Ze hebben Yesilgöz. Geen idee waarom Mark haar niet noemde.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:24 schreef skrn het volgende:
Wat me trouwens opviel, is dat Mark Rutte liep te schermen met Aboutaleb and Arib. Dat het in Nederland mogelijk is om hoge posities te bereiken als allochtonen.
Maar waarom zijn zij uitgerekend PvdA-politici.Maarom zaagt niemand Rutte daarover door? Waarom komen zulke politici niet uit de VVD?
Als volkspartij? Niet in staat leden te trekken uit alle lagen van de bevolking?quote:Op maandag 1 maart 2021 13:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld aan het ledenbestand liggen. En je kan mensen nou eenmaal niet gedwongen lid maken van je partij.
Sowieso bereikt de VVD niet alle lagen van de bevolking.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:41 schreef skrn het volgende:
[..]
Als volkspartij? Niet in staat leden te trekken uit alle lagen van de bevolking?
Ik vind dat gewoon raar. Kijk, je hoeft niks te hebben met diversiteit, maar ga niet te koop lopen op successen van anderen.
Prima om te benoemen. Zo valt het mij op dat diversiteit in linkse partijen niet zo'n rol speelt. Geen enkele provinciegenoot van mij staat daar op een verkiesbare plek.quote:
Ik vind het echt totaal irrelevant. Ja Aboutaleb is een goede burgemeester en Arib is een goede Kamervoorzitter... dat heeft echter niks met hun migratie-achtergrond te maken. Waarom willen vooral linkse partijen dan toch altijd daar weer naar kijken? Selecteer gewoon zoveel mogelijk de meest geschikte kandidaten, daar zullen ongetwijfeld ook allochtonen en vrouwen tussen zitten, maar dat hoeft niet per se representatief voor het land te zijn.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:24 schreef skrn het volgende:
Wat me trouwens opviel, is dat Mark Rutte liep te schermen met Aboutaleb and Arib. Dat het in Nederland mogelijk is om hoge posities te bereiken als allochtonen.
Maar waarom zijn zij uitgerekend PvdA-politici.Maarom zaagt niemand Rutte daarover door? Waarom komen zulke politici niet uit de VVD?
Als hij alleen VVD'ers zou noemen, leek hij meer een partijvoorzitter dan een premier.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:24 schreef skrn het volgende:
Het is de premier die hun aanhaalt als voorbeelden, niet ik. Ik vraag me af waarom er dan weinig allochtoons talent zit bij de VVD, of in ieder geval niet leidt toch belangrijke bestuursfuncties. Dat is toch relevant? Het is Mark Rutte die begint dat enkel je eigen talent een belemmering vormt om iets te bereiken in Nederland.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het echt totaal irrelevant. Ja Aboutaleb is een goede burgemeester en Arib is een goede Kamervoorzitter... dat heeft echter niks met hun migratie-achtergrond te maken. Waarom willen vooral linkse partijen dan toch altijd daar weer naar kijken? Selecteer gewoon zoveel mogelijk de meest geschikte kandidaten, daar zullen ongetwijfeld ook allochtonen en vrouwen tussen zitten, maar dat hoeft niet per se representatief voor het land te zijn.
Kijk eens naar GL, zouden mensen als Singh Varma, Dibi, Bouchallikht, etc. echt op een verkiesbare plaats zijn gekomen als ze (met verder dezelfde "kwaliteiten") De Vries, De Jong of De Vos hadden geheten? Lijkt me niet. Mensen selecteren puur om de diversiteit te verhogen verlaagd alleen de kwaliteit, een partij als GL zou dat zeker uit eigen ervaring moeten weten.
Het is ook helemaal niet des VVD's. Of dat zou het tot 1-2 jaar geleden niet moeten zijn in ieder geval. Tegenwoordig weet je het nooit met alle rare sprongen die ze maken.quote:Op maandag 1 maart 2021 13:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ze hebben Yesilgöz. Geen idee waarom Mark haar niet noemde.
Het is geen geheim dat de VVD het liefst allochtonen ziet zoals in de VS.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:06 schreef skrn het volgende:
Is succesvolle integratie precies zo aanpassen zodat anderen mensen niet kunnen zien dat je oorsprong buiten Nederland ligt?
Het hoeft niet, maar het helpt natuurlijk wel.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:06 schreef skrn het volgende:
Is succesvolle integratie precies zo aanpassen zodat anderen mensen niet kunnen zien dat je oorsprong buiten Nederland ligt?
En wat is het alternatief dan? 'Trots' is zo'n vage uitdrukking, alsof je niet ook Turkse culturele gebruiken kunt hebben. Alleen volgens sommigen zoals DENK ben je pas 'trots' op je roots als je een agressief, reactionair nationalisme predikt.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat de VVD het liefst allochtonen ziet zoals in de VS.
Mensen die zich assimileren, niet integreren, met trots op hun nieuwe thuisland in plaats van hun oorspronkelijke thuisland.
Ik weet niet of er een alternatief is. Zo is er een tijd lang van Indonesische mensen of Chinezen gezegd dat ze zich (teveel) hebben geassimileerd, terwijl ze toch gescheiden bleven van de autochtone bevolking. De kinderen kregen Nederlandse namen, ze gingen naar Nederlandse scholen en namen Nederlandse gebruiken over, maar desalniettemin was het moeilijk om zich volledig 'in te vechten'.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar het helpt natuurlijk wel.
[..]
En wat is het alternatief dan? 'Trots' is zo'n vage uitdrukking, alsof je niet ook Turkse culturele gebruiken kunt hebben. Alleen volgens sommigen zoals DENK ben je pas 'trots' op je roots als je een agressief, reactionair nationalisme predikt.
Het wordt wel een beetje vermoeiend om om te gaan met mensen die zich alleen maar voor laten staan op hun anders-zijn, hun allochtoon-zijn, hun moslim-zijn, hun agressie tegen anderen van dezelfde afkomst die 'verkaasd' zijn of die niet de capriolen van een Erdogan steunen.
Totdat er dan dingen zoals oververtegenwoordiging bij gewelddadige misdaad naar voren komen, dan is het ineens: "Nee dat kun je niet zeggen, kijk naar ons paspoort, wij zijn gewoon Hollanders net als jullie."
Ja daar ben ik het op zich wel mee eens, een beetje assertief mag ook wel. Bij de Indische gemeenschap komt daar natuurlijk bij dat ze meerdere malen behoorlijk verneukt zijn door de Nederlandse overheid.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een alternatief is. Zo is er een tijd lang van Indonesische mensen of Chinezen gezegd dat ze zich (teveel) hebben geassimileerd, terwijl ze toch gescheiden bleven van de autochtone bevolking. De kinderen kregen Nederlandse namen, ze gingen naar Nederlandse scholen en namen Nederlandse gebruiken over, maar desalniettemin was het moeilijk om zich volledig 'in te vechten'.
Dat kwam laatst naar voren bij de rel van Gordon die "nummer 49 met rijst" zei als grap tegen een Chinese deelneemster. Ik denk dat Nederland (en ook Scandinavische landen) nog lange tijd relatief homogeen waren als je het vergelijkt met Angelsaksische landen, waardoor er al die tijd een grote dominante cultuur was en een kleine, versnipperde, nieuwe cultuur.
Dan heb je twee hoofdbewegingen op het gebied van integratie/multiculturalisme: de GroenLinks-groep die zegt dat nieuwkomers hun gebruiken moeten behouden en de VVD-groep die ze het liefst meer Nederlands ziet worden. De derde beweging is de anti-groep van Wilders, die allochtonen het liefst helemaal niet ziet in Nederland. In de praktijk zullen veel Nederlandse niet-Westerse allochtonen er tussenin vallen, je hebt Anna Nooshin als geassimileerde allochtoonse en de Treitervlogger als geintegreerde allochtoon.
Misschien dat allochtonen eerder op een partij stemmen en lid worden van een partij die meer voor migratie is? Misschien dat allochtonen (op sociaal-economisch gebied) linkser zijn? Ik ken de ledenbestanden van de verschillende partijen niet, maar ik kan me voorstellen dat er wel verschillen zitten mbt de diversiteit in de ledenbestanden. Als de VVD in verhouding meer blanke, autochtone mannen als leden heeft, en deze groep ook meer geïnteresseerd is om actief te zijn binnen de partij, dan is het logisch dat ze binnen de partij in de TK ook oververtegenwoordigd zijn. Zo zijn er bij de PvdD misschien meer vrouwen (actief) lid, dus zullen er ook in verhouding meer vrouwelijke Tweede Kamerleden voor de PvdD zijn.quote:Op maandag 1 maart 2021 14:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is de premier die hun aanhaalt als voorbeelden, niet ik. Ik vraag me af waarom er dan weinig allochtoons talent zit bij de VVD, of in ieder geval niet leidt toch belangrijke bestuursfuncties. Dat is toch relevant? Het is Mark Rutte die begint dat enkel je eigen talent een belemmering vormt om iets te bereiken in Nederland.
De NLse cijfers kloppen al niet met die van het RIVM/de GGD, wat dat zegt over de andere landen weet ik niet maar het is wel typisch.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De data staan erbij, heb je een betere bron?
Dit is de bron:quote:Op maandag 1 maart 2021 16:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
De NLse cijfers kloppen al niet met die van het RIVM/de GGD, wat dat zegt over de andere landen weet ik niet maar het is wel typisch.
Ja, dat staat honderdduizenden af van het werkelijke aantal, waarvoor je dat andere, veel hogere cijfer, hebt. Ergo: de cijfers in je tabel kloppen niet.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is de bron:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
en dan het gemelde aantal.
Aantal gezette prikkenquote:Op maandag 1 maart 2021 21:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat staat honderdduizenden af van het werkelijke aantal. Ergo: de cijfers in je tabel kloppen niet.
Hahahahahaha. Haddop gelachen. Nee, het gemelde aantal zit veel lager dan het werkelijke aantal en is onbruikbaar omdat het zo incompleet is.quote:Op maandag 1 maart 2021 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Aantal gezette prikken
Berekend aantal
Gemeld aantal
968.765
Dit getal laat zien hoeveel prikken zijn gemeld door GGD-GHOR en LNAZ. Lees meer over de registratie in de cijferverantwoording.
871.214 gemeld door GGD-GHOR
Gemeld aantal tot en met zondag 28 februari
97.551 gemeld door LNAZ
Gemeld aantal tot en met zondag 28 februari
Waarde van maandag 1 maart · Bron: RIVM, LNAZ & GGD-GHOR
Dit cijfer zoals gebruikt klopt gewoon, dit is ook het cijfer dat in alle landen gebruikt wordt. Het gemelde niet het geschatte aantal.
Het gemelde is het werkelijke aantal
Het cijfer klopt voor geen meter en zit er honderdduizenden naast. Wat ze in andere landen doen moeten ze daar uitzoeken maar het is ronduit achterlijk om een verkeerd cijfer te gebruiken als een beter kloppende waarde voorhanden is.quote:, de rest is speculatief en dus niet bruikbaar bij een internationale vergelijking.
We kunnen enkel concluderen dat Nederland de administratie niet op orde heeft. De universiteit van Oxford gebruikt in de vergelijking ook de gemeldde cijfers van alle landen, die overigens in meerdere landen niet niet precies op orde zijn.quote:Op maandag 1 maart 2021 21:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hahahahahaha. Haddop gelachen. Nee, het gemelde aantal zit veel lager dan het werkelijke aantal en is onbruikbaar omdat het zo incompleet is.
[..]
Het cijfer klopt voor geen meter en zit er honderdduizenden naast. Wat ze in andere landen doen moeten ze daar uitzoeken maar het is ronduit achterlijk om een verkeerd cijfer te gebruiken als een beter kloppende waarde voorhanden is.
De cijfers zijn prima op orde, we kunnen vooral concluderen dat het vergelijken van onjuiste cijfers tot onjuiste conclusies leidt. Die tabel van je klopt simpelweg niet.quote:Op maandag 1 maart 2021 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We kunnen enkel concluderen dat Nederland de administratie niet op orde heeft. De universiteit van Oxford gebruikt in de vergelijking ook de gemeldde cijfers van alle landen, die overigens in meerdere landen niet niet precies op orde zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |