Dan had ik het inderdaad over een aanpassing zonder aparte goedkeuring, ik denk op zich dat ze dat ook wel gaan krijgen omdat de basis het zelfde blijft.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerder maanden. Had Pfizer niet gezegd dat het aanpassen van hun vaccin een week of zes duurt? Dan moet het nog geproduceerd en verspreid worden, dus tegen de tijd dat genoeg mensen de update hebben ontvangen, ben je wel even een poos verder.
Dat is nog steeds heel snel. Bovendien is het opsporen van nieuwe varianten steeds sneller en beter geworden omdat daar nu zo'n focus op is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerder maanden. Had Pfizer niet gezegd dat het aanpassen van hun vaccin een week of zes duurt? Dan moet het nog geproduceerd en verspreid worden, dus tegen de tijd dat genoeg mensen de update hebben ontvangen, ben je wel even een poos verder.
Een paar maanden is snel in de wereld van vaccinontwikkeling, maar of het snel genoeg is om nieuwe varianten van het virus de kop in te drukken weet ik niet. Ik hoop het.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nog steeds heel snel. Bovendien is het opsporen van nieuwe varianten steeds sneller en beter geworden omdat daar nu zo'n focus op is.
Klopt, in April zijn we dus voor 90 procent klaar, met 90 procent van de mensen die nu in de ziekenhuizen komen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
Cave idus martias COVID delenda est.
Maart is mijns inziens de laatste zware maand waar we doorheen moeten, ik denk echt dat er vanaf april al weer veel meer kan. Maar maart is te vroeg om al te veel los te laten.
Veel gaat ook af hangen van het weer. Als het gewoon prima weer wordt en mensen nog enigszins dingen buiten kunnen doen gaat het gelukkig een stuk draaglijker worden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
Cave idus martias COVID delenda est.
Maart is mijns inziens de laatste zware maand waar we doorheen moeten, ik denk echt dat er vanaf april al weer veel meer kan. Maar maart is te vroeg om al te veel los te laten.
Phizer kan relatief snel aangepast worden, ze moeten dan een ander "bitje" er op schroeven, de werking blijft gelijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar maanden is snel in de wereld van vaccinontwikkeling, maar of het snel genoeg is om nieuwe varianten van het virus de kop in te drukken weet ik niet. Ik hoop het.
Waarschijnlijk zal een enkele booster dosis al afdoende zijn, en op het moment dat het kan gaan voor komen zal de productie nog redelijk op de hoogste staat zijn ingesteld.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar maanden is snel in de wereld van vaccinontwikkeling, maar of het snel genoeg is om nieuwe varianten van het virus de kop in te drukken weet ik niet. Ik hoop het.
Vergeet ook niet dat het astronomisch onwaarschijnlijk is dat een variant zich ontwikkelt die de vaccins volledig zal omzeilen. Stel er komt een variant die de effectiviteit van vaccins voor 50% omlaag haalt zal dat alsnog niet leiden tot zoveel zieke mensen dat de ziekenhuizen weer vol lopen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog steeds <insert eigen keuze> op onze blote knietjes mogen danken dat er op zo'n korte termijn zulke goede en effectieve vaccins(!) zijn ontwikkeld. Dat is echt een wetenschappelijk wereldwonder.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Phizer kan relatief snel aangepast worden, ze moeten dan een ander "bitje" er op schroeven, de werking blijft gelijk.
https://coronadashboard.r(...)twoording#vaccinatiequote:De cijfers van het aantal gemelde prikken zijn niet compleet, omdat de registratiesystemen van de zorginstellingen en huisartsenpraktijken nog niet gekoppeld zijn aan het centrale registratiesysteem van het RIVM (CIMS). Handmatig bijwerken is vanwege het grote aantal instellingen en huisartsenpraktijken niet haalbaar. Daardoor is onbekend hoeveel prikken er precies zijn gezet in instellingen en huisartsenpraktijken. Om toch een zo goed mogelijk beeld te geven van het aantal gezette prikken, toont het dashboard vanaf 31 januari 2021 tijdelijk een rekenkundige aanname van hoeveel prikken er zijn gezet. De berekende cijfers zijn gebaseerd op de aantallen vaccins die in opdracht van het RIVM zijn afgeleverd op de priklocaties.
In Zuid Afrika hebben ze sinds oktober volgens mij die nieuwe mutatie en daar hebben ze ook prima het reproductiegetal onder 1 gekregen (zelfs rond de 0.55-0.6 zo lijkt wel). Als bestaande infecties deze mutatie niet zouden stoppen hadden ze dus een probleem, in Zuid Afrika zijn ze vorig jaar in lockdown gegaan toen ze een paar 100 cases of zo hadden, maar ze kregen het zelfs met een van de meest strenge lockdowns niet onder controle.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het astronomisch onwaarschijnlijk is dat een variant zich ontwikkelt die de vaccins volledig zal omzeilen. Stel er komt een variant die de effectiviteit van vaccins voor 50% omlaag haalt zal dat alsnog niet leiden tot zoveel zieke mensen dat de ziekenhuizen weer vol lopen.
Nou volgens mij lagen de RDNA vaccins al klaar en hadden ze nu momentum om ze snel geschikt te maken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog steeds <insert eigen keuze> op onze blote knietjes mogen danken dat er op zo'n korte termijn zulke goede en effectieve vaccins(!) zijn ontwikkeld. Dat is echt een wetenschappelijk wereldwonder.
Je moet niet vergeten dat ZA een enorm jonge bevolkingspyramide heeft, ook wel weer met een trieste oorzaak natuurlijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In Zuid Afrika hebben ze sinds oktober volgens mij die nieuwe mutatie en daar hebben ze ook prima het reproductiegetal onder 1 gekregen (zelfs rond de 0.55-0.6 zo lijkt wel). Als bestaande infecties deze mutatie niet zouden stoppen hadden ze dus een probleem, in Zuid Afrika zijn ze vorig jaar in lockdown gegaan toen ze een paar 100 cases of zo hadden, maar ze kregen het zelfs met een van de meest strenge lockdowns niet onder controle.
https://epiforecasts.io/covid/posts/national/south-africa/
Verder hebben ze in Zuid Afrika heel veel besmettingen gehad inmiddels blijkt uit verschillende proeven onder bevolking.
Even gemist maar .. zijn alle verpleeghuisbewoners nu gevaccineerd? Want dan word ik wel blij van die daling.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
Dit is trouwens wel heel interessant: https://coronadashboard.r(...)ijk/verpleeghuiszorg
Ja, sowieso was deze pandemie een nog veel groter drama geweest als het in 2000 ofzo had plaatsgevonden. Geen mRNA-technolgie, maar ook geen Netflix, etc.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog steeds <insert eigen keuze> op onze blote knietjes mogen danken dat er op zo'n korte termijn zulke goede en effectieve vaccins(!) zijn ontwikkeld. Dat is echt een wetenschappelijk wereldwonder.
Klopt, maakt verder niet zoveel uit, ik denk dat paniek een beetje overdreven is met de angst voor mutaties.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat ZA een enorm jonge bevolkingspyramide heeft, ook wel weer met een trieste oorzaak natuurlijk.
Ik kwam toen voor het eerst - tussen studie in - op kantoor. Zaten we dan naar de groene schermen van AS400 te kijken.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso was deze pandemie een nog veel groter drama geweest als het in 2000 ofzo had plaatsgevonden. Geen mRNA-technolgie, maar ook geen Netflix, etc.
Die schatting is denk ik redelijk nauwkeurig omdat ze weten wat er uit de voorraad is gehaald.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:44 schreef MichaelScott het volgende:
Het aantal berekende prikken wijkt ondertussen al 250.000 af van de meldingen. Heeft Hugo of iemand van het RIVM de afgelopen tijd nog iets gezegd over de koppeling van de registratiesystemen?
Ondertussen kijken we al bijna een maand naar een aanname.
[..]
https://coronadashboard.r(...)twoording#vaccinatie
80+ is sowieso aan de beurt nu voor vaccins. Mijn grootouders van 81 en 83 jaar hebben ook een uitnodigingen gekregen 2 weken terug.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Even gemist maar .. zijn alle verpleeghuisbewoners nu gevaccineerd? Want dan word ik wel blij van die daling.
En wat doen ze met nieuwe bewoners? Krijgen die voor de verhuizing een vaccin? Naja .. als iedereen gevaccineerd is aldaar zou dat niet heel spannend moeten zijn maar toch.
Ik kon in 2000 al thuis werken hoorquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kwam toen voor het eerst - tussen studie in - op kantoor. Zaten we dan naar de groene schermen van AS400 te kijken.
[ afbeelding ]
Dan hadden we thuiswerken wel kunnen vergeten. En dan heb ik het nog niet eens over de hele dag via Teams videobellen en samen ontwikkelen.
Ja, die zijn net begonnen met de tweede ronde inenting.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Even gemist maar .. zijn alle verpleeghuisbewoners nu gevaccineerd? Want dan word ik wel blij van die daling.
En wat doen ze met nieuwe bewoners? Krijgen die voor de verhuizing een vaccin? Naja .. als iedereen gevaccineerd is aldaar zou dat niet heel spannend moeten zijn maar toch.
Zo ziet onze BaanIV er nog altijd een beetje uitquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kwam toen voor het eerst - tussen studie in - op kantoor. Zaten we dan naar de groene schermen van AS400 te kijken.
[ afbeelding ]
Dan hadden we thuiswerken wel kunnen vergeten. En dan heb ik het nog niet eens over de hele dag via Teams videobellen en samen ontwikkelen.
Jij was toen al oud en ontwikkelaar.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kon in 2000 al thuis werken hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |