Vaccinatie bewijzen/paspoort.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb je het nou over test- of vaccinatiebewijzen?
ik had liever nog drie onderzoeken erbij door andere bedrijven/nieuwszenders, zodat je daar dan het gemiddelde van kan nemen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit soort onderzoek is nooit objectief. Maar er zijn wel andere standaarden waar je de kwaliteit aan kunt meten. Een ervan is transparantie. De NOS linkt keurig door naar de onderliggende verantwoording. Oordeel vooral zelf.
Dat Wappie geen chique term is ben ik met je eens. Op een of andere manier is dit een algemeen gebruikte term geworden. Misschien de ene kant de Struisvogels noemen en de andere kant het Red Team?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind 'wappie' sowieso niet passen in respectvolle discussies, van welke kant ook.
Je hebt aan de ene kant de extremen die aan de kant van Willem Engel staan, die ontkennen dat het virus er is en als het er is, dat het virus niet ernstiger is dan een griepje. Van Haga zit bijvoorbeeld ook in die club.
Aan de andere kant heb je de extremen die aangeven dat de maatregelen nog niet heftig genoeg zijn, dat we in oorlog zijn tegen het virus en de regering militairen de straat op moet sturen om mensen gedwongen terug hun huis in te slaan.
Beiden staan ver van de werkelijkheid, dus beiden voldoen aan die definitie. Er zit echter ontzettend veel tussen die twee kanten. Alles wat daartussen zit is wat over het algemeen hier in discussie is, daar past de term 'wappie' niet op.
Vaccinatiepaspoort eisen is pure discriminatie zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad een prik te halen. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vaccinatie bewijzen/paspoort.
En die voeren we in met als alternatief daarbij een test bewijs.
dat was vorige jaar, eerst maar eens kijken of ze open gaan in 2021quote:Op zondag 21 februari 2021 11:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach dat gaat dan toch nooit gecontroleerd worden. Net zo'n wassen neus als die gezondheidscheck vooraf bij de kapper of restaurant
Het gaat om de manier waarop wat een probleem is, als je dood gaat ondanks dat ze op de IC alles hebben geprobeerd is natuurlijk anders dan als je dood gaat omdat ze niet eens geprobeerd hebben je te redden vanwege gebrek aan capaciteit.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het klinkt hard, maar er gaan mensen dood aan ja.
Eeuwenlang gingen er mensen dood aan pokken, pest, tyfus, tering, spaanse griep enz. Achteraf gezien juist goed, anders was de wereld op dit moment NOG voller geweest.
Volgens mij heeft het RIVM het nooit over 170.000 nieuwe besmettingen per dag gehad, maar over 170.000 besmette mensen. Iemand met Corona is namelijk meerdere dagen besmet en daarmee accumuleer je dus de nieuwe gevallen van zo'n week of 2quote:Op zondag 21 februari 2021 11:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het geeft een reëeler beeld van de realiteit dan de 170.000 besmettingen per dag waar het RIVM mee op de proppen kwam.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze het gaan doen. Dit was één van de definities van de CoronaMelder app toen die ontwikkeld werd:quote:Op zondag 21 februari 2021 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht alleen een controle in het begin, als iedereen nog bang is voor een boete.
Na een tijdje boeit het inderdaad geen hond meer en mag iedereen weer zo doorlopen bij de ingang. Dan heeft een bewijs tonen net zoveel waarde als de cijferlijst van je middelbare school bij een sollicitatie.
Er is een nieuwe app in ontwikkeling als ik het goed gelezen heb gisteren die een QR code toont. Die QR code moet ergens gecheckt worden, wat gegarandeerd bij de GGD's gaat zijn (aangezien de app ontwikkeld wordt in opdracht van de GGD). Dat zou dus inhouden dat de flow is:quote:Wat doet de app niet?
De app onthoudt niet of de eigenaar van de telefoon positief getest is of een blootstellingsmelding heeft ontvangen. De app kan dus niet als COVID-paspoort gebruikt worden.
Alternatief kan ook zijn afstand houden of een mondmasker dragen bijvoorbeeldquote:Op zondag 21 februari 2021 11:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vaccinatie bewijzen/paspoort.
En die voeren we in met als alternatief daarbij een test bewijs.
Is dat zo vreemd dan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 21:06 schreef eragon2890 het volgende:
Wacht... what...?
https://www.volkskrant.nl(...)n-realisme~b04429f5/
... Wilt... Hugo de Jonge nou echt... evenementen en theaters wél al openen en horeca nog niet? Dus dan mag je straks met 60.000 mensen op de lowlands-hei staan, maar niet met 40 op afstand in een restaurant met kuchschermen? Terwijl je daar ook een sneltest zou kunnen doen lijkt me? Maar zelfs los daarvan, hoe komt dat over bij de bevolking, en bij ondernemers? Dat is toch... wat is het woord wat ik zoek... merkwaardig? nee,... opmerkelijk....? nee, ik heb het!! KRANKZINNIG!!!
Ik ben het met je eens, maar ik verwacht wel dat het er straks gaat komen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vaccinatiepaspoort eisen is pure discriminatie zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad een prik te halen. Gaat dus niet gebeuren.
Testbewijs is leuk als het een sneltest is en gratis. Niemand die 100e gaat aftikken voor 2 biertjes op een terras.
Dagelijks 167.000 besmettingen in het zwaarste scenario, dus nu avondklokquote:Op zondag 21 februari 2021 11:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het RIVM het nooit over 170.000 nieuwe besmettingen per dag gehad, maar over 170.000 besmette mensen. Iemand met Corona is namelijk meerdere dagen besmet en daarmee accumuleer je dus de nieuwe gevallen van zo'n week of 2
Ik zou het natuurlijk vervelend vinden als ik zo lang moest wachten. Maar dat is geen reden om anderen die vrijheid niet te gunnen.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als gevaccineerden in Nederland vanaf april weer alles mogen en jij nog tot september moet wachten omdat je nog niet aan de beurt bent voor een prik?
Het RIVM had het over ~6000-8000 besmettingen per dag.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het RIVM het nooit over 170.000 nieuwe besmettingen per dag gehad, maar over 170.000 besmette mensen. Iemand met Corona is namelijk meerdere dagen besmet en daarmee accumuleer je dus de nieuwe gevallen van zo'n week of 2
Ik had liever een referendum.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik had liever nog drie onderzoeken erbij door andere bedrijven/nieuwszenders, zodat je daar dan het gemiddelde van kan nemen.
Misschien daarbij ook vermelden dat het dan ging het om een zeer extreem, zeer onwaarschijnlijk scenario?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dagelijks 167.000 besmettingen in het zwaarste scenario, dus nu avondklok
Dat werd letterlijk voorgehouden.
Het ging over 170.000 besmettingen per dag. Kwam niet van het RIVM, maar van de projectgroep Covid-19 oid van het ministerie van VWS. Ze waren uit gegaan van een te hoge R waarde en waren uit gegaan dat 100% van de besmettingen op dat moment de Britse variant waren. Het startpunt was daardoor (geloof ik) iets van 8000 ofzo. 8000 met een R van 1,5 gaat hard.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En door wie?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad terug nu. Dat had ik dan zelf verkeerd geďnterpreteerd. 167000 nieuwe besmettingen zou ons in een week of 8 van het virus afhelpen door groepsimmuniteit.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rotop met je test a 100 euro. Geld mag nooit een barriëre zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd dan?
Vind je het echt zo vreemd dat de overheid niet bereid is om een test ad 100 euro te laten uitvoeren, zodat iemand bv. 3 biertjes op het terras kan drinken?
De vraag is of de GGD die rol wel wil/mag gaan spelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe ze het gaan doen. Dit was één van de definities van de CoronaMelder app toen die ontwikkeld werd:
[..]
Er is een nieuwe app in ontwikkeling als ik het goed gelezen heb gisteren die een QR code toont. Die QR code moet ergens gecheckt worden, wat gegarandeerd bij de GGD's gaat zijn (aangezien de app ontwikkeld wordt in opdracht van de GGD). Dat zou dus inhouden dat de flow is:
Je loopt naar restaurant -> Pakt je telefoon -> Opent CoronaChecker (of hoe ie ook heet) app en toont QR code -> Restaurant scant QR code -> GGD geeft ja/nee
Dit is voor het restaurant denk ik te makkelijk om zomaar weg te gooien, zeker als er grote boetes op staan. Als de anderhalve meter in restaurants op dat moment los gelaten kan worden gaan er best veel denk ik in mee.
Wat in mijn ogen spijtig zou zijn, want het is naar mijn mening onzinnig.
Je ontneemt juist andere mensen buiten hun macht om dezelfde vrijheden. Discriminatie dus.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zou het natuurlijk vervelend vinden als ik zo lang moest wachten. Maar dat is [b]geen reden om anderen die vrijheid niet te gunnen. [/b]
Ik ben overgens geen voorstander van de beperkingen dis ons nu een redelijk normaal leven ontzeggen. Voor mij hoeft niemand opgesloten te worden hoor. Ben tegenstander van de avondklok en voorstanders van van winkels restaurantjes e.d weer open mits voorlopig met behoedzaamheid.
Ik blijf zelf wel uit de buurt als ik denk dat ik ergens een besmetting op kan lopen. Ik denk dat de meeste ouderen dat wel doen en anders moeten ze zelf de gevolgen maar dragen.
Mensen zitten al maanden op gehokt en buitengesloten. Dat kán zo niet langer. Niet alleen de jongeren snakken naar hun vrijheid om weer zelf te mogen kiezen wat ze willen gaan doen.
Het was het meest slechte scenario wat gepresenteerd werd door die projectgroep. Wel was het net iets minder dan 2 weken voor de avondklok geďntroduceerd werd, en een dag of 4 voor ze begonnen met het benoemen van de avondklok. Ik heb geen idee hoeveel het meegespeeld heeft in de beslissing om voor de avondklok te gaan, maar als ik puur naar de tijdlijn kijk heb ik het gevoel dat deze presentatie wel meegespeeld heeft in de beslissing een avondklok in te zetten.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien daarbij ook vermelden dat het dan ging het om een zeer extreem, zeer onwaarschijnlijk scenario?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |