De vraag is waar het in eindigt als het maar massaal genoeg gebeurd. In Italie ging de horeca massaal open en de regering reageerde met ''nou, blijkbaar willen jullie dit en accepteren jullie de eventuele gevolgen''.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan is het zeker over met je , een bekeuring van 5000 euro is wel het laalste wat ze kunnen gebruiken
Ik kom niet op fok voor de nuancequote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals altijd zit daar enige nuance in.
Andere partijen ook niet toch? Op een enkeling na hoor ik van alle kanten ontzettend veel onderbuik.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies mijn probleem, zowel Wilders als FvD geven geen reet om feiten.
Dan wel. Maar dat is niet wat er gebeurt. Er wordt niet alleen naar het OMT geluisterd en Van Dissel heeft gewoon gelijk dat het OMT alleen over het virus gaat en niet over de bijwerkingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van Dissel heeft in dat interview in december gezegd dat het OMT alleen voor het virus is en bijwerkingen niet hun probleem zijn. Als alleen naar het OMT geluisterd wordt kun je dat wel op die manier vertalen.
Japie welquote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo dan,
Niemand zegt dat de bijwerkingen niet belangrijk zijn.
Deze post kan ik me best in vinden. Ik zeg namelijk ook helemaal niet dat ik vind dat het wel goed gaat. Maar dat de bijwerkingen niet belangrijk zijn, kun je wel sarcastisch zeggen, maar is simpelweg niet waar. Als je een constructieve discussie wil, dragen dat soort opmerkingen niet bij. Maar misschien wil je geen constructieve discussie, dat zou kunnen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je een mening hebt die anders is dan die van mij, dan mag je zelf een post gaan tikken in plaats van die van mij gaan wijzigen.
Mijn opmerking was uiteraard weer enigszins sarcastisch, maar het komt er in de praktijk wel op neer, als je de manier waarop er gedacht wordt in onmogelijkheden eens rustig in ogenschouw neemt. Daarnaast heeft Van Dissel letterlijk gezegd dat het OMT er niet is voor de bijwerkingen (daar valt wat voor te zeggen) maar weigert het kabinet om een fatsoenlijk adviesteam op te zetten dat vanuit andere invalshoeken dan alleen de virologische advies geeft. En dan krijg je dus het eenzijdige circus waarin we nu verzeild raken.
Dat Rutte iedere week zegt dat hij het allemaal zo erg vindt en begrip heeft en nog wat van dat soort kreten maar vervolgens geen actie onderneemt, daar koopt de samenleving niet zo veel voor.
Het is goed dat het OMT zich alleen met virusbestrijding bezig houdt. Het probleem is dat andere partijen dan het OMT niet aan tafel zitten, wat het OMT voorstelt is op dit moment heilig.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan wel. Maar dat is niet wat er gebeurt. Er wordt niet alleen naar het OMT geluisterd en Van Dissel heeft gewoon gelijk dat het OMT alleen over het virus gaat en niet over de bijwerkingen.
En als het OMT dan eens een advies geeft waarin ze wél iets zeggen over de bijwerkingen (het openen van de scholen) dan moeten ze vooral hun mond houden over zaken waar ze niets mee te maken hebben.
Geen greintje zelfreflectie heb je bij elke partij. Kijk maar naar het huidige kabinet.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, ik vind hem nog steeds een veel te demagogische toon aanslaan. Verder is er geen greintje zelfreflectie te bekennen.
En ten slotte is het een Nexit-partij. Dat vind ik nog vele, vele malen schadelijker dan het huidige coronabeleid.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Veel steunpakketten die lang niet genoeg opleveren voor veel sectoren. Het komt af en toe meer over alsof ze die steunpakketten leveren zodat ze kunnen zeggen dat ze hun best hebben gedaan en dat ze sectoren wel degelijk proberen te helpen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn diverse steunpakketten voor mensen die getroffen zijn door de maatregelen. Het was laatst nog in het nieuws dat het kabinet ook meer geld uittrekt voor het onderwijs en dat de eisen worden versoepeld om leerlingen tegemoet te komen die het moeilijk hebben.
Het gebrek aan zelfreflectie vind ik heel kwalijk, maar dat zie ik eerlijk gezegd bij alle partijen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, ik vind hem nog steeds een veel te demagogische toon aanslaan. Verder is er geen greintje zelfreflectie te bekennen.
Correctie Rutte zegt dat er niet alleen naar het OMT wordt geluisterd. Maar als kamerleden vragen wat nog meer wordt meegenomen in de besluitvorming en of daar stukken van zijn die zij kunnen krijgen. Dan blijven de antwoorden uiterst vaag en ontwijkend.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan wel. Maar dat is niet wat er gebeurt. Er wordt niet alleen naar het OMT geluisterd en Van Dissel heeft gewoon gelijk dat het OMT alleen over het virus gaat en niet over de bijwerkingen.
En als het OMT dan eens een advies geeft waarin ze wél iets zeggen over de bijwerkingen (het openen van de scholen) dan moeten ze vooral hun mond houden over zaken waar ze niets mee te maken hebben.
Je weet ook niet wat voor gekke dingen Wilders nog eens gaat bedenken als corona klaar is. Ik vind het nogal een risico om nu je stem voornamelijk te baseren op iets als deze crisis, terwijl als het goed is deze kortdurend is en je dan nog langer met deze gast opgescheept zit.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat hij in ieder geval mijn stem krijgt. Ik ben het niet eens met al zijn standpunten, maar dat kan ik bij elke politieke partij zeggen. Maar hij heeft wel de beste houding rondom deze crisis en dat is voor mij momenteel wel de belangrijkste factor om mee te nemen bij het stemmen. In vier jaar tijd kan er een hoop veranderen en je weet niet wat voor gekke dingen het kabinet nog weet te bedenken als ze nog eens vier jaar aan de macht zijn. De VVD en het CDA winnen wel weer hoor, maar ik wil m'n best hebben gedaan om aan te geven dat ik het niet eens ben met het huidige beleid.
Een van de redenen waarom ik Rutte heb verdedigd tot pak em beet eind januari is omdat ik juist vind dat hij feiten wel enigszins mee neemt. In de coronastrategie dan. De intelligente lockdown was daar voornamelijk op gebaseerd en je moet niet vergeten hoeveel kritiek hij daar op kreeg destijds. Ook zijn weerstand tegen een mondkapjesplicht. Hij vond (terecht) dat daar niet genoeg onderbouwing voor was, gebaseerd ook op wat oa Van Dissel daar over zei.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Andere partijen ook niet toch? Op een enkeling na hoor ik van alle kanten ontzettend veel onderbuik.
Ik denk dat het wel verder gaat dan dat ze het alleen kunnen zeggen. Uiteindelijk kan het kabinet ook niet zoveel meer doen dan geld vrijmaken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel steunpakketten die lang niet genoeg opleveren voor veel sectoren. Het komt af en toe meer over alsof ze die steunpakketten leveren zodat ze kunnen zeggen dat ze hun best hebben gedaan en dat ze sectoren wel degelijk proberen te helpen.
Dat kun je wel blijven zeggen maar je moet het ook een beetje onderbouwen. Waar blijkt uit dat de bijwerkingen wél belangrijk zijn? En dan moet je niet komen met 'er wordt geld naar toe gesmeten' want dat is niet genoeg. Zeker niet als het gaat om bijvoorbeeld middelbaar en hoger onderwijs.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze post kan ik me best in vinden. Ik zeg namelijk ook helemaal niet dat ik vind dat het wel goed gaat. Maar dat de bijwerkingen niet belangrijk zijn, kun je wel sarcastisch zeggen, maar is simpelweg niet waar.
Hugo wil ons anders ook vrijheden gaan ontzeggen straks met zijn testbewijzen etc. Gaat dan niet om etnisch discrimineren zoals Wilders nogal eens placht te doen, maar je zet er net zo goed hele bevolkingsgroepen mee buitenspel.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gebrek aan zelfreflectie vind ik heel kwalijk, maar dat zie ik eerlijk gezegd bij alle partijen.
Wilders is altijd boos en daarmee ondermijnt hij mijns inziens zijn positie. Daarbij vind ik het onvergeeflijk dat hij een deel van de bevolking meer vrijheden gunt dan het andere deel. De 'vrijheid' in de naam van de partij is een lachertje. Orwell zou daar wel wat scherpe observaties over kunnen formuleren (het is in feite een vorm van 'doublespeak').
Helaas geldt dat ook voor alle partijen. Je moet zien wat ze gaan doen als ze je stem eenmaal hebben.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat voor gekke dingen Wilders nog eens gaat bedenken als corona klaar is. Ik vind het nogal een risico om nu je stem voornamelijk te baseren op iets als deze crisis, terwijl als het goed is deze kortdurend is en je dan nog langer met deze gast opgescheept zit.
180 graden draaien over het algemeen. Alles voor de zieltjes.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helaas geldt dat ook voor alle partijen. Je moet zien wat ze gaan doen als ze je stem eenmaal hebben.
Ik zou willen dat men in Den Haag eens een constructieve discussie ging voeren over de kosten/batenanalyse, en dan met meer mensen dan alleen ministers en OMT-leden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze post kan ik me best in vinden. Ik zeg namelijk ook helemaal niet dat ik vind dat het wel goed gaat. Maar dat de bijwerkingen niet belangrijk zijn, kun je wel sarcastisch zeggen, maar is simpelweg niet waar. Als je een constructieve discussie wil, dragen dat soort opmerkingen niet bij. Maar misschien wil je geen constructieve discussie, dat zou kunnen.
Er is een heleboel opgetuigd om de bijwerkingen te bestrijden. Of dat voldoende is, of dat op de juiste manier gebeurt, kun je over discussieren. Maar er wordt niet gezegd "we gooien alles dicht, zoek het verder maar uit, als het achter de rug is, zien we wel verder".quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is goed dat het OMT zich alleen met virusbestrijding bezig houdt. Het probleem is dat andere partijen dan het OMT niet aan tafel zitten, wat het OMT voorstelt is op dit moment heilig.
Met als gevolg dat er geen oog is voor bijwerkingen. Wat je vooral ziet is dat het OMT dingen niet wil en later individuele leden van het OMT in talkshows gaan nuanceren door te zeggen dat zij echt niet de persoon waren die de scholen of winkels dicht wilden houden, daar hebben we niets aan.
Klopt, maar Hugo is geen lid van een partij die zich erop laat voorstaan op te komen voor vrijheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo wil ons anders ook vrijheden gaan ontzeggen straks met zijn testbewijzen etc. Gaat dan niet om etnisch discrimineren zoals Wilders nogal eens placht te doen, maar je zet er net zo goed hele bevolkingsgroepen mee buitenspel.
De grap van die steunpakketten is dat het een verkapte WW is. Als bedrijven failliet gaan dan moet de staat de ontslagen mensen ook betalen, en als je het op deze manier doet dan maken de ondernemers tenminste eerst hun eigen spaar- en pensioenpot leeg voordat ze kapot gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Veel steunpakketten die lang niet genoeg opleveren voor veel sectoren. Het komt af en toe meer over alsof ze die steunpakketten leveren zodat ze kunnen zeggen dat ze hun best hebben gedaan en dat ze sectoren wel degelijk proberen te helpen.
Je verhaal klopt ongeveer tot de december lockdown. Sindsdien is de tendens echt anders. Er zijn al meerdere posters die je daar op wijzen, misschien dat het een keer doordringt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een heleboel opgetuigd om de bijwerkingen te bestrijden. Of dat voldoende is, of dat op de juiste manier gebeurt, kun je over discussieren. Maar er wordt niet gezegd "we gooien alles dicht, zoek het verder maar uit, als het achter de rug is, zien we wel verder".
De bijwerkingen zijn dus wél belangrijk.
Nee, maar Hugo is wel politicus in Nederland, dan zou je per definitie moeten opkomen voor vrijheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, maar Hugo is geen lid van een partij die zich erop laat voorstaan op te komen voor vrijheid.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij worden die dingen vooral gedaan om het draagvlak te behouden, ik vind ze niet actief en meer reactief op de problemen uit de samenleving.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een heleboel opgetuigd om de bijwerkingen te bestrijden. Of dat voldoende is, of dat op de juiste manier gebeurt, kun je over discussieren. Maar er wordt niet gezegd "we gooien alles dicht, zoek het verder maar uit, als het achter de rug is, zien we wel verder".
De bijwerkingen zijn dus wél belangrijk. Er wordt nu geoordeeld dat de pandemie bestrijden op de manier die nu is gekozen belangrijkér is. Ook daarover kun je discussieren. Maar niet op basis van onderbuik "de regering is kut, de economie onbelangrijk, de jeugd telt helemaal niet mee".
Het is alleen gratuit om dat wél te zeggen en er nauwelijks naar te handelen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
De bijwerkingen zijn dus wél belangrijk. Er wordt nu geoordeeld dat de pandemie bestrijden op de manier die nu is gekozen belangrijkér is. Ook daarover kun je discussieren. Maar niet op basis van onderbuik "de regering is kut, de economie onbelangrijk, de jeugd telt helemaal niet mee".
Campagne voeren voor de verkiezingen...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:22 schreef THEFXR het volgende:
wat zijn nu de dagelijkse bezigheden van Rutte en de Jonge?
zijn ze nog met nieuwe dingen bezig, kopen van meer vaccins ofzo?
Spijker op zijn kop, tot nu toe is er helemaal niets vanuit het kabinet gebeurd behalve geld overmaken naar bedrijven en "hou vol" zeggen. Het is dat er nu verkiezingen aankomen waardoor ze opeens zeggen dat het ‘gesprek met critici van het coronabeleid te lang niet is gevoerd’ en er wat losse flodders over de middelbare scholen worden afgeschoten.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij worden die dingen vooral gedaan om het draagvlak te behouden, ik vind ze niet actief en meer reactief op de problemen uit de samenleving.
Kan aan mij liggen maar dat vind ik het een heel goed scenarioquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is alleen gratuit om dat wél te zeggen en er nauwelijks naar te handelen.
Kustaw Bessems, fan van containmentbeleid, onderkent dat in zijn laatste column ook: Er zijn alleen nog heel slechte opties in deze crisis, maar dit is de minst slechte. Dit is overigens dat minst slecht scenario:
Met zijn boek Vrij van corona doet vermaard hoogleraar epidemiologie en infectieziekten Jaap Goudsmit een voorzet. Hij suggereert: geef voorlopig niemand een tweede prik bij het vaccineren, geef eerst alle ouderen – en kwetsbare jongeren, zegt hij desgevraagd – een eerste inenting, van welk merk ook. Dat beschermt volgens hem genoeg tegen ernstige ziekte. Daarna zou je wat Goudsmit betreft niet moeten wachten met het openen van de samenleving tot alle gezonde jongeren zijn gevaccineerd, maar wel veel moeten testen om grote uitbraken te voorkomen. (...) Klinkt slecht? Dat zei ik al. Maar doormodderen is slechter.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helaas geldt dat ook voor alle partijen. Je moet zien wat ze gaan doen als ze je stem eenmaal hebben.
Nouja, kijk bijvoorbeeld naar de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gebrek aan zelfreflectie vind ik heel kwalijk, maar dat zie ik eerlijk gezegd bij alle partijen.
Wilders is altijd boos en daarmee ondermijnt hij mijns inziens zijn positie. Daarbij vind ik het onvergeeflijk dat hij een deel van de bevolking meer vrijheden gunt dan het andere deel. De 'vrijheid' in de naam van de partij is een lachertje. Orwell zou daar wel wat scherpe observaties over kunnen formuleren (het is in feite een vorm van 'doublespeak').
Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan vind, want dan word ik weer weggebonjourd naar POL.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar Hugo is wel politicus in Nederland, dan zou je per definitie moeten opkomen voor vrijheid.
ik snap niet dat iedereen op de VVD stemtquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De vraag is waar het in eindigt als het maar massaal genoeg gebeurd. In Italie ging de horeca massaal open en de regering reageerde met ''nou, blijkbaar willen jullie dit en accepteren jullie de eventuele gevolgen''.
Het is makkelijk om boetes uit te schrijven als er 2 tentjes per stad uit protest eerder open gaan. Wat moeilijker als elke horeca tent in NL (of elke winkel) die stap neemt.
Al denk ik niet dat ons kabinet er zo in zal gaan staan als de Italiaanse regering.
Mocht de horeca open gaan zonder toestemming dan zou ik uit protest ook gewoon ergens wat gaan eten. Wel op een veilige manier, dus mondkapje op totdat we zitten en afstand houden. Op terras zitten waar mogelijk. Die boete accepteer ik dan wel. Ik vind het schandalig hoe er om wordt gegaan met die sector.
Vrijwel elke sector geeft aan dat het onvoldoende is, dat het een doekje is om het bloeden te stelpen. Wordt er dan daadwerkelijk iets aan gedaan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, het blijft de VVD, he.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grap van die steunpakketten is dat het een verkapte WW is. Als bedrijven failliet gaan dan moet de staat de ontslagen mensen ook betalen, en als je het op deze manier doet dan maken de ondernemers tenminste eerst hun eigen spaar- en pensioenpot leeg voordat ze kapot gaan.
Geld verdelen, zal je de komende weken veel horen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop, tot nu toe is er helemaal niets vanuit het kabinet gebeurd behalve geld overmaken naar bedrijven en "hou vol" zeggen. Het is dat er nu verkiezingen aankomen waardoor ze opeens zeggen dat het ‘gesprek met critici van het coronabeleid te lang niet is gevoerd’ en er wat losse flodders over de middelbare scholen worden afgeschoten.
Want linkse partijen zouden ondernemers niet vragen om eerst hun spaar- en pensioengeld op te maken of zelfs het geld dat in hun huis vastzit?quote:
Correct hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat voor gekke dingen Wilders nog eens gaat bedenken als corona klaar is. Ik vind het nogal een risico om nu je stem voornamelijk te baseren op iets als deze crisis, terwijl als het goed is deze kortdurend is en je dan nog langer met deze gast opgescheept zit.
Deep down weet ik dat je gelijk hebt, maar af en toe ben ik wat pessimistisch.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel verder gaat dan dat ze het alleen kunnen zeggen. Uiteindelijk kan het kabinet ook niet zoveel meer doen dan geld vrijmaken.
Ik snap wel dat het matig is en dat veel mensen er alsnog niet echt mee geholpen zijn, maar ik heb wel het idee dat er daadwerkelijk wordt geprobeerd te helpen en niet alleen de schijn wordt opgehouden.
Precies, en ondertussen alle maatregelen verlengen met 3 weken. Alleen corona telt, de rest is ondergeschikt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geld verdelen, zal je de komende weken veel horen.
Wij gooien daar 400 mijloen naar, ja en nog twee miljard naar dat, iedereen 1000 euro, stem op ons.
Altijd hetzelfde prietpraatje.
100% speculatie van mijn kant, maar ik gok dat linkse partijen wel wat ruimhartiger waren geweest in de opzet van de steun voor mensen die de dupe worden van de maatregelen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want linkse partijen zouden ondernemers niet vragen om eerst hun spaar- en pensioengeld op te maken of zelfs het geld dat in hun huis vastzit?
Het is dan ook niet zo dat iedereen op de VVD stemt. Het is weliswaar de grootste partij, maar wel een partij die minstens een paar andere partijen nodig heeft om zelfs een meerderheid in de Tweede kamer te behalen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik snap niet dat iedereen op de VVD stemt
Absoluut niet. Kenmerkend aan links is het afstraffen van het hebben van eigen vermogen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% speculatie van mijn kant, maar ik gok dat linkse partijen wel wat ruimhartiger waren geweest in de opzet van de steun voor mensen die de dupe worden van de maatregelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |