nog groter trauma dan de verkrachting zelf. Namelijk het nog langer dragen van de "baby" van de verkrachter.
Lijkt mij echt wenselijk voor de betreffende dame. *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:59:45 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198356010
quote:

[..]

Ja, de vrouwen die uit naam van hun religie of van hun echtgenoot niet zelf na mogen denken...
pi_198356019
Zoals ik al aangaf objectief vanuit een derde persoon denken is moeilijk voor veel mensen
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:02:21 #35
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198356051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:00 schreef phoenyx het volgende:
Zoals ik al aangaf objectief vanuit een derde persoon denken is moeilijk voor veel mensen
Nee, dat is op zich niet zo moeilijk.
En als je in zo'n situatie echt geen abortus wilt, prima.
Maar om iemand in een dergelijke situatie te verplichten om 5 dagen te wachten is van voor Christus...
pi_198356064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:00 schreef phoenyx het volgende:
Zolang jij het niet aan den lijve hebt ondervonden kan je er totaal geen voorstelling van maken.

Ik al helemaal niet als man zijnde, dus vind ik dat vrouwen die verkracht zijn en meteen van dat klompje cellen al willen, dat meteen geregeld moet kunnen worden.
Baas over eigen lichaam, en niet een of andere CU'er die pro-life is.
pi_198356083
Dit is de reden waarom ik alleen vrouwelijke Christenunie-stemmers verkracht. En wel 5 dagen wachten he.
Lewis Hamilton wint elke Grand Prix als Max Verstappen hem voorbij laat, denk ik.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:05:48 #38
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_198356115
quote:

[..]

Vrouwen die van mening zijn dat ze een kind doden (als ze 4 weken zwanger zijn, want dan komen ze er vaak achter) die zullen vast geen abortus willen plegen. Vrouwen die dat wel willen moeten dat gewoon kunnen doen.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_198356213
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:05 schreef ZarB het volgende:

[..]

Vrouwen die van mening zijn dat ze een kind doden (als ze 4 weken zwanger zijn, want dan komen ze er vaak achter) die zullen vast geen abortus willen plegen. Vrouwen die dat wel willen moeten dat gewoon kunnen doen.
Maar je kan het gewoon doen. Na 5 dagen. Als je een beetje hebt kunnen verwerken (zover dat mogelijk is, maar 5 dagen is in ieder geval wat anders dan 1 dag) wat je is overkomen zodat je later niet alsnog spijt krijgt.. Die meiden die erachter komen na 4 weken hebben ook nog gewoon weken om het te regelen en er wat over na te denken. Maar iemand die juist geestelijk in sterke mate aangetast is moet wel direct kunnen krijgen wat ze willen op dat moment?
pi_198356268
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zolang jij het niet aan den lijve hebt ondervonden kan je er totaal geen voorstelling van maken.

Ik al helemaal niet als man zijnde, dus vind ik dat vrouwen die verkracht zijn en meteen van dat klompje cellen al willen, dat meteen geregeld moet kunnen worden.
Baas over eigen lichaam, en niet een of andere CU'er die pro-life is.
Je hoeft niet alles in het leven mee te maken om het enigszins te begrijpen. Maar jij zegt gewoon hier dat iemand die geestelijk instabiel is gewoon een drastische keuze moet kunnen maken en doorvoeren. Alle personen die later spijt krijgen of überhaupt blij zouden zijn geweest met wat extra bedenktijd zet je aan de kant onder het mom van 'ik begrijp het niet'. Dat is niet goed doordacht, dat zie jij zelf ook nog wel in als iemand je het zo vertelt (een tijdje later, een beetje informatie, praten met iemand, tijd om erover na te denken etc. Zie je, dat kan best wel invloed hebben).
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:15:05 #41
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_198356291
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Maar je kan het gewoon doen. Na 5 dagen. Als je een beetje hebt kunnen verwerken (zover dat mogelijk is, maar 5 dagen is in ieder geval wat anders dan 1 dag) wat je is overkomen zodat je later niet alsnog spijt krijgt.. Die meiden die erachter komen na 4 weken hebben ook nog gewoon weken om het te regelen en er wat over na te denken. Maar iemand die juist geestelijk in sterke mate aangetast is moet wel direct kunnen krijgen wat ze willen op dat moment?
Het is niet dat ze er 24 uur na de verkrachting al achterkomen he? Dus het lijkt mij juist een vreselijke hel dat je weken na de gebeurtenis misschien weer een beetje kunt slapen en dat je er dan achterkomt dat je zwanger bent. En de redenen dat die gristenen de bedenktijd willen is omdat ze pro-life zijn en vinden dat alles, hoe ongewenst het ook is, geboren moet worden. Jouw redenatie snap ik wel, dat je in emotionele toestand misschien niet helder kunt beslissen en daardoor later misschien nog een extra klap krijgt, maar dat is een ander argument dan van die gestoorde gelovigen.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_198356299
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Een verkrachting kunnen verwerken na 5 dagen?? :')
Serieus? Ben jij woordvoerder van de CU of SGP?
Ik heb werkelijk nog nooit zulke stompzinnige dingen zien posten na 20 jaar op FOK!.
Volslagen idioot. En dat is ook meteen het laatste wat ik hier in dit topic post.

Ik hoop echt dat de vrouwen bij wie het overkomen is, meteen hulp hebben gekregen en alles van de dader hebben kunnen laten verwijderen zodat het heelproces goed kan beginnen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:18:04 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198356356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:14 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Je hoeft niet alles in het leven mee te maken om het enigszins te begrijpen. Maar jij zegt gewoon hier dat iemand die geestelijk instabiel is gewoon een drastische keuze moet kunnen maken en doorvoeren. Alle personen die later spijt krijgen of überhaupt blij zouden zijn geweest met wat extra denktijd zet je aan de kant onder het mom van 'ik begrijp het niet'. Dat is niet goed doordacht, dat zie jij zelf ook nog wel in als iemand je het zo vertelt (een tijdje later, een beetje informatie, praten met iemand, tijd om erover na te denken etc. Zie je, dat kan best wel invloed hebben).
Voor de verkrachting was zo'n persoon in 99 van de 100 gevallen helemaal niet geestelijk instabiel.
Iets met oorzaak en gevolg.
Het gaat om de verplichting om 5 dagen te moeten wachten, laat iedereen dat lekker zelf beslissen...
pi_198356368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Een verkrachting kunnen verwerken na 5 dagen?? :')
Serieus? Ben jij woordvoerder van de CU of SGP?
Ik heb werkelijk nog nooit zulke stompzinnige dingen zien posten na 20 jaar op FOK!.
Volslagen idioot. En dat is ook meteen het laatste wat ik hier in dit topic post.

Ik hoop echt dat de vrouwen bij wie het overkomen is, meteen hulp hebben gekregen en alles van de dader hebben kunnen laten verwijderen zodat het heelproces goed kan beginnen.
Daarom zeg ik 'een beetje' en 'zover dat mogelijk is' en dat het beter is dan 1 dag. Ik denk zelf dat je een beetje vanuit emotie zit te typen. Word maar even rustig en de volgende keer ga je misschien wat meer inhoudelijk reageren in plaats van vooral maar te schelden en te melden hoe dom andere meningen dan die van jou wel niet zijn
pi_198356415
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Voor de verkrachting was zo'n persoon in 99 van de 100 gevallen helemaal niet geestelijk instabiel.
Iets met oorzaak en gevolg.
Het gaat om de verplichting om 5 dagen te moeten wachten, laat iedereen dat lekker zelf beslissen...
Ja.. ik snap niet wat je hier nou mee wil zeggen.. Als ik geestelijk stabiel was voor een bepaalde situatie (99 van de 100), na een bepaalde situatie helemaal aan de grond zit en zelfmoord wil plegen. Dan is het toch beter om eerst een bedenkperiode te gunnen omdat je juist weet dat ik op dat moment niet meer ben zoals ik daarvoor was. Zo kijk ik ook naar deze situatie. Laten we mensen niet op impuls (mogelijk) verkeerde beslissingen laten nemen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:33:25 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198356649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:21 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja.. ik snap niet wat je hier nou mee wil zeggen.. Als ik geestelijk stabiel was voor een bepaalde situatie (99 van de 100), na een bepaalde situatie helemaal aan de grond zit en zelfmoord wil plegen. Dan is het toch beter om eerst een bedenkperiode te gunnen omdat je juist weet dat ik op dat moment niet meer ben zoals ik daarvoor was. Zo kijk ik ook naar deze situatie. Laten we mensen niet op impuls (mogelijk) verkeerde beslissingen laten nemen.
Het is toch niet "gunnen"? Het is een verplichting. En daartegenover stellen wij, de tegenstanders, geen enkele verplichting om te aborteren, alleen keuzevrijheid.

Het zou toch ook raar zijn als je slachtoffers van een verkrachting een verplicht moratorium van 5 dagen oplegde voordat ze aangifte konden doen omdat dat ook weleens psychologisch ingrijpende gevolgen zou kunnen hebben? Waarom bij deze kwestie dan wel?

In mijn ogen geef je hiermee ook een signaal af dat het eigenlijk best een slecht idee is en zadel je iemand alsnog op met twijfel en schuldgevoelens, zeker als ze niet zo heel sterk in haar schoenen staat.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:33:42 #47
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198356657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:21 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat van die 99/100 heeft te maken met een praktijksituatie die ik helaas van dichtbij meegemaakt heb en waarom ik ook zo fel ben in deze kwestie. Geloof me, dat was geen fijne situatie, zeker niet voor de persoon in kwestie, die voor het voorval een prima leven had. Daarna niet meer...

Iemand een bedenkperiode gunnen is iets anders dan iemand daartoe verplichten.
Daar gaat het om...

Maar goed, ieder z'n beleving/ervaring/mening.
Ik was al geen fan van religieuze clubjes, dit issue bevestigt weer waarom...
pi_198356719
De enige reden dat ze dit willen is omdat ze tegen abortus zijn. Het interesseert ze geen reet of ze de verkrachte vrouw behoeden van een 'vreselijke misstap' als ze vijf dagen moet wachten. Hypocriete klootzakken zijn het.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:38:07 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198356751
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:09 schreef RAVW het volgende:
dat gaat nog leuk worden :-) nu word 9 van de 10 man al gelijk als verkrachter veroordeelt zonder dat dar bewijs van is.
als een vrouw maar zegt ik heb nooit toestemming gegeven dan is het al genoeg

Maar dat is een ander verhaal ...maar die bedenktijd vind ik op zicht wel een beetje vreemd
Ik had eerder een ouderschapsbewijs willen zien , nu is het als je een voertuig wil besturen moet je je gaan bewijzen , maar als je voor de grootste verantwoording die er bestaat , kinderen krijgen , daar hoef je niets voor te bewijzen en mag je gewoon een kind nemen als je dat wil , maar owee als je een auto wil besturen of en andere voertuig
dus ik zou veel meer willen zien dat zo wel de dames als man eerst kunnen bewijzen goed voorzichzelf kunnen zorgen omdan vervolgens een ouderschap opleiding te doen om te weten en te leren wat er gaat komen en wat te doen als je een kind krijgt , en welke kosten en nadelen daar bij komen kijken

nog te veel dames die zich zelf niet kunnen onderhouden lopen nu gewoon met kinderen rond
zo lang je zelf niet stabiel bent vind ik het niet geoorlooft om aan kinderen te beginnen , zelf voor een rijbewijs moet je tegenwoordig ook al een stabiel zijn en een goed inzicht hebben anders kom je niet door de keuring heen

nee die bedenktijd mag van mij wel weggelaten worden
maar iets meer doen voordat de dames zwanger raken vind ik wel nodig
Ook de man moet daar in mee genomen worden ..... ja dames ga eerst maar zorgen dat je een relatie langer vast kunt houden dan een paar maanden , en niet bij elk ongewild iets met een andere vent ervandoor gaan omdat je het al weer zat bent , een kind kan je ook niet zo in een afval bak gooien als het je niet aan staat ......
Alhoewel daar denken ze tegenwoordig wel anders over
:')
Omnibus in omnibus.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:39:49 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198356772
quote:

[..]

Nou ja laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook aangaf dat ik dit van 2 kanten kan bekijken, ik denk alleen uiteindelijk dat wat dit betreft ik het met ze eens ben als ik voor mijzelf alle zaken afweeg. Het is dus niet zo dat ik zeg van 'jullie hebben ongelijk ermee dat jullie hun idee belachelijk vinden'.

Dat gezegd hebbende, een abortus kan nogal een grote impact hebben, het is geen kleine beslissing.
De vrouwen die verkracht zijn zijn vaak logischerwijs geestelijk niet geheel zoals ze normaal gesproken zouden zijn. In dat soort emotionele momenten worden wel vaker drastische keuzes gemaakt door mensen.

In dit geval gaat het om het doden van je eigen kindje. Ja de vader is een smeerlap, maar je kan alsnog net zo goed er spijt van krijgen als je abortus pleegt omdat je de vader haat terwijl je wel graag een kindje zou willen. Een bedenktijd van 5 dagen lijkt me niet onredelijk, kan je wellicht met mensen erover praten, in een zekere mate alles heroverwegen zodat de kans ook kleiner is dat je later spijt hebt van je beslissing.

Hiertegenover staat inderdaad dat je dan die 5 dagen iets in je hebt wat je eigenlijk niet in je wil hebben. Als je dat al zeker weet vanaf het begin dan is het inderdaad naar dat je 5 dagen moet wachten. Zelf vind ik het belangrijker dat mensen in ieder geval een (verplichte) tijd hebben gehad om hun eigen beslissing te nemen in plaats van vanuit emotie over zoiets wat bij veel vrouwen als zeer ingrijpend wordt ervaren.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')