Dit is onderzocht. Niet te realiseren.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre dat echt te realiseren is, maar dat vind ik ook helemaal niet zo'n gek idee: bepaalde locaties in het land puur voor covid-zorg. Zodat je inderdaad in de ziekenhuizen de gewone zorg kunt laten doorgaan.
Zit je daar nog wel met onderzoek van mensen om te zorgen dat je geen besmette mensen opneemt.
Nee, nu al niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tijdens de bijna code zwart niet.
ik weet nu wel dat je een speciaal geval bent, geweldig manquote:Op maandag 22 februari 2021 11:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Omdat het onhandig is , moeten we het maar accepteren. Dat mensen zo denken prima, maar ik niet.
En aan de andere kant roepen er heel veel mensen 'VERSOEPELEN!!!!!'. Tja.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik snap niet dat je niet inziet dat er grenzen zijn aan capaciteit en we dus keuzes moeten maken. Natuurlijk redden we iedereen als we kunnen, maar dat is nu niet echt de realiteit.
Ja, door vaccinatie of doorloping van de ziekte bereik je een weerstand (geen volledige immuniteit gezien er een kleine kans op herbesmetting is). Gezien je username zit je nog in het goede leeftijdscohort om het te overleven in elk geval. je loopt nog wel steeds een redelijke kans op langdurige effecten en mogelijk zelfs van chronische aard. Er zijn er zat van jouw leeftijd die na het hebben van de good-old-fashioned covid-19 per dag 2 keer een trap op konden lopen en dat was het voor de eerstkomende maanden.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:02 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen bereiken immuniteit. Ik heb vertrouwen in mijn immuunsysteem. En ik geloof niet in een maakbare samenleving.
NOSquote:RIVM: Deel AstraZeneca-vaccins komt later
Nederland en andere EU-lidstaten krijgen de komende twee weken (week 8 en 9) minder vaccins van AstraZeneca dan verwacht. Dat komt doordat de farmaceut het leveringsschema heeft aangepast, zegt het RIVM. Waarom is niet bekendgemaakt.
In totaal komen ruim 217.000 doses later. Het plan is om ter compensatie aan het eind van week 9 (7 maart) 211.000 doses extra te leveren.
In week 9 kunnen geen AstraZeneca-vaccins worden afgeleverd bij GGD's, huisartsen en GGZ-instellingen. Voorlopig worden er geen nieuwe vaccinatie-afspraken gepland voor de weken 8, 9 en 10. "Het RIVM zal met de GGD, huisartsen en de GGZ overleggen op welke wijze de levering van vaccins vanaf week 10 het best plaats kunnen vinden."
Dit vind ik inderdaad heel belangrijk, transparantie over de overwegingen en waarom dan een bepaald beleid gekozen wordtquote:Op maandag 22 februari 2021 10:56 schreef Oidipous het volgende:
Een open brief van het SCP waarbij wordt opgeroepen om een transparante afweging te maken dan dat nu het geval is.
Een goed initiatief.
[ afbeelding ]
Week 8,9 en 10 ook echt...mijn god. Daar gaan we weer naar plaats 0quote:
Wat betekent "It's immune evasion is enough to explain how it took off"?quote:
Ja, dat mag je vinden. Maar je mist nog steeds het punt. We MOETEN nu keuzes maken. Het is niet dat we dat graag doen. Natuurlijk gebruiken we criteria om te bepalen wie wel/wie niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat de reden waarom iemand zorg nodig heeft, geen criterium zou mogen zijn. Dan wordt het ook arbitrair welk criterium dan. Want dan vind ik dat mensen die eigeniljk zorg nodig hebben omdat ze zich in een coma gezopen hebben, ook maar niet meer moeten worden behandeld. Want dat doen ze zichzelf aan, jammer dan. Eigen keuze.
Dat zou toch ook niet correct zijn?
Goede zaak.quote:
En maar 60% effectiviteit.quote:Op maandag 22 februari 2021 10:10 schreef RM-rf het volgende:
grootste nadeel van AstraZeneca is dat het merendeel van de gavaccineerden 1 tot 2 dagen daarna griepverschijnselen hebben en uitvallen voor evt werk.
veel zorginstellingen plannen de vaccinaties voor hun personeel al bewust voordat deze een of twee dagen vrijaf hebben.
Die dat niet deden en hele afdelingen op het gelijke moment lieten vaccineren met AstraZeneca hadden het probleem dat 40% tot 60% van deze personen zich moesten ziekmelden
https://www.ndr.de/nachri(...),astrazeneca164.html
Mijn informatie was verkeerd. Ik heb het nagekeken en je hebt gelijk.quote:
Ook dat is een keuze. Dan accepteer je extra doden.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En aan de andere kant roepen er heel veel mensen 'VERSOEPELEN!!!!!'. Tja.
Ik neem aan dat jij de keuze moet maken op wat meer gegeven als deze.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb een wachtlijst waar urgentietermijnen zwaar zijn overschreden en mensen wachten op een open hart operatie. Die kan ik 20 doen tov 1 covid patiënt.
Er is NU een 80-jarige op de SEH die naar de IC moet en het anders niet redt.
Ben blij dat ik die keuzes niet hoef te maken, maar ik zou vermoedelijk het liefste kiezen voor die 20 open hart operaties.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden. Maar je mist nog steeds het punt. We MOETEN nu keuzes maken. Het is niet dat we dat graag doen. Natuurlijk gebruiken we criteria om te bepalen wie wel/wie niet.
Hoe zou jij het doen?
Ik heb een wachtlijst waar urgentietermijnen zwaar zijn overschreden en mensen wachten op een open hart operatie. Die kan ik 20 doen tov 1 covid patiënt.
Er is NU een 80-jarige op de SEH die naar de IC moet en het anders niet redt.
Wat zou jij kiezen?
Ik niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook dat is een keuze. Dan accepteer je extra doden.
Dat is iets genuanceerder dan dat.quote:
NOSquote:Volgens meerdere deskundigen maakt de lagere effectiviteit niet veel uit. "Een effectiviteit van rond de 60 procent betekent dat je rond de 60 procent van de ziektegevallen kunt voorkomen. Dat is toch een behoorlijke slok op een borrel", zegt immunoloog Cécile van Els.
Ook epidemiologen Alma Tostmann en Frits Rosendaal en vaccinoloog Ben van der Zeijst vinden het nieuws over de AstraZeneca- en Janssen-vaccins goed nieuws, ook al zijn ze minder effectief dan die van Pfizer en Moderna. "Deze vaccins lijken misschien tweede keus, maar bij beide is het volledige verhaal belangrijk. Zo beschermt AstraZeneca wel 85 tot 100 procent tegen ernstige ziekte door covid-19", zegt Van der Zeijst.
Ook Janssen beschermt - blijkt uit voorlopige data van het bedrijf - voor 85 procent tegen ernstige ziekte en voor 100 procent tegen ziekenhuisopnames. Dat wordt al na één prik behaald, in tegenstelling tot de andere vaccins; daar zijn twee prikken nodig. "Dat is veel handiger en sneller en dat percentage halen Pfizer en Moderna waarschijnlijk niet na één prik", zegt Rosendaal.
Extra COVID-doden. Lockdown verlegen accepteer je ook doden mee. Het is stuivertje wisselen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook dat is een keuze. Dan accepteer je extra doden.
Hoeveel?quote:Op maandag 22 februari 2021 11:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lockdown verlegen accepteer je ook doden mee.
Om te beginnen zit er tussen 80 en 98 nog 18 jaar. Dat is best een hele tijd.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je wel een beslissing gaan nemen. Hoeveel kans heeft een 98 jarige nog om een flinke influenza golf te overleven? Maar omdat de IC's vol lagen met dat soort vraagstukken rijst wel de vraag naar mijn idee steeds meer in hoeverre de maatregelen te rechtvaardigen zijn.
Ja, het is vervelend als je opa/oma overlijd aan covid, maar als die overlijd tijdens een flinke influenza golf hoor je niemand.
Daarom. Het gaat om in stand houden van de zorg, en dat wordt hiermee bereikt.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is iets genuanceerder dan dat.
[..]
NOS
Sowieso hadden wetenschappers vooraf in hun handen geknepen voor een effectiveit van 60% , veel vacccins die dat niet eens halen.
Uiteraard hebben we meer informatie. We weten alles van de patiënten.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij de keuze moet maken op wat meer gegeven als deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |