abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198235158
We worden gewoon extra bang gemaakt en onderdrukt.
Dit kan echt niet zo langer meer duren.
Ondernemers gaan over de kop.
pi_198235160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zou daar niet moeten staan dat de maatregelen vanaf de zomer (in grote mate) verleden tijd zijn? Er is geen enkele reden om de reden daarna weer strenger te maken, ze hebben genoeg tijd (en vaccins) om ervoor te zorgen dat er op geen enkel moment meer verzwaard zou moeten worden.
Kan mij er wel iets bij indenken dat hij na alle kritiek niet meer zo snel al te positief wil zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198235186
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Valt wel mee, toch?
[ twitter ]
Een zomer zoals vorig jaar zou ik prima vinden. Het idee van een roadtrip door midden-Duitsland hebben we inmiddels wel laten varen, maar zo nu en dan een uitstapje, vrienden kunnen ontmoeten en samen met hen kunnen barbecueën, uit eten of ergens een kop koffie of speciaalbiertje kunnen drinken zonder belachelijk vaccinatiepaspoort of testbewijs te hoeven tonen zou voor mij al prima zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198235194
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:15 schreef falling_away het volgende:
Mooi die ziekenhuiscijfers. Qua besmettingscijfers gok ik 4910
Ik zat in de buurt : P
Alpha kenny one
pi_198235228
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:41 schreef quirina het volgende:
We worden gewoon extra bang gemaakt en onderdrukt.
Dit kan echt niet zo langer meer duren.
Ondernemers gaan over de kop.
Even heel realistisch bekeken welk percentage aan faillissementen is realistisch in een jaar tijd? Ik heb begrepen van mijn stamkroeg dat die redelijk tevreden zijn over het aangeboden steunpakket. En deze eigenaar is absoluut geen fan van het kabinet. Er zullen ook echt wel een aantal zijn die net overal buiten vallen, maar het is ook gebruikelijk dat een groot deel van de starters de eerste 5 jaar sowieso niet overleefd.

Ik snap best dat je geen kansloze ondernemers gaat blijven steunen die ongeacht de pandemie sowieso het niet zouden gaan redden. Er blijven er nu een behoorlijk aantal overeind die allang hadden moeten omvallen.

Niet leuk om te horen, en ik weet dat het zwaar is voor de meesten. Maar de meesten houden het momenteel nog gewoon vol.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198235274
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Omdat ik een gezin heb? Als ik wel corona heb heeft dat zeker gevolgen, dat betekend dat mijn vrouw niet meer kan gaan werken en mijn dochter niet meer naar school kan.

Lijkt mij normaal om je verantwoordelijkheid te nemen. Het lijkt nu wel op hooikoorts maar het gedraagt zich anders dan dat ik gewend ben, dan kan ik wel 99% zeker zijn dat het wel geen corona zal zijn, maar ik kan dat risico niet inschatten voor de mensen om mij heen toch?
nee hoor, dat is niet normaal bij velen .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 27 februari 2021 @ 16:52:15 #57
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_198235279
quote:

[..]

Valt wel mee, toch?
[ twitter ]
Mensen die woorden gebruiken zoals 'rand van de zomer' en 'drempel van de herfst' :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_198235311
quote:

[..]

Valt wel mee, toch?
[ twitter ]
Wat een veilige uitspraak...

Een redelijk normale zomer? Die hadden we afgelopen zomer ook, toen zonder vaccinaties. Ik verbaas me af en toe nog als ik m'n vakantiefoto's terug zie. Lekker in een restaurantje aan de kust, met z'n allen aan het strand. In een bar.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198235320
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even heel realistisch bekeken welk percentage aan faillissementen is realistisch in een jaar tijd? Ik heb begrepen van mijn stamkroeg dat die redelijk tevreden zijn over het aangeboden steunpakket. En deze eigenaar is absoluut geen fan van het kabinet. Er zullen ook echt wel een aantal zijn die net overal buiten vallen, maar het is ook gebruikelijk dat een groot deel van de starters de eerste 5 jaar sowieso niet overleefd.

Ik snap best dat je geen kansloze ondernemers gaat blijven steunen die ongeacht de pandemie sowieso het niet zouden gaan redden. Er blijven er nu een behoorlijk aantal overeind die allang hadden moeten omvallen.

Niet leuk om te horen, en ik weet dat het zwaar is voor de meesten. Maar de meesten houden het momenteel nog gewoon vol.
De ondernemingen die toch al op het randje hingen, zijn er al lang uitgefilterd afgelopen zomer/herfst.

De bedrijven die nu omvallen, hebben dat te danken aan het volledig oplossen in rook van hun reserves doordat ze niet mochten draaien door corona.
pi_198235360
We worden ook beduveld mbt coronadoden. Dit is wat Erwin Kompanje erover zegt,

https://kompanje.org/2021(...)icientie-een-ziekte/

Vreemde gang van zaken wel...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198235423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:55 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

De ondernemingen die toch al op het randje hingen, zijn er al lang uitgefilterd afgelopen zomer/herfst.

De bedrijven die nu omvallen, hebben dat te danken aan het volledig oplossen in rook van hun reserves doordat ze niet mochten draaien door corona.
Het speelt ook wel mee dat de steun vorig jaar beroerder was dan nu.
pi_198235485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

Yes, maar dat wisten we al toch.
pi_198235507
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:05 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Yes, maar dat wisten we al toch.
Ja, maar 't is wel ff goed dat het van Erwin Kompanje komt, gerenommeerd medisch ethicus met veel verstand van zaken, in plaats van wappies of iemand zoals Van Haga.
pi_198235556
twitter

Geen belangenverstrengeling toch? Artsen die honderdduizenden euro's krijgen.. Follow the money. Gelukkig doen de ziekenhuizen hier niet aan mee.
pi_198235563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:57 schreef Discombobulate het volgende:

Ik zie eigenlijk vooral wat open deuren. Ja mensen met COVID hebben vaak comorbiditeiten. En ja, dat draagt ook bij. Maar er is niemand die anders beweert. Of het al dan niet terecht is om vermoedelijke doodsoorzaak ook mee te tellen kun je twisten. Nederland is helemaal niet zo strak in de registratie. Daarom wordt oversterfte (wellicht nog eens uit te drukken in QALYs) vaak als relevanter criterium gezien en Nederland doet het internationaal gezien een stuk beter op aantal officieel vastgestelde doden dan op oversterfte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198235949
pi_198235952
pi_198235957
pi_198236019
D66, man man man:

D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.

Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
pi_198236117
quote:
compared to yesterday

dit virus heeft een extreem lange incubatietijd, van dag tot dag de metingen bekijken, zegt niet zoveel. als je om de 7 of 14 dagen de cijfers vergelijkt krijg je een beter beeld.
van Dag tot dag heeft in dit geval niet zoveel zin, van dag tot dag kunnen er grote verschillen zijn in de metingen, je moet je richten op het gemiddelde besmettingsmoment en dan wanneer iemand klachten krijgt, bij covid-19 kan dat 2 weken zijn

Die lange incubatie tijd maakt dit virus zo lastig te bestrijden.
pi_198236341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
D66, man man man:

D66 vindt het niet terecht dat gevaccineerde mensen moeten "wachten met leven" tot iedereen is gevaccineerd. "Laten we als Nederland een voorbeeld nemen aan Israël, waar gevaccineerde mensen weer toegang krijgen tot het maatschappelijk leven", zegt Kaag.

Maar wel terecht natuurlijk dat als je nog maanden moet wachten op een vaccinatie dat je dan maar "even" moet volhouden.
Als we even opschieten met vaccineren en 60+ en risicogroepen gevaccineerd zijn mag van mij alles wel weer open. Als je dat niet leuk vind dan blijf je maar thuis. Zo sta ik er in. Fuck D66 met wat ze zeggen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:10:06 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198236364
quote:
D66, man man man:

D66 is echt een lachwekkend zootje.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:21:53 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198236565

Snap ik. #eiersnijder
pi_198236658
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:21 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]

Snap ik. #eiersnijder
Douglas en de Action
De leven! O+
Go hard or go home
pi_198236756
quote:
D66, man man man:

Als je dit gaat invoeren moet je ook de vaccinvolgorde op de schop gooien. Het kan niet zo zijn dat degene met het minste risico het langst uitgesloten zijn. Dan moet je gewoon gaan loten na de risicogroep.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')