abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 februari 2021 @ 14:53:19 #51
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198130329
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:17 schreef ludovico het volgende:
Klimaatveranderingen hebben altijd plaatsgevonden. Veel extremer dan die we nu zien.
Dit

Naar verhouding is het niet eens zo lang geleden dat we dachten dat bepaalde natuurverschijnselen veroorzaakt werden door tovenaars in de lucht. De aarde bestaat al wat langer dan dat. God weet (pun intended) wat de aarde allemaal heeft meegemaakt...

We geloven overigens nog steeds in soortgelijke tovenaars dus we hebben nog een lange weg te gaan :')
Mai pben rai~!
  zondag 21 februari 2021 @ 15:04:30 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198130461
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:53 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dit
Dit is een drogreden. Waarom dat is heb ik net uitgelegd.


quote:
Naar verhouding is het niet eens zo lang geleden dat we dachten dat bepaalde natuurverschijnselen veroorzaakt werden door tovenaars in de lucht. De aarde bestaat al wat langer dan dat. God weet (pun intended) wat de aarde allemaal heeft meegemaakt...

We geloven overigens nog steeds in soortgelijke tovenaars dus we hebben nog een lange weg te gaan :')
Je vergeet dat we al een lange weg afgelegd hebben, en we geen tovenaars meer nodig hebben om de observaties te verklaren. De antropogene oorzaak van de huidige klimaatverandering is inmiddels door (letterlijk) duizenden onafhankelijke bronnen bevestigd: variërend van eenvoudige (of complexe) proeven, waarnemingen (met satellieten, weerballonnen, metingen op land, op zee, you name it), natuurkundige berekeningen, stochastische modellen, et cetera.
Huilen dan.
pi_198132529
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Qua snelheid is de huidige opwarming toch behoorlijk ongekend in recent-geologisch perspectief. Maar los van wat er in het verleden allemaal wel of niet gebeurd is zijn we onszelf toch echt met een behoorlijk probleem aan het opzadelen.

Je zegt toch ook niet 'ohh de KT-extinctie van 65mln jaar geleden heeft de aarde ook overleefd dus die gigantische meteoriet die nu op ons af komt stormen is ook niks om je zorgen over te maken, laat staan actie ondernemen'?
Daar gaat het dus mis. Denken dat die 2 of 3 graden een meteoriet is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 17:19:51 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198132618
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Daar gaat het dus mis. Denken dat die 2 of 3 graden een meteoriet is.
:')
Huilen dan.
pi_198132662
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit is een drogreden. Waarom dat is heb ik net uitgelegd.
[..]

Je vergeet dat we al een lange weg afgelegd hebben, en we geen tovenaars meer nodig hebben om de observaties te verklaren. De antropogene oorzaak van de huidige klimaatverandering is inmiddels door (letterlijk) duizenden onafhankelijke bronnen bevestigd: variërend van eenvoudige (of complexe) proeven, waarnemingen (met satellieten, weerballonnen, metingen op land, op zee, you name it), natuurkundige berekeningen, stochastische modellen, et cetera.
Dat CO2 een broeikas effect heeft is zeker waar, het aandeel co2 in de atmosfeer is +-420 ppm.

Volgens de modellen zou het allemaal een veel sterker effect op temperatuur moeten hebben... Maar okay, punt is. CO2 is ook maar een enkele factor en ik geloof niet zo in die doomsday verhalen.

En het 2e punt is dat ik weinig geloof in 5 jaar eerder of later bepaalde doelstellingen bereiken. Ik denk ook dat die maakbaarheid gedachte tot bepaalde hoogte een linkse verschrikking is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198132677
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:')
=) ja dat is dus een drogreden he haha.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198132733
Laat ik het zo zeggen. We hebben er meer baat bij Afrika zonnepanelen te schenken voor het klimaat dan die zonnepanelen hier in te zetten en de kolencentrales uit 2016 te sluiten. Terwijl ze in Afrika nieuwe kolencentrales bouwen want kolen zijn goedkoop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 17:45:36 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198133170
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat CO2 een broeikas effect heeft is zeker waar, het aandeel co2 in de atmosfeer is +-420 ppm.

Volgens de modellen zou het allemaal een veel sterker effect op temperatuur moeten hebben...
Wat is dit voor onzin? Die klimaatmodellen blijken verdomd prima. Zelfs de eerste generatie, ontwikkeld in de jaren '90.
quote:
Maar okay, punt is. CO2 is ook maar een enkele factor en ik geloof niet zo in die doomsday verhalen.
Welke doomsdayverhalen precies? Verder is wat je wel of niet gelooft niet heel interessant wanneer je dat niet uitlegt met steekhoudende argumenten.

Als je kunt beargumenteren waarom een conclusie niet klopt, dan hoef je er natuurlijk niet in te geloven. Dat lijkt me duidelijk, maar het is heel goedkoop om te roepen 'ik geloof er niks van'.


quote:
En het 2e punt is dat ik weinig geloof in 5 jaar eerder of later bepaalde doelstellingen bereiken. Ik denk ook dat die maakbaarheid gedachte tot bepaalde hoogte een linkse verschrikking is.
Drogreden. Twee zelfs.
Huilen dan.
  zondag 21 februari 2021 @ 18:04:01 #59
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198133507
Ik ben blijven hangen tussen de zure regen en de gaten in de ozon. Inmiddels nieuwsgierig wat er ná Greta gaat komen :’)
Mai pben rai~!
pi_198133565
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:04 schreef KNAK het volgende:
Ik ben blijven hangen tussen de zure regen en de gaten in de ozon. Inmiddels nieuwsgierig wat er ná Greta gaat komen :’)
Beide bestreden door wereldwijd samenwerken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198133648
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Die klimaatmodellen blijken verdomd prima. Zelfs de eerste generatie, ontwikkeld in de jaren '90.
[..]

Welke doomsdayverhalen precies? Verder is wat je wel of niet gelooft niet heel interessant wanneer je dat niet uitlegt met steekhoudende argumenten.

Als je kunt beargumenteren waarom een conclusie niet klopt, dan hoef je er natuurlijk niet in te geloven. Dat lijkt me duidelijk, maar het is heel goedkoop om te roepen 'ik geloof er niks van'.
[..]

Drogreden. Twee zelfs.
Nou nee. Genoeg voorbeelden van verhalen die niet zijn uitgekomen.

Steekhoudend argument is max 4mm zeespiegel stijging per jaar en als dan Rutger Bregman met meters komt strooien dat je dat niet serieus moet nemen.

Ik geloof prima dat het warmer wordt. Ik geloof niet dat de urgentie van CO2 neutraal produceren op 10 jaar vastligt.

Niks mis met nu aanpakken, ik ben alleen tegen de kapitaalvernietiging waarover gesproken wordt. Zet eerst maar betere batterijen neer die je daadwerkelijk kan recyclen. En wek meer stroom op via een duurzame methode voordat je kapt met de bruine alternatieven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 18:11:32 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198133652
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:04 schreef KNAK het volgende:
Ik ben blijven hangen tussen de zure regen en de gaten in de ozon. Inmiddels nieuwsgierig wat er ná Greta gaat komen :’)
Nou zijn het gat in de ozonlaag en de zure regen bij uitstek twee voorbeelden van reëele lokale/regionale problemen waarbij het luisteren naar de waarschuwingen van wetenschappers voor ander beleid gezorgd heeft waardoor jij nu kan zeggen "zie je wel, het valt allemaal wel mee!".

Misschien toch die wetenschappers maar wat meer krediet geven?
Huilen dan.
  zondag 21 februari 2021 @ 18:16:25 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198133740
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou nee. Genoeg voorbeelden van verhalen die niet zijn uitgekomen.

Steekhoudend argument is max 4mm zeespiegel stijging per jaar en als dan Rutger Bregman met meters komt strooien dat je dat niet serieus moet nemen.

Ik geloof prima dat het warmer wordt. Ik geloof niet dat CO2 neutraal produceren op 10 jaar vastligt.
"Genoeg verhalen dit dat."

En weer blijf je in algemene termen praten en met schoten hagel schieten. Zo heeft discussiëren geen zin, ik ga wat anders doen.

Zoals ik zei: zelfs eerste generatie klimaatmodellen presteren achteraf gezien heel aardig. Wat Rutger Bregman of Al Gore geroepen heeft staat daar volkomen los van.
Huilen dan.
pi_198133750
Waarom is niet overtuigd zijn van een noodzaak een drogreden? Gebrek aan bewijs is een prima motivatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198133771
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

"Genoeg verhalen dit dat."

En weer blijf je in algemene termen praten en met schoten hagel schieten. Zo heeft discussiëren geen zin, ik ga wat anders doen.

Zoals ik zei: zelfs eerste generatie klimaatmodellen presteren achteraf gezien heel aardig. Wat Rutger Bregman of Al Gore geroepen heeft staat daar volkomen los van.
Nou dan wordt het toch 1.5 tot 2 graden warmer? Wat is nou het probleem? Ik ageer niet eens tegen de voorspellingen van mogelijke temperatuurstijgingen.

Terrie Baudet heeft gewoon gelijk hoe klein de invloed is op het klimaat en dat kapitaal vernietigen stompzinnig is. Dat klimaat kan beter geholpen worden dan hier door geld door de schredder te trekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198133830
Ga maar multinationaal aan de slag.. Met de EU dus. Zet maar een CO2 heffing in. Fasseer gasturbines en kolen centrales uit. Pomp geld in energieopslag.

Maar gloednieuwe kolencentrales sluiten omdat Jesse Klaver op zijn achterhoofd is gevallen gaat er bij mij niet in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 18:26:06 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198133911
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou dan wordt het toch 1.5 tot 2 graden warmer? Wat is nou het probleem? Ik ageer niet eens tegen de voorspellingen van mogelijke temperatuurstijgingen.
Als je je er ook maar enigszins in verdiept had dan zou je niet dit soort stompzinnige vragen stellen.
quote:
Terrie Baudet heeft gewoon gelijk hoe klein de invloed is op het klimaat en dat kapitaal vernietigen stompzinnig is. Dat klimaat kan beter geholpen worden dan hier door geld door de schredder te trekken.
Waarom heeft Cherry gelijk? En hoe zit het nu: net zeg je nog de (antropogene oorzaak van) opwarming niet te ontkennen, en nu heeft onze lavendelführer gelijk en hebben we als mensheid geen significante invloed op de klimaatverandering :? .
Huilen dan.
pi_198134211
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je je er ook maar enigszins in verdiept had dan zou je niet dit soort stompzinnige vragen stellen.
[..]

Waarom heeft Cherry gelijk? En hoe zit het nu: net zeg je nog de (antropogene oorzaak van) opwarming niet te ontkennen, en nu heeft onze lavendelführer gelijk en hebben we als mensheid geen significante invloed op de klimaatverandering :? .
Hoe wil je dat ik me er in verdiep dan? Ik zie een hoop propaganda waaronder dat flutonderzoek van Cook.

Wat ik stel is dat 10 jaar eerder of later niet het verschil gaat maken. Dat houdt gewoon in dat je het met beleid kunt uitfaseren.

Tis allemaal een goede zaak alleen wel eentje die naar mijn indruk enorm overdreven wordt.

Lavendel fuhrer zegt toch ook 0.000007 graden effect.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 18:44:30 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198134356
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe wil je dat ik me er in verdiep dan? Ik zie een hoop propaganda waaronder dat flutonderzoek van Cook.
Een goed boek voor mensen met weinig achtergrond is "Earth's Climate", van Ruddiman. Wordt ook veel gebruikt bij inleidende vakken op universiteiten.

Nee, geen 'klimaathysterie'.
quote:
Wat ik stel is dat 10 jaar eerder of later niet het verschil gaat maken. Dat houdt gewoon in dat je het met beleid kunt uitfaseren.
Dat hadden we inderdaad veel eerder moeten doen.
quote:
Tis allemaal een goede zaak alleen wel eentje die naar mijn indruk enorm overdreven wordt.

Lavendel fuhrer zegt toch ook 0.000007 graden effect.
Op basis van een drogreden ja.
Huilen dan.
pi_198134847
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een goed boek voor mensen met weinig achtergrond is "Earth's Climate", van Ruddiman. Wordt ook veel gebruikt bij inleidende vakken op universiteiten.

Nee, geen 'klimaathysterie'.
[..]

Dat hadden we inderdaad veel eerder moeten doen.
[..]

Op basis van een drogreden ja.
Nee, gewoon het effect van de afname in CO2 hier tegenover het bedrag dat het zou kosten met die gepaarde kapitaalsvernietiging.

Begin nou maar gewoon lekker met isoleren enzo. Die kolen centrales hebben we nog wel even nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 20:05:14 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198136039
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, gewoon het effect van de afname in CO2 hier tegenover het bedrag dat het zou kosten met die gepaarde kapitaalsvernietiging.
En ook dat is een drogreden. Neem je in je kostenberekening ook mee wat het kost om droge pootjes te houden? Wat mislukte oogsten kosten? Klimaatvluchtelingen? Drinkwatervoorziening? Etcetera. Verder is het argument 'ja nee maar de buurman doet ook niet mee' niet heel sterk, want dit soort dingen moeten Europees aangepakt worden. Vervolgens stel je ook wat eisen aan de spulletjes die wij veel te goedkoop in Azië laten produceren en je bent al een heel eind op weg.

Verder is het vanuit economisch oogpunt juist handig om voorop te willen lopen. Je kan je kop in het zand steken en doen alsof onvermijdelijke ontwikkelingen niet gaan plaatsvinden (want een verdienmodel staat los van de noodzakelijkheid) en achter de feiten aanhobbelen, maar dat gaat je uiteindelijk een stapel pegels extra kosten. Je kan ook inspelen op die onvermijdelijke ontwikkelingen en door de technologische en intellectuele voorsprong er schathemeltjerijk worden mee worden. Eh ik bedoel: daar economisch de vruchten van plukken.


quote:
Begin nou maar gewoon lekker met isoleren enzo. Die kolen centrales hebben we nog wel even nodig.
Hebben we niet nodig.
Huilen dan.
pi_198136364
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En ook dat is een drogreden. Neem je in je kostenberekening ook mee wat het kost om droge pootjes te houden? Wat mislukte oogsten kosten? Klimaatvluchtelingen? Drinkwatervoorziening? Etcetera. Verder is het argument 'ja nee maar de buurman doet ook niet mee' niet heel sterk, want dit soort dingen moeten Europees aangepakt worden. Vervolgens stel je ook wat eisen aan de spulletjes die wij veel te goedkoop in Azië laten produceren en je bent al een heel eind op weg.

Verder is het vanuit economisch oogpunt juist handig om voorop te willen lopen. Je kan je kop in het zand steken en doen alsof onvermijdelijke ontwikkelingen niet gaan plaatsvinden (want een verdienmodel staat los van de noodzakelijkheid) en achter de feiten aanhobbelen, maar dat gaat je uiteindelijk een stapel pegels extra kosten. Je kan ook inspelen op die onvermijdelijke ontwikkelingen en door de technologische en intellectuele voorsprong er schathemeltjerijk worden mee worden. Eh ik bedoel: daar economisch de vruchten van plukken.
[..]

Hebben we niet nodig.
Droge pootjes houden.. Hier? Heeft helemaal niks 0.0 te maken met climate change.

En vanwege dit soort bs heb ik er dus geen vertrouwen in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 20:25:02 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198136450
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Droge pootjes houden.. Hier? Heeft helemaal niks 0.0 te maken met climate change.

En vanwege dit soort bs heb ik er dus geen vertrouwen in.
https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Maar nee, stijgende zeespiegel en groter debiet van de rivieren heeft niks met droge pootjes te maken hoor :z .
Huilen dan.
pi_198136874
Avondklok verlengt tot eind maart
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198136931
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Avondklok verlengt tot eind maart
2024?
pi_198136966
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:44 schreef PSVCL het volgende:

[..]

2024?
Nee, verlengen gaat iedere keer in stapjes. Zo lijkt het telkens dat het einde in zicht is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198137076
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

https://www.ahn.nl/ahn-viewer

Maar nee, stijgende zeespiegel en groter debiet van de rivieren heeft niks met droge pootjes te maken hoor :z .
Denk je werkelijk dat we dermate veel effect op de zeespiegel hebben dat dat iets significants oplevert?

We praten over 2-4mm per jaar stijging. 20 tot 40 cm per 100 jaar.

Komop. Die dijken hebben wel wat meer onderhoud nodig in de tussentijd.

Mijn pa heeft in zijn leven het land ook een halve meter zien dalen. Zonder mega uitstoot. Dat land zakt hoe dan ook.

Al zou het 10% sneller gaan, dat levert niets op wat geld kost. 0.0
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 20:58:45 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198137283
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat we dermate veel effect op de zeespiegel hebben dat dat iets significants oplevert?

We praten over 2-4mm per jaar stijging. 20 tot 40 cm per 100 jaar.

Komop. Die dijken hebben wel wat meer onderhoud nodig in de tussentijd.
Het is niet alleen een kwestie van 40cm extra zand op de dijk he. Ga nou maar eens je huiswerk doen en uitvogelen wat een zeespiegelstijging van een halve meter kost en wat er allemaal bij komt kijken in plaats van 'geloven' dat het zo'n probleem niet is.

Laat staan een zeespiegelstijging van meters op een langere termijn. Hoe lang kunnen we nog in de randstad wonen tot wij zelf klimaatvluchtelingen worden?
quote:
Mijn pa heeft in zijn leven het land ook een halve meter zien dalen. Zonder mega uitstoot. Dat land zakt hoe dan ook.

Al zou het 10% sneller gaan, dat levert niets op wat geld kost. 0.0
Bodemdaling maakt het probleem alleen maar groter. Overigens mag je daar de boeren grotendeels voor bedanken, maar dat is een ander verhaal (dat zijdelings wel degelijk gerelateerd is aan broeikasgassen).
Huilen dan.
pi_198138039
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, verlengen gaat iedere keer in stapjes. Zo lijkt het telkens dat het einde in zicht is.
Klopt, makkelijker te accepteren voor de massa.. en telkens een beetje hoop geven
pi_198138236
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het is niet alleen een kwestie van 40cm extra zand op de dijk he. Ga nou maar eens je huiswerk doen en uitvogelen wat een zeespiegelstijging van een halve meter kost en wat er allemaal bij komt kijken in plaats van 'geloven' dat het zo'n probleem niet is.

Laat staan een zeespiegelstijging van meters op een langere termijn. Hoe lang kunnen we nog in de randstad wonen tot wij zelf klimaatvluchtelingen worden?
[..]

Bodemdaling maakt het probleem alleen maar groter. Overigens mag je daar de boeren grotendeels voor bedanken, maar dat is een ander verhaal (dat zijdelings wel degelijk gerelateerd is aan broeikasgassen).
Haal je kop uit het zand. Die 40cm zand komt er sowieso, of dat 40 cm is of 50cm maakt echt geen ene fuck uit.

Jouw visie is een stuk makkelijker om uit te dragen hoor, die heeft wel wat meer aanhang. Alleen de argumenten dat het echt een probleem is zijn op mij weinig overtuigend. Ook jij overtuigd mij hier niet mee.

En ik kan idd dat ene boek van jou lezen maar of mij dat zou overtuigen of juist argumenten zou geven om bij mijn standpunten te blijven moet je dan ook nog maar afwachten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 21:40:09 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138337
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Haal je kop uit het zand. Die 40cm zand komt er sowieso, of dat 40 cm is of 50cm maakt echt geen ene fuck uit.
Zucht. Ja, die 40 cm komt er sowieso maar voor hoelang wij nog in Nederland kunnen wonen maakt het wel verschil of die zeespiegelstijging daarna vrolijk doorzet of versnelt, of dat hij afvlakt.
Huilen dan.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:44:06 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138435
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:

Jouw visie is een stuk makkelijker om uit te dragen hoor, die heeft wel wat meer aanhang. Alleen de argumenten dat het echt een probleem is zijn op mij weinig overtuigend. Ook jij overtuigd mij hier niet mee.
Je hebt ze ook niet weerlegd. Je winkelt er selectief in om dan zonder argumenten te vertellen dat het allemaal niet zo'n probleem is.
quote:
En ik kan idd dat ene boek van jou lezen maar of mij dat zou overtuigen of juist argumenten zou geven om bij mijn standpunten te blijven moet je dan ook nog maar afwachten.
Je zou allicht een hoop minder vanuit onwetendheid reageren.
Huilen dan.
pi_198138445
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zucht. Ja, die 40 cm komt er sowieso maar voor hoelang wij nog in Nederland kunnen wonen maakt het wel verschil of die zeespiegelstijging daarna vrolijk doorzet of versnelt, of dat hij afvlakt.
Of dat 500 jaar is of 660. Tegen die tijd, mocht het rendabel zijn, lossen we dat anders op.

Begin niet over onwetendheid, enig idee hoever onder NAP we in het westen leven? Enig idee hoe diep de haarlemmermeerpolder is? Je praat zelf als een onwetende als je praat over extra centimeters bij halve milleniums als een significant probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 21:46:15 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138478
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of dat 500 jaar is of 660. Tegen die tijd, mocht het rendabel zijn, lossen we dat anders op.
IJzersterk hoor, die kop-in-het-zand-tactiek.
Huilen dan.
pi_198138494
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

IJzersterk hoor, kop-in-het-zand-tactiek.
4mm per 500 jaar = 2 meter.
Niks kop in het zand. Doomsday bullshit als jij denkt dat climate change enige significante invloed heeft op hoe wij hier omgaan met onze dijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 21:47:40 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138510
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

4mm per 500 jaar = 2 meter.
:o
quote:
Niks kop in het zand. Doomsday bullshit als jij denkt dat climate change enige significante invloed heeft op hoe wij hier omgaan met onze dijken.
Denken dat het dat niet heeft: :') !
Huilen dan.
pi_198138531
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je hebt ze ook niet weerlegd. Je winkelt er selectief in om dan zonder argumenten te vertellen dat het allemaal niet zo'n probleem is.
[..]

Je zou allicht een hoop minder vanuit onwetendheid reageren.
Al zou het 5 meter zijn ipv 2 over 500 jaar! Insignificant!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 21:49:01 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138547
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Al zou het 5 meter zijn ipv 2 over 500 jaar! Insignificant!
_O-
Huilen dan.
pi_198138572
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:o
[..]

Denken dat het dat niet heeft: :') !

Dus jij denkt dat 4 meter daling in 500 jaar. Ook maar enig probleem oplevert voor de toekomstige Nederlanders ten opzichte van 2 meter. Over 500 jaar?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 21 februari 2021 @ 21:49:46 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198138573
Genoeg onzin voor vandaag hoor, 't is mooi geweest.
Huilen dan.
pi_198138600
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

_O-
Naja we mogen elkaar dom vinden, ik kan er echt niet bij dat je denkt dat dat een probleem is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198138640
Gemiddeld ligt het peil van de Haarlemmermeerpolder op 6 meter onder NAP; het diepste punt ligt op –6,80m. NAP.

Nee, gaat echt fout hoor als dat 10 meter wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198140063


moving the goalpost.
  maandag 22 februari 2021 @ 19:58:40 #95
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198152115
VN-baas: mensenrechten lopen gevaar door coronapandemie

Landen gebruiken coronamaatregelen als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media wordt het zwijgen opgelegd, waarschuwt de baas van de Verenigde Naties, António Guterres. Onder het mom van coronabestrijding worden basisvrijheden afgeschaft, aldus de secretaris-generaal in een videoboodschap als openingsspeech voor een vergadering van de VN-mensenrechtenraad.

Guterres noemt geen namen. Maar volgens de VN-leider worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Feitelijk misbruiken de machthebbers de coronapandemie zodat de ‘meest fundamentele vrijheden’ van burgers verdwijnen. Hij spreekt over een vicieuze cirkel aan schendingen.

Guterres wijst op het uithollen van verkiezingen en het onderdrukken van de stem van de oppositie. Mensenrechtenactivisten, journalisten, advocaten en zelfs gezondheidsmedewerkers worden gearresteerd, vervolgd, geïntimideerd of in de gaten gehouden omdat ze coronabeperkingen bekritiseren of juist het gebrek aan maatregelen aan de kaak stellen.


:7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198154997
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:58 schreef controlaltdelete het volgende:
VN-baas: mensenrechten lopen gevaar door coronapandemie

Landen gebruiken coronamaatregelen als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media wordt het zwijgen opgelegd, waarschuwt de baas van de Verenigde Naties, António Guterres. Onder het mom van coronabestrijding worden basisvrijheden afgeschaft, aldus de secretaris-generaal in een videoboodschap als openingsspeech voor een vergadering van de VN-mensenrechtenraad.

Guterres noemt geen namen. Maar volgens de VN-leider worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Feitelijk misbruiken de machthebbers de coronapandemie zodat de ‘meest fundamentele vrijheden’ van burgers verdwijnen. Hij spreekt over een vicieuze cirkel aan schendingen.

Guterres wijst op het uithollen van verkiezingen en het onderdrukken van de stem van de oppositie. Mensenrechtenactivisten, journalisten, advocaten en zelfs gezondheidsmedewerkers worden gearresteerd, vervolgd, geïntimideerd of in de gaten gehouden omdat ze coronabeperkingen bekritiseren of juist het gebrek aan maatregelen aan de kaak stellen.


:7
VN zijn complotwappies.
pi_198155323
quote:
Ook geen feiten maar een mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198155388
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ook geen feiten maar een mening.
Ik zie vooral veel feiten... Welk stuk is volgens jou een mening?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:18:34 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198156776
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel feiten... Welk stuk is volgens jou een mening?
De feiten die hem niet bevallen natuurlijk :+ .
Huilen dan.
pi_198156866
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel feiten... Welk stuk is volgens jou een mening?
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel feiten... Welk stuk is volgens jou een mening?
Mening is misschien niet het juiste woord.

Maar ook Lubach neemt een impliciete aanname voor lief dat de maatregelen veel helpen. En dat je men op vrijwillige basis niet van elkaar kan scheiden. Weer een impliciete aanname dat iedereen misbruik maakt van die safe zondes.

Het gros van de mensen is echt niet zo bang voor zijn gezondheid. En zo wel. Prima. Safe zone. Lekker met overdreven bescherming leven toch?

Negatieve test mee en gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')