abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198313106
Mijn vader heeft een brief ontvangen van incassobureau Vesting Finance, het zou gaan om een schuld van 574,32 euro. Er zou 460 euro afbetaald zijn. en de rente zou 586,13 bedragen totaal moet er dus 700,45 euro betaald worden, daarbij is de rente hoger dan de hoofdsom zelf, minus 460 euro zou het een extreem oude schuld moeten zijn als we van de 16% rente uitgaan op jaarbasis.

Mijn vader weet niets van een bestelling bij Neckermann en kan deze schuld in zijn geheel niet plaatsen, deze schuld is tevens ruimschoots verjaart mocht het wel zo zijn, maar dat wordt betwist.

Bij een consumentenkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaar. Aangezien hij nooit eerder aanmaningen heeft ontvangen kan dit op geen enkele manier gestuit worden.

Toen mijn vader vesting finance wilde bellen kreeg hij de melding dat dit telefoonnummer van vesting finance door zijn provider geblokkeerd was omdat het oplichters zijn, echter kon ik ze wel bellen en het is wel degelijk een bestaand incassobureau wat ik wel heel bijzonder vind. De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.

Neckermann is sinds 2020 failliet gegaan en vesting finance heeft een heel bestand opgekocht van oude stoffige schulden waarvan vele betwist worden en niet onderbouwt waarvan sommige zelfs tientallen jaren oud zijn dus ook ruimschoots verjaart.

Daarnaast vraag ik mij af of Neckermann zelf wel alle gedupeerden heeft terugbetaald die een bestelling hebben gedaan en nooit hebben ontvangen door het faillissement van Neckermann.

Ook in dit specifieke geval is er niets onderbouwt, geen product omschrijving of datum, geen specificatie van de renteopbouw. Tevens wordt de leugen gebruikt dat er meerdere aanmaningen zijn verstuurd en hier kan geen bewijs van worden aangeleverd.

Kortom, zo op het eerste gezicht een malafide incassobureau.

In coronatijd is dit wel schandalig dat ze gaan lopen leuren met ruimschoots verjaarde schulden die ze alleen nog kunnen innen door onwetendheid van de klant, en ze inspelen op hun angsten. Dat dit soort bedrijven gewoon actief kunnen blijven is wel opmerkelijk.
pi_198313268
Op basis van wat betwisten ze verjaring?

Maar gewoon reageren met, ik zie je wel in de rechtszaal, laat daar maar je bewijs zien.

Hoor je niks meer van.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 07:35:49 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198313681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 02:24 schreef hoedenderand het volgende:
Mijn vader heeft een brief ontvangen van incassobureau Vesting Finance, het zou gaan om een schuld van 574,32 euro. Er zou 460 euro afbetaald zijn. en de rente zou 586,13 bedragen totaal moet er dus 700,45 euro betaald worden, daarbij is de rente hoger dan de hoofdsom zelf, minus 460 euro zou het een extreem oude schuld moeten zijn als we van de 16% rente uitgaan op jaarbasis.

Mijn vader weet niets van een bestelling bij Neckermann en kan deze schuld in zijn geheel niet plaatsen, deze schuld is tevens ruimschoots verjaart mocht het wel zo zijn, maar dat wordt betwist.

Bij een consumentenkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaar. Aangezien hij nooit eerder aanmaningen heeft ontvangen kan dit op geen enkele manier gestuit worden.

Toen mijn vader vesting finance wilde bellen kreeg hij de melding dat dit telefoonnummer van vesting finance door zijn provider geblokkeerd was omdat het oplichters zijn, echter kon ik ze wel bellen en het is wel degelijk een bestaand incassobureau wat ik wel heel bijzonder vind. De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.

Neckermann is sinds 2020 failliet gegaan en vesting finance heeft een heel bestand opgekocht van oude stoffige schulden waarvan vele betwist worden en niet onderbouwt waarvan sommige zelfs tientallen jaren oud zijn dus ook ruimschoots verjaart.

Daarnaast vraag ik mij af of Neckermann zelf wel alle gedupeerden heeft terugbetaald die een bestelling hebben gedaan en nooit hebben ontvangen door het faillissement van Neckermann.

Ook in dit specifieke geval is er niets onderbouwt, geen product omschrijving of datum, geen specificatie van de renteopbouw. Tevens wordt de leugen gebruikt dat er meerdere aanmaningen zijn verstuurd en hier kan geen bewijs van worden aangeleverd.

Kortom, zo op het eerste gezicht een malafide incassobureau.

In coronatijd is dit wel schandalig dat ze gaan lopen leuren met ruimschoots verjaarde schulden die ze alleen nog kunnen innen door onwetendheid van de klant, en ze inspelen op hun angsten. Dat dit soort bedrijven gewoon actief kunnen blijven is wel opmerkelijk.
Wat erg schandalig etcetera etcetera. Maar daar win je het niet mee, het gaat om feiten.
Betwisten, vraag onderliggende stukken van wanneer iets besteld is. Is dit er niet dan is er geen onderliggend bewijs en kan een rechter het ook niet gaan beoordelen.
Sowieso niet bellen. Alles schriftelijk voeren. Daarmee kan je dossieropbouw doen.

Vestiging Finance is gewoon een bestaand kantoor waar ik vaak mee heb moeten bellen toen ik werkte in de financiele hulpverlening.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198314909
quote:
De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.
Heb je de authenticiteit van de brief telefonisch geverifieerd? En dan bedoel ik via een nummer van https://www.vestingfinance.nl/nl/contact, niet perse het nummer uit de brief?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198315109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:35 schreef Rene het volgende:

[..]

Wat erg schandalig etcetera etcetera. Maar daar win je het niet mee, het gaat om feiten.
Betwisten, vraag onderliggende stukken van wanneer iets besteld is. Is dit er niet dan is er geen onderliggend bewijs en kan een rechter het ook niet gaan beoordelen.
Sowieso niet bellen. Alles schriftelijk voeren. Daarmee kan je dossieropbouw doen.

Vestiging Finance is gewoon een bestaand kantoor waar ik vaak mee heb moeten bellen toen ik werkte in de financiele hulpverlening.
Heb ik gedaan, heb alle informatie opgevraagd.

Maar, het is ook gewoon echt schandalig, een rondje surfen op internet en je ziet veel vergelijkbare zaken.
pi_198315119
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je de authenticiteit van de brief telefonisch geverifieerd? En dan bedoel ik via een nummer van https://www.vestingfinance.nl/nl/contact, niet perse het nummer uit de brief?
Ja, maar ze hebben vrijwel geen antwoorden, ze kunnen niet vertellen waar het om gaat.
pi_198315124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 04:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maar gewoon reageren met, ik zie je wel in de rechtszaal, laat daar maar je bewijs zien.

Hoor je niks meer van.
klopt, ook gedaan. is de enige oplossing.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:54:19 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198315134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:35 schreef Rene het volgende:

[..]

Dit inderdaad. De deurwaarder moet documenten van de originele vordering kunnen overleggen en wanneer het verjaard zou kunnen zijn ook bewijs van stuiting. Deze zou Vestiging Finance je moeten aanleveren.
Vesting Finance is wel een bekende speler in de incasso/deurwaardersbranche.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:03 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_198315405
quote:
Dat mag je je afvragen, maar of dat zo is doet niet ter zake in jouw casus.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:28:32 #10
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198315563
Ooit in mijn werk iets soortgelijks gehad. Een ander deurwaarderskantoor waar ik wel zaken mee deed adviseerde nergens op te reageren alle brieven bewaren en hij wilde wel met mij mee naar de rechtbank. Inderdaad nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gek te maken.
Aan de hand van de referenties in de brief moet Vesting Finance jou toch kunnen helpen zo niet is alles fake
pi_198315666
Vesting is wel een valide naam in de sector ik heb er aandelen in, dus graag betalen ;). Ze kopen inderdaad de ramsjvorderingen op tegen een paar cent op de euro. Als alles wat je verder vertelt klopt, verder gewoon negeren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_198316028
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:53 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben vrijwel geen antwoorden, ze kunnen niet vertellen waar het om gaat.
Oke, maar de brief is écht; dan kun je niet niets doen. Helaas.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198316141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Oke, maar de brief is écht; dan kun je niet niets doen. Helaas.
Ik neem aan dat je sarcastisch bent.
pi_198316208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:28 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ooit in mijn werk iets soortgelijks gehad. Een ander deurwaarderskantoor waar ik wel zaken mee deed adviseerde nergens op te reageren alle brieven bewaren en hij wilde wel met mij mee naar de rechtbank. Inderdaad nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gek te maken.
Aan de hand van de referenties in de brief moet Vesting Finance jou toch kunnen helpen zo niet is alles fake
Ze hadden deze casus wel in het dossier staan, echter hadden ze geen informatie over de aankoop, product omschrijving, datum, rente opbouw, specificatie. Ze hadden alleen een bedrag en een buitenproportionele renteopbouw.
pi_198316249
quote:
12s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:33 schreef nostra het volgende:
Vesting is wel een valide naam in de sector ik heb er aandelen in, dus graag betalen ;). Ze kopen inderdaad de ramsjvorderingen op tegen een paar cent op de euro. Als alles wat je verder vertelt klopt, verder gewoon negeren.
Ze kopen dus verjaarde schulden op en proberen deze alsnog te incasseren. Wat een schrapers. Er zit dus handel in, alleen weten de meeste mensen niets over de rekening die ze pardoes gepresenteerd krijgen, misschien verzinnen ze ook wel lukraak bedragen ondanks dat het een valide onderneming is.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 11:18:58 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_198316311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:14 schreef hoedenderand het volgende:
alleen weten de meeste mensen niets over de rekening die ze pardoes gepresenteerd krijgen, misschien verzinnen ze ook wel lukraak bedragen ondanks dat het een valide onderneming is.
Aannames, aannames. Ook dit doet niet ter zake in jouw casus. Hou het bij de feiten.
pi_198316469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Aannames, aannames. Ook dit doet niet ter zake in jouw casus. Hou het bij de feiten.
De aanname dat veel mensen niets weten over de rekening die ze gepresenteerd krijgen vind je op vele fora.
https://radar.avrotros.nl(...)=volkskrant#p2410849
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 11:31:45 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_198316520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:28 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

De aanname dat veel mensen niets weten over de rekening die ze gepresenteerd krijgen vind je op vele fora.
https://radar.avrotros.nl(...)=volkskrant#p2410849
Hartstikke mooi, maar nogmaals, je hebt er niets aan in jouw casus.

Het enige feit wat er is, is een aanmaning van het incassobureau. Laat ze maar uitleggen waar het over gaat en waar het bedrag uit opgebouwd is.

Ik wil je gevoel niet ontkennen o.i.d., maar het helpt je niet. Het beste is echt om het bij de feiten te houden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:45:01 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198316714
1 briefje terug, dat moet je wel doen trouwens!, dat je alles betwist. Graag een specificatie tot de cent van alles ontvangt en graag een bewijsje ontvangt dat zij voor Neckermann dit mogen doen.

En daarna nooit meer over nadenken.
Dum de dum
pi_198316734
Geldt die genoemde verjaringstermijn van twee jaar overigens wel als daar een kredietovk onder ligt?
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_198316814
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:46 schreef nostra het volgende:
Geldt die genoemde verjaringstermijn van twee jaar overigens wel als daar een kredietovk onder ligt?
vraag ik mij ook af, maar ik denk dat de juridische status van consumentenkoop leidend is.
pi_198316836
Onder voorwaarden wel zo te zien

https://cassatieblog.nl/b(...)kredietovereenkomst/
~Ronald Reagan
pi_198316844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:45 schreef Fe2O3 het volgende:
1 briefje terug, dat moet je wel doen trouwens!, dat je alles betwist. Graag een specificatie tot de cent van alles ontvangt en graag een bewijsje ontvangt dat zij voor Neckermann dit mogen doen.

al gedaan.

In[b]dien u het dossier niet sluit, dan wil ik u vriendelijk vragen de volgende stukken aan te leveren:

de omschrijving van het aangekochte product

de datum van het gekochte product

de prijs van het gekochte product

een specificatie van de renteopbouw zoals genoemd in de brief

de aanmaningen in het verleden mee te sturen, want deze ontbreken in zijn geheel en vesting finance beweert eerder aangemaand te hebben, dan ontvangen wij graag een bewijs van de aangetekende brieven. over de laatste 24 maanden uiteraard en handtekening van de ontvanger.
[/b]
pi_198316989
Betwist via een aangetekende brief de vordering en wacht op de dagvaarding en leg dit uit aan de rechter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198317514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:07 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Hij zegt dat je niet niets kunt doen.
Dus dat je wel iets moet doen.

De vordering betwisten en om bewijzen vragen is al iets.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:23:29 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198318041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:54 schreef hoedenderand het volgende:
al gedaan.

Indien u het dossier niet sluit, dan wil ik u vriendelijk vragen de volgende stukken aan te leveren:

de omschrijving van het aangekochte product

de datum van het gekochte product

de prijs van het gekochte product

een specificatie van de renteopbouw zoals genoemd in de brief

de aanmaningen in het verleden mee te sturen, want deze ontbreken in zijn geheel en vesting finance beweert eerder aangemaand te hebben, dan ontvangen wij graag een bewijs van de aangetekende brieven. over de laatste 24 maanden uiteraard en handtekening van de ontvanger.

Probeer geen emotie in zakelijke brieven te stoppen. En je betwist de vordering niet.

Simpel briefje, wij betwisten X daar de vordering in het geheel ons onbekend is, en ontvangen graag gemotiveerd bewijs van deze vordering.

Indien die niet geleverd wordt wachten we de dagvaarding af en zien een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoed.

Kusjes TS.

Maar dan zonder spelvouten :)
Dum de dum
pi_198318519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:07 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Nee, waarom? Wat ik bedoelde: als de brief niet daadwerkelijk van het incassobureau is, met dan waarschijnlijk ook een IBAN wat niet van hen is, is het een scam. Nu is de brief kennelijk écht van het genoemde incassobureau. Dan kun je alles wel negeren, maar dat zou ik je niet aanraden. Beter is om (schriftelijk) de vordering te betwisten. Pas vanaf dát moment zou ik niets meer doen. De bal ligt dan bij hen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hij zegt dat je niet niets kunt doen.
Dus dat je wel iets moet doen.

De vordering betwisten en om bewijzen vragen is al iets.
Dit ja. De dubbele ontkenning is soms lastig.
pi_198369857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Laat dat incassobureau maar met feiten komen voor je gaat betalen. Als je niet weet waarvoor het is kunnen ze lekker de tering krijgen. Laat het maar voor de rechter komen (wat toch nooit gaat gebeuren)
  zondag 7 maart 2021 @ 07:19:16 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 04:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Hoor je niks meer van.
Dat laatste is niet zo, ze zullen blijven bellen, brieven sturen. Dat is ansich hooguit irritant.

Maar voor je het weet heb je een negatieve BKR registratie te pakken. En dan wordt het vervelend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198370105
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat laatste is niet zo, ze zullen blijven bellen, brieven sturen. Dat is ansich hooguit irritant.

Maar voor je het weet heb je een negatieve BKR registratie te pakken. En dan wordt het vervelend.
Alleen als ze aangesloten zijn bij het bkr en dus een wft vergunning hebben.

Ik zie daar niets van op hun site, wel dat ze zogenaamd een keurmerk hebben, mooi, daar kun je via via een klacht indienen dat ze met spook schulden aan komen zonder bewijs.
  zondag 7 maart 2021 @ 07:37:21 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370115
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie daar niets van op hun site, wel dat ze zogenaamd een keurmerk hebben, mooi, daar kun je via via een klacht indienen dat ze met spook schulden aan komen zonder bewijs.
Weer wat geleerd ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 7 maart 2021 @ 07:38:25 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370119
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

https://www.bkr.nl/zakelijk/aangesloten-organisaties/

Alleen staan ze hier wel tussen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198370144
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weer wat geleerd ^O^
Dan nog als ze zijn aangesloten moeten ze dat verplicht melden dat ze een bkr registratie gaan verrichten.

Doen ze dat niet? Dan zijn ze verplicht dat ongedaan te maken.
Kost wel wat “advocaat moeite”, maar goed.

Geeft wel aan dat incassobureau’s hoognodig wat kleiner gemaakt moeten worden naar mijn mening.
Te makkelijk om een hoop ellende te veroorzaken en jij als consument hebt het vaak veel moeilijker.
  zondag 7 maart 2021 @ 07:45:20 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198370154
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan nog als ze zijn aangesloten moeten ze dat verplicht melden dat ze een bkr registratie gaan verrichten.

Doen ze dat niet? Dan zijn ze verplicht dat ongedaan te maken.
Kost wel wat “advocaat moeite”, maar goed.

Geeft wel aan dat incassobureau’s hoognodig wat kleiner gemaakt moeten worden naar mijn mening.
Te makkelijk om een hoop ellende te veroorzaken en jij als consument hebt het vaak veel moeilijker.
Mee eens.

Het zou fijn zijn als je ze kunt verbieden nog langer contact met je op te nemen.
En dat een BKR registratie enkel nog mogelijk is na een veroordeling van de rechter oid.

Dat zou al een heleboel schelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_199009761
quote:

quote:

3 x een mail gekregen dat ze langer de tijd nodig hadden voor een reactie verder niks meer gehoord. erg dubieus allemaal.
pi_199012702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 02:09 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

[..]

3 x een mail gekregen dat ze langer de tijd nodig hadden voor een reactie verder niks meer gehoord. erg dubieus allemaal.
Zoals eerder gezegd, ze kopen gewoon een stapel oude vorderingen op, en proberen daar nog wat van te incasseren.

Wordt voor hen nu een hele uitzoekerij waar de vordering mee te maken heeft, maar op zich moet men wel iets meer hebben dan een adres en een bedrag.

Gewoon afwachten totdat men aantoont op basis waarvan.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_199013514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, ze kopen gewoon een stapel oude vorderingen op, en proberen daar nog wat van te incasseren.

Wordt voor hen nu een hele uitzoekerij waar de vordering mee te maken heeft, maar op zich moet men wel iets meer hebben dan een adres en een bedrag.

Zal nooit gebeuren omdat er nooit wat bij dat bedrijf is besteld.

Gewoon afwachten totdat men aantoont op basis waarvan.....
pi_199019783
Ik heb contact gehad met Vesting Finance i.v.m. schulden van mijn overleden moeder (die ooit bij ING zijn ontstaan). Prima contact gehad en ze hebben de situatie goed afgehandeld. Dat ging soepeler dan met andere schuldeisers. Ik heb wel gemerkt dat mailcontact moeizaam verliep en bellen beter was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199020422
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb contact gehad met Vesting Finance i.v.m. schulden van mijn overleden moeder (die ooit bij ING zijn ontstaan). Prima contact gehad en ze hebben de situatie goed afgehandeld. Dat ging soepeler dan met andere schuldeisers. Ik heb wel gemerkt dat mailcontact moeizaam verliep en bellen beter was.
Mooi dat het in dit geval goed ging, dit ging dus in jouw geval niet om spookfacturen met niet onderbouwde informatie want daar hebben ze dus ook een handje van. Wel jammer dat je betaald hebt als het om oude verjaarde schulden ging, was niet nodig geweest als de schulden ouder waren dan 2 jaar.
pi_199020552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:19 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Mooi dat het in dit geval goed ging, dit ging dus in jouw geval niet om spookfacturen met niet onderbouwde informatie want daar hebben ze dus ook een handje van. Wel jammer dat je betaald hebt als het om oude verjaarde schulden ging, was niet nodig geweest als de schulden ouder waren dan 2 jaar.
Het was een heel andere situatie. Mijn moeder zat in een schuldhulpverleningstraject toen ze overleed. Daardoor liep dat traject af en kwamen met schuldeisers gemaakt afspraken te vervallen. Er viel niet veel te halen, dus ik heb alle schuldeisers een aanbod gedaan op basis van het beetje geld dat overbleef om te verdelen.

Vesting Finance is in ieder geval geen malafide bedrijf, zoals anderen al zeiden. En ik vond zelf de tip om communicatie zakelijk te houden goed. Ik schreef in die tijd regelmatig mails met emotionele lading en liet die redigeren door mijn vriend.

Dat ze er lang over doen om via mail te reageren herken ik. Jij hebt geen enkel belang bij haast, lijkt me, en dus zou dat geen probleem moeten zijn. Bij mij lag dat anders omdat ik gewoon de nalatenschap af wilde handelen.
pi_199020704
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was een heel andere situatie. Mijn moeder zat in een schuldhulpverleningstraject toen ze overleed. Daardoor liep dat traject af en kwamen met schuldeisers gemaakt afspraken te vervallen. Er viel niet veel te halen, dus ik heb alle schuldeisers een aanbod gedaan op basis van het beetje geld dat overbleef om te verdelen.

Vesting Finance is in ieder geval geen malafide bedrijf, zoals anderen al zeiden. En ik vond zelf de tip om communicatie zakelijk te houden goed. Ik schreef in die tijd regelmatig mails met emotionele lading en liet die redigeren door mijn vriend.

Dat ze er lang over doen om via mail te reageren herken ik. Jij hebt geen enkel belang bij haast, lijkt me, en dus zou dat geen probleem moeten zijn. Bij mij lag dat anders omdat ik gewoon de nalatenschap af wilde handelen.
Ze zijn niet malafide maar zouden wel zo geclassificeerd moeten worden als je ziet hoeveel onterechte niet traceerbare aanmaningen mensen ontvangen van vesting finance. Dat het in jouw geval correct was betekent niet dat al die duizenden onterechte aanmaningen er niet iets structureel ernstig mis gaat bij dit bedrijf.
pi_199020822
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:31 schreef hoedenderand het volgende:

[..]

Ze zijn niet malafide maar zouden wel zo geclassificeerd moeten worden als je ziet hoeveel onterechte niet traceerbare aanmaningen mensen ontvangen van vesting finance. Dat het in jouw geval correct was betekent niet dat al die duizenden onterechte aanmaningen er niet iets structureel ernstig mis gaat bij dit bedrijf.
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik probeer je te helpen door je vraag (zie topictitel) te beantwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')