Betaalmuurquote:Op maandag 22 februari 2021 16:48 schreef RipCity het volgende:
'Horeca is sluiting beu: ’Onderste steen boven bij rechter’'
https://www.telegraaf.nl/(...)en-boven-bij-rechter
Maart roert zijn staart straks.
Vertel het ze, maar vrees dat ze er weinig mee zullen doen. Begint nu zo langzamerhand vervelend te worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:42 schreef Oidipous het volgende:
[..]
En meneer Mulder is opeens een ethicus die blijkbaar wél de belangen goed kan afwegen aangezien hij de grondwet op een bepaalde manier interpreteert?
Allemachtig, als de experts zich nou eens houden aan hun eigen vakgebied zou dat een hoop non-nieuws schelen.
quote:12 Belangrijke vragen en antwoorden voor je je laat vaccineren:
“Als ik mij laat vaccineren, kan ik dan stoppen met het dragen van een mondkapje?”
Overheid: “Nee.”
“Als ik het vaccin neem, gaan de restaurants, cafés, sportscholen, kappers, etc. dan weer open? En kunnen mensen weer normaal werken op kantoor?
“Als ik mij laat vaccineren, ben ik dan resistent tegen het Covid virus?”
“Als ik gevaccineerd ben, dan kan ik anderen niet meer besmetten, toch?”
Overheid: “Jawel, het vaccin stopt niet de overdracht van het virus.”
“Als ik mij laat vaccineren, hoe lang blijft het vaccin werken?”
Overheid: “Dat is nog niet bekend, alle covid vaccines zijn nog in een ‘experimental stage’.”
“Als ik mij laat vaccineren, kan ik dan stoppen met social distancing oftewel de 1,5m maatregel?”
“Als mijn ouders, opa, oma en ik gevaccineerd zijn, kunnen we elkaar dan weer knuffelen?”
“Wat is dan het voordeel van mijzelf laten vaccineren?”
Overheid: “Zodat het virus je niet doodt.”
“Weet je zeker dat het vaccin mij geen bijwerkingen geeft, of zelfs mij fataal kan worden?”
“Als statistisch gezien het virus mij niet doodt (99,7% overlevingskans), waarom zou ik mij dan moeten laten vaccineren?”
Overheid: “Om anderen te beschermen.”
“Dus als ik mij laat vaccineren, bescherm ik 100% van de mensen waar ik mee in contact kom?”
“Als ik ernstige allergische reacties, bijwerkingen (nog onbekend) of dood ga door het vaccin, krijg ik (of mijn nabestaanden) dan een schadevergoeding van de fabrikant of van de Staat?”
Het COVID-19 vaccin kort samengevat:
• Het biedt geen immuniteit
• Het elimineert niet het virus
• Het voorkomt de dood niet
• Er is geen garantie dat je geen COVID meer kunt krijgen
• Het stopt het verspreiden van het virus niet
• Het zorgt niet voor het stoppen van reisrestricties
• Het stopt niet het sluiten van bedrijven
• Het stopt niet de lockdown
• Het stop niet het dragen van een mondkapje
Waarom zou je je laten vaccineren?
*insert popcorn gifje*quote:Op maandag 22 februari 2021 16:48 schreef RipCity het volgende:
De horeca is het zat en sleept de Staat voor de rechterquote:
Dat was de vraag ook niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat het zich dan onder die groepen verspreid, dat gaat dan eventueel weer naar de ouders en van daar het bejaardenhuis in
Bevolkingsgroepen isoleren werkt niet. Was het maar zo'n feest.
Wil je hier een serieuze reactie op? Steun je dit beeld?quote:
Exact.quote:Op maandag 22 februari 2021 15:49 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het verschil is dat er de afgelopen weken heel hard op de jongeren trom is geslagen in de media en als je aandacht hebt, dan krijg je versoepelingen. Tot zover het goed doordachte beleid van ons kabinet.
Laat je vaccineren zodat je zo snel mogelijk je vrijheid weer terug hebt.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wil je hier een serieuze reactie op? Steun je dit beeld?
We gaan nu eerst een maandje proefdraaien met 1 dag middelbare school en wat meer buitensporters. Daarna 3 weken evalueren en in mei komen we bij u terug. Was uw handen stuk tot die tijd!quote:Op maandag 22 februari 2021 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was de vraag ook niet.
Wat is het verschil tussen het ziekteverloop of besmetting 'R' tussen 27 en 45 jarigen?
Niks.
Covid begint pas een 'iets' te worden als je wat ouder bent en tegen de 60 aan loopt. Voor de rest is het zware onzin om alles wat jonger is vast te blijven houden. Dus waarom de leeftijdsgrens tot 27 jaar? Die kan veeeeel hoger.
Ik ken de bedragen niet exact. Maar ik gok dat de eventuele boete daarmee te maken heeft. Die kan niet iedereen ophoesten. Zekerniet als je al maanden op je reserves in hebt kunnen teren, ook vanuit prive.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:47 schreef Elan het volgende:
Snap niet dat ze de terrassen niet gewoon open doen met dit weer.
Nu zit iedereen gezellig op de stoep, bankjes en het gras z'n koffie te drinken.
90% voor.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:31 schreef Nia het volgende:
De Peiling: Alle winkels moeten vanaf 2 maart weer open
https://www.nhnieuws.nl/n(...)nWKUVU0guaKRkUhilAOg
Nee, er is eigenlijk geen sloganquote:Op maandag 22 februari 2021 16:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Laat je vaccineren zodat je zo snel mogelijk je vrijheid weer terug hebt.
Was toch de slogan van de rijksoverheid?
en de radiospotquote:“Het is belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Dat wordt ons ticket naar meer vrijheid. Hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe eerder we straks – in de loop van 2021 – stap voor stap terug kunnen naar ons leven van voor het corona-tijdperk. Ik begrijp dat er vragen leven over het vaccin. En ik zie ook dat er mensen zijn die nog twijfelen. Juist daarom starten we deze campagne; als wegwijzer naar antwoorden en naar betrouwbare informatie”, aldus minister Hugo de Jonge (VWS), die ook benadrukt dat vaccinatie vrijwillig en gratis is.
Met een beetje creativiteit kun je daar vaak wel omheen werken. Het gaat om de horeca dus waar kijk je dan? https://www.khn.nl/nieuws(...)haWG0084PNQWmtKo1R2Uquote:
Goed stuk. Deze figuren zijn even erg als de types die denken dat Bill Gates je met een 5G-chip komt injecteren, alleen dan aan het andere verre eind van het spectrum.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:48 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies.
Ik kwam onderstaand artikel tegen op Twitter. Hieruit kan je optekenen dat het hele ZeroCovid gebeuren een soort religie is geworden. Zo moeten ze wat mij betreft ook behandeld worden.
https://www.aier.org/arti(...)-dressed-as-science/
Daar sluiten ze de reclame over het vaccineren anders wel mee af.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, er is eigenlijk geen slogan
Dit is er wel.
[..]
en de radiospot
https://www.rijksoverheid(...)diospot-coronavaccin
Misschien had je het daar gewoon moeten laten.quote:
Dat bepaal jij niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien had je het daar gewoon moeten laten.
Niet kansloos.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:48 schreef RipCity het volgende:
Oh en of we daar genoeg over horen.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:44 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
Geestelijke gezondheid telt niet?
Mensen raken massaal depressief, wat zich weer kan uiten in lichamelijke kwalen. Fysiek gezonde mensen worden dus ziek, terwijl ze normaal niks mankeert.
Maar daar hoor je niemand over.
Nee daar hoor je alleen maar 10 keer per dag iets over in de mediaquote:Op maandag 22 februari 2021 16:44 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
Geestelijke gezondheid telt niet?
Mensen raken massaal depressief, wat zich weer kan uiten in lichamelijke kwalen. Fysiek gezonde mensen worden dus ziek, terwijl ze normaal niks mankeert.
Maar daar hoor je niemand over.
Nou. Die gestelde conversatie is wel wat er gaande is op het moment. Dus geef de verhoudingen juist weer.quote:
Dus waarom hebben we dan een overheid die concentreert op de vaccinaties als toch niks mag daarna?quote:
Bedoel legaal open.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:57 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ken de bedragen niet exact. Maar ik gok dat de eventuele boete daarmee te maken heeft. Die kan niet iedereen ophoesten. Zekerniet als je al maanden op je reserves in hebt kunnen teren, ook vanuit prive.
In dit stukje zit gewoon de flauwe redeneerfout dat een enkele vaccinatie die bewuste persoon natuurlijk niet meteen iets oplevert. Het gaat wat opleveren als genoeg mensen dat gedaan hebben. Vervolgens moet je goed nadenken wat en wie 'genoeg mensen' is.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou. Die gestelde conversatie is wel wat er gaande is op het moment. Dus geef de verhoudingen juist weer.
[..]
Dus waarom hebben we dan een overheid die concentreert op de vaccinaties als toch niks mag daarna?
Tenminste mogen ze wel een beetje positiever zijn in hun communicatie dan ipv alle variaties op 'mag niet'.
Wat een ongenuanceerde drek. Dit soort shitposts veroorzaakt zoveel schade bij mensenquote:
Daarom zijn de belgen een stuk slimmer met hun 'knuffelcontact'.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Prachtig dat er een proces wordt aangespannen.
Nu nog een proces tegen de anderhalvemetersamenleving. Hoe gezond is het om mensen nu al een jaar lang te dwingen afstand van elkaar te houden? Als je alleen woont, mag je officieel dus al een jaar geen mens hebben aangeraakt of tot op minder dan anderhalve meter hebben benaderd. Behalve bij contactberoepen natuurlijk. Maar oh wee als je dat bij je vrienden doet! Ik vind het onmenselijk en het is heel schadelijk voor de gezondheid.
Misschien wel ja. Beter dan niets. Maar ik vind ook het hele afstand houden op zich wel problematisch. Dat elke mens die te dichtbij komt een soort afweerreactie bij je veroorzaakt. Het is onmenselijk en brengt veel schade toe, in elk geval bij mij. Elk contact kent spanning. Ik snap ook niet hoe dit stand zou kunnen houden bij de rechter, want dit is bewezen ongezond.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn de belgen een stuk slimmer met hun 'knuffelcontact'.
In de eigen woning mag alles. Althans op 1,5 metergebied. Niet een hennepkwekerij beginnen en zeggen dat ik heb gezegd dat in je woning alles mag.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Nu nog een proces tegen de anderhalvemetersamenleving. Hoe gezond is het om mensen nu al een jaar lang te dwingen afstand van elkaar te houden? Als je alleen woont, mag je officieel dus al een jaar geen mens hebben aangeraakt of tot op minder dan anderhalve meter hebben benaderd. Behalve bij contactberoepen natuurlijk. Maar oh wee als je dat bij je vrienden doet! Ik vind het onmenselijk en het is heel schadelijk voor de gezondheid.
Helemaal mee eens, is nooit bewezen en door het experiment in bijvoorbeeld België kun je inmiddels ook wel concluderen dat het geen substantiële bijdrage levert aan de besmettingsgevallen. Zeker als je er het en der wat regeltjes aan vast plakt om drukte tegen te gaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:22 schreef JohnDDD het volgende:
En de winkels ... bij de horeca kan ik me nog iets voorstellen, maar bij de detailhandel is al helemaal niet bewezen dat het virus zich daar verspreidt. Zeker niet bij de kleinere winkels die het meeste te lijden hebben onder de sluiting. Er is echt 0,0 bewijs voor. Alleen dat mensen zich door de sluiting minder verplaatsen. Maar daardoor gaan ze weer meer samen binnen zitten. Volgens mij werkt het averechts. In elk geval vind ik de winkelsluiting ook echt misdadig.
;-) Ik dacht dat het niet mocht maar dat het officieel niet gehandhaafd mag worden?quote:Op maandag 22 februari 2021 17:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
In de eigen woning mag alles. Althans op 1,5 metergebied. Niet een hennepkwekerij beginnen en zeggen dat ik heb gezegd dat in je woning alles mag.
Daar zijn de scholen ook gewoon open, maar wel in aangepaste vorm. Ik mis wel heel erg de flexibiliteit qua regelgeving van dit kabinet.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn de belgen een stuk slimmer met hun 'knuffelcontact'.
Bovendien waren de winkels in het voorjaar ook open. Als je mensen met zulke debiele maatregelen tegen je in het harnas jaagt, volgen ze de maatregelen ook minder snel op. Dan denken mensen ook van nou fuck it, ik doe lekker wat ik zelf wil. Terwijl er in het voorjaar echt wel bereidheid was om een steentje bij te dragen.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, is nooit bewezen en door het experiment in bijvoorbeeld België kun je inmiddels ook wel concluderen dat het geen substantiële bijdrage levert aan de besmettingsgevallen. Zeker als je er het en der wat regeltjes aan vast plakt om drukte tegen te gaan.
Wou net zeggen. Maar Kuipers bemoeit zich graag met dingen waar die dat niet zou moeten doen.quote:Op maandag 22 februari 2021 16:36 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ach, hij kan dat toch helemaal niet beoordelen vanuit een virologisch/epidemiologisch standpunt?
Waarom krijgt die man toch in godsnaam zoveel media-aandacht???
Dit soort rechtszaken zijn vorig jaar allemaal kansloos verloren. Waarom zou het oordeel nu anders zijn? De pandemie is immers nog niet voorbij.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
Klopt wat je zegt, maar wat ik zeg is dat het wel goede houding van het huidige omt-kabinet weergeeft.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit stukje zit gewoon de flauwe redeneerfout dat een enkele vaccinatie die bewuste persoon natuurlijk niet meteen iets oplevert. Het gaat wat opleveren als genoeg mensen dat gedaan hebben.
Wat is de kritische massa op dit moment in de ziekenhuizen, jeweetwel, waarvoor we het allemaal doen, dat is vrijwel alleen de risicogroep, mensen met onderliggend lijden, ouderen en zwakken.quote:Vervolgens moet je goed nadenken wat en wie 'genoeg mensen' is.
Klopt.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:22 schreef JohnDDD het volgende:
En de winkels ... bij de horeca kan ik me nog iets voorstellen, maar bij de detailhandel is al helemaal niet bewezen dat het virus zich daar verspreidt. Zeker niet bij de kleinere winkels die het meeste te lijden hebben onder de sluiting. Er is echt 0,0 bewijs voor. Alleen dat mensen zich door de sluiting minder verplaatsen. Maar daardoor gaan ze weer meer samen binnen zitten. Volgens mij werkt het averechts. In elk geval vind ik de winkelsluiting ook echt misdadig.
Die bereidheid toen en nu kun je niet 1 op 1 vergelijken, toen was iedereen nog in blinde paniek voor het nieuwe virus. Inmiddels weet je dat als je onder de 40 bent de kans om een besmetting te overleven ongeveer 99 procent is.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bovendien waren de winkels in het voorjaar ook open. Als je mensen met zulke debiele maatregelen tegen je in het harnas jaagt, volgen ze de maatregelen ook minder snel op. Dan denken mensen ook van nou fuck it, ik doe lekker wat ik zelf wil. Terwijl er in het voorjaar echt wel bereidheid was om een steentje bij te dragen.
Met mijn 'inner circle' doe ik er dan ook niet aan. Kom al zo weinig buiten door thuis werken en geen sportschool, dat ik onmogelijk iets kan oppikken en dat is omgekeerd precies hetzelfde. Niet dat ik iemand in zn gezicht ga hoesten maar ga ook niet thuis spastisch die 1,5 meter aanhouden.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Beter dan niets. Maar ik vind ook het hele afstand houden op zich wel problematisch. Dat elke mens die te dichtbij komt een soort afweerreactie bij je veroorzaakt. Het is onmenselijk en brengt veel schade toe, in elk geval bij mij. Elk contact kent spanning. Ik snap ook niet hoe dit stand zou kunnen houden bij de rechter, want dit is bewezen ongezond.
quote:Op maandag 22 februari 2021 17:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
;-) Ik dacht dat het niet mocht maar dat het officieel niet gehandhaafd mag worden?
quote:1Degene die zich buiten een woning ophoudt, houdt een veilige afstand tot andere personen.
2De veilige afstand wordt vastgesteld bij algemene maatregel van bestuur, gehoord het RIVM. De voordracht voor de algemene maatregel van bestuur wordt niet eerder gedaan dan een week nadat het ontwerp aan beide Kamers van de Staten-Generaal is overgelegd.
https://wetten.overheid.n(...)1-01-09&g=2021-01-09
Die flexibiliteit is er zeker wel.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar zijn de scholen ook gewoon open, maar wel in aangepaste vorm. Ik mis wel heel erg de flexibiliteit qua regelgeving van dit kabinet.
Omdat er nu maatregelen verzonnen kunnen worden die opening wel mogelijk maken.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit soort rechtszaken zijn vorig jaar allemaal kansloos verloren. Waarom zou het oordeel nu anders zijn? De pandemie is immers nog niet voorbij.
Omdat het nu al bijna een jaar doet. Ik vind het ondoenlijk. Een paar maanden is tot daar aan toe, maar een jaar lang afstand houden schaadt mijn gezondheid.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit soort rechtszaken zijn vorig jaar allemaal kansloos verloren. Waarom zou het oordeel nu anders zijn? De pandemie is immers nog niet voorbij.
Op welke maatregelen doel je dan?quote:Op maandag 22 februari 2021 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat er nu maatregelen verzonnen kunnen worden die opening wel mogelijk maken.
Zelfs dat wordt verboten. Daarover kan je zeker wel soebatten bij de rechtert. Plus in het geval van khn dat er niet eens 'iets' van perspectief geboden wordt, dat is gewoon laakbaar.
Preventie van bewegingen denk ik. Wat ik een domme motivatie vindt. Want zolang mensen zich buitenshuis bewegen, is daar altijd minder besmettingsgevaar dan wanneer ze samen thuis gaan zitten.quote:Op maandag 22 februari 2021 17:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Sportscholen en winkels kwamen niet in de lijst met besmettingshaarden of % voor.
Toch gesloten. Reden daarvoor is alleen preventie van bewegingen. Had makkelijk met 3 adviezen afgedaan kunnen worden:
- Ga alleen
- Ga lokaal
- Ga niet als je klachten hebt
Rest is bij mij echt onbekend. Beweegredenen ben ik heel benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |