Als het rivm miljarden kostende, maatschappij slopende, sociale cohesie vernietigende, economie verbrandende maatregelen mag adviseren op basis van modellen die er 300% naast zitten, mag ik ook met een kutmodel aankomen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Van Dissel: we moeten ons voorbereiden op de 3e golf want modellen.
Red_85: MODELLEN ZIJN KUT!
Red_85: Als je de sterfgevallen over 25 jaar in blokken van 5 jaar gaat bekijken, gaat covid niet eens meer opvallen.
Van Dissel: Beste Red85, kan je deze voorspelling onderbouwen met een model?
Ik had het dan ook niet perse over dat ze die op tv of in de tweede kamer of waar dan ook moeten dragen, maar de mondkapjesplicht uberhaupt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Helemaal niet. Jij en ik moeten zo'n ding op als we ergens naar binnen gaan, maar op TV zie je de mensen nauwelijks zo'n ding dragen.
Mja, die dingen kan ik tot op zekere hoogte nog wel hebben. Maar als alles dan gewoon weer open kan vind ik het best. Totdat het aantal gevallen veel lager is en alle maatrgelen van tafel kunnen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar je weet nu al dat dit niet gaat gebeuren. Dan mag je je laten testen om vervolgens alsnog met 1,5 meter, mondkapjes en spatschermen geconfronteerd te worden
Ze zijn bovendien niet onverstaanbaar, want ze praten in een microfoon. Dan zetten ze dat ding maar wat harder.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zit het debat nu niet te kijken, maar onverstaanbaarheid van de Kamerleden en ministers zou op zich niet zorgen voor een daling van de kwaliteit van het debat.
Wellicht kan je met het ene het andere helpen realiseren. Al gaat het mocht het überhaupt ooit zover komen toch direct de schatkist in.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezond eten moet goedkoper, trashfood niet duurder.
Maar belasting heffen levert geld op natuurlijk.
Wat voor waarde heeft dat dan inderdaad?quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar je weet nu al dat dit niet gaat gebeuren. Dan mag je je laten testen om vervolgens alsnog met 1,5 meter, mondkapjes en spatschermen geconfronteerd te worden
Het RIVM (of het OMT eigenlijk) geeft louter adviezen betreft het medische/gezondheidsaspect, het kabinet mag al het andere meenemenquote:Op woensdag 24 februari 2021 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het rivm miljarden kostende, maatschappij slopende, sociale cohesie vernietigende, economie verbrandende maatregelen mag adviseren op basis van modellen die er 300% naast zitten, mag ik ook met een kutmodel aankomen.
FTFYquote:Op woensdag 24 februari 2021 12:37 schreef capricia het volgende:
Hugo!![]()
[ twitter ]
Gaat goed beter hier.
Dan moet je dus inderdaad een (gratis) blaastest hebben die aan de deur meteen de uitslag geeft.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mja, die dingen kan ik tot op zekere hoogte nog wel hebben. Maar als alles dan gewoon weer open kan vind ik het best. Totdat het aantal gevallen veel lager is en alle maatrgelen van tafel kunnen.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het RIVM (of het OMT eigenlijk) geeft louter adviezen betreft het medische/gezondheidsaspect, het kabinet mag al het andere meenemen.
Maar oke, fair enough
Gohquote:
Nog beter als sommigen ze wel dragen en anderen niet:quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn bovendien niet onverstaanbaar, want ze praten in een microfoon. Dan zetten ze dat ding maar wat harder.
Voor de bezoeker 0,0.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat voor waarde heeft dat dan inderdaad?
Ik denk dat thuiswerken voor hun een fatsoenlijk overleg of debat schier onmogelijk maakt. Zie je het al voor je, via Zoom?quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind juist dat het bijzonder vreemd overkomt dat de gewone burger wordt verzocht thuis te werken en mondkapjes moet dragen, maar dat dit allemaal niet geldt voor de leden van het parlement en de regering.
Het is niet het 1 of het ander he. Dat er foute keuzes zijn gemaakt is ook gewoon toegegeven, en dat was volgens mij ook de voornaamste kritiek.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh
Een goede voorbereiding is toch het halve werk.
In tegenstelling tot wat men hier veelal beweerde.
Ja. Het zit hem vnl in de opschaling die we hier doen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh
Een goede voorbereiding is toch het halve werk.
In tegenstelling tot wat men hier veelal beweerde.
Je ziet Rutte meteen opveren zodra Van der Staaij zijn spreektijd benut.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:40 schreef Oidipous het volgende:
Wat heeft van der Staaij toch altijd redelijke teksten als het om corona gaat.
(Dan vergeet ik even voor gemak de conservatieve houding m.b.t. homohuweljik en abortus.)
Tsja ik vind dat echt een kleine moeite mits dat zonder inbreuken op privacy gebeurt en alles dan weer meteen open kan. Voor terrasjes en andere buitendingen vind ik het wel overdreven. Maar voor de universiteit of theaters lijkt me dat best een oplossing.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan moet je dus inderdaad een (gratis) blaastest hebben die aan de deur meteen de uitslag geeft.
Ach, met zo'n enorme onzekerheidsmarge zit je altijd goed als RIVM.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:43 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Deze ga ik even bookmarken.
Voor de debatten in de tweede kamer kan ik me voorstellen dat thuiswerken niet reëel is, dus daarom zou het wat mij betreft goed zijn als ze daar mondkapjes zouden dragen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken voor hun een fatsoenlijk overleg of debat schier onmogelijk maakt. Zie je het al voor je, via Zoom?
Dat snap ik, maar het gemiddelde kantoor wordt ook niet live op TV uitgezonden. Bovendien hebben de parlementariërs zelf besloten die mondkapjesplicht op te leggen, dus het zou wat mij betreft goed zijn als ze zelf het goede voorbeeld zouden geven. Voor de beeldvorming richting de burger lijkt dat me wel het minste dat ze kunnen doen eerlijk gezegd.quote:En zodra je zit en voldoende afstand houdt is er m.i. geen reden voor een mondkap, althans dat zie ik op de gewone werkplekken ook niet gehandhaafd, tenzij expliciet verzocht door de werkgever zelf.
De voornaamste kritiek was dat het te lang duurde, argument was dat er tijd nodig was om het een en ander goed uit te zetten qua logistiek.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is niet het 1 of het ander he. Dat er foute keuzes zijn gemaakt is ook gewoon toegegeven, en dat was volgens mij ook de voornaamste kritiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |