abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 februari 2021 @ 16:13:43 #151
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198148179
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:06 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als ik het goed zie zijn de cijfers op dinsdag altijd wat hoger dan op maandag dus ik zou daar niet te erg op rekenen. [...]
Zeg, wil jij weleens even niet mijn positiviteit ondermijnen ja. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198148331
Positief puntje mbt de cijfers (volgens mij die van vandaag niet meegenomen): percentage positief is al weer een paar dagen onder de 10%. Waar dat de weken ervoor rond de 11 schommelde (dacht ik zo uit mijn hoofd).
pi_198148336
quote:
8s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zeg, wil jij weleens even niet mijn positiviteit ondermijnen ja. o|O
Sorry ik probeerde wel met een positieve noot te eindigen :P Ik hoop erg met je mee dat we morgen onder de 4000 duiken!
Alpha kenny one
pi_198148447
Nou laat ik dan ook maar even een beetje positiviteit achter laten. Zelf al jaren niets meer gepost op FOK en ben altijd iemand die een beetje meeleest.

Dit topic word ik altijd erg blij van en lees dit veel liever dan al die andere topics die echt alleen maar worden gekaapt door negatievelingen en mensen die alleen maar (terecht of onterecht) op Hugo proberen te bashen.

De overzichten met de cijfers zijn prettig en worden gewaardeerd. Ik heb vorig jaar carnaval gevierd, ging daarna op wintersport (laatste dag op de piste mee gepakt, dit was zo bizar) en kwam in een totaal ander Nederland thuis waarbij mensen gingen hamsteren en dergelijke. Sindsdien werk ik ook al thuis en dit topic spiek ik altijd wel een paar keer per dag even op! Het maakt je iets positiever!

Dank hiervoor en keep up the good work!
pi_198148616
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:29 schreef Piethur het volgende:
Nou laat ik dan ook maar even een beetje positiviteit achter laten. Zelf al jaren niets meer gepost op FOK en ben altijd iemand die een beetje meeleest.

Dit topic word ik altijd erg blij van en lees dit veel liever dan al die andere topics die echt alleen maar worden gekaapt door negatievelingen en mensen die alleen maar (terecht of onterecht) op Hugo proberen te bashen.

De overzichten met de cijfers zijn prettig en worden gewaardeerd. Ik heb vorig jaar carnaval gevierd, ging daarna op wintersport (laatste dag op de piste mee gepakt, dit was zo bizar) en kwam in een totaal ander Nederland thuis waarbij mensen gingen hamsteren en dergelijke. Sindsdien werk ik ook al thuis en dit topic spiek ik altijd wel een paar keer per dag even op! Het maakt je iets positiever!

Dank hiervoor en keep up the good work!
Fijn om al die berichten te lezen van lezers en zo zijn er nog velen meer als ons. Je denkt vaak dat de wereld is gek geworden en dat de demonstranten en de wappies de afspiegeling zijn van NL, maar dat is niet zo. NL is de stille meerderheid, die gewoon zijn best doet, respect heeft voor een ander en zijn of haar omgeving. Om even hun leus te gebruiken "wij zijn Nederland, wij zijn Nederland"

En samen komen we hier met z'n allen sterker uit !
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198148626
Mijn grafieken voor vandaag en gisteren:

Van dinsdag 9 t/m zondag 14 februari was er een daling zichtbaar, zoals de laatste tijd meestal door de week gebeurd. Vervolgens zijn er drie dagen met veel besmettingen (15 t/m 17 februari), met aantallen vergelijkbaar met 9 februari.
Hier zal een bijdrage in zitten van het winterweer mbt bereikbaarheid van teststraten, waardoor men wellicht wat later een afspraak maakt. Ook kan het zijn dat men door het winterweer wat vaker binnen zat en dat ervoor gezorgd heeft dat het aantal gevallen vergelijkbaar is met een week eerder.


De dagcurves van de laatste drie dagen lijken veel op elkaar. De standaard hoge piek op de dag van gisteren en dan een 'buik' van 4-5 dagen geleden. Voor mijn gevoel is de buik nu wel breder naar het verleden toe, dus ook nog mee gevallen van 7-8 dagen geleden. Dit kan komen doordat mensen zich pas later hebben laten testen ivm het weer van 15 februari en eerder.
  maandag 22 februari 2021 @ 16:46:29 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198148704
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:40 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Fijn om al die berichten te lezen van lezers en zo zijn er nog velen meer als ons. Je denkt vaak dat de wereld is gek geworden en dat de demonstranten en de wappies de afspiegeling zijn van NL, maar dat is niet zo. NL is de stille meerderheid, die gewoon zijn best doet, respect heeft voor een ander en zijn of haar omgeving. Om even hun leus te gebruiken "wij zijn Nederland, wij zijn Nederland"

En samen komen we hier met z'n allen sterker uit !
Nou, even afgezien van dat w-woord (dat ik echt kleutertaal vind en daarom ook niet gebruik), ik vind dat dat woord wel erg snel wordt gebruikt. Als iemand kritische kanttekeningen plaatst bij de ernst van het virus wordt diegene vaak ook al een virusontkenner genoemd. De meeste mensen hebben een standpunt over een onderwerp en proberen dat met hand en tand te verdedigen in plaats van open te staan voor bewijs van het tegendeel. Aan beide kanten van het spectrum wordt vaak niet erg veel kritisch nagedacht denk ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198148793
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:29 schreef Piethur het volgende:
Nou laat ik dan ook maar even een beetje positiviteit achter laten. Zelf al jaren niets meer gepost op FOK en ben altijd iemand die een beetje meeleest.

Dit topic word ik altijd erg blij van en lees dit veel liever dan al die andere topics die echt alleen maar worden gekaapt door negatievelingen en mensen die alleen maar (terecht of onterecht) op Hugo proberen te bashen.

De overzichten met de cijfers zijn prettig en worden gewaardeerd. Ik heb vorig jaar carnaval gevierd, ging daarna op wintersport (laatste dag op de piste mee gepakt, dit was zo bizar) en kwam in een totaal ander Nederland thuis waarbij mensen gingen hamsteren en dergelijke. Sindsdien werk ik ook al thuis en dit topic spiek ik altijd wel een paar keer per dag even op! Het maakt je iets positiever!

Dank hiervoor en keep up the good work!
Ik zat eind februari vorig jaar nog in een vol stadion, het voelt als 200 jaar geleden :X

Ook leuk feitje, had een kennis die op vakantie was en net voor terugkomst hoorde dat er gehamsterd werd in Nederland. Die heeft enkele producten vanuit het vakantieland meegenomen om te voorkomen dat hij in NL zonder zou zitten. Als iemand die voorspelling in dec 2019 gedaan had, dan hadden we het afgedaan als een grote grap _O-
pi_198150050
Wel heel benieuwd naar dat nieuws uit Israël.
pi_198150077
Het einde is in zicht!
UK:
8 maart alle scholen en uni's weer open

29 maart:
Outdoor sportfaciliteiten weer open
Rule of 6 (meeten 1 other household, met max 6 personen, buiten)

Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Indoor sportfaciliteiten open
Staycations weer toegestaan
Dierentuinen, pretparken weer open
Kappers open (en andere personal care premises)
Terassen restaurants en pubs open

Hopelijk vanaf 17 mei:
Meeten in groepen tot 30 mensen buiten
6 mensen meeten binnen
Musea, bioscopen weer open
Hotels, hostels, B&B's weer open
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen

Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Nachtclubs, theaters open

Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste :)
pi_198150417
Hopelijk binnenkort ook ziets voor ons. Misschien net voor de verkiezingen.
pi_198151157
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
---
Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste :)
Echt goed nieuws zeg, krijg er gewoon kriebels van! Nog een paar maandjes doorzetten mensen! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Public Relations / Redactie Film maandag 22 februari 2021 @ 19:48:13 #163
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198151871
Ik ben zo blij dat 1 land gewoon zegt: geen restricties meer! Komende juni al. Dat had ik niet gedacht.

Dat is heel positief. Zal bij ons iets later worden maar ik heb een einddatum voor alle restricties ver in het najaar in gedachten, maar het zou zomaar eerder kunnen zijn dus!
pi_198152154
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het einde is in zicht!
UK:
8 maart alle scholen en uni's weer open

29 maart:
Outdoor sportfaciliteiten weer open
Rule of 6 (meeten 1 other household, met max 6 personen, buiten)

Hopelijk vanaf 12 april:
Alle winkels open
Indoor sportfaciliteiten open
Staycations weer toegestaan
Dierentuinen, pretparken weer open
Kappers open (en andere personal care premises)
Terassen restaurants en pubs open

Hopelijk vanaf 17 mei:
Meeten in groepen tot 30 mensen buiten
6 mensen meeten binnen
Musea, bioscopen weer open
Hotels, hostels, B&B's weer open
Grote evenementen op halve capaciteit of max 1000 mensen binnen, buiten halve capaciteit of 4000 mensen. Grote venues, minstens 40,000 mogen tot 10.000 mensen in (stadions).
Internationale reizen

Hopelijk vanaf 21 juni:
Geen restricties meer
Nachtclubs, theaters open

Een einddatum voor ogen hebben, perspectief hebben, dat brengt nog het meeste :)
Vanaf welk moment in jouw schema kunnen er weer handen geschud worden en de mondkapjes de prullenbak in?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198152286
Voor de nieuwe mensen hier, nogmaals van harte welkom. Naast dat ik de dagelijkse besmettingcijfers in kaart breng, en mijn licht laat schijnen op de IC en verpleegafdelingen kom ik ook bijna iedere avond met een soort nieuws update over het positieve Corona nieuws. Veel van dit soort berichten wordt onder belicht in de media. Vandaar dat ik het dagelijks ''het positieve nieuws'' probeer op te pakken en aan jullie samen te vatten ;)

- Net als in Nederland loopt in België het aantal coronabesmettingen iets op. In de week van 13 t/m 19 februari werden dagelijks gemiddeld 2006 besmettingen vastgesteld, 5 procent meer dan de week ervoor. In de Belgische ziekenhuizen liggen 1617 coronapatiënten, van wie 329 op de IC.

- Minder goed nieuws uit mijn eigen mooie Utrecht. De Pfizer-vaccins in de regio Utrecht zijn namelijk op. Inwoners van 80 jaar en ouder, die nu aan de beurt zijn, kunnen voorlopig niet worden gevaccineerd. Het is onduidelijk wanneer de vaccins weer beschikbaar zijn.

- Met 4100 positieve tests dalen we ten opzichte van gisteren en dat is goed nieuws. Deze maandag met de afgelopen maandagen vergelijken heeft geen zin. Twee maandagen geleden waren de teststraten dicht vanwege de sneeuw en vorige week maandag waren ze dicht vanwege het ijzel.

- De weekcijfers qua besmettingen laten voor het eerst in weken een stijging zien van 19%. In mijn ogen een redelijk forse stijging, alleen heeft het winterweer absoluut invloed gehad hierop. Ik verwacht eigenlijk wel dat we de aankomende week alweer een daling gaan krijgen. In mijn weekcijfers is dit dus de eerste stijging in weken. Als het RIVM morgen hun cijfers publiceert, zal dit een tweede stijging op rij zijn. Dit komt omdat ik de weekcijfers van dinsdag tot en met maandag gebruik, en het RIVM de cijfers van woensdag tot en met dinsdag. Positief is wel te noemen dat het percentage positief geteste mensen nog steeds onder de 10% ligt. Het is weliswaar nu 9,9%, maar een maand geleden lag dit nog op bijna 12%.

- Mooie cijfers ook qua instroom op de verpleegafdelingen van de ziekenhuizen. Slechts 122 opnames vandaag, keurige cijfers. Op maandag zien we altijd een stijging van de nieuwe IC opnames, al vind ik 37 wel een fors aantal en dit is meteen het hoogst aantal IC opnames van alle maandagen in februari 2021.

- Maandag is ook de dag dat er een stijging is van patiënten op de verpleeg en IC afdelingen van Nederland. Daar maak ik me vandaag zeker niet druk om, dat ben ik inmiddels gewend van de maandagen.

- Voorzitter Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg verwacht niet dat de ziekenhuiscijfers nog verder dalen. Toch is hij niet ontevreden over de huidige situatie in de ziekenhuizen. Hij vindt het beeld veel gunstiger dan waar een paar weken geleden van uit werd gegaan. Kuipers begrijpt dat mensen graag versoepelingen willen, maar hij waarschuwt voor risico's. Volgens hem is er geen ruimte om heel veel tegelijk te versoepelen. Dan kan de R-waarde, het besmettingsgetal, enorm stijgen. Persoonlijk zie ik nog wel mogelijkheden om de ziekenhuiscijfers te laten dalen, alleen moeten de dagelijkse besmettingcijfers wel snel onder de 4000 grens gaan duiken. Anders zal het inderdaad zoals Kuipers beweerd niet veel meer stijgen/dalen in de ziekenhuizen.

- In de Nederlandse media werden we begin januari 2021 overladen met beelden van overvolle ziekenhuizen in het VK. Echter stromen de ziekenhuizen daar nu echt goed leeg, alleen hoor je daar de media helaas niet over. Ook in Ierland en Schotland zie je een duidelijke daling in de ziekenhuizen.



- De coronaregels in Engeland worden voorzichtig versoepeld, en Boris Johnson heeft een routekaart gepresenteerd waarin alle Britten perspectief kunnen zien. Om de vier weken gaan de Britten versoepelen, en eigenlijk ben ik een beetje jaloers op de Britten, met zo een mooi exit-strategie. In die routekaart wordt zelfs al een datum genoemd om alle versoepelingen los te laten _O_

twitter


- Onderzoekers in Schotland zeggen dat het aantal ziekenhuisopnamen vanwege Covid-19 sterk is gedaald sinds de aanvang van het vaccinatieprogramma. Wetenschappers aan de universiteiten van Edinburgh en Strathclyde en de Schotse gezondheidsdienst stelden vast dat het Pfizer-vaccin het aantal opnames met 85 procent verminderde en het vaccin van AstraZeneca zelfs met 94 procent. Bij het onderzoek werd gekeken naar mensen die een eerste prik hadden ontvangen en zij die nog niet waren ingeënt. De data werd verzameld tussen 8 december en 15 februari. In die periode kreeg 21 procent van de Schotten hun eerste vaccinatie. ,,Deze resultaten geven ons reden optimistisch te zijn voor de toekomst'', zegt hoogleraar Azis Sheikh. ,,We hebben nu bewijs dat vaccinatie ziekenhuisopname met Covid-19 helpt voorkomen.''

- Waar Nederland dacht traag met vaccineren te beginnen, is er nog een land dat veel later begint. Want Australië is vandaag, net als buurland Nieuw-Zeeland een aantal dagen eerder, begonnen met zijn vaccinatieprogramma. De Australische en Nieuw-Zeelandse regering hadden geen haast om te beginnen met inenten, omdat het merendeel van de besmettingen overzees werden opgelopen. Veel daarvan kwamen tijdens de verplichte veertien dagen quarantaine aan het licht. Tot nu toe heeft Australië 909 overlijdens ten gevolgen van een corona-infectie vastgesteld.

Volgens epidemioloog Catherine Bennett, van de Australische Deakin-universiteit, hebben landen die de tijd nemen een groot voordeel. Zij kunnen leren van landen die wel de noodzaak hadden om snel te gaan vaccineren. ,,Wij hebben nu data over zwangere vrouwen die zijn ingeënt'', zegt Bennett. ,,Bij een uitrol in de echte wereld doen zich ongelukken voor, die leven waardevolle inzichten.'' Australië acht vertrouwen in de vaccins bij het publiek belangrijker dan een snelle toediening.

- Vanochtend is ook bekend gemaakt dat Auckland (Nieuw-Zeeland) weer terugkeert naar het laagste veiligheidsniveau, nadat de stad vanwege een kleine corona uitbraak in een korte lockdown heeft gezeten. De regering van Nieuw-Zeeland benadrukt dat de app (soort Coronamelder app) die zij gebruiken de reden is dat Auckland zo snel weer open kan.

- Israël kende een kleine hapering in het snelle tempo van vaccineren, maar lijken zich weer te herpakken. Probleem is nu in Israël dat de jongeren aan de beurt zijn voor het vaccin, maar deze zijn niet heel enthousiast. Netanyahu hoopt door gevaccineerde net wat meer privileges te geven dan ongevaccineerden de jongeren toch over de streep te halen om het vaccin te halen. Niet alleen krijg je overigens in Israël een ''Groene Pas'' als je gevaccineerd bent, ook als je Corona hebt gehad krijg je een ''Groene Pas''. Ook positief is te melden dat mensen die nog niet gevaccineerd zijn of zich niet willen laten vaccineren ook mee profiteren van de versoepelingen. Alleen blijven zij voor grootschalige versoepelingen nog uitgesloten, totdat de groepsimmuniteit is behaald.

- Malta doet het goed in de ranglijst van vaccins zetten, zeg maar gerust uitstekend. Want Malta is koploper in Europa als het gaat om inwoners vaccineren. Malta werd zwaar getroffen door Corona. In totaal kende Malta slechts 22.000 corona gevallen, 4000 mensen overleden daaraan. Snel gerekend, 1 op de 6 mensen de besmet raakte met Corona overleed. Nu gaat het goed op Malta, het dodental schommelt tussen de 0 en 3 mensen per dag, en met name de ouderen komen nauwelijks nog in het ziekenhuis terecht.



Mensen, ik wens jullie een fijne avond. Al met al was het een positieve dag qua Corona nieuws. Morgenavond een nieuwe dag-samenvatting :)
pi_198156827
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vanaf welk moment in jouw schema kunnen er weer handen geschud worden en de mondkapjes de prullenbak in?
Ik gok vanaf 21 juni, geen restricties.

Maar wat moet het heerlijk zijn om te zien dat er perspectief is. Dat je een routekaart hebt waar staat dat er geen restricties meer zijn uiteindelijk. Met een beetje geluk halen wij dat op 1 augustus of 1 september. Zou geweldig zijn!
pi_198156928
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:25 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik gok vanaf 21 juni, geen restricties.

Maar wat moet het heerlijk zijn om te zien dat er perspectief is. Dat je een routekaart hebt waar staat dat er geen restricties meer zijn uiteindelijk. Met een beetje geluk halen wij dat op 1 augustus of 1 september. Zou geweldig zijn!
Krijgen wij vooral onze vrijheid terug die ons eerst is afgenomen.
Ik moet het allemaal nog zien. we zijn in 12 maanden tijd ontelbare keren bedonderd!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198156952
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Krijgen wij vooral onze vrijheid terug die ons eerst is afgenomen.
Ik moet het allemaal nog zien. we zijn in 12 maanden tijd ontelbare keren bedonderd!
Ja prima, ga maar weer snel een deurtje verder lopen zeiken!
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 23 februari 2021 @ 08:46:27 #169
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198157001
Ik verbaas me over de minimale aandacht die het Britse perspectief-plan in de Nederlandse aandacht krijgt. De Vlamingen zijn ook die kant op aan het denken, net als de Duitsers.

De Nederlandse routekaart kan de prullenbak in. Ook wij moeten op basis van de verwachte vaccins concrete datums kunnen gaan noemen. Dat sommige dingen wat verder weg zijn omdat sommige vaccins slecht leveren, maakt niet uit.

We weten dat eind juli er voor iedereen voldoende vaccins zijn. Reken uit hoelang je daarna nog nodig hebt om die in de bevolking te krijgen (niet lang als ik de verhalen mag geloven). Daartussen kun je wel plannen maken.
Medio augustus moet dan iedereen die wil wel geprikt zijn en kan je afschalen met testen, vaccineren en kan je naar minimale restricties. Laat de supermarkten nog maar even zoals ze zijn en stimuleer afstand in winkels en openbare plekken voor de zekerheid. Dan in het najaar kan dat er ook af.
pi_198157083
Bedankt voor de updates!

Ik ben er de komende dagen wat minder ivm familiebezoek. Ga vooral door met mooie dingen posten!
pi_198157308
Ik was benieuwd of wij al effect kunnen zien van de vaccinaties in Nederland.
Omdat de groep van 90 jaar en ouder de eerste groep is die gevaccineerd is en die als groep zichtbaar is in de dagelijkse gegevens van het RIVM heb ik eerst naar die groep gekeken.

Allereerst het aantal personen van 90 jaar en ouder dat per dag positief getest wordt. Het gaat hier om de dag die in het overzicht van het RIVM vermeld wordt met status DOO (voornamelijk deze), DPL of DON

Het aantal personen per dag wordt aangegeven met de blauwe stippen. Het gemiddelde van de voorgaande 7 dagen wordt met de oranje stippen aangegeven. De verticale groene lijn is geplaatst op 15 februari, omdat data van de laatste 7 dagen niet altijd compleet is.

In het overzicht is te zien dat het aantal positieve personen boven de 90 jaar per dag af neemt vanaf ca 22 december, met een maximum van ~160 personen per dag naar ongeveer 50 personen per dag op 15 februari. In dezelfde periode is ook het totaal aantal besmettingen afgenomen, dus is het ook goed om te kijken naar het relatieve aandeel van deze groep.


Deze grafiek laat het percentage 90 plussers zien ten opzichte van het totaal aantal positief geteste personen. De blauwe en oranje stippen hebben dezelfde uitleg als in de grafiek hierboven.

Het 7-daags gemiddelde laat een aantal fluctuaties zien over de afgelopen periode. Het maximale aandeel van deze groep was ongeveer 2%, en schommelde van midden januari tot begin februari rond 1.75%. Vanaf 8 februari neemt het aandeel af, van 1,75% naar 1,50% op 15 februari. Daarna lijkt het aandeel verder te dalen naar 1,25%. Hier moet wel aangemerkt worden dat de data van de laatste week nog niet compleet is.

De resultaten zijn naar mijn idee in lijn met de verwachting van betere bescherming na vaccinaties. Het zal interessant zijn om over een week te kijken hoe deze plaatjes er dan uit zien en dan ook te kijken naar de groep 80+.
pi_198157325
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, even afgezien van dat w-woord (dat ik echt kleutertaal vind en daarom ook niet gebruik), ik vind dat dat woord wel erg snel wordt gebruikt. Als iemand kritische kanttekeningen plaatst bij de ernst van het virus wordt diegene vaak ook al een virusontkenner genoemd. De meeste mensen hebben een standpunt over een onderwerp en proberen dat met hand en tand te verdedigen in plaats van open te staan voor bewijs van het tegendeel. Aan beide kanten van het spectrum wordt vaak niet erg veel kritisch nagedacht denk ik.
wappies zijn voor mij mensen die :

- het virus bagatelliseren (het is maar een griepje)
- die vinden dat de natuur maar haar werk moet doen. (dor hout moet maar dood)
- denken dat er meer achter zit en de pandemie daar voor gebruikt wordt (state control, 5G, Qanon)
- bewust de regels overtreden. zoals > handen schudden, illegale feestjes bijwonen, geen mondkapjes willen dragen

Met deze mensen kan je niet in discussie, ze leveren ook 0,0 bewijs en zijn niet voor rede vatbaar. Dit zijn de hardste schreeuwers. Van mij krijgen dit soort mensen het predicaat "wappies".

Mensen die de genomen maatregelen in twijfel trekken (als voorbeeld "Herstel NL") en het virus niet ontkennen, zijn voor mij geen wappies en staan meestal open voor een discussie. Deze mensen denken dat het beleid anders kan en toch hetzelfde resultaat kan worden behaald (of beter). Als er met deze mensen inhoudelijk gediscussieerd wordt, zien ze vaak in dat er eigenlijk een geen andere optie is dan de opties die nu al worden genomen.

Maar goed, ben benieuwd naar de dagcijfers. Ik heb steeds meer het gevoel dat we toch nog gaan zakken de komende weken.. Het weer is gunstig, de accunatie van de testen worden nu weer beter, in landen om ons heen is de trend omlaag en er zijn weer meer prikken gezet. Ik ga voor een gemiddelde van 3500 p/d of lager deze week.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198157454
Stichting Nice meldt nu 530 _O_

Was gisteren nog 561
pi_198158594
Het kabinet moet een positievere boodschap uitspreken tijdens persconferentie. Helemaal eens!

https://www.ad.nl/binnenl(...)e-scenario~aab76bf0/
pi_198158601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:36 schreef Oliver23 het volgende:
Stichting Nice meldt nu 530 _O_

Was gisteren nog 561
Oh dat is goed nieuws!
pi_198159048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:14 schreef Optimist76 het volgende:
Het kabinet moet een positievere boodschap uitspreken tijdens persconferentie. Helemaal eens!

https://www.ad.nl/binnenl(...)e-scenario~aab76bf0/
Ben ik het ook mee eens. Vooral perspectief bieden lijkt me belangrijk. Net zoals in Engeland, als we ongeveer een datum hebben wanneer we weer naar het oude normaal kunnen, dan geeft dat écht hoop aan de bevolking.
pi_198160117
Nog meer goed vaccin nieuws. In een studie in de UK hebben ze medewerkers van ziekenhuizen standaard elke 2 weken met een PCR test getest. Op 5 febuari was 89% gevaccineerd, en van de mensen die niet gevaccineerd waren was het percentage wat Covid gehad had een stuk hoger (oftewel er is een hele hoge vaccinatiebereidheid).
Een enkele dosis van het Pfizer vaccin had een effectiviteit van 72% (CI 58-86) 21 dagen na de eerste dosis, en 86% (CI 76-97) 7 dagen na de 2e dosis.
Let wel, dit is zowel de effectiviteit tegen symptomatische als asymptomatische besmetting omdat men iedereen standaard elke 2 weken testte, wat dus heel goed nieuws is, omdat in de trials gekeken werd na symptomatische besmettingen. Dat het ook tegen symptomatische besmetting beschermd betekent dat het ook tegen verspreiding beschermd, wat totnutoe een groot vraagteken was nog! Dergelijke resultaten komen nu ook uit Israel.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3790399
pi_198160202
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik verbaas me over de minimale aandacht die het Britse perspectief-plan in de Nederlandse aandacht krijgt. De Vlamingen zijn ook die kant op aan het denken, net als de Duitsers.

De Nederlandse routekaart kan de prullenbak in. Ook wij moeten op basis van de verwachte vaccins concrete datums kunnen gaan noemen. Dat sommige dingen wat verder weg zijn omdat sommige vaccins slecht leveren, maakt niet uit.

We weten dat eind juli er voor iedereen voldoende vaccins zijn. Reken uit hoelang je daarna nog nodig hebt om die in de bevolking te krijgen (niet lang als ik de verhalen mag geloven). Daartussen kun je wel plannen maken.
Medio augustus moet dan iedereen die wil wel geprikt zijn en kan je afschalen met testen, vaccineren en kan je naar minimale restricties. Laat de supermarkten nog maar even zoals ze zijn en stimuleer afstand in winkels en openbare plekken voor de zekerheid. Dan in het najaar kan dat er ook af.
Ik ook! Zat gister telkens op nu.nl en nos te kijken, maar het werd bij nu.nl alleen heel summier in het overzichtstukje van de dag genoemd. Misschien zou het in conflict raken met wat Rutte & Co vandaag gaan melden. Als BoJo zegt "dan en dan gaan we open", en een dag later Rutte zegt "tot dan en dan blijven we zeker dicht", dan worden mensen niet blij.
Maar gedurende de hele pandemie wordt er door binnenlandse pers vooral naar het buitenland gewezen waar het slechter gaat (zowel vanuit UK, als vanuit NL, als elders). En als er ergens goed nieuws is, dan zie je dat niet zoveel. Zelfde een beetje met het nieuws uit Israel, dat is gewoon erg goed, maar daar duikt de pers ook niet echt enthousiast op totnutoe.
En het artikel wat ik net postte, mag eigenlijk ook vermeld worden, dat geeft antwoord op een hele grote vraag: Beschermt een vaccin ook tegen verspreiding? En het antwoord is dus 'ja'!
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 13:11:47 #179
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198160374
Tja, heb het al eerder gezegd, maar angst en negatieve koppen met veel!!!! uitroeptekens "verkopen" het beste.
Of tenminste, daar gaat de media volgens mij nog steeds vanuit ofzo :') Want ik denk persoonlijk dat bijna iedereen inmiddels snakt naar positieve koppen en hoopvol nieuws en dat men daar haast 10X sneller op zal klikken dan het zoveelste "Het ziet er niet goed uit!!!" bericht. ;)
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:46 #180
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198161158
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo een stijging van 9 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.917 bezette bedden in totaal. Hopelijk morgen weer onder de 1.900.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 23 februari: 538 (absolute daling 23; relatieve daling 4,1%);
- maandag 22 februari: 561 (absolute stijging 27; relatieve stijging 5,1%);
- zondag 21 februari: 534 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,3%);
- zaterdag 20 februari: 522 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,4%);
- vrijdag 19 februari: 510 (absolute daling 13; relatieve daling 2,5%);
- donderdag 18 februari: 523 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- woensdag 17 februari: 520 (absolute daling 6; relatieve daling 1,1%);
- dinsdag 16 februari: 526 (absolute daling 10; relatieve daling 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 23 februari: 1.379 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- maandag 22 februari: 1.347 (absolute stijging 32; relatieve stijging 2,4%);
- zondag 21 februari: 1.315 (absolute daling 21; relatieve daling 1,6%);
- zaterdag 20 februari: 1.336 (absolute daling 97; relatieve daling 6,8%);
- vrijdag 19 februari: 1.433 (absolute stijging 25; relatieve stijging 1,8%);
- donderdag 18 februari: 1.408 (absolute stijging 9; relatieve stijging 0,6%);
- woensdag 17 februari: 1.399 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 16 februari: 1.400 (absolute stijging 14; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198161198
https://www.nu.nl/coronav(...)sterk-verbeterd.html
kijk nou eens! we lijken wel isräel of Engeland, maar onze vaccinatiestrategie werpt dus z'n vruchten af.
zo'n fijn nieuws! en dan wetende dat er elke dag meer kwetsbaren ingeënt worden (die over een paar weken dus veeeeeel minder last van het virus zullen hebben).

De verspreiding zal minder snel gaan, het aantal doden en aantal ziekenhuisopname zal afnemen.
Ik ben blij.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:11:21 #182
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198161215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:25 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

wappies zijn voor mij mensen die :

- het virus bagatelliseren (het is maar een griepje)
- die vinden dat de natuur maar haar werk moet doen. (dor hout moet maar dood)
- denken dat er meer achter zit en de pandemie daar voor gebruikt wordt (state control, 5G, Qanon)
- bewust de regels overtreden. zoals > handen schudden, illegale feestjes bijwonen, geen mondkapjes willen dragen

Met deze mensen kan je niet in discussie, ze leveren ook 0,0 bewijs en zijn niet voor rede vatbaar. Dit zijn de hardste schreeuwers. Van mij krijgen dit soort mensen het predicaat "wappies".
Ik ga een eind met je mee, maar dat van die "state control" vind ik niet zo gek gedacht. Ik ben altijd erg sceptisch over de overheid, zeker ook in dit verband. Ben ook bang dat er dingen achter de schermen gebeuren waar de honden geen brood van lusten. Maar ik ben als het goed is wel voor rede vatbaar.
quote:
Mensen die de genomen maatregelen in twijfel trekken (als voorbeeld "Herstel NL") en het virus niet ontkennen, zijn voor mij geen wappies en staan meestal open voor een discussie. Deze mensen denken dat het beleid anders kan en toch hetzelfde resultaat kan worden behaald (of beter). Als er met deze mensen inhoudelijk gediscussieerd wordt, zien ze vaak in dat er eigenlijk een geen andere optie is dan de opties die nu al worden genomen.
Mja, ik vind het een lastige, want er blijft straks weinig economie over met al die failliete bedrijven. Het woord "horeca" heb ik niet eens horen noemen in het kader van de huidige versoepelingen. Het is me duidelijk dat daar niets wordt versoepeld, maar ze lijken het niet eens te benomen (al verwacht ik er vanavond na de persco absoluut vragen over.)
quote:
Maar goed, ben benieuwd naar de dagcijfers. Ik heb steeds meer het gevoel dat we toch nog gaan zakken de komende weken.. Het weer is gunstig, de accunatie van de testen worden nu weer beter, in landen om ons heen is de trend omlaag en er zijn weer meer prikken gezet. Ik ga voor een gemiddelde van 3500 p/d of lager deze week.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198161231
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:09 schreef koemleit het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)sterk-verbeterd.html
kijk nou eens! we lijken wel isräel of Engeland, maar onze vaccinatiestrategie werpt dus z'n vruchten af.
zo'n fijn nieuws! en dan wetende dat er elke dag meer kwetsbaren ingeënt worden (die over een paar weken dus veeeeeel minder last van het virus zullen hebben).

De verspreiding zal minder snel gaan, het aantal doden en aantal ziekenhuisopname zal afnemen.
Ik ben blij.
Ik wil dit heel veel duimpjes geven.
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:16:22 #184
14505 OProg
A Life in Music
pi_198161292
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:09 schreef koemleit het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)sterk-verbeterd.html
kijk nou eens! we lijken wel isräel of Engeland, maar onze vaccinatiestrategie werpt dus z'n vruchten af.
zo'n fijn nieuws! en dan wetende dat er elke dag meer kwetsbaren ingeënt worden (die over een paar weken dus veeeeeel minder last van het virus zullen hebben).

De verspreiding zal minder snel gaan, het aantal doden en aantal ziekenhuisopname zal afnemen.
Ik ben blij.
In dat kader: crosspost van mezelf omdat het zonde is om het zo snel weg te laten zakken. :)

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Top. En als je nu kijkt wie de grootste problemen voor de ziekenhuizen zijn na besmetting (op basis van 2019 cijfers), of doodgaan:

55-64: 2,299,581 mensen
65+: 3.275.770 mensen.

Een totaal van 5.575.351. Waarvan er dus ook al een stukje geweest is. Dan hebben we dus dit kwartaal 2.8 miljoen vaccins Pfizer en Moderna gehad. En dan komen er in Q2 nog 9.2 miljoen (waarvan dus 1.4 Moderna).

Dan zou je toch deze complete kwetsbare groep zelfs met dubbele dosis afgedekt hebben (terwijl volgens Jaap Goudsmit een enkele je al uit de brand kan helpen). En dan heb je ook nog eens de situatie dat niet iedereen van deze populatie het vaccin wil/kan nemen.

En dan hebben we voor rest Q1 en Q2 nog de rest: 8.2 miljoen AZ maar die heb ik maar even niet meegenomen in de telling omdat ik ook geen idee meer heb hoe en wat die leveringen nu lopen. Janssen met 3 miljoen.

Over dit perspectief moet het gaan wat mij betreft.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:07:56 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198162146
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wil dit heel veel duimpjes geven.
Maar ik heb geen duimpje van jou gekregen. -O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198162408
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: -8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

dinsdag: 2.701
woensdag: 3.361
donderdag: 4.518
vrijdag: 4.726
zaterdag: 4.556
zondag: 4.676
maandag: 4.162


totaal: 28.700

Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 40,6%

dinsdag: 3.797
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 26.579 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198162501
Wat een fijne positieve berichten hier vandaag! *O* *O*
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:25:37 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198162516
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Wat een fijne positieve berichten hier vandaag! *O* *O*
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198162661
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar ik heb geen duimpje van jou gekregen. -O-
:o

Anders slijten m'n duimen natuurlijk.
Tap tap tap
pi_198162669
RTL Nieuws: ''RIVM spreekt van derde golf''

* 19% meer besmettingen, maar wel 70.000 meer getest
* Percentage besmette personen gedaald van 12,6% naar 9,8%
* Invloed van het winterweer niet benoemen

Ik vind dat het RIVM de plank hier behoorlijk misslaat.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:37:41 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198162750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:32 schreef Oliver23 het volgende:
RTL Nieuws: ''RIVM spreekt van derde golf''

* 19% meer besmettingen, maar wel 70.000 meer getest
* Percentage besmette personen gedaald van 12,6% naar 9,8%
* Invloed van het winterweer niet benoemen

Ik vind dat het RIVM de plank hier behoorlijk misslaat.
Ze doen ook net of er nog niemand gevaccineerd is. Apart....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 23 februari 2021 @ 15:41:40 #192
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198162808
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:32 schreef Oliver23 het volgende:
RTL Nieuws: ''RIVM spreekt van derde golf''

* 19% meer besmettingen, maar wel 70.000 meer getest
* Percentage besmette personen gedaald van 12,6% naar 9,8%
* Invloed van het winterweer niet benoemen

Ik vind dat het RIVM de plank hier behoorlijk misslaat.
Ik ben niet graag kritisch op iets wat mijn expertise niet is, maar het is duidelijk dat de toename van aantal testen is te wijten aan het winterweer.

Dat betekent dat er geen sprake is van een stijging, maar dat er minder getest is twee weken terug waardoor de aantallen toen lager waren. Dat lijkt een stijging te zijn in de cijfers.

Natuurlijk, en dat klopt wel, zitten we dan al drie weken op een soort van plateau. Een hoog plateau. Dat is wel terecht reden tot zorg omdat exponentiële groei zo snel gaat dat een versoepeling er niet in zit.

Ik denk dat je, achteraf, kan beoordelen dat dit komt door aannames dat dezelfde acties tot eenzelfde resultaat zouden leiden sinds afgelopen oktober. Echter blijkt gewoon dat mensen zich minder goed aan de maatregelen houden waardoor steeds meer en meer nodig is. Een keiharde lockdown in oktober had ons er nu beter voorgezet en minder schade aan de economie berokkend die nu enorm wordt, want ik zie échte versoepelingen niet gebeuren voor 1 mei, tenzij het weer écht een hele grote invloed heeft.
pi_198162971
Mooi die cijfers vandaag! Zoals ik gisteren zei is er op dinsdag normaal altijd sprake van hogere besmettingscijfers dan op maandag, dat is vandaag niet zo dus dat stemt mij lekker positief :)
Alpha kenny one
pi_198163132
Ik vind dit een prachtig plaatje:
pi_198163405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:52 schreef falling_away het volgende:
Mooi die cijfers vandaag! Zoals ik gisteren zei is er op dinsdag normaal altijd sprake van hogere besmettingscijfers dan op maandag, dat is vandaag niet zo dus dat stemt mij lekker positief :)
*O*
  dinsdag 23 februari 2021 @ 16:28:02 #196
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198163651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:32 schreef Oliver23 het volgende:
RTL Nieuws: ''RIVM spreekt van derde golf''

* 19% meer besmettingen, maar wel 70.000 meer getest
* Percentage besmette personen gedaald van 12,6% naar 9,8%
* Invloed van het winterweer niet benoemen

Ik vind dat het RIVM de plank hier behoorlijk misslaat.
Waarom niet de derde golf vanaf november/december dan? Toen ging het toch ook weer omhoog na een daling.

Beetje vreemd om dit zo te zeggen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 23 februari 2021 @ 16:28:52 #197
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198163666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:02 schreef Freudie het volgende:
Ik vind dit een prachtig plaatje:
[ afbeelding ]
Dat gaat sneller dan de buitenwereld. Vaccins gaan ons dus helpen. Geduld geduld geduld mensen.

Iemand nog ideeën om de ondernemers door de laatste loodjes heen te steunen?
pi_198163904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat gaat sneller dan de buitenwereld. Vaccins gaan ons dus helpen. Geduld geduld geduld mensen.

Iemand nog ideeën om de ondernemers door de laatste loodjes heen te steunen?
Ja de overheid nog meer onder druk zetten om iig de terrassen weer te laten openen ;)
Alpha kenny one
pi_198164131
Het aantal vaccinaties is weer flink toegenomen:
Totaal geschat: 1.062.871 (+48.581)
Totaal geregistreerd: 835.554 (+28.810)

Het aantal geregistreerde vaccinaties omvat het gemelde aantal vaccinaties gezet door de GGD en de ziekenhuizen.
Bij het aantal geschat wordt dit aangevuld met een schatting van het aantal vaccinaties gezet door huisartsen (bijna 20.000) en in langdurige zorginstellingen (ruim 207.500).

@MyTiredFeet maakt daar hier altijd mooie grafieken die het aantal prikken van dag tot dag te laten zien
pi_198164419
Britse variant verder gedaald :-)

https://www.ad.nl/binnenl(...)euw-lager~ab17c51c4/

Ik ben wel blij als RIVM van derde golf spreekt want ik had een veel grotere golf in gedachte ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')