Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
Er werken ook medisch geschoolde mensen bij het leger. Die kunnen ingezet worden. Daarbij kan het prikken in een paar dagen geleerd worden. Dus mooie kans.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen er bij defensie werken? Heb je enig idee hoeveel van deze mensen geschoold zijn om dit te doen?
Om in een oorlogssituatie morfine toe te kunnen dienen is een andere opleiding nodig dan de burgerbevolking vaccineren. (al was het maar dat een foutje maken onder vuur niet het meest erge is)quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Hoort dat niet standaard bij de opleiding, dat je leert prikken en andere zaken zoals EHBO cursus?
Klopt. Maar je bent natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag op stoom. Eigenlijk verwacht ik dat als het echt op deze stoom komt de mensen om te prikken op zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:55 schreef raptorix het volgende:
Die 2.5 miljoen per week heeft trouwens alleen betrekking op de allerlaatste batches, tot en met mei is de bottleneck nog steeds de vaccins.
Omdat ze graag tot het eind van het jaar bezig zijn?quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat nu niet gebeurd als het zo makkelijk is?
Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.
Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zet het leger in en laat 24/7 doorprikken. Dan zijn de risicogroepen zo ingeënt en kunnen we door met ons leven.
Het is al beter dan de ergernis van vorige week toen het alleen maar over die avondklok ging. Maar goed, we moeten soms maar positief blijven en het zonnetje schijnt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:58 schreef MoreDakka het volgende:
Fijn om te horen dat er eindelijk meer focus en ambitie is met de vaccins. Zolang de levering de bottleneck is en er geen lobbygroepen voorrang meer krijgen heb ik geen klachten.
Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
Enorme ruimte regelen dus.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan dus niet met deze vaccinaties, omdat mensen sowieso 15 minuten moeten blijven uit voorzorg vanwege mogelijke reacties op de vaccinatie.
Dus dat prikken kan wel snel, maar daarna kun je niet 60 mensen samen in een kleine ruimte hebben zitten een kwartier. Dus dan moet je of langzamer prikken, of een enorme ruimte regelen om de wachttijd achteraf door te brengen.
Dat zou zeker een optie kunnen zijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wordt beter weer, zet een paar partytenten buiten en klapstoeltjes.
Compleet andere situatie als in de winter.
Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze graag tot het eind van het jaar bezig zijn?
Geen idee. Ik kan helaas niet in de hersenpan van De Jonge kijken.
Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
Als dat betekend dat je verder kan met je normale leven denk ik dat er aardig wat mensen bereid zijn om 1x vroeg op te staan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk dat heel veel mensen niet hun wekker gaan zitten om 2 uur 's nachts om om 3 uur ergens te zijn voor een prik.
Bij dit vaccin moet je toch een kwartier blijven in geval van de kleine kans op een allergische reactie? (anaphylactic shock)quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zitten, shirt omhoog, prik erin, klaar, duurt ongeveer een minuut.
Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zal een kleine hint geven, de komende weken worden er maar een paar honderdduizend vaccins geleverd, niet de 33 miljoen die je nog nodig hebt. Dat is pas in bereikt rond augustus.
Gegeven het feit dat je maximaal 300k prikken kunt wegzetten per week en dat is ook het aantal wat nu wordt weggezet, wat kun je dan nog meer doen? Meer vaccins kopen is niet mogelijk, die kunnen pas na Q4 worden geleverd.
Omdat zij zelf inkopen en wij het via de EU regelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus is de grote vraag: waarom heeft Engeland 15 miljoen vaccins gehad en wij niet?
Hoe wil je sneller vaccineren zonder vaccins?quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze graag tot het eind van het jaar bezig zijn?
Geen idee. Ik kan helaas niet in de hersenpan van De Jonge kijken.
Afgaand op hoe ze het in Engeland doen zijn we hier een stelletje amateurs. Daar hebben ze bijna heel Nederland al ingeënt.
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Anton91 het volgende:
Jaap V Dissel die het heeft over het vasthouden van maatregelen om ziektes te voorkomen?Maatregelen die geen schade doen, had ik het goed begrepen?
Ik heb daar wel moeite mee, en mensen in mijn omgeving ook. En nee, dat is niet een representatief deel van Nederland, maar ik denk niet dat veel mensen daartoe bereid zijn. En terecht.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen daar totaal geen moeite mee hebben, als dat de boel versnelt in ieder geval. Moet de prik locatie wel in de buurt zijn
Het werd door raptorix gebracht als zo simpel: 1 minuut per prik, dus 60 per uur. Ik denk dat dat in alle gevallen wat te hoog ingeschat is als mogelijkquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Enorme ruimte regelen dus.
Dat is wat ik al eerder zei hier: ik geloof prima dat mijn huisarts goed bij kan dragen maar zie ook dat zijn eigen praktijk de capaciteit niet heeft qua oppervlakte. Dus dan hoop ik wel dat ze al vol met deze randvoorwaarden bezig zijn.
Nu zullen het er denk ik geen 60 zijn. Er zit ook nog wat administratie aan en zulks.
En andere dingen die 'geen' pijn doen dan, mondkapjes of 1.5meter? Van wat ik meekreeg ik dat hij het had over een hersenontsteking en griep dat dit jaar niet voorkwam.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat vaker handen was lijkt me ook geen grote uitdaging of belemmering, En het verplicht handenschudden bij de kringverjaardag van Gerda lijkt me ook wel te missen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |