quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Schandalig waarom worden daar geen boetes uitgedeeld
Aan die mama die haar kinderwagen zo asociaal parkeert? Ja dat zou wel moeten idd.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeldquote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef satecl het volgende:
Hoeveel kwetsbare mensen hebben we eigenlijk in Nederland?
.....man man man.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van je definitie van kwetsbaar af. De voorstanders van strengere maatregelen lijken die definitie in de regel wat ruimer te leggen dan mensen met een voorkeur voor een open samenleving, wat ervoor zorgt dat het aantal kwetsbaren ergens tussen de 1,5 en de 8 miljoen zit.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef satecl het volgende:
Misschien wel.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeg je nu op een heel nette manier 'nog 2 weken wachten'?
Maar true, er is nog steeds een aanwezige kans op ziekenhuisopname. Bij mensen die al besmet zijn geweest nagenoeg geen lijkt het tot nu toe (anders hadden herbesmettingen wel een groter ding geweest), bij vaccinaties nog onbekend.
Ik tel familie van de familie van familie ook mee, dus ik kom op ruim 17 miljoen mensen uit.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt nogal van je definitie van kwetsbaar af. De voorstanders van strengere maatregelen lijken die definitie in de regel wat ruimer te leggen dan mensen met een voorkeur voor een open samenleving, wat ervoor zorgt dat het aantal kwetsbaren ergens tussen de 1,5 en de 8 miljoen zit.
Waren we wel eerder van de ellende af geweest.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien wel.
Maar met name: dat het nu relatief meevalt heeft niet zozeer te maken met foute inschattingen van het RIVM (en alle andere gerenommeerde instituten die exact dezelfde boodschap verkondigden), maar doordat we nu als maatschappij met ons gedrag de golf aan het duwen zijn. Kennen we deze nog?
[ afbeelding ]
Dat klopt niet helemaal, want als je op die manier telt wonen er anderhalf miljoen kwetsbare mensen in Volendam alleen al.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik tel familie van de familie van familie ook mee, dus ik kom op ruim 17 miljoen mensen uit.
Dan zou je met deze 1mln vaccinaties toch wel resultaat moeten zien...quote:Op zondag 21 februari 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
Maar het schijnt dat die groep om en nabij de 4,5 miljoen is
Daar zit natuurlijk ook een grote overlap in met 65+ers
Ik vraag me wel serieus af wat het probleem nou eigenlijk is. De communicatie van het RIVM of de media die extreme scenario's presenteren als alarmerende 'het RIVM voorspelt 170k besmettingen per dag'-berichten.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog even als aanvulling trouwens. In onze discussie heb jij het in ~10 posts duidelijker voor me gemaakt dan alle berichten van het RIVM in tijden hebben gedaan, dank je wel daarvoor. Dat spreekt voor je vermogen om het duidelijk uit te leggen
Afgaande uit wie volgens onderzoek een grotere kans hebben om ernstig ziek te worden of te overlijden zijn het er tussen de 5 en 6 miljoen.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef satecl het volgende:
Dat wil het RIVM men maar al te graag doen geloven jaquote:Op zondag 21 februari 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien wel.
Maar met name: dat het nu relatief meevalt heeft niet zozeer te maken met foute inschattingen van het RIVM (en alle andere gerenommeerde instituten die exact dezelfde boodschap verkondigden), maar doordat we nu als maatschappij met ons gedrag de golf aan het duwen zijn. Kennen we deze nog?
[ afbeelding ]
Dus dan zou 1 op de drie die corona krijgt ernstig ziek worden of zelfs overlijden.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande uit wie volgens onderzoek een grotere kans hebben om ernstig ziek te worden of te overlijden zijn het er tussen de 5 en 6 miljoen.
Nee zo werkt het niet. Het is een grotere kans om ernstig ziekte worden, geen garantie.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dan zou 1 op de drie die corona krijgt ernstig ziek worden of zelfs overlijden.
Die (en iets jonger) spreken nu gewoon af voor 21:00 en houden logeerpartijtjes of negeren de avondklok simpelweg. Één van de grootste groepen die ik eigenlijk altijd nog vlak voor sluitingstijd en dus de avondklok in de supermarkten zie; die halen vast niet samen snoep en frisdrank om dat dan thuis op de bank bij pa en ma te gaan zitten nuttigen.quote:Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)at-op-gebaseerd.html
Het OMT adviseert juist een avondklok omdat die het effectiefst zou zijn bij 18 tot 25-jarigen.
Kans hebben op kan natuurlijk kloppen, maar zegt niet zoveel. Iedereen met een Staatslot maakt ook kans op het winnen van de hoofdprijs.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus dan zou 1 op de drie die corona krijgt ernstig ziek worden of zelfs overlijden.
Maar alleen aan 'grotere kans' heb je niet zoveel als je gaat tellen. Mannen hebben een grotere kans op ernstige klachten dan vrouwen, maar dat maakt nog niet dat 50% (nou ja, bijna dan) in de risicogroep valt.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet. Het is een grotere kans om ernstig ziekte worden, geen garantie.
Ze werken juist in de hand wat ze niet willen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die spreken nu gewoon af voor 21:00 en houden logeerpartijtjes of negeren de avondklok simpelweg. Één van de grootste groepen die ik eigenlijk altijd nog vlak voor sluitingstijd en dus de avondklok in de supermarkten zie; die halen vast niet samen snoep en frisdrank om dat dan thuis op de bank bij pa en ma te gaan zitten nuttigen.
Het is eerder andersom: dat men graag wil geloven dat het allemaal wel meevalt, want 'de cijfers stijgen toch niet'? (c.q. preventieparadox)quote:Op zondag 21 februari 2021 15:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wil het RIVM men maar al te graag doen geloven ja
Groetjes aan Nikkiequote:Op zondag 21 februari 2021 14:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zit nu omgeving brandhaard Uden en volgens mij is heel Uden op straat![]()
Heerlijk!
Er worden ieder jaar 6 miljoen mensen uitgenodigd voor de griepprik.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef satecl het volgende:
Nee, maar uit ziekenhuisopnames zien ze wel een duidelijk patroon. Jonge en gezonde mensen worden nauwelijks opgenomen. Oude mensen, dikke mensen en mensen met bepaalde onderliggende aandoeningen zijn overtegenwoordigd.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar alleen aan 'grotere kans' heb je niet zoveel als je gaat tellen. Mannen hebben een grotere kans op ernstige klachten dan vrouwen, maar dat maakt nog niet dat 50% (nou ja, bijna dan) in de risicogroep valt.
Waarvan een aanzienlijk deel 'm niet wil, en de rest van Nederland 'm ook niet op eigen initiatief en kosten gaat halen. Wat een wappies/antivaxxers/opoemoordenaars! Uitsluiten van het sociale leven/de maatschappij al die mensen!quote:Op zondag 21 februari 2021 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Er worden ieder jaar 6 miljoen mensen uitgenodigd voor de griepprik.
De griepprik is voor mensen van 60 jaar en ouder en volwassenen en kinderen met bepaalde medische aandoeningen.
Was bijna niet aan te komen afgelopen najaar.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Waarvan een aanzienlijk deel 'm niet wil, en de rest van Nederland 'm ook niet op eigen initiatief en kosten gaat halen. Wat een wappies/antivaxxers/opoemoordenaars! Uitsluiten van het sociale leven/de maatschappij al die mensen!
Griep bestaat dan ook niet dit jaar.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Was bijna niet aan te komen afgelopen najaar.
Ik denk beide. Het RIVM is van oudsher goed in communicatie met professionals. Dat zie je in de stikstofproblematiek, maar ook de communicatie die er is. Ze lijken niet heel goed in staat om iets begrijpelijk uit te leggen aan de gemiddelde burger. Toegegeven, wij zijn niet de gemiddelde burger omdat we ons bovengemiddeld interesseren voor deze informatie/data.quote:Op zondag 21 februari 2021 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel serieus af wat het probleem nou eigenlijk is. De communicatie van het RIVM of de media die extreme scenario's presenteren als alarmerende 'het RIVM voorspelt 170k besmettingen per dag'-berichten.
Ergens kan ik het het RIVM niet kwalijk nemen. Anderzijds.. ze zijn wel een overheidsinstituut, en juist in deze tijd zouden ze wel wat strakker op die voorlichtingsrol mogen zitten. Dus wanneer het AD met zo'n paniekkop komt mogen ze wat mij betreft best vaker (actief) tekst en uitleg geven.
Verbaast je toch niet? Met al die maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Griep bestaat dan ook niet dit jaar.
De meeste deelnemers aan het overleg zijn een uur geleden pas aangekomen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Is er nog helemaal niks naar buiten gekomen over het Catshuis overleg
Normaal weten de media altijd wel iets te melden
Als we puur kijken naar de vaccinatievolgordes en degenen die daar risico lopen is het:quote:Op zondag 21 februari 2021 15:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgaande uit wie volgens onderzoek een grotere kans hebben om ernstig ziek te worden of te overlijden zijn het er tussen de 5 en 6 miljoen.
Ga er maar vanuit dat er niet echt veel te versoepelen valt.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Meestal in de avond. Was alweer vergeten dat het weer "zo'n weekend" is haha. Dinsdag persco toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Nee zeker niet.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbaast je toch niet? Met al die maatregelen.
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Meestal in de avond. Was alweer vergeten dat het weer "zo'n weekend" is haha. Dinsdag persco toch?
Ah okay.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
De vraag is of we voortaan weer alle regels in acht gaan nemen tijdens het griepseizoen.
"Mogelijk meer maatregelen want de variant des doods verwachten we nu in september."quote:Op zondag 21 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
104 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zeker weten, ergste is achter de rug 👌quote:Op zondag 21 februari 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prachtige cijfers, we gaan de goede kant op!
Lopen de weekcijfers ook op? Zeven daagse gemiddelde enzo.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedereen die de cijfers van zo dadelijk wilt vergelijken:
Zondag 31 januari: 3.700
Zondag 7 februari: 3.934
Zondag 14 februari: 3.447
Eergisteren: 4.726
Gisteren: 4.556
Is mn sarcasme meter stuk?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:16 schreef Haags het volgende:
Prachtige cijfers, we gaan de goede kant op!
Hoop in ieder geval dat mensen niet meer met koorts naar het werk komen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
De vraag is of we voortaan weer alle regels in acht gaan nemen tijdens het griepseizoen.
Ja, de Britse variant ligt nog rustig op de loer, zoals een slang die ligt te wachten op zijn prooi, maar zoals wij van de slang weten, het kan kort duren, het kan lang duren, maar hij slaat dodelijk toe op het moment dat je het niet verwacht.quote:
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:quote:Op zondag 21 februari 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Lopen de weekcijfers ook op? Zeven daagse gemiddelde enzo.
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:17 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 21-02-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 4720
Gemeentes met +10 besmettingen:
238 Amsterdam
122 Rotterdam
106 's-Gravenhage
93 Helmond
79 Eindhoven
70 Hoorn
67 Utrecht
64 Groningen
52 's-Hertogenbosch
51 Purmerend
49 Almere
47 Súdwest-Fryslân
47 Venlo
46 Tilburg
44 Zaanstad
42 Den Helder
39 Emmen
38 Oss
35 Hollands Kroon
34 Midden-Groningen
34 Schiedam
34 Sittard-Geleen
33 Meierijstad
32 Nijmegen
32 VelsenHelmondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmettingen
67 gemeentes met 2-4 besmettingen
104 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Kattenmeppers. Hoezo zoveel daar?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Lopen de weekcijfers ook op? Zeven daagse gemiddelde enzo.
Ziekenhuis is 1847, nu.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
Ziekenhuisbezetting daalt wel gestaag richting de 1300 nu, was nog 1700 maand geleden?
En dat ondanks de Britse killermutatie.
Kort samengevat. Twee wekenlang waren de cijfers van slag door het winterweer. Conclusie na dit allemaal. We zijn al drie weken stabiel betreft de cijfers.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ze lijken nagenoeg hetzelfde te zijn als 2 weken terug. Ik weet niet of dat komt door een correctie van vorige week of daadwerkelijk een stijging, maar wel interessant om in de gaten te houden.
Dit. Het percentage positief gaat naar beneden. Blij mee.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Zondag was altijd een heerlijke dag met lage besmettingcijfers .... ....
Enige positieve is dat het percentage positieve tests gewoon weer op de 9,7% ligt
Sowieso die correctie natuurlijk, plus daarbij een flinke stijging in het aantal geteste kinderen. Dit zal de eerste week zijn dit jaar dat het aantal besmettingen stijgt, voornamelijk daar door.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ze lijken nagenoeg hetzelfde te zijn als 2 weken terug. Ik weet niet of dat komt door een correctie van vorige week of daadwerkelijk een stijging, maar wel interessant om in de gaten te houden.
Daalt in het weekend sowieso vaak wel, afgelopen zondag (14e) was het 1329 en 530.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
Ziekenhuisbezetting daalt wel gestaag richting de 1300 nu, was nog 1700 maand geleden?
Daar lijkt het wel op ja. De instroom in de ziekenhuizen was gelukkig wel vrij laag vandaag.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kort samengevat. Twee wekenlang waren de cijfers van slag door het winterweer. Conclusie na dit allemaal. We zijn al drie weken stabiel betreft de cijfers.
Denk dat hij alleen de covid-19 patiënten bedoeld op de verpleegafdelingen. Die zijn de laatste weken inderdaad gedaald.quote:
Minus ic danquote:
Daar ben ik wel benieuwd naar, dat kunnen we dinsdag wel uit de weekcijfers halen, of er meer kinderen getest zijn. De vakantie is begonnen, dus dat effect zal weer gedeeltelijk getemperd worden dan.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sowieso die correctie natuurlijk, plus daarbij een flinke stijging in het aantal geteste kinderen. Dit zal de eerste week zijn dit jaar dat het aantal besmettingen stijgt, voornamelijk daar door.
Het aantal afgenomen testst zal waarschijnlijk ook wel zijn gestegen dan, want het absolute aantal besmetting kruipt wel langzaam omhoog terwijl het percentage positief daalt. Ben benieuwd naar die cijfers dinsdag.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit. Het percentage positief gaat naar beneden. Blij mee.
Wel handig, zo'n insider die dit soort informatie gewoon allemaal zeker weet hoorquote:Op zondag 21 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sowieso die correctie natuurlijk, plus daarbij een flinke stijging in het aantal geteste kinderen. Dit zal de eerste week zijn dit jaar dat het aantal besmettingen stijgt, voornamelijk daar door.
Puik werk daar!quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik blijf het lastig vinden. Vroeger op school wist je dat je naar die 6 toewerkte, maar nu heb ik eigenlijk geen idee wat goed is.quote:
Ik was wat cynischquote:Op zondag 21 februari 2021 15:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik blijf het lastig vinden. Vroeger op school wist je dat je naar die 6 toewerkte, maar nu heb ik eigenlijk geen idee wat goed is.
Ben je irl wel een aardige jongen?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel handig, zo'n insider die dit soort informatie gewoon allemaal zeker weet hoor
Nee, niet echt.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je irl wel een aardige jongen?
En dankzij de lockdown + avondklok?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
Ik zie nog steeds geen verdubbeling iedere 6 dagen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
Ze gaan gelijk krijgen met die Britse variant.
Leg uit.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
Ze gaan gelijk krijgen met die Britse variant.
Wat dus inhoud dat 93,3% voor jan lul zich laat testen.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Zondag was altijd een heerlijke dag met lage besmettingcijfers .... ....
Enige positieve is dat het percentage positieve tests gewoon weer op de 9,7% ligt
Ik heb even naar de data gekeken. Afgelopen week (15-2 t/m vandaag) zijn er in de leeftijd van 0-9 982 positief getest lijkt het.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weet je ook zo hoe het in dezelfde periode ervoor was?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb even naar de data gekeken. Afgelopen week (15-2 t/m vandaag) zijn er in de leeftijd van 0-9 982 positief getest lijkt het.
Dit is de verdeling op dit moment (van 15-2 t/m vandaag):
0-9 982
20-29 2935
30-39 2624
40-49 2335
50-59 2850
60-69 1705
70-79 954
80-89 679
90+ 222
Haha, heb de week ervoor er net bijgezet, leek me wel handig idd.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet je ook zo hoe het in dezelfde periode ervoor was?
Maar dus eigenlijk 2619 positief getest.quote:
Regio Hollands-Midden geeft aan hoeveel tests zij per dag ongeveer doen, met iets meer dan een dag vertraging: https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/coronaquote:Op zondag 21 februari 2021 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dus eigenlijk 2619 positief getest.
4720 is 9.7% van 44.000.
De weken voor de vorst waren er 190.000 tests per week.
Ook daar zie je duidelijk hoe weinig tests er werden gedaan begin van de week.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Regio Hollands-Midden geeft aan hoeveel tests zij per dag ongeveer doen, met iets meer dan een dag vertraging: https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Maandag: 1262 tests, 125 positief
Dinsdag: 1595 tests, 146 positief
Woensdag: 1608 tests, 199 positief
Donderdag: 2166 tests, 249 positief
Vrijdag: 1935 tests, 167 positief
Dat zit redelijk in de buurt van de 10% gemiddeld.
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, de Britse variant ligt nog rustig op de loer, zoals een slang die ligt te wachten op zijn prooi, maar zoals wij van de slang weten, het kan kort duren, het kan lang duren, maar hij slaat dodelijk toe op het moment dat je het niet verwacht.
Is een onliner die ik in Hugo's ideeënbusje heb gestopt voor de komende persco.
Begin januari was dat nog 13,7%quote:Op zondag 21 februari 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Tja, het is nog al vreemd om een spoedwet aan te nemen die het mogelijk maakt om een een verbod in te voeren op het verblijven in de buitenlucht en dan dagen later te zeggen, geen stress.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:47 schreef falling_away het volgende:
Ik snap de ophef niet over de drukte buiten op een mooie zonnige dag. Het is al lang duidelijk dat dit nauwelijks zorgt voor extra besmettingen.
Kijk eens naar de weken voor de vorst, toen waren het waarschijnlijk dagelijks rond de 1000 tests.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
Regio Hollands-Midden geeft aan hoeveel tests zij per dag ongeveer doen, met iets meer dan een dag vertraging: https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Maandag: 1262 tests, 125 positief
Dinsdag: 1595 tests, 146 positief
Woensdag: 1608 tests, 199 positief
Donderdag: 2166 tests, 249 positief
Vrijdag: 1935 tests, 167 positief
Dat zit redelijk in de buurt van de 10% gemiddeld.
De grap is, exact die berichten komen wel van de collega's van het RIVM uit andere landenquote:Op zondag 21 februari 2021 15:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, het is nog al vreemd om een spoedwet aan te nemen die het mogelijk maakt om een een verbod in te voeren op het verblijven in de buitenlucht en dan dagen later te zeggen, geen stress.
Behalve voor de beleidsmakers.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:47 schreef falling_away het volgende:
Ik snap de ophef niet over de drukte buiten op een mooie zonnige dag. Het is al lang duidelijk dat dit nauwelijks zorgt voor extra besmettingen.
Angst voor het verliezen van de controle en de angst dat die mensen niet meer naar binnen gaan.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:47 schreef falling_away het volgende:
Ja maar je weet toch dat er allemaal oma's doodgaan als je buiten wandelt?quote:Op zondag 21 februari 2021 15:47 schreef falling_away het volgende:
Maar over de gehele week niet heel minder dan de weken ervoor.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook daar zie je duidelijk hoe weinig tests er werden gedaan begin van de week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |