abonnement Unibet Coolblue
pi_198210586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En dat is niet Orwelliaans? Some are more equal than others. Ken je klassiekers.
Hoe dan exact?
Iedereen kan straks toch een spuitje krijgen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:24:12 #202
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198210611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vaccineren zo hard als je kan.
Het is nog helemaal niet aangetoond dat enkel snel vaccineren de allesomvattende exitstrategie is.

Ik zou zelf altijd blijven pleiten voor een combinatie van vaccins en #ZeroCovid (met de meest kosteneffectieve maatregelen het R-getal zo laag mogelijk houden, zonder dat je van lockdown naar lockdown springt. Nog altijd zijn er buiten Europa voorbeelden te over van landen die #ZeroCovid/containment al geruime tijd goed volhouden, ondanks de varianten en ondanks dat het feit dat daar ook geen draagvlaak is onder de gehele bevolking.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:25:14 #203
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198210620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk een behoorlijke prestatie vinden als ze het kunnen handhaven in de buitenwijken.
We gaan het zien. Ik zie het nu wel serieus gebeuren dat Parijs inderdaad 3 weken in een daadwerkelijke lockdown gaat. 3 weken alleen naar buiten voor de noodzakelijke boodschappen, dat moet te doen zijn. Afgelopen voorjaar lukte het in die landen ook (en mensen herinneren zich echt de resultaten nog wel).
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198210656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Geen idee, schaal 17 rijksoverheid? (7000-9000 per maand)
Daar wordt je niet steenrijk van, maar je kan wel een nieuw jasje kopen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 00:29:49 #205
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198210674
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe dan exact?
Iedereen kan straks toch een spuitje krijgen?
Ja, maar doen de more equal than others dat ook.? Ik vertrouw het voor geen cent en ik ben verre van paranoide ;)

Niet de plek. Meer BNW
  vrijdag 26 februari 2021 @ 02:00:59 #206
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198211392
twitter



Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig

(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_198211520
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 02:00 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]

Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig

(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)

we moeten in nederland levens verzieken om andere levens te redden!
nog 2 weken to stop the spread _O_
pi_198211530
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 02:00 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]

Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig

(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)

Stel je aan joh met je bezopen.
Het is klaar, afgelopen, mensen zijn het zat. Ik neem liever het risico dat ik uitglij, van m'n fiets flikker of een auto ongeluk krijg en dan geen zorg kan krijgen dan nog een minuut langer in deze ellende te zitten. :')
pi_198211639
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 02:00 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]

Nederland vs. Finland
Compleet bezopen vs. verstandig

(Tenzij je goede argumenten hebt om te denken dat een situatie waarin de ziekenhuizen het compleet niet meer aankunnen wenselijk is.)

Alsof confirmed cases ook maar iets zegt.
Het is juist positief als je meer confirmed cases hebt, en een gelijke hoeveelheid ziekenhuisopnames, dat betekent dat mensen zich meer en vaker laten testen wat alleen maar positief is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198211670
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Afgelopen voorjaar lukte het in die landen ook (en mensen herinneren zich echt de resultaten nog wel).
Gretzl in het topic, altijd lachen. Beweerd nu zelfs dat de zero COVID strategie van Frankrijk effectief is.

Het toont precies aan waarom het niet effectief is, je moet het tot in het eind der tijden volhouden, met zeer beperkte reismogelijkheden.
- verwijderd door admin -
pi_198211786
500 cases nog maar hier in Zwitserland, op de top, begin nov., waren het er 10.000.



:W Corrie
pi_198211819
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:38 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Sterker nog, de derde golf is ook al geweest ;) We zijn nu op weg naar de vierde, met dank aan het jojo-mitigatiebeleid.

[ afbeelding ]
Selectief grafiekjes uitzoeken, :') .
pi_198211838
Nederlanders met hun individualistische " laat een ander het maar oplossen" mindset en het niet kunnen handhaven in dit land maakt kort hard ingrijpen niet mogelijk.
Iedereen zoekt dan de grens op in de hoop dat de rest wel de kastanjes uit het vuur haalt.
pi_198211900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederlanders met hun individualistische " laat een ander het maar oplossen" mindset en het niet kunnen handhaven in dit land maakt kort hard ingrijpen niet mogelijk.
Iedereen zoekt dan de grens op in de hoop dat de rest wel de kastanjes uit het vuur haalt.
Nee hoor, Nederlanders zijn heel erg lang heel erg solidair geweest naar elkaar. Het ontbreekt alleen te lang aan perspectief en wat we ook op een veilige manier proberen te doen, het kabinet drukt het de kop in.

Het kabinet geeft zelf ook niet bepaald het goede voorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan Grapperhaus, Hoekstra en De Jonge. Dat naast alle maatregelen waar geen enkele onderbouwing voor is zoals de mondkapjes, avondklok, drooglegging vanaf 20.00 en het sluiten van de horeca.

Nu ook nog eens het binnen recordtempo doordrukken van de avondklok en het uitstellen van TVL steun met 16 weken en al het draagvlak is weg.
pi_198211908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nederlanders met hun individualistische " laat een ander het maar oplossen" mindset en het niet kunnen handhaven in dit land maakt kort hard ingrijpen niet mogelijk.
Iedereen zoekt dan de grens op in de hoop dat de rest wel de kastanjes uit het vuur haalt.
Hard kort ingrijpen de illusie die niet werkt, enkel op een eiland of in een dictatuur.
pi_198212076
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het is nog helemaal niet aangetoond dat enkel snel vaccineren de allesomvattende exitstrategie is.

Ik zou zelf altijd blijven pleiten voor een combinatie van vaccins en #ZeroCovid (met de meest kosteneffectieve maatregelen het R-getal zo laag mogelijk houden, zonder dat je van lockdown naar lockdown springt. Nog altijd zijn er buiten Europa voorbeelden te over van landen die #ZeroCovid/containment al geruime tijd goed volhouden, ondanks de varianten en ondanks dat het feit dat daar ook geen draagvlaak is onder de gehele bevolking.
Zero covid is gelul. We zijn geen eiland. En wat jij doet is eenzijdig bekijken vanuit het virus, beste jaap v dissel, want er zijn ook andere factoren die bepalen of een maatschappij het nog trekt.
Wat jij nu wil, gaat alleen met keiharde respressie en hier boven werd al de vergelijking getrokken met de gebr. De Witt. Nu deze keiharde repressie toepassen bij een lockdown? Denk dat markie en hugo hun darmen mogen rapen dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198212132
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:39 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee hoor, Nederlanders zijn heel erg lang heel erg solidair geweest naar elkaar. Het ontbreekt alleen te lang aan perspectief en wat we ook op een veilige manier proberen te doen, het kabinet drukt het de kop in.

Het kabinet geeft zelf ook niet bepaald het goede voorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan Grapperhaus, Hoekstra en De Jonge. Dat naast alle maatregelen waar geen enkele onderbouwing voor is zoals de mondkapjes, avondklok, drooglegging vanaf 20.00 en het sluiten van de horeca.

Nu ook nog eens het binnen recordtempo doordrukken van de avondklok en het uitstellen van TVL steun met 16 weken en al het draagvlak is weg.
Na al die symboolmaatregelen meldt de Nos vandaag: 29% vind dat het kabinet een duidelijke koers vaart.

Toppertje hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198212162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Na al die symboolmaatregelen meldt de Nos vandaag: 29% vind dat het kabinet een duidelijke koers vaart.

Toppertje hoor.
Ja dat is wel een net wat andere insteek van het artikel dan beginnen met '71% van de Nederlanders vindt dat het kabinet zwalkt'.

Heftig trouwens, 67% van de Nederlanders kampt met eenzaamheid.
quote:
Eenzaamheid
Dat Nederlanders steeds meer gevoelens van eenzaamheid hebben, blijkt ook uit het onderzoek: 67 procent zegt zich enigszins tot sterk eenzaam te voelen. Dat was bij de vorige meting in januari nog 61 procent.

In de leeftijdsgroep van 16 tot 24 jaar heeft zelfs 84 procent deze gevoelens. De toename ten opzichte van januari is het grootst in de leeftijdsgroep 25-39 jarigen: de eenzaamheidsgevoelens stegen daar met 6 procentpunt. Personen boven de 70 jaar geven aan dat er in hun gevoelens niets is veranderd.

De stelling "Ik mis het om vrienden en familie in het echt te zien" wordt beaamd door 80 procent.
https://nos.nl/artikel/23(...)zich-er-nog-aan.html
pi_198212235
https://www.ad.nl/binnenl(...)-eu-landen~ac770f0f/

quote:
Het vertrouwen in het Nederlandse coronabeleid was nog nooit zo laag. Slechts vier op de tien Nederlanders zijn nog te spreken over de aanpak van Rutte. Onduidelijk van koers, en oneerlijk voor wie de lasten van het beleid draagt en wie er nog geen vaccin krijgt, luidt het vernietigende oordeel van het gros der Nederlanders over de aanpak van Rutte.

Een en ander blijkt uit de nieuwste cijfers van een lopend vragenlijstonderzoek, dat het RIVM regelmatig uitvoert om de stemming in het land te peilen. Opvallend genoeg houden de meeste Nederlanders zich, mopperend en wel, nog wel goed aan de regels. Zo ontvingen minder deelnemers bezoek, een daling van 73 procent in de kerstvakantie naar 58 procent nu, en werkten ze meer thuis.

Een minderheid zegt het nut van de avondklok in te zien, maar intussen zegt 92 procent zich eraan te houden, blijkt uit de cijfers. Van de maatregel één persoon per dag op bezoek denkt 48 procent dat deze nuttig is. De naleving van de bezoekregel neemt ook af, naar 81 procent, tegen 95 procent toen er nog meer bezoekers mochten komen.
Ergens heb ik het idee (hoop) dat we betere tijden tegemoet gaan. Zonder de extreme lockdown die we sinds half december hebben gehad, meer vaccinaties, meer accceptatie van corona en natuurlijk beter weer. Er komt natuurlijk ooit eens een eind aan de maakbaarheid.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 08:24:56 #220
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198212244
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 23:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De opties waar faallanden als Nederland
Ben je er al over uit waar je heen gaat emigreren na deze ellende? :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 26 februari 2021 @ 08:34:48 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198212348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zero covid is gelul. We zijn geen eiland. En wat jij doet is eenzijdig bekijken vanuit het virus, beste jaap v dissel, want er zijn ook andere factoren die bepalen of een maatschappij het nog trekt.
Wat jij nu wil, gaat alleen met keiharde respressie en hier boven werd al de vergelijking getrokken met de gebr. De Witt. Nu deze keiharde repressie toepassen bij een lockdown? Denk dat markie en hugo hun darmen mogen rapen dan.
Het maakt niet zoveel uit welke maatregelen je treft, uiteindelijk zie je in vrijwel alle Europese landen hetzelfde patroon en dezelfde tendens. Dan kan het beleid op details wat verschillen, het eindresultaat ontloopt elkaar niet veel.
pi_198212391
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:15 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ja dat is wel een net wat andere insteek van het artikel dan beginnen met '71% van de Nederlanders vindt dat het kabinet zwalkt'.

Heftig trouwens, 67% van de Nederlanders kampt met eenzaamheid.
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)zich-er-nog-aan.html
Gek genoeg hoor je zo'n Gretzl daar niet over. Alsof de bijwerkingen niet uitmaken.
Go hard or go home
pi_198212406
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

We gaan het zien. Ik zie het nu wel serieus gebeuren dat Parijs inderdaad 3 weken in een daadwerkelijke lockdown gaat. 3 weken alleen naar buiten voor de noodzakelijke boodschappen, dat moet te doen zijn. Afgelopen voorjaar lukte het in die landen ook (en mensen herinneren zich echt de resultaten nog wel).
Die resultaten waren er hier vorig jaar ook. Demense herinneren zich die resultaten nog wel en anders halen we de grafiekjes er nog wel even bij. Dus welk punt probeer je hier nu eigenlijk te maken?
Go hard or go home
pi_198212424
Desalniettemin vind ik het harde geroep om alles open te gooien en te versoepelen dom.
Probeer er maar voorzichtig uit te komen, stapsgewijs ipv dreigen alles open te flikkeren en dat vervolgens doen.
Wanneer je halverwege maart weer op slot moet, is het des te zuurder. Beter nu langzaam eruit dan er straks weer keihard in te moeten gaan.
Go hard or go home
pi_198212448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Gek genoeg hoor je zo'n Gretzl daar niet over. Alsof de bijwerkingen niet uitmaken.
Wie is Gretzl?
pi_198212466
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:44 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wie is Gretzl?
Een Fokker
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198212467
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:44 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wie is Gretzl?
Een user die enkel pleit voor hele strenge lockdowns en zero covid.
Net zo'n extremist eigenlijk als Willem Engel.
Go hard or go home
pi_198212468
Zerocovid was ook zo'n gigantisch succes in Zuid Afrika 10.gif10.gif

Ze gingen in lockdown toen ze 402 cases hadden, een van de strengste lockdowns ter wereld. Wat volgde was een lange periode met een strenge lockdown, met een reproductiegetal boven 1 en het keerpunt lag pas rond juli. Zerocovid was zo'n gigantisch succes daar! Hadden beter open kunnen blijven want het heeft ze alleen gigantisch veel geld gekost.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 08:46:39 #229
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198212488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:24 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ben je er al over uit waar je heen gaat emigreren na deze ellende? :)
Deze hele crisis is serieus de eerste keer in mijn hele leven dat ik weleens gedacht heb: misschien moet ik gaan emigreren. Is nog nooit in mijn hoofd opgekomen omdat we het hier gewoon heel goed hebben.

Maar ik vind het kabinetsbeleid op dit moment echt onacceptabel. Gelukkig kunnen dit over drie weken laten blijken in de stembus.
pi_198212560
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:42 schreef Noek het volgende:
Desalniettemin vind ik het harde geroep om alles open te gooien en te versoepelen dom.
Probeer er maar voorzichtig uit te komen, stapsgewijs ipv dreigen alles open te flikkeren en dat vervolgens doen.
Wanneer je halverwege maart weer op slot moet, is het des te zuurder. Beter nu langzaam eruit dan er straks weer keihard in te moeten gaan.
We zitten qua aantallen en bezetting in de zorg nog redelijk hoog, dus ik gok dat als we niet meer gevallen/doden gaan accepteren we vroeg of laat toch nog wel een keer in lockdown zullen gaan.
pi_198212574
#nevenschade

  vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:42 #232
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198212613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We zitten qua aantallen en bezetting in de zorg nog redelijk hoog, dus ik gok dat als we niet meer gevallen/doden gaan accepteren we vroeg of laat toch nog wel een keer in lockdown zullen gaan.
Ik gok van niet en dat we die doden gewoon gaan accepteren. Na 1 jaar aanmodderen is de koek wel een keer op.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198212626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:52 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We zitten qua aantallen en bezetting in de zorg nog redelijk hoog, dus ik gok dat als we niet meer gevallen/doden gaan accepteren we vroeg of laat toch nog wel een keer in lockdown zullen gaan.
Nog een lockdown is niet te doen, denk ik.

Nou ja, vaccineren die bende.
Go hard or go home
pi_198212633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:53 schreef Oidipous het volgende:
#nevenschade

[ afbeelding ]
Hadden ze maar creatief moeten zijn. :')
Go hard or go home
pi_198212639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:45 schreef Anton91 het volgende:
Zerocovid was ook zo'n gigantisch succes in Zuid Afrika [ afbeelding ][ afbeelding ]

Ze gingen in lockdown toen ze 402 cases hadden, een van de strengste lockdowns ter wereld. Wat volgde was een lange periode met een strenge lockdown, met een reproductiegetal boven 1 en het keerpunt lag pas rond juli. Zerocovid was zo'n gigantisch succes daar! Hadden beter open kunnen blijven want het heeft ze alleen gigantisch veel geld gekost.
Het is een gevaarlijke ideologie die slechts zichzelf als doel heeft.

Je ziet de aanhangers doorgaans naarstig zoeken naar redenen om na grootschalige vaccinatie vooral niet weer normaal te gaan doen.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:01:13 #236
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198212671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Deze hele crisis is serieus de eerste keer in mijn hele leven dat ik weleens gedacht heb: misschien moet ik gaan emigreren. Is nog nooit in mijn hoofd opgekomen omdat we het hier gewoon heel goed hebben.

Maar ik vind het kabinetsbeleid op dit moment echt onacceptabel. Gelukkig kunnen dit over drie weken laten blijken in de stembus.
In de zin van?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198212685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:45 schreef Anton91 het volgende:
Zerocovid was ook zo'n gigantisch succes in Zuid Afrika [ afbeelding ][ afbeelding ]

Ze gingen in lockdown toen ze 402 cases hadden, een van de strengste lockdowns ter wereld. Wat volgde was een lange periode met een strenge lockdown, met een reproductiegetal boven 1 en het keerpunt lag pas rond juli. Zerocovid was zo'n gigantisch succes daar! Hadden beter open kunnen blijven want het heeft ze alleen gigantisch veel geld gekost.
Of wat dacht je van Argentinië? Dat was ook zo'n succes.
pi_198212712
Zerocovid betekent ook dat je je af moet zonderen van de rest van de wereld waar nog wel covid heerst. En het betekent strenge lockdowns, zelfs bij maar een paar besmettingsgevallen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:05:26 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198212716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Het is een gevaarlijke ideologie die slechts zichzelf als doel heeft.

Je ziet de aanhangers doorgaans naarstig zoeken naar redenen om na grootschalige vaccinatie vooral niet weer normaal te gaan doen.
Uhm.. het zit iets subtieler denk ik. Dit soort mensen die dergelijke draconische oplossingen toejuichen zijn vaak ook wel fan van het sowieso wat autoritairder hebben van de samenleving. Scharen zich ook makkelijker achter 'sterke leiders'. Allemaal je bek houden en binnen blijven zeg maar. Ik zie daar ook altijd het type achter dat thuis een grote bek heeft maar op het werk niks te vertellen. De uitzondering daargelaten uiteraard.

Het hele kleine beetje verantwoordelijkheid wat ik heb heeft mij al wel geleerd dat je niks bereikt door je wil overal op te willen leggen. Dat werkt gewoon niet.

Maar ik ben dan ook zwaar anti-populistisch
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198212728
Gelukkig heeft De Jonge ook het licht gezien als het gaat om ZeroCovid.

https://www.tweedekamer.n(...)e0-a0ce-2a2272aa10f2
quote:
Ik hoorde u in uw termijn spreken over een zerocovidstrategie. Ik denk dat dat gewoon niet werkt; misschien als je op een eiland zit, maar niet in Nederland. Misschien lukt het als je een heel gedisciplineerde Aziatische cultuur hebt, maar in Nederland gaat dat gewoon niet werken. We zullen het dus moeten doen met verantwoorde risico's en dat is precies wat we doen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:07:45 #241
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198212744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
Gelukkig heeft De Jonge ook het licht gezien als het gaat om ZeroCovid.

https://www.tweedekamer.n(...)e0-a0ce-2a2272aa10f2
[..]

Hij zegt een keer wat zinnigs :o

Was eragon2134 niet heel duidelijk hier al geweest dat die zogenaamde Aziatische discipline eerder postmodern racisme is?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198212804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

Uhm.. het zit iets subtieler denk ik. Dit soort mensen die dergelijke draconische oplossingen toejuichen zijn vaak ook wel fan van het sowieso wat autoritairder hebben van de samenleving. Scharen zich ook makkelijker achter 'sterke leiders'. Allemaal je bek houden en binnen blijven zeg maar. Ik zie daar ook altijd het type achter dat thuis een grote bek heeft maar op het werk niks te vertellen. De uitzondering daargelaten uiteraard.

Het hele kleine beetje verantwoordelijkheid wat ik heb heeft mij al wel geleerd dat je niks bereikt door je wil overal op te willen leggen. Dat werkt gewoon niet.

Maar ik ben dan ook zwaar anti-populistisch
Hoe is dat wat jij omschrijft nou zoveel subtieler?

Ik vind dat zo'n beweging religieuze trekjes begint te krijgen.
De aanhangers zullen inderdaad ongetwijfeld geen enkel probleem hebben met autoriteit, maar zijn daarnaast dermate overtuigd geraakt dat ze niet meer 'gezond' naar een virus als corona kunnen kijken en dus totale uitschakeling - koste wat kost - als enige uitkomst zien.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:15:33 #243
14505 OProg
A Life in Music
pi_198212826
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Gek genoeg hoor je zo'n Gretzl daar niet over. Alsof de bijwerkingen niet uitmaken.
Dat is met al die figuren en clubjes. Of het nou Red Team, HestelNL, ContainmentNu of weet ik het wat is.
Ze pakken een paar krenten uit de pap en framen het complete verhaal daar omheen. En op dit soort zaken krijg je eigenlijk nooit antwoord. Of het antwoord is een verwijzing naar een ander land of een andere situatie waarmee je nog steeds geen antwoord krijgt op de originele vraag.

Al die partijen gaan er aan omheen dat de werkelijke situatie veel complexer is. Want het is niet alleen virus of het is niet alleen economie. Dat wil niet zeggen dat je er geen discussie over kan en moet hebben of met alternatieven moet komen. Maar dit soort groepjes zijn vaak daar helemaal niet op uit. Ze zijn uit op hun eigen gelijk of werkelijkheid en meestal is er daardoor ook slecht me te praten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:19:22 #244
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198212867
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:15 schreef OProg het volgende:
Want het is niet alleen virus
Ehh, jawel hoor.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198212870
Overigens vind ik het geluid van de burgermeesters zoals die de afgelopen dagen in de media te horen zeer prettig: 'laten we kijken wat er wel kan'. Als het kabinet die handschoen oppakt en bijvoorbeeld buitensport faciliteiten en terrassen openstellen dan vind ik dat er het juiste beleid gevoerd wordt. Ik ben wel blij met Herstel-NL: hoe onrealistisch hun geluid ook is, het helpt wel om meer discussie te krijgen voor minder extreme oplossingen om de samenleving open te stellen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:23:19 #246
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198212914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe is dat wat jij omschrijft nou zoveel subtieler?

Ik vind dat zo'n beweging religieuze trekjes begint te krijgen.
De aanhangers zullen inderdaad ongetwijfeld geen enkel probleem hebben met autoriteit, maar zijn daarnaast dermate overtuigd geraakt dat ze niet meer 'gezond' naar een virus als corona kunnen kijken en dus totale uitschakeling - koste wat kost - als enige uitkomst zien.
Het voldoet wel een beetje aan het beeld van een sterke leider met een simpele oplossing en welhaast devote schare volgers. Nu ontbreekt het hier te lande aan de invulling van een sterke leider die die kar wil trekken, maar er zal zekere een trouwe schare volgers achter hem gaan staan. Soort viraal fanatisme.

De ingrediënten zijn zeker (deels) aanwezig
- Groot probleem
- Simpele, maar draconische, oplossing
- Trouwe profeten
- Sterke leider (en die is er niet in NL, tenminste ik weet niet wie er op het zero-covid orgel speelt op dit moment.)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:25:19 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198212935
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is met al die figuren en clubjes. Of het nou Red Team, HestelNL, ContainmentNu of weet ik het wat is.
Ze pakken een paar krenten uit de pap en framen het complete verhaal daar omheen. En op dit soort zaken krijg je eigenlijk nooit antwoord. Of het antwoord is een verwijzing naar een ander land of een andere situatie waarmee je nog steeds geen antwoord krijgt op de originele vraag.

Al die partijen gaan er aan omheen dat de werkelijke situatie veel complexer is. Want het is niet alleen virus of het is niet alleen economie. Dat wil niet zeggen dat je er geen discussie over kan en moet hebben of met alternatieven moet komen. Maar dit soort groepjes zijn vaak daar helemaal niet op uit. Ze zijn uit op hun eigen gelijk of werkelijkheid en meestal is er daardoor ook slecht me te praten.
Net zoals laatst het Nepal als lichtend voorbeeld verhaal? Maar compleet negeren dat de bevolkingsopbouw in Nepal een piramide is en in Nederland een ui
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:26:07 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198212943
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Net zoals laatst het Nepal als lichtend voorbeeld verhaal? Maar compleet negeren dat de bevolkingsopbouw in Nepal een piramide is en in Nederland een ui
Nepal met Nederland vergelijken lijkt me om meer dan 1 reden totaal onzinnig.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:26:33 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198212950
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:19 schreef Oidipous het volgende:
Overigens vind ik het geluid van de burgermeesters zoals die de afgelopen dagen in de media te horen zeer prettig: 'laten we kijken wat er wel kan'. Als het kabinet die handschoen oppakt en bijvoorbeeld buitensport faciliteiten en terrassen openstellen dan vind ik dat er het juiste beleid gevoerd wordt. Ik ben wel blij met Herstel-NL: hoe onrealistisch hun geluid ook is, het helpt wel om meer discussie te krijgen voor minder extreme oplossingen om de samenleving open te stellen.
Dezelfde burgemeesters die met de regionale lockdowns niet durfden in te grijpen en als een kleuter achter mama's rokken zich verscholen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198212951
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is met al die figuren en clubjes. Of het nou Red Team, HestelNL, ContainmentNu of weet ik het wat is.
Ze pakken een paar krenten uit de pap en framen het complete verhaal daar omheen. En op dit soort zaken krijg je eigenlijk nooit antwoord. Of het antwoord is een verwijzing naar een ander land of een andere situatie waarmee je nog steeds geen antwoord krijgt op de originele vraag.

Al die partijen gaan er aan omheen dat de werkelijke situatie veel complexer is. Want het is niet alleen virus of het is niet alleen economie. Dat wil niet zeggen dat je er geen discussie over kan en moet hebben of met alternatieven moet komen. Maar dit soort groepjes zijn vaak daar helemaal niet op uit. Ze zijn uit op hun eigen gelijk of werkelijkheid en meestal is er daardoor ook slecht me te praten.
Ik zei het net al in mijn andere post maar toch nog als directe reactie op jou: als je ziet hoeveel ruimte Red Team heeft gekregen in de media de afgelopen maanden (met koppen als 'team van experts vindt...') vind ik het juist heel prettig dat er ook een andere groep aan de andere kant van het spectrum staat met Herstel-NL. Het beleid wat ze voorstaan is onrealistisch en zou ik nu zeker niet meer steunen, wellicht wel voor de volgende pandemie als er gedegen onderzoek naar is gedaan, maar het helpt wel om de discussie op gang te brengen. Je ziet ook dat de media de afgelopen weken enorm gedraaid is. Ik kan zo al 5 a 6 artikelen van gisteren/vandaag posten die de nevenschade in kaart brengen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')