abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198178248

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198178265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is het laagst haalbare gebaseerd op de beschikbare data schijnbaar.
Daar kan je geen serieus model op bouwen dat voor zoveel economische en sociale schade zorgt.
'Maak maar een beter model'

Als er dan ook nog eens iedere keer van het meest zwarte scenario wordt uitgegaan, dan mag er best keiharde kritiek op komen. 'waar bent u mee bezig' komt er als eerste bij mij op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198178273
Die 2.5 miljoen per week is geen enkel probleem als de vaccins bechikbaar zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198178280
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:38 schreef Ronald het volgende:

[..]

Als Hugo het echt in 2e kwartaal voor elkaar krijgt die 2,5 miljoen per week, dan is mijn vertrouwen op een goede zomer weer wat hersteld. Maar eerst zien dan geloven.
Hopelijk hoeven we dan niet te vechten voor een plek op t terras als veel zaken failliet zijn
Alpha kenny one
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:42:32 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198178295
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:40 schreef raptorix het volgende:
Dat zou indrukwekkend zijn
pi_198178299
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:35 schreef OProg het volgende:

[..]

In plaats van cynisch te worden en opmerkingen te maken van "Alsof Hugo dat lukt" is dit eigenlijk wel de instelling die ik zoek. Dit soort ambitie moet er gewoon zijn op dit moment en als de leveringen meezitten - wel belangrijk - kom je inderdaad rap uit de shit zo.

Want aan het einde van Q2 hebben we dan ook volgens de presentatie van vandaag 12 miljoen mRNA vaccins gehad. Na de meest ongunstige bijstelling 5,5 AZ en als Janssen goedkeuring krijgt half maart hopelijk ook nog eens 3 miljoen van deze waar je maar een enkele dosis van nodig hebt.

Dan ben je echt een heel eind met alle risicogroepen en als de zomer loopt zoals 2020 kan je in deze maanden de puntjes op de i zetten. :)
Eens hoor, alleen kost dat wel erg veel moeite.
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:45:53 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198178338
Rutte moet zijn verhaaltje over we gaan dit samen mss eens in verschillende talen gaan brengen. En niet vergeten dat dit samen doen niet betekend dagelijks bij veel mensen over de vloer komen, maar juist thuis blijven en afstand houden. Wees eens duidelijker man.
nos
quote:
Baidjoe vreest dat de meest kwetsbare groepen de dupe kunnen worden van de versoepelingen. "IC's zijn bij iedere coronagolf weer gevuld met mensen uit achterstandswijken. Ik vind de persconferenties al moeilijk te volgen, laat staan voor deze groepen. Er is door de overheid niets substantieels gedaan om die doelgroep beter te bereiken met bijvoorbeeld spotjes in verschillende talen."
Wat meer je best doen om alle mensen te bereiken met je verhaal Mark, want er vallen dus - door onwetendheid- onnodig slachtoffers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198178349
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zou indrukwekkend zijn
Ben je wel eens bij griep vaccinatie geweest?
pi_198178368
quote:
Wet van de grote getallen komt hierbij kijken. Als de aanvoer 2,5mln is is dat top. Maar als er in je afwikkeling maar het kleinste foutje zit, heeft dat grote gevolgen.

Ik zie op dit moment niet hoe de ambtenaren van de ggd kunnen opschalen met hun jankinstelling van het afgelopen jaar over dat ze het continu niet aan kunnen. Maar de ambitie is er, dus alleen dat vind ik al goed. Laat maar komen en ik heb heel graag ongelijk op dit vlak.
1947-2016
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:49:25 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198178379
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, jij?
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:49:30 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178382
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:38 schreef Ronald het volgende:

[..]

Als Hugo het echt in 2e kwartaal voor elkaar krijgt die 2,5 miljoen per week, dan is mijn vertrouwen op een goede zomer weer wat hersteld. Maar eerst zien dan geloven.
Misschien is 2,5 miljoen ambitieus, en misschien heb je die voorraad vaccins niet eens, maar in ieder geval daar op mikken is gewoon prima.

Ik geloof dat er in dit land zo'n 6 miljoen mensen zijn met een vergroot risico, met je 12 miljoen mRNA vaccins (10,2 Pfizer/1.8 Moderna) die voor Q1 en Q2 op het schema staan ben je daarin een heel eind. Die gaan nooit met 2.5 miljoen per week komen.

Dan heb je daarnaast die AZ en Janssenvaccins die een eigen traject kunnen krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198178390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachtegang. De infrastructuur van de griepvaccinatieronde vergroten en je hebt genoeg infra.

Maar als tegen gedachte: de enige vaccinatieronde die ook maar een klein beetje in de buurt komt van dit, is de mexicaanse griep geweest. En daar was defensie bij betrokken. Die is nu niet eens gevraagd...
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 10:50:35 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178392
quote:
Die 2.5 miljoen per week is geen enkel probleem als de vaccins beschikbaar zijn.
Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198178396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wet van de grote getallen komt hierbij kijken. Als de aanvoer 2,5mln is is dat top. Maar als er in je afwikkeling maar het kleinste foutje zit, heeft dat grote gevolgen.

Ik zie op dit moment niet hoe de ambtenaren van de ggd kunnen opschalen met hun jankinstelling van het afgelopen jaar over dat ze het continu niet aan kunnen. Maar de ambitie is er, dus alleen dat vind ik al goed. Laat maar komen en ik heb heel graag ongelijk op dit vlak.
Dat valt wel mee, ik weet uit eigen ervaring dat 1 lokatie die vanf april gebruikt gaat worden al klaar is.
pi_198178400
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Nee, jij?
Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
pi_198178402
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Misschien is 2,5 miljoen ambitieus, en misschien heb je die voorraad vaccins niet eens, maar in ieder geval daar op mikken is gewoon prima.

Ik geloof dat er in dit land zo'n 6 miljoen mensen zijn met een vergroot risico, met je 12 miljoen mRNA vaccins (10,2 Pfizer/1.8 Moderna) en dan ben je daarin een heel eind. Die gaan nooit met 2.5 miljoen per week komen.

Dan heb je daarnaast die AZ en Janssenvaccins die een eigen traject kunnen krijgen.
De ambitie is prima.

Straks ook met dat J&J vaccin waarvan 'maar' 1 shot nodig is.

Dan gaat het hard. Dat is de heilige graal en niet AZ.
1947-2016
pi_198178413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn gedachtegang. De infrastructuur van de griepvaccinatieronde vergroten en je hebt genoeg infra.

Maar als tegen gedachte: de enige vaccinatieronde die ook maar een klein beetje in de buurt komt van dit, is de mexicaanse griep geweest. En daar was defensie bij betrokken. Die is nu niet eens gevraagd...
Dat heb ik je al eerder uitgelegd, defensie was destijds logisch omdat het medicijn op een normale manier kon worden vervoert, en dat het in 1 keer beschikbaar was voor iedereen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 februari 2021 @ 10:53:29 #18
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198178421
Geen halve maatregelen dit.

quote:
Acht maanden cel voor plunderaar avondklokrellen Eindhoven
Een man van 35 uit Weert moet acht maanden de cel in voor zijn rol in de avondklokrellen in Eindhoven op 24 januari. Hij is veroordeeld voor geweld tegen de politie en het plunderen van een Jumbo-supermarkt.

De straf is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie. De man gooide volgens de rechter stenen naar de politie en raakte daarbij een politiebusje. Op foto's is verder te zien dat hij bij het plunderen van de Jumbo een la van de kassa onder zijn arm heeft en een blikje Red Bull in zijn hand. De man moet de Jumbo een schadevergoeding van 9950 euro betalen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 10:53:36 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178422
Ik moet het eerst nog maar zien. Tot die tijd geloof ik er niet in.
Hoor al te lang dit soort verhalen en dat we nog "even" moeten volhouden.
Nog "even" en ze mogen "even" die wattenstaven diep in hun neuzen douwen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198178425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
Heb je enig idee hoeveel mensen er bij defensie werken? Heb je enig idee hoeveel van deze mensen geschoold zijn om dit te doen?
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:54:55 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198178433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef D_A het volgende:
[..]

Super ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198178435
Die 2.5 miljoen per week heeft trouwens alleen betrekking op de allerlaatste batches, tot en met mei is de bottleneck nog steeds de vaccins.
pi_198178441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel mensen er bij defensie werken? Heb je enig idee hoeveel van deze mensen geschoold zijn om dit te doen?
Hoort dat niet standaard bij de opleiding, dat je leert prikken en andere zaken zoals EHBO cursus?
٩๏̯͡๏)۶
pi_198178447
quote:

[..]

Dat heb ik je al eerder uitgelegd, defensie was destijds logisch omdat het medicijn op een normale manier kon worden vervoert, en dat het in 1 keer beschikbaar was voor iedereen.
J&J is ook 'normaal'. 2-8 graden is gangbaar voor vaccinaties.
1947-2016
pi_198178448
Er is onlangs toch zo'n mannetje aangesteld om het vaccineren mee tehelpen in goede banen te leiden?
pi_198178453
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef D_A het volgende:
[..]

5 jaar te weinig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198178456
quote:

[..]

Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:53 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178469
quote:

[..]

Er werken ook medisch geschoolde mensen bij het leger. Die kunnen ingezet worden. Daarbij kan het prikken in een paar dagen geleerd worden. Dus mooie kans. :)
pi_198178477
Fijn om te horen dat er eindelijk meer focus en ambitie is met de vaccins. Zolang de levering de bottleneck is en er geen lobbygroepen voorrang meer krijgen heb ik geen klachten.
pi_198178496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef Ronald het volgende:

[..]

Hoort dat niet standaard bij de opleiding, dat je leert prikken en andere zaken zoals EHBO cursus?
Om in een oorlogssituatie morfine toe te kunnen dienen is een andere opleiding nodig dan de burgerbevolking vaccineren. (al was het maar dat een foutje maken onder vuur niet het meest erge is)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:59:54 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef raptorix het volgende:
Die 2.5 miljoen per week heeft trouwens alleen betrekking op de allerlaatste batches, tot en met mei is de bottleneck nog steeds de vaccins.
Klopt. Maar je bent natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag op stoom. Eigenlijk verwacht ik dat als het echt op deze stoom komt de mensen om te prikken op zijn. ;)

Maar goed, als we dan uit de ellende zijn is dat een prima deal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:00:26 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?
Omdat ze graag tot het eind van het jaar bezig zijn?
Geen idee. Ik kan helaas niet in de hersenpan van De Jonge kijken.

Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
pi_198178508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.

Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198178517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.

Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.
Compleet andere situatie als in de winter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198178518
quote:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
pi_198178520
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:58 schreef MoreDakka het volgende:
Fijn om te horen dat er eindelijk meer focus en ambitie is met de vaccins. Zolang de levering de bottleneck is en er geen lobbygroepen voorrang meer krijgen heb ik geen klachten.
Het is al beter dan de ergernis van vorige week toen het alleen maar over die avondklok ging. Maar goed, we moeten soms maar positief blijven en het zonnetje schijnt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198178531
Jaap V Dissel die het heeft over het vasthouden van maatregelen om ziektes te voorkomen? :D Maatregelen die geen schade doen, had ik het goed begrepen?
pi_198178534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijn
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:03:40 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Enorme ruimte regelen dus. ;)

Dat is wat ik al eerder zei hier: ik geloof prima dat mijn huisarts goed bij kan dragen maar zie ook dat zijn eigen praktijk de capaciteit niet heeft qua oppervlakte. Dus dan hoop ik wel dat ze al vol met deze randvoorwaarden bezig zijn.

Nu zullen het er denk ik geen 60 zijn. Er zit ook nog wat administratie aan en zulks.
pi_198178536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.
Compleet andere situatie als in de winter.
Dat zou zeker een optie kunnen zijn :Y
Ik neem aan dat zulke dingen ook wel bedacht worden en uitgevoerd. Maar simpelweg vergelijken met de griepvaccinatie, shirt omhoog, prik erin, gaan, is te simpel, denk ik.
pi_198178537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.

Gegeven het feit dat je maximaal 300k prikken kunt wegzetten per week en dat is ook het aantal wat nu wordt weggezet, wat kun je dan nog meer doen? Meer vaccins kopen is niet mogelijk, die kunnen pas na Q4 worden geleverd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:06 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als dat betekend dat je verder kan met je normale leven denk ik dat er aardig wat mensen bereid zijn om 1x vroeg op te staan.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:41 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198178547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij dit vaccin moet je toch een kwartier blijven in geval van de kleine kans op een allergische reactie? (anaphylactic shock)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:55 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.

Gegeven het feit dat je maximaal 300k prikken kunt wegzetten per week en dat is ook het aantal wat nu wordt weggezet, wat kun je dan nog meer doen? Meer vaccins kopen is niet mogelijk, die kunnen pas na Q4 worden geleverd.
Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?
pi_198178553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?
Omdat zij zelf inkopen en wij het via de EU regelen.
pi_198178554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoe wil je sneller vaccineren zonder vaccins?
pi_198178556
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Anton91 het volgende:
Jaap V Dissel die het heeft over het vasthouden van maatregelen om ziektes te voorkomen? :D Maatregelen die geen schade doen, had ik het goed begrepen?
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.
pi_198178563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijn
Ik heb daar wel moeite mee, en mensen in mijn omgeving ook. En nee, dat is niet een representatief deel van Nederland, maar ik denk niet dat veel mensen daartoe bereid zijn. En terecht.

Ik denk dat 7 dagen in de week prikken van 8-22 uur een beter idee is. Dat is voor veel mensen overkomelijk qua tijd.
pi_198178572
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Enorme ruimte regelen dus. ;)

Dat is wat ik al eerder zei hier: ik geloof prima dat mijn huisarts goed bij kan dragen maar zie ook dat zijn eigen praktijk de capaciteit niet heeft qua oppervlakte. Dus dan hoop ik wel dat ze al vol met deze randvoorwaarden bezig zijn.

Nu zullen het er denk ik geen 60 zijn. Er zit ook nog wat administratie aan en zulks.
Het werd door raptorix gebracht als zo simpel: 1 minuut per prik, dus 60 per uur. Ik denk dat dat in alle gevallen wat te hoog ingeschat is als mogelijk :)
pi_198178577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.
En andere dingen die 'geen' pijn doen dan, mondkapjes of 1.5meter? Van wat ik meekreeg ik dat hij het had over een hersenontsteking en griep dat dit jaar niet voorkwam.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:07:26 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178579
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat zij zelf inkopen en wij het via de EU regelen.
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Hoe wil je sneller vaccineren zonder vaccins?
Blijkbaar hebben ze bij de EU zitten slapen en zijn wij zeker tot augustus genaaid.

Tenzij ze de regels flink versoepelen als alle oudjes en zwakkere in de samenleving zijn gevaccineerd.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:07:32 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
Maar je hebt er geen 33 miljoen nodig.

En bovendien. Er zijn er nu bijna 1.1 miljoen gebruikt. Op volgens de briefing van vandaag met bijgestelde aantallen 4.3 miljoen voor Q1. Q1 loopt nog maar een maand en een paar dagen, dus je krijgt er ook al meer dan een paar honderduizend.
pi_198178582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar wel moeite mee, en mensen in mijn omgeving ook. En nee, dat is niet een representatief deel van Nederland, maar ik denk niet dat veel mensen daartoe bereid zijn. En terecht.

Ik denk dat 7 dagen in de week prikken van 8-22 uur een beter idee is. Dat is voor veel mensen overkomelijk qua tijd.
Ik weet wel zeker dat de helft van de Nederlanders wel bereid zijn om een keer 's nachts zo'n prik te halen, dat stelt toch geen fluit voor.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198178584
quote:

[..]

Al moet ik om 03:00 uur ergens aan de andere kant van het land zijn voor mijn vaccinatie, ik zorg wel dat ik er ben. Hoe eerder, hoe beter.
pi_198178588
quote:
Van Dissel: lockdown voorkwam zo'n 41.000 ziekenhuisopnames

De lockdown heeft sinds half december ongeveer 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen, vertelde Jaap van Dissel van het RIVM vandaag in een presentatie aan Tweede Kamerleden. Dat is inclusief de effecten van de avondklok en het advies om thuis nog hooguit één persoon per dag te ontvangen. Die maatregelen gingen een maand geleden in.

Volgens de directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM zijn op de ic's circa 6300 opnames voorkomen door alle beperkingen. In de periode waar Van Dissel het over heeft, werden ruim 2500 ic-opnames gemeld. Dat hadden er dus meer dan drie keer zoveel kunnen zijn.
Wie gelooft dit nog?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198178589
quote:

[..]

Met het huidige leveringsschema zie ik ook de noodzaak niet. Als er morgen 30 miljoen doses op de stoep staan zou ik een voorstander zijn, maar aangezien we maanden de tijd hebben zie ik de urgentie niet om 'snachts te prikken. Dan doet de huisarts maar een extra dienstje voor de goede zaak
pi_198178590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als dat betekend dat je verder kan met je normale leven denk ik dat er aardig wat mensen bereid zijn om 1x vroeg op te staan.
Dat kan helemaal nog niet direct als je gevaccineerd bent. Dus moet je midden in de nacht opstaan om een prik te halen waarna je vervolgens gewoon verder moet met de op dat moment geldende maatregelen. Beetje jammer :)
pi_198178592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar hebben ze bij de EU zitten slapen en zijn wij zeker tot augustus genaaid.

Tenzij ze de regels flink versoepelen als alle oudjes en zwakkere in de samenleving zijn gevaccineerd.
En wat heeft dit met het leger te maken?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:15 #59
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178598
quote:

[..]

Als ik daardoor eerder mijn leven weer normaal kan oppakken doe ik dat meteen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.
Maar vrijheid blijheid. :)
pi_198178605
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie gelooft dit nog?
Ik :)
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:47 #61
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198178606
quote:
Ja klopt, is op zich ook niet gek natuurlijk, hij heeft zo'n beetje als doel om de bevolking zo gezond mogelijk te hebben. En, of het nou leuk is of niet, het heeft niet alleen effect op Corona. Zoals hij al zei: griep komt bijna niet voor op dit moment en nog wat andere virussen hebben nauwelijks kans om schade aan te richten. Dus het is niet gek dat hij aangeeft dat het goed is om te kijken naar preventieve maatregelen als Corona straks geen issue meer is.

Neemt uiteraard niet weg dat de politiek nog wat andere belangen af zou moeten wegen, inclusief de sociale en economische gevolgen, en op basis daarvan zou moeten bepalen of en wat die maatregelen zouden zijn.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:48 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198178607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:07 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat de helft van de Nederlanders wel bereid zijn om een keer 's nachts zo'n prik te halen, dat stelt toch geen fluit voor.
Het is wel wat onhandig, zeker met kleine kinderen thuis. Dan moet je eigenlijk weer gezinsleden gaan splitsen terwijl juist makkelijk is als een huishouden tegelijk kan gaan qua autoverplaatsingen enzo.

Zorg dan gewoon voor extra locaties oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:10:39 #63
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

En wat heeft dit met het leger te maken?
Dat als wij hier hetzelfde aantal vaccins hadden gehad als Engeland, hadden we het leger kunnen inzetten voor een grootscheepse vaccinatie actie. Dan waren we binnen een maand klaar geweest.
24/7 doorprikken. Diegene die niet 's avonds of 's nachts willen moeten dan maar wachten tot er overdag tijd is.
pi_198178620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan helemaal nog niet direct als je gevaccineerd bent. Dus moet je midden in de nacht opstaan om een prik te halen waarna je vervolgens gewoon verder moet met de op dat moment geldende maatregelen. Beetje jammer :)
Nee dat kan niet direct. Maar als 24/7 prikken inhoudt dat we eerder gevaccineerd kunnen worden, dan zal het mij een rotzorg zijn of ik om 11:00 of om 02:00 geprikt wordt.
pi_198178624
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie gelooft dit nog?
Ik. Want onzekerheidsmarge, dus altijd juist.
pi_198178626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En andere dingen die 'geen' pijn doen dan, mondkapjes of 1.5meter? Van wat ik meekreeg ik dat hij het had over een hersenontsteking en griep dat dit jaar niet voorkwam.
Ik zou die 2 liever niet verplicht zien worden in de toekomst, en de anderhalve meter is zeker wel beperkend. Maar als ik enigszins de kans heb zit ik zelf ook niet al te graag bij vreemden op schoot. Als er genoeg ruimte op het strand is leg je je handdoek toch ook niet vlak naast een ander?

Ik zie er wel meer in om te blijven oproepen dat je bij ziekte thuis moet blijven, al die 'stoere harde werkers' die zich niet door een griepje laten tegenhouden om weer wat factuurtjes voor de binnendienst weg te rammen mogen best wel thuis blijven in die gevallen.
pi_198178629
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:09 schreef Mallerd01 het volgende:

Dus het is niet gek dat hij aangeeft dat het goed is om te kijken naar preventieve maatregelen als Corona straks geen issue meer is.
Sporten, bijvoorbeeld? :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198178633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat als wij hier hetzelfde aantal vaccins hadden gehad als Engeland, hadden we het leger kunnen inzetten voor een grootscheepse vaccinatie actie. Dan waren we binnen een maand klaar geweest.
24/7 doorprikken. Diegene die niet 's avonds of 's nachts willen moeten dan maar wachten tot er overdag tijd is.
In de VS zijn er al 60 miljoen geprikt. Wat is nou je punt? Wij hebben die vaccins niet, dus hoeft het leger ook helemaal niet ingezet te worden.
pi_198178640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee hoor, dat gaat heel snel met een vaccin ^O^
Klopt, maar dat is nog maar net begonnen hè ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:13:40 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Gezond leven, minder overgewicht, sporten, hygiëne.

Als hij daar op doelt kan ik het eigenlijk alleen maar met hem eens zijn.
pi_198178653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:12 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

In de VS zijn er al 60 miljoen geprikt. Wat is nou je punt? Wij hebben die vaccins niet, dus hoeft het leger ook helemaal niet ingezet te worden.
Het punt is denk ik vooral frustratie dát we die vaccins niet hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:14:24 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:12 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Dat ik het bizar vind dat wij blijkbaar continue achter lopen. Ik denk dat dit een mooi moment is om de betaling aan de EU eens op te schorten tot de vaccins allemaal binnen en gegeven zijn.
pi_198178660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het punt is denk ik vooral frustratie dát we die vaccins niet hebben.
Maar waarom hij dan roept dat we nu het leger moeten inzetten is mij een raadsel.
pi_198178663
quote:
Ik kan best voorstellen dat de overheid en bedrijven mensen sneller laten thuiswerken zodra ze niet helemaal fit op het werk verschijnen. Nu kom je werken als je verhouden/grieperig bent omdat je niet echt ziek bent en loop je iedereen aan te steken, dan kun je beter thuis inloggen en je werk doen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:14:59 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178665
quote:

[..]

Schaatsen schijnt leuk te zijn.
pi_198178668
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar je hebt er geen 33 miljoen nodig.

En bovendien. Er zijn er nu bijna 1.1 miljoen gebruikt. Op volgens de briefing van vandaag met bijgestelde aantallen 4.3 miljoen voor Q1. Q1 loopt nog maar een maand en een paar dagen, dus je krijgt er ook al meer dan een paar honderduizend.
Tikfoutje, het zijn er ongeveer 330 duizend per week inderdaad.

En ja je hebt wel zoveel vaccin, 17 miljoen * 2 doses min het miljoen wat al gezet is, nodig, we sluiten minderjarigen nu nog uit omdat zij in een lage risico groep vallen, maar ik zou zeer zeker deze groep ook nog het vaccin aanbieden als er ruimte is. Als Covid blijft terugkomen wil je ze daar ook tegen beschermen als ze ouder worden.
pi_198178671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is nog maar net begonnen hè ;)
Valt mee, 50k vaccins per dag nu bijna en al meer dan een miljoen mensen met een eerste prik. Waarvan een groot gedeelte in risicogroepen valt.
pi_198178673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is wel wat onhandig, zeker met kleine kinderen thuis. Dan moet je eigenlijk weer gezinsleden gaan splitsen terwijl juist makkelijk is als een huishouden tegelijk kan gaan qua autoverplaatsingen enzo.

Zorg dan gewoon voor extra locaties oid.
Je kind hoeft daar nog niet eens heel jong voor te zijn. Mijn 11-jarige wil ook nog niet 's nachts alleen thuis zijn.
pi_198178674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:45 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Misschien is het dan een goed idee om die specifieke doelgroep te beschermen in plaats van 17,5 miljoen mensen in isolatie stoppen.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe achterlijker het is dat we een heel land in isolatie stoppen.
Als we door iedereen op te sluiten al niet kunnen voorkomen dat kwetsbaren de ziekte oplopen, hoe wil je dat dan bewerkstelligen door het aantal besmettingen te laten oplopen in de groepen die niet kwetsbaar zijn?
pi_198178682
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als we door iedereen op te sluiten al niet kunnen voorkomen dat kwetsbaren de ziekte oplopen, hoe wil je dat dan bewerkstelligen door het aantal besmettingen te laten oplopen in de groepen die niet kwetsbaar zijn?
Door die kwetsbare groepen als eerste te vaccineren.
pi_198178688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

En ja je hebt wel zoveel vaccin, 17 miljoen * 2 doses min het miljoen wat al gezet is, nodig, we sluiten minderjarigen nu nog uit omdat zij in een lage risico groep vallen, maar ik zou zeer zeker deze groep ook nog het vaccin aanbieden als er ruimte is. Als Covid blijft terugkomen wil je ze daar ook tegen beschermen als ze ouder worden.
Minderjarigen kan pas als het vaccin veilig is gevonden voor die groep.
pi_198178701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Door die kwetsbare groepen als eerste te vaccineren.
Eens, maar dan is versoepeling voor de hele samenleving mogelijk, zodra voldoende kwetsbaren zijn gevaccineerd.
pi_198178702
quote:

[..]

Ja klopt, is op zich ook niet gek natuurlijk, hij heeft zo'n beetje als doel om de bevolking zo gezond mogelijk te hebben. En, of het nou leuk is of niet, het heeft niet alleen effect op Corona. Zoals hij al zei: griep komt bijna niet voor op dit moment en nog wat andere virussen hebben nauwelijks kans om schade aan te richten. Dus het is niet gek dat hij aangeeft dat het goed is om te kijken naar preventieve maatregelen als Corona straks geen issue meer is.

Neemt uiteraard niet weg dat de politiek nog wat andere belangen af zou moeten wegen, inclusief de sociale en economische gevolgen, en op basis daarvan zou moeten bepalen of en wat die maatregelen zouden zijn.
Het ligt eraan waar de grens ligt, maar als je dat soort theorieën hier oppert als tegenstander van de maatregelen word je doorverwezen naar BNW. Het is ook niet altijd nodig om elke dode/zieke te voorkomen, het is onderdeel van het leven in mijn ogen.

Daarnaast heeft het RIVM/OMT nu een monopolie positie, daar moeten ze een keer vanaf en de maatregelen moeten ook eens breder gezien worden, helemaal als corona straks geen issue meer is en we het gaan hebben over maatregelen die permanent ingevoerd zouden kunnen worden.
pi_198178729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar de grens ligt, maar als je dat soort theorieën hier oppert als tegenstander van de maatregelen word je doorverwezen naar BNW. Het is ook niet altijd nodig om elke dode/zieke te voorkomen, het is onderdeel van het leven in mijn ogen.

Daarnaast heeft het RIVM/OMT nu een monopolie positie, daar moeten ze een keer vanaf en de maatregelen moeten ook eens breder gezien worden, helemaal als corona straks geen issue meer is en we het gaan hebben over maatregelen die permanent ingevoerd zouden kunnen worden.
Ze hebben geen monopolie, dat blijkt wel uit het feit dat het kabinet niet beslist in de lijn met het OMT inzake het sluiten van de horeca, contactberoepen en scholen, en de huidige versoepelingen.
pi_198178733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zou die 2 liever niet verplicht zien worden in de toekomst, en de anderhalve meter is zeker wel beperkend. Maar als ik enigszins de kans heb zit ik zelf ook niet al te graag bij vreemden op schoot. Als er genoeg ruimte op het strand is leg je je handdoek toch ook niet vlak naast een ander?

Ik zie er wel meer in om te blijven oproepen dat je bij ziekte thuis moet blijven, al die 'stoere harde werkers' die zich niet door een griepje laten tegenhouden om weer wat factuurtjes voor de binnendienst weg te rammen mogen best wel thuis blijven in die gevallen.
Alleen dat laatste is natuurlijk verstandig, maar waar ik werk is dat eigenlijk altijd al normaal geweest. Om dat eerste te bewerkstelligen zullen toch wel ruimte moeten hebben en dat hebben we vaak niet, juist omdat het dan relatief goedkoper is. Ik zou niet willen dat alles duurder word omdat we rekening moeten houden met infectievirussen of omdat mensen mensenschuw worden/zijn.
pi_198178740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het werd door raptorix gebracht als zo simpel: 1 minuut per prik, dus 60 per uur. Ik denk dat dat in alle gevallen wat te hoog ingeschat is als mogelijk :)
De griepprik was hier met precisie voorbereid in een grote leegstaande bedrijfsruimte. Melden bij de balie, doorverwezen naar een van de vier prikstraten, arm vrijmaken, prik en klaar. Daar was ook nog voldoende ruimte om de mensen nog een kwartier te laten wachten...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:23:12 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu ga je dus al afwijken van het originele plan want nu gaan we het al weer hebben over 'beschermen als er ruimte is'.

Die 18- groep bevat 3.4 miljoen personen. Blijven er dus 13.8 over. Daar wil/kan waarschijnlijk niet iedereen een vaccin dus die speling ga je ook houden.

Maar dan het belangrijkste, Janssen gaat al uit van een enkele dosis. Daar staan voor Q2/3 er 9 miljoen voor in bestelling. Hoe die afweging gemaakt moet worden is weer een heel ander ding.

Maar je hebt dus nooit 33 miljoen vaccins nodig bij het originele plan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:24:09 #88
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178767
quote:

[..]

Toch gek dat ik ze dat niet heb horen roepen tijdens de grote influenza golf in '17/'18.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:26:31 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198178784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Toch gek dat ik ze dat niet heb horen roepen tijdens de grote influenza golf in '17/'18.
Je kunt mensen na corona best adviseren om tijdens de griepperiode wat beter op te letten met social distancing oid maar zolang de zorg het gewoon aankan moet je dat nooit gaan verplichten.
pi_198178785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Toen 3000 oversterfte, afgelopen jaar 15.000
pi_198178789
Hebben jullie dit al gezien?

Wat een wijze woorden van een viroloog, notabene. Props voor Louis Kroes!

https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-was-veel-te-somber

quote:
'MAATREGELEN GEBASEERD OP VEEL TE SOMBERE SCENARIO'S'

Voorspellingen van RIVM-baas Jaap van Dissel van 4 februari vormden de voornaamste basis voor de huidige maatregelen, maar inmiddels lijken diens scenario's wel erg somber, zegt viroloog Louis Kroes en hoogleraar Klinische Virologie aan het LUMC tegen BNR. Kroes noemt de derde golf zelfs 'een loos begrip'.

[....]

Zorgbelasting
Maar gezien de grote onzekerheden én de keerzijden van een te strikte lockdown brengt deze strategie aanzienlijke risico's met zich mee, meent Kroes. De uiteindelijke schade kan zomaar groter zijn dan de winst, gemeten naar zorgbelasting. De kans dat die leidt tot het instorten van de zorg - met code zwart en een tekort aan ic-plekken - is gering, op basis van de spoedige vaccinatie van kwetsbare groepen en een gunstig seizoenseffect in het vooruitzicht.
[....]
pi_198178800
Meest schokkende van de hele presentatie, alhoewel eigenlijk al bekend, was het feit dat Van Dissel benadrukte nooit positief te hebben geadviseerd over de sluiting van contactberoepen, zoals kappers.

Dus gewoon vanuit het gevoel iets te moeten doen, is er vanuit de politiek voor gekozen om een groep ernstig te benadelen, zonder dat een epidemiologisch noodzaak aanwezig was. Een groep die door de vestiging aan huis en partnertoets vaak amper recht had op een vergoeding vanuit de overheid en dus 2,5 maand zonder inkomen zat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:29:42 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt mensen na corona best adviseren om tijdens de griepperiode wat beter op te letten met social distancing oid maar zolang de zorg het gewoon aankan moet je dat nooit gaan verplichten.
De zorg kon het toen ook niet aan. Verpleegafdelingen lagen ook vol. Operaties moesten ook worden afgezegd.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toen 3000 oversterfte, afgelopen jaar 15.000
Oversterfte was 9400, geen 3000. Drie keer zo veel als jij zegt.
pi_198178814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:22 schreef diedrick het volgende:

[..]

De griepprik was hier met precisie voorbereid in een grote leegstaande bedrijfsruimte. Melden bij de balie, doorverwezen naar een van de vier prikstraten, arm vrijmaken, prik en klaar. Daar was ook nog voldoende ruimte om de mensen nog een kwartier te laten wachten...
Wat ik daarvan begreep is dat het om een eenvoudiger vaccin ging waarvan voldoende voorraad was.
Nu hebben we te maken met beperkte aanvoer van verschillende vaccins met hun eigen doelgroep en eigen specifieke voorwaarden voor het zetten van het vaccin.
Dat maakt het gecompliceerder.
pi_198178820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat ik daarvan begreep is dat het om een eenvoudiger vaccin ging waarvan voldoende voorraad was.
Nu hebben we te maken met beperkte aanvoer van verschillende vaccins met hun eigen doelgroep en eigen specifieke voorwaarden voor het zetten van het vaccin.
Dat maakt het gecompliceerder.
De 1,5m maatregel maakt het nog gecompliceerder.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:33:13 #96
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198178844
quote:

[..]

Zie ik als een uitstekende oplossing, maar ik ben benieuwd hoe het kabinet iedereen gaat verplichten om te sporten ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Oh helemaal mee eens hoor maar dit is niet de taak van het RIVM/OMT, die zouden slechts moeten laten zien hoe bepaalde virussen verlopen, hoe nu de pandemie verloopt en wat we er tegen kunnen doen op basis van modellen. Het zijn wetenschappers, geen bestuurders (alhoewel sommige zich op het randje begeven).

quote:
Dat is en niet waar, en niet de schuld van het OMT. Het feit dat het kabinet alleen maar luistert naar het OMT en die adviezen, in het begin, letterlijk overnam is iets waar het OMT niets aan kan doen natuurlijk, de weging ligt uiteindelijk bij de bestuurders, niet bij de adviseurs.
pi_198178851
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De zorg kon het toen ook niet aan. Verpleegafdelingen lagen ook vol. Operaties moesten ook worden afgezegd.
[..]

Oversterfte was 9400, geen 3000. Drie keer zo veel als jij zegt.
Nee, aantal sterfgevallen toegewezen aan influenza was 9400 in 2018, 2600 in 2020 en Covid-19 10.000 in 2020.
Maar oversterfte was in 2018 3000 en 2020 15.000

Dus in 2018 is na een periode van flinke oversterfte een periode van ondersterfte geweest, die de cijfers terug hebben gebracht tot 3000 meer.
Bij Covid-19 was in de zomer ook kort een ondersterfte, maar veel te laag om de oversterfte recht te trekken.
Met dus een veel hogere oversterfte dan het aantal geregistreerde Covid-19 sterfgevallen.
pi_198178861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:33 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zie ik als een uitstekende oplossing, maar ik ben benieuwd hoe het kabinet iedereen gaat verplichten om te sporten ;)
[..]

Heb dat Gommers nu ook al een paar keer horen roepen, dat het eigenlijk gek is dat de overheid vanaf het begin af aan al niet veel meer inzet op preventie dmv sporten. In plaats daarvan wordt dat onmogelijk gemaakt terwijl een substantieel deel gewoon dikkerdjes uit achterstandswijken zijn die de ziekenhuizen overspoelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198178871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:28 schreef maan_man het volgende:
Meest schokkende van de hele presentatie, alhoewel eigenlijk al bekend, was het feit dat Van Dissel benadrukte nooit positief te hebben geadviseerd over de sluiting van contactberoepen, zoals kappers.

Dus gewoon vanuit het gevoel iets te moeten doen, is er vanuit de politiek voor gekozen om een groep ernstig te benadelen, zonder dat een epidemiologisch noodzaak aanwezig was. Een groep die door de vestiging aan huis en partnertoets vaak amper recht had op een vergoeding vanuit de overheid en dus 2,5 maand zonder inkomen zat.
Voer voor een parlementaire enquête dit. Waarom zou je een strenger beleid willen nastreven dan waar je adviesorgaan mee komt? En ik vind het nog prima als je als kabinet zijnde er extra urgentie aan wilt geven door zwaardere maatregelen te nemen, maar waarom moet dat dan allemaal zo ondoorzichtig gaan? Leg dat dan uit. Wees daar gewoon transparant in. Neem de verantwoordelijkheid voor je beleid. Die Rutte doctrine begint ernstige vormen aan te nemen :r

Zal wel BNW worden nu: maar het lijkt er toch op dat men in het kabinet vooral bezig is met de eigen belangen. Dus iets zwaarder dan nodig om vervolgens vlak voor de verkiezingen lekker te versoepelen.
pi_198178876
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:34 schreef Caland het volgende:

[..]

dikkerdjes uit achterstandswijken
En al die oudjes dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')