Ja natuurlijk, dat is dan ook wat Jaap van het RIVM zegt. Hij claimt dat dankzij de maatregelen de Britse variant (geen mutatie) onder de duim is gehouden.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee. Of had je willen beweren dat de mutatie momenteel onder controle is? En dat inclusief avondklok.
eindelijk iemand die het snapt in dit topic.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:27 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens mij heb je het compleet verkeerd begrepen. De reden dat de avondklok langer duurt is niet omdat men zich minder goed aan maatregelen houdt. Maar omdat het relatief makkelijk te handhaven is en omdat ze het als ruilmiddel inzetten tegen andere versoepelingen.
Want dat is een mening van Jaap van Dissel die verder niet door alle andere vergelijkbare instituten in Europa gedeeld wordt.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, dat is dan ook wat Jaap van het RIVM zegt. Hij claimt dat dankzij de maatregelen de Britse variant (geen mutatie) onder de duim is gehouden.
Eerst propaganda voeren en daarna niet doen wat je zelf een ander opdraagt.quote:Op zondag 28 februari 2021 12:44 schreef THEFXR het volgende:
wij, het voetvolk, moeten zich al allerlei maatregelen houden, anders boete.
die Politici trekken zich nergens iets van aan.
[ twitter ]
Een vicieuze cirkel kan je van twee kanten oplossen. Laat de overheid dus maar beginnen, ipv steeds repressievere maatregelen op te leggen.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer krijg je perspectief? Als de cijfers omlaag gaan. Wanneer gaan de cijfers omlaag? Als men zich beter aan de maatregelen houdt.
En zolang men alvast een voorschot op die versoepelingen neemt door nu alvast barbecues te geven, gaan de cijfers niet omlaag. En krijg je dus ook geen perspectief.
En zo zit je in je vicieuze cirkel.
Waar baseer je precies de aanname op dat (vergelijkbare zaken als) een barbecue in de open lucht een zodanig stuwend effect op de besmettingscijfers hebben dat de overheid niet anders kan dan grijpen naar een middel als de avondklok?quote:Op zondag 28 februari 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik maak ook een risicoafweging, maar dan ga ik later niet schijnheilig doen als de regering vervolgens besluit repressievere maatregelen in te voeren als teveel mensen het advies negeren.
Zelfs de invoering van de avondklok had niet te maken met hoe mensen zich aan de maatregelen hielden (i.t.t. wat dire Straits zegt), maar puur vanwege de angstmodellen van de Britse variant, die schromelijk overdreven waren.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:27 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens mij heb je het compleet verkeerd begrepen. De reden dat de avondklok langer duurt is niet omdat men zich minder goed aan maatregelen houdt. Maar omdat het relatief makkelijk te handhaven is en omdat ze het als ruilmiddel inzetten tegen andere versoepelingen.
Geen idee welk punt je nou eigenlijk probeert te maken, en dit helpt niet.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want dat is een mening van Jaap van Dissel die verder niet door alle andere vergelijkbare instituten in Europa gedeeld wordt.
We zijn in Nederland de enige die strengere maatregelen ingevoerd hebben. We zijn de enige met een avondklok.
Oh wacht...
Ze(kabinet/RIVM) weten het niet, dus verwijten het ze de bevolking maar dat ze zich niet aan de regels houden. De meeste in dit topic hebben dat spelletje allang door. Hopen dat dit bij jou ook nog komt.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer krijg je perspectief? Als de cijfers omlaag gaan. Wanneer gaan de cijfers omlaag? Als men zich beter aan de maatregelen houdt.
En zolang men alvast een voorschot op die versoepelingen neemt door nu alvast barbecues te geven, gaan de cijfers niet omlaag. En krijg je dus ook geen perspectief.
En zo zit je in je vicieuze cirkel.
De besmettingscijfers zijn inderdaad zo opgelopen, omdat men zo goed is in het maken van een gedegen risicoafweging.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar baseer je precies de aanname op dat (vergelijkbare zaken als) een barbecue in de open lucht een zodanig stuwend effect op de besmettingscijfers hebben dat de overheid niet anders kan dan grijpen naar een middel als de avondklok?
Klopt, maar het verschil is dat als de overheid de eerste stap zet (lees: versoepelen), ze een potentieel enorm risico nemen. Terwijl als de bevolking de eerste stap zet (lees: beter aan de maatregelen houden), er geen enkel risico is.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een vicieuze cirkel kan je van twee kanten oplossen. Laat de overheid dus maar beginnen, ipv steeds repressievere maatregelen op te leggen.
Dat denkt hij ook , kan het alleen niet bewijzen, anders ging ik er mee naar de rechter.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst propaganda voeren en daarna niet doen wat je zelf een ander opdraagt.
Lijkt wel alsof hij vindt dat alle maatregelen niet voor hem gelden. Zie ook vorige week in een winkel.
Dus als allerlei landen om ons heen straks een vaccinatiepaspoort invoeren is dat automatisch een prima idee en oplossing?quote:Op zondag 28 februari 2021 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want dat is een mening van Jaap van Dissel die verder niet door alle andere vergelijkbare instituten in Europa gedeeld wordt.
We zijn in Nederland de enige die strengere maatregelen ingevoerd hebben. We zijn de enige met een avondklok.
Oh wacht...
Er is absoluut een risico. De overheid kan dan denken dat omdat mensen zich zo goed aan de regels houden het het waard is om die regels langer in stand te houden om de cijfers nóg verder naar beneden te brengen.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar het verschil is dat als de overheid de eerste stap zet (lees: versoepelen), ze een potentieel enorm risico nemen. Terwijl als de bevolking de eerste stap zet (lees: beter aan de maatregelen houden), er geen enkel risico is.
dus hou de maatregelen maar lekker aan, anders lopen de politici risico niet meer herkozen te worden??quote:Op zondag 28 februari 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar het verschil is dat als de overheid de eerste stap zet (lees: versoepelen), ze een potentieel enorm risico nemen. Terwijl als de bevolking de eerste stap zet (lees: beter aan de maatregelen houden), er geen enkel risico is.
Blijkbaar wordt die stap dus niet gezet, en zal je zien dat de besmettingen dus meer gaan toenemen.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, keuzes van andere landen als uitgangspunt nemen om maatregelen te onderbouwen is gewoon een slecht argumentquote:Op zondag 28 februari 2021 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet jouw forte merk ik al.
Ja, het aanhouden van de maatregelen werkt echt heel goed voor de populariteit van politici, hè.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus hou de maatregelen maar lekker aan, anders lopen de politici risico niet meer herkozen te worden??
Wel voor 21:00 weer terug he!quote:Op zondag 28 februari 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, het aanhouden van de maatregelen werkt echt heel goed voor de populariteit van politici, hè.
Nou, nou, mensen staan te klappen voor de invoering van de avondklok. Ik denk dat de VVD 50+ zetels gaat halen, want de avondklok is zo populair.
Echt, het niveau hier is weer bedroeven en de argumentatie slaat weer eens als een lul op een drumstel.
Ik ga lekker naar buiten, genieten van het mooie weer i.p.v. een beetje lopen kankeren op de overheid als gevolg van een soort misplaatst gevoel van weltschermz. Geen idee wat het is. Ik weet alleen wel dat het onderwijs in Nederland achteruit loopt.
Claimen dat na de komst van een besmettelijkere variant het allemaal volledig aan ons gedrag te wijten valt vind ik een nogal simplistische voorstelling van zaken.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een vreemde vergelijking. Die dreiging is ook gewoon bekend, dus de context is belangrijk.
Jouw vergelijking is hetzelfde als:
- 100 km/u rijden op de snelweg is normaal, maar om exact hetzelfde gedrag maken we ons wel druk als het in een woonwijk is.
Of:
- In januari 2020 gaven we iedereen nog een hand, maar nu maken we om exact hetzelfde gedrag ons opeens druk.
Dus we mogen niet op de Nederlandse experts vertrouwen, want vooringenomen mening van Van Dissel/OMT etc.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, keuzes van andere landen als uitgangspunt nemen om maatregelen te onderbouwen is gewoon een slecht argument
mag ik vragen in welke branche je werkt?quote:Op zondag 28 februari 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, het aanhouden van de maatregelen werkt echt heel goed voor de populariteit van politici, hè.
Nou, nou, mensen staan te klappen voor de invoering van de avondklok. Ik denk dat de VVD 50+ zetels gaat halen, want de avondklok is zo populair.
Echt, het niveau hier is weer bedroeven en de argumentatie slaat weer eens als een lul op een drumstel.
Ik ga lekker naar buiten, genieten van het mooie weer i.p.v. een beetje lopen kankeren op de overheid als gevolg van een soort misplaatst gevoel van weltschermz. Geen idee wat het is. Ik weet alleen wel dat het onderwijs in Nederland achteruit loopt.
Goed idee, het is echt lekker buiten! Raar genoeg lijkt het weer ook wel als een soort vliegwiel te werken. Mensen die het al beu waren, zijn het nu écht heel erg beu.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ga lekker naar buiten, genieten van het mooie weer i.p.v. een beetje lopen kankeren op de overheid als gevolg van een soort misplaatst gevoel van weltschermz.
Of ze lopen primair op omdat de maatschappij nu eenmaal doorloopt en mensen nog steeds werken, in een ziekenhuis belanden en hun boodschappen doen - kortom zaken waar je met repressie maar beperkte beschikkingsmacht over hebt. De doorslaggevende invloed van het volk dat er maar met de pet naar zwaait en zelfs een barbecue denkt te mogen organiseren sleep jij erbij, maar waar je dat op baseert - anders dan onderbuikgevoelens - is me nog steeds compleet onduidelijk.quote:Op zondag 28 februari 2021 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
De besmettingscijfers zijn inderdaad zo opgelopen, omdat men zo goed is in het maken van een gedegen risicoafweging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |