Ik zou discriminatie eerder toeschrijven aan Wilders en Baudet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Bij1 is racistisch in haar vacatures.
Universiteit Nijmegen is discriminerend bij aannemen van nieuwe docenten.
Gemeente Amsterdam stelt discriminerende eisen aan haar brandweerkorps.
Fantast? Nee hoor, gewoon de droge feiten. Waar discriminatie op een laag pitje stond is het door links weer helemaal hip en geaccepteerd.
Je mist het punt: Dit zijn de zogenaamd moreel verlichte links-progressieve principes. Discriminatie en racisme is namelijk heel acceptabel als de insteek gelijke uitkomsten is. Dus zo wordt getracht bepaalde "minderheidsgroepen" over te vertegenwoordigen in de samenleving.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fantast? Nee hoor, gewoon de droge feiten. Waar discriminatie op een laag pitje stond is het door links weer helemaal hip en geaccepteerd.
Dat er voor iedereen werk is is sowieso een mythe. Met deze regeling zorg je daar ook niet voor, je zorgt hooguit voor meer hoofdpijn en stress.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hetzelfde had je gehad met de huidige regeling, enkel dan een jaar later. Het is zaak dat we iedereen in de samenleving waarderen en dat iedereen dus ook een baan kan hebben. Ik ben 5 maand werkloos geweest en het was een hel voor mij. Iedereen zo snel mogelijk na ontslag weer een baan, juist voor de geestelijke gezondheid van de mensen.
Je kan over alles debatteren. Daarom is de politiek ook zo traag als stroop.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Onwenselijk kun je over debatteren natuurlijk. Het zijn over het algemeen de grote bedrijven die structureel te weinig bijdragen aan de schatkist, het lijkt mij wenselijker die een tikje zwaarder te belasten dan mensen weer verder te ontdoen van hun werknemersrechten. Voor zover ik kan zien is gedurende mijn leven, de winstbelasting alleen maar gedaald, dat kan ook echt wel een keertje anders.
Verder gok ik zomaar dat we er niet aan uit gaan komen, desondanks toch bedankt voor de uitwisseling van standpunten.
Ja, toch heb ik nog nooit een FvD of PVV vacature voorbij zien komen waarin sprake is van discriminatie (universiteit Nijmegen, Gemeente Amsterdam) of racisme (BIJ1).quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik zou discriminatie eerder toeschrijven aan Wilders en Baudet.
Op zich is de gewone man los van deze mensen er sinds 1865 altijd wel slecht af gekomen. Zeker als er dan ook nog een ramp en dergelijke gaande is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk vermelden ze dat niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja, toch heb ik nog nooit een FvD of PVV vacature voorbij zien komen waarin sprake is van discriminatie (universiteit Nijmegen, Gemeente Amsterdam) of racisme (BIJ1).
Zo te lezen heb je geen probleem met de openlijke discriminatie van de universiteit Nijmegen en de gemeente Amsterdam en het openlijke racisme van BIJ1. Waarom zou dat van de PVV en FvD dan wel een probleem zijn?quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk vermelden ze dat niet.
Je moet als overheid iets aan de huidige situatie doen. Voor 'allochtonen' is het momenteel moeilijker om aan een baan te komen dan voor een ex-gedetineerde. Dat betekent dat bedrijven in de regel al de voorkeur uit laten gaan naar een 'roomblanke'.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je geen probleem met de openlijke discriminatie van de universiteit Nijmegen en de gemeente Amsterdam en het openlijke racisme van BIJ1. Waarom zou dat van de PVV en FvD dan wel een probleem zijn?
Je moet als overheid gelijkheid betrachten (en dat doet/deed onze overheid). Sturen op gelijkheid brengt in een diverse samenleving op den duur diversiteit.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je moet als overheid iets aan de huidige situatie doen. Voor 'allochtonen' is het momenteel moeilijker om aan een baan te komen dan voor een ex-gedetineerde. Dat betekent dat bedrijven in de regel al de voorkeur uit laten gaan naar een 'roomblanke'.
Dan kun je 2 dingen doen:
1) De problematiek negeren
2) Ingrijpen in een klein deel van de bedrijven en van hen verwachten dat zij voor een bepaald aantal functies juist mensen aannemen uit de groepen die nu niet aan de bak komen.
Dat is dan ook precies wat hier gebeurt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je moet als overheid gelijkheid betrachten.
Er is nu geen gelijkheid.quote:Sturen op gelijkheid brengt in een diverse samenleving op den duur diversiteit.
Sturen op diversiteit brengt discriminatie, racisme en verminderde eigenwaarde.
Nope. Wat er hier gebeurd is onversneden racisme en discriminatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat hier gebeurt.
Dat is er wel. Iedereen heeft gelijke kansen.quote:Er is nu geen gelijkheid.
Nope, het is voor een 'allochtoon' veel moeilijker om aan een baan te komen. Dat zou niet het geval zijn bij gelijke kansen. Die gelijke kansen zijn er dan ook niet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nope. Wat er hier gebeurd is onversneden racisme en discriminatie.
[..]
Dat is er wel. Iedereen heeft gelijke kansen.
Gelijke kansen is niet hetzelfde als gelijke uitkomsten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, het is voor een 'allochtoon' veel moeilijker om aan een baan te komen. Dat zou niet het geval zijn bij gelijke kansen. Die gelijke kansen zijn er dan ook niet.
Nope. Aantoonbaar gelul.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gelijke kansen is niet hetzelfde als gelijke uitkomsten.
Gelijke kansen zijn er wel degelijk
Dat bedoel ik, je bent een fantast met een stevig minderwaardigheidscomplex. Veel sterkte...quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee joh, onder de boze rechtse kereltjes is het helemaal hip om PvdA en GroenLinks voor racisten uit te maken en samenwerking met de schedelmeters bij PVV en FvD goed te pratenquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik lees geen inhoudelijke weerlegging van deze feiten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, je bent een fantast met een stevig minderwaardigheidscomplex. Veel sterkte...
Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Een objectief persoon kan gerust stellen dat aan beide extreme zeiden er sprake is van discriminerend en racisme. Spijtig dat jij slechts 1 kant van de medaille wil zien.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee joh, onder de boze rechtse kereltjes is het helemaal hip om PvdA en GroenLinks voor racisten uit te maken en samenwerking met de schedelmeters bij PVV en FvD goed te praten.
Bekend en uiteraard onzinnig riedeltje van personen die samenwerken met extreemrechts wel erg tot vindenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Een objectief persoon kan gerust stellen dat aan beide extreme zeiden er sprake is van discriminerend en racisme. Spijtig dat jij slechts 1 kant van de medaille wil zien.
Er valt veel te winnen dat klopt. Dat kost tijd en blijven speuren op discriminatie en dat voor de rechter brengen. Je gaat discriminatie echter niet oplossen met nog meer discriminatie. Racisme ga je niet oplossen met nog meer racisme. Maar schijnbaar vind jij discriminatie en racisme allemaal best als het vanuit links komt. Ik ben wel tegen discriminatie ongeacht of het van links of rechts komt. Beide zijn verwerpelijk.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope. Aantoonbaar gelul.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)er-aan-een-baan.html
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F
Et cetera.
En weer geen enkele inhoud.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bekend en uiteraard onzinnig riedeltje van personen die samenwerken met extreemrechts wel erg tot vinden.
Tja, daar kopen al die mensen nu niet zoveel voor die nauwelijks tot niet aan een baan komen vanwege hun achternaam. Je keurt het af maar bent ook niet bereid om er iets aan te doen. Je roept de bewezen leugen dat men in Nederland gelijke kansen heeft en dat is het dan.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er valt veel te winnen dat klopt. Dag kost tijd en blijven speuren op discriminatie. Je gaat discriminatie echter niet oplossen met nog meer discriminatie. Racisme ga je niet oplossen met nog meer racisme. Maar schijnbaar vind jij discriminatie en racisme allemaal best als het vanuit links komt. Ik ben wel tegen discriminatie ongeacht of het van links of rechts komt. Beide zijn verwerpelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |