abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198193958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, want desinformatie kun je niet aanpakken met feiten omdat de verspreider de feiten niet gelooft of accepteert.

Beter is het dat een Kamerlid geen desinformatie gaat verspreiden maar het is de FvD, daar is dat tegenwoordig bon ton. (Nou ja, tegenwoordig, weinig nieuw aan)
De verspreider misschien niet maar dat is ook niet relevant. Er zijn ook mensen die naar die streams kijken of het later terugzien op een filmpje. Dan had je het in ieder geval voor die mensen fatsoenlijk uitlegt.

Daarnaast werkt het kabinet hier ook aan mee omdat zo'n beetje niemand meer de logica volgt mbt de maatregelen, dan wel dan niet versoepelen. Maanden lang zijn mondkapjes absoluut onzin erna word het opeens verplicht. De lijst is eindeloos met inconsequente maatregelen en op welke grond er toe besloten word.

Dat het FvD met zo'n van Haga daar gretig misbruikt van maakt zie ik ook wel. Alleen word het ze regelmatig wel heel makkelijk gemaakt door het kabinet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_198193995
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet de vraag? Als van Haga desinformatie verspreid dan pak je hem daar inhoudelijk op aan. de Jonge gedroeg zich gister als een klein onbeschoft kind.

Overigens vond ik het best een legitieme vraag van van Haga dan kun je wel in de automatische reflex schieten en het nepnieuws frame claimen, beter had ie inhoudelijk gewoon uitgelegd waarom van Haga er naast zat, hier schiet niemand iets mee op.
Dan begrijp je de werkwijze van Haga en in het verlengde partijtjes als FvD nog niet. Wat je kan zien is dat van Haga aan de lopende band een hele rits aan onzin uitkraamt. Bijvoorbeeld mensen met een verkeersongeluk worden getest en als Coronadoden opgeschreven tegelijkertijd zouden allemaal mensen juist niet als Coronadode worden opgeschreven waar dat uitkomt en dan niet af en toe maar iedere keer. Ook zegt van Haga dingen als toeval bestaat niet :') Als er in 3 verpleeghuizen uitbraken zijn na de eerste prik betekent dit volgens hem dat dat aan de prik ligt. Daarbij suggereert hij aan de hand van 3 gevallen dat er consequent dit soort uitbraken zijn na vaccinaties.
Blijft over van Haga heeft eigenlijk geen enkel punt, het enige wat hij wil is dat zijn samenzweringstheoriën serieus worden genomen doordat de Jonge toestemt e te onderzoeken :') Haga schiet met een shotgun idiote desinformatie voor het FvD youtube kanaal. Dan kun je dat netjes allemaal een voor een gaan weerleggen maar wat een tijdverspilling. Niet alsof FvD in hun filmpjes zon weerlegging er niet volledig uit zou knippen. Komt bij dat wappies toch Haga's gelul op emotie betrouwbaarder zullen vinden dan harde feiten zelfs de grote leider zelf kan feit en fictie voor het grootste deel niet eens uit elkaar houden.
pi_198194041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet de vraag? Als van Haga desinformatie verspreid dan pak je hem daar inhoudelijk op aan. de Jonge gedroeg zich gister als een klein onbeschoft kind.

Overigens vond ik het best een legitieme vraag van van Haga dan kun je wel in de automatische reflex schieten en het nepnieuws frame claimen, beter had ie inhoudelijk gewoon uitgelegd waarom van Haga er naast zat, hier schiet niemand iets mee op.
De reactie van De Jonge was juist perfect. Zulk nepnieuws kun je niet ontkrachten, want Van Haga vertrouwd de betrouwbare bronnen niet.

Enige wat mis ging is dat de voorzitter de microfoon van Van Haga niet uit heeft gezet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_198194084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Daarnaast werkt het kabinet hier ook aan mee omdat zo'n beetje niemand meer de logica volgt mbt de maatregelen, dan wel dan niet versoepelen.
Voor iedereen met een beetje helder verstand en die zich een heel klein beetje verdiept is het prima te volgen en helemaal niet zo onlogisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_198194300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor iedereen met een beetje helder verstand en die zich een heel klein beetje verdiept is het prima te volgen en helemaal niet zo onlogisch.
Citation needed. Het is onnavolgbaar 'beleid'. Ze doen maar wat, ja misschien als je het volgt door de lens dat ze een verkiezing moeten winnen is het misschien te begrijpen ik zou denken dat het Coronabeleid geen verkiezingspromo hoort te zijn.

Neem de laatste versoeplingen daar zou eigenlijk geen ruimte voor zijn. Maarja de maatschappij staat te springen, dus heffen we symbolisch een paar maatregelen op die een beperkte groep mensen vervelend vinden. Als het kabinet pretendeert hun beleid met behulp van bijvoorbeeld het RIVM zouden maken versoepelden ze niet, als ze dat soort deskundigen loslaten kunnen ze net zo goed een experiment doen met het loslaten van de avondklok.
pi_198194478
Als er geen versoepelingen zijn is het beleid te streng.

Als er enkele versoepelingen komen voor een klein aantal belangrijke zaken met een beperkt extra risico is het ook weer niet goed. Want roekeloos gevaarlijk, willekeurig of niet ruim genoeg.

De negatieve reacties op de versoepelingen zijn de echte verkiezingsretoriek.
pi_198194581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Citation needed. Het is onnavolgbaar 'beleid'. Ze doen maar wat, ja misschien als je het volgt door de lens dat ze een verkiezing moeten winnen is het misschien te begrijpen ik zou denken dat het Coronabeleid geen verkiezingspromo hoort te zijn.

Neem de laatste versoeplingen daar zou eigenlijk geen ruimte voor zijn. Maarja de maatschappij staat te springen, dus heffen we symbolisch een paar maatregelen op die een beperkte groep mensen vervelend vinden. Als het kabinet pretendeert hun beleid met behulp van bijvoorbeeld het RIVM zouden maken versoepelden ze niet, als ze dat soort deskundigen loslaten kunnen ze net zo goed een experiment doen met het loslaten van de avondklok.
Middelbare scholen en kappers stonden bij zo goed als iedereen in de top 3 (samen met het aantal bezoekers). Dus niet een 'beperkte groep'. Veel meer mensen en vooral ook jongeren hebben wat aan deze versoepelingen, dan aan het loslaten van de avondklok.

Er was inderdaad niet echt ruimte, maar juist deze 2 dingen (middelbare scholen dicht en kappers dicht) konden echt niet langer, het werd onhoudbaar. Wat mij betreft is het enige wat minder te volgen is, dat de HBO's en universiteiten wel dicht blijven. Die moesten eigenlijk ook open, want ook daar zie je zeer schrijnende gevallen.

RIVM adviseerde trouwens om de middelbare scholieren gewoon 5 dagen in de week naar school te sturen, ze zijn wat dat betreft dus wat strenger dan het RIVM, om ook sporten en kappers mogelijk te maken.
pi_198194690
Er is gewoon nog steun voor de avondklok: https://eenvandaag.avrotr(...)n-coronamaatregelen/
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:17:22 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198194764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vrij goed te volgen. Oogkleppen af en luisteren naar de uitleg + het lezen van de adviesrapporten doet het 'm al, hoe er gewikt en gewogen wordt is ook redelijk duidelijk. De enige echt arbitraire dingen zijn zaken als het verbod op sekswerk, maar dat was te verwachten als je een regering hebt met de bemoeizuchtige 'moralisten' van de CU en het CDA.
Antifa
pi_198194806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vrij goed te volgen. Oogkleppen af en luisteren naar de uitleg + het lezen van de adviesrapporten doet het 'm al, hoe er gewikt en gewogen wordt is ook redelijk duidelijk. De enige echt arbitraire dingen zijn zaken als het verbod op sekswerk, maar dat was te verwachten als je een regering hebt met de bemoeizuchtige 'moralisten' van de CU en het CDA.
Ik vind eerlijk gezegd het eerder arbitrair dat nagelstudio's en massagesalons open gaan, maar ik begreep dat er gemengde kapper/nagelstudio's zijn en dat het daardoor komt.
pi_198195339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Matig optreden van de Jonge. Als die van Haga weer eens onzin loopt te lullen kun je die toch gewoon inhoudelijk en met feiten op zijn plek zetten? In plaats van als een klein kind door hem heen te gaan lopen blèren?
Probleem is natuurlijk dat Van Haga in zijn vraag al een aantal onwaarheden presenteert als waarheden.
Een beetje als:
Zeg beste Gohf046, we weten hier allemaal dat jij nooit de hondenpoep opruimt en altijd 75 in de bebouwde kom rijdt. Maar mijn vraag is, wat vind jij van Ajax?

Je moet daar fel op reageren. De Jonge deed dit prima.
FvD zoekt het nog puur bij de wappies. Prima, maar de desinformatie is wel degelijk gevaarlijk. We herinneren ons ook de filmpjes uit ziekenhuizen waar mensen, gediagnosticeerd met COVID-19, naar huis willen omdat ze niet geloven dat ze het hebben. Dat is gewoon een gevaar. Woorden hebben consequenties.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198195395
Overigens had Van Haga in zijn eigen termijn het erover dat in Israel 4.4% overleed na de eerste vaccinatie. Complete onzin natuurlijk, stel je de outrage voor als dat wel waar zou zijn. Maar het kan mensen ervan weerhouden zich te laten vaccineren waardoor het een gevaar blijft (net zoals zo nu en dan in de biblebelt er nog ziektes voorkomen).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198195804
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

De reactie van De Jonge was juist perfect. Zulk nepnieuws kun je niet ontkrachten, want Van Haga vertrouwd de betrouwbare bronnen niet.

Enige wat mis ging is dat de voorzitter de microfoon van Van Haga niet uit heeft gezet.
Helaas. Ongeacht welke onzin van Haga of wie dan ook uitkraamt. Je houd je fatsoen en je begint niet door iemand heen te blèren. Gewoon standaard fatsoensnormen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_198195836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sorry Hanca, maar je zit er echt naast of wilt/kunt het gewoon niet zien. Het corona beleid is zo inconsequent als de pest. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen maar het slaat af en toe echt helemaal nergens op.
pi_198196206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry Hanca, maar je zit er echt naast of wilt/kunt het gewoon niet zien. Het corona beleid is zo inconsequent als de pest. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen maar het slaat af en toe echt helemaal nergens op.
Ik wil het juist wel zien, ik kijk gewoon die persconferenties (en dan de niet afgekapte versie), de debatten, lees de rapporten die uit komen en de kamerbrieven. En dan zie je dat het allemaal best logisch is. Ja, soms veranderen ze van inzicht, zoals bij de mondkapjes. Maar voortschrijdend inzicht is niet gelijk onlogisch.
pi_198206083
De logica van regeringen overal ter wereld is
fysieke contacten tussen mensen beperken, wat leidt tot minder besmettingen, dus minder mensen ziek en dood, minder vrees , meer vrijheid en in combinatie met massa-vaccinatie kan de pandemie ver teruggedrongen worden

Dat is een consequente gedachtegang. De regeltjes die opgesteld worden kunnen botsen, niet goed werken of de bestuurders passen het beleid aan.
pi_198206885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik heb geen oogkleppen, zodoende kan ik ze ook niet afdoen. Jij hebt ze blijkbaar wel (leuk he ad hominem). Wat je zegt is onzin, alles is arbitrair. Er is helemaal geen wetenschappelijke basis voor een hoop van de maatregelen.
Zo'n Marc Chavanez is natuurlijk ook een paard met oogkleppen :')
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-nepbedrijf-a4032528
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Middelbare scholen en kappers stonden bij zo goed als iedereen in de top 3 (samen met het aantal bezoekers). Dus niet een 'beperkte groep'. Veel meer mensen en vooral ook jongeren hebben wat aan deze versoepelingen, dan aan het loslaten van de avondklok.
De kappers :') komen uit je eenvandaag pol ook helemaal niet naar voren. Het lijkt me duidelijk dat dat geen essentiëel beroep is. Mensen kunnen best een tijdje zonder kapper of zelf knippen. Loslaten van de avondklok is voor sommigen misschien niet belangrijk maar dat geldt voor elke maatregel.

quote:
Er was inderdaad niet echt ruimte, maar juist deze 2 dingen (middelbare scholen dicht en kappers dicht) konden echt niet langer, het werd onhoudbaar.
Citation needed. Nou lekker een paar weekjes open en dan weer strengere maatregelen nodig zal wel goed zijn voor het draagvlak :')

FvD draaft natuurlijk heel ver door in hun coronastandpunten. Maar de apologeten voor deze totaal falende regering zijn ook nogal bizar.
  donderdag 25 februari 2021 @ 21:52:08 #93
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198207149
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:14 schreef Dejannn het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je bij de SGP inderdaad een zeer specifiek plaatje kunt herkennen hoe zij de samenleving graag zien, op basis van een reformatorisch gedachtegoed. Bij FvD zie ik dat niet. Zowel niet in het partijprogramma als qua stemgedrag. Omtrent dat laatste zijn er met afstand de meest overeenkomsten met de PVV (73%), daarna pas de SGP (63%) en kort daarachter de VVD en 50Plus (59%). Dus als je de FvD op gelijke voet wil zetten met de SGP, kun je dat bij wijze van spreken net zo goed doen met pakweg de VVD.
Nogmaals: partijprogramma's - en ook stemgedrag - zeggen natuurlijk niet alles. Dat gaat over oppervlakkige sociaal-economische zaken.

Wanneer je kijkt naar de opvattingen over eerdergenoemde kwesties dan sluit het CDA daar niet bij aan, de PVV ook niet, de CU ook niet. Zelfs voor het CDA en de CU gaan de opvattingen over de plek van vrouwen en homo's van het FvD en de SGP te ver. Die laatste 2 partijen zijn in hun visie een stuk dogmatischer en conservatiever dan de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poem_ op 26-02-2021 01:02:58 ]
pi_198210257
De verkiezingen komen dra., dus Baudet gaat niet te hard roepen dat hij tegen het vaccinatieprogramma van de overheid is. Hij zegt wel iets.... maar dan ratelt hij verder
En in die gezellige talkshows op tv... vraagt men ook niet door..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 26-02-2021 00:44:17 ]
pi_198210459
Wat een nare man
  vrijdag 26 februari 2021 @ 07:47:58 #96
80382 manny
30 is best veel
pi_198211954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Normaliter wel, ja, en bij mensen als Verstappen zit daar een vrij actief management achter wat meestal nogal agressief reageert op het gebruik van Verstappens beeltenis.

Maar is dit dezelfde FvD die Nederland totaal op slot wilde hebben een jaar geleden ver voordat er een intelligente lockdown was? Blijkbaar is vrijheid afpakken helemaal geen punt als het maar gebeurt op de voorwaarden van de FvD.
De basis modus is dat je "tegen het huidige" bent, dus dat vereist af en toe wat nieuwe inzichten.

Dat laatste is op zich trouwens niet verkeerd (dat eerste is klassiek tegenpartij uiteraard). Als je nu nog precies dezelfde standpunten over corona hebt dan een jaar geleden dan zou dat toch ook een beetje raar zijn. We weten nu veel meer.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198212025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:17 schreef luxerobots het volgende:
Wat vindt Van Persie er eigenlijk van dat hij prominent in een FvD-filmpje zit?

In een ander filmpje, tijdens de ''vrijheidskaravaan'' zag ik Max Verstappen ook al voorbij komen.

Je moet toch toestemming hebben om zulke sporters in je promotiefilmpjes te laten zien?

Als het kabinet geen strenge maatregelen had genomen, had FVD dan hetzelfde filmpje gemaakt maar met opa's en oma's?
pi_198212270
Vandaag in de categorie "je verwacht het niet, maar eigenlijk toch wel":

Baudet gelooft niet dat het Kremlin Navalny heeft vergiftigd

https://nos.nl/l/2370326
pi_198212284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:28 schreef spinazieruiker het volgende:
Vandaag in de categorie "je verwacht het niet, maar eigenlijk toch wel":

Baudet gelooft niet dat het Kremlin Navalny heeft vergiftigd

https://nos.nl/l/2370326
Ik blijf de liefde die de westerse "vrijheidsstrijders" hebben voor Poetin altijd maar een beetje aardig bizar vinden. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198212678
Weltschmerz komt zometeen uitleggen waarom Baudet daarin volkomen gelijk heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')