abonnement Unibet Coolblue
pi_198276303
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, dat verklaart het wel! Het is tamelijk stupide om aan zo'n test mee te doen en niet alles op alles te zetten om je netjes te gedragen en te zorgen dat de eerste stap wordt gezet naar het organiseren van meer optredens en evenementen. Maar er zit natuurlijk een grens aan de welwillendheid.
Voor de komende test evenementen is het vooraf testen op 4 locaties:
Amsterdam 15:00-20:00
Rotterdam 16:00-20:00
Utrecht 17:00-20:00
Eindhoven 15:00-20:00

Maar dat zijn natuurlijk wel parameters die je van te voren weet als je meedoet.

80% is een nette score
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198276314
Tering wat is Hugo weer negatief. Hij stelt eigenlijk dat het evenement redelijk zinloos was omdat 20% zich niet achteraf heeft laten testen :')

quote:
De Jonge zegt dat de voorstelling van Weijers als testevenement wel zin heeft gehad. "Vijf mensen mochten niet deelnemen omdat ze vooraf positief waren getest. Dat tekent maar weer hoe noodzakelijk dat (testen, red.) is als je zoiets organiseert."
Daar heb je toch geen evenement voor nodig?
pi_198276348
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:25 schreef Cynicio het volgende:
Tering wat is Hugo weer negatief. Hij stelt eigenlijk dat het evenement redelijk zinloos was omdat 20% zich niet achteraf heeft laten testen :')
[..]

Daar heb je toch geen evenement voor nodig?
als je 20% vergelijkt met 20% korting in de supermarkt, dan begint het wel uit te maken hoor, terechte klacht van Hugo.
Ik vind het ook veel.
pi_198276419
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:27 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

als je 20% vergelijkt met 20% korting in de supermarkt, dan begint het wel uit te maken hoor, terechte klacht van Hugo.
Ik vind het ook veel.
Kappen met die evenementen dan, want het is natuurlijk naïef om mensen op hun blauwe ogen te geloven dat ze zich aan alle regeltjes zullen houden. Ik ben zeer benieuwd of de resultaten uit deze evenementen ook maar iets gaan bijdragen. Tegen de tijd dat ze geanalyseerd zijn is men al gevaccineerd.
pi_198276451
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor de komende test evenementen is het vooraf testen op 4 locaties:
Amsterdam 15:00-20:00
Rotterdam 16:00-20:00
Utrecht 17:00-20:00
Eindhoven 15:00-20:00

Maar dat zijn natuurlijk wel parameters die je van te voren weet als je meedoet.

80% is een nette score
Ik vind 80% niet zo net voor een proef waarvan vermoedelijk alle deelnemers graag willen dat-ie slaagt. Da's een slechte voorbode voor hoe het straks zou moeten gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198276478
@chratnox, wist je broer van tevoren wat de testlocaties en tijden waren voor het achteraf testen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:33:50 #257
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198276497
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198276513
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind 80% niet zo net voor een proef waarvan vermoedelijk alle deelnemers graag willen dat-ie slaagt. Da's een slechte voorbode voor hoe het straks zou moeten gaan.
Ik hoop dat de resultaten van de komende testevenementen wat hoger liggen.

Maar uiteindelijk is massaal testen vooraf en achteraf natuurlijk een logistiek drama

Goede Vaccinatiegraad en soms wellicht wat acceptatie is een betere oplossing.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198276528
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Over 7 weken zitten we zowat al in de zomer ...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:36:04 #260
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198276547
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Dan kun je nog 3 weken de tijd nemen voor de evaluatie, als je dan op het volgende persmoment (over 3 weken) kunt aankondigen dat je aan het eind van de maand wat kunt versoepelen is het toch alweer snel augustus :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 1 maart 2021 @ 21:36:17 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198276555
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Moet zorgvuldig gebeuren.

Nee serieus weggegooid geld en energie op deze manier. Tegen die tijd dat de resultaten er zijn en er daarna eens wordt besloten wat we ermee gaan doen, is iedereen en z'n moeder al gevaccineerd. Dit had je afgelopen najaar moeten doen, maar ja toen werd een dergelijk initiatief afgeschoten door Hugp en co.
pi_198276561
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat de resultaten van de komende testevenementen wat hoger liggen.

Maar uiteindelijk is massaal testen vooraf en achteraf natuurlijk een logistiek drama

Goede Vaccinatiegraad en soms wellicht wat acceptatie is een betere oplossing.
Het is in ieder geval goed dat dit soort nadelen nu naar voren komen. Ik vermoed dat De Jonge er niet eens zo ongelukkig mee eens. Heeft-ie een legitieme reden om optredens en evenementen voorlopig nog niet voor het brede publiek open te stellen...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198276570
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:30 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Kappen met die evenementen dan, want het is natuurlijk naïef om mensen op hun blauwe ogen te geloven dat ze zich aan alle regeltjes zullen houden. Ik ben zeer benieuwd of de resultaten uit deze evenementen ook maar iets gaan bijdragen. Tegen de tijd dat ze geanalyseerd zijn is men al gevaccineerd.
Daar heb je volgens mij ook gelijk in, in onze samenleving, wat dus geen halve of gehele politiestaat is en we net zo eigenwijs zijn als de engelsen of de duitsers of fucking heel europa, gaat dat afschermen van bepaalde groepen gewoon niet werken.
Volgens mij werkt dat ook niet als je het leger in zou zetten, voor zoiets moet je toch echt in australie of china zijn, waar de wetten iets anders in elkaar zitten wat betreft straf.

volgens mij kunnen we straks weer nadenken over hoe nu verder, als die ziekenhuisbedden weer wat leger worden. Ik wacht maar af tot de kwetsbare die daar vaak opkomen terecht komen,tot dan kan ik maar beter opzuigen wat jij en ik nu meemaken.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:38:22 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276609
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
@:chratnox, wist je broer van tevoren wat de testlocaties en tijden waren voor het achteraf testen?
Ja, paar dagen van tevoren. Maar kon alleen op hele rare tijden testen. Tussen 12 u 's middags en 3 u 's middags ofzo en moest daar ook eerst allerlei dingen invullen. De test voor het evenement heeft hem bij elkaar een hele dag gekost.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198276634
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Over 7 weken zitten we zowat al in de zomer ...
Over 7 weken krijgen we als het meezit meer dan 1 miljoen vaccins geleverd per week. Lekker boeiend wat zo'n truttig testevenement uitwijst dan.
pi_198276648
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet zorgvuldig gebeuren.

Nee serieus weggegooid geld en energie op deze manier. Tegen die tijd dat de resultaten er zijn en er daarna eens wordt besloten wat we ermee gaan doen, is iedereen en z'n moeder al gevaccineerd.
Mijn indruk is dat het geen weggegooid geld is. Het gaat niet alleen om het weer kunnen organiseren van dit soort evenementen, maar ook om onderzoeken hoe besmettingen plaatsvinden. Ik meen me te herinneren dat ze in het theater onderzoek deden naar luchtdeeltjes bij diverse groepen (bijv. met vs. zonder mondkapjes).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:41:21 #267
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276683
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn indruk is dat het geen weggegooid geld is. Het gaat niet alleen om het weer kunnen organiseren van dit soort evenementen, maar ook om onderzoeken hoe besmettingen plaatsvinden. Ik meen me te herinneren dat ze in het theater onderzoek deden naar luchtdeeltjes bij diverse groepen (bijv. met vs. zonder mondkapjes).
Ja, er waren 3 groepen. Eerste groep had hele tijd, ook zittend mondkapjes op. Andere groep mocht zonder mondkapje maar mocht niet naar 't restaurant in de pauze. Derde groep had alleen mondkapjes op na opstaan en mocht ook naar 't restaurant (als ik me goed herinner).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198276694
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, paar dagen van tevoren. Maar kon alleen op hele rare tijden testen. Tussen 12 u 's middags en 3 u 's middags ofzo en moest daar ook eerst allerlei dingen invullen. De test voor het evenement heeft hem bij elkaar een hele dag gekost.
Dat was voor- of nadat hij zich had opgegeven?

Jemig, da's tijdrovend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:42:48 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198276715
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn indruk is dat het geen weggegooid geld is. Het gaat niet alleen om het weer kunnen organiseren van dit soort evenementen, maar ook om onderzoeken hoe besmettingen plaatsvinden. Ik meen me te herinneren dat ze in het theater onderzoek deden naar luchtdeeltjes bij diverse groepen (bijv. met vs. zonder mondkapjes).
Maar waarom is dit niet al veel eerder gebeurd? Nu voelt het met een wagonlading aan vaccins die eraan zitten te komen wel als too little, too late na maanden van lockdown voor allerlei sectoren.

In september wilde men al een dergelijk onderzoek doen in stadions, maar dat werd afgeschoten.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:43:04 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276720
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was voor- of nadat hij zich had opgegeven?

Jemig, da's tijdrovend!
Het mailtje van hoe/waar testen kwam paar dagen ervoor, nadat hij zich had opgegeven. Er werd vooraf gezegd: Je moet je laten testen, details hoor je nog maar we zijn flexbiel. Dat flexibel kwam minder dan verwacht van terecht was 't voornaamste issue eigenlijk :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198276746
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het mailtje van hoe/waar testen kwam paar dagen ervoor, nadat hij zich had opgegeven. Er werd vooraf gezegd: Je moet je laten testen, details hoor je nog maar we zijn flexbiel. Dat flexibel kwam minder dan verwacht van terecht was 't voornaamste issue eigenlijk :)
Dat is dan dus heel bepalend! Als men dit tevoren had geweten, was de testbereidheid achteraf misschien groter geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198276753
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar waarom is dit niet al veel eerder gebeurd? Nu voelt het met een wagonlading aan vaccins die eraan zitten te komen wel als too little, too late na maanden van lockdown voor allerlei sectoren.

In september wilde men al een dergelijk onderzoek doen in stadions, maar dat werd afgeschoten.
Ik geloof dat de testevenementen die net zijn geweest in december ook al waren "aangekondigd" en daarna nog eens waren uitgesteld omdat de besmettingen zo hoog waren. Het is natuurlijk de vraag waarom ze in godsnaam uitgesteld moesten worden als je alleen naar binnen mag met een negatieve test.
pi_198276774
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar waarom is dit niet al veel eerder gebeurd? Nu voelt het met een wagonlading aan vaccins die eraan zitten te komen wel als too little, too late na maanden van lockdown voor allerlei sectoren.

In september wilde men al een dergelijk onderzoek doen in stadions, maar dat werd afgeschoten.
Ik ben het met je eens dat het veel te laat is gebeurd. Maar ik denk nog steeds niet dat het voor niks is, aangezien er steeds meer geluiden zijn dat het virus niet volledig zal verdwijnen. Dan is het goed om te weten hoe we zo veilig mogelijk in vrijheid kunnen leven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198276789
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar waarom is dit niet al veel eerder gebeurd? Nu voelt het met een wagonlading aan vaccins die eraan zitten te komen wel als too little, too late na maanden van lockdown voor allerlei sectoren.

In september wilde men al een dergelijk onderzoek doen in stadions, maar dat werd afgeschoten.
Jeps. De overheid heeft dat continue afgehouden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:47:28 #275
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276818
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is dan dus heel bepalend! Als men dit tevoren had geweten, was de testbereidheid achteraf misschien groter geweest.
Ja ik weet niet. Denk dat er best veel mensen zijn die dachten: Ah leuk, een evemenent, ga ik heen. De testbereidheid 'gewoon' ligt rond de 40% ofzo volgens de gedragsonderzoeken, dan is 80% heel netjes vind ik.

Zoals @trein2000 zei, wellicht zou de bereidheid hoger zijn als er een soort statiegeld op zat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 1 maart 2021 @ 21:47:44 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198276827
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het veel te laat is gebeurd. Maar ik denk nog steeds niet dat het voor niks is, aangezien er steeds meer geluiden zijn dat het virus niet volledig zal verdwijnen. Dan is het goed om te weten hoe we zo veilig mogelijk in vrijheid kunnen leven.
Beter accepteren we gewoon wat risico's als straks de hele bups gevaccineerd is. In combi met een jaarlijkse booster voor de risicogroepen.

We kunnen echt niet eeuwig elke dag bezig blijven met ons druk maken om 1 virus.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:49:21 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198276859
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja ik weet niet. Denk dat er best veel mensen zijn die dachten: Ah leuk, een evemenent, ga ik heen. De testbereidheid 'gewoon' ligt rond de 40% ofzo volgens de gedragsonderzoeken, dan is 80% heel netjes vind ik.

Zoals @:trein2000 zei, wellicht zou de bereidheid hoger zijn als er een soort statiegeld op zat.
Ik blijf bedroefd dat er voor mij iets te veel waarheid schuilt achter de grap dat de testbereidheid misschien te verhogen is door elke maand een andere testwuppie te kunnen sparen :')
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198276886
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beter accepteren we gewoon wat risico's als straks de hele bups gevaccineerd is. In combi met een jaarlijkse booster voor de risicogroepen.

We kunnen echt niet eeuwig elke dag bezig blijven met ons druk maken om 1 virus.

Spreek voor jezelf! Ik reduceer de risico's liever zoveel mogelijk, zeker als het geen noemenswaardige vrijheidsinperking betekent. En daar is nu eenmaal wetenschappelijke onderbouwing voor nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198276894
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja ik weet niet. Denk dat er best veel mensen zijn die dachten: Ah leuk, een evemenent, ga ik heen. De testbereidheid 'gewoon' ligt rond de 40% ofzo volgens de gedragsonderzoeken, dan is 80% heel netjes vind ik.

Zoals @:trein2000 zei, wellicht zou de bereidheid hoger zijn als er een soort statiegeld op zat.
Ik had me aangemeld voor één van de andere evenementen, puur voor de ervaring. Maar ik dan ben wel zo autistisch dat ik alle aanwijzingen tot de letter op zou volgen, dus aan mij hadden ze een goede gehad :(
  maandag 1 maart 2021 @ 21:51:07 #280
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198276899
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jeps. De overheid heeft dat continue afgehouden.
Volgens mij komen dan de uitslagen van de testfestivals na de zomer pas, oftewel geen festivals van de zomer...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 1 maart 2021 @ 21:51:48 #281
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198276913
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik blijf bedroefd dat er voor mij iets te veel waarheid schuilt achter de grap dat de testbereidheid misschien te verhogen is door elke maand een andere testwuppie te kunnen sparen :')
Testwuppie... LOL
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 1 maart 2021 @ 21:52:24 #282
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198276925
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:51 schreef popje het volgende:

[..]

Testwuppie... LOL
Of zegeltjes sparen :-)
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:52:28 #283
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276926
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:50 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik had me aangemeld voor één van de andere evenementen, puur voor de ervaring. Maar ik dan ben wel zo autistisch dat ik alle aanwijzingen tot de letter op zou volgen, dus aan mij hadden ze een goede gehad :(
Ja, ik had 't ook wel willen doen. Ik had alleen juist weer geen zin in die rompslomp. 3 kwartier in de auto om me ergens te laten testen binnen 2 dagen voor het evenement, evenement met allerlei rare regels en daarna binnen 2 dagen daarna weer 3 kwartier in de auto om me te laten testen vond ik teveel moeite :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 1 maart 2021 @ 21:53:01 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198276938
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf! Ik reduceer de risico's liever zoveel mogelijk, zeker als het geen noemenswaardige vrijheidsinperking betekent. En daar is nu eenmaal wetenschappelijke onderbouwing voor nodig.
Prima.

Als ik straks gevaccineerd ben, zit ik in elk geval niet te wachten op een samenleving waar je voor elk stadionbezoek of dagje uit weer een test moet ondergaan.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:53:21 #285
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198276948
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik blijf bedroefd dat er voor mij iets te veel waarheid schuilt achter de grap dat de testbereidheid misschien te verhogen is door elke maand een andere testwuppie te kunnen sparen :')
Samenwerken met een supermarkt. Denk dat hamsterknuffels wel goed kunnen werken. Uiteraard wel met poses van Irma.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198276952
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, ik had 't ook wel willen doen. Ik had alleen juist weer geen zin in die rompslomp. 3 kwartier in de auto om me ergens te laten testen binnen 2 dagen voor het evenement, evenement met allerlei rare regels en daarna binnen 2 dagen daarna weer 3 kwartier in de auto om me te laten testen vond ik teveel moeite :P
Ik heb me in het verleden één keer laten testen en vond het waardeloos, maar ik had het er wel voor over om weer een concert mee te maken. Denk dat ik nu moet wachten tot 2022 met hoe ver de al geplande concerten zijn uitgesteld.
pi_198276972
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja ik weet niet. Denk dat er best veel mensen zijn die dachten: Ah leuk, een evemenent, ga ik heen. De testbereidheid 'gewoon' ligt rond de 40% ofzo volgens de gedragsonderzoeken, dan is 80% heel netjes vind ik.

Zoals @:trein2000 zei, wellicht zou de bereidheid hoger zijn als er een soort statiegeld op zat.
Da's een wel heel algemeen percentage dat je nu noemt. Ik denk bijvoorbeeld dat testbereidheid bij een onderzoek dat de deelnemers een boekenbon oplevert volkomen anders is dan testbereidheid voor vervolgonderzoek bij het vinden van een verdacht knobbeltje.

Na een jaar coronamaatregelen hunkeren de meeste mensen naar vertier, dus je mag verwachten dat de testbereidheid bij zo'n proef ongekend hoog is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:54:27 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198276978
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Je zou bijna denken dat ze eigenlijk helemaal niet willen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 maart 2021 @ 21:55:59 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198277013
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat ze eigenlijk helemaal niet willen.
Ligt niet zozeer aan de duur van de analyse, dit soort onderzoeken had gewoon vorig jaar al gedaan moeten worden.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 21:56:53 #290
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198277030
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:53 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik heb me in het verleden één keer laten testen en vond het waardeloos, maar ik had het er wel voor over om weer een concert mee te maken. Denk dat ik nu moet wachten tot 2022 met hoe ver de al geplande concerten zijn uitgesteld.
De evenementen waar ik kaartjes voor heb zijn in elk geval al naar 2022 verschoven ja. Vorige zomer is een maatje van me naar Decibel Outdoor geweest, in je eigen 'bubbel', maar dat lijkt me ook weinig.

Het idee was erg leuk, maar dit is qua sfeer nu ook weer niet geweldig:
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198277040
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Na een jaar coronamaatregelen hunkeren de meeste mensen naar vertier, dus je mag verwachten dat de testbereidheid bij zo'n proef ongekend hoog is.
Dat kan je net zo goed andersom uitleggen natuurlijk.

80% is gewoon prima; bovendien word je er alsnog (ongevraagd) uitgepikt als je je daarna bij de GGD voor een test meldt. Ik zie het risico op vertroebeling van de onderzoeksresultaten niet zo erg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198277045
Ben benieuwd hoeveel opstandige FOK!kers morgen vrij hebben genomen om snel een Brabants terrasje te pakken.
pi_198277053
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Prima.

Als ik straks gevaccineerd ben, zit ik in elk geval niet te wachten op een samenleving waar je voor elk stadionbezoek of dagje uit weer een test moet ondergaan.
Ik ook niet. Maar als ze er op deze manier achterkomen dat het schrappen van een pauze veel verschil maakt of dat een mondkapje geen verschil maakt, dan is dat toch goed om te weten?

Ik vermoed dat je ook niet zou hebben zitten wachten op het dragen van een autogordel, maar dat het inmiddels best fijn is om te weten dat je een stuk veiliger in de auto zit met.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198277072
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:33 schreef DonDruiper het volgende:
Zo worden de uitslagen van fieldlab van de voetbalwedstrijd Almere - Cambuur van gisteren over 7 weken bekend gemaakt.

Over 7 weken...

7 weken :')
Niet sec de uitslagen, het hele traject van uitslagen, analyse, inbreng bij OMT, advies van OMT aan kabinet, aanpassen routekaart en organiseren van wedstrijden met publiek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198277073
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

De evenementen waar ik kaartjes voor heb zijn in elk geval al naar 2022 verschoven ja. Vorige zomer is een maatje van me naar Decibel Outdoor geweest, in je eigen 'bubbel', maar dat lijkt me ook weinig.

Het idee was erg leuk, maar dit is qua sfeer nu ook weer niet geweldig:
Het was in elk geval beter als niets. Ik zou er inmiddels bijna een moord voor plegen om weer een dansje te kunnen doen op een festival, met een lauw biertje in mijn andere hand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198277094
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:57 schreef Cynicio het volgende:
Ben benieuwd hoeveel opstandige FOK!kers morgen vrij hebben genomen om snel een Brabants terrasje te pakken.
Gaat dat hele feest nog door dan?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198277109
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ligt niet zozeer aan de duur van de analyse, dit soort onderzoeken had gewoon vorig jaar al gedaan moeten worden.
Zijn dit soort onderzoeken niet al eerder door andere landen gedaan? Zo ja, waarom doen we niets met de daar opgedane kennis?
pi_198277123
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:50 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik had me aangemeld voor één van de andere evenementen, puur voor de ervaring. Maar ik dan ben wel zo autistisch dat ik alle aanwijzingen tot de letter op zou volgen, dus aan mij hadden ze een goede gehad :(
Haha hier nog eentje. Heb schijt aan heel wat dingen en ben in het najaar ook wel eens naar code oranje gebied geweest. Maar daarna wel keurig in quarantaine ook al kan helemaal niemand me controleren. Ik zeg dan maar tegen mezelf: "Jij moest zo nodig op reis in een pandemie..."

quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:57 schreef Cynicio het volgende:
Ben benieuwd hoeveel opstandige FOK!kers morgen vrij hebben genomen om snel een Brabants terrasje te pakken.
Lijkt me heerlijk, maar het is voor mij wel echt de andere kant van het land. Geef mij maar Klazienaveen...

Even serieus, ik denk dat je met een lampje moet zoeken naar kroegen die ook echt gaan schenken. Begreep dat de actie alweer is gedowngrade naar symbolisch. En daar loopt in Arnhem Marcouch ook al over te zeiken. :')
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:00:55 #299
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198277150
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's een wel heel algemeen percentage dat je nu noemt. Ik denk bijvoorbeeld dat testbereidheid bij een onderzoek dat de deelnemers een boekenbon oplevert volkomen anders is dan testbereidheid voor vervolgonderzoek bij het vinden van een verdacht knobbeltje.

Na een jaar coronamaatregelen hunkeren de meeste mensen naar vertier, dus je mag verwachten dat de testbereidheid bij zo'n proef ongekend hoog is.
Dat percentage was niet gebaseerd op niets. Dit komt uit het meest recente gedragsonderzoek van het RIVM:
quote:
Van de mensen die de afgelopen 6 weken verkoudheidsklachten hadden, heeft 46% zich laten testen. Van de mensen met klachten die (waarschijnlijk) niet komen door een andere aandoening, heeft 57% zich laten testen. Van de mensen met klachten die (waarschijnlijk) wel komen door een onderliggende aandoening, heeft 27% zich laten testen. Van de mensen met klachten die zich hebben laten testen, heeft 77% dat binnen 4 dagen gedaan en 59% binnen 2 dagen na aanvang van de klachten.
Maar eens, je zou verwachten dat de testbereidheid daar hoog is. Tegelijkertijd denk ik wel dat je er rekening mee moet houden dat mensen niet op elk moment kunnen of willen. Misschien is de test heel slecht bevallen, zijn ze vergeten erheen te gaan of welke andere reden ook, ze hebben hetgene waarvoor ze kwamen al gekregen. Dat praat het niet goed, maar is wel iets om rekening mee te houden denk ik.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198277157
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat kan je net zo goed andersom uitleggen natuurlijk.

80% is gewoon prima; bovendien word je er alsnog (ongevraagd) uitgepikt als je je daarna bij de GGD voor een test meldt. Ik zie het risico op vertroebeling van de onderzoeksresultaten niet zo erg.
Het is mij niet te doen om vertroebeling van de onderzoeksresultaten. Als testen nodig wordt bevonden voor het heropenen van de samenleving, dan wil je zoveel mogelijk zicht houden op besmettingen en bron- en contactonderzoek doen. Een hoge testbereidheid is essentieel als je testen niet af kunt dwingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')