Kuipers begint al te hyperventileren als hij hier maar aan denkt.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:56 schreef Cynicio het volgende:
Vanaf 1 april moeten die terrassen gewoon open. Tegen die tijd zijn we meer dan 1 miljoen vaccinaties verder en schiet het aantal dagelijkse prikken de lucht in. Misschien een hele korte bufferperiode waarin de vaccins hun werk doen, maar dat overleven we dan ook wel weer.
Je moet er als echte zelfs twee op begreep ik.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:24 schreef galantis het volgende:
Ik weet niet op welk punt het precies mis is gegaan, maar een bepaalde club daar heeft de maskers weten te verheffen tot het heilige symbool van de coronabestrijding.
Geen wonder dat die man kaal is.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kuipers begint al te hyperventileren als hij hier maar aan denkt.
De verkiezingspiek... Jaap is niet de baas van dit land en bestuurt het dan ook niet. Wel luistert het kabinet teveel naar hem en te weinig naar bijvoorbeeld mensen die adviseren over maatschappelijke en economische effecten van de Coronacrisis. Er is meer dan alleen virus in het leven.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat wij denken, het gaat er om wat Jaap denkt en adviseert.
Dit geeft wel een beetje aan hoe hij er over denkt:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)draaid-moeten-worden
Momenteel staan de minimale versoepelingen van deze week al op het spel en dan krijgen we de verkiezingspiek er binnenkort nog bij.
Mei en juni... Wat denkt burgemeester Marcouch, dat iedereen ingeent moet zijn voordat er weer iemand op een terrasje mag zitten? Dan wens ik hem succes met het handhaven in de parken komende tijd.quote:
Iets met stupide media en psychologie.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk punt het precies mis is gegaan, maar een bepaalde club daar heeft de maskers weten te verheffen tot het heilige symbool van de coronabestrijding. Pijnlijk hoe men wél kan vallen over de afwezigheid van mondmaskers, maar zolang je maar zo'n ding op je kop hebt wordt alles tot en met social distancing rustig genegeerd.
Die mensen moeten thuis blijven als ze daar niet om essentiële redenen zijn. Als ze het zelf geloven. Sowieso naar mongolen-tv als M kijken.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:16 schreef popje het volgende:
Zit nu M te kijken, waar mensen die op de markt geintervieuwd worden achter elkaar 'hou nog even vol, we doen het voor elkaar' zeggen. Is dit een soort nieuwe society slogan geworden?
Die Eric Ding is wel de grootste covidian van dat ZeroCovid clubje. Hoe vaak hij al onzin verspreid heeft en ook daar op gewezen is, is niet meer op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vergissen is menselijk zullen we maar zeggen.
En Eric Feigl Ding-dong (niet zijn echte naam -red.) is natuurlijk ook zo iemand die altijd geciteerd wordt in het kader van: "We gaan er allemaal aan, we gaan nooit meer terug naar normaal".
https://www.theguardian.c(...)ece-portugal-belgiumquote:Sophie Wilmès, who also acts as Belgium’s foreign minister, tweeted: “The idea of a standardised European system that allows each individual to gather pieces of information about one’s vaccination, Covid tests, etc, on a single digital document (certificate) is a good one.
“However, in Mrs Von der Leyen’s proposal, the notion of a ‘pass’ is confusing in relation to the objective that this certificate should pursue. For Belgium, there is no question of linking vaccination to the freedom of movement around Europe. Respect for the principle of non-discrimination is more fundamental than ever since vaccination is not compulsory and access to the vaccine is not yet generalised.”
Dat is het politiek correcte antwoord als je op tv wordt geinterviewd.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:16 schreef popje het volgende:
Zit nu M te kijken, waar mensen die op de markt geintervieuwd worden achter elkaar 'hou nog even vol, we doen het voor elkaar' zeggen. Is dit een soort nieuwe society slogan geworden?
Ja da's waar... ik weet niet wat ik zou zeggen hahaquote:Op maandag 1 maart 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is het politiek correcte antwoord als je op tv wordt geinterviewd.
Wat was de vraag?quote:Op maandag 1 maart 2021 19:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ja da's waar... ik weet niet wat ik zou zeggen haha
Het is inmiddels al zeker dat er een verkiezingspiek komt?quote:Op maandag 1 maart 2021 18:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat wij denken, het gaat er om wat Jaap denkt en adviseert.
Dit geeft wel een beetje aan hoe hij er over denkt:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)draaid-moeten-worden
Momenteel staan de minimale versoepelingen van deze week al op het spel en dan krijgen we de verkiezingspiek er binnenkort nog bij.
We zijn verdoemd. Kunnen we niet een reisbureau zover krijgen om #zerocovid reizen naar Australië of Nieuw-Zeeland te regelen? Wel enkele reis uiteraard.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ece-portugal-belgium
Zomaar vrij verkeer van personen in Europa zonder vaccinatie-checkpoints? Straks weer zomaar naar België? Hoe gaan we dan ooit Zero Covid krijgen?
“Jullie kunnen de hartelijke tyfus krijgen met jullie solidariteit!”quote:Op maandag 1 maart 2021 19:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ja da's waar... ik weet niet wat ik zou zeggen haha
Ja, die is gepland voor 2 weken na de verkiezingen.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is inmiddels al zeker dat er een verkiezingspiek komt?
Snap ik opzich wel. Mijn broertje is er geweest, je kon maar op 3 plekken testen (Rotterdam, Utrecht en Amsterdam als ik me goed herinner) en op hele rare tijden. Het is niet goed, maar nog een dag vrij nemen om te laten testen na de voorstelling zullen mensen niet hebben zien zitten verwacht ik.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
80% dus wel. Tja, denk dat een veel hoger percentage ook niet haalbaar is op vrijwillige basis.
Serieus, wat mankeert die types?quote:Op maandag 1 maart 2021 19:54 schreef Noek het volgende:
[..]
“Jullie kunnen de hartelijke tyfus krijgen met jullie solidariteit!”
Gisteren stond een Karen me te filmen buiten toen ik aan t werk was. Ze kan filmen wat ze wil want mensen staan gewoon op blokken op afstand te trainen.
Maar solidariteit, my ass. Als ze je kunnen naaien dan staan ze vooraan.
Als je perse hoger dan die 80% wil. (Ik weet niet of dat nodig is, ik denk dat je op basis van 80% ook wel iets zinnigs kan zeggen, daarnaast was het toch een gedragsexpiriment?) Dan moet je denk ik met een waarborgsom gaan werken. Na de 2e test 50 euro retour.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik opzich wel. Mijn broertje is er geweest, je kon maar op 3 plekken testen (Rotterdam, Utrecht en Amsterdam als ik me goed herinner) en op hele rare tijden. Het is niet goed, maar nog een dag vrij nemen om te laten testen na de voorstelling zullen mensen niet hebben zien zitten verwacht ik.
Ja kolere zeg, je doet toch mee aan een field lab, dan laat je je toch ook gewoon testen naderhand. Dat was toch het hele idee. Doe dan niet mee.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je perse hoger dan die 80% wil. (Ik weet niet of dat nodig is, ik denk dat je op basis van 80% ook wel iets zinnigs kan zeggen, daarnaast was het toch een gedragsexpiriment?) Dan moet je denk ik met een waarborgsom gaan werken. Na de 2e test 50 euro retour.
Egoïsten hou je altijd. Even als mensen die verhinderd zijn om een legitieme reden. Vind 80% eigenlijk best een prima score. Bij de helft was ik ook niet verbaasd geweest.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja kolere zeg, je doet toch mee aan een field lab, dan laat je je toch ook gewoon testen naderhand. Dat was toch het hele idee. Doe dan niet mee.
Hugo is het dus niet met je eensquote:Op maandag 1 maart 2021 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Egoïsten hou je altijd. Even als mensen die verhinderd zijn om een legitieme reden. Vind 80% eigenlijk best een prima score. Bij de helft was ik ook niet verbaasd geweest.
Als dat wel zo is zou in me meer zorgen maken.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo is het dus niet met je eens
Juridisch ingewikkeldquote:Op maandag 1 maart 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
80% dus wel. Tja, denk dat een veel hoger percentage ook niet haalbaar is op vrijwillige basis.
Wat een fantastische uitwerking zegquote:Op maandag 1 maart 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Snap ik opzich wel. Mijn broertje is er geweest, je kon maar op 3 plekken testen (Rotterdam, Utrecht en Amsterdam als ik me goed herinner) en op hele rare tijden. Het is niet goed, maar nog een dag vrij nemen om te laten testen na de voorstelling zullen mensen niet hebben zien zitten verwacht ik.
Gewoon even groepsimmuniteit opbouwen in die klassenquote:Op maandag 1 maart 2021 20:14 schreef Celestien het volgende:
Corona in de kleuterklas van m'n dochter... nu weer voor het eerst naar school. Nee, dochter niet ziek geweest. Maar toch... ik vraag me af hoe lang het duurt voor we weer in de teststraat zitten. Kan me niet voorstellen dat dat lang gaat duren.
Hoewel ik het gebruik van het woord soms wat raar vind in deze context, zo lang is dit resultaat nu ook weer niet bekend, heb ik eerder het gevoel dat we worden beziggehouden worden.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:11 schreef Gunner het volgende:
Soms heb ik het nare gevoel dat ze juist blij zijn dat het maar 80 procent was.
Dat moet uiteindelijk toch een keer.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gewoon even groepsimmuniteit opbouwen in die klassen
Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat het percentage debielen een stuk groter was geweest onder mensen die vrijwillig naar Guido Weijers gaan.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja kolere zeg, je doet toch mee aan een field lab, dan laat je je toch ook gewoon testen naderhand. Dat was toch het hele idee. Doe dan niet mee.
Luisterde vandaag de signaalwaarde podcast en daar wordt dit ook voorspeld. Alleen wel met een andere twist dan ik had verwacht.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:45 schreef Cynicio het volgende:
Ik kijk uit naar het kantelpunt waarbij binnenkort het aantal besmettingen helemaal niet meer zo boeiend is.
Het is een vermoeiende man. Dat is net zoals wanneer je al weken dalende of stagnerende cijfers hebt. Dat die man dan weer hijgerig voor de camera's staat: "Het gaat helemaal niet goed, het gaat juist eerder slecht!!!"quote:Op maandag 1 maart 2021 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat wel zo is zou in me meer zorgen maken.
Bij ons bij het kinderdagverblijf. Afgelopen donderdag is ons zoontje (3 jaar) daar geweest. Na 5 dagen wordt geadviseerd te laten testen, dus morgen ga ik met hem naar de teststraat.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:14 schreef Celestien het volgende:
Corona in de kleuterklas van m'n dochter... nu weer voor het eerst naar school. Nee, dochter niet ziek geweest. Maar toch... ik vraag me af hoe lang het duurt voor we weer in de teststraat zitten. Kan me niet voorstellen dat dat lang gaat duren.
Waar baseren ze dat op, aangezien de vaccins ook bescherming lijken te bieden tegen besmetting, en het aantal besmettelijke mensen met verloop van tijd dus kleiner wordt? Ja tenzij je vanaf pasen alles weer open gooit zonder afstand, zonder beperkingen in groepsgrootte, en iedereen van 60-min verplicht wordt om Koningsnacht, Koningsdag en Bevrijdingsdag bij te wonen?quote:Op maandag 1 maart 2021 20:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Luisterde vandaag de signaalwaarde podcast en daar wordt dit ook voorspeld. Alleen wel met een andere twist dan ik had verwacht.
Dat we eerst een flinke toename in besmettingen gaan zien, maar dat de ziekenhuizen niet volgen. Want de kwetsbaren zijn gevaccineerd. Maar daarna zullen de besmettingen flink blijven stijgen en zullen de ziekenhuizen toch weer te maken krijgen met een toestroom, dit keer van de groep onder de 60.. iets met exponentiele groei en massa enzo..
Tja, zit ook wel een logica in.
Maar laten we voorlopig hopen dat het positieve dagcijfer een indicatie is dat die derde golf uitblijft.
Tja, kwam een beetje uit de lucht vallen die opmerking.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waar baseren ze dat op, aangezien de vaccins ook bescherming lijken te bieden tegen besmetting, en het aantal besmettelijke mensen met verloop van tijd dus kleiner wordt? Ja tenzij je vanaf pasen alles weer open gooit zonder afstand, zonder beperkingen in groepsgrootte, en iedereen van 60-min verplicht wordt om Koningsnacht, Koningsdag en Bevrijdingsdag bij te wonen?
Testsamenleving (het woord alleen al) kost bergen geld en energie, je schept weer een nieuwe laag aan richtlijnen en regeltjes, en het levert je waarschijnlijk bijna niks op omdat we toch al volop aan het vaccineren zijn.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoewel ik het gebruik van het woord soms wat raar vind in deze context, zo lang is dit resultaat nu ook weer niet bekend, heb ik eerder het gevoel dat we worden beziggehouden worden.
Die hele testsamenleving komt er gewoon niet, als we in juni grotendeels gevaccineerd zijn is er geen hond die zich er nog druk over maakt. Voor die paar weken in mei dat het misschien wat mogelijk maakt zet het echt geen zoden aan de dijk. Het gaat gewoon een excuus zijn om sneller dingen open te gooien. En wat mij betreft terecht.
Maar goed, het geeft een gevoel van controle en daadkrachtigheid in een tijd dat je gewoon rustig moet wachten tot we zo ver zijn. Zoals mensen wel vaker maar iets zinloos doen om de tijd te verdrijven
Waarom zouden de ziekenhuizen, wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn, ineens vol moeten gaan stromen met mensen die, indien besmet, amper ergens last van hebben?quote:Op maandag 1 maart 2021 20:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maar daarna zullen de besmettingen flink blijven stijgen en zullen de ziekenhuizen toch weer te maken krijgen met een toestroom, dit keer van de groep onder de 60.. iets met exponentiele groei en massa enzo..
[..]
Zie laatste zin die je quote: iets met exponentiele groei en massa enzo..quote:Op maandag 1 maart 2021 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zouden de ziekenhuizen, wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn, ineens vol moeten gaan stromen met mensen die, indien besmet, amper ergens last van hebben?
Dat hoef je mij niet uit te leggenquote:Op maandag 1 maart 2021 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Testsamenleving (het woord alleen al) kost bergen geld en energie, je schept weer een nieuwe laag aan richtlijnen en regeltjes, en het levert je waarschijnlijk bijna niks op omdat we toch al volop aan het vaccineren zijn.
Dat het nodig zou zijn om weer zaken te openen is ook al zo'n drogreden, dat kan ook prima met inachtneming van de basisregels zoals afstand houden, net als vorig jaar. In de tussentijd vaccineer je stevig door en daarna zsm ook die 1,5 meter en mondkapjes eraf.
Laagdrempelig sneltesten kan ik me voorstellen in een zekere overgangsperiode. De tijd waarin je de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd hebt maar de rest nog niet. Zodat je dat hele gezeik van 'oude dikke mensen in de kroeg en op Rijncruise, studenten in semi-lockdown tot september en mogen het land niet uit' niet hebt. Lijkt me ook handig als je nog iets van een zomer wil hebben in de horeca en toerisme.quote:Op maandag 1 maart 2021 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Testsamenleving (het woord alleen al) kost bergen geld en energie, je schept weer een nieuwe laag aan richtlijnen en regeltjes, en het levert je waarschijnlijk bijna niks op omdat we toch al volop aan het vaccineren zijn.
Dat het nodig zou zijn om weer zaken te openen is ook al zo'n drogreden, dat kan ook prima met inachtneming van de basisregels zoals afstand houden, net als vorig jaar. In de tussentijd vaccineer je stevig door en daarna zsm ook die 1,5 meter en mondkapjes eraf.
Vergeet niet dat Yorick en Marino de voeding zijn voor die podcast.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waar baseren ze dat op, aangezien de vaccins ook bescherming lijken te bieden tegen besmetting, en het aantal besmettelijke mensen met verloop van tijd dus kleiner wordt? Ja tenzij je vanaf pasen alles weer open gooit zonder afstand, zonder beperkingen in groepsgrootte, en iedereen van 60-min verplicht wordt om Koningsnacht, Koningsdag en Bevrijdingsdag bij te wonen?
De vraag is hoe snel ze dat willen doen, dat kan een ettelijke maanden. Maar je kan ook nog jaren zo door knooien met testen en dergelijke.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet uiteindelijk toch een keer.
Nou, dat verklaart het wel! Het is tamelijk stupide om aan zo'n test mee te doen en niet alles op alles te zetten om je netjes te gedragen en te zorgen dat de eerste stap wordt gezet naar het organiseren van meer optredens en evenementen. Maar er zit natuurlijk een grens aan de welwillendheid.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan moet het echt heel laagdrempelig zijn hoor, en dan ook geen gezeik meer daarna als ik met 4 maten aan 1 tafel wil zitten op minder dan 1,5 meter.quote:Op maandag 1 maart 2021 21:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Laagdrempelig sneltesten kan ik me voorstellen in een zekere overgangsperiode. De tijd waarin je de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd hebt maar de rest nog niet. Zodat je dat hele gezeik van 'oude dikke mensen in de kroeg en op Rijncruise, studenten in semi-lockdown tot september en mogen het land niet uit' niet hebt. Lijkt me ook handig als je nog iets van een zomer wil hebben in de horeca en toerisme.
Op lange termijn kan ik het me niet voorstellen. Ik zag dat ook in dat Britse plan. Ik snap dat ze zicht willen houden op de verspreiding en varianten. En misschien dat sommigen denken dat dat de weg naar Zero Covid is. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat dat voor het najaar irrelevant geworden is, of misschien dat we het nog een jaartje aanzien en dat iedereen dan weer hele andere problemen aan z'n hoofd heeft dan Covid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |