Reactie politieke partijen:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:28 schreef Nia het volgende:
Is deze al gepost? Branchevereniging INretail heeft een brandbrief naar alle politieke partijen gestuurd die is ondertekend door ruim tachtig winkeliersverenigingen en centrummanagers. https://www.inretail.nl/U(...)19-2-2021.0e8b1e.pdf
Bovendien is er geen andere optie aan de rechtse kant van het spectrum zonder andere nadelen (christenen en andere wappies)quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is dan ook niet zo dat iedereen op de VVD stemt. Het is weliswaar de grootste partij, maar wel een partij die minstens een paar andere partijen nodig heeft om zelfs een meerderheid in de Tweede kamer te behalen.
Ja en de meelopers D66 en CDA staan al te trappelen om ieder twee minsterbaantjes te krijgenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is dan ook niet zo dat iedereen op de VVD stemt. Het is weliswaar de grootste partij, maar wel een partij die minstens een paar andere partijen nodig heeft om zelfs een meerderheid in de Tweede kamer te behalen.
Bij welke partij staat dat in het progam ??quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Absoluut niet. Kenmerkend aan links is het afstraffen van het hebben van eigen vermogen.
Tja, en anderen begrijpen niet dat er mensen zijn die op de CDA stemmen. Of de Partij van de Dieren. Of de PVV. Verkiezingen zijn enorm persoonlijk en iedereen heeft andere prioriteiten die ze meenemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik snap niet dat iedereen op de VVD stemt
Maar in de rechtzaak van de week was het nog 10% volgens de rechterhand van Jaap. En nu kunnen we het niet inschatten en zetten we het af tegen een glazen bol.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n makkelijke counter. ''Als we dit niet hadden gedaan was het allemaal nog erger geweest''. Zie dan het tegendeel maar eens te bewijzen.
Het feit dat ze het effect niet eens kunnen scheiden van de bezoekregeling geeft vrij duidelijk aan dat ze geen enkel idee hebben of de maatregel proportioneel is.
Ze doen altijd 3 weken he, dus dan 23 maartquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Wat zijn jullie gedachten over "hoe nu verder" ?
Mijn gedachten zijn gezien de ontwikkelingen van de avondklok als volgt :
- De avondklok wordt als erg belangrijk instrument gezien (daar komen we voorlopig dus niet van af) - mede gezien door het feit door alle moeite die men er insteekt om wetten te maken, terwijl deze eigenlijk al verlengd is, en voorlopig zou eindigen de eerste week van maart.
- Ik zie voorlopig geen versoepelingen, anders dan mogelijk de kappers / contactberoepen
- Scholen krijgen nauwelijks mogelijkheden om weer fysiek les te gaan geven terwijl ik hoop dat ze dit wel weer kunnen gaan doen na de voorjaarsvakantie.
- Winkels ziet men als een enorme besmettingsbron, anders had men deze wel open gedaan, click&collect is een farce, ik zie deze niet opengaan voor april.
- Zwemles voor kinderen, ik hoop dat dit snel weer van start kan gaan.
- Sporten buiten, dit zou moeten kunnen naar mijn idee.
Ondanks er steeds meer roep komt om enige versoepelingen, lijkt men in een volledige tunnelvisie beland van de britse variant, terwijl er langzaam ook signalen komen dat de opmars tegen valt, ik heb weinig hoop dat men daar enige correctie op toe gaat passen.
Ik verwacht dan ook geen enkele versoepeling tot 1 april/1mei en denk dat de avondklok samen met de verlenging lockdown nog wel doorgetrokken wordt tot 1 april.
Ik denk dat er dan vooral heel veel vermogensverschuiving geweest zou zijn. Heb je nog spaargeld? Geen steun. Heb je een inkomen in de hoogste schijf? Geen steun, dat soort dingenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% speculatie van mijn kant, maar ik gok dat linkse partijen wel wat ruimhartiger waren geweest in de opzet van de steun voor mensen die de dupe worden van de maatregelen.
Tot eind vorig jaar was ook ik nog aardig te spreken over aanpak van ons kabinet. En dat degene die hier aan het roer staat in politiek opzicht wat genuanceerd lijkt over te komen is eigenlijk ook wel wat je zou verwachten, meer dan anderen die aan de zijlijn staan. Alsnog vind ik Rutte inmiddels te gereserveerd, en op voorstellen tot versoepelingen van wat voor aard dan ook hoor ik hem zo zeggen 'nee jongens dit kan nu écht nog niet'.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik Rutte heb verdedigd tot pak em beet eind januari is omdat ik juist vind dat hij feiten wel enigszins mee neemt. In de coronastrategie dan. De intelligente lockdown was daar voornamelijk op gebaseerd en je moet niet vergeten hoeveel kritiek hij daar op kreeg destijds. Ook zijn weerstand tegen een mondkapjesplicht. Hij vond (terecht) dat daar niet genoeg onderbouwing voor was, gebaseerd ook op wat oa Van Dissel daar over zei.
Ook had hij oog voor andere zaken, zoals zijn gedocumenteerde weerstand tegen scholensluiting in oktober toen het OMT daar hard voor aan het pushen was. Hij probeerde het maatschappelijk belang af te wegen tegen het belang van de virusbestrijding. Je kunt kritiek hebben op die visie, maar het geeft wel aan wat mij betreft dat hij in ieder geval probeert te redeneren. Ik ben verder geen fan van Rutte maar het verschil is er wel wat mij betreft.
Mensen als Wilders kunnen alleen maar schreeuwen over keiharde lockdowns of volledige openingen. Nul nuance, nul afweging.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de avondklok nog van kracht is ten tijde van de verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:27 schreef _serial_ het volgende:
- De avondklok wordt als erg belangrijk instrument gezien (daar komen we voorlopig dus niet van af) - mede gezien door het feit door alle moeite die men er insteekt om wetten te maken, terwijl deze eigenlijk al verlengd is, en voorlopig zou eindigen de eerste week van maart.
- Ik zie voorlopig geen versoepelingen, anders dan mogelijk de kappers / contactberoepen
- Scholen krijgen nauwelijks mogelijkheden om weer fysiek les te gaan geven terwijl ik hoop dat ze dit wel weer kunnen gaan doen na de voorjaarsvakantie.
- Winkels ziet men als een enorme besmettingsbron, anders had men deze wel open gedaan, click&collect is een farce, ik zie deze niet opengaan voor april.
Ondanks er steeds meer roep komt om enige versoepelingen, lijkt men in een volledige tunnelvisie beland van de britse variant, terwijl er langzaam ook signalen komen dat de opmars tegen valt, ik heb weinig hoop dat men daar enige correctie op toe gaat passen.
Ik verwacht dan ook geen enkele versoepeling tot 1 april/1mei en denk dat de avondklok samen met de verlenging lockdown nog wel doorgetrokken wordt tot 1 april.
Kak. Accu leeg en krijg hem niet gestart met boosterpack.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:20 schreef vosss het volgende:
Ik ga zo mijn MG TF 135 SPARK cabrio uit de garage halen.
Fuck COVID-19
Fuck alle maatregelen
Even lekker uitwaaien terwijl ik luister naar de muziek die uit mijn Trevor Taylor Mk7 sportuitlaat komt.
Vetquote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:20 schreef vosss het volgende:
Ik ga zo mijn MG TF 135 SPARK cabrio uit de garage halen.
Fuck COVID-19
Fuck alle maatregelen
Even lekker uitwaaien terwijl ik luister naar de muziek die uit mijn Trevor Taylor Mk7 sportuitlaat komt.
Wij zijn het helemaal niet zo oneens als jij denkt, vermoed ik. Ik vind het niet constructief om dan sarcastische zaken te roepen, ik kom liever tot een gesprek, discussie, waarin we onze meningen kunnen delen met elkaar en eventueel met feiten ondersteunen waarom we vinden wat we vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou willen dat men in Den Haag eens een constructieve discussie ging voeren over de kosten/batenanalyse, en dan met meer mensen dan alleen ministers en OMT-leden.
Mijn opmerkingen dat bijwerkingen niet belangrijk zijn, is gechargeerd. Sarcastisch. Overdreven. Maar dat maakt het in mijn ogen nog steeds niet onwaar. Je kunt namelijk óók niet met droge ogen beweren dat men de gevolgen wel op waarde schat, ook al zegt natuurlijk niemand letterlijk dat ze het niet belangrijk vinden.
Je kunt wel zeggen dat je allerlei adviezen tot je neemt, maar als je vervolgens altijd het advies van A overneemt, dan is dat nogal een zinloze uitspraak.
Bij het maken van beleid moet je keuzes maken en belangen afwegen. Op dit moment weegt men de belangen op zo'n manier dat extra schade aan de coronazorg-kant per definitie zwaarder is dan schade op andere terreinen. Dat is niet sarcastisch - ik vind dat echt. Mening, dus daar kun je het best niet mee eens zijn, maar op basis van de keuzes die er in de afgelopen 10 weken gemaakt zijn vind ik het een gerechtvaardigde conclusie.
Ik denk dat de avondklok vlak voor de verkiezingen verdwijnt omdat het toch opeens iets beter lijkt te gaan. Middelbare scholen zie ik in enige vorm ook vrij snel weer open gaan. Andere maatregelen worden gerekt tot april of mei ja. Horeca wellicht zelfs juni.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Als dat zo is dan zullen ze daar met de uitslag snoeihard op afgerekend worden. Toch? Toch????quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de avondklok nog van kracht is ten tijde van de verkiezingen.
Wat voor cabrio heb jij?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
VetIk ga zo ook ff van de zon genieten met het dak open
als die kabels maar wel 1,5 meter zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Kak. Accu leeg en krijg hem niet gestart met boosterpack.
Goddomme. Startkabels regelen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
als die kabels maar wel 1,5 meter zijn
Als je nog een andere auto hebt kun je toch even de accu's omwisselen? Lijkt me makkelijker dan startkabels regelen of gewoon een nieuwe accu erin zetten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Kak. Accu leeg en krijg hem niet gestart met boosterpack.
Goddomme. Startkabels regelen.
Er komt ook niks constructiefs uit Den Haag, dat is het probleem. Alles ketst van ze af onder de noemer derde golf / Britse variant / modellen / ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn het helemaal niet zo oneens als jij denkt, vermoed ik. Ik vind het niet constructief om dan sarcastische zaken te roepen, ik kom liever tot een gesprek, discussie, waarin we onze meningen kunnen delen met elkaar en eventueel met feiten ondersteunen waarom we vinden wat we vinden.
Ik denk ook dat het anders kan en moet. Dat er meer moet worden gekeken naar wat kan en niet naar wat niet kan. Sowieso is een positieve manier om ergens in te stappen in mijn ogen altijd constructiever. Ik verdenk ze niet van kwade wil, overigens, maar wel van te veel voorzichtigheid. Dat vind ik niet direct goed, wel begrijpelijk bij de start van deze ellende vorig jaar.
Daarnaast heb ik voor mezelf het idee dat ik het tot het begin van de echte lente wil aankijken. Een crisis, een pandemie, bestrijd je niet binnen een paar weken, daar is tijd voor nodig. Dus ook al valt het me steeds zwaarder, vind ik dat ik ze nog wat tijd moet gunnen. Even.
Het dringt prima door wat men post. Het zou zomaar kunnen dat ik een andere mening ben toegedaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je verhaal klopt ongeveer tot de december lockdown. Sindsdien is de tendens echt anders. Er zijn al meerdere posters die je daar op wijzen, misschien dat het een keer doordringt.
Ik vind die anders toch ook heel vetquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ford Focus CC. Niet zo'n stoere als jij helaas, maar ik ben er toch heel blij mee
[ afbeelding ]
Fijne van een forum, zoveel meningenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het dringt prima door wat men post. Het zou zomaar kunnen dat ik een andere mening ben toegedaan.
2.0L Titanium, babyquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind die anders toch ook heel vet
En normaal gesproken moet je die mening onderbouwen als je mee wil doen. Daar schort het nogal aanquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het dringt prima door wat men post. Het zou zomaar kunnen dat ik een andere mening ben toegedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |