abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198179502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik associeer een test voor een (groot) evenement ook niet zozeer met een 'testsamenleving'.

Dat laatste impliceert dat je je continu zou moeten laten testen in het dagelijks leven en dat is gewoon een utopie, zeker als daar straks na de vaccinaties helemaal geen noodzaak meer toe is.
Een test samenleving kost klauwen met geld. Ik las laats in BMJ dat in het VK een testsamenleving 70% van het budget van de NHS zou gebruiken. Dan kan je dat geld beter besteden lijkt mij.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:24:10 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198179503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik associeer een test voor een (groot) evenement ook niet zozeer met een 'testsamenleving'.

Dat laatste impliceert dat je je continu zou moeten laten testen in het dagelijks leven en dat is gewoon een utopie, zeker als daar straks na de vaccinaties helemaal geen noodzaak meer toe is.
Ergens zie ik in dat hele testgebeuren ook een vorm van bezigheidstherapie, als straks in september 70% gevaccineerd is gebeurd er ook niks meer mee.

Nu is het meer iets om mee bezig te zijn terwijl je aan het wachten bent, anders voel je je ook zo machteloos.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198179506
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een testsamenleving werkt alleen maar als je daadwerkelijk overal waar mensen bijeenkomen telkens een test afneemt. En dat gaat gewoon niet lukken / werken in de praktijk.
Ik kan het mij wel voorstellen dat het voor evenementen dat makkelijker af te dwingen is dan in de horeca, omdat controle bij de deur toch wel plaatsvindt op een toegangsbewijs.
Ik zou het daarom ook niet raar vinden als voor deze sector je wel tijdelijk een testprotocol opstart.
Wel denk ik dat we nu te terughoudend zijn over wat er kan zodra we midden in het voorjaar zitten. Is het op grote schaal testen wel nodig op het moment dat we 5 weken verder zijn?
pi_198179508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Overledenen (aantal)
2017 150214
2018 153363
2019 151885

Bron: CBS
Over heel jaar 3000 meer, niet 9000 meer.
Die 9000 is specifiek het aantal dat aan influenza is overleden. Dat is fors meer, maar over het hele jaar 'maar' 3000, omdat patiënten die aan de griep zijn overleden, in dat jaar blijkbaar toch zouden zijn overleden.
In feite zie je in die cijfers wat corona wordt verweten: dat een significant deel dat aan griep overlijdt onderliggende aandoeningen hadden die ze sowieso fataal waren geworden.

Maar ook al zou de totale oversterfte in 2018 9400 zijn en covid-19 15000: die laatste is met alle genomen maatregelen, en was dus veel hoger geweest als er geen maatregelen waren getroffen.
Kijk voor de grap eens naar het sterfte cijfer van Nieuw Zeeland.
Daar was over sterfte tijdens de covid golven. Daar hebben ze echter op dit moment een ondersterfte.

Waarom? Omdat de zwakken al weggevallen zijn. Mensen sterven eerder. Niet extra. Als je de sterfgevallen over 25 jaar in blokken van 5 jaar gaat bekijken, gaat covid niet eens meer opvallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:25:32 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198179525
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bijna maart 2021 en dan nog een naar eigen zeggen 'symbolische maatregel' invoeren...
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
pi_198179526
Weet je wat het is met het zogenaamde testbewijs?
Het gaat echt niet werken!

Want je hebt altijd toch risico op besmetting. Het is niet 100% waterdicht.

Gisteren negatief
Vandaag negatief
He...toch een beetje keelpijn, snotterig maar geen positieve test. Lalala lekker je ding doen.
Morgen negatief, maar toch niet lekker, dan maar even full test bij ggd. Bingo corona!

Contactonderzoek: oh fak, iedereen ziek.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:25:54 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198179529
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ergens zie ik in dat hele testgebeuren ook een vorm van bezigheidstherapie, als straks in september 70% gevaccineerd is gebeurd er ook niks meer mee.

Nu is het meer iets om mee bezig te zijn terwijl je aan het wachten bent, anders voel je je ook zo machteloos.
Klopt.

Overigens horen we die verhalen over snelle thuis- en blaastesten al sinds afgelopen zomer zo'n beetje.
pi_198179531
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het debat, nu live te volgen.
Ok bedankt.. voor mijn eigen gezondheid sla ik dit debat even over. Lees de uitkomsten hier wel verder.
Alpha kenny one
pi_198179533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:23 schreef Scrummie het volgende:
Kunnen we Limburgers niet weren uit de tweede kamer? Ik kan dat accent zo moeilijk serieus nemen :@
Heey, generaliseren is niet gewenst. Niet alle Limburgs zijn Zuid-Limburgs. Bij Wilders hoor je het al een stuk minder.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:27:11 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198179544
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Nah.. alsof dit de Zweden nu nog echt iets gaat opleveren.

Vaccineren vaccineren vaccineren is de weg en niet dit soort lapmiddeltjes.
pi_198179549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar was over sterfte tijdens de covid golven. Daar hebben ze echter op dit moment een ondersterfte.

Waarom? Omdat de zwakken al weggevallen zijn. Mensen sterven eerder. Niet extra. Als je de sterfgevallen over 25 jaar in blokken van 5 jaar gaat bekijken, gaat covid niet eens meer opvallen.
Van Dissel: we moeten ons voorbereiden op de 3e golf want modellen.
Red_85: MODELLEN ZIJN KUT!

Red_85: Als je de sterfgevallen over 25 jaar in blokken van 5 jaar gaat bekijken, gaat covid niet eens meer opvallen.
Van Dissel: Beste Red85, kan je deze voorspelling onderbouwen met een model? :)
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:27:38 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198179550
quote:

[..]

Ja duh, dat geldt natuurlijk altijd. Iedereen gaat maar een keer dood, he. Maar dat betekent niet dat het prima is als mensen jaren eerder komen te overlijden.

Trouwens, in Nieuw Zeeland hebben ze in totaal 26 coronadoden, dus het lijkt me sterk dat dat überhaupt opvalt in de cijfers.
pi_198179551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:26 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ok bedankt.. voor mijn eigen gezondheid sla ik dit debat even over. Lees de uitkomsten hier wel verder.
Overigens denken ze dat het veiliger is, maar ze willen het wel pas over minimaal twee weken invoeren. Dat is dan weer een logica die ik niet kan volgen.
pi_198179562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:25 schreef quirina het volgende:
Weet je wat het is met het zogenaamde testbewijs?
Het gaat echt niet werken!

Want je hebt altijd toch risico op besmetting. Het is niet 100% waterdicht.

Gisteren negatief
Vandaag negatief
He...toch een beetje keelpijn, snotterig maar geen positieve test. Lalala lekker je ding doen.
Morgen negatief, maar toch niet lekker, dan maar even full test bij ggd. Bingo corona!

Contactonderzoek: oh fak, iedereen ziek.
Het is ook niet nodig om 100% betrouwbaarheid te hebben. Als je een groot deel van de clusters kan voorkomen met zo'n testbeleid/bewijs zal de zorg niet overstromen, kan je BCO doen, etc en kan er dus automatisch veel meer.
pi_198179567
Overigens, als ik die Kluytmans op de tv zie vertellen over sneltesten dan moet ik altijd denken aan het artikel van Follow the Money een paar maanden terug, waaruit blijkt dat hij daarbij financiële belangen heeft.

Ik vind het onvoorstelbaar dat hij zoveel de ruimte krijgt om de sneltesten aan de man te brengen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:29:23 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198179575
quote:

[..]

Het is ook wel een zekerheidje dat iedereen vroeger of later een keer doodgaat, maar het heeft ook impact op het aantal levensjaren. Nu kan je ook gaan rekenen dat een sterfgeval boven de 90 jaar een 0.1 overlijden is en van 20 een 2.3 overlijden op basis van afwijking van de levensverwachting. Maar dat is niet hoe het werkt. Lijk voor statistici maar niet voor het dagelijks leven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198179606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bijna maart 2021 en dan nog een naar eigen zeggen 'symbolische maatregel' invoeren...
Inderdaad _O-
M.i. een plek waar je dit bij uitstek vooral niet hoort te doen. Zo is een beetje fatsoenlijk met elkaar communiceren er ook niet meer bij. Eén paar ogen en wat gemompel, daar moet je het dan mee doen.
I'll give you something to do
pi_198179608
Ik ben best voor een testsamenleving als dat betekent dat alle andere maatregelen van tafel kunnen. Ik wil me best elke twee weken laten testen als dat iets bijdraagt. Of in één keer iedereen testen. In Slowakije bleek het geen echte oplossing maar ging het aantal gevallen daarna wel een stuk omlaag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198179611
quote:
8s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja duh, dat geldt natuurlijk altijd. Iedereen gaat maar een keer dood, he. Maar dat betekent niet dat het prima is als mensen jaren eerder komen te overlijden.

Trouwens, in Nieuw Zeeland hebben ze in totaal 26 coronadoden, dus het lijkt me sterk dat dat überhaupt opvalt in de cijfers.
Officieel. Er was een tijdelijke hogere oversterfte. Ook daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198179612
Van Dissel :r
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:33:05 #196
12221 Tijn