abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:54:04 #76
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198323073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Bij1 is racistisch in haar vacatures.
Universiteit Nijmegen is discriminerend bij aannemen van nieuwe docenten.
Gemeente Amsterdam stelt discriminerende eisen aan haar brandweerkorps.

Fantast? Nee hoor, gewoon de droge feiten. Waar discriminatie op een laag pitje stond is het door links weer helemaal hip en geaccepteerd.
Ik zou discriminatie eerder toeschrijven aan Wilders en Baudet. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198323085
quote:

[..]

Fantast? Nee hoor, gewoon de droge feiten. Waar discriminatie op een laag pitje stond is het door links weer helemaal hip en geaccepteerd.
Je mist het punt: Dit zijn de zogenaamd moreel verlichte links-progressieve principes. Discriminatie en racisme is namelijk heel acceptabel als de insteek gelijke uitkomsten is. Dus zo wordt getracht bepaalde "minderheidsgroepen" over te vertegenwoordigen in de samenleving.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:54:40 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198323089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Hetzelfde had je gehad met de huidige regeling, enkel dan een jaar later. Het is zaak dat we iedereen in de samenleving waarderen en dat iedereen dus ook een baan kan hebben. Ik ben 5 maand werkloos geweest en het was een hel voor mij. Iedereen zo snel mogelijk na ontslag weer een baan, juist voor de geestelijke gezondheid van de mensen.
Dat er voor iedereen werk is is sowieso een mythe. Met deze regeling zorg je daar ook niet voor, je zorgt hooguit voor meer hoofdpijn en stress.
pi_198325000
quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Onwenselijk kun je over debatteren natuurlijk. Het zijn over het algemeen de grote bedrijven die structureel te weinig bijdragen aan de schatkist, het lijkt mij wenselijker die een tikje zwaarder te belasten dan mensen weer verder te ontdoen van hun werknemersrechten. Voor zover ik kan zien is gedurende mijn leven, de winstbelasting alleen maar gedaald, dat kan ook echt wel een keertje anders.

Verder gok ik zomaar dat we er niet aan uit gaan komen, desondanks toch bedankt voor de uitwisseling van standpunten.
Je kan over alles debatteren. Daarom is de politiek ook zo traag als stroop. :)
Ik ben tegen belastingparadijs Nederland. Maar andere succesvolle bedrijven die wel hun aandeel nemen in zaken als werkgelegenheid hoeven niet de dupe te worden. Mijn idee is om de brievenbusfirma's gewoon helemaal te weren.
pi_198325045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja, toch heb ik nog nooit een FvD of PVV vacature voorbij zien komen waarin sprake is van discriminatie (universiteit Nijmegen, Gemeente Amsterdam) of racisme (BIJ1).
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:04:24 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198325131
quote:

[..]

Op zich is de gewone man los van deze mensen er sinds 1865 altijd wel slecht af gekomen. Zeker als er dan ook nog een ramp en dergelijke gaande is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:16:32 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198325511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja, toch heb ik nog nooit een FvD of PVV vacature voorbij zien komen waarin sprake is van discriminatie (universiteit Nijmegen, Gemeente Amsterdam) of racisme (BIJ1).
Nee, natuurlijk vermelden ze dat niet. :D
pi_198325578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk vermelden ze dat niet. :D
Zo te lezen heb je geen probleem met de openlijke discriminatie van de universiteit Nijmegen en de gemeente Amsterdam en het openlijke racisme van BIJ1. Waarom zou dat van de PVV en FvD dan wel een probleem zijn?
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:41:48 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198326056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zo te lezen heb je geen probleem met de openlijke discriminatie van de universiteit Nijmegen en de gemeente Amsterdam en het openlijke racisme van BIJ1. Waarom zou dat van de PVV en FvD dan wel een probleem zijn?
Je moet als overheid iets aan de huidige situatie doen. Voor 'allochtonen' is het momenteel moeilijker om aan een baan te komen dan voor een ex-gedetineerde. Dat betekent dat bedrijven in de regel al de voorkeur uit laten gaan naar een 'roomblanke'.

Dan kun je 2 dingen doen:
1) De problematiek negeren
2) Ingrijpen in een klein deel van de bedrijven en van hen verwachten dat zij voor een bepaald aantal functies juist mensen aannemen uit de groepen die nu niet aan de bak komen.
pi_198326120
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je moet als overheid iets aan de huidige situatie doen. Voor 'allochtonen' is het momenteel moeilijker om aan een baan te komen dan voor een ex-gedetineerde. Dat betekent dat bedrijven in de regel al de voorkeur uit laten gaan naar een 'roomblanke'.

Dan kun je 2 dingen doen:
1) De problematiek negeren
2) Ingrijpen in een klein deel van de bedrijven en van hen verwachten dat zij voor een bepaald aantal functies juist mensen aannemen uit de groepen die nu niet aan de bak komen.
Je moet als overheid gelijkheid betrachten (en dat doet/deed onze overheid). Sturen op gelijkheid brengt in een diverse samenleving op den duur diversiteit.
Sturen op diversiteit brengt discriminatie, racisme en verminderde eigenwaarde.

Men forceert het nu en laat het niet op zijn natuurlijke beloop. Dat werkt racisme en discriminatie in de hand. Daar zetten ze dan positief voor om het minder slecht te laten lijken. Maar discriminatie is niet positief.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 20:47:57 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:46:49 #86
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198326146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je moet als overheid gelijkheid betrachten.
Dat is dan ook precies wat hier gebeurt.

quote:
Sturen op gelijkheid brengt in een diverse samenleving op den duur diversiteit.
Sturen op diversiteit brengt discriminatie, racisme en verminderde eigenwaarde.
Er is nu geen gelijkheid.
pi_198326195
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat hier gebeurt.

Nope. Wat er hier gebeurd is onversneden racisme en discriminatie.
quote:
Er is nu geen gelijkheid.
Dat is er wel. Iedereen heeft gelijke kansen.
pi_198326206
Denken dat PVV rechts is :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_198326209
https://www.ad.nl/politie(...)g-inkorten~ae73a74f/

Weer een voorbeeld dat (economische) rechts beleid de gewone burger niets oplevert.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:03:40 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198326489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope. Wat er hier gebeurd is onversneden racisme en discriminatie.
[..]

Dat is er wel. Iedereen heeft gelijke kansen.
Nope, het is voor een 'allochtoon' veel moeilijker om aan een baan te komen. Dat zou niet het geval zijn bij gelijke kansen. Die gelijke kansen zijn er dan ook niet.
pi_198326574
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nope, het is voor een 'allochtoon' veel moeilijker om aan een baan te komen. Dat zou niet het geval zijn bij gelijke kansen. Die gelijke kansen zijn er dan ook niet.
Gelijke kansen is niet hetzelfde als gelijke uitkomsten.
Gelijke kansen zijn er wel degelijk, en op discriminatie moet men scherp zijn. Je bereikt niet minder discriminatie door discriminatie te normaliseren en juist meer te discrimineren.
Maar goed, het is wederom hilarisch hoe discriminatie en racisme gewoon wordt goedgepraat als het maar door links wordt toegepast.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 22:31:39 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:33 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198326735
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Gelijke kansen is niet hetzelfde als gelijke uitkomsten.
Gelijke kansen zijn er wel degelijk
Nope. Aantoonbaar gelul.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)er-aan-een-baan.html

https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F

Et cetera.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poem_ op 04-03-2021 21:24:32 ]
pi_198326860
quote:

[..]

Dat bedoel ik, je bent een fantast met een stevig minderwaardigheidscomplex. Veel sterkte...
pi_198326916
quote:

[..]

Nee joh, onder de boze rechtse kereltjes is het helemaal hip om PvdA en GroenLinks voor racisten uit te maken en samenwerking met de schedelmeters bij PVV en FvD goed te praten :+.
pi_198327069
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, je bent een fantast met een stevig minderwaardigheidscomplex. Veel sterkte...
Ik lees geen inhoudelijke weerlegging van deze feiten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 21:29:18 ]
pi_198327112
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee joh, onder de boze rechtse kereltjes is het helemaal hip om PvdA en GroenLinks voor racisten uit te maken en samenwerking met de schedelmeters bij PVV en FvD goed te praten :+.
Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Een objectief persoon kan gerust stellen dat aan beide extreme zeiden er sprake is van discriminerend en racisme. Spijtig dat jij slechts 1 kant van de medaille wil zien.
pi_198327156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Een objectief persoon kan gerust stellen dat aan beide extreme zeiden er sprake is van discriminerend en racisme. Spijtig dat jij slechts 1 kant van de medaille wil zien.
Bekend en uiteraard onzinnig riedeltje van personen die samenwerken met extreemrechts wel erg tot vinden :s).
pi_198327181
quote:
Er valt veel te winnen dat klopt. Dat kost tijd en blijven speuren op discriminatie en dat voor de rechter brengen. Je gaat discriminatie echter niet oplossen met nog meer discriminatie. Racisme ga je niet oplossen met nog meer racisme. Maar schijnbaar vind jij discriminatie en racisme allemaal best als het vanuit links komt. Ik ben wel tegen discriminatie ongeacht of het van links of rechts komt. Beide zijn verwerpelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 21:37:50 ]
pi_198327222
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Bekend en uiteraard onzinnig riedeltje van personen die samenwerken met extreemrechts wel erg tot vinden :s).
En weer geen enkele inhoud.
Samenwerking met extreem rechts verwerp ik, ook dat heb ik altijd gezegd. Probeer het eens op inhoud.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:38:11 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198327291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er valt veel te winnen dat klopt. Dag kost tijd en blijven speuren op discriminatie. Je gaat discriminatie echter niet oplossen met nog meer discriminatie. Racisme ga je niet oplossen met nog meer racisme. Maar schijnbaar vind jij discriminatie en racisme allemaal best als het vanuit links komt. Ik ben wel tegen discriminatie ongeacht of het van links of rechts komt. Beide zijn verwerpelijk.
Tja, daar kopen al die mensen nu niet zoveel voor die nauwelijks tot niet aan een baan komen vanwege hun achternaam. Je keurt het af maar bent ook niet bereid om er iets aan te doen. Je roept de bewezen leugen dat men in Nederland gelijke kansen heeft en dat is het dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')