abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198178453
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef D_A het volgende:
Geen halve maatregelen dit.
[..]

5 jaar te weinig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198178456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 10:57:53 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel mensen er bij defensie werken? Heb je enig idee hoeveel van deze mensen geschoold zijn om dit te doen?
Er werken ook medisch geschoolde mensen bij het leger. Die kunnen ingezet worden. Daarbij kan het prikken in een paar dagen geleerd worden. Dus mooie kans. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198178477
Fijn om te horen dat er eindelijk meer focus en ambitie is met de vaccins. Zolang de levering de bottleneck is en er geen lobbygroepen voorrang meer krijgen heb ik geen klachten.
pi_198178496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef Ronald het volgende:

[..]

Hoort dat niet standaard bij de opleiding, dat je leert prikken en andere zaken zoals EHBO cursus?
Om in een oorlogssituatie morfine toe te kunnen dienen is een andere opleiding nodig dan de burgerbevolking vaccineren. (al was het maar dat een foutje maken onder vuur niet het meest erge is)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:59:54 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef raptorix het volgende:
Die 2.5 miljoen per week heeft trouwens alleen betrekking op de allerlaatste batches, tot en met mei is de bottleneck nog steeds de vaccins.
Klopt. Maar je bent natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag op stoom. Eigenlijk verwacht ik dat als het echt op deze stoom komt de mensen om te prikken op zijn. ;)

Maar goed, als we dan uit de ellende zijn is dat een prima deal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:00:26 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?
Omdat ze graag tot het eind van het jaar bezig zijn?
Geen idee. Ik kan helaas niet in de hersenpan van De Jonge kijken.

Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198178508
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.

Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198178517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.

Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.
Compleet andere situatie als in de winter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198178518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
pi_198178520
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:58 schreef MoreDakka het volgende:
Fijn om te horen dat er eindelijk meer focus en ambitie is met de vaccins. Zolang de levering de bottleneck is en er geen lobbygroepen voorrang meer krijgen heb ik geen klachten.
Het is al beter dan de ergernis van vorige week toen het alleen maar over die avondklok ging. Maar goed, we moeten soms maar positief blijven en het zonnetje schijnt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198178531
Jaap V Dissel die het heeft over het vasthouden van maatregelen om ziektes te voorkomen? :D Maatregelen die geen schade doen, had ik het goed begrepen?
pi_198178534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijn
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:03:40 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178535
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Enorme ruimte regelen dus. ;)

Dat is wat ik al eerder zei hier: ik geloof prima dat mijn huisarts goed bij kan dragen maar zie ook dat zijn eigen praktijk de capaciteit niet heeft qua oppervlakte. Dus dan hoop ik wel dat ze al vol met deze randvoorwaarden bezig zijn.

Nu zullen het er denk ik geen 60 zijn. Er zit ook nog wat administratie aan en zulks.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198178536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.
Compleet andere situatie als in de winter.
Dat zou zeker een optie kunnen zijn :Y
Ik neem aan dat zulke dingen ook wel bedacht worden en uitgevoerd. Maar simpelweg vergelijken met de griepvaccinatie, shirt omhoog, prik erin, gaan, is te simpel, denk ik.
pi_198178537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.

Gegeven het feit dat je maximaal 300k prikken kunt wegzetten per week en dat is ook het aantal wat nu wordt weggezet, wat kun je dan nog meer doen? Meer vaccins kopen is niet mogelijk, die kunnen pas na Q4 worden geleverd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:06 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als dat betekend dat je verder kan met je normale leven denk ik dat er aardig wat mensen bereid zijn om 1x vroeg op te staan.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:41 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198178547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
Bij dit vaccin moet je toch een kwartier blijven in geval van de kleine kans op een allergische reactie? (anaphylactic shock)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:04:55 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.

Gegeven het feit dat je maximaal 300k prikken kunt wegzetten per week en dat is ook het aantal wat nu wordt weggezet, wat kun je dan nog meer doen? Meer vaccins kopen is niet mogelijk, die kunnen pas na Q4 worden geleverd.
Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?
pi_198178553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?
Omdat zij zelf inkopen en wij het via de EU regelen.
pi_198178554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoe wil je sneller vaccineren zonder vaccins?
pi_198178556
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Anton91 het volgende:
Jaap V Dissel die het heeft over het vasthouden van maatregelen om ziektes te voorkomen? :D Maatregelen die geen schade doen, had ik het goed begrepen?
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.
pi_198178563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijn
Ik heb daar wel moeite mee, en mensen in mijn omgeving ook. En nee, dat is niet een representatief deel van Nederland, maar ik denk niet dat veel mensen daartoe bereid zijn. En terecht.

Ik denk dat 7 dagen in de week prikken van 8-22 uur een beter idee is. Dat is voor veel mensen overkomelijk qua tijd.
pi_198178572
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Enorme ruimte regelen dus. ;)

Dat is wat ik al eerder zei hier: ik geloof prima dat mijn huisarts goed bij kan dragen maar zie ook dat zijn eigen praktijk de capaciteit niet heeft qua oppervlakte. Dus dan hoop ik wel dat ze al vol met deze randvoorwaarden bezig zijn.

Nu zullen het er denk ik geen 60 zijn. Er zit ook nog wat administratie aan en zulks.
Het werd door raptorix gebracht als zo simpel: 1 minuut per prik, dus 60 per uur. Ik denk dat dat in alle gevallen wat te hoog ingeschat is als mogelijk :)
pi_198178577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.
En andere dingen die 'geen' pijn doen dan, mondkapjes of 1.5meter? Van wat ik meekreeg ik dat hij het had over een hersenontsteking en griep dat dit jaar niet voorkwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')