Het probleem zijn vooral suikers en andere geraffineerde koolhydraten. Meer vis en groenten en fruit en minder koolhydraten (hoewel die wel in fruit en groenten zitten natuurlijk) leidt tot een lager gewicht en betere gezondheid.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef quirina het volgende:
Vlees is ook niet gezond. Wij eten twee of 1 keer vlees of vis in de week. Voor de rest vegan.
Mijn manis er juist gezonder door geworden. Lager gewicht, geen hoge bloeddruk meer.Betere spijsvertering.
Je eet meer groenten en fruit.
Eigenlijk heb je vlees niet eens nodig. Het is lekker, maar je moet er niet te vaak eten.
Melk hebben we helemaal afgezworen want dat is ook heel ongezond. Melk is alleen goed voor kalfjes, niet voor de mens.
Vandaar dat vlees in de schijf van vijf staat. Omdat het ongezond is.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef quirina het volgende:
Vlees is ook niet gezond. Wij eten twee of 1 keer vlees of vis in de week. Voor de rest vegan.
Mijn manis er juist gezonder door geworden. Lager gewicht, geen hoge bloeddruk meer.Betere spijsvertering.
Je eet meer groenten en fruit.
Eigenlijk heb je vlees niet eens nodig. Het is lekker, maar je moet er niet te vaak eten.
Melk hebben we helemaal afgezworen want dat is ook heel ongezond. Melk is alleen goed voor kalfjes, niet voor de mens.
De reactie van Wilders en Arib over de muurtjes bewijst maar weer eens dat sommige politici totaal geen idee hebben wat er in het land gebeurt. Want wie vorig weekend buiten was weet wat Heersma bedoeltquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:
Coalitie wil echt alleen versoepelen als de mensen zelf vrijheid nemen. CDA wil nu misschien toch terrassen openen, omdat dit veiliger is dan iedereen die op muurtjes zit bij afhaalbalies. Waren de mensen niet op de muurtjes gaan zitten, dan hadden ze het belang van de terrassen niet gezien.
Eens, en daarnaast kan je nog steeds besmettelijk zijn als gevaccineerd bent, dus als je de circulatie van het virus wil stoppen ontkom je niet aan testen, ongeacht of je gevaccineerd bent of niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:08 schreef Mallerd01 het volgende:
Jetten begint over vaccinatiebewijs om toegang te krijgen tot evenementen. Waarom begrijpt hij nou niet dat als je zegt dat je tegen vaccinatiedwang bent en vervolgens zegt dat je met een vaccinatie meer vrijheid krijgt, je dan indirect aan het dwingen bent.
Helaas wel. Waarbij ook meespeelt dat het formaat van de muurtjes het in standhouden van de 1,5 meter bemoeilijk. En dat is een klap in het gezicht van de gezondheidszorg.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is op muurtjes zitten vrijheid nemen?
Klopt, walgelijk dom.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:08 schreef Mallerd01 het volgende:
Jetten begint over vaccinatiebewijs om toegang te krijgen tot evenementen. Waarom begrijpt hij nou niet dat als je zegt dat je tegen vaccinatiedwang bent en vervolgens zegt dat je met een vaccinatie meer vrijheid krijgt, je dan indirect aan het dwingen bent.
Ja, in een korte periode een hoge mortaliteit, gevolgd door ondersterfte, waardoor het totaal aantal sterfgevallen lager is dan in die golf.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het gehele jaar. Geen idee hoe je daar bij komt.![]()
Ik heb het specifiek over de influenza golf van 2017/2018, waarbij er een oversterfte was van 9400.
Doeiquote:Maar goed, ik ben hier klaar mee en zal niet meer verder op dit onderwerp reageren richting jou.
Dan weten we wat ons te doen staat.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:
Coalitie wil echt alleen versoepelen als de mensen zelf vrijheid nemen. CDA wil nu misschien toch terrassen openen, omdat dit veiliger is dan iedereen die op muurtjes zit bij afhaalbalies. Waren de mensen niet op de muurtjes gaan zitten, dan hadden ze het belang van de terrassen niet gezien.
Een testsamenleving werkt alleen maar als je daadwerkelijk overal waar mensen bijeenkomen telkens een test afneemt. En dat gaat gewoon niet lukken / werken in de praktijk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:10 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens, en daarnaast kan je nog steeds besmettelijk zijn als gevaccineerd bent, dus als je de circulatie van het virus wil stoppen ontkom je niet aan testen, ongeacht of je gevaccineerd bent of niet.
Overigens ben ik niet een voorstander van het testsamenleving.
Ook weer zoiets inderdaad.quote:
Dat is allemaal uitgelegd, en Van Dissel gaf zelf al de kanttekening dat je uiteraard bij oplopende besmettingen/opnames wel nieuwe maatregelen had ingesteld waardoor dit niet was uitgekomen. Maar in essentie klopt het wel.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook weer zoiets inderdaad.
In wat voor scenario? Totaal geen maatregelen in vergelijking met de huidige maatregelen?
Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik ben wel blij dat ik begrijp waar wij aan toe zijn met Jetten. Met de nieuwe leider Kaag moeten wij maar afwachten wat wij krijgen:quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:08 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik zou graag een strafrechtelijke aanklacht willen zien tegen over mark, hugo en ferd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:28 schreef maan_man het volgende:
Meest schokkende van de hele presentatie, alhoewel eigenlijk al bekend, was het feit dat Van Dissel benadrukte nooit positief te hebben geadviseerd over de sluiting van contactberoepen, zoals kappers.
Dus gewoon vanuit het gevoel iets te moeten doen, is er vanuit de politiek voor gekozen om een groep ernstig te benadelen, zonder dat een epidemiologisch noodzaak aanwezig was. Een groep die door de vestiging aan huis en partnertoets vaak amper recht had op een vergoeding vanuit de overheid en dus 2,5 maand zonder inkomen zat.
Bron?quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:
Tenzij de test bestaat uit een relatief eenvoudige baastest. Dan zie ik er nog wat in, maar niet 5x per week in je neus roeren.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een testsamenleving werkt alleen maar als je daadwerkelijk overal waar mensen bijeenkomen telkens een test afneemt. En dat gaat gewoon niet lukken / werken in de praktijk.
Verkiezingstaal die de grachtengordel het meest zal aanspreken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ik begrijp waar wij aan toe zijn met Jetten. Met de nieuwe leider Kaag moeten wij maar afwachten wat wij krijgen:
Moed die de leegte kan vullen met een wenkend perspectief, geen dag-tot-dagmanagement of gevechten op de vierkante meter, moed die voor het oprapen ligt in ons verleden, fatsoen, tolerantie, empathie.
Wtf, is moed die de leegte kan vullen met een wenkend perspectief. Ben blij met de duidelijke taal van Jetten. Niet met het standpunt. Maar zou wel weten waar ik op stem.
Ik associeer een test voor een (groot) evenement ook niet zozeer met een 'testsamenleving'.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:18 schreef JohnDDD het volgende:
Als je bijv. naar een testsamenleving gaat en het vaccinatiebewijs een uitzondering vormt op de testplicht om toegang te krijgen, dan is zijn opmerking wel logisch. Maar een evenement alleen openstellen voor gevaccineerden lijkt me heel slecht, en ook ongrondwettelijk, maar goed, wel meer lijkt tegenwoordig ongrondwettelijk.
Het debat, nu live te volgen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Bron?
Ben overigens benieuwd of veel horecaondernemers echt de terrassen gaan openen volgende week.
Gezond eten moet goedkoper, trashfood niet duurder.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:47 schreef Elan het volgende:
Sommige Scandinavische landen hebben hoge belastingen op fastfood, daar zou je nog eens naar kunnen kijken. Maarja gaat toch niet gebeuren.
Een blaastest die binnen max. 1 minuut resultaat geeft zou je inderdaad nog kunnen gebruiken om de periode te overbruggen dat niet iedereen is gevaccineerd.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tenzij de test bestaat uit een relatief eenvoudige baastest. Dan zie ik er nog wat in, maar niet 5x per week in je neus roeren.
Bijna maart 2021 en dan nog een naar eigen zeggen 'symbolische maatregel' invoeren...quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:23 schreef Tijn het volgende:
In Zweden worden mondkapjes verplicht in het parlement.
[ twitter ]
Zij wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |