abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198209889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

De situatie is voor eind mei / begin juni best wel positief.
Maar de maanden maart en april baren mij ook wel zorgen. Maar realistisch gezien heeft het nu geen zin meer om maatregelen te verzwaren, dat gaat niet meer worden nageleefd. De massa gaat de urgentie pas zien als het weer mis gaat. Op dat moment kun je weer wat doen vrees ik.
Dat de derde golf de laatste golf is..ja graag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198209914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Het stadsbestuur van Parijs stelt voor om in de Franse hoofdstad drie weken lang een complete lockdown in te stellen. Daarna zou het normale leven dan weer op gang kunnen komen. "Dan kunnen cafés, restaurants en musea weer open'', zei wethouder Emmanuel Grégoire vanavond op de Franse radio.

Volgens hem neemt de regering nu "halfslachtige maatregelen".
Dat mag het gemeentebestuur bepalen?
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:27:54 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198209942
Is de tweede golf überhaupt tot een einde gekomen dan, dat we nu alweer over een derde praten?
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:28:26 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198209952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat de derde golf de laatste golf is..ja graag.
Die durf ik wel aan. In september kan iedereen zijn gevaccineerd, of op zijn minst 1 prik hebben gehad. Een extra booster kan nodig zijn voor nieuwe varianten in oktober/november. Maar het gaat zeer waarschijnlijk een endemische fase in. Mits de vaccinatiebereidheid hoog genoeg blijft.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:34:23 #180
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198210061
Hoezo opvallend? Dit is nog altijd veruit de beste manier om in korte tijd enorm veel vooruitgang te boeken. In 3 weken complete lockdown kun je heel veel ketens doorbreken, waarna het veel makkelijker is om de samenleving weer enigszins veilig te openen.

Genoeg andere Europese landen (zoals VK en Ierland) die aantonen dat een échte lockdown (niet het halfslachtige wat wij al 5 maanden doen) daadwerkelijk tot snelle resultaten leidt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:36:53 #181
473584 Gretzl
pi_198210110
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De korte heftige lockdown, editie 371.
Ja, door Tomas Pueyo 11 maanden geleden al uitgelegd. Nog steeds de beste maatregel wanneer een land/regio/stad met een oncontroleerbare, uitzichtloze situatie zit en er pas weer perspectief komt als je een paar halveringen verder bent.

Dus ik zeg doen. Hopelijk volgen er meer Europese landen waar het nog steeds drama is met een veel te hoge virusverspreiding
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:38:52 #182
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198210145
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:34 schreef Gretzl het volgende:
Hoezo opvallend? Dit is nog altijd veruit de beste manier om in korte tijd enorm veel vooruitgang te boeken. In 3 weken complete lockdown kun je heel veel ketens doorbreken, waarna het veel makkelijker is om de samenleving weer enigszins veilig te openen.

[ afbeelding ]

Genoeg andere Europese landen (zoals VK en Ierland) die aantonen dat een échte lockdown (niet het halfslachtige wat wij al 5 maanden doen) daadwerkelijk tot snelle resultaten leidt.
Het ontbreekt aan wilskracht momenteel om dat nog te willen volhouden. Je gaat dat niet voor elkaar krijgen zonder heel repressief beleid te voeren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:38:56 #183
473584 Gretzl
pi_198210147
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is de tweede golf überhaupt tot een einde gekomen dan, dat we nu alweer over een derde praten?
Sterker nog, de derde golf is ook al geweest ;) We zijn nu op weg naar de vierde, met dank aan het jojo-mitigatiebeleid.

donderdag 25 februari 2021 @ 23:40:34 #184
473584 Gretzl
pi_198210172
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het ontbreekt aan wilskracht momenteel om dat nog te willen volhouden. Je gaat dat niet voor elkaar krijgen zonder heel repressief beleid te voeren.
Ja wilskracht is een lastige drempel, maar het alternatief is nog altijd slechter. De opties waar faallanden als Nederland nu voor kiezen zijn halfslachtige jojo-rockdowns die voor de komende maanden helemaal geen perspectief bieden dat het snel verbeterd. Toch bizar dat de ziekenhuizen alweer bijna een half jaar vol liggen met coronapatiënten, omdat er gestuurd wordt op zo'n hoog niveau besmettingen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 23:44:27 #185
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198210235
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja wilskracht is een lastige drempel, maar het alternatief is nog altijd slechter. De opties waar faallanden als Nederland nu voor kiezen zijn halfslachtige jojo-rockdowns die voor de komende maanden helemaal geen perspectief bieden dat het snel verbeterd. Toch bizar dat de ziekenhuizen alweer bijna een half jaar vol liggen met coronapatiënten, omdat er gestuurd wordt op zo'n hoog niveau besmettingen.
Sla een krant open en schat je kansen in als je nu komt met een stay-at-home order, sluiting kantoren, sluiting scholen en harde handhaving.

Ik denk dat Rutte dan eerder vreest voor een scenario ala gebroeders De Witt dan dat hij een applaus ervoor krijgt ;)
pi_198210250
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Harde lockdowns bieden wel perspectief wil je zeggen. Vaccins zijn de enige uitkomst, de rest is slechts doekjes voor het bloeden en continu op je tenen lopen.
Benieuwd hoe lang mensen in de zero-covid religie blijven geloven nadat iedereen al lang en breed gevaccineerd is en men weer normaal doet.
Nou ik ga maar slapen :W
I'll give you something to do
pi_198210260
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:36 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, door Tomas Pueyo 11 maanden geleden al uitgelegd. Nog steeds de beste maatregel wanneer een land/regio/stad met een oncontroleerbare, uitzichtloze situatie zit en er pas weer perspectief komt als je een paar halveringen verder bent.

Dus ik zeg doen. Hopelijk volgen er meer Europese landen waar het nog steeds drama is met een veel te hoge virusverspreiding
Het is nog steeds winter he.

Dat gelockdownjank. Het gaat ook over het welzijn van mensen die al 11 maanden alleen maar opgesloten in hun huis zitten. En dan nu nog eens 3 weken draconisch? Er is ook nog zoiets als mensenrechten en is het wel in proportie tegen een ziekte die 99,98% overlevingkans heeft als je uberhaupt al besmet raakt.

Ziek. Alsof iedereen gebroken moet worden en alles stuk moet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198210304
Als rutte het alleen al zou doen en zeggen dat het voor 3 weken is, weet je zeker dat het ook niet voor 3 weken is. Dat werkt ook mee.
1947-2016
pi_198210453
Ik kan me niet voorstellen dat je nog ergens in West Europa genoeg draagvlak kan vinden voor een totale lockdown. Dat valt ook niet meer te handhaven zonder zware repressie. Bovendien, wat bereik je er mee? Na een paar weken is er al weer zoveel contact met andere EU bewoners dat de besmettingen weer terug komen.

Gewoon doorgaan met vaccineren en de basisregels enigszins in tact laten is de enige oplossing.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:05:23 #190
473584 Gretzl
pi_198210458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met 1 miljoen vaccinaties erbij opgeteld zijn dus zo'n 5 miljoen mensen immuun zou je dan zeggen.
Zou er niet zo gemakkelijk vanuit gaan dat de mensen die in het voorjaar van 2020 corona hebben gehad nu allemaal nog voldoende immuniteit hebben om niet meer ziek te worden. Dat weet je gewoon niet. Hangt er ook vanaf met welke variant ze nu in aanraking komen.
pi_198210485
Hoeveel krijgt Van Dissel eigenlijk betaald voor zijn diensten? Het valt mij op dat hij al maanden dezelfde overhemden en jasjes draagt.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:11:49 #192
473584 Gretzl
pi_198210507
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij ligt die correlatie meer bij het feit dat we half maart pas dicht gingen, en pas 1 juni echt gingen versoepelen. In april was het echt nog stil overal. Sinds de tweede golf is het (ondanks een veel strenger pakket) nooit ook maar enigszins in de buurt geweest van de stilte in april.
Dit ja. In het paasweekend was de situatie in Nederland nog heel nijpend, en toen was het ook al een periode prachtig lenteweer geweest. Totdat er een overtuigende metastudie is die bewijst dat het coronavirus en haar varianten zich inderdaad minder makkelijk voorplanten in warmer/droger weer kun je dit niet zomaar als hypothese nemen.

De duidelijke correlatie tussen het lage aantal besmettingen in de meeste Europese landen in juni/juli en de langdurige lockdowns waar iedereen nog angstig was en zich goed aan de basisregels en verplichtingen hield valt niet te ontkennen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:12:57 #193
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198210515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:09 schreef Jojoke het volgende:
Hoeveel krijgt Van Dissel eigenlijk betaald voor zijn diensten? Het valt mij op dat hij al maanden dezelfde overhemden en jasjes draagt.
Geen idee, schaal 17 rijksoverheid? (7000-9000 per maand)
pi_198210524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:04 schreef Ronald het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat je nog ergens in West Europa genoeg draagvlak kan vinden voor een totale lockdown. Dat valt ook niet meer te handhaven zonder zware repressie. Bovendien, wat bereik je er mee? Na een paar weken is er al weer zoveel contact met andere EU bewoners dat de besmettingen weer terug komen.

Gewoon doorgaan met vaccineren en de basisregels enigszins in tact laten is de enige oplossing.
Dit.
En ook kappen met het ontwikkelen van orwelliaanse tussenoplossingen als een testmaatschappij.

Vaccineren zo hard als je kan.
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:15:11 #195
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198210537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:09 schreef Jojoke het volgende:
Gratis BJ's van stagiares, niemand wil die man, op geen enkel vlak.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:15:31 #196
473584 Gretzl
pi_198210542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

De tweede golf is ook begonnen in een periode dat het weer slechter werd, misschien heeft dat er wel meer mee te maken dan we denken.
Nee, de tweede golf in Nederland is voornamelijk veroorzaakt door onvoldoende veiligheidsmaatregelen op scholen (coronahotspots waar leraren en scholieren elkaar vrijelijk konden besmetten), een slecht functioneert test- en BCO-beleid en het gebrek aan inreiscontroles en verplichte quarantaines voor reizigers uit risicogebieden.

Dat het weer een substantiële invloed heeft gehad op de toename van het R-getal is tot nu toe op geen enkele wijze aangetoond.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:17:18 #197
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198210556
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
En ook kappen met het ontwikkelen van orwelliaanse tussenoplossingen als een testmaatschappij.

Vaccineren zo hard als je kan.
En dat is niet Orwelliaans? Some are more equal than others. Ken je klassiekers.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:18:16 #198
473584 Gretzl
pi_198210561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hey, hebben ze daar ook een Red Team.
Nee, Parijse bestuurders hebben volgens mij eindelijk informatie opgedaan hoe Aziatische en Oceanische landen het virus verpletterd hebben. Een kortdurende, felle inspanning waar iedereen aan mee moet doen is zoveel effectiever dan een halfslachtige, net-niet lockdown waar mensen nog steeds alle vrijheid hebben om een loopje te nemen met de voorschriften. Of gewoon een dikke middelvinger kunnen opsteken, bij gebrek aan handhaving/sancties.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:19:48 #199
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198210573
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, Parijse bestuurders hebben volgens mij eindelijk informatie opgedaan hoe Aziatische en Oceanische landen het virus verpletterd hebben. Een kortdurende, felle inspanning waar iedereen aan mee moet doen is zoveel effectiever dan een halfslachtige, net-niet lockdown waar mensen nog steeds alle vrijheid hebben om een loopje te nemen met de voorschriften. Of gewoon een dikke middelvinger kunnen opsteken, bij gebrek aan handhaving/sancties.
Ik zou het persoonlijk een behoorlijke prestatie vinden als ze het kunnen handhaven in de buitenwijken.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:20:57 #200
473584 Gretzl
pi_198210580
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

Sla een krant open en schat je kansen in als je nu komt met een stay-at-home order, sluiting kantoren, sluiting scholen en harde handhaving.

Ik denk dat Rutte dan eerder vreest voor een scenario ala gebroeders De Witt dan dat hij een applaus ervoor krijgt ;)
Ja, ik vrees ook dat het kabinet in hun onnavolgbare beleid van de afgelopen 12 maanden en de communicatie al te ernstig gefaald hebben om nu makkelijk een groot deel van de het land mee te krijgen met een maatregel die wél goed en snel werkt. Ze zullen dat waarschijnlijk als een gepasseerd station zien. Maar neemt niet weg dat het nog altijd een beter alternatief is dan aanmodderen van golf naar golf, dat is helemaal funest voor de mentale gesteldheid van mensen en het perspectief dat ze ngo ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')