Kan mij er wel iets bij indenken dat hij na alle kritiek niet meer zo snel al te positief wil zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou daar niet moeten staan dat de maatregelen vanaf de zomer (in grote mate) verleden tijd zijn? Er is geen enkele reden om de reden daarna weer strenger te maken, ze hebben genoeg tijd (en vaccins) om ervoor te zorgen dat er op geen enkel moment meer verzwaard zou moeten worden.
Een zomer zoals vorig jaar zou ik prima vinden. Het idee van een roadtrip door midden-Duitsland hebben we inmiddels wel laten varen, maar zo nu en dan een uitstapje, vrienden kunnen ontmoeten en samen met hen kunnen barbecueën, uit eten of ergens een kop koffie of speciaalbiertje kunnen drinken zonder belachelijk vaccinatiepaspoort of testbewijs te hoeven tonen zou voor mij al prima zijn.quote:
Ik zat in de buurt : Pquote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:15 schreef falling_away het volgende:
Mooi die ziekenhuiscijfers. Qua besmettingscijfers gok ik 4910
Even heel realistisch bekeken welk percentage aan faillissementen is realistisch in een jaar tijd? Ik heb begrepen van mijn stamkroeg dat die redelijk tevreden zijn over het aangeboden steunpakket. En deze eigenaar is absoluut geen fan van het kabinet. Er zullen ook echt wel een aantal zijn die net overal buiten vallen, maar het is ook gebruikelijk dat een groot deel van de starters de eerste 5 jaar sowieso niet overleefd.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:41 schreef quirina het volgende:
We worden gewoon extra bang gemaakt en onderdrukt.
Dit kan echt niet zo langer meer duren.
Ondernemers gaan over de kop.
nee hoor, dat is niet normaal bij velen .....quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat ik een gezin heb? Als ik wel corona heb heeft dat zeker gevolgen, dat betekend dat mijn vrouw niet meer kan gaan werken en mijn dochter niet meer naar school kan.
Lijkt mij normaal om je verantwoordelijkheid te nemen. Het lijkt nu wel op hooikoorts maar het gedraagt zich anders dan dat ik gewend ben, dan kan ik wel 99% zeker zijn dat het wel geen corona zal zijn, maar ik kan dat risico niet inschatten voor de mensen om mij heen toch?
Mensen die woorden gebruiken zoals 'rand van de zomer' en 'drempel van de herfst'quote:
Wat een veilige uitspraak...quote:
De ondernemingen die toch al op het randje hingen, zijn er al lang uitgefilterd afgelopen zomer/herfst.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Even heel realistisch bekeken welk percentage aan faillissementen is realistisch in een jaar tijd? Ik heb begrepen van mijn stamkroeg dat die redelijk tevreden zijn over het aangeboden steunpakket. En deze eigenaar is absoluut geen fan van het kabinet. Er zullen ook echt wel een aantal zijn die net overal buiten vallen, maar het is ook gebruikelijk dat een groot deel van de starters de eerste 5 jaar sowieso niet overleefd.
Ik snap best dat je geen kansloze ondernemers gaat blijven steunen die ongeacht de pandemie sowieso het niet zouden gaan redden. Er blijven er nu een behoorlijk aantal overeind die allang hadden moeten omvallen.
Niet leuk om te horen, en ik weet dat het zwaar is voor de meesten. Maar de meesten houden het momenteel nog gewoon vol.
Het speelt ook wel mee dat de steun vorig jaar beroerder was dan nu.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De ondernemingen die toch al op het randje hingen, zijn er al lang uitgefilterd afgelopen zomer/herfst.
De bedrijven die nu omvallen, hebben dat te danken aan het volledig oplossen in rook van hun reserves doordat ze niet mochten draaien door corona.
Yes, maar dat wisten we al toch.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef Discombobulate het volgende:
We worden ook beduveld mbt coronadoden. Dit is wat Erwin Kompanje erover zegt,
https://kompanje.org/2021(...)icientie-een-ziekte/
Vreemde gang van zaken wel...
Ja, maar 't is wel ff goed dat het van Erwin Kompanje komt, gerenommeerd medisch ethicus met veel verstand van zaken, in plaats van wappies of iemand zoals Van Haga.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, maar dat wisten we al toch.
Ik zie eigenlijk vooral wat open deuren. Ja mensen met COVID hebben vaak comorbiditeiten. En ja, dat draagt ook bij. Maar er is niemand die anders beweert. Of het al dan niet terecht is om vermoedelijke doodsoorzaak ook mee te tellen kun je twisten. Nederland is helemaal niet zo strak in de registratie. Daarom wordt oversterfte (wellicht nog eens uit te drukken in QALYs) vaak als relevanter criterium gezien en Nederland doet het internationaal gezien een stuk beter op aantal officieel vastgestelde doden dan op oversterfte.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef Discombobulate het volgende:
We worden ook beduveld mbt coronadoden. Dit is wat Erwin Kompanje erover zegt,
https://kompanje.org/2021(...)icientie-een-ziekte/
Vreemde gang van zaken wel...
compared to yesterdayquote:
Als we even opschieten met vaccineren en 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles wel weer open. Als je dat niet leuk vind dan blijf je maar thuis. Zo sta ik er in. Fuck D66 met wat ze zeggen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.
Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
D66 is echt een lachwekkend zootje.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.
Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
Douglas en de Actionquote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:21 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
Snap ik. #eiersnijder
Als je dit gaat invoeren moet je ook de vaccinvolgorde op de schop gooien. Het kan niet zo zijn dat degene met het minste risico het langst uitgesloten zijn. Dan moet je gewoon gaan loten na de risicogroep.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |