Er staat onder de stream dat het niet is toegestaan om opnames te maken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt uitgezonden, dus wat kan zijn opname daar aan toe voegen?
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat onder de stream dat het niet is toegestaan om opnames te maken.
opnames van de stream grapjas.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja precies.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar hier kunnen ze natuurlijk geen rekening mee houden. Alle modellen die we gebruiken zijn exclusief vaccinaties.
https://twitter.com/mousmar/status/1362697752581451786?s=19quote:De helft van Italië dreigt vandaag te horen te krijgen dat code oranje wordt ingesteld. Horeca en musea dicht etc... Gouverneurs van sommige regio's stribbelen tegen. Op het eerste oog zien de cijfers er ook niet zo dramatisch uit.
Maar al een halve maand blijven de nieuwe besmettingen op hetzelfde niveau hangen. Kortom, het daalt niet meer. En de nieuwe mutaties grijpen om zich heen. Er is mogelijk zelfs een Italiaanse variant opgedoken in Napels. Moet nog verder onderzocht worden.
Dus als je nu alles weer in een milde lockdown plaatst, ben je er ruim op tijd bij. Dat zou voor het eerst zijn in Italië. Maar de mensen hebben er geen trek meer in. Er zijn protesten en er wordt een class-action rechtszaak gestart tegen de zorgminister. https://t.co/1jX05obNsM
Niet bij de stream die ik volg (Telegraaf).quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Die 1 miljoen was totaal tot vorige week aan toe, had ik iets duidelijker moeten zeggenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wow, heb je een bron voor de levering van 1 miljoen vaccins? Dat blijkt niet uit de grafiekjes, die gaan gewoon uit van 200k.
Oh, oeps. Ik dacht al.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1 miljoen was totaal tot vorige week aan toe, had ik iets duidelijker moeten zeggen
De recente gebeurtenissen brengen mij al aan het wankelen. Ik ben best bereid om een regel te accepteren waar ik het niet mee eens ben omdat je je als individu nu eenmaal naar de meerderheid te schikken hebt. Maar er zijn nu fundamentele problemen, bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef Simmertje het volgende:
Een dagklok is voor mij definitief een overstap naar kamp #ikdoenietmeermee. Mag hopen dat ze dit serieus niet gaan overwegen.
Klap die AstraZeneca er nog bij en je bent nog veel eerder klaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja precies.
Ik schrijf 'm nog maar een keer op, mocht er iemand meelezen
Op dit moment waren er 1 miljoen Pfizer vaccins geleverd en komen er maandag 200k bij. Er zijn (voor 't gemak) even zo'n 600k vaccins gezet. Dat houdt in dat we er momenteel nog 600k hebben liggen.
80+ is zo'n beetje gevaccineerd, dus 70 tot 80 moet nog.
70 tot 80 is zo'n 1,5 miljoen mensen. Als we uitgaan van een levering van 200k per week hebben we over 4 weken voldoende vaccins om iedereen die 70+ is gevaccineerd te hebben met alleen Pfizer.
60 tot 70 is totaal ongeveer 2 miljoen. Als we uitgaan van 2 weken à 200k per week en dan vanaf april 800k per week hebben we aan het einde van de 2e week van april 2 miljoen Pfizer vaccins liggen voor die leeftijdsgroepen, dus kan rond 15 april iedereen die ouder dan 60 is gevaccineerd zijn.
Dat houdt geen rekening met Moderna, Janssen, AstraZeneca of welk ander vaccin ook, dat is puur en alleen Pfizer en puur en alleen gebaseerd op de hoeveelheid vaccins die gecommit zijn.
Oftewel, we hebben nu zelf (als regering) onder controle om code zwart te voorkomen, zonder zwaardere maatregelen. Dat zou inhouden dat je per eind april een afname qua instroom van 65%/70%+ hebt in de ziekenhuizen. Dan blijven er dus rond de 30/40 opnames per dag over.
TLDR: Jaap2 en Hugo: GA PRIKKEN
Ik heb ook het idee dat als we dat vaccineren maar goed op orde hebben, we helemaal niet meer zo lang in deze baggerzooi hoeven zitten, ik ben benieuwd of ze dit ook wel meenemen in hun exit-strategie. Ik word er inmiddels kriegel van. Er lijkt maar niets mogelijk terwijl we, als het vaccineren goed gaat, we over een goeie 2 maanden alle kwetsbaren al ingeënt hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. En zo was er nog wel meer positief nieuws deze week dat de noodzaak om een avondklok te hebben verminderen.
Pfizer die na 1 prik 92% effectief is waardoor de tweede prik niet nodig is was wel een big deal, daar kwam @:Scrummie en daarna @:Momo gisteren mee.
Er waren begin deze week 1 miljoen vaccins geleverd door Pfizer en komende week kwamen er weer 200k. Dat houdt in dat we over 5 weken (vanaf april worden er 800k per week geleverd zei Marc Kaptein) de hele groep 70+ gevaccineerd kunnen hebben met Pfizer.
Daarnaast zijn er ~2 miljoen mensen tussen de 60-70. Dat kan dus met 3 weken aan voorraad geprikt worden.
Als het tempo het toelaat kun je dus eind april iedereen die 60+ is gevaccineerd hebben met alleen Pfizer, dan hou je geen enkel rekening met welk ander vaccins ook. Het lijkt mij dat dat een vooruitzicht is waardoor een maatregel als deze minder snel noodzakelijk is.
Ik kon niet echt cijfers vinden welke vaccins ingezet waren, dus ben even voor 't gemak puur van Pfizer uit gegaan. Dit is dus eigenlijk het slechtste scenario, geen rekening met Moderna/AZ etc. Die zorgen er alleen maar voor dat je verder kunt versnellen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klap die AstraZeneca er nog bij en je bent nog veel eerder klaar.
Die zijn we toch ook al volop aan het inzetten?
Zoals in de Eerste kamer al werd benadrukt: er wordt door de rechter geoordeeld en die oordeelt namens ons allen. Het is niet Engel die de wet uitmaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Gia het volgende:
Zou toch te gek zijn als een debiele dansleraar hier de wet uitmaakt.
Hoop echt dat ze keihard verliezen.
Wat een onzinnige blabla
Heb helemaal niks met Engel, maar deze keer hoop ik wel dat hij wint. Had gewoon niet op deze manier ingevoerd mogen worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Gia het volgende:
Wat een onzinnige blabla
Ja, dan kun je beter een geschiedenisleraar hebben die de wet uitmaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Gia het volgende:
Wat een onzinnige blabla
Mondjesmaat, per regio, van zuid naar noord.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klap die AstraZeneca er nog bij en je bent nog veel eerder klaar.
Die zijn we toch ook al volop aan het inzetten?
Dat.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat als we dat vaccineren maar goed op orde hebben, we helemaal niet meer zo lang in deze baggerzooi hoeven zitten, ik ben benieuwd of ze dit ook wel meenemen in hun exit-strategie. Ik word er inmiddels kriegel van. Er lijkt maar niets mogelijk terwijl we, als het vaccineren goed gaat, we over een goeie 2 maanden alle kwetsbaren al ingeënt hebben.
Pols is een idioot.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:34 schreef verita het volgende:
Volgens Pols is er sinds maart april 2020 al geen epidemie meer
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dan kun je beter een geschiedenisleraar hebben die de wet uitmaakt.
Als een debiele dansleraar (jouw woorden) alles onderuit kan halen, dan zegt dat misschien ook iets over de kwaliteit van het wetgevingsproces. Dat is misschien zorgelijker dan de positie van Engel in dit verhaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Gia het volgende:
Wat een onzinnige blabla
En een schoolleider.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dan kun je beter een geschiedenisleraar hebben die de wet uitmaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |