abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:32:50 #201
3542 Gia
User under construction
pi_198092078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het wordt uitgezonden, dus wat kan zijn opname daar aan toe voegen?
Er staat onder de stream dat het niet is toegestaan om opnames te maken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:33:38 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198092090
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

:D
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198092101
VVD mevrouw praat onzin. Draagvlak neemt af.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198092108
quote:

[..]

opnames van de stream grapjas.

Deze mensen zijn onderdeel van de rechtzaak die nu bezig is. Dat heeft niks met de stream te maken lol
pi_198092116
Volgens Pols is er sinds maart april 2020 al geen epidemie meer
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198092118
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, maar hier kunnen ze natuurlijk geen rekening mee houden. Alle modellen die we gebruiken zijn exclusief vaccinaties. :+
Ja precies.

Ik schrijf 'm nog maar een keer op, mocht er iemand meelezen :P

Op dit moment waren er 1 miljoen Pfizer vaccins geleverd en komen er maandag 200k bij. Er zijn (voor 't gemak) even zo'n 600k vaccins gezet. Dat houdt in dat we er momenteel nog 600k hebben liggen.

80+ is zo'n beetje gevaccineerd, dus 70 tot 80 moet nog.

70 tot 80 is zo'n 1,5 miljoen mensen. Als we uitgaan van een levering van 200k per week hebben we over 4 weken voldoende vaccins om iedereen die 70+ is gevaccineerd te hebben met alleen Pfizer.
60 tot 70 is totaal ongeveer 2 miljoen. Als we uitgaan van 2 weken à 200k per week en dan vanaf april 800k per week hebben we aan het einde van de 2e week van april 2 miljoen Pfizer vaccins liggen voor die leeftijdsgroepen, dus kan rond 15 april iedereen die ouder dan 60 is gevaccineerd zijn.

Dat houdt geen rekening met Moderna, Janssen, AstraZeneca of welk ander vaccin ook, dat is puur en alleen Pfizer en puur en alleen gebaseerd op de hoeveelheid vaccins die gecommit zijn.

Oftewel, we hebben nu zelf (als regering) onder controle om code zwart te voorkomen, zonder zwaardere maatregelen. Dat zou inhouden dat je per eind april een afname qua instroom van 65%/70%+ hebt in de ziekenhuizen. Dan blijven er dus rond de 30/40 opnames per dag over.

TLDR: Jaap2 en Hugo: GA PRIKKEN
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 11:35:10 #207
236264 crew  capricia
pi_198092124
En Italië gaat ook weer op slot. Knipperlicht daar.

quote:
De helft van Italië dreigt vandaag te horen te krijgen dat code oranje wordt ingesteld. Horeca en musea dicht etc... Gouverneurs van sommige regio's stribbelen tegen. Op het eerste oog zien de cijfers er ook niet zo dramatisch uit.

Maar al een halve maand blijven de nieuwe besmettingen op hetzelfde niveau hangen. Kortom, het daalt niet meer. En de nieuwe mutaties grijpen om zich heen. Er is mogelijk zelfs een Italiaanse variant opgedoken in Napels. Moet nog verder onderzocht worden.

Dus als je nu alles weer in een milde lockdown plaatst, ben je er ruim op tijd bij. Dat zou voor het eerst zijn in Italië. Maar de mensen hebben er geen trek meer in. Er zijn protesten en er wordt een class-action rechtszaak gestart tegen de zorgminister. https://t.co/1jX05obNsM
https://twitter.com/mousmar/status/1362697752581451786?s=19
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198092131
quote:

[..]

Niet bij de stream die ik volg (Telegraaf).
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198092134
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Wow, heb je een bron voor de levering van 1 miljoen vaccins? Dat blijkt niet uit de grafiekjes, die gaan gewoon uit van 200k.
Die 1 miljoen was totaal tot vorige week aan toe, had ik iets duidelijker moeten zeggen :)
pi_198092145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die 1 miljoen was totaal tot vorige week aan toe, had ik iets duidelijker moeten zeggen :)
Oh, oeps. Ik dacht al.
pi_198092150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef Simmertje het volgende:
Een dagklok is voor mij definitief een overstap naar kamp #ikdoenietmeermee. Mag hopen dat ze dit serieus niet gaan overwegen.
De recente gebeurtenissen brengen mij al aan het wankelen. Ik ben best bereid om een regel te accepteren waar ik het niet mee eens ben omdat je je als individu nu eenmaal naar de meerderheid te schikken hebt. Maar er zijn nu fundamentele problemen, bijvoorbeeld:

- Heeft het zittende kabinet wel mandaat voor het invoeren van een wet waarmee grondrechten sterk ingeperkt worden? Het kabinet is niet alleen demissionair, maar corona heeft bij de vorige verkiezingen geen rol gespeeld. We hadden toen als kiezers niet kunnen weten wat de wijze was waarop de diverse partijen om zouden gaan met een pandemie. Gevolg is dat het kabinet maar vaart op polls. Zou een raadgevend referendum niet een gepaster middel zijn geweest?

- De nieuwe wet berust op een hoop aannames over ontwikkelingen in de toekomst: door de avondklok zal het aantal besmettingen substantieel worden gereduceerd, het aantal besmettingen zal door de Britse variant drastisch toenemen. De onderbouwing daarvan is niet stevig en bovendien zijn de recente inzichten hierover niet met de Tweede Kamer gedeeld voorafgaand aan het debat van gisteren. De Tweede Kamer is nota bene sterk van de journalistiek afhankelijk om goed geïnformeerd te worden over de coronacijfers. (Meerdere leden haalden gisteren krantenartikelen aan over bijv. de foutieve cijfers van een van de ministeries en de kleine steekproeven waarop inschattingen van het aandeel Britse variant zijn gebaseerd.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198092156
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja precies.

Ik schrijf 'm nog maar een keer op, mocht er iemand meelezen :P

Op dit moment waren er 1 miljoen Pfizer vaccins geleverd en komen er maandag 200k bij. Er zijn (voor 't gemak) even zo'n 600k vaccins gezet. Dat houdt in dat we er momenteel nog 600k hebben liggen.

80+ is zo'n beetje gevaccineerd, dus 70 tot 80 moet nog.

70 tot 80 is zo'n 1,5 miljoen mensen. Als we uitgaan van een levering van 200k per week hebben we over 4 weken voldoende vaccins om iedereen die 70+ is gevaccineerd te hebben met alleen Pfizer.
60 tot 70 is totaal ongeveer 2 miljoen. Als we uitgaan van 2 weken à 200k per week en dan vanaf april 800k per week hebben we aan het einde van de 2e week van april 2 miljoen Pfizer vaccins liggen voor die leeftijdsgroepen, dus kan rond 15 april iedereen die ouder dan 60 is gevaccineerd zijn.

Dat houdt geen rekening met Moderna, Janssen, AstraZeneca of welk ander vaccin ook, dat is puur en alleen Pfizer en puur en alleen gebaseerd op de hoeveelheid vaccins die gecommit zijn.

Oftewel, we hebben nu zelf (als regering) onder controle om code zwart te voorkomen, zonder zwaardere maatregelen. Dat zou inhouden dat je per eind april een afname qua instroom van 65%/70%+ hebt in de ziekenhuizen. Dan blijven er dus rond de 30/40 opnames per dag over.

TLDR: Jaap2 en Hugo: GA PRIKKEN
Klap die AstraZeneca er nog bij en je bent nog veel eerder klaar. _O_

Die zijn we toch ook al volop aan het inzetten?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:37:15 #213
3542 Gia
User under construction
pi_198092166
Zou toch te gek zijn als een debiele dansleraar hier de wet uitmaakt.

Hoop echt dat ze keihard verliezen.

Wat een onzinnige blabla
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:37:37 #214
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198092168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Precies. En zo was er nog wel meer positief nieuws deze week dat de noodzaak om een avondklok te hebben verminderen.

Pfizer die na 1 prik 92% effectief is waardoor de tweede prik niet nodig is was wel een big deal, daar kwam @:Scrummie en daarna @:Momo gisteren mee.

Er waren begin deze week 1 miljoen vaccins geleverd door Pfizer en komende week kwamen er weer 200k. Dat houdt in dat we over 5 weken (vanaf april worden er 800k per week geleverd zei Marc Kaptein) de hele groep 70+ gevaccineerd kunnen hebben met Pfizer.

Daarnaast zijn er ~2 miljoen mensen tussen de 60-70. Dat kan dus met 3 weken aan voorraad geprikt worden.

Als het tempo het toelaat kun je dus eind april iedereen die 60+ is gevaccineerd hebben met alleen Pfizer, dan hou je geen enkel rekening met welk ander vaccins ook. Het lijkt mij dat dat een vooruitzicht is waardoor een maatregel als deze minder snel noodzakelijk is.
Ik heb ook het idee dat als we dat vaccineren maar goed op orde hebben, we helemaal niet meer zo lang in deze baggerzooi hoeven zitten, ik ben benieuwd of ze dit ook wel meenemen in hun exit-strategie. Ik word er inmiddels kriegel van. Er lijkt maar niets mogelijk terwijl we, als het vaccineren goed gaat, we over een goeie 2 maanden alle kwetsbaren al ingeënt hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_198092180
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik kon niet echt cijfers vinden welke vaccins ingezet waren, dus ben even voor 't gemak puur van Pfizer uit gegaan. Dit is dus eigenlijk het slechtste scenario, geen rekening met Moderna/AZ etc. Die zorgen er alleen maar voor dat je verder kunt versnellen.
pi_198092189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Gia het volgende:

Wat een onzinnige blabla
Zoals in de Eerste kamer al werd benadrukt: er wordt door de rechter geoordeeld en die oordeelt namens ons allen. Het is niet Engel die de wet uitmaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:39:09 #217
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198092204
quote:

Wat een onzinnige blabla
Heb helemaal niks met Engel, maar deze keer hoop ik wel dat hij wint. Had gewoon niet op deze manier ingevoerd mogen worden.

Los daarvan had de avondklok ook via de juiste wet van mij niet gehoeven. :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:39:34 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198092213
quote:

Wat een onzinnige blabla
Ja, dan kun je beter een geschiedenisleraar hebben die de wet uitmaakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:39:44 #219
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_198092215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mondjesmaat, per regio, van zuid naar noord.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:39:46 #220
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198092216
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:37 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat als we dat vaccineren maar goed op orde hebben, we helemaal niet meer zo lang in deze baggerzooi hoeven zitten, ik ben benieuwd of ze dit ook wel meenemen in hun exit-strategie. Ik word er inmiddels kriegel van. Er lijkt maar niets mogelijk terwijl we, als het vaccineren goed gaat, we over een goeie 2 maanden alle kwetsbaren al ingeënt hebben.
Dat.
En geef de groep 18-60 mét medische indicatie ook Pfizer (als 1 prik al 92% effectief is) ipv AZ.

En dan ben je er al.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:40:10 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198092222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:34 schreef verita het volgende:
Volgens Pols is er sinds maart april 2020 al geen epidemie meer
Pols is een idioot.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:40:10 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198092223
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198092230
quote:

Wat een onzinnige blabla
Als een debiele dansleraar (jouw woorden) alles onderuit kan halen, dan zegt dat misschien ook iets over de kwaliteit van het wetgevingsproces. Dat is misschien zorgelijker dan de positie van Engel in dit verhaal.
pi_198092231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En een schoolleider.
pi_198092241
Hoger beroep avondklokzaak
Pols benadrukt dat Viruswaarheid niet ontkent dat er een pandemie is. "Maar de wet moet wel nagevolgd worden, de rechtsstaat moet in stand blijven. De aanwezigheid van een virus mag geen excuus zijn om rechten in te perken."

Helemaal mee eens met dit standpunt. Een uitbraak mag geen reden zijn om onbeperkt de vrijheden van burgers af te nemen.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')