abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198178668
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar je hebt er geen 33 miljoen nodig.

En bovendien. Er zijn er nu bijna 1.1 miljoen gebruikt. Op volgens de briefing van vandaag met bijgestelde aantallen 4.3 miljoen voor Q1. Q1 loopt nog maar een maand en een paar dagen, dus je krijgt er ook al meer dan een paar honderduizend.
Tikfoutje, het zijn er ongeveer 330 duizend per week inderdaad.

En ja je hebt wel zoveel vaccin, 17 miljoen * 2 doses min het miljoen wat al gezet is, nodig, we sluiten minderjarigen nu nog uit omdat zij in een lage risico groep vallen, maar ik zou zeer zeker deze groep ook nog het vaccin aanbieden als er ruimte is. Als Covid blijft terugkomen wil je ze daar ook tegen beschermen als ze ouder worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198178671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is nog maar net begonnen hè ;)
Valt mee, 50k vaccins per dag nu bijna en al meer dan een miljoen mensen met een eerste prik. Waarvan een groot gedeelte in risicogroepen valt.
pi_198178673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is wel wat onhandig, zeker met kleine kinderen thuis. Dan moet je eigenlijk weer gezinsleden gaan splitsen terwijl juist makkelijk is als een huishouden tegelijk kan gaan qua autoverplaatsingen enzo.

Zorg dan gewoon voor extra locaties oid.
Je kind hoeft daar nog niet eens heel jong voor te zijn. Mijn 11-jarige wil ook nog niet 's nachts alleen thuis zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198178674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:45 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Misschien is het dan een goed idee om die specifieke doelgroep te beschermen in plaats van 17,5 miljoen mensen in isolatie stoppen.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe achterlijker het is dat we een heel land in isolatie stoppen.
Als we door iedereen op te sluiten al niet kunnen voorkomen dat kwetsbaren de ziekte oplopen, hoe wil je dat dan bewerkstelligen door het aantal besmettingen te laten oplopen in de groepen die niet kwetsbaar zijn?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198178682
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als we door iedereen op te sluiten al niet kunnen voorkomen dat kwetsbaren de ziekte oplopen, hoe wil je dat dan bewerkstelligen door het aantal besmettingen te laten oplopen in de groepen die niet kwetsbaar zijn?
Door die kwetsbare groepen als eerste te vaccineren.
pi_198178688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

En ja je hebt wel zoveel vaccin, 17 miljoen * 2 doses min het miljoen wat al gezet is, nodig, we sluiten minderjarigen nu nog uit omdat zij in een lage risico groep vallen, maar ik zou zeer zeker deze groep ook nog het vaccin aanbieden als er ruimte is. Als Covid blijft terugkomen wil je ze daar ook tegen beschermen als ze ouder worden.
Minderjarigen kan pas als het vaccin veilig is gevonden voor die groep.
pi_198178701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Door die kwetsbare groepen als eerste te vaccineren.
Eens, maar dan is versoepeling voor de hele samenleving mogelijk, zodra voldoende kwetsbaren zijn gevaccineerd.
pi_198178702
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:09 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja klopt, is op zich ook niet gek natuurlijk, hij heeft zo'n beetje als doel om de bevolking zo gezond mogelijk te hebben. En, of het nou leuk is of niet, het heeft niet alleen effect op Corona. Zoals hij al zei: griep komt bijna niet voor op dit moment en nog wat andere virussen hebben nauwelijks kans om schade aan te richten. Dus het is niet gek dat hij aangeeft dat het goed is om te kijken naar preventieve maatregelen als Corona straks geen issue meer is.

Neemt uiteraard niet weg dat de politiek nog wat andere belangen af zou moeten wegen, inclusief de sociale en economische gevolgen, en op basis daarvan zou moeten bepalen of en wat die maatregelen zouden zijn.
Het ligt eraan waar de grens ligt, maar als je dat soort theorieën hier oppert als tegenstander van de maatregelen word je doorverwezen naar BNW. Het is ook niet altijd nodig om elke dode/zieke te voorkomen, het is onderdeel van het leven in mijn ogen.

Daarnaast heeft het RIVM/OMT nu een monopolie positie, daar moeten ze een keer vanaf en de maatregelen moeten ook eens breder gezien worden, helemaal als corona straks geen issue meer is en we het gaan hebben over maatregelen die permanent ingevoerd zouden kunnen worden.
pi_198178729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar de grens ligt, maar als je dat soort theorieën hier oppert als tegenstander van de maatregelen word je doorverwezen naar BNW. Het is ook niet altijd nodig om elke dode/zieke te voorkomen, het is onderdeel van het leven in mijn ogen.

Daarnaast heeft het RIVM/OMT nu een monopolie positie, daar moeten ze een keer vanaf en de maatregelen moeten ook eens breder gezien worden, helemaal als corona straks geen issue meer is en we het gaan hebben over maatregelen die permanent ingevoerd zouden kunnen worden.
Ze hebben geen monopolie, dat blijkt wel uit het feit dat het kabinet niet beslist in de lijn met het OMT inzake het sluiten van de horeca, contactberoepen en scholen, en de huidige versoepelingen.
pi_198178733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zou die 2 liever niet verplicht zien worden in de toekomst, en de anderhalve meter is zeker wel beperkend. Maar als ik enigszins de kans heb zit ik zelf ook niet al te graag bij vreemden op schoot. Als er genoeg ruimte op het strand is leg je je handdoek toch ook niet vlak naast een ander?

Ik zie er wel meer in om te blijven oproepen dat je bij ziekte thuis moet blijven, al die 'stoere harde werkers' die zich niet door een griepje laten tegenhouden om weer wat factuurtjes voor de binnendienst weg te rammen mogen best wel thuis blijven in die gevallen.
Alleen dat laatste is natuurlijk verstandig, maar waar ik werk is dat eigenlijk altijd al normaal geweest. Om dat eerste te bewerkstelligen zullen toch wel ruimte moeten hebben en dat hebben we vaak niet, juist omdat het dan relatief goedkoper is. Ik zou niet willen dat alles duurder word omdat we rekening moeten houden met infectievirussen of omdat mensen mensenschuw worden/zijn.
pi_198178740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het werd door raptorix gebracht als zo simpel: 1 minuut per prik, dus 60 per uur. Ik denk dat dat in alle gevallen wat te hoog ingeschat is als mogelijk :)
De griepprik was hier met precisie voorbereid in een grote leegstaande bedrijfsruimte. Melden bij de balie, doorverwezen naar een van de vier prikstraten, arm vrijmaken, prik en klaar. Daar was ook nog voldoende ruimte om de mensen nog een kwartier te laten wachten...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:23:12 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_198178753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu ga je dus al afwijken van het originele plan want nu gaan we het al weer hebben over 'beschermen als er ruimte is'.

Die 18- groep bevat 3.4 miljoen personen. Blijven er dus 13.8 over. Daar wil/kan waarschijnlijk niet iedereen een vaccin dus die speling ga je ook houden.

Maar dan het belangrijkste, Janssen gaat al uit van een enkele dosis. Daar staan voor Q2/3 er 9 miljoen voor in bestelling. Hoe die afweging gemaakt moet worden is weer een heel ander ding.

Maar je hebt dus nooit 33 miljoen vaccins nodig bij het originele plan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:24:09 #88
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178767
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:09 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja klopt, is op zich ook niet gek natuurlijk, hij heeft zo'n beetje als doel om de bevolking zo gezond mogelijk te hebben. En, of het nou leuk is of niet, het heeft niet alleen effect op Corona. Zoals hij al zei: griep komt bijna niet voor op dit moment en nog wat andere virussen hebben nauwelijks kans om schade aan te richten. Dus het is niet gek dat hij aangeeft dat het goed is om te kijken naar preventieve maatregelen als Corona straks geen issue meer is.

Neemt uiteraard niet weg dat de politiek nog wat andere belangen af zou moeten wegen, inclusief de sociale en economische gevolgen, en op basis daarvan zou moeten bepalen of en wat die maatregelen zouden zijn.
Toch gek dat ik ze dat niet heb horen roepen tijdens de grote influenza golf in '17/'18.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:26:31 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198178784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Toch gek dat ik ze dat niet heb horen roepen tijdens de grote influenza golf in '17/'18.
Je kunt mensen na corona best adviseren om tijdens de griepperiode wat beter op te letten met social distancing oid maar zolang de zorg het gewoon aankan moet je dat nooit gaan verplichten.
pi_198178785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Toen 3000 oversterfte, afgelopen jaar 15.000
pi_198178789
Hebben jullie dit al gezien?

Wat een wijze woorden van een viroloog, notabene. Props voor Louis Kroes!

https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-was-veel-te-somber

quote:
'MAATREGELEN GEBASEERD OP VEEL TE SOMBERE SCENARIO'S'

Voorspellingen van RIVM-baas Jaap van Dissel van 4 februari vormden de voornaamste basis voor de huidige maatregelen, maar inmiddels lijken diens scenario's wel erg somber, zegt viroloog Louis Kroes en hoogleraar Klinische Virologie aan het LUMC tegen BNR. Kroes noemt de derde golf zelfs 'een loos begrip'.

[....]

Zorgbelasting
Maar gezien de grote onzekerheden én de keerzijden van een te strikte lockdown brengt deze strategie aanzienlijke risico's met zich mee, meent Kroes. De uiteindelijke schade kan zomaar groter zijn dan de winst, gemeten naar zorgbelasting. De kans dat die leidt tot het instorten van de zorg - met code zwart en een tekort aan ic-plekken - is gering, op basis van de spoedige vaccinatie van kwetsbare groepen en een gunstig seizoenseffect in het vooruitzicht.
[....]
pi_198178800
Meest schokkende van de hele presentatie, alhoewel eigenlijk al bekend, was het feit dat Van Dissel benadrukte nooit positief te hebben geadviseerd over de sluiting van contactberoepen, zoals kappers.

Dus gewoon vanuit het gevoel iets te moeten doen, is er vanuit de politiek voor gekozen om een groep ernstig te benadelen, zonder dat een epidemiologisch noodzaak aanwezig was. Een groep die door de vestiging aan huis en partnertoets vaak amper recht had op een vergoeding vanuit de overheid en dus 2,5 maand zonder inkomen zat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 11:29:42 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198178810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt mensen na corona best adviseren om tijdens de griepperiode wat beter op te letten met social distancing oid maar zolang de zorg het gewoon aankan moet je dat nooit gaan verplichten.
De zorg kon het toen ook niet aan. Verpleegafdelingen lagen ook vol. Operaties moesten ook worden afgezegd.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toen 3000 oversterfte, afgelopen jaar 15.000
Oversterfte was 9400, geen 3000. Drie keer zo veel als jij zegt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198178814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:22 schreef diedrick het volgende:

[..]

De griepprik was hier met precisie voorbereid in een grote leegstaande bedrijfsruimte. Melden bij de balie, doorverwezen naar een van de vier prikstraten, arm vrijmaken, prik en klaar. Daar was ook nog voldoende ruimte om de mensen nog een kwartier te laten wachten...
Wat ik daarvan begreep is dat het om een eenvoudiger vaccin ging waarvan voldoende voorraad was.
Nu hebben we te maken met beperkte aanvoer van verschillende vaccins met hun eigen doelgroep en eigen specifieke voorwaarden voor het zetten van het vaccin.
Dat maakt het gecompliceerder.
pi_198178820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat ik daarvan begreep is dat het om een eenvoudiger vaccin ging waarvan voldoende voorraad was.
Nu hebben we te maken met beperkte aanvoer van verschillende vaccins met hun eigen doelgroep en eigen specifieke voorwaarden voor het zetten van het vaccin.
Dat maakt het gecompliceerder.
De 1,5m maatregel maakt het nog gecompliceerder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:33:13 #96
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198178844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Sporten, bijvoorbeeld? :)
Zie ik als een uitstekende oplossing, maar ik ben benieuwd hoe het kabinet iedereen gaat verplichten om te sporten ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Oh helemaal mee eens hoor maar dit is niet de taak van het RIVM/OMT, die zouden slechts moeten laten zien hoe bepaalde virussen verlopen, hoe nu de pandemie verloopt en wat we er tegen kunnen doen op basis van modellen. Het zijn wetenschappers, geen bestuurders (alhoewel sommige zich op het randje begeven).

quote:
Dat is en niet waar, en niet de schuld van het OMT. Het feit dat het kabinet alleen maar luistert naar het OMT en die adviezen, in het begin, letterlijk overnam is iets waar het OMT niets aan kan doen natuurlijk, de weging ligt uiteindelijk bij de bestuurders, niet bij de adviseurs.
pi_198178851
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De zorg kon het toen ook niet aan. Verpleegafdelingen lagen ook vol. Operaties moesten ook worden afgezegd.
[..]

Oversterfte was 9400, geen 3000. Drie keer zo veel als jij zegt.
Nee, aantal sterfgevallen toegewezen aan influenza was 9400 in 2018, 2600 in 2020 en Covid-19 10.000 in 2020.
Maar oversterfte was in 2018 3000 en 2020 15.000

Dus in 2018 is na een periode van flinke oversterfte een periode van ondersterfte geweest, die de cijfers terug hebben gebracht tot 3000 meer.
Bij Covid-19 was in de zomer ook kort een ondersterfte, maar veel te laag om de oversterfte recht te trekken.
Met dus een veel hogere oversterfte dan het aantal geregistreerde Covid-19 sterfgevallen.
pi_198178861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:33 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zie ik als een uitstekende oplossing, maar ik ben benieuwd hoe het kabinet iedereen gaat verplichten om te sporten ;)
[..]

Heb dat Gommers nu ook al een paar keer horen roepen, dat het eigenlijk gek is dat de overheid vanaf het begin af aan al niet veel meer inzet op preventie dmv sporten. In plaats daarvan wordt dat onmogelijk gemaakt terwijl een substantieel deel gewoon dikkerdjes uit achterstandswijken zijn die de ziekenhuizen overspoelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198178871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:28 schreef maan_man het volgende:
Meest schokkende van de hele presentatie, alhoewel eigenlijk al bekend, was het feit dat Van Dissel benadrukte nooit positief te hebben geadviseerd over de sluiting van contactberoepen, zoals kappers.

Dus gewoon vanuit het gevoel iets te moeten doen, is er vanuit de politiek voor gekozen om een groep ernstig te benadelen, zonder dat een epidemiologisch noodzaak aanwezig was. Een groep die door de vestiging aan huis en partnertoets vaak amper recht had op een vergoeding vanuit de overheid en dus 2,5 maand zonder inkomen zat.
Voer voor een parlementaire enquête dit. Waarom zou je een strenger beleid willen nastreven dan waar je adviesorgaan mee komt? En ik vind het nog prima als je als kabinet zijnde er extra urgentie aan wilt geven door zwaardere maatregelen te nemen, maar waarom moet dat dan allemaal zo ondoorzichtig gaan? Leg dat dan uit. Wees daar gewoon transparant in. Neem de verantwoordelijkheid voor je beleid. Die Rutte doctrine begint ernstige vormen aan te nemen :r

Zal wel BNW worden nu: maar het lijkt er toch op dat men in het kabinet vooral bezig is met de eigen belangen. Dus iets zwaarder dan nodig om vervolgens vlak voor de verkiezingen lekker te versoepelen.
pi_198178876
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:34 schreef Caland het volgende:

[..]

dikkerdjes uit achterstandswijken
En al die oudjes dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')