Met alleen al dat scenario uitten is het inspelen op de angst. Dan moet je het ook niet zeggen als dat die eigenschappen had.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien daarbij ook vermelden dat het dan ging het om een zeer extreem, zeer onwaarschijnlijk scenario?
Zitten echt allerlei juridische en ethische haken en ogen aan, is gisteren ook al gepost ergens hier.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar ik verwacht wel dat het er straks gaat komen.
Bericht hierboven is dat de Gezondheidsraad al voor is.
Ze werken ook aan middels tutorials begeleide thuistests.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rotop met je test a 100 euro. Geld mag nooit een barriëre zijn.
Tevens is dat testbeleidplan onzin van bureaupolitici die geen moer snappen van de werkelijkheid.
Plan is al gekraakt door verschillende belangenorganisaties en mkb/vno-ncw. Vraag me dus af of het er ooit gaat komen.
Waarop wel maatregelen volgden.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien daarbij ook vermelden dat het dan ging het om een zeer extreem, zeer onwaarschijnlijk scenario?
Ja. En? Leg eens uit wat dat dan betekent? Is dat dan wet of zo? Of is dat gewoon een opinie van de leider van het WEF?quote:Op zondag 21 februari 2021 02:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het World Economic Forum, bekend van de pandemie response oefenronde Event 201 (oktober 2019) steekt het hele great reset/build back better verhaal nou niet bepaald onder stoelen of banken.
whut?? welke burger heeft voor die maatregelen gekozen, is er een referendum gehouden?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Ik zie in mijn omgeving wel een omslag in het denken. Wat me ook opviel waren de buitengewoon kritische stukken in de kranten van afgelopen week. Maar goed, tot er een nieuwe, vergelijkbare peiling is kun je dat niet met stelligheid zeggen. Bovendien hoeft de regering niet naar de pijpen van het volk te dansen.
Tevens zou het een stuitend gebrek aan solidariteit zijn. Wat mij betreft is de enige juiste omgang hiermee om alles voor iedereen open te gooien zodra de risicogroepen hun vaccin hebben gekregen. Geen ongelijkheid, geen raar gedoe met voorwaarden of bewijsjes en dergelijke. De risicogroepen zijn veilig? Dan is het gevaar voor de overbelasting van de zorg geweken, einde crisis dus en alle daarbij horende maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ontneemt juist andere mensen buiten hun macht om dezelfde vrijheden. Discriminatie dus.
Er is geen maatregel die is ingesteld onder het mom van '170.000 besmettingen'.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarop wel maatregelen volgden.
Maatregelen die nu nog steeds gelden
Ik maak die regels niet hé ? Ik geef juist aan dat ik het niet met die regels eens ben.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je ontneemt juist andere mensen buiten hun macht om dezelfde vrijheden. Discriminatie dus.
Als we voor alles een referendum moeten houden blijven we bezig. Vooral voor zaken als dit, in een crisistijd. Volkomen belachelijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whut?? welke burger heeft voor die maatregelen gekozen, is er een referendum gehouden?
Avondklok werd puur uit angst voor de Britse variant in het leven geroepen. De Britse variant die voor 170.000 besmettingen per dag zou gaan kunnen zorgen volgens een presentatie in het Catshuis.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is geen maatregel die is ingesteld onder het mom van '170.000 besmettingen'.
Ook weer niet waar.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Avondklok werd puur uit angst voor de Britse variant in het leven geroepen. De Britse variant die voor 170.000 besmettingen per dag zou gaan kunnen zorgen volgens een presentatie in het Catshuis.
Op die manier niet, maar hoe denk je dat het over komtals horecaondernemers na 5 maanden nog langer dicht moeten blijven en failliet gaan, terwijl ondertussen 5000 mensne zweetend mogen dansen indoors op een event?Denk je dat daar draagvlak voor is? Denk je dat de tweede kamer dat accepteert?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd dan?
Vind je het echt zo vreemd dat de overheid niet bereid is om een test ad 100 euro te laten uitvoeren, zodat iemand bv. 3 biertjes op het terras kan drinken?
Avondklok geldt voor jou niet?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is geen maatregel die is ingesteld onder het mom van '170.000 besmettingen'.
Ja is en wordt gedaan, daar is nog geen bewijs voor gevonden dat dat zo werktquote:Op zondag 21 februari 2021 11:22 schreef THEFXR het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek naar gedaan of je van eten Covid-19 kan krijgen?
met name dus van afhaal en TB. waar dan een kok staat te niezen op je eten achter in de keuken.
Digitaal neem ik aan? Anders is het in strijd met de maatregelen!quote:Op zondag 21 februari 2021 11:26 schreef halfway het volgende:
Nou, is het Catshuisoverleg al begonnen?
In Israël laten ze alvast zien dat het kan. Er wordt zoveel naar gehint hier in NL en Europa dat het hier ook gewoon gaat gebeuren; ook als het oneerlijk is. Kijk naar de mondkapjes en avondklok. Zou nooit gebeuren. Maar er werd maandenlang naar gehint, en dan opeens bam, de maatregel is er doorheen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vaccinatiepaspoort eisen is pure discriminatie zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad een prik te halen. Gaat dus niet gebeuren.
Testbewijs is leuk als het een sneltest is en gratis. Niemand die 100e gaat aftikken voor 2 biertjes op een terras.
Dat de avondklok is ingesteld om contactmomenten te verminderen, wat nodig was op dat moment en omdat men de basisscholen zo snel mogelijk weer wilde openen, wat mogelijk was mede dankzij de avondklok omdat het aantal contactmomenten verminderde. Daarnaast was het belangrijk de verspreiding van de Britse variant zoveel mogelijk te vertragen.quote:
Die scholen hadden niet direct met die maatregel te makenquote:Op zondag 21 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat de avondklok is ingesteld om contactmomenten te verminderen, wat nodig was op dat moment en omdat men de basisscholen zo snel mogelijk weer wilde openen, wat mogelijk was mede dankzij de avondklok omdat het aantal contactmomenten verminderde. Daarnaast was het belangrijk de verspreiding van de Britse variant zoveel mogelijk te vertragen.
Ik ben wel benieuwd wat men verstaat onder 'versoepelen'.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet helemaal (bron):
[ afbeelding ]
Ergo: 52% vindt dat de lockdown niet weg kan vergeleken met 45% van de mensen die er in huidige vorm vanaf willen. Let wel: deze mening is gepeild voor de uitspraak van de voorzieningenrechten over de avondklok.
Oh oke, dan zal het artikel wat ik net lees wel liegen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Die scholen hadden niet direct met die maatregel te maken
De angst voor de Britse variant wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |