Wat erg schandalig etcetera etcetera. Maar daar win je het niet mee, het gaat om feiten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 02:24 schreef hoedenderand het volgende:
Mijn vader heeft een brief ontvangen van incassobureau Vesting Finance, het zou gaan om een schuld van 574,32 euro. Er zou 460 euro afbetaald zijn. en de rente zou 586,13 bedragen totaal moet er dus 700,45 euro betaald worden, daarbij is de rente hoger dan de hoofdsom zelf, minus 460 euro zou het een extreem oude schuld moeten zijn als we van de 16% rente uitgaan op jaarbasis.
Mijn vader weet niets van een bestelling bij Neckermann en kan deze schuld in zijn geheel niet plaatsen, deze schuld is tevens ruimschoots verjaart mocht het wel zo zijn, maar dat wordt betwist.
Bij een consumentenkoop geldt een verjaringstermijn van 2 jaar. Aangezien hij nooit eerder aanmaningen heeft ontvangen kan dit op geen enkele manier gestuit worden.
Toen mijn vader vesting finance wilde bellen kreeg hij de melding dat dit telefoonnummer van vesting finance door zijn provider geblokkeerd was omdat het oplichters zijn, echter kon ik ze wel bellen en het is wel degelijk een bestaand incassobureau wat ik wel heel bijzonder vind. De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.
Neckermann is sinds 2020 failliet gegaan en vesting finance heeft een heel bestand opgekocht van oude stoffige schulden waarvan vele betwist worden en niet onderbouwt waarvan sommige zelfs tientallen jaren oud zijn dus ook ruimschoots verjaart.
Daarnaast vraag ik mij af of Neckermann zelf wel alle gedupeerden heeft terugbetaald die een bestelling hebben gedaan en nooit hebben ontvangen door het faillissement van Neckermann.
Ook in dit specifieke geval is er niets onderbouwt, geen product omschrijving of datum, geen specificatie van de renteopbouw. Tevens wordt de leugen gebruikt dat er meerdere aanmaningen zijn verstuurd en hier kan geen bewijs van worden aangeleverd.
Kortom, zo op het eerste gezicht een malafide incassobureau.
In coronatijd is dit wel schandalig dat ze gaan lopen leuren met ruimschoots verjaarde schulden die ze alleen nog kunnen innen door onwetendheid van de klant, en ze inspelen op hun angsten. Dat dit soort bedrijven gewoon actief kunnen blijven is wel opmerkelijk.
Heb je de authenticiteit van de brief telefonisch geverifieerd? En dan bedoel ik via een nummer van https://www.vestingfinance.nl/nl/contact, niet perse het nummer uit de brief?quote:Op donderdag 4 maart 2021 02:24 schreef hoedenderand het volgende:
De onprofessionele brief met warrig juridisch gebrabbel deed vermoeden dat er ander volk achter zat dan incassomedewerkers. Ze proberen het wel heel indrukwekkend met allerlei stempels te maken en zelfs een handtekening.
Heb ik gedaan, heb alle informatie opgevraagd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:35 schreef Rene het volgende:
[..]
Wat erg schandalig etcetera etcetera. Maar daar win je het niet mee, het gaat om feiten.
Betwisten, vraag onderliggende stukken van wanneer iets besteld is. Is dit er niet dan is er geen onderliggend bewijs en kan een rechter het ook niet gaan beoordelen.
Sowieso niet bellen. Alles schriftelijk voeren. Daarmee kan je dossieropbouw doen.
Vestiging Finance is gewoon een bestaand kantoor waar ik vaak mee heb moeten bellen toen ik werkte in de financiele hulpverlening.
Ja, maar ze hebben vrijwel geen antwoorden, ze kunnen niet vertellen waar het om gaat.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Heb je de authenticiteit van de brief telefonisch geverifieerd? En dan bedoel ik via een nummer van https://www.vestingfinance.nl/nl/contact, niet perse het nummer uit de brief?
klopt, ook gedaan. is de enige oplossing.quote:Op donderdag 4 maart 2021 04:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Op basis van wat betwisten ze verjaring?
Maar gewoon reageren met, ik zie je wel in de rechtszaal, laat daar maar je bewijs zien.
Hoor je niks meer van.
Dit inderdaad. De deurwaarder moet documenten van de originele vordering kunnen overleggen en wanneer het verjaard zou kunnen zijn ook bewijs van stuiting. Deze zou Vestiging Finance je moeten aanleveren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 07:35 schreef Rene het volgende:
[..]
Wat erg schandalig etcetera etcetera. Maar daar win je het niet mee, het gaat om feiten.
Betwisten, vraag onderliggende stukken van wanneer iets besteld is. Is dit er niet dan is er geen onderliggend bewijs en kan een rechter het ook niet gaan beoordelen.
Sowieso niet bellen. Alles schriftelijk voeren. Daarmee kan je dossieropbouw doen.
Vestiging Finance is gewoon een bestaand kantoor waar ik vaak mee heb moeten bellen toen ik werkte in de financiele hulpverlening.
Dat mag je je afvragen, maar of dat zo is doet niet ter zake in jouw casus.quote:Op donderdag 4 maart 2021 02:24 schreef hoedenderand het volgende:
Daarnaast vraag ik mij af of Neckermann zelf wel alle gedupeerden heeft terugbetaald die een bestelling hebben gedaan en nooit hebben ontvangen door het faillissement van Neckermann.
Oke, maar de brief is écht; dan kun je niet niets doen. Helaas.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:53 schreef hoedenderand het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben vrijwel geen antwoorden, ze kunnen niet vertellen waar het om gaat.
Ik neem aan dat je sarcastisch bent.quote:Op donderdag 4 maart 2021 10:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Oke, maar de brief is écht; dan kun je niet niets doen. Helaas.
Ze hadden deze casus wel in het dossier staan, echter hadden ze geen informatie over de aankoop, product omschrijving, datum, rente opbouw, specificatie. Ze hadden alleen een bedrag en een buitenproportionele renteopbouw.quote:Op donderdag 4 maart 2021 10:28 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ooit in mijn werk iets soortgelijks gehad. Een ander deurwaarderskantoor waar ik wel zaken mee deed adviseerde nergens op te reageren alle brieven bewaren en hij wilde wel met mij mee naar de rechtbank. Inderdaad nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gek te maken.
Aan de hand van de referenties in de brief moet Vesting Finance jou toch kunnen helpen zo niet is alles fake
Ze kopen dus verjaarde schulden op en proberen deze alsnog te incasseren. Wat een schrapers. Er zit dus handel in, alleen weten de meeste mensen niets over de rekening die ze pardoes gepresenteerd krijgen, misschien verzinnen ze ook wel lukraak bedragen ondanks dat het een valide onderneming is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 10:33 schreef nostra het volgende:
Vesting is wel een valide naam in de sector ik heb er aandelen in, dus graag betalen. Ze kopen inderdaad de ramsjvorderingen op tegen een paar cent op de euro. Als alles wat je verder vertelt klopt, verder gewoon negeren.
Aannames, aannames. Ook dit doet niet ter zake in jouw casus. Hou het bij de feiten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:14 schreef hoedenderand het volgende:
alleen weten de meeste mensen niets over de rekening die ze pardoes gepresenteerd krijgen, misschien verzinnen ze ook wel lukraak bedragen ondanks dat het een valide onderneming is.
De aanname dat veel mensen niets weten over de rekening die ze gepresenteerd krijgen vind je op vele fora.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aannames, aannames. Ook dit doet niet ter zake in jouw casus. Hou het bij de feiten.
Hartstikke mooi, maar nogmaals, je hebt er niets aan in jouw casus.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:28 schreef hoedenderand het volgende:
[..]
De aanname dat veel mensen niets weten over de rekening die ze gepresenteerd krijgen vind je op vele fora.
https://radar.avrotros.nl(...)=volkskrant#p2410849
vraag ik mij ook af, maar ik denk dat de juridische status van consumentenkoop leidend is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:46 schreef nostra het volgende:
Geldt die genoemde verjaringstermijn van twee jaar overigens wel als daar een kredietovk onder ligt?
al gedaan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:45 schreef Fe2O3 het volgende:
1 briefje terug, dat moet je wel doen trouwens!, dat je alles betwist. Graag een specificatie tot de cent van alles ontvangt en graag een bewijsje ontvangt dat zij voor Neckermann dit mogen doen.
En daarna nooit meer over nadenken.
Hij zegt dat je niet niets kunt doen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:07 schreef hoedenderand het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je sarcastisch bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |